Huomenna se taas alkaa arki ja aherrus.
Lähtee viimeinen viikko armon vuotta 2010.
Tulossa täysin uusi ja tuntematon tulevaisuus :))
Kaikki on mahdollista, mitään ei ole suljettu.
Vaikka kuinka olisit allakat täynnä tapaamisia ja menoja niin sitä ei tiedä tapahtuuko ne.
Minulla ei ole vielä edes ensi vuoden allakkaa joten puhdasta on myöskin menopuolella.
Suunnitelmia ja unelmia on kyllä nehän ei koskaan ole minulta loppuneet, ei edes menneen tuulisen ja välillä jopa myrkyisen vuoden aikana.
Ai niin mikäkö on aloituksen aihe!
No olkoon Elämä, pää on tyhjä nyt keksimään mitään kummallisia.
Mutta oikein hyvää alkavaa arkea ja tulevaa viikkoa jokaiselle :))
Niin ja rönsyilläkin saa jos joku vastaa ja tulee tunne että tekisi mieli sanoa jotain jollekin muulle kuin aloittajalle!
Mukavaa arkea :)))
35
705
Vastaukset
kun tulee arki!!
Superihanaa!!Lyhyesti ja ytimekkäästi toit julki myöskin minun ajatukseni.
Vaikka ei mennyt viikonloppukaan hullumpi ollut, lueskellessa ja ihmetellessä luonnon kauneutta.
Mukavaa arkea siullekkii, siulla se on sit pehmeä lasku uudelle vuodellekki, ku ei oo viel minkäänlaisia sitoumuksia mihinkää menoon:))))
Johan tuo tänään on alkanu vaisulta tuntumaa, ku on kaksiki vapaata saanu olla, melkeistä kolme, kun se aatto oli nukkupäivä ja jo kahdentoista aikaan heräsin, siskonluokse heti miten lähdettiin.
Kaikki lapseniki sain pitää aattona hetken, yhtäaikaa kotisilla:)))
Huominen työpäivä kolkuttaa jo tuolla takaraivossa.Harvassa on yleensäkään mun etukäteen suunnitellut menot.
Tykkään lähteä jos siltä tuntuu ja jos ei hutsita niin olla kotosalla.
Olen sellainen extempore kulkija.
Takaraivossa on huominen kun pitää taas nousta ennen kun kukko kiekasee :)
- mitäkä mies
Hyvää mennyttä Joulua ja tulevaa arkea,sekä uuttavuotta.
Olikin jo vähän puuduttavaa olla peräti kolme päivää vapaalla.
Päivä pitenee ja valo saa ihmeitä aikaan.Tiedä vaikka tästä taas kerran selviää hengissä:)
Hyvää tulevaa vuotta kaikille!:)Kiitos.
Joo se kevät keikkuen tulevi, nyt ei sille enää voi mitään.
Jonkun kuukauden yrittää talvi vielä pitää kiinni kynsin ja hampain omasta ajastaan, mutta eiköhän tuo jossain vaiheessa joudu luovuttamaan.
- ssssssssssssssssssss
sulle tässä allakan, voi olla, ettei tule perille.
Googgelista vaan 'almanakka'.
Turha tehdä turhia suunnitelmia,niin moni jää toteutumatta.
http://almanakka.helsinki.fi/Perille tuli , kiitos.
Tostahan ne näkeekin kaikki kuun kulkemiset jos taas alkaa istuttamaan uusia kasveja.
Kyllä se on kätevä tämä tietokone kun tässä vaan istuen kaikki tulee eteen :)
Ei ollut menneessä vuodessa kohokohtia, jos ei miinus-merkkisiä sellaisiksi lasketa.
Luulempa, ettei ensi Tapaninakaan paljon muuta kerrottavaa ole.
Minä olen masentava ihminen.
On mulla silti suunnitelmia, ja unelmiakin. Suunnitelmat on vaan niin suuria, että niiden toteutuksessa on vaikeuksia,(tuossa on runkotarpeet, ja pohjaakin tasattu 300 neliötä).
Unelmat on ehkä helpommin toteutettavissa.
Yhden pienen, suuresti mieltä jäytäneen unelman meinaan toteuttaa tämän loppuvuoden aikana.
Täytekakkua en ole tähän mennessä tehnyt. No nyt meinaan Uudeksi-vuodeksi sellaisen tehdä.
Katsoin jo keittokirjasta, helppo homma, ihan kun muuraaminen, mihin ei sovi tiili, niin siihen käy laasti. Valmis vuoka, ei tarvii edes vatupassia.Täytekakku on helppo tehdä.
Muistaa vaan ettei hypi uunin edessä kun pohja on paistumassa.
Itsellä on yleensä tapana tehdä yhden lasin pohjia eli lasillinen sokeria, lasillinen munia ja sitten lasillinen jauhoja. Sokeri ja munat vatkaten ja jauhot sitten sekoitetaan joukkoon.
Siinä kosteudessa onkin sitten hyvä olla tarkkana kun kuiva kakku ei ole kivaa syödä mutta toisaalta liian kosteakaan ei ola hyvä.
Ja väliin kun olen laittanut äitini ohjeen mukaan omena marmeladia niin siitä on yleensä kaikki tykänneet.
Muuraamista en ole itse koskaan kokeillut joten pitäisköhän mun ottaa sellainen harkintaan :))
En muuten pidä sinua masentavana ihmisenä vaikka elämä ei kultahansikkain kohtelekaan. Masentavat ovat jotain ihan muuta.tulisilla kirjoitti:
Täytekakku on helppo tehdä.
Muistaa vaan ettei hypi uunin edessä kun pohja on paistumassa.
Itsellä on yleensä tapana tehdä yhden lasin pohjia eli lasillinen sokeria, lasillinen munia ja sitten lasillinen jauhoja. Sokeri ja munat vatkaten ja jauhot sitten sekoitetaan joukkoon.
Siinä kosteudessa onkin sitten hyvä olla tarkkana kun kuiva kakku ei ole kivaa syödä mutta toisaalta liian kosteakaan ei ola hyvä.
Ja väliin kun olen laittanut äitini ohjeen mukaan omena marmeladia niin siitä on yleensä kaikki tykänneet.
Muuraamista en ole itse koskaan kokeillut joten pitäisköhän mun ottaa sellainen harkintaan :))
En muuten pidä sinua masentavana ihmisenä vaikka elämä ei kultahansikkain kohtelekaan. Masentavat ovat jotain ihan muuta.Kumman pieniä nuo mitat tuossa leivonnassa, melkein niinkuin apteekissa.
Minä kun varasin 40 kpl kananmunia, viis kiloa sokeria ja viis kahden ja puolen desin mansikka kermapurkkia, jauhoja ostin neljän kilon pussin lisää. No kärsiipä kerran tulla huti.
Minusta tuo mansikkakakku on paras, ja sitä meinoon yrittää, se on sitten eri asia, mikä siitä tulee. On minulla omppuhilloa ainakin 20 litraa.
Teetätin muuten keittiöön ja apukeittiöön joulun alla joulunpunaiset verhot ja pöytäliinan, ihan suomalaisesta kankaasta, on niin söötin näköinen, että saa nähdä raskiiko niitä vaihtaa edes Juhannukseksi.
Siinä kun uuni lämpesi, ja sisällä 22 astetta lämpöä, niin mukava katsoa, kun ulkona pakkasta liki 30.- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Kumman pieniä nuo mitat tuossa leivonnassa, melkein niinkuin apteekissa.
Minä kun varasin 40 kpl kananmunia, viis kiloa sokeria ja viis kahden ja puolen desin mansikka kermapurkkia, jauhoja ostin neljän kilon pussin lisää. No kärsiipä kerran tulla huti.
Minusta tuo mansikkakakku on paras, ja sitä meinoon yrittää, se on sitten eri asia, mikä siitä tulee. On minulla omppuhilloa ainakin 20 litraa.
Teetätin muuten keittiöön ja apukeittiöön joulun alla joulunpunaiset verhot ja pöytäliinan, ihan suomalaisesta kankaasta, on niin söötin näköinen, että saa nähdä raskiiko niitä vaihtaa edes Juhannukseksi.
Siinä kun uuni lämpesi, ja sisällä 22 astetta lämpöä, niin mukava katsoa, kun ulkona pakkasta liki 30.Änkeen tähän keskelle teidän keskustelua, mutta pakko, mikä pakko.
Sitä vaan, että meinaat sitten tehdä vähän isoomman kaakun :)
Ookko pohojalaanen, kun noin isoa kakkua meinaat värkätä:)
40 kananmunan kakkuun voisit ostaa vielä ainaskin viis kahden desin kermapurkkia lisää,
niin saisit fläiskätä oikein kunnon kuorrutuksen.
Onko teikäläisellä syntymäpäiväjuhla tiedossa, kun aloit kakkua värkkäämään? Heikunkeikku kirjoitti:
Änkeen tähän keskelle teidän keskustelua, mutta pakko, mikä pakko.
40 kananmunan kakkuun voisit ostaa vielä ainaskin viis kahden desin kermapurkkia lisää,
Onko teikäläisellä syntymäpäiväjuhla tiedossa, kun aloit kakkua värkkäämään?No enhän minä tiennyt, ettei siihen kaakkuun mene kun neljä munaa. Kun silloin aaton aattona kaupasta tulin, kirosin, että hiivaa ei ollut kun yksi pala, mutta ei siihen kai hiivaa panna ollenkaan.
Täältä kun on kauppaan jonkun verran matkaa, niin ilkeää, jos yhtä uupuu.
Ei ole synttäreitä, kunhan kokeilunhalusta. Ja eihän se Uuden-vuoden päivänä nyt paha ole, jos täytekakkua syö, minä tykkään makeasta. Verensokerikin on koholla. (Tuskin minä palstan makein tyyppi sentään siinä mielessä olen, mutta makeimmasta päästä kuitenkin.)k-kotton kirjoitti:
Kumman pieniä nuo mitat tuossa leivonnassa, melkein niinkuin apteekissa.
Siinä kun uuni lämpesi, ja sisällä 22 astetta lämpöä, niin mukava katsoa, kun ulkona pakkasta liki 30.Et sitten ihan pientä kakkua meinannutkaan :))
Pakkasta on luvannut taas uudeksivuodeksi, luin vaan jonkun lehden lööpistä kaupassa käydessä.
Saahan noita punaisia verhoja ja pöytäliinaa pitää muuloinkin kun jouluna. Ainakin jos niissä ei ole pukkeja ja tonttuja. Ja varmasti saa sittenkin vaikka olis :)
Mulla on punaiset räsymatot ja kyllä ne on lattialla muulloinkin kun jouluna.
Ja toi mun divaani sekin on punainen, enkä kylä vaihda toista kesäksi :))k-kotton kirjoitti:
No enhän minä tiennyt, ettei siihen kaakkuun mene kun neljä munaa. Kun silloin aaton aattona kaupasta tulin, kirosin, että hiivaa ei ollut kun yksi pala, mutta ei siihen kai hiivaa panna ollenkaan.
Täältä kun on kauppaan jonkun verran matkaa, niin ilkeää, jos yhtä uupuu.
Ei ole synttäreitä, kunhan kokeilunhalusta. Ja eihän se Uuden-vuoden päivänä nyt paha ole, jos täytekakkua syö, minä tykkään makeasta. Verensokerikin on koholla. (Tuskin minä palstan makein tyyppi sentään siinä mielessä olen, mutta makeimmasta päästä kuitenkin.)No höh mie kyllä ajattelin että koko palstan kutsut pippaloihin.
Ja sitten mennään kaikki jäälle kalaaan :))tulisilla kirjoitti:
No höh mie kyllä ajattelin että koko palstan kutsut pippaloihin.
Ja sitten mennään kaikki jäälle kalaaan :))Saattasin minä kutsuakkin, ja kakkua kyllä riittäs, pannaan vaan hirsiporaan iso vispilä ja kunnon soikko, missä taikinaa tehdään. Leivinuuniin sopii monta isoa pohjaa, ja akkuporakoneella saa kermat möyhennettyä vaahdoksi.
Siinä sitä on tekemisen makua, ja siitä minä pidän. Tuommonen juomalasien kanssa tuhraaminen mitään oo:).Heikunkeikku kirjoitti:
Änkeen tähän keskelle teidän keskustelua, mutta pakko, mikä pakko.
Onko teikäläisellä syntymäpäiväjuhla tiedossa, kun aloit kakkua värkkäämään?Ja keskelle et kyllä änkee mutta kottonin toiselle puolelle saat mennä :)
tulisilla kirjoitti:
Ja keskelle et kyllä änkee mutta kottonin toiselle puolelle saat mennä :)
No nythän sinä. Tämmönen ujo kahen naisen keskelle, minne minä sitten katselen jos alkaa punastuttamaan.
k-kotton kirjoitti:
Saattasin minä kutsuakkin, ja kakkua kyllä riittäs, pannaan vaan hirsiporaan iso vispilä ja kunnon soikko, missä taikinaa tehdään. Leivinuuniin sopii monta isoa pohjaa, ja akkuporakoneella saa kermat möyhennettyä vaahdoksi.
Siinä sitä on tekemisen makua, ja siitä minä pidän. Tuommonen juomalasien kanssa tuhraaminen mitään oo:).Vai tekemisen makua :)
Pentuna tykkäsin kun äiti teki kakkua syödä sitä taikinaa (no, kyllä vieläkin kun itse teen).
On muuten hyvää.
Toi sun tyylis sopiikin varmaan raavaalle miehelle paremmin, vaikka kyllä ne miehet jotka teeveessä herkkuja tekee aikas pieniä mittoja käyttää.k-kotton kirjoitti:
No nythän sinä. Tämmönen ujo kahen naisen keskelle, minne minä sitten katselen jos alkaa punastuttamaan.
Kattelet vaan rohkeesti jompaa kumpaa silmiin, ei siinä muukaan auta :)
tulisilla kirjoitti:
Vai tekemisen makua :)
Pentuna tykkäsin kun äiti teki kakkua syödä sitä taikinaa (no, kyllä vieläkin kun itse teen).
On muuten hyvää.
Toi sun tyylis sopiikin varmaan raavaalle miehelle paremmin, vaikka kyllä ne miehet jotka teeveessä herkkuja tekee aikas pieniä mittoja käyttää.Niin. mutta ne TV-heput näpertelee muutamalle kulinaristille niitä herkkuja.
Vois olla vähän isommat mitat, jos joutuisivat tekemään yhdellä kertaa kymmenille, tai sadoille ihmisille. No on minulla semmonen iso kenvoodin yleiskone, kyllä silläkin aika nopeesti taikinaa tekee.
Sämpylätaikinan sillä veivaa, sitten horkkii lusikalla, ja kopistelee pellille leivinpaperin päälle, niin kädet ei sotkeennu ollenkaan.
Syystä tai toiseta toi katkeruus ei vaan saa otetta musta.
Ihan kiva olla vanhanakin terve ja tehrä hommia.
Arki ilman hötkyilyä on aina ollut mun juttu,pienet puuhat tutuissa ympyröissä siinä se on .Niin ei kannata antaa katkeruudelle valtaa.
Arki on hyvää ja kivaa, melkein juhlallista :))
Tuolla ulkona jo auraavat mulle tietä töihin, hyvä siellä sitten taas mennä. Ja vieläkin vaan sataa lunta.
- RIMMIR
töihin- Kello herättämään 05.45 , ajattelin tempaista nämä mahdottomat määrät suklaata ja muuta makeaa tuonne tienposkeen . Siis kävellä töihin ja takaisin nuo 5 km suuntaansa.
Ihan hyvä suunnitelma.
Mulla ei ole viittäkään kilometriä mutta kotiin meinaankin tulla kaupungin kautta ja siitä tulee sitten jo melkein se viisi.
Töihin kävelen 20 min, kun en kovin vauhdilla kävele.
Mutta alkaa se lenkkeily kyllä nyt taas arjen myötä.
- xxxyyy
Kaipa tuon viikon tässä jaksaa ahertaa. Sen jälkeen onkin neljä seuraavaa vapaata, ja sen jälkeen parin viikon stinttejä vuoroin työssä ja vapaalla, paitsi tietysti lomien aikaan vapaata pidempään :-))
Kohdennan jos mahdollista vielä nykyistä enemmän huomiota vapaisiin harrastuksiin.Harrastuksiin ajattelin minäkin lisää pistää energiaani tulevana vuonna.
Nyt on mennyt ihan vääriin suuntiin, joten tästä on suunta vain ylöspäin.
Vapaasta viikosta eli talvilomasta ei vielä ole tietoa, mutta kyllä se ihan pian tulee sinne listoille koska kohtahan ne alkaa pyörimään. Ja onhan sitten niitä kolmivuorovapaitakin tiedossa taas onneksi. Ja minä kyllä käytän ne enkä kerää niinkun joillakin on tapana, sitten kuitenkin kiukutellaan töissä.
Mutta oikein hyvää arkea ja viikkoa sullekin! :))
Mulla se alkoi jo viimeyönä.. tietty töiden merkeissä.
Viikolla on sitte vähä vapaatakin, josko kurkkais vaikka kukkaron pohjalle.. saa nähdä, kun ei oikein mitään
tarvi, vaikka halvalla? sais.
Teen taas uudenvuoden lupauksen, etten lupaa mitään ;)Kiitos, eka työpäivä tätä pätkää takana.
Päästiinkin vähän aikaisemmin jo pois.
En minäkään lupaile mitään, ainakaan ääneen. Ne on ihan turhia, pieleen menee kuitenkin :))
En lähde kauppoihin, noi rajan takaset tulee ja niitä on muutenkin täällä niin paljon että välillä tuntuu ettei suomi mikään itsenäinen olekaan.
Voi olla ettei juuri ollenkaan kuule omaa äidinkieltään kaupassa käydessään.
Mutta ei mulla ole minkään tarviskaan kaikkea on riittämiin.
- -.,-.,-.,-.,-
Hyvää työn iloa ja uutta vuotta kaikille.
- mamalainen
ja suolaa, juhlat sokuria ja hunajata ;-) ... Oma mennyt vuosi on ollut hurjan jännitteinen ja täynnä fiftyfiftyä ja onneksi lopulta on aina kaikki kääntynyt parhainpäin; nyt on selkeästi tukevasti maa alla kun huomaan pillittäväni helpotuksen kyyneleitä isoina ryöppyinä ihan ilman estoja. Ensi keväänä ja jo nyt nautin uusista aluista ja kohtaan valon ja elpymisen riemulla ja pääsen keskittymään omaan elämääni.
Olet sulkemassa ovia takanasi jotta uudet alut lähtevät liikkeelle.
Usein kun joutuu luopumaan asioista ei tule ajatelleeksi että se alku uuteen.
Itku tekee hyvää, kyyneleet puhdistaa sielua, ja sen raskaan olon jälkeen joka usein ensin tulee onkin sitten hyvän helpotuksen aika.
- Teemuna
Tää on vielä yhtä juhlaa vuodenvaihteeseen saakka, sitten koittaa arki. Kivat fiilikset heitän sulle täältä postikorttimaisesta talvimaisemasta. Puuta pesään ja sitten kinkun jämän kimppuun. Glühweiniakin taidan pikkusen lämmittää.
Kiitos fiiliksistä, tunsin ihan sellaisen lämpöisen tuulahduksen.
Puulämpö on parasta lämpöä, sinä onnellinen :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906393- 1723692
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2152273- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191723
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707