Löytyisikö samassa tilanteessa olevia omaishoitajia. Olen juuri täyttänyt 60, hoidan 85-vuotiasta, muistihäiriöistä äitiäni. Kolme vuotta tulee juuri täyteen. Äiti ei periaatteessa muista mitään (vanhoja asioita joitain, kun tulee puheeksi). Äiti ei tee enää mitään, kävelee töpsöttää ylihitaasti, nukkuu, syö ja sotkee pissavaippojen kanssa paikkoja. Olen silloin tällöin vienyt viikoksi intervalli hoitoon, muuten ei omat hermot kestä. Nyt on harkinnassa pitäisikö sitä laitoksessa oloa lisätä kun tuntuu, että kaikki tökkii. Huomaan oman kärsivällisyyteni olevaan kokonaan lopussa, ikäänkuin en muista hänen olevan sairas, suutun, huudan ja päätän tämän hoitamisen loppuvan. Onko tämä normaalia olla välillä niin vihainen omalle äidilleen? Me emme ole koskaan olleet mitkään hali-pusu, äiti-tytär, ihan normaalit välit aina, eikä mitään suurempia riitojakaan.
Muistihäiriöinen äiti ja omaishoitaja tytär
itselleenvihainen
1
504
Vastaukset
- ohi on
On täysin normaalia. Yritä lisätä laitoshoitoa, jotta saisit itse levähtää. Itse en äitiäni hoitanut omaishoitajana, mutta siitä huolimatta kaikki tuntui joskus ylitsepääsemättömän raskaalta. Kunnioitan suuresti kaikkia teitä, jotka jaksatte toimia omaishoitajana. Ei kuitenkaan liene kenellekään hyväksi polttaa itseään loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003437
- 623117
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802413
- 842366
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411637