Miedon alkoholismin hoito?

miedosti alkoholisti

Lääkäri sanoi, että olen miedosti alkoholisti. Mitään hoitoa ei ehdottanut, kirjoitti vaan reseptin pameja.

Miten mietoa alkoholismia yleensä hoidetaan? Pameillako?

26

2067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-tissuttaja

Vitsi vai?
      Jos ei niin vaihda lääkäriä.

• Sopivasti juoppo

Vai vasta 1.asteen alkoholisti, mutta..3.asteen alkoholisti onkin parantumaton tapaus.

• jopsjops

...ei kuullosta ihan pätevän lääkärin puheilta.
      mieto alkoholismi
      heh

• ---

että juo aina mietoja viinaksia.
      Sen takia varmaan kirjoitti mietoja pamejakin.

• Häilyvä raja

Alkoholismi=alkoholiriippuvuus.
        Miedosti alkoholisti=juo alkoholistisesti, mutta ei ole vielä kehittynyt vahvaa riippuvuutta alkoholiin.

• 1hoitaja
        Häilyvä raja kirjoitti:

Alkoholismi=alkoholiriippuvuus.
        Miedosti alkoholisti=juo alkoholistisesti, mutta ei ole vielä kehittynyt vahvaa riippuvuutta alkoholiin.

jälkeen virallisessa tautiluokituksessa tulee vahvasti alkoholisti, ja sen jälkeen terminaalivaihe, eli etikoitunut alkoholisti, toisella nimityksellä marinoitunut alkoholisti, joka tulee hänen aivojensa lahonneesta kunnosta.

• unf***ingbelievable

En oikein usko tuota. Tai sitten lekuri laittoi sitä samaa kuin itselleenkin...

• *juomisen lopettanut

http://www.juhakemppinen.fi/ --> Valitse tuolta väliotsikko "Alkoholismin vaiheet" ja sen alta löydät kolme artikkelia: alkoholismin varhaisvaiheet, keskivaiheet ja myöhäisvaiheet. Saat käsityksen siitä, mitä on suunnilleen luvassa, jos juominen jatkuu.

Niin, alkoholismin hoitomuodoista aivoa toimiva on lopettaa riippuvuuden ylläpito ja paheneminen, eli lopettaa alkoholin käyttö ja opetella elämään selvänä. Lopettaminen ei ole vaikeaa, luultavasti sinäkin olet tehnyt sen jo monta kertaa, mutta ymmärrys selvän elämän välttämättömyydestä ei tule heti. Toivoa on silti aina.

• rama1

olen itsekin kokenut, että alkoholinkäytön voi lopettaa suhteellisen helposti, mutta selvän elämän välttämättömyyden tajuaminen on vaikeampaa. Itse ymmärsin lopettaa vasta sen jälkeen, kun pohja tuli vastaan masennuksen kautta, eikä ollut enää epäselvää olenko alkoholisti vai en. Alkoholistille ei parempaa vaihtoehtoa hoitokeinoksi ole kuin täysraittius.

• .
        rama1 kirjoitti:

olen itsekin kokenut, että alkoholinkäytön voi lopettaa suhteellisen helposti, mutta selvän elämän välttämättömyyden tajuaminen on vaikeampaa. Itse ymmärsin lopettaa vasta sen jälkeen, kun pohja tuli vastaan masennuksen kautta, eikä ollut enää epäselvää olenko alkoholisti vai en. Alkoholistille ei parempaa vaihtoehtoa hoitokeinoksi ole kuin täysraittius.

Raitistumisen onnistumisessa vaikeinta oli pitää alkoholismiaan yllä tarpeeksi kauan, jotta muutoshalu tuli.

Tasan kaksi vuotta sitten tähän aikaan minulla oli meneillään juomaputki, jonka en tiennyt jäävän viimeisekseni. Ensimmäisenä "selvänä" päivänä, hirveässä olotilassa tunsin selkeästi vain sen, että nyt juominen on minun osaltani loppu. Muutaman päivän henkisesti pohjalla oltuani lähdin hakemaan apua, ja nyt minulla menee elämässäni paremmin kuin osasin ikinä kuvitellakaan silloin, kun alkoholi oli kuvioissa mukana.

Voisin kai sanoa, että olen raitistunut sattumalta, sillä kaikille tuo lopettamishalu ei ehdi herätä koskaan, valitettavasti.

• kuin vähän ???

kaverin muijalle et se on "niinku vähän raskaana"......miten muijat voi olla vaan vähän raskaana ???

• lääkärit

ei voi kertoa rapajuopolle totuutta vaan kaunistelee asian, että ole miedosti alkoholisti.

• se on näin

Miedossa alkoholismissa voi vielä juoda, kunhan hoitaa krapulat pameilla. Näin ei tule delikkaa eikä kramppeja.

• ex-tissuttaja
        se on näin kirjoitti:

Miedossa alkoholismissa voi vielä juoda, kunhan hoitaa krapulat pameilla. Näin ei tule delikkaa eikä kramppeja.

Lääkäri joka kirjoittaa pameja edes miedosti alkoholistille on päästään vialla ja ilman mitään hoitoonohjausta, olis edes antanut infoa mukaan jos ei osannut puhua.
        Mikäli ap:n viesti oli totta mutta sillä ei ole väliä.
        Onneksi nykyään on vähän tarkempaa ja myös apteekit on aika tarkkoja.
        90- vuonna vielä jaeltiin pillereitä alkoholistille ilman mitään valvontaa ja kun säännöt alkoi tiukentumaan jengiä oli jo helvetisti koukussa. Aika ironista että siitä syytettiin potilasta ja sitten joutui vieroittamaan itsensä kun lääkkeitä ei enää saanut ja "naurettavinta" on että useat olivat popsineet tietämättään lääkkeitä jotka koukuttaa.
        Se luottamus lääkäriin oli niin vahva ettei monet älynneet edes tarkistaa mitä myrkkyä syö.

• dia pam
        ex-tissuttaja kirjoitti:

Lääkäri joka kirjoittaa pameja edes miedosti alkoholistille on päästään vialla ja ilman mitään hoitoonohjausta, olis edes antanut infoa mukaan jos ei osannut puhua.
        Mikäli ap:n viesti oli totta mutta sillä ei ole väliä.
        Onneksi nykyään on vähän tarkempaa ja myös apteekit on aika tarkkoja.
        90- vuonna vielä jaeltiin pillereitä alkoholistille ilman mitään valvontaa ja kun säännöt alkoi tiukentumaan jengiä oli jo helvetisti koukussa. Aika ironista että siitä syytettiin potilasta ja sitten joutui vieroittamaan itsensä kun lääkkeitä ei enää saanut ja "naurettavinta" on että useat olivat popsineet tietämättään lääkkeitä jotka koukuttaa.
        Se luottamus lääkäriin oli niin vahva ettei monet älynneet edes tarkistaa mitä myrkkyä syö.

Ainahan sitä saa a-klinikaltakin pamit mukaan. Mikäs siinnä nyt niin kauheaa on.

• ex-tissuttaja
        dia pam kirjoitti:

Ainahan sitä saa a-klinikaltakin pamit mukaan. Mikäs siinnä nyt niin kauheaa on.

Ei siinä mitään kauheaa ole kunhan määrät ja valvonta pelaa.

• varttu
        dia pam kirjoitti:

Ei alkoholistia, lievääkään tule pameilla hoitaa. Lääkäri on todella syvältä jos noin luulee. Onko parempi olla koukussa pameihin kun mietoihin alkoholijuomiin???

• Maroolofi

No itse hoidan sitä niin, että olen pääasiassa raitis, mutta joskus saatan ottaa huikkendaalia. Esim. 4 viikkoa raittiina ja sitten ottaa pikkusen ja sitten taas jatkaa raitistelua pämppäämisen jälkeen.

• 10v raittiina

Yksi ainoa neuvo: Vaihda lääkäriä. Heti!

• tietoa on

Mieto alkoholismi tarkoittaa suurkulutusta.

• Päihdelääkäri

Ei toki, vaan sitä, että juo vaan mietoja juomia, eli kaljaa ja vinkkua.

Pameja kannattaa käyttää, niin ei tarvitse krapulasta kärsiä. Jos on vahva alkoholismi, sitten pameja varovaisemmin.

• Loreppi
        Päihdelääkäri kirjoitti:

Ei toki, vaan sitä, että juo vaan mietoja juomia, eli kaljaa ja vinkkua.

Pameja kannattaa käyttää, niin ei tarvitse krapulasta kärsiä. Jos on vahva alkoholismi, sitten pameja varovaisemmin.

Kyllä, voi juoda mietoja juomia: olutta, siideriä, lonkeroa ja viiniä.
        Vahva alkoholisti ei voi juoda mitään.
        Pamit ovat hoidon takia, kyllä lääkäri tietää miksi niitä määrää.

• ihme ja kumma

Onko tuo virallinen diagnoosi, miedosti alkoholisti? Erikoista, kerrassaan.

• pam pam pimpelipom

Lääkäri taitaa pitää alkoholisteja toivottomina tapauksina kenties kyllästynyt.

Hän ehkä ajatteli toivottaa sinulle hyvää alamäkeä
      ja antoi vauhtia matkaan bentsoreseptillä.

Vaihda lääkäriä heti!

• enkeli 38

Mulle lääkäri sanoi suoraan silmiin katsoen: Sinä olet vielä nuori nainen, mitä itse olet ajatellut juomisestasi? Sinä olet alkoholisti ja meidän täytyy keksiä jokin ratkaisu sinulle.
      Niin lopetin löträämisen, oli pakko kun sairastuin.
      Näin kävi 4 v sit ja vieläkin raittiina.

• 211013

Mietoa alkoholismia hoidetaan suositusten mukaan miedoilla psyykelääkkeillä (diapam) ja käyttämällä mietoja alkoholijuomia: olutta, viinejä.

Väkeviä ei saa ottaa ja pitää täyttää juomapäiväkirjaa juoduista juomista ja yleensä tuntemuksista. Terapeutin/lääkärin kanssa käydään sitten yhdessä läpi asioita.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1440
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      297
      1280
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe