Onko taivasta?

Vastauksia kiiiitos!

Mummani kuoli justiinsa ja mietin että onko kuoleman jälkeistä elämää. Todella toivon niin mutta onko mitään lähes varmaa tietoa? Esim, 'kuolleista heränneitä', jos on, voisiko joku linkittää? Minulla on 2 asiaa mitkä saavat ajattelemaan niin että olisi. 1) Mummani oli mennyt huonoon kuntoon jo ennen joulua, kummiskin eli joulun ja oli meidän kanssa viimeisen kerran. Joulun jälkeen kuoli. Olisiko joku korkeampi taho ollut asialla?

2) Näin yhden tähden vilahtavan taivaalla, vaikka ei ollut missään muuten tähtiä. Ihan kuin mummani olisi jättänyt hyvästit.

19

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sj

Lihalliset ruumiit syntyvät ja kuolevat, mutta henki ja siinä oleva tietoisuus on ikuinen.

• näin on. Tämä taivas on kuitenkin vain tavallaan välitila, jossa kerrataan mennyt ja muokataan tulevan puitteet. Enepää on turhaa pohtia, tietämättä mummosi historiaa. Kuitenkin on ihan varmaa, että Hänellä on hyvä olla 'omiensa' parissa.

• Saagapolku

Mummollasi on hyvä olla. Hän on siellä jossa oli ennen syntymäänsä, ja missä sinäkin käyt nukkuessasi.
      Kaikki on hyvin. Ikävä koskettelee, mutta laantuu ajansaatossa.
      Tässä pari linkkiä tuleville päiville.
      http://www.adonai.fi/185
      ja
      klikkaa seuraavasta alaotsikkoa kuoleman tuollapuolen.
      http://www.jeshua.net/fi/

• Taivas, mutta se on jo täällä maanpäällä, sillä kuoleman jälkeen sinne ei enään pääse,sillä se on silloin liian myöhäistä, mutta ei hätää, ei kuoleman jälkeen ole helvettiäkään, joten voit olla aivan huoleti mummin suhteen, sillä elämä kuoleman jälkeen on samaa kuin ennen kuolemaakin

• näitä...

tuolla puolen käyneitä ja takaisin tulleita on jo niin paljon että voidaan pitää luotettavasti osoitettuna että kuolema on vain siirtymä toiseen todellisuuteen.Pistä wikipediaan hakusana kuolemanrajakokemus niin saat niistä kertomuksia.

• vruuum
        näitä... kirjoitti:

tuolla puolen käyneitä ja takaisin tulleita on jo niin paljon että voidaan pitää luotettavasti osoitettuna että kuolema on vain siirtymä toiseen todellisuuteen.Pistä wikipediaan hakusana kuolemanrajakokemus niin saat niistä kertomuksia.

Kuolemanraja kokemukset on todistettu ajat sitten jo tieteellä ja valvotuissa kokeissa on saatu aivan samanlaiset kokemukset ihmiselle..

• Aloittaja . . .
        vruuum kirjoitti:

Kuolemanraja kokemukset on todistettu ajat sitten jo tieteellä ja valvotuissa kokeissa on saatu aivan samanlaiset kokemukset ihmiselle..

vastauksistanne! Kävin katsomassa paria sivua ja aika paljonhan noita kokemuksia on. Tuli sellainen mieleen, että kuinkakohan totuudenmukaisia nuo kertomukset ovat? Onko kenelläkään enempää tietoa?

• sj
        Aloittaja . . . kirjoitti:

vastauksistanne! Kävin katsomassa paria sivua ja aika paljonhan noita kokemuksia on. Tuli sellainen mieleen, että kuinkakohan totuudenmukaisia nuo kertomukset ovat? Onko kenelläkään enempää tietoa?

Jos kertoja itse uskoo juttuihinsa, niin silloin ne ovat aina todenmukaisia. Totuuksia on monenlaisia samoistakin asioista.
        Totuudet ovat suhteellisia, mutta kuitenkin se on aina itselle totta johon uskoo. Viimekädessä vain se on todellista mihin itse uskoo. Tämän voi jokainen todeta joka katselee vähänkin ympärilleen.
        On kiva lukea vilpittömän ja aidon ihmisen kirjoituksia. Älä anna maailman sokaista itseäsi liiaksi. Kaikkihan me olemme todellisen totuuden unohtaneet tultuamme tänne aineellisen maailman sekoitusmyllyyn. Kun pitää Rakkauden mielessä, ei voi koskaan kulkea väärään pitkää matkaa. Rakkautta ei kukaan pääse karkuun.

• kertomukset...
        sj kirjoitti:

Jos kertoja itse uskoo juttuihinsa, niin silloin ne ovat aina todenmukaisia. Totuuksia on monenlaisia samoistakin asioista.
        Totuudet ovat suhteellisia, mutta kuitenkin se on aina itselle totta johon uskoo. Viimekädessä vain se on todellista mihin itse uskoo. Tämän voi jokainen todeta joka katselee vähänkin ympärilleen.
        On kiva lukea vilpittömän ja aidon ihmisen kirjoituksia. Älä anna maailman sokaista itseäsi liiaksi. Kaikkihan me olemme todellisen totuuden unohtaneet tultuamme tänne aineellisen maailman sekoitusmyllyyn. Kun pitää Rakkauden mielessä, ei voi koskaan kulkea väärään pitkää matkaa. Rakkautta ei kukaan pääse karkuun.

olisivat keksittyjä tai hallusinaatioita olisi jokasella eri tarina.Kyllä siellä unia ja hallusinaatioitakin varmasti löytyy mutta myös kokemuksia joita voidaan pitää totena.Huomaa myös että rajakokemus on todistettu vain silloin kun se on sairaalassa missä EEG laitteet on kytketty.Itse on kyettävä arvioimaan mikä on todellista.Mun mielestä tuo matka "alkuräjähdyksen" taaakse on hallusinaatio

• sj
        kertomukset... kirjoitti:

olisivat keksittyjä tai hallusinaatioita olisi jokasella eri tarina.Kyllä siellä unia ja hallusinaatioitakin varmasti löytyy mutta myös kokemuksia joita voidaan pitää totena.Huomaa myös että rajakokemus on todistettu vain silloin kun se on sairaalassa missä EEG laitteet on kytketty.Itse on kyettävä arvioimaan mikä on todellista.Mun mielestä tuo matka "alkuräjähdyksen" taaakse on hallusinaatio

Varmasti on olemassa universaali totuus jota jokainen kokija tulkitsee omalla tavallaan, ne ovat kuin jokin kollektiiviseen muistiin verrattava ominaisuus.
        Hulluksi leimaamisen pelosta ihmiset eivät ehkä halua kertoa paranormaaleista kokemuksistaan. Vaikka en itse pelkää kertoa omista kokemuksistani, niin en enää kuitenkaan kerro, sillä nehän ovat jokaisen omia asioita.

• JUMALAN lapsi
        sj kirjoitti:

Varmasti on olemassa universaali totuus jota jokainen kokija tulkitsee omalla tavallaan, ne ovat kuin jokin kollektiiviseen muistiin verrattava ominaisuus.
        Hulluksi leimaamisen pelosta ihmiset eivät ehkä halua kertoa paranormaaleista kokemuksistaan. Vaikka en itse pelkää kertoa omista kokemuksistani, niin en enää kuitenkaan kerro, sillä nehän ovat jokaisen omia asioita.

Mun läheinen rakas joka oli vielä nuori kaksi lasta. Menehtyi pitkäaikaiseen sairauteen. Suru on suuri, oli lukenu sanaa, mutta ei tietääkseni kukaan tiedä onko ottanu JEESUKSEN vastaan henkilökohtaisena pelastajana ja pyytäny syntinsä anteeksi JUMALA yksin tietää. Jos on tehny ratkaisun on, nyt LUOJANSA luona. Ois JEESUS kantanu kuoleman virran yli. Tänä aamuna vielä rukoilin hänen puolestaan. Tuska on suuri koska en tiedä missä on. Jos tietäisin, että ois ollu JEESUKSEN oma olisin iloinen, kun ois jo perillä. Vaikka on ikävä. Elän kuitenkin jälleen näkemisen toivossa. Helpompi ois olla, kun tietäisin. Pikkuisilla rakkailla ei ole enää äitiä, olivat onnellinen perhe mieskin oli, mutta nyt ei ole enää rakasta vaimoa. Sanaton suru täyttää mun sydämeni. Rukoilen JEESUKSEN kautta JUMALAA jos saisin tietää missä rakas läheinen on. Kuitenkin meidän kuuluu puhua totuus tuntuipa se miltä tahansa, ilman JEESUSTA yksikään ei ole näkevä TAIVASTA eikä pääse JUOJANSA luo. Emme saa johtaa ketään harhaan se on syntiä ja valhetta josta jokainen on kerran vastuussa. Siunausta JUMALA yksin tietää jospa meidän rakkaamme on TAIVAAN KODISSA.

• sj kirjoitti:

kirurgit ovat asioista jo melko hyvin perillä, kaikkia tapauksia ei ole voitu laittaa aivojen luomaksi harhaksi.
        Siten on turhaa pelätä 'hulluksi' leimaantumista, onhan ruumiista poistuminen todettu mahdolliseksi yksinkertaisesti harjoittelemalla.(eri asia, kuin kuolemanrajakokemus)

• Lukuohje
        Myötäeläjä kirjoitti:

kirurgit ovat asioista jo melko hyvin perillä, kaikkia tapauksia ei ole voitu laittaa aivojen luomaksi harhaksi.
        Siten on turhaa pelätä 'hulluksi' leimaantumista, onhan ruumiista poistuminen todettu mahdolliseksi yksinkertaisesti harjoittelemalla.(eri asia, kuin kuolemanrajakokemus)

Lukekaa Raamattua. Se on ohjeeni. Aloittakaa vaikka Johanneksen evankeliumista. Sitten muut evankeliumit ja Koko Uusi Testamentti.

• Lukuohje kirjoitti:

Lukekaa Raamattua. Se on ohjeeni. Aloittakaa vaikka Johanneksen evankeliumista. Sitten muut evankeliumit ja Koko Uusi Testamentti.

tulkita, niin on tehty maailmansivu. On tulkittu aina, yksittäiset lukijat, uskonlahkot, kirkkojen edusmiehet ja lopulta kirkolliskokoukset.
        Että ei se Raamatun luku yksistään auta, valitettavasti.

• Kempiläinen
        JUMALAN lapsi kirjoitti:

Mun läheinen rakas joka oli vielä nuori kaksi lasta. Menehtyi pitkäaikaiseen sairauteen. Suru on suuri, oli lukenu sanaa, mutta ei tietääkseni kukaan tiedä onko ottanu JEESUKSEN vastaan henkilökohtaisena pelastajana ja pyytäny syntinsä anteeksi JUMALA yksin tietää. Jos on tehny ratkaisun on, nyt LUOJANSA luona. Ois JEESUS kantanu kuoleman virran yli. Tänä aamuna vielä rukoilin hänen puolestaan. Tuska on suuri koska en tiedä missä on. Jos tietäisin, että ois ollu JEESUKSEN oma olisin iloinen, kun ois jo perillä. Vaikka on ikävä. Elän kuitenkin jälleen näkemisen toivossa. Helpompi ois olla, kun tietäisin. Pikkuisilla rakkailla ei ole enää äitiä, olivat onnellinen perhe mieskin oli, mutta nyt ei ole enää rakasta vaimoa. Sanaton suru täyttää mun sydämeni. Rukoilen JEESUKSEN kautta JUMALAA jos saisin tietää missä rakas läheinen on. Kuitenkin meidän kuuluu puhua totuus tuntuipa se miltä tahansa, ilman JEESUSTA yksikään ei ole näkevä TAIVASTA eikä pääse JUOJANSA luo. Emme saa johtaa ketään harhaan se on syntiä ja valhetta josta jokainen on kerran vastuussa. Siunausta JUMALA yksin tietää jospa meidän rakkaamme on TAIVAAN KODISSA.

Mitä sanoo Raamattu:

1. Tim 2:3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa

Kirkot opettavat, että Jeesuksen voi ottaa vastaan vain tässä elämässä, mutta minä en löydä Raamatusta yhtään kohtaa, joka puoltaisi tätä oppia. Jos osaat englantia, etsi Youtubesta tai osoitteesta www.near-death.com pastori Howard Stormin kuolemanrajakokemus.

• sj
        Lukuohje kirjoitti:

Raamattua ei pidä lukea kirjaimellisesti vaan vertauskuvallisesti jos haluaa oppia tuntemaan opetuksen syvimmän merkityksen. Kirjaimellisuus ei avaa muuta kuin ulkoista totuutta. Kuitenkin varsinainen totuus on aina sisäistä oivallusta, varsinkin kun puhutaan hengellisistä asioista. Oivallukset tulevat syvältä ja ne ovat syntyneet ymmärryksen tuloksena.

• Saagapolku
        sj kirjoitti:

Raamattua ei pidä lukea kirjaimellisesti vaan vertauskuvallisesti jos haluaa oppia tuntemaan opetuksen syvimmän merkityksen. Kirjaimellisuus ei avaa muuta kuin ulkoista totuutta. Kuitenkin varsinainen totuus on aina sisäistä oivallusta, varsinkin kun puhutaan hengellisistä asioista. Oivallukset tulevat syvältä ja ne ovat syntyneet ymmärryksen tuloksena.

Löysivät n. 17 000 vuotta vanhan pienoispyramidin, joka kuvaa vastaavasti, kuin USA:n yhden taalan pyramidi.
        Eli siinä on 13 rappua sekä huipulla Orionin silmä, joka loistaa ultraviolettivalossa.
        Tämä pyramiidi kuvastaa ihmisen taivalta täyteen tietoisuuteen.
        http://www.youtube.com/watch?v=XmMwo1Xzgus&feature=player_embedded
        Se että vastaava pyramiidi on taalan setelissä, se kertoo heidän kontrolli mallista jotka omistavat rahan.
        Tämä instanssi on aina tiennyt totuuden, mutta käänsivät sen käänteiverrannolliseksi, ja uskostivat sen ihmisten mieleen aikoinaan luodessaan uskonnon.
        Raamatusta löytyy kyllä totuus, kun lähestyy ei dualistisesti, niin moni asia loksahtaa paikalleen.
        Kuten sj sanoi että sisällämme on ainoa portti totuuteen.
        "Minä olen - mitä minä olen?" Luominen on siis Jumala tutkimassa itseään kaikin kuviteltavissa olevin tavoin - jatkuvaa, ääretöntä tutkimista jokaisen meidän kauttamme.
        Kun tutkimme Raamattua, niin eihän siitäkään ole mitään sen enempää todistusta minne Jeesus herättyään kuolleista meni. On yhtä paljon mahdollista että Hän ja Maria Magdaleena lähtivät kumpikin asustelemaan Ranskaan, jossa saivat olla aivan rauhassa, kun kukaan ei heitä tuntenut.
        Raamattu on muuten hyvä kirja, mutta suppea ja dualistinen.
        Kannattaa lähestyä asioita laajemmalla näkemyksellä sekä ei dualistisesti, niin kaikki on helpompaa sekä selkeempää.

• Sanasta elämä
        sj kirjoitti:

Ei noin yksinkertaisesti sentään että pelkästään vertauskuvallisesti. Raamatussa on sekä suoraa kerrontaa että vertauskuvallista, proosaa että runoutta, historiallisia silminnäkijäkertomuksia, profetiaa. Se on laaja ja syvällinen kirjasto, ei yhdellä sanalla kuvattavissa.

Jeesus lupasi lähettää Puolustajan, Pyhän Hengen seuraajilleen, joka opastaisi heitä kaikkeen totuuteen. Ilman tätä Opastajaa Raamattu ei avaudu. Omilla oivalluksilla se ei avaudu, olivatpa kuinka syvältä tulleita tahansa. Ja yleensähän ne ihmisen omat oivallukset hengellisesti tuppaa olemaan 'syvältä'...

http://vastaus.net/fi/artikkelit

• Jeesusen antama oma sana,että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Joh 3:15 vakuutta siitä,niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa 1.kor5:42
      Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus Ilm.20:5 tämä kohta on se johon toivon mummisikin olevat ensimäiseen ylös nousemukseen niitä ei enään tuomita jeesus on sovittanut synnin ei ole tuomiota jos oli usko jeesukseen.
      Tuomion ylös nousemus on viimein siihen nousevat ne joka eivät nouse ensimäisessä nousemuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe