Nyt kannattaa tankata Sampoa kohtuudella

Sampo Oyj A 20,21e/o

Oon sitä mieltä, että nyt kannattaa ostaa Sammon osakkeita, sen hinta edullinen vähän reilut 20e/osake. Vuoden päästäkin jo varmaankin noussu 22e tuntumaan. Kauppalehdenkin listalla sijalla 1. No se nyt ei suoraan kerro totuutta, mutta kun täällä joku kyselee "mitä kannattais ostaa". Niin vastaan: osta Sampoa, jos sinulla rahaa vaikka se vähänkin, pidetään miniminä sitä tonnia.

Sampo maksaa keväällä 5,5% osinkoakin ja enemmän kuin todennäköisesti samaa tasoa osinko tulevinakin vuosina. Eli jos ostat tonnilla Sampoa, saat keväällä osinkoa sijoitukselles 50-60e. Ei hassumpi aloitus osakesijoitusaloittelijalle kuitenkaan.

Merkintä- ja arvo-osuustilin kiinteät kk-menot tietenkin tulee päälle, jonka pankki laskuttaa.

4

2824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johpeti

Ostin 6.8.2002 Hintaan 6.25. Sadasosalleen kuukauden pohjilta.

• Holdarin palkka

Minä ajattelinkin juuri tänään myydä vajaat 50 kpl Sampoa, kun ei ole muita myyntejä tälle vuodelle. Otan sen verottoman tonnin, jonka laki sallii, ja säästän puolisentoistasataa euroa veroissa. Hyvä että kauppa on edullinen ostajallekin, sillä minulle se varmasti on. Ties vaikka ostaisin tammikuussa Sammot takaisin ja vähän lisääkin.

• rukainen

Siis saako kaikista vuoden myynneistä vähentää ensin tonnin jonka jälkeen vasta lasketaan myyntivoittoveroja?

• Holdarin palkka
        rukainen kirjoitti:

Siis saako kaikista vuoden myynneistä vähentää ensin tonnin jonka jälkeen vasta lasketaan myyntivoittoveroja?

Ei ole mitään tonnin vähennystä. Mutta jos vuoden kaikki myynnit yhteensä ovat arvoltaan alle tonnin, voitto on veroton. Kyse ei siis ole veron siirtämisestä tuleville vuosille, kuten esim. "rullaamalla" vanhoja tappioita eteenpäin, vaan verolta välttyy kokonaan. Kannattaa käyttää hyväksi jos mahdollista ja myydä salkussa eniten noussutta osaketta verottomasti.

Jos vuoden aikana myytyjen osakkeiden hinta on yhteensä vähänkään yli tuhannen euron, luovutusvoitto on verollinen ensimmäisestä eurosta lähtien. Tarkkana siis pitää olla ettei myyntihinta lipsahda yli rajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe