Saako alle 18 vuotias sytyttää raketin vanhemman seurassa?

kyselenjotain

Niin eli saako?

14

3985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gergerg

      tai siis saako minkä tahansa ilotulitteen?

      • cutsdyirs

        en ole ihan varma luulen että ei mutta kuka sitä oikein noudattaa koska ei varmasti ole niin vakavaa mutta alle 18 vuotiaalla ei saa olla hallussaan tulenteko välineitä ja jos alle 18 v on rakettikassin kanssa kylillä ja poliisit tulee vastaan niin vanhemmille tulee isot sakot ja paukut lähtee kytille

        en ole ihan varma mutta http://www.suomenpyrotekniikka.fi http://www.ilotulite.net/index.php?PHPSESSID=327bf5266d51dbe1f1f40ad3fb61ff31;wwwRedirect

        lyö noi nettiin ja katso löytyykö sieltä tietoa


      • ilmaista kamaa
        cutsdyirs kirjoitti:

        en ole ihan varma luulen että ei mutta kuka sitä oikein noudattaa koska ei varmasti ole niin vakavaa mutta alle 18 vuotiaalla ei saa olla hallussaan tulenteko välineitä ja jos alle 18 v on rakettikassin kanssa kylillä ja poliisit tulee vastaan niin vanhemmille tulee isot sakot ja paukut lähtee kytille

        en ole ihan varma mutta http://www.suomenpyrotekniikka.fi http://www.ilotulite.net/index.php?PHPSESSID=327bf5266d51dbe1f1f40ad3fb61ff31;wwwRedirect

        lyö noi nettiin ja katso löytyykö sieltä tietoa

        takavarikoida alaikäisen paukut,jos kersa tekee niillä tuhoja.Tietenkin paukut on luovutettava poliisille(jos ei itse uskalla) ei saa itse niitäö paukutella.Itse en osta yhtään paukkua,kun noita saa muksuilta ilmaiseksi.Mennään porukalla viemään niiltä pommit:=)


      • asddfgretqweuyi
        ilmaista kamaa kirjoitti:

        takavarikoida alaikäisen paukut,jos kersa tekee niillä tuhoja.Tietenkin paukut on luovutettava poliisille(jos ei itse uskalla) ei saa itse niitäö paukutella.Itse en osta yhtään paukkua,kun noita saa muksuilta ilmaiseksi.Mennään porukalla viemään niiltä pommit:=)

        Joo mulle tuli just viime uutenavuotena samanlainen tyyppi vastaan ja yritti takavarikoida ilotulitteet. :)
        Mä en tajua mitä se ääliö oikeen ajatteli, tulla nyt yksin takavarikoimaan kahdeksalta 15-16 vuotiaalta raketteja :D. No, eipähän tule enää uudestaan ku oli naama sen episodin jälkeen vähän niin ku höyryvasaran alle jääny.
        Joten te vitun pummit jotka on yli 18 nii voisitte hommata itsellenne itsesuojeluvaiston ja välttää meitä nuorempia porukoissa. (Ehkä kytät te voitte soittaa mutta se ei paljoo auta ku me nuoret vaihetaan ainakin uutenavuotena ampumispaikkaa melko tiheästi.)


    • murmurmurmur

      "Laki vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta" kieltää ilotulitteiden luovuttamisen alaikäisille, mutta ei kai se ole luovuttamista, jos lapsi vanhempien valvonnassa suojalasit päässä sytyttää tulilangan.
      Siis käsittääkseni saa, mutta saatan olla väärässäkin.

      • prkl 16

        kova jätkä uhittelee 8 15-16 vuotiast jeah kuule.... Aika moni joka harrastaa jotai pieksis teit pikkurillil menemää :D. Mut siinä oot oikees. en ymmärrä miks nuoril ei sais olla yhtä hauskaa ku aikuisil....


    • tomppamaan

      miksei sais ? oon sytyttäny jo vuodesta 2005

      • 3t54wr

        Ei missään nimessä saa sytyttää alle 18v. Täytyy olla 35 vuotias vanhus. Vähintään............


    • Ant...

      Hei!

      Eli periaatteessahan laki kieltää kaikki räjähteet ja tulenteko välineet alle 18-vuotiaalta.
      Mutta sinänsä ei siitöä mitään haittaa ole jos annat lapsesi sytyttää tulilangan palamaan, kunhat et päästä sitä yksin juoksemaan sytkäri ja raketti kädessä :)

      Maksimissaan voi poliisit huomauttamaan asiasta mutta tuskin niihin törmäätte ellette asu jossain keskustassa.
      Menee poliisilla aika huonosti jos rupee lapsiperheitä kiusaamaan

      -A-

      • Hyvää uuttavuotta!

        En oikein tiedä. Itse kuitenkin aion muutaman paukun sytyttää(aikuisen valvonnassa)tänään.


    • Tauno699999

      Saa

      • tauno699999onRetardi

        ei saa


    • suomenrakettimyyntiOY

      Saa

    • OikeinHYVÄ

      Ei alle 18 v vatipäille paukkuja.
      Kohta loppuu se paukuttelu, jes!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe