Kepun Suomi-Soffa

Kepulointia

Arvoisa elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen - Minne menivät Suomi-Soffan valtiontuet?
"Elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen myönsi vuonna 2006 Suomi-Soffalle investointitukea 842 490 euroa huonekalutehtaan laajennusosan rakentamiseksi Kajaaniin. Sen jälkeenkin veronmaksajien tukea on herunut yhtiölle: Uutispäivä Demarin mukaan Suomi–Soffa tehdas sai viime joulukuussa 800 500 euroa investointeihin ja tuotekehittelyyn. Vuotta aiemmin joululahjaksi firma sai 210 750 euroa investointeihin, osaamiseen ja teknologian kehittämiseen. Nämä päätökset on tehty Kainuun TE-keskuksessa."
http://petrihonkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/56216-arvoisa-elinkeinoministeri-mauri-pekkarinen-minne-menivat-suomi-soffan-valtion-tuet

Suomi-Soffa oli monen porvarihallituksen edustajan ostospaikka, mm. Kokoomuksen Marja Tiura shoppaili sieltä huonekalunsa ja laittoi maksun Kehittyvien Maakuntien piikkiin. Pekkarinen jakoi avustuksia tehtaalle ja toisella kädellä vaati vaalitukea kepulle. Kepun menetelmät olivat ennen vaalirahaskandaalia kuin suoraan entisestä Neuvostoliitossa, jossa korruptio oli jalostunut aivan taiteeksi.
Kekkonenkin nosti erään nuoren taiteilijan suosioonsa ja siten myös arvostukseen maassamme, mutta kyseinen taiteilija ei vain osannut itse maalauksia tehdä, vaan hän tuotti "teoksensa" Thaimaasta.

3

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan tiedä

      etukäteen onko valtion rahoilla avustettu yritys enää parin vuoden päästä pystyssä.

      Mutta Suomessa touhu on mennyt sellaiseksi, että kaikki yhtiöt ja yrittäjät seisovat valtion luukulla jonossa käsi ojossa. Siellä on niin nokiat, telakat kuin muutkin kaipparit kukin mitä mielikuvituksellisimmin vaatimuksin.

      Tietenkin yksi syy tähän menoon on mielettömiksi kohonneet palkat ja palkkojen sivukustannukset Suomessa. Yrittäjät uhkaavat siirtää kaiken työn Suomesta muualle ja kulloinenkin hallitus taipuu painostuksen edessä.

      Yrityssaneeraushan ei välttämättä johda konkurssiin ja onhan moni yritys siitä selvinnytkin entistä ehompana. Mitä nyt velkojat ovat saaneet hiukka kynsilleen...

    • Mauri Pekkarisen (KEPU) yhteyksissä Suomi-Soffaan kiintoisin asia on se, että Pekkarinen sai ensin Suomi-Soffalta vaalirahaa ja kohta sen jälkeen myönsi Suomi-Soffalle valtion rahaa investointeihin.

      Tässä ei selvästikään ole Peruukki-Pekkarisella puhtaat jauhot pussissa, mutta koskapa KEPUlaisella olisi.

      Vanha viisaushan sanoo: KEPU pettää aina.

    • kassaa Suomessa

      toinen on suomi-soffån kassa ja toinen tämän tämä KEPULIEN vaalikassa:))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe