Civic 1.5 vtec -99 moottorin merkkivalo

vtec

Elikäs vmm -99 civic kyseessä ja ongelmana on se että moottorin merkkivalo syttyy palamaan kun autolla lähtee liikkeelle. Huoltoon on aika varattu, mutta osaisiko joku arvata mistä voisi olla kyse? Onko jotain tyyppivikaa? Auto kuitenkin toimii ajossa täysin normaalisti.

14

3743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vtec

      No nyt selvis mikä mätti: kampiakselin asennon tunnistin paskana. Wetterin ukko tuumas ulkomuistista että noin 200€ palikka on kyseessä. Saatanan kalliiksi tulee kun Wetteri velotti pelkästä 5min kestävästä vikakoodin lukemisesta suolaiset 140€!! Yritin käyä muutamista huoltoliikkeistä kyselemässä urakan hintaa mutta ei onnistu osan tilaaminen kun Wetterille, näin ne merkkiliikkeet rahastaa perkele!

      • jonessi

        Samainen tunnistin oli minullakin rikki... auto oli kylläkin V40 Volvo. Osan hinta olisi ollut jotain 200, mutta kuka käskee ostaa osan uutena ja lukemaan vikakoodin Wetterillä?! Itse ostin osan käyettynä Volvolandian kautta 30€, ja vikakoodin lukeminen ei maksanut mitään,kun kaverilla oli tietokoneessa ohjelma ja piuha,millä tuo vika saatiin luettua. Osan vaihdoin itse. Eli, osta käytetty, lue koodi josain nyrkkipajalla ja vaihda osa itse. Halpaa ja helppoa kuin heinänteko. :)


      • vanha kestää jos
        jonessi kirjoitti:

        Samainen tunnistin oli minullakin rikki... auto oli kylläkin V40 Volvo. Osan hinta olisi ollut jotain 200, mutta kuka käskee ostaa osan uutena ja lukemaan vikakoodin Wetterillä?! Itse ostin osan käyettynä Volvolandian kautta 30€, ja vikakoodin lukeminen ei maksanut mitään,kun kaverilla oli tietokoneessa ohjelma ja piuha,millä tuo vika saatiin luettua. Osan vaihdoin itse. Eli, osta käytetty, lue koodi josain nyrkkipajalla ja vaihda osa itse. Halpaa ja helppoa kuin heinänteko. :)

        Jos tyyppivika? Vanha voi heti hajota. Ostin kerran valonvaihtajan vahinkokeskuksesta puoleen hintaan. Vuoden päästä jouduin kumminkin uuden hankkimaan..


      • jonessi
        vanha kestää jos kirjoitti:

        Jos tyyppivika? Vanha voi heti hajota. Ostin kerran valonvaihtajan vahinkokeskuksesta puoleen hintaan. Vuoden päästä jouduin kumminkin uuden hankkimaan..

        Liekkö tuo sitten Hondassa tyyppivika?! Onhan se aina arpapeliä, että kauanko käytetty osa kestää... kestää minkä kestää, ei ne kuitenkaan ikuisia ole. :) Jos kyseisellä autolla aikoo itse ajella vielä pitkään, niin onhan se fiksua laittaa tehdasuutta osaa, eikä mitään euronvenytyspatenttia. Toisaalta on kyllä kokemusta uusistakin osista, pyöränlaakeri kesti melkein vuoden ja sai taas vaihtaa, että se on miten sattuu. Ja kun usein sattuu niin siihen tottuu.


    • Exhaust Gas Recircu

      EGR-venttiili eli englanniksi Exhaust Gas Recirculation valve.

      Tämä meni minunkin Accordista ja sanoisin, että se oli turhan kallis.
      Valon voi kyllä merkkiliikkeessä kuitata pois ja autolla ajella, mutta katalysaattori
      ei siitä oikein tykkää ja nakutusta voi alkaa kuulua moottorista. Joten laita kuntoon se.

      • Hontakin

        Olen useissa kulkineissa tukkinut koko EGR-systeemin koska vain paskottaa systeemiä, siis ei mitään käytännön hyötyä koko härpäkkeestä.
        Onnistuuko tuo Hontiessa kun en ole vielä tutkinut vaikka ollut jo 3 viikkoa?


    • v-man

      Alhainen akun jännite.Lambda-anturi. Uusi akku n.60e Lambda-anturi n.206e

    • Strymppen

      Mistä vtec 1.5 lambda-anturin ostit?

    • Hontakin

      Eikös nuiden lambda-anturien normaali hinta ole alle satkun?

    • Strymppen

      Vtec 1.5 lambdassa 5 piuhaa ja 190€ Raision Länsiautossa.

    • Hontakin

      No joo, olen ostanut vain 3- ja 4-piuhasia ja hinta ollut 60-70 eskoa.
      On näemmä kallis tuo lisäpiuha!

    • Anonyymi

      täällä vanhoja civicejä ollut perheessä 5 kpl, tälläkin hetkellä 2 kpl, ei yhessäkään vikavalot oo palanu kertaakaan. Varmaan tuuria...

    • Anonyymi

      Näin yleisesti ruiskukoneissa, ensin kattoa ettei vuotoja missään alipaine tai bensapuolella. Sitten vaihtoehdot lambda, ilmamassamittari ja tuo nokka-akselin asentotunnistin. Bensasuodatin kannattaa joskus myös vaihtaa. Kaikissa näissä on ollut alkuperäinen tai todella vanha suodatin. Tankissa oleva bensapumppu kuolee myös hitaasti.

    • Anonyymi

      Eikä kannata ostaa vanhaa civiciä joltain lippispää amikselta. Niitä ei varmasti oo huollettu niiden aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe