#include
#include
int taulukko[3]={1,2,3}, *ptr;
ptr = taulukko;
int main(void)
{
printf("%d", *ptr);
getch();
}
Miksi helvetissä tästä tulee error tuohon ptr = taulukko -riville ?
Katoin vielä kirjasta suoraan esimerkin, jonka suoraan pistin ja silti error.
Onko vika ohjelmointiympäristössä? Käytän Dev-C 4.9.9.2
MYSTINEN OSOITINONGELMA
7
449
Vastaukset
- C code
"Onko vika ohjelmointiympäristössä?"
Ei, vaan koodaajassa.
"Katoin vielä kirjasta suoraan esimerkin, jonka suoraan pistin ja silti error."
Kirjassa on virhe.
"Miksi helvetissä tästä tulee error tuohon ptr = taulukko -riville ?"
Koska teet sijoituksen funktion ulkopuolella. Siirrä tuo sijoitus vaikka main-funktion alkuun.- vittuuntunut666
Olen erittäin kiitollinen tekemästäsi huomiosta; olisin muuten jatkossakin luullut, että sijoituksen voi tehdä ennen main-funktiota (koska olin tyhmä ja luulin, että tuo puoli oli ok).
Kiitos siis erittäin paljon sinulle C code ! - C code
vittuuntunut666 kirjoitti:
Olen erittäin kiitollinen tekemästäsi huomiosta; olisin muuten jatkossakin luullut, että sijoituksen voi tehdä ennen main-funktiota (koska olin tyhmä ja luulin, että tuo puoli oli ok).
Kiitos siis erittäin paljon sinulle C code !int taulukko[3]={1,2,3}, *ptr = taulukko;
int main(void)
{
printf("%d", *ptr);
getch();
} - vittuuntunut666
C code kirjoitti:
int taulukko[3]={1,2,3}, *ptr = taulukko;
int main(void)
{
printf("%d", *ptr);
getch();
}kertooko *ptr=taulukko kääntäjälle, että on kyseessä osoitin (*-osa) nimeltään ptr, ja että ptr:ään sijoitetaan taulukon (ensimmäisen alkion) osoite, jolloin sitten *ptr myöhemmin viittaa muistipaikkaan tallennettuun taulukon ensimmäiseen alkioon?
- C code
vittuuntunut666 kirjoitti:
kertooko *ptr=taulukko kääntäjälle, että on kyseessä osoitin (*-osa) nimeltään ptr, ja että ptr:ään sijoitetaan taulukon (ensimmäisen alkion) osoite, jolloin sitten *ptr myöhemmin viittaa muistipaikkaan tallennettuun taulukon ensimmäiseen alkioon?
jep, sähän alat oppia!
- söin sun kalat
> Miksi helvetissä tästä tulee error tuohon ptr = taulukko -riville ?
ptr = &taulukko- pröööööts
väärin, opettele c
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2214086Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112583Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382295Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801400Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861288- 481149
- 751037
- 59903
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58881- 45866