Hei!
Aloitin e-pillerit 2008 ja olen syönnyt niitä nyt kolme vuotta.
Kävin juuri neuvolassa kysymässä,että voisiko lihomiseni johtua pillereistä, mutta en saannut mitään vastausta, vain epämääräistä murinaa.
Käyn n.2 kertaa viikossa reippaalla kävelylenkillä kesto n.30min-1h
Salilla käyn ja myös zumbaamassa. Herkkuja syön kerran viikossa.
Kilpirauhaskokeet on otettu, eikä löytynyt mitään. En keksi enään muuta syytä, kuin pillerit?
Minulla on kuitenkin pakko olla ehkäisy,koska olen vaikutuisessa parisuhteessa.
Onko muilla ollut vastaavia lihomisia e-pillereiden tai muiden ehkäisyjen kanssa?
Aloitin e-pillerit 2008 ja olen syönnyt niitä nyt kolme vuotta.
Kävin juuri neuvolassa kysymässä,että voisiko lihomiseni johtua pillereistä, mutta en saannut mitään vastausta, vain epämääräistä murinaa.
Käyn n.2 kertaa viikossa reippaalla kävelylenkillä kesto n.30min-1h
Salilla käyn ja myös zumbaamassa. Herkkuja syön kerran viikossa.
Kilpirauhaskokeet on otettu, eikä löytynyt mitään. En keksi enään muuta syytä, kuin pillerit?
Minulla on kuitenkin pakko olla ehkäisy,koska olen vaikutuisessa parisuhteessa.
Onko muilla ollut vastaavia lihomisia e-pillereiden tai muiden ehkäisyjen kanssa?
Vastaukset 23
Vanhimmat
Lihot koska syöt enemmän kuin kulutat, täysin riippumatta siitä onko sulla e-pillereitä vai ei. E-pillerit voivat lisätä ruokahalua, mutta jos et syö enempää kuin kulutat, et voi lihoa e-pillereiden vuoksi koska ne itsessään eivät lihota. Laske kalorisi, siellä se syy lihomiseen on!
Eivät voi lihottaa. Ne voi lisätä ruokahalua, mikä lihottaa, mutta lääkkeet itsessään eivät lihota. Itse laihduttaessa huomasin, että e-pillerit kerryttivät nestettä. Eli tietyn ajan kuusta paino putosi korkeintaan 500g-1kg/3viikkoa, mutta taukoviikon aikana nesteet lähtivät liikkeelle, jolloin paino tippui parissa päivässä 2-3kg. Mutta ei sitä nestettäkään voi 25 kiloa tulla, ja tod.näköisesti olet useammankin taukoviikon parin vuoden aikana pitänyt ;)
Mitäs siinä ohjeita jakelet kun et tunnu tietävän. Luuletko tosissaan, että hormonit ja niiden vaikutukset katoavat kehosta taukoviikon aikaan? hah, kyllä siinä hiukkasen pitempään menee, joidenkin tutkimusten mukaan jopa vuosi.
Aloittajalle tiedoksi, että pillerit voivat todella lihottaa välillisesti niinkuin on jo mainittukin eli turvottavat ja lisäävät ruokahalua. Mutta voivat tehdä paljon muutakin, esimerkiksi masentaa, väsyttää ja vähentää haluja ym. jotka voivat myös vaikuttaa syömiseen ja liikkumiseen. En toki väitä että syy on juuri e-pillereissä, mutta mahdollista se aivan hyvin on. Suosittelisin vaihtamaan merkkiä, ja kun sen teet, niin kannattaa kääntyä oikean gynekologin puoleen asiassa niin hän osaa valita sinulle merkin, jossa on eri progesteroni ja estrogeenivalmiste kuin nykyisissäsi.
Tai, entä jos kokeilisit oloa täysin luomuna ja samalla saisit tietää millainen olet oikeasti omana itsenäsi. Nakkaa napit mäkeen ja jos ei kumit kiinnosta, niin laitata itsellesi kuparikierukka. Siinä on sitten huoleton ehkäisy moneksi vuotta. Kierukasta on ihan turhaan paasattu että tekisi vuodot hankaliksi: monella ne ei muutu lainkaan ja jos muuttuukin niin ovat usein aivan hallinassa. Ja sopii muuten aivan hyvin synnyttämättömillekin vaikka jotkut asiantuntemattomat usein muuta väittävätkin.
Tuo määrä liikuntaa ei laihduta.
Kuinka pitkä olet? 75 kg on jo sekin paljon jollet ole 180 cm pitkä, siis liikaa olet syönyt aikaisemminkin kun olet alkanut lihota.
Suositushan olisi joka päivä vähintään 20 minuuttia liikuntaa, eli sellaista että hengästyy ja tulee hiki.
Eli jopa tunti, kaksi viikossa kävelyä?
Minä juoksen 1-2 tuntia päivässä, eipä ole lihavuusongelmia.
Olen pari kertaa katsonut tätä palstaa ja todennut oikeaksi sen väittämän, että lihavuus on tyhmyyttä. Miten joku edes mainitsee "liikuntana" jonkin puolen tunnin kävelyn?
Äläpäs ylimielistele siellä ;)
Kaikki liikunta on liikuntaa, vaikkapa 10 minuutin kävely. Jostain on aloitettava. Eikä liikunta laihduta ylipainoista ja huonokuntoista ihmistä juuri lainkaan. Reippaalla liikunnalla em. saa kilon kuukaudessa pois, jos syö vain sen verran, kun peruskulutuksensa ilman liikuntaa antaa luvan.
Jollet söisi kunnolla, et pystyisi juoksemaan. Jos vetelisit hamppariaterioita ja makkaroita, oksentaisit ne pihalle parin kilometrin juoksun jälkeen ja nilkuttaisit kotiin. Eli sullakin hoikkuuden aiheuttaa todennäköisemmin oikeat ruokailutottumukset ja liikunta yhdessä.
Siltikin, e-pillerit eivät lihota vaan vääränlaiset elämäntavat.
Tiedätkö, jos on ylipainoinen laihtuu väkisin kun alkaa syömään normaalimäärän, ei tarvitse edes liikkua kun jo laihtuu.
Riippuu siitä mikä on normaalimäärä. Jos se on ylläpitokalorimäärä, se ei laihduta. Mutta ylläpitokalorimäärästä kun vähentää vaikkapa 500 kaloria, niin johan toimii. Silloin syödään alle kulutuksen.
;)
No voi jesus jos on 100kg niin silloin ei juosta 1-2 tuntia päivässä. Silloin lähtee nivelet maatakiertävälle radalle vähintään. Toteat että lihavuus on tyhmyyttä. Enpä tiedä liekö tuo oma kommenttisi sitten siitä fiksuimmasta päästä.
100 kiloinen nainen ei pysty juoksemaan kun nivelet eivät sitä kestä. Jos olette eri miltä naiset niin käykää kokeilemassa :D
itse olen turvonnut muutamia kiloja pillereistä. ja nyt kun yritän saada niitä pois, ne eivät sitten meinaa lähteä millään. itse syön cerazettea. mutta ei pillerit pelkästään aiheuta 25 kilon painonnousua.
Itselläni kävi sama juttu, että kun söin pillereitä - lihoin. Mutta en missään nimessä syytä pillereitä, että ne itsessään lihottaisivat, koska niinhän ei voi olla. Itselläni on juurikin sama tilanne kuin sinulla. Siis 2008 painoin 72 ja nyt 93. Mutta pillereiden lopettamisen jälkeen on jälleen löytynyt virtaa liikkua ja tarkkailla vähän mitä suuhunsa työntää ja mielenkiinto on jälleen palannut kotiruuan valmistamiseen. Tässä parin viime vuoden aikana kiinnostus on ollut nolla. Ja uskon siis kaiken tämän johtuvan pillereiden aiheuttamasta surkeasta olosta. Masennuksesta en puhuisi, mutta surkea mieliala on vaikuttanut.
Kysyppä terveydenhoitajalta esimerkiksi kierukkaa tms jossa hormonit eivät kulje korviesi väliin.. (heh, jos niin voi sanoa.) kierukoita on ruvettu laittaa muillekin kuin synnyttäneille.. Tai jos vaihdat vaan matalampihormoniseen. Kokeile esimerkiksi nuvaring ehkäisyrengasta. Kyllä se siitä vielä...
Minäkin lihoin pillereitä käyttäessäni ja toki niitä syytin silloin lihomisestani. Näin jälkeenpäin kun ajattelen, niin ei se vika ihan pelkissä pillereissä ollut. Petin itseäni uskottelemalla että liikun tarpeeksi esim. juuri lenkkeilemällä ja en herkuttele kuin kerran viikossa. Mutta totuus oli, että kyllä sitä tuli syötyä aina joka välissä joku keksi tai muuta naposteltavaa ja pienistä puroista syntyy joki. Eikä se kävelylenkillä käyminen loppujen lopuksi niin ihmeellistä liikuntaa ole.
Toki pillereillä oli vaikutusta asiaan jonkin verran - sen huomasin kun ryhdyin laihduttamaan. Eivät kilot lähteneet millään, mutta kun jätin ehkäisyn pois, laihtuminen lähti kunnolla käyntiin. Mutta suurin syy oli kuitenkin siinä, mitä suuhuni pistin, vaikka pillerit ehkä saattoivatkin edistää lihomista jonkin verran.
Pelkät pillerit ei lihota. Eli on sinun syötäväkin melkoisasti että pysyt tuossa painossa. Lääkärikin olisi varmaan huomannut jos kroppasi keräisi hervottomasti nestettä.
Minulla nousi kans aikoinaan tosi nopeasti paino ja johtui kyllä E-Pillereistä, pillerit pantiin vaihtoon ja nykyään syön minuletteja ja ne sopii tosi hyvin. Tosin tupakinpolton kun lopetin niin painoa tullut taas lisää 15kg puolessatoissa vuodessa , aineen vaihdunta meni ihan sekaisin, nytt ajattelin kokeilla paastolla pudottaa ja keventää oloa....
Mulla kasvoi rintaliivien kuppikoko kahdella kirjaimella pillereiden aloittamisen myötä, ennen B , eli kaikki B kupit eivät mahtuneet, mutta useat Ct oli suuret. Nyt D kuppi... Muut vaatekoot pysyivät samana. Ihan järkkyä.
Eiköhän apua löytynyt!
Ihminen lihoo kun syö enemmän kuin kuluttaa, ja laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Muut tekijät eivät vaikuta, lihominen ja laihtuminen tapahtuu niistä huolimatta.
Näinhan se on. Energian kulutukseen eivät pillerit vaikuta mitenkään.
Tunti tai kaksi liikuntaa viikossa on naurettava määrä jos ei halua painaa kuin mies. Ei siinä zumbat auta jos ruokavalio ei ole kohdallaan.
Laske vaikka kuinka monta tuhatta kaloria vetelet nyt ja vertaa mitä sinun pitäisi syödä.
25 kg kahdessa vuodessa, eli 12,5 kg vuodessa tekee viikkoa kohti 0,24 kg. Kilo ylimääräistä tulee noin 7000 kilokalorista, eli päivässä tulee peräti 1680 kcal liikaa energiaa. Tuo on niin iso määrä, että ylimääräisen energian lähteen huomaa helposti seuraamalla syömisiä ja juomisia vaikka viikon ajan Kiloklubin ruokapäiväkirjan avulla: http://kiloklubi.fi
Hei!
Aloitin e-pillerit 2008 ja olen syönnyt niitä nyt kolme vuotta.
Kävin juuri neuvolassa kysymässä,että voisiko lihomiseni johtua pillereistä, mutta en saannut mitään vastausta, vain epämääräistä murinaa.
Käyn n.2 kertaa viikossa reippaalla kävelylenkillä kesto n.30min-1h
Salilla käyn ja myös zumbaamassa. Herkkuja syön kerran viikossa.
Kilpirauhaskokeet on otettu, eikä löytynyt mitään. En keksi enään muuta syytä, kuin pillerit?
Minulla on kuitenkin pakko olla ehkäisy,koska olen vaikutuisessa parisuhteessa.
Onko muilla ollut vastaavia lihomisia e-pillereiden tai muiden ehkäisyjen kanssa?"
Sä oot hyvin massottunut. Jatka vaan samaa linjaa. Vedä "kostoksi" heti pari lihistä ja muutama leipä hanaviinipakkauksen kera naamariisi. Ja niihän sinä vedätkin :-DDDDDD