musaa pahaan oloon ??

sielunionmusta

terve. tarkoitus olisi siis löytää tätä kauttaa uusia hyviä biisejä kuvamaan masennustani..
siis kaikki biisit jotka kertovat masennuksesta, surusta, kipusta, pelosta , ahdistuksesta, syömishäiriöistä, itseinhosta, itsevihasta, yksinäisyydestä, laiskuudesta, ujoudesta, vihasta, kärsimyksestä jne jne..
HUOM! muutkin aiheet käy. ei pakko olla surullinen kunhan jotenkin tunteita voi purkaa.

tyyliltä musiikki saa tietenkin olla mitä tahansa. tärkeitä vaan on että itse tykkäät biisistä ja että ns. purat tunteitasi kuuntelemalla sitä.

ite kuuntelen tällähetkellä pahaan olooni mm. näitä:

-Eminem - Love The Way You Lie ft. Rihanna
-NaNa - Sydän Itkee
- Mariska - En osaa
-BarlowGirl - Mirror
-Radiohead - Creep
-Edith Backlund - Skinny
-Kasey Chambers - Not Pretty Enough
-Natalie Merchant - my skin
-The dresden dolls-Good day
-Emilia - Big Girl
-herra ylppö & ihmiset- tyttö epäkunnossa
-herra ylppö & ihmiset-rakkaus on raskasta
-sia - breathe me

71

13936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • despondency

Esoteric - The noise of depression

Tosin tuon listasi perusteella näyttää siltä ettet tule tästä lähes 20-minuuttisesta järkäleestä pitämään mutta jos masennus pitäisi muotoilla ääneksi, se olisi tämä kappale.

http://www.youtube.com/watch?v=8GrIuTHR11c

• mmim_

Kuuntelin tuon biisin. Olen aivan samaa mieltä, siinä biisi, joka kuulostaa masennukselta.
        Masennus ei ole kaunis, masennus ei ole piristävä, ei rakastava. Biisistä tulee mieleen minä, joka seison talon katolla, biisi kuulostaa mieleltäni. Pahoja asioita pulppuavalta mieleltä, joka ei saa rakkautta, ei huolenpitoa mistään, ei iloa mistään. Mieleltä, joka harkitsee alas hyppäämistä. Mieleltä, jossa pyörii pian enää pakeneminen pahalta.

• yksi lumikenkä

Hurts- Wonderful life

• mikäeitapasevituttaa

Ei voi kuunnella pahaan oloon mitään masennusmusaa, sittenhän on kohta narun jatkeena? Pitää kuunnella jotain räyhäkkäämpää vitutusmusaa, josta saa energiaa.

Itse kuuntelen yleensä jotain ulkomaista, mutta laitetaan tähän vaihteeksi vaikka jotain kotimaista viikinkimusaa:

http://www.youtube.com/watch?v=cdkBs0VCSX0

• despondency

Nimenomaan silloin kun kuuntelee musiikkia joka vastaa omaa oloa, se paha olo "ulkoistuu" kevyemmäksi käsitellä. Ymmärrän että normaaliin vitutukseen tuo toimii mutta ei silloin kun mistään ei saa mielihyvää.

• ääninen
        despondency kirjoitti:

Nimenomaan silloin kun kuuntelee musiikkia joka vastaa omaa oloa, se paha olo "ulkoistuu" kevyemmäksi käsitellä. Ymmärrän että normaaliin vitutukseen tuo toimii mutta ei silloin kun mistään ei saa mielihyvää.

Nämä on niin yksilöllisiä ja monimutkaisia juttuja; mikä toimii kenellekin ja missäkin vaiheissa ja miten hyvin... Synkkyys voi auttaa "ulkoistamaan", toisaalta se voi joskus myös vain toistella itseään. Aggressiivisuus voi auttaa vihan käsittelyssä, toisaalta liian yksipuolisena se voi estää muita, herkempiä tunnelmia saamasta ilmaisua. Ja niin edelleen. Erilaisissa tilanteissa masennuksen paha olo voi etsiä ja löytää purkautumisteitä monenlaisin tavoin.

• beyond the dep

Samaa mieltä. En pysty kuuntelemaan masentuneena surullisia, kaihoilu yms biisejä, laittavat ahdistamaan ja itkemään vielä enemmän. Itse kuuntelen usein masennuksessa psykedeelistä/goa tranceä, mieluiten vielä nopeatempoista. Tarpeeksi outoa musaa, joka virittää mieltä jotenkin hassusti, ajatuskin lentää muualle kuin masentaviin asioihin.

Vaikka tälläistä:

http://www.youtube.com/watch?v=Ok56AbDGXLU

• Sentenced for life.

Sentencedin koko tuotanto. Ne kertoo masennuksesta, ahdistuksesta, itsemurhasta. Sanoitukset on just sellasta mitä kuvittelisin ite kirjoittavani.

• häiriöinen

Mä kuuntelen Radioheadia, sitten chisua todella hyvä sanoittaja, CMX Yrjänä osaa myös noi sanoitus hommat mahtaasti. PMMP on myös aika kova sana biisit kertoo arjesta ja kaikesta mahdollisesta myös pahasta olosta. Mä olen koko elämäni lukenut paljon kirjoja, joten sanat ja miltä ne kuulostavat merkkaavat minulle paljon myös niiden tarkoitus, mutta jokaisessa sanassa on myös oma sointinsa. Jotkut sanat kuulostavat korvaan todella rumalle. Kuulostaa ehkä hassulle, mutta oon jopa jättänyt kirjoja kesken, vaikka aihe olisi voinut olla ihan jees, mutta kirjoittajan kieli on ollut ihan syvältä. En itse todellakaan ole m ikään mestari kirjoitta, mutta arvostelen kyllä mielelläni muiden kirjallisia tuotoksia =)

Niin ja Belle & Sebastian on ihan ehdotton suosikki bändi se on sellaista indie rockia, mutta rauhoittavaa ja kaunista.

• entinen hevari

Aika kylmän kyynistä kamaa on Sentencedin ja vastaavien kuoleman sarkastisoinnit vaan. Ehkä se hevimentaliteetti ei sittenkään ole paras ja kestävin tapa käsitellä syvää ahdistusta - varsinkaan enää sitten kun tuo oikeasti löytyy omalla kohdalla, omassa elämässä. Varmaan tietty johonkin mielentiloihin (ja ikävaiheisiin?) sopii, mikäs siinä. Näin mielestäni.

• Burn me

Tätä samaa meinasin vastata, ihan parhautta koko bändi!

Sen lisäksi:
        Zombie girl-elsie
        "life can be something you wish you never had"

Garbage-bleed like me
        tästä löytyy tavallaan monen eri tilanteeseen sopivaa

Diablo-read my scars
        Tää on voima biisi

Machine Head- burning red
        ah melankolia

• wonderwolf

Mariskan rajaton, tuo paremman fiiliksen :)

• pölöpölö_

Scandinavian Music Group - Minne Katosi Päivät

• pölöpölö_2

Puddle Of Mudd - Drift And Die

• .....

Leijona - Niille jotka on kuolleet

• isohuijauss

Timo Pieni Huijaus- Tuulimylly

riipasevan rehellinen ja tosi runollinen :')

• lääke

Elkää tuomitko, vaikka laitan vähän muuta kuin mitä ehkä muilla on listattuna. Voi olla, että yllättyy..

Miles Davis - Summertime
      Miles Davis - Miles
      Herbie Hancock - River
      Tsuumi Sound System - Korento (dragonfly)
      Norah Jones - Don't Know why

• sädepäivän

Tuli mieleen Päivänsäde ja menninkäinen. Ärsyttää kun ne ei saa toisiaan... :´(((

• ssdx

CMX:

Melankolia
      Tuulilukko
      Revontulten repijä
      Eteläisen tähtitaivaan kartoitus
      Sielunvihollinen
      Talvipäivänseisaus
      Kain

Kauko Röyhkä:

Helvetti

• 8+15

Kotiteollisuus - Satu peikoista.

• Sielun sirpaleet

Zen Café - Laiska, Tyhmä ja Saamaton
      Zen Café - Talo
      Zen Café - Herra heroiini
      Superchick - Courage
      Rem - Familiar faces / Mad World - Gary Jules (Sama biisi)
      Rem - Try not to breathe
      YUP - Joutilas
      Ruoska - Mies yli laidan
      P.O.D. - Asthma
      Seether - Fade Away
      Leevi and the leavings: Pimeä tie, mukavaa matkaa
      Leevi and the Leavings - Elina, mitä mä teen
      System of a Down - ATWA
      System Of A Down - Streamline
      Jimmy Eat World - Pain
      P!nk - Sober
      Pink - Family Portrait
      P!nk - Just Like A Pill
      Juice Leskinen - Skitsofrenia
      Juice Leskinen - Rakkauden ammattilainen
      Juice Leskinen - Vaasankin Veri Vapisee
      Irwin Goodman - Viimeinen laulu
      The Cranberries - Ode to my family
      Rihanna - Russian roulette
      Papa Roach - Last Resort
      Papa Roach - Between Angels And Insects
      PMMP - Joutsenet
      Pain - Same old Song
      Smile empty soul - bottom of the bottle
      Sevendust - Leech
      Nirvana - Dumb
      Eels - I need some sleep
      Viikate - Ei ole ketään kelle soittaa
      Maj Karma - Kyynel
      Apulanta - Ilona

Jokohan tää nyt riittäisi. Pitäisi minunkin olla nukkumassa, jos vaan uni tulisi. Toivottavasti noista löytyy jotain mieleistä :)

• E-87

Juice, todellakin! \o/ Sitä oon kuunnellut jo äidin mahassa ja kuuntelen sitä vieläkin. Ja Juicen paras ikinä on Syvänmeren sukeltaja. Ei se torvi-versio vaan se toinen. Skitsofrenia on heti toiseksi paras.

• 2121...

black sabbath - falling of the edge of the world

• vanha korva

Joy Divisionin koko tuotanto on erittäin masennuspitoista tavaraa. En kyllä suosittele kenellekään kuin korkeintaan pienissä annoksissa. Lähinnä varmaan masennuksen ylläpitoon tai laukaisemiseen tuo toimii hyvin suurempina annoksina.

Itselleni toimii nykyään parhaiten klassinen tai muu instrumentaalinen musiikki; sellainen tavara vaikuttaa monipuolisimmin ja vahvimmin tunteisiin, herättelee niitä. Eikä tarvitse kärsiä pateettisista ja typeristä sanoituksistakaan:D Erityisen hyvää on myös sellainen oikein vanha hengellinen musiikki jostain keskiaikaisista kirkkolaulusta ja Bachista jne. alkaen. Meditatiivista.

Joskus tietysti niitä vanhoja poppejakin huvikseen pyörittelee; muistot on tunnepitoisia.

• rautiainentimo

Timo Rautiaiselta kaikki.

• melind`a

Jenni Vartiainen - kiittämätön

kuunneltu ties kuinka kauan eikä vieläkään voi kuunnella ilman et vedet nousee silmiin.

• Ahdistuskanhiki

Herra Ylpön koko tuotanto Maj Karmasta Herra Ylppö & Ihmisiin. Loistavaa tulkintaa. Ylppö on itse diagnosoitu pahasti masentuneena ja jätkähän tulkitsee ahdistustaan aivan loistavasti. Samaistun täysillä.

• paaaljon ::)

iste kuuntelen mm. näitä:

-Jamestown story/And then I turned seven- Goodbye i'm sorry
      -Plumb-hang on
      -Plumb-cut
      -Plumb-I can't do this
      -Alexander band- Only one
      -Evanecense- Bring me to life
      -Evanecense-Breathe no more
      -Edith Blacklund-Skinny
      -Rachel Ferguson-Note good enough
      -Faces without names-Deathly beauty
      -Sia-breath me
      -Lisa Loeb- She's falling apart

*Kaikki nimet ei välttämättä 100% oikein, mutta hienoja kappaleita kaikki!

• Keijutyyny

Mulle on tärkeää että sanoitukset ovat suomeksi. Tai sitten rauhoittavaa instrumentaalimusiikkia ilman sanoja. Ihania ovat:

PMMP : Päiväkoti, Lautturi
      Jenni Vartiainen: Koti, Seili, Kiittämätön
      Ultra Bra: Vesireittejä
      Katri Helena: On elämä laulu

Ihmeen paljon muut tykkäävät kuunnella englanninkielisiä sanoituksia, mutta mun täytyy ymmärtää sanoitukset ilman että sanoja tarvitsee "kuunnella".

• lumi_hiutaleinen

Minä en jaksa ulkomaaksi juuri sanoja kuunnella, mutta joskus jostain hyvästä biisistä etsin Googlella sanat ja luen, sillä lailla ymmärtää ihan erilailla.

• WitheringFlower

My Dying Bride - Scarborough Fair
      Katatonia - A Darkness Coming
      Draconian - Death, Come Near Me
      Forest Of Shadows - Selfdestructive
      My Dying Bride - The Cry Of Mankind
      My Dying Bride - Two Winters Only
      In Flames - The Chosen Pessimist
      Astral Melancholy - Pleasure In Solitude
      Autumnblaze - Message From Nowhere
      Cry - Hand Full Of Scars
      Doom:VS - The Crawling Insects
      Ekove Efrits - Nettlesome Solitude
      Evergrey - Words Mean Nothing
      Happy Days - Clinging Onto A Chance Of Happiness
      Indica - Ikävänkantaja
      Indica - Onnen Kartano
      Opeth - Soldier Of Fortune
      Shape Of Despair - Night's Dew
      Swallow The Sun - Falling World
      Tenhi - Hallavedet
      Tenhi - Kielo

• tuulen viemää

erroll flynn

• Metal i trust!

No en nyt biisejä jaksa rustata mutta bändeistä

In Flames
      Asking Alexandria
      Stam1na
      Mokoma
      Norther
      Turmion kätilöt
      Bring me the horizon
      Rytmihäiriö

Ja raskaampaa musaa siksi, että kaikki "onnelliset" ja "pirteät" biisit lähinnä kuulostaa naivilta ja naurettavalta. Raskas musiikki tavallaan päästää sen pahan olon ulos, itseäni se ainakin rauhoittaa. http://www.youtube.com/watch?v=aXAUoDasAEA tässä on hyvät sanat ja ihan mukiinmenevää musiikkiakin.

• wd

Nalin & Kane - Beachball ( original club mix)

Tehoaa meikäläiselle aika hyvin.

• hjepulliisjee
      • Sun Won't Shine

Oikein diippi masis ja Sentenced! Aina kun pistän Sentencediä soimaan, syvällä ollaan.

"...the rain comes falling down
        my life flows to the ground
        no longer feeling the pain..."

http://www.youtube.com/watch?v=Ko96mK_YAvw

Hitto kun vieläkin nousee ihan karvat pystyyn, kiitos Laihiala!

• Shadegrown

Eikö Sentenced yhdisty lähinnä (sarkastis-vittuuntuneeseen) masennukseen ryyppäämiseen? Miten "diippiä" se on?

Noh...

Hyvä bändi toki. Eli paras suomalainen metalli.

t: 90's Youth :)

• Mä kuuntelen usein Disturbedia,Diabloa,Within Temptationia,Evanescencea(en osaa kirjottaa),Poisonblackia,Apocalypticaa ja vanhoja Sentencedin biisejä jos mulla on kamala olo.Huudatan täysillä ja itken,hyvä purkautumiskeino.

• Sun Won't Shine

• distubredrulessz
        Sun Won't Shine kirjoitti:

Disturbedin Inside the fire on video, joka jokaisen suisidaalisen pitäisi katsoa:

http://www.youtube.com/watch?v=rxujAPhxlo0

Minua ei ainakaan tuon jälkeen enää yhtään itsemurhatuttanut.

Tämä on mahtavasti tehty video ja mahtava biisi

• vanhaa kamaa

Apollo - Valolta suljettu sydän

• vanhaa kamaa

sory tuli väärin tässä oikein

Apollo - Valolta suojattu sydän

• jj98687
      • comment-oin

Hirveetä paskaa.

Zombie Nation on parempi (tähänkin).

• comment-oin

...sorimutta...

Oikeasti mielestäni konemusiikissa ei ole paljon mitään masennukseen erityisen sopivaa. Koko suuntaus on jotenkin sellaisella tavalla "luonnoton", että on vaikea löytää mitään, mikä koskettaisi hyvällä ja syvällä tavalla masentunutta mieltä.

Älkääkä ymmärtäkö väärin: olen kuunnellut itse elektronista musiikkia paljonkin, en siis ole se vihaaja.

Ehkä joku voi kuunnella vaikka "iloista" kiksua tai "mieltävirittävää" psykeä masennukseen. Minusta ne toimivat hyvin huonosti. Ehkä ovat liian epäinhimillisiä, kemiallisia.

• jokutttttt

http://www.youtube.com/watch?v=DM9XuNyXRmA

Jos joku kertoisi mitä mä tääl vielä teen,
      ottais kädestä, taluttais huomiseen,
      sä siellä, mä poissa, onnellinen loppu vain tarinoissa,
      niinkuin maa alta pettää on kulissit pettäneet jo,
      nyt kun molemmat on näytelleet osansa voidaan riisua naamiot

• antakaamunmennäbiisi
    • muusikakissa

Kun alkaa masentaa kuuntelen mitä tahansa,mikä piristää,naurattaa tai huojentaa.

Ja aina Suomen kielellä,jotta varmasti ymmärrän sen perusajatuksen,joka laulussa on.

Joskus perusvirhe on se,että kuunnellaan musiikkia joka vain vahvistaa masennusta ja huonoja tunteita.
      Miksi asettua kellimään masennuksessa kun on keinoja nousta siitä kuuntelemalla positiivista musiikkia.?!
      Musiikki ja rummutus on ikiajoista lähtien olleet hoitomuotoja msennukseen ja alakuloon..
      JOs sinulla on huonot fiilikset niin toki kuuntele musiikkia,mutta kuuntele positiivista musiikkia,vaikka tuntuisikin pahalle.
      Positiivinen musiikki parantaa tehokkaammin kuin lääkkeet.
      Näin minä uskon.
      Tätä lääkettä pitää vain nauttia riittävästi.

Auttaa todella tehokkaasti lievään masennukseen ja myös keskivaikeassa masennuksessa tällä on todella positiivisia vaikutuksia.

• positiivisuushaisee

Miksi yrittää väkisin kääntää tunteita joksikin muuksi kuin mitä ne ovat? Eikö se ole sairasta?

Toisaalta, yhtä mielikuvituksetonta on se koko viestiketjua määrittelevä "ajatus"(?), että "masennusmusiikin" täytyy olla synkkää. Mieluiten jotain muodikasta taustaheviä tms.

Luulin jo kirjoitustasi lukiessa, että nyt tulee hyvä huomio tähän, mutta ei sitten tullutkaan.

• propellipää

Motorhead, the Ace of Spades.
      The only god i need, is the Ace of Spades.

• Korjaus tuohon

Se on muuten "the only card I need, is the Ace of Spades"

• propellipää
        Korjaus tuohon kirjoitti:

Se on muuten "the only card I need, is the Ace of Spades"

Tiedän, mä vaan tykkäsin sanoa sen noin.

• Siinä muutama

Anaal Nathrakh - You Can´t Save me, So Stop Fucking Trying

Dark Funeral - My Funeral

Pro-Pain - I Have Failed

Crowbar - Planets Collide

• Kylmät kädet
    • ssepram

Saanko kysyä pikkusen aiheesta poikkeavan kysymyksen?Kun mulla on masis niin mulla ei tule mieleenkään vielä lisätä sitä kuuntelemalla melankolista musaa.Olenkohan mä nyt sitten sellanen kaksisuuntainen oikeasti etten ns osaa"nauttia"pahasta olosta.Anteeksi mun sana valinnat mutta kun mulle musa on energiaa antava voima,positiivinen voimavara.Mä olen karaokeriippuvainen ja en voisi kuvitella itseäni itkemässä lavalla jotakin biisiä..Koskettavia kappaleita kyllä kuuntelen paljonkin mutta se että niitä hakemalla hakisin niin ei missään tapauksessa.Anteeksi mun tyhmät kysymykset mutta olenko mä nyt jotenkin outo masennuspotilas?mulla muitten lisäksi masis diagnoosi..
      Kyllä mä taisin murkkuna fiilistellä itkien musan tahdissa mutta en enää 40v jaksa,olo on silloin jo riittävän paha ilman molleja..

• -------------

Viikonloppu on hyvä aloittaa töiden jälkeen rockia kuunnellen ja kaljaa juoden. Unohtuu ainakin jollain tasolla loputon yksinäisyys. AC/DC, Metallica, Green Day ja vaikka mitä muita. Energistä musiikkia niin ei sydän pysähdy tyhjyyteen ja yksinäisyyteen.

• Disturbedruleszzz

Kokeile Disturbedin biisiä Serpentine kertoo paholaismaisesta naisesta joka imee mieheltä kaikki voimat ja sylkee ulos. mahtava biisi

• näin

Metal musaa pahaan oloon ja masennukseen, itellä ainakin helpottaa en sit muista tiedä. mitä pahempi masennus sitä raskaampaa musaa kuuntelen.

• Nnhpvnn

Vähän myöhässä mutta birdyn kappaleet ja sitten battle scars

• hjgfdgggg
    • proppu123
    • Anonyymi

Tekohymyi

• Anonyymi

Tai tee kuten minä ja juo alkoholia ja kuvittele olevasi kunnossa. Vittumaisesti alkoholi oikeasti turruttaa masentavat ajatukset ja kaiken muukin ajattelun itsellä päihtymyksen ajaksi. Mutta alkoholi samalla pahentaa masennusta selvittyä. Siinä tulee morkkis ja se, että ei saa mitään aikaan kun vaan ryyppää vastaan. Paska tilanne.

• Anonyymi

Sitten pian onkin oravanpyörässä jossa jou, koska masentaa ja sinua masentaa enemmän koska juot kokoajan.

• Anonyymi

"Juo"

• Anonyymi

Ootko testannu Ville Nurmisen biisejä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      111
      7154
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      33
      4209
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      38
      3688
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      398
      1950
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1457
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1448
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      62
      1367
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1088
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      175
      1075
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      1010
    Aihe