Kennelit

siksakki

Ajattelin tehdä tällaisen ketjun, missä jokainen voisi kysyä muiden mielipidettä itseään askarruttavasta kennelistä/kasvattajasta, ettei jokaisesta kysymyksestä tarvi tehdä omaa keskusteluaan. ;)

-----
Jep, eli olen jo jonkin aikaa etsinyt itselleni saksanpaimenkoiraa harrrastuskaveriksi(jälkeen ja TOKOon, mahdollisesti myös suojeluun), ja edenkin kennelit Hellraiser ja Newmix kiinnostavat. Eli mitä mieltä olette, kannattaako hankkia koira jommasta kummasta kennelistä? Kokemuksia? Mitä muita kenneleitä suosittelisitte? :)

132

15557

    Vastaukset

    • vinkkiä

      Kennel Hellraiser kasvattaja on riitautunut hyvin monen ihmisen kanssa, mukaan lukien monen kasvatinomistajan kanssa. Pysy kaukana.

      • äläosta

        Itselläni myös samanlaisia huonoja kokemuksia kyseisestä kasvattajasta kuten "vinkkiä" kirjoitti... koirat hänellä erittäin hyviä mutta kasvattaja itse ei.


      • Harkitse
        äläosta kirjoitti:

        Itselläni myös samanlaisia huonoja kokemuksia kyseisestä kasvattajasta kuten "vinkkiä" kirjoitti... koirat hänellä erittäin hyviä mutta kasvattaja itse ei.

        Joo, koirat Hellraiser Kennelissä hyviä. Riitoja Kennelin omistajalla tuntuu riittävän oikein kunnolla. Ei taida ihmissuhdetaidot olla ihan kohdillaan. Sanoisin varoittavan sanan kasvattajasta. Voit saada kasvattajalta hyvän koiran. Yhteistyö kasvattajan kanssa on tärkeätä, jos koiraan tulee vaikkapa sairaus, sekä muutenkin.


      • Vaikeuksia
        Harkitse kirjoitti:

        Joo, koirat Hellraiser Kennelissä hyviä. Riitoja Kennelin omistajalla tuntuu riittävän oikein kunnolla. Ei taida ihmissuhdetaidot olla ihan kohdillaan. Sanoisin varoittavan sanan kasvattajasta. Voit saada kasvattajalta hyvän koiran. Yhteistyö kasvattajan kanssa on tärkeätä, jos koiraan tulee vaikkapa sairaus, sekä muutenkin.

        Riitelee monien ihmisten kanssa mitättömistä asioista. Kohtuuttomiin mittasuhteisiin paisuneita riitoja. Älä ihan vähässä hädässä ala tämmösten kanssa.


      • Alemmasta lainattu
        Vaikeuksia kirjoitti:

        Riitelee monien ihmisten kanssa mitättömistä asioista. Kohtuuttomiin mittasuhteisiin paisuneita riitoja. Älä ihan vähässä hädässä ala tämmösten kanssa.

        On kasvattajalla myös kyseenalainen kunnia olla erotettu SPL-maalimies (kai vieläpä ainut sellainen) ja sekin ymmärtääkseni riitojensa vuoksi.


      • Harkitse...

        Toimeentuleminen kasvattajan kanssa voi olla haasteellista. Omistaja on tempperamenttinen etc.


      • Perustavanlaatuista
        Vaikeuksia kirjoitti:

        Riitelee monien ihmisten kanssa mitättömistä asioista. Kohtuuttomiin mittasuhteisiin paisuneita riitoja. Älä ihan vähässä hädässä ala tämmösten kanssa.

        Kennel Hellraiser omistajalla monien kasvatinomistajien kanssa sukset ristissä. On se kumma kun yhdelle miehelle kuuluu sattuvan!!!!


      • kokemusta

        Kennel hellraiser kasvattaja erittäin tempperamenttinen. Täytyy varoa sanomisia ja mielipiteitä. Neuvottelutaitoja ja malttia toivoisi enemmän.


    • 19

      Kenneleihin en ota kantaa, mutta jos suojeluun haluat koiraa, varmista, että vanhemmilla on tulokset, tai ota kennelistä, jossa aikaisempien pentueiden pennuilla ja vanhemmilla on tulos. Lisäksi käy katsomassa purutreenit. Terveys on myös tärkeä, selkä ja polvet pitäisi olla tarkastettu vanhemmilta.

      Hyviä pentueita löytyy sensuroitu.net sivustolata.

      • Kyllä vaan

        Kannattaa muistaa että riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta.
        Kukaan ei riitele yksinään ja asiat eivät ole niin yksinkertaisia miltä saattaa näyttää. Niin ja rajansa kaikella!

        Mielestäni voit hyvin harkita ja vieläpä hyvänä vaihtoehtona kennel Hellraiseria. Eriasia on sitten myykö hän koiraa juuri sinulle :-)
        Käy kasvattajan sivuilla ja soita hänelle. Keskustelemalla suoraan kasvattajan kanssa pääset itse muodostamaan kuvan ko. kasvattajasta.

        Sivuilla näyttää olevan pentuja myytävänä! Onnea valintaan!


      • sirius*
        Kyllä vaan kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta.
        Kukaan ei riitele yksinään ja asiat eivät ole niin yksinkertaisia miltä saattaa näyttää. Niin ja rajansa kaikella!

        Mielestäni voit hyvin harkita ja vieläpä hyvänä vaihtoehtona kennel Hellraiseria. Eriasia on sitten myykö hän koiraa juuri sinulle :-)
        Käy kasvattajan sivuilla ja soita hänelle. Keskustelemalla suoraan kasvattajan kanssa pääset itse muodostamaan kuvan ko. kasvattajasta.

        Sivuilla näyttää olevan pentuja myytävänä! Onnea valintaan!

        Eikö mee kaupaks kun pitää mainostaa..em.sivusto eikä ko.kennelin koirat..:)
        Voin kertoa 20 vuoden kokemuksella enemmän sekä sivustosta että kenneleistä mitä tuolla mainostetaan mikäli laitat sähköpostiosoitteesi tänne tai apulaan myydään/annetaan saksapaimenkoiria-osioon, missä kummassakin paikassa myydään/annetaan terveempiä saksanpaimenkoiria kuin kyseisillä käyttishörhöpääsekobibosivustoilla.


      • kiinnostaisi
        sirius* kirjoitti:

        Eikö mee kaupaks kun pitää mainostaa..em.sivusto eikä ko.kennelin koirat..:)
        Voin kertoa 20 vuoden kokemuksella enemmän sekä sivustosta että kenneleistä mitä tuolla mainostetaan mikäli laitat sähköpostiosoitteesi tänne tai apulaan myydään/annetaan saksapaimenkoiria-osioon, missä kummassakin paikassa myydään/annetaan terveempiä saksanpaimenkoiria kuin kyseisillä käyttishörhöpääsekobibosivustoilla.

        Minua kiinnostaisi kuulla enemmän, sähköpostiosoitteeni: tallaaja(*)aol.com missä korvaat (*) merkillä @


      • kotikoiratkunniaan
        kiinnostaisi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi kuulla enemmän, sähköpostiosoitteeni: tallaaja(*)aol.com missä korvaat (*) merkillä @

        Mun mielest kennelit on huonoja, vain raahaa tavoittelevia. Osta yksityiseltä.


      • ..
        kotikoiratkunniaan kirjoitti:

        Mun mielest kennelit on huonoja, vain raahaa tavoittelevia. Osta yksityiseltä.

        Ja taasko täällä ruvetaan haukkumaan kenneleitä & kasvattajia?on se perkeleen kumma ku jokaista kenneliä & kasvattajaa täytyy haukkua pitkin nettiä!


      • 6+1
        .. kirjoitti:

        Ja taasko täällä ruvetaan haukkumaan kenneleitä & kasvattajia?on se perkeleen kumma ku jokaista kenneliä & kasvattajaa täytyy haukkua pitkin nettiä!

        Itsehän aloititte. Pidemmän aikaa noita kuvioita seuranneet tietävät mistä on kyse. Ei enää olekaan enää ihan pikku juttu, tarkoitan noita "villejä" foorumeja mitkä pikkuhitlerien hallinnoimia..


      • varoittava
        6+1 kirjoitti:

        Itsehän aloititte. Pidemmän aikaa noita kuvioita seuranneet tietävät mistä on kyse. Ei enää olekaan enää ihan pikku juttu, tarkoitan noita "villejä" foorumeja mitkä pikkuhitlerien hallinnoimia..

        Teinä varoisin haukkumasta pelkillä oletuksilla. Itse tekisin parjauksen kohteena tutkintapyynnön poliisille (maksuton), eli printit kirjoituksista poliisille ja vola... Poliisi selvittää ip osoitteiden avulla kirjoittajat ja syyte rapsahtaa kunnianloukkauksesta. Massaviestimiä käytettäessa rikos on erittäin raskauttava.

        Esimerkiksi termi "käyttishörhöpääsekobibosivustoilla" riittäisi kyllä vähintään kunnon rapsuihin.

        Varokaa herranjestas ihmiset mitä kirjoitatte, joskus tulee vastaan sellainen kasvattaja joka vetää teidät oikeuteen. Ihan totta


      • hn
        Kyllä vaan kirjoitti:

        Kannattaa muistaa että riitaan tarvitaan aina kaksi osapuolta.
        Kukaan ei riitele yksinään ja asiat eivät ole niin yksinkertaisia miltä saattaa näyttää. Niin ja rajansa kaikella!

        Mielestäni voit hyvin harkita ja vieläpä hyvänä vaihtoehtona kennel Hellraiseria. Eriasia on sitten myykö hän koiraa juuri sinulle :-)
        Käy kasvattajan sivuilla ja soita hänelle. Keskustelemalla suoraan kasvattajan kanssa pääset itse muodostamaan kuvan ko. kasvattajasta.

        Sivuilla näyttää olevan pentuja myytävänä! Onnea valintaan!

        hellraiser on hyvä kennel ja omistajat ok


      • no en sanois
        hn kirjoitti:

        hellraiser on hyvä kennel ja omistajat ok

        Hellraiserista oon kuullu että oli kiinnostunut aikoinaan käyttämään erästä narttua jalostukseen mutta kun omistaja ei antanut niin sitten myöhemmin haukkui tätä narttua huonoksi muille ihmisille.

        On kasvattajalla myös kyseenalainen kunnia olla erotettu SPL-maalimies (kai vieläpä ainut sellainen) ja sekin ymmärtääkseni riitojensa vuoksi.


      • 13+3
        no en sanois kirjoitti:

        Hellraiserista oon kuullu että oli kiinnostunut aikoinaan käyttämään erästä narttua jalostukseen mutta kun omistaja ei antanut niin sitten myöhemmin haukkui tätä narttua huonoksi muille ihmisille.

        On kasvattajalla myös kyseenalainen kunnia olla erotettu SPL-maalimies (kai vieläpä ainut sellainen) ja sekin ymmärtääkseni riitojensa vuoksi.

        Jos ei tunne taustoja on turha täällä turpaa aukoa!
        Erotettu ehkä mut faktat kehiin, kaveri saa paljon aikaan.
        kaikki kunnia siitä ei tuloksia tulee.


    • HH

      Mulla on nuorempi koira Hellraiserilta. Kaverillani taas koirani velipuoli. Mulla on muutakin kerrottavaa kuin kuulopuheet;) Jos kiinnostaa, niin laita mailia:
      pahavalta @ luukku.com

    • siksakki

      Kiitos vastauksista. :) Itse oon ollut hellraiserin kasvattajaan nyt vähän yhteydessä ja mulle on tullut oikein mukava ja fiksu kuva ks. kasvattajasta. Tietää mistä puhuu ja selvästi osaa asiansa. Luultavasti penneli sitten sieltä joskus, katsoo nyt miten käy.

      • HH

        Oon kyseisen kasvattajan kanssa lähes viikottain yhteyksissä. KAIKKEEN kysymääni löytyy järkevä vastaus ja muutenkin tulemme hyvin juttuun:) Ja koirani itse on mainio, samantyyppinen on velipuolensakin joka on kaverillani. Kasvattajalla on tietoa käyttämistään koirista ja niiden suvuista paljon. Mulle tuleekin seuraava pentu samasta paikasta.
        Noh, mutta mitäpä minä enää täällä lätisen:D

        Onnea mahdollisesta tulevasta pennusta!


      • siksakki
        HH kirjoitti:

        Oon kyseisen kasvattajan kanssa lähes viikottain yhteyksissä. KAIKKEEN kysymääni löytyy järkevä vastaus ja muutenkin tulemme hyvin juttuun:) Ja koirani itse on mainio, samantyyppinen on velipuolensakin joka on kaverillani. Kasvattajalla on tietoa käyttämistään koirista ja niiden suvuista paljon. Mulle tuleekin seuraava pentu samasta paikasta.
        Noh, mutta mitäpä minä enää täällä lätisen:D

        Onnea mahdollisesta tulevasta pennusta!

        Heh tuli kyseltyä vaikka mitä ja kasvattaja vastas todella hyvin ja vähän enemmänkin. :D Selvästi tietää mitä tekee. :) Muutenkin mitä enemmän ollaan yhteydessä oltu, sitä myönteisempi kuva mulle kasvattajasta on tullu. :) Tuo Iran pentue kiinnostais kovasti. ;)

        Opinpahan ainakin sen, että jos joku kasvattaja mietityttää, on aika turha tulla yleiseltä keskustelupalstalta kyseleen. Ihmisiä on niin moneen junaan ettei kaikki vaan voi tulla kaikkien kanssa toimeen, joten niitä kommentteja tulee laidasta laitaan. Jotkut tykkää ja jotkut ei, eli parempi ottaa asioista itse selvää. :)


      • itseparhaitentietää
        siksakki kirjoitti:

        Heh tuli kyseltyä vaikka mitä ja kasvattaja vastas todella hyvin ja vähän enemmänkin. :D Selvästi tietää mitä tekee. :) Muutenkin mitä enemmän ollaan yhteydessä oltu, sitä myönteisempi kuva mulle kasvattajasta on tullu. :) Tuo Iran pentue kiinnostais kovasti. ;)

        Opinpahan ainakin sen, että jos joku kasvattaja mietityttää, on aika turha tulla yleiseltä keskustelupalstalta kyseleen. Ihmisiä on niin moneen junaan ettei kaikki vaan voi tulla kaikkien kanssa toimeen, joten niitä kommentteja tulee laidasta laitaan. Jotkut tykkää ja jotkut ei, eli parempi ottaa asioista itse selvää. :)

        täältä kysellä mitään. Siitä tulee vaan yleistä kähinää,aina parempi kun ottaa itse asioista selvää ja that`s it
        Onnea pennun hankintaan !


      • Olin siellä minäkin
        itseparhaitentietää kirjoitti:

        täältä kysellä mitään. Siitä tulee vaan yleistä kähinää,aina parempi kun ottaa itse asioista selvää ja that`s it
        Onnea pennun hankintaan !

        Jos kasvattaja myy pennun kahdesti, niin silloin on kyllä jotkut muut arvot edellä kuin koirien hyvinvointi tai jalostus. Eli pennulle löytyi hyvä ja harrastava koti, niin tulee sitten kasvattaja ja hakee pennun pois. Nyt se sitten on kierrossa eikä hyvässä kodissa, raha-ahneus tai mikä lie härö, sai sen aikaan että koira on valmis.....


      • ??
        Olin siellä minäkin kirjoitti:

        Jos kasvattaja myy pennun kahdesti, niin silloin on kyllä jotkut muut arvot edellä kuin koirien hyvinvointi tai jalostus. Eli pennulle löytyi hyvä ja harrastava koti, niin tulee sitten kasvattaja ja hakee pennun pois. Nyt se sitten on kierrossa eikä hyvässä kodissa, raha-ahneus tai mikä lie härö, sai sen aikaan että koira on valmis.....

        siis mikä ja kuka on myynyt koiran kahdesti?? Eihän sitä noin vain voi pois hakea jos on luovuttanut..??? Hellaiser vai? En usko..


      • Olin siellä minäkin
        ?? kirjoitti:

        siis mikä ja kuka on myynyt koiran kahdesti?? Eihän sitä noin vain voi pois hakea jos on luovuttanut..??? Hellaiser vai? En usko..

        Käy sivuilla katsomassa puolitoista vuotias narttu, kysy. Katotaan mitä saat vastaukseksi. Hyvä koira ja hyvä paikka...oli, ei ole enään.


      • diiba_daaba
        Olin siellä minäkin kirjoitti:

        Käy sivuilla katsomassa puolitoista vuotias narttu, kysy. Katotaan mitä saat vastaukseksi. Hyvä koira ja hyvä paikka...oli, ei ole enään.

        ^tästäkin koirakaupasta on ainakin kaksi eri näkökulmaa, jos ex-omistaja siellä vieraskirjassa huutelee kuinka elämäntilanteensa vuoksi on joutunut tuosta koirasta luopumaan ja kyselee sitä nyt takaisin kun asiansa ovat paremmin, niin ei tuo sinun viestisi oikein kuulosta totuudelta...
        Itselläni Hellraiser-koira, paras harrastuskoira mitä kuvitella saattaa, kasvattaja ok, osaa auttaa tarvittaessa ja tietoa hänellä paljon.


      • Entäpä nyt
        diiba_daaba kirjoitti:

        ^tästäkin koirakaupasta on ainakin kaksi eri näkökulmaa, jos ex-omistaja siellä vieraskirjassa huutelee kuinka elämäntilanteensa vuoksi on joutunut tuosta koirasta luopumaan ja kyselee sitä nyt takaisin kun asiansa ovat paremmin, niin ei tuo sinun viestisi oikein kuulosta totuudelta...
        Itselläni Hellraiser-koira, paras harrastuskoira mitä kuvitella saattaa, kasvattaja ok, osaa auttaa tarvittaessa ja tietoa hänellä paljon.

        Ex-omistajan kyselyihin en ota kantaa, mutta sen tiedän, että koiralle haettiin uusi koti samalla sopimuksella kun kasvattajakin oli koiran myynyt. Rodun harrastaja, ammattimielessäkin, puitteet mitä parhaimmat. Töitä tehtiin juuri siksi, ettei koira joudu enään kiertämään. Mutta kasvattaja haki koiran pois. Nyt tosiaan tuo koira on uudestaan myynnissä.


      • ÄLY HOI
        Entäpä nyt kirjoitti:

        Ex-omistajan kyselyihin en ota kantaa, mutta sen tiedän, että koiralle haettiin uusi koti samalla sopimuksella kun kasvattajakin oli koiran myynyt. Rodun harrastaja, ammattimielessäkin, puitteet mitä parhaimmat. Töitä tehtiin juuri siksi, ettei koira joudu enään kiertämään. Mutta kasvattaja haki koiran pois. Nyt tosiaan tuo koira on uudestaan myynnissä.

        Soittakaa nyt herrajumala kasvattajalle jos noin kovasti mieltä painaa.
        Mitä täällä spekuloimaan mikä tilanne on ollut.
        Voihan asialle olla ihan yksinkertainenkin selitys.


      • 98+98
        ÄLY HOI kirjoitti:

        Soittakaa nyt herrajumala kasvattajalle jos noin kovasti mieltä painaa.
        Mitä täällä spekuloimaan mikä tilanne on ollut.
        Voihan asialle olla ihan yksinkertainenkin selitys.

        Ja se kasvattajako se aina puhuu 100% totuutta??


      • Pieni kenneli
        98+98 kirjoitti:

        Ja se kasvattajako se aina puhuu 100% totuutta??

        Kun se asia on vähänniinkun niin, että ei se kasvattaja VOI hakea myymäänsä koiraa pois, mikäli koiran ostaja ei ole esim. rikkonut osamaksusopimuksen ehtoja tms.

        Koira ei LAIN mukaan ole yhtään sen kummempi asia kun telkkari tai auto; kun sen (esineen) myy, se on silloin jonkun toisen omaisuutta eikä sen uuteen maalipintaan voi entinen omistaja (kasvattaja, valmistaja) silloin vaikuttaa.

        Valitettavan monet jättävät osamaksukaupoissa koiran maksamatta. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin hakea koira pois siksi että maksamista on vitkutettu viimeiseen asti ja vielä reilusti ylikin. Lohduttaa kyllä ajatella että ihminen joka ei koiraa maksanut kaikesta joustamisesta huolimatta, ei sitä koiraa kyllä oikeasti edes halunnut.

        Jos on olemassa oikeasti jokin laillinen keino hakea oma kasvatti pois vaikka se on jo kertaalleen myyty ja maksettu, minäkin haluaisin tietää tämän keinon "pahan päivän varalle" (jos huomaan että koiran hoito laiminlyödään). Valitettavasti, myyty mikä myyty. Myyjä ei voi hakea koiraa pois ellei ostaja joko itse riko räikeästi sopimusta tai itse halua koirastaan luopua.

        Sitäkin on mielestäni aivan turha ulvoa jos koiran on jo kertaalleen kasvattajalle palauttanut ja sitten haluaisikin sen takaisin. Mielestäni tämä on kaikkea muuta kuin luottamusta herättävää toimintaa enkä kyllä itse antaisi koiraa enää ko. kotiin jos se sieltä on kerran takaisin saatu.


      • Entäpä nyt
        Pieni kenneli kirjoitti:

        Kun se asia on vähänniinkun niin, että ei se kasvattaja VOI hakea myymäänsä koiraa pois, mikäli koiran ostaja ei ole esim. rikkonut osamaksusopimuksen ehtoja tms.

        Koira ei LAIN mukaan ole yhtään sen kummempi asia kun telkkari tai auto; kun sen (esineen) myy, se on silloin jonkun toisen omaisuutta eikä sen uuteen maalipintaan voi entinen omistaja (kasvattaja, valmistaja) silloin vaikuttaa.

        Valitettavan monet jättävät osamaksukaupoissa koiran maksamatta. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin hakea koira pois siksi että maksamista on vitkutettu viimeiseen asti ja vielä reilusti ylikin. Lohduttaa kyllä ajatella että ihminen joka ei koiraa maksanut kaikesta joustamisesta huolimatta, ei sitä koiraa kyllä oikeasti edes halunnut.

        Jos on olemassa oikeasti jokin laillinen keino hakea oma kasvatti pois vaikka se on jo kertaalleen myyty ja maksettu, minäkin haluaisin tietää tämän keinon "pahan päivän varalle" (jos huomaan että koiran hoito laiminlyödään). Valitettavasti, myyty mikä myyty. Myyjä ei voi hakea koiraa pois ellei ostaja joko itse riko räikeästi sopimusta tai itse halua koirastaan luopua.

        Sitäkin on mielestäni aivan turha ulvoa jos koiran on jo kertaalleen kasvattajalle palauttanut ja sitten haluaisikin sen takaisin. Mielestäni tämä on kaikkea muuta kuin luottamusta herättävää toimintaa enkä kyllä itse antaisi koiraa enää ko. kotiin jos se sieltä on kerran takaisin saatu.

        Ei tässä olla haluamassa koiraa takaisin tälle ensimmäiselle omistajalle kun ehkä tämä ex-omistaja itse, mutta sitä ei todellakaan tule tapahtumaan, ei tämän eikä minkään muunkaan eläimen taholta jos sikseen tulee.

        Nyt onkin kyse siitä että kasvattaja TODELLAKIN haki koiran pois paikasta, joka olisi ollut sille paras, ja vain siksi että saa siitä uudet rahat? Korostan, koira oli jo maksettu, kuitit olivat kädessäni. Kasvattaja ei mukamas saanut tilitiedoistaan asiaa näkyviin ja kun koira oli jo noudettu, ei soppaa jaksettu enään sekoittaa. Olihan jo saatu uusi kotikin murheelliseksi, kun hyvä koira noudettiin kasvattajan toimesta pois.

        Nyt sapettaa siksi kun koira ei olekkaan löytänyt kotia kasvattajan toimesta, vai onko se ollut vuoden jossain ja taas haettu takaisin. En tiedä enkä enään jaksa vatvoa asiaa. Koira tässä kärsii, kun ilman mitälie häröä, se olisi hyvässä kodissa.


      • 1+1=2
        Entäpä nyt kirjoitti:

        Ex-omistajan kyselyihin en ota kantaa, mutta sen tiedän, että koiralle haettiin uusi koti samalla sopimuksella kun kasvattajakin oli koiran myynyt. Rodun harrastaja, ammattimielessäkin, puitteet mitä parhaimmat. Töitä tehtiin juuri siksi, ettei koira joudu enään kiertämään. Mutta kasvattaja haki koiran pois. Nyt tosiaan tuo koira on uudestaan myynnissä.

        Oliko koiran ensimmäisellä omistajalla oikeus antaa koira kolmannelle osapuolelle ???


      • TOSIASIAT ESIIN
        Entäpä nyt kirjoitti:

        Ei tässä olla haluamassa koiraa takaisin tälle ensimmäiselle omistajalle kun ehkä tämä ex-omistaja itse, mutta sitä ei todellakaan tule tapahtumaan, ei tämän eikä minkään muunkaan eläimen taholta jos sikseen tulee.

        Nyt onkin kyse siitä että kasvattaja TODELLAKIN haki koiran pois paikasta, joka olisi ollut sille paras, ja vain siksi että saa siitä uudet rahat? Korostan, koira oli jo maksettu, kuitit olivat kädessäni. Kasvattaja ei mukamas saanut tilitiedoistaan asiaa näkyviin ja kun koira oli jo noudettu, ei soppaa jaksettu enään sekoittaa. Olihan jo saatu uusi kotikin murheelliseksi, kun hyvä koira noudettiin kasvattajan toimesta pois.

        Nyt sapettaa siksi kun koira ei olekkaan löytänyt kotia kasvattajan toimesta, vai onko se ollut vuoden jossain ja taas haettu takaisin. En tiedä enkä enään jaksa vatvoa asiaa. Koira tässä kärsii, kun ilman mitälie häröä, se olisi hyvässä kodissa.

        oliko koira maksettu sopimuksen mukaisesti ajallaan? jos ei, niin paljonko myöhässä maksu oli suoritettu?


      • Entäpä nyt
        TOSIASIAT ESIIN kirjoitti:

        oliko koira maksettu sopimuksen mukaisesti ajallaan? jos ei, niin paljonko myöhässä maksu oli suoritettu?

        Sitä en tiedä mitkä olivat maksupäivät, mutta maksettu oli. Jos koira oli 5kk, maksu osamaksuna, ei siihen hirveitä myöhästymisiä väliin mahdu. Käsiraha maksettu koiraa haettaessa. Ja minkä oikeuden koiran hakuun se sitten antaa jos koira oli kuitenkin maksettu? Eikö silloin olisi pitänyt saada jotain takaisinkin? Kaupan purkunahan se sitten menisi?


      • Entäpä nyt
        1+1=2 kirjoitti:

        Oliko koiran ensimmäisellä omistajalla oikeus antaa koira kolmannelle osapuolelle ???

        Jos koira vaihtoi omistajaa samoilla papereilla, kun kasvattajakin oli sen myynyt, samat ehdot, niin ainoa joka olisi hävinnyti tässä kaupassa, rahallisesti, olisi ollut kasvattaja.
        Ainoa mikä koirassa sitoi, oli sopimus yhdestä pentueesta, mutta siihen uusikin omistaja olisi lupautunut.


      • faktat esiin
        Entäpä nyt kirjoitti:

        Sitä en tiedä mitkä olivat maksupäivät, mutta maksettu oli. Jos koira oli 5kk, maksu osamaksuna, ei siihen hirveitä myöhästymisiä väliin mahdu. Käsiraha maksettu koiraa haettaessa. Ja minkä oikeuden koiran hakuun se sitten antaa jos koira oli kuitenkin maksettu? Eikö silloin olisi pitänyt saada jotain takaisinkin? Kaupan purkunahan se sitten menisi?

        tiedätkö heidän sopimuksensa sisällön? mitä siinä oli mainittu maksun viivästyisestä tai palautuksesta? tiedätkö oikeasti tapahtumien kulun vai ainoastaan toisen osapuolen version?


      • FAKTAHOMMA
        faktat esiin kirjoitti:

        tiedätkö heidän sopimuksensa sisällön? mitä siinä oli mainittu maksun viivästyisestä tai palautuksesta? tiedätkö oikeasti tapahtumien kulun vai ainoastaan toisen osapuolen version?

        Sopimuksen sisältö on tiedossa ja tapahtumien kulku. Myös tämän paskan takana piileskelevä ihminen on tiedossa.


      • Entäpä nyt
        faktat esiin kirjoitti:

        tiedätkö heidän sopimuksensa sisällön? mitä siinä oli mainittu maksun viivästyisestä tai palautuksesta? tiedätkö oikeasti tapahtumien kulun vai ainoastaan toisen osapuolen version?

        Sopimus oli normaali liiton sopimus. Mitä siinä sanotaan maksun myöhästymisestä, en ole katsonut liiton sivuilta. Kasvattajalta ei ole saatu hänen näkemystään asiasta, ei vastannut yhteyden ottoihin, eli tämä on toisen osapuolen näkemys kunnes asiaa valaisee myös kasvattaja. Mutta aikaa on kulunut joten asia on ohi.


      • Entäpä nyt
        FAKTAHOMMA kirjoitti:

        Sopimuksen sisältö on tiedossa ja tapahtumien kulku. Myös tämän paskan takana piileskelevä ihminen on tiedossa.

        Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla toisenkin version.


    • Onnellinen omistaja

      Kaipa tässäkin asiassa voi ottaa maalaisjärjen käteen ja ottaa yhteyttä suoraan kasvattajaan jos on jotain kysyttävää? Karu totuushan on ettei kaikki voi miellyttää kaikkia. Tsemppiä kaikille pentua etsiville! Meitä on moneen junaan!

    • kyshyjä

      Lievästi aiheeseen liittyen, miten tarkasti kokenut kasvattaja näkee pennuista millä niistä on mahdollisuuksia rakenteen puolesta menestyä näyttelyissä?

    • I think so

      Hyvin varmaan pystyvät näkemään sen jo pienenä...liikkeet ja mallin..
      Koska jättävät itselle/sijoitukseen parhaat pennut ;-))

    • sakulainen myös

      RAtsumestarinkennel ? Millaisia haukkuja sieltä ?

      • RITZMEISTER

        ratsumestarilla on ehottomasti suomen parhaat käyttikset!!! esim. ratsumestari voitti suojelun sm kisat sekä oli voittamassa suomen joukkueelle mm kultaa ollen paras koira joukkueessa! SUOSITTELEN!


    • kysyväeitieltäeksy

      Kennel Mythical, onko kenelläkään kokemuksia?

      • Miinus merkki

        Et edes haluu tietää... :/


      • pelkkää ilkeyttäkö?
        Miinus merkki kirjoitti:

        Et edes haluu tietää... :/

        Voisitko ihan reilusti kertoa mikä on ogelmasi. Jatkuvat vihjailusi kääntyvät itseäsi vastaan ellei sinulla ole mitään kongreettista kerrottavaa, vaan ainoastaan alhaista nimetöntä vihjailua.


      • Miinus merkki
        pelkkää ilkeyttäkö? kirjoitti:

        Voisitko ihan reilusti kertoa mikä on ogelmasi. Jatkuvat vihjailusi kääntyvät itseäsi vastaan ellei sinulla ole mitään kongreettista kerrottavaa, vaan ainoastaan alhaista nimetöntä vihjailua.

        Juu, ihan ilkeyttäni olen kuntouttanut yhtä tuolta kennelistä pois haettua koiraa. Ja sitä kongreettista näyttöä löytyy eläinlääkäritodistusten ja valokuvien muodossa.


      • epäselviö

        Kasvattaako tuo Mythical muka saksanpaimenia(kin)? Ei ainakaan koiranetin mukaan yhtään rekattua pentuetta?


      • !?!?!
        epäselviö kirjoitti:

        Kasvattaako tuo Mythical muka saksanpaimenia(kin)? Ei ainakaan koiranetin mukaan yhtään rekattua pentuetta?

        Yrittää kovasti, mut jostain kumman syystä ei nartut tuu kantaviks.


      • kysyväeitieltäeksy
        epäselviö kirjoitti:

        Kasvattaako tuo Mythical muka saksanpaimenia(kin)? Ei ainakaan koiranetin mukaan yhtään rekattua pentuetta?

        Mitäs muita rotuja kennel kasvattaa?


      • ihanniin
        kysyväeitieltäeksy kirjoitti:

        Mitäs muita rotuja kennel kasvattaa?

        Koiranetistä löytyi nämä rodut:
        saksanpystykorva, pomeranian,labradorinnoutaja,ranskanbulldoggi,


      • 28
        Miinus merkki kirjoitti:

        Juu, ihan ilkeyttäni olen kuntouttanut yhtä tuolta kennelistä pois haettua koiraa. Ja sitä kongreettista näyttöä löytyy eläinlääkäritodistusten ja valokuvien muodossa.

        Ja kukas eläinlääkäri tarkisti ;) Kauan koira kerkes olla ennen kuvia? ;) Eiks se royal coctail ole joka paikasta hakenut koiria pois samasta syystä? Aika ihmeellisiin paikkoihin kyllä koiria laittaa ja kumma homma ku heti astuttaa koiria jotka on haettu pois ja on niin "huonossa" kunnossa" just joo.. Etelä-pohjanmaalla ei näytä parempaa tekemistä olevan =) Liekkö kateutta ;)


      • joku joka tietää
        28 kirjoitti:

        Ja kukas eläinlääkäri tarkisti ;) Kauan koira kerkes olla ennen kuvia? ;) Eiks se royal coctail ole joka paikasta hakenut koiria pois samasta syystä? Aika ihmeellisiin paikkoihin kyllä koiria laittaa ja kumma homma ku heti astuttaa koiria jotka on haettu pois ja on niin "huonossa" kunnossa" just joo.. Etelä-pohjanmaalla ei näytä parempaa tekemistä olevan =) Liekkö kateutta ;)

        Ja tämä miinus merkki kotoisammin K. eikös se ollutkin niin että sinulta jokunen vuosi sitten kyseinen kasvattaja RC hakenut roppakaupalla koiria pois. Koirat olivat pikkuhäkeissä, sikaisia, huonossa kunnossa. Ja niitä muut kuntouttivat jotta niille saatiin elämä.
        Ja kauhean riitaisa juttu olikin. Pennut jotka sinulta lähtivät, monien pennun ostajien mukaan koiria ei ollut madotettu, loisia löytyi ja todella huonossa kunnossa. Pitkäkarvaiset koirat haisivat paskalle ja kuselle.Nämä jotka koirat hakivat eivät päässeet edes sisään koska piilossa oli monia koiria. Ja koirien käsittelyn jälkeen joutuivat desinfioimaan kädet koska koirat olivat mitä olivat. Laupias samarialainen todellakin, joka kuntouttaa koiria ;)) Kotisivuja kun katselee niin kas kummaa taas löytyy koiria niitä pois hakeneilta ja monelta muulta. Koirille etsitään apulassa koteja harvase viikko. Yksikään tulokas ei kauaa kotonasi ole. Haiskahtaako hieman!
        Joten oikeasti kannattaa aina miettiä mitä täällä kirjoittelee, kaikilla on luurankoja kaapissa, joillakin enemmän kuin toisilla. Ja paskanpuhujat saavat aina takaisin, karman laki.
        Kiitos, tämä hiljenee!

        Otetaans ihmiset taas järki käteen ja soittoa jos jokin asia mietityttää. Täällähän sitä on hyvä ihmisiä parjata . Kyllä sorruin juuri itsekin tähän lapsellisuuteen mutta palstaa kauan lukeneena ja asioista tietävänä. Pata kattilaa soimaa ;)
        Järkeä tähän touhuun!


      • Miinus merkki
        joku joka tietää kirjoitti:

        Ja tämä miinus merkki kotoisammin K. eikös se ollutkin niin että sinulta jokunen vuosi sitten kyseinen kasvattaja RC hakenut roppakaupalla koiria pois. Koirat olivat pikkuhäkeissä, sikaisia, huonossa kunnossa. Ja niitä muut kuntouttivat jotta niille saatiin elämä.
        Ja kauhean riitaisa juttu olikin. Pennut jotka sinulta lähtivät, monien pennun ostajien mukaan koiria ei ollut madotettu, loisia löytyi ja todella huonossa kunnossa. Pitkäkarvaiset koirat haisivat paskalle ja kuselle.Nämä jotka koirat hakivat eivät päässeet edes sisään koska piilossa oli monia koiria. Ja koirien käsittelyn jälkeen joutuivat desinfioimaan kädet koska koirat olivat mitä olivat. Laupias samarialainen todellakin, joka kuntouttaa koiria ;)) Kotisivuja kun katselee niin kas kummaa taas löytyy koiria niitä pois hakeneilta ja monelta muulta. Koirille etsitään apulassa koteja harvase viikko. Yksikään tulokas ei kauaa kotonasi ole. Haiskahtaako hieman!
        Joten oikeasti kannattaa aina miettiä mitä täällä kirjoittelee, kaikilla on luurankoja kaapissa, joillakin enemmän kuin toisilla. Ja paskanpuhujat saavat aina takaisin, karman laki.
        Kiitos, tämä hiljenee!

        Otetaans ihmiset taas järki käteen ja soittoa jos jokin asia mietityttää. Täällähän sitä on hyvä ihmisiä parjata . Kyllä sorruin juuri itsekin tähän lapsellisuuteen mutta palstaa kauan lukeneena ja asioista tietävänä. Pata kattilaa soimaa ;)
        Järkeä tähän touhuun!

        HEH! Nyt erehdyit kyllä pahasti ihmisestä... Multa ei ole koskaan haettu yhtään koiraa pois ja koirani eivät ole vielä ikinä etsineet apulan-sivuilla uusia koteja. Ja todellakin olen kuntouttanut tuon koiran, miettien samalla että kuinka julma ihmisen pitää olla että pystyy kohtelemaan koiraa noin! Samassa rytäkässä kyseisetä paikasta haettiin muitakin koiria pois jotka olivat todella surkeassa kunnossa.. Onneksi minun ei ole tarvinnut koskaan tutustua kyseisen kennelin pitäjään.


      • Osu ja Uppos
        28 kirjoitti:

        Ja kukas eläinlääkäri tarkisti ;) Kauan koira kerkes olla ennen kuvia? ;) Eiks se royal coctail ole joka paikasta hakenut koiria pois samasta syystä? Aika ihmeellisiin paikkoihin kyllä koiria laittaa ja kumma homma ku heti astuttaa koiria jotka on haettu pois ja on niin "huonossa" kunnossa" just joo.. Etelä-pohjanmaalla ei näytä parempaa tekemistä olevan =) Liekkö kateutta ;)

        Kuka Royal Coctailista on jotai maininnu???? :D :D :D Kyseisestä paikasta on kyllä haettu muidenkin kasvatteja pois. ;D


      • osu ja uppos ;))
        Osu ja Uppos kirjoitti:

        Kuka Royal Coctailista on jotai maininnu???? :D :D :D Kyseisestä paikasta on kyllä haettu muidenkin kasvatteja pois. ;D

        Heh.. Surkeassa kunnossa on ihminen joka yrittää muita panetella omien mokiensa ansiosta. Pata kattilaa soimaa. Ihminen jolla on ollut monia eri rotuja ja joista kasvattajat ovat käyneet omiansa hakemassa pois kuntouttaa koiraa ;)) Sairasta touhua yllämainulta.. Tuollahan toisaalla oli hyvä linkitys kyseisestä ihmisestä josta varoiteltiin muuallekin kuin suomeen että koiria ei hänelle kukaan myisi :D


      • minä vaan
        osu ja uppos ;)) kirjoitti:

        Heh.. Surkeassa kunnossa on ihminen joka yrittää muita panetella omien mokiensa ansiosta. Pata kattilaa soimaa. Ihminen jolla on ollut monia eri rotuja ja joista kasvattajat ovat käyneet omiansa hakemassa pois kuntouttaa koiraa ;)) Sairasta touhua yllämainulta.. Tuollahan toisaalla oli hyvä linkitys kyseisestä ihmisestä josta varoiteltiin muuallekin kuin suomeen että koiria ei hänelle kukaan myisi :D

        Osu ja Uppos: Nyt kyllä erehdyit ja taas kerran pahasti ihmisestä! ,nyt kyllä et ole asioista perillä laisinkaan,enkä ole kyl kenenkään koiraa kuntouttamassa,omat koirat ihan ok kunnossa,el.lääkäri just perjantaina kävi omasta pyynnöstäni täällä koira -asioissa ja samalla katsasti koirani läpi. Mieti mitä tänne kirjottelet ja ennen kuin syytät niin tarkista asiat!


      • minä vaan
        Miinus merkki kirjoitti:

        Et edes haluu tietää... :/

        Miinusmerkki: tässä minun kertomus: hain kyseisestä paikasta koirani pois 2 kk:n jälkeen sairaana ja laihtyneena ja todella paskasena,oli saanu trauman miehiä kohtaan ja pelkää ylös nostettua kättä, jouduin koiran viemään eläinlääkäriin Ouluun Akuuttiin jossa kuvattiin etujalat,jotka olivat tosi pahasti tulehtuneet sekä arvio koiran kunnosta oli todella heikossa kunnossa. Lisäksi vein koiran 2 eri ylituomarille arvioitavaks joiden mukaan koiraa oli kaltoin kohdeltu. Ainoa vastaus kyseiseltä ihmiseltä oli että olin itse pilannu nuoren koiran 2 vrk:ssa(olinpa nopee) menetin rahaa hyväuskoisuuttani ja nuori koira sai pahat traumat,joita jälkiä olen joutunut korjaamaa nyt elokuusta 2010 lähtien..onneks koiralla on terve pää ja on jo kuntoutunut todella hyvin,tosin työtä joutuu tekeen vieläkin koiran kanssa.


      • minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

        Miinusmerkki: tässä minun kertomus: hain kyseisestä paikasta koirani pois 2 kk:n jälkeen sairaana ja laihtyneena ja todella paskasena,oli saanu trauman miehiä kohtaan ja pelkää ylös nostettua kättä, jouduin koiran viemään eläinlääkäriin Ouluun Akuuttiin jossa kuvattiin etujalat,jotka olivat tosi pahasti tulehtuneet sekä arvio koiran kunnosta oli todella heikossa kunnossa. Lisäksi vein koiran 2 eri ylituomarille arvioitavaks joiden mukaan koiraa oli kaltoin kohdeltu. Ainoa vastaus kyseiseltä ihmiseltä oli että olin itse pilannu nuoren koiran 2 vrk:ssa(olinpa nopee) menetin rahaa hyväuskoisuuttani ja nuori koira sai pahat traumat,joita jälkiä olen joutunut korjaamaa nyt elokuusta 2010 lähtien..onneks koiralla on terve pää ja on jo kuntoutunut todella hyvin,tosin työtä joutuu tekeen vieläkin koiran kanssa.

        Jos olet niin typerä ihminen että pilaat koirasi ei se ole muiden vika. Jos et osaa koiraasi ruokkia ja hoitaa ei se ole muiden vika.
        Lopettakaa se paskanjauhaminen. Muistanette että netti on sellainen paikka jos täällä kirjoittelee voi joutua siittä maksamaan.
        Asianomaisiin itse yhteyttä jos jokin asia vaivaa.
        Tämä palsta on niin lapselline nykyään että ei ole tosikaan. Kaikenlaisia paskanjauhajia löytyy. Aikuiset ihmiset miten kehtaatte!
        Lynkkäystä, aina joku ihminen on teidän hampaissanne, lapsellista!!!
        Katsokaa peiliin!


      • minä vaan (se eka)
        minä vaan kirjoitti:

        Jos olet niin typerä ihminen että pilaat koirasi ei se ole muiden vika. Jos et osaa koiraasi ruokkia ja hoitaa ei se ole muiden vika.
        Lopettakaa se paskanjauhaminen. Muistanette että netti on sellainen paikka jos täällä kirjoittelee voi joutua siittä maksamaan.
        Asianomaisiin itse yhteyttä jos jokin asia vaivaa.
        Tämä palsta on niin lapselline nykyään että ei ole tosikaan. Kaikenlaisia paskanjauhajia löytyy. Aikuiset ihmiset miten kehtaatte!
        Lynkkäystä, aina joku ihminen on teidän hampaissanne, lapsellista!!!
        Katsokaa peiliin!

        minä vaan :joka kirjoitit tähän heti ensimmäisen minä vaan nikin jälkeen: eikö sinulla ole mielikuvitusta käyttää muuta nimimerkkiä kuin matkia toisen nikkii?
        mielikuvitusta kyl tuntuu teksteissä löytyvän senkin edestä.
        jos sinulla ei oikeesti ole asiaa ja totuus pohjaa kirjoittamisillesi asioille niin älä jatka,paitsi jos sinulla on konkreettista näyttöä joilla voit todistaa asiat mitä oot kirjoittanu.


      • minä vaan(se eka)
        minä vaan kirjoitti:

        Osu ja Uppos: Nyt kyllä erehdyit ja taas kerran pahasti ihmisestä! ,nyt kyllä et ole asioista perillä laisinkaan,enkä ole kyl kenenkään koiraa kuntouttamassa,omat koirat ihan ok kunnossa,el.lääkäri just perjantaina kävi omasta pyynnöstäni täällä koira -asioissa ja samalla katsasti koirani läpi. Mieti mitä tänne kirjottelet ja ennen kuin syytät niin tarkista asiat!

        sori Osu ja Uppos toi teksti oli tolle toiselle osu ja uppos;)) tarkotettu jonka perässä olikin hymiöt, eli nikin varastaja hymiön lisäyksellä.
        no kaippa ihminen tietää si mitä kirjoittelee ja on näyttöö konkreettisesti jos kyse tulee et pitää todistella.


      • minä vaan (se eka)
        ihanniin kirjoitti:

        Koiranetistä löytyi nämä rodut:
        saksanpystykorva, pomeranian,labradorinnoutaja,ranskanbulldoggi,

        oli siel jossain vaiheessa tanskandogin pentukin ja sit pari lapinkoiraa(jotka hävis kummallisesti johonkin yks kaks) siitä tanskandogista en tiiä onko vielä siellä,osaako joku kertoo ja jos joku osais kertoo mihin ne lapinkoirat hävis ? kiitän tiedosta jo etukäteen :)


      • minä vaan ;))
        minä vaan (se eka) kirjoitti:

        oli siel jossain vaiheessa tanskandogin pentukin ja sit pari lapinkoiraa(jotka hävis kummallisesti johonkin yks kaks) siitä tanskandogista en tiiä onko vielä siellä,osaako joku kertoo ja jos joku osais kertoo mihin ne lapinkoirat hävis ? kiitän tiedosta jo etukäteen :)

        hahahaaa.. Tunnen henk.koht kyseisen ihmisen ja siellä mitään lapinkoiria ole. Pari ? hah.. Kyllä taas on ihmisillä hauskaa.. Lopettakaa jo tämä pellely ja aloittakaa oma elämä!!! Jättäkää ihmiset rauhaan ja katsokaa peiliin!!!!
        On teillä hauskaa!
        Soittakaa jos kiinnostaa niin itse kyseiselle henkilölle niin eiköhän asiat avaudu niin ei tartte täällä huuella, vai eikö ole pokkaa ?
        Tietyt kasvattajat täällä harrastaa tätä paskaa.. Itselläänhän heillä on todella mahtavaa ;))


      • Miinus merkki
        minä vaan ;)) kirjoitti:

        hahahaaa.. Tunnen henk.koht kyseisen ihmisen ja siellä mitään lapinkoiria ole. Pari ? hah.. Kyllä taas on ihmisillä hauskaa.. Lopettakaa jo tämä pellely ja aloittakaa oma elämä!!! Jättäkää ihmiset rauhaan ja katsokaa peiliin!!!!
        On teillä hauskaa!
        Soittakaa jos kiinnostaa niin itse kyseiselle henkilölle niin eiköhän asiat avaudu niin ei tartte täällä huuella, vai eikö ole pokkaa ?
        Tietyt kasvattajat täällä harrastaa tätä paskaa.. Itselläänhän heillä on todella mahtavaa ;))

        Kyllä siellä on ollut lapinkoiria sijoituksessa, mut ovat kadonneet mystisesti.. http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI11866/10&R=189 Tässä toinen tuolla olleista koirista joka kadonnut. Jos joku tietää koiran nykyisen olinpaikan olisin kiitollinen tiedosta. Kennelliittoon on merkannut itsensä toiseksi omistajaksi ja toinen (jota ei näytetä) on koiran oikea omistaja.


      • **********
        minä vaan ;)) kirjoitti:

        hahahaaa.. Tunnen henk.koht kyseisen ihmisen ja siellä mitään lapinkoiria ole. Pari ? hah.. Kyllä taas on ihmisillä hauskaa.. Lopettakaa jo tämä pellely ja aloittakaa oma elämä!!! Jättäkää ihmiset rauhaan ja katsokaa peiliin!!!!
        On teillä hauskaa!
        Soittakaa jos kiinnostaa niin itse kyseiselle henkilölle niin eiköhän asiat avaudu niin ei tartte täällä huuella, vai eikö ole pokkaa ?
        Tietyt kasvattajat täällä harrastaa tätä paskaa.. Itselläänhän heillä on todella mahtavaa ;))

        Soita ny ihmiselle, joka ei osaa puhua totta mistään asiasta. Valehtelee kaikki, mitä suustansa päästää.


      • ;)
        ********** kirjoitti:

        Soita ny ihmiselle, joka ei osaa puhua totta mistään asiasta. Valehtelee kaikki, mitä suustansa päästää.

        elikkäs ei ole pokkaa soittaa ;)) Taitaa olla vaan todella typerä ihminen joka kirjoittelee tänne tälläistä. No onneksi sinä olet aikuinen ihminen.


      • minä vaan (se eka)
        ********** kirjoitti:

        Soita ny ihmiselle, joka ei osaa puhua totta mistään asiasta. Valehtelee kaikki, mitä suustansa päästää.

        no kerro sä sit totuus kun sen tiedät ja sinulla sit varmaan on argumentitkin esittää ihan rehellisesti, jos joku kysyy ja pyytää nähdä?
        ja kerro ny sit rehellisesti nimesikin samalla niin tiedetään sit ihminen joka on niin fiksu ja täysin 100% rehellinen koira asioissa :)
        Kun sä kerta tiedät ihmisen valehtelevan niin selitäppä ne kaikki lääkärin lausunnot ja yli tuomareitten lausunnot? ja miksi koira oli niin niin huonossa kunnossa pois hakiessa?
        Kerro myös missä ne lapinkoirat on? ja miksi koiria on haettu pois kyseisestä paikasta? ja kaikki muutkin kun kerta tiedät kaikki asiat ja oot ilmeisesti ainut joka tietää kaikesta kaiken :)


      • säälittävä

        Voi voi, sääliksi käy sinua! Otappas selvää koirista ennenkuin tänne kirjoittelet. Stressaantunut.. Keskiaasianpaimenkoiran kuuluukin vahtia. Et taida koirista tajuta mitään, sinä jolta on haettu vuosikymmenen saatossa koiria pois liuta. Todella huonossa kunnossa. Et edes itse osaa kouluttaa nähtävästi koiriakaan ;))
        Olet säälittävä rahan ahne ihminen joka ottaa koiria ja hetken päästä joko myy tai ne haetaan pois. Miten tuollainen kasvattaja voi teettää edes pentuja joka ei koirista ymmärrä mitään. Ja lapinkoiria ei tällä ihmisellä ole ollut, olet mahtanut sokea olla. Käyn melkein päivittäin tässä kyseisessä paikassa ja olen ihmisen tuntenut about 15v niin tiedän kyllä mistä puhun. Ja tiedän myös sinun taustasi. Olet säälittävä ihminen joka ei osaa omista koiristaan pitää huolta, saatikka kouluttaa jos pitää muille ns. viedä.. Ja sinun ihanat ystäväsi jotka kanssasi tänne kirjoittelevat saavat myös niinkuin sinun sanoin eräällä toisaalla linkissä korkeimman kautta eteensä, ip osoitteethan jäävät muistiin ;))
        Vanha, aikuinen ihminen kehtaatkin olla näin typerä. Sääliksi käy kanssasi asioivia ihmisiä.
        Ja tiedän tästä kyseisestä kennelistä jota on tässä ketjussa parjattu myös paljon muuta. Ja kaikki on vaan positiivista. Sinä et edes tiedä mitä koiria siellä on ollut.


      • niimpä niin : ((
        minä vaan ;)) kirjoitti:

        hahahaaa.. Tunnen henk.koht kyseisen ihmisen ja siellä mitään lapinkoiria ole. Pari ? hah.. Kyllä taas on ihmisillä hauskaa.. Lopettakaa jo tämä pellely ja aloittakaa oma elämä!!! Jättäkää ihmiset rauhaan ja katsokaa peiliin!!!!
        On teillä hauskaa!
        Soittakaa jos kiinnostaa niin itse kyseiselle henkilölle niin eiköhän asiat avaudu niin ei tartte täällä huuella, vai eikö ole pokkaa ?
        Tietyt kasvattajat täällä harrastaa tätä paskaa.. Itselläänhän heillä on todella mahtavaa ;))

        Soittaahan aina voi, mutta ei kannata uskoa sanaakaan mitä kyseinen ihminen sanoo : (


      • m
        minä vaan (se eka) kirjoitti:

        no kerro sä sit totuus kun sen tiedät ja sinulla sit varmaan on argumentitkin esittää ihan rehellisesti, jos joku kysyy ja pyytää nähdä?
        ja kerro ny sit rehellisesti nimesikin samalla niin tiedetään sit ihminen joka on niin fiksu ja täysin 100% rehellinen koira asioissa :)
        Kun sä kerta tiedät ihmisen valehtelevan niin selitäppä ne kaikki lääkärin lausunnot ja yli tuomareitten lausunnot? ja miksi koira oli niin niin huonossa kunnossa pois hakiessa?
        Kerro myös missä ne lapinkoirat on? ja miksi koiria on haettu pois kyseisestä paikasta? ja kaikki muutkin kun kerta tiedät kaikki asiat ja oot ilmeisesti ainut joka tietää kaikesta kaiken :)

        Kyllä on argmentit kaikista koirista ja ihan rehellisesti niitä voi esittääkin. Lapinkoiria 2 kpl:tta siellä ei koskaan ole ollut. Ja myös tiedän ell lausunnot ja se että sieltä on haettu koiria pois kyllä ihan itse kyseessä olevan henkilön pyynöstä kun on ahneita kasvattajia/epärehellisiä kasvattajia. Ei ole haettu pois niinkuin sinä annat ymmärtää, myös niistä on dokumentteja olemassa. Myös niistä mitä te ystävienne kanssa parjaatte omaan nilkkaanne on dokumentteja. Eiköhän sinunkin aikuinen ihminen pitäisi ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa tälle ihmiselle jos asia noin paljon kiinnostaa. Mutta ai niin sinähän haluat vain puhua paskaa täällä kun ei ole muuta elämää-
        elä omaa elämääsi ja anna muittenkin elää, pidä huoli että sinä huollat elukkasi ja anna muittenkin huolehtia rauhassa omansa.
        Säälittävä ihminen


      • mi
        niimpä niin : (( kirjoitti:

        Soittaahan aina voi, mutta ei kannata uskoa sanaakaan mitä kyseinen ihminen sanoo : (

        olet todella säälittävä :/
        Täällähän on samat ihmiset jotka puhuvat paskaa. Kaikkia näitä asioita on muutkin kuin kyseessä oleva kennel kokenut näitten ihmisten takia elikkäs kennelit rimpilän, kilimandzaron, underbrowsin ja shamity shamanskin aikoinaan. Ja edelleen nämä samat ihmiset jatkaa paskan puhumistä täällä. He eivät aikuistu ikinä.


      • 25
        mi kirjoitti:

        olet todella säälittävä :/
        Täällähän on samat ihmiset jotka puhuvat paskaa. Kaikkia näitä asioita on muutkin kuin kyseessä oleva kennel kokenut näitten ihmisten takia elikkäs kennelit rimpilän, kilimandzaron, underbrowsin ja shamity shamanskin aikoinaan. Ja edelleen nämä samat ihmiset jatkaa paskan puhumistä täällä. He eivät aikuistu ikinä.

        Olen käynyt kennel mythicalissa ja koirat ovat mielestäni olleet kyllä hyväluonteisia ja hyvässä kunnossa niin kuin myös hevoset. Keskari ei kyllä minun käydessäni ollut stressaantunut, pikemminkin ystävällinen levollinen, mut koirahan monesti on stresstaantunut ihmisistä josta he eivät pidä tai joista ne vaistoavat sellaista mitä me ihmiset emme aina vaistoa, liekkö sinussa ollut sellaisia piirteitä? Puheista päätellen kyllä... Olen ikävä kyllä lukenut ja huomannut myös tämän nimimerkilläkirjoittanut "mi"... Tuota listaa voi myös jatkaa... En tarkoita täällä palstalla kirjoittelusta, vaan muutenki näitten samaisten ihmisten kiusaamina.. Ja paljon muidenkin....


      • taigis

        en voi kehua... olen erittäin pettynyt! en tahtoisin haukkua, mutta asiat ei toimi niinku pitää ja yhä odotellaan, että saatas asiat hoidettua... eikä saa enää mitään yhteyttä. harmittaa niin pirusti!


      • kysyväeitieltäeksy
        taigis kirjoitti:

        en voi kehua... olen erittäin pettynyt! en tahtoisin haukkua, mutta asiat ei toimi niinku pitää ja yhä odotellaan, että saatas asiat hoidettua... eikä saa enää mitään yhteyttä. harmittaa niin pirusti!

        Kertoisitko taigis enemmän?


      • taigis
        kysyväeitieltäeksy kirjoitti:

        Kertoisitko taigis enemmän?

        En halua tässä julkisesti alkaa ketään parjaamaan sen enempää, toivon yhä että me saadaa asia selvitettyä... Tai sitten olen vain typerä kun uskon, että kaikki päätyy vielä hyvin? Olis vain kiva ku sais myyjään jonkulaisen yhteyden, ei vastaa enää mihinkään yhteydenottoihin..? Mutta eipä tästä sen enempää. Kaikille varovaisuutta kehiin, ihan minkä tahansa kennelin kanssa on yhteydessä! Minä ainakin tulin erittäin varovaiseksi tämän tapauksen jälkeen..


      • tarttis tietää
        taigis kirjoitti:

        En halua tässä julkisesti alkaa ketään parjaamaan sen enempää, toivon yhä että me saadaa asia selvitettyä... Tai sitten olen vain typerä kun uskon, että kaikki päätyy vielä hyvin? Olis vain kiva ku sais myyjään jonkulaisen yhteyden, ei vastaa enää mihinkään yhteydenottoihin..? Mutta eipä tästä sen enempää. Kaikille varovaisuutta kehiin, ihan minkä tahansa kennelin kanssa on yhteydessä! Minä ainakin tulin erittäin varovaiseksi tämän tapauksen jälkeen..

        Kerro edes se että minkärotuisen ostit ja minkä ikäisen ?


      • taigis
        tarttis tietää kirjoitti:

        Kerro edes se että minkärotuisen ostit ja minkä ikäisen ?

        sakemanni, ostettaessa ikä n.1v6kk


      • 14
        taigis kirjoitti:

        sakemanni, ostettaessa ikä n.1v6kk

        Taigis, eiks tää kasvattaja myynyt koiraa toisen kasvattajan puolesta? Minun käsittääkseni kyllä, kyseessä oli varmaanki uros..


      • taigis
        14 kirjoitti:

        Taigis, eiks tää kasvattaja myynyt koiraa toisen kasvattajan puolesta? Minun käsittääkseni kyllä, kyseessä oli varmaanki uros..

        ei ole ku narttu


      • mielenterveyspotilas
        14 kirjoitti:

        Taigis, eiks tää kasvattaja myynyt koiraa toisen kasvattajan puolesta? Minun käsittääkseni kyllä, kyseessä oli varmaanki uros..

        Etkö osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa kasvattajalle vai eikö rohkeus riitä???

        IDIOOTTIMAISTA JA RAUKKAMAISTA VALITTAA EPÄSUORASTI TÄÄLLÄ


        OPETTELE OTTAMAAN IHMISIIN SUORAAN YHTEYS TÄÄLLÄ PASKANJAUHANNAN SIJAAN

        KATSOS KUN KAIKKIEN MIELENTERVEYDEN SÄILYMISEN KANNALTA. IHAN VALTAKUNNALLISESTIKIN OLISI TÄRKEÄÄ ETTÄ TAPAISITTE LIVENÄ TAI EDES KYKENISITTE KESKUSTELEMAAN ASIOISTA RAKENTAVASTI _EDES_ PUHELIMITSE

        PEACE & LOVE

        -MIELENTERVEYSPOTILAS-

        !!!


      • kukkahatuton täti
        mielenterveyspotilas kirjoitti:

        Etkö osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa kasvattajalle vai eikö rohkeus riitä???

        IDIOOTTIMAISTA JA RAUKKAMAISTA VALITTAA EPÄSUORASTI TÄÄLLÄ


        OPETTELE OTTAMAAN IHMISIIN SUORAAN YHTEYS TÄÄLLÄ PASKANJAUHANNAN SIJAAN

        KATSOS KUN KAIKKIEN MIELENTERVEYDEN SÄILYMISEN KANNALTA. IHAN VALTAKUNNALLISESTIKIN OLISI TÄRKEÄÄ ETTÄ TAPAISITTE LIVENÄ TAI EDES KYKENISITTE KESKUSTELEMAAN ASIOISTA RAKENTAVASTI _EDES_ PUHELIMITSE

        PEACE & LOVE

        -MIELENTERVEYSPOTILAS-

        !!!

        Olen samaa mieltä kanssasi mielenterveyspotilas.

        Tekisi mieleni yhdistää tämä ketju seuraavaan

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9764736

        mut en jaksa enkä viitsi.


      • Näpsynikki
        säälittävä kirjoitti:

        Voi voi, sääliksi käy sinua! Otappas selvää koirista ennenkuin tänne kirjoittelet. Stressaantunut.. Keskiaasianpaimenkoiran kuuluukin vahtia. Et taida koirista tajuta mitään, sinä jolta on haettu vuosikymmenen saatossa koiria pois liuta. Todella huonossa kunnossa. Et edes itse osaa kouluttaa nähtävästi koiriakaan ;))
        Olet säälittävä rahan ahne ihminen joka ottaa koiria ja hetken päästä joko myy tai ne haetaan pois. Miten tuollainen kasvattaja voi teettää edes pentuja joka ei koirista ymmärrä mitään. Ja lapinkoiria ei tällä ihmisellä ole ollut, olet mahtanut sokea olla. Käyn melkein päivittäin tässä kyseisessä paikassa ja olen ihmisen tuntenut about 15v niin tiedän kyllä mistä puhun. Ja tiedän myös sinun taustasi. Olet säälittävä ihminen joka ei osaa omista koiristaan pitää huolta, saatikka kouluttaa jos pitää muille ns. viedä.. Ja sinun ihanat ystäväsi jotka kanssasi tänne kirjoittelevat saavat myös niinkuin sinun sanoin eräällä toisaalla linkissä korkeimman kautta eteensä, ip osoitteethan jäävät muistiin ;))
        Vanha, aikuinen ihminen kehtaatkin olla näin typerä. Sääliksi käy kanssasi asioivia ihmisiä.
        Ja tiedän tästä kyseisestä kennelistä jota on tässä ketjussa parjattu myös paljon muuta. Ja kaikki on vaan positiivista. Sinä et edes tiedä mitä koiria siellä on ollut.

        Eihan siellä enää lapinkoiria olekaan, kun on myyty eteenpäin ;)


      • taigis
        mielenterveyspotilas kirjoitti:

        Etkö osaa ottaa puhelinta käteen ja soittaa kasvattajalle vai eikö rohkeus riitä???

        IDIOOTTIMAISTA JA RAUKKAMAISTA VALITTAA EPÄSUORASTI TÄÄLLÄ


        OPETTELE OTTAMAAN IHMISIIN SUORAAN YHTEYS TÄÄLLÄ PASKANJAUHANNAN SIJAAN

        KATSOS KUN KAIKKIEN MIELENTERVEYDEN SÄILYMISEN KANNALTA. IHAN VALTAKUNNALLISESTIKIN OLISI TÄRKEÄÄ ETTÄ TAPAISITTE LIVENÄ TAI EDES KYKENISITTE KESKUSTELEMAAN ASIOISTA RAKENTAVASTI _EDES_ PUHELIMITSE

        PEACE & LOVE

        -MIELENTERVEYSPOTILAS-

        !!!

        Kyllä minä ainakin olen yhteyttä yrittänyt ottaa monellakin tapaa, mutta mihinkään ei vastata.. joten hankala puhua henkilön kanssa suoraa.. Heinäkuusta asti olen ootellu jotain tapahtuvaksi, mutta yhä saadaan odotella.. kuinkahan kauan? Aika jännä nähä...


      • Pakko udella =)
        taigis kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin olen yhteyttä yrittänyt ottaa monellakin tapaa, mutta mihinkään ei vastata.. joten hankala puhua henkilön kanssa suoraa.. Heinäkuusta asti olen ootellu jotain tapahtuvaksi, mutta yhä saadaan odotella.. kuinkahan kauan? Aika jännä nähä...

        Onko sun asia selvinny ja oletko saanut yhteyden kyseiseen kasvattajaan ?


    • Sonorian

      SONORIAN KENNEL!!! Ei vaan pentuja tulossa... kai?? Sonorian kasvatit on kauniita ja suorituskykyisiä ja kaikinpuolin hyviä!

      • Eräs vaan

        Eipä ainakaan löytyny tietoa et olis pentuja tulossa,mutta jos kiinnostaa,niin ota yhteyttä kasvattajaan.Kasvattajan tiedot löytyvät Sonorian kotisivuilta: http://www.sonorian.fi/kasvattaja.htm


    • maaminen

      Hohhoijaa...jokainen (toivottavasti) järkevä koiran ostaja juttelee ja tapailee eri kasvattajien kanssa.
      Jokainen valitsee omasta mielestä parhaan. Turha sitä on täällä kysellä, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
      On kasvattajia joilla on eri mielipiteet ja toimintatavat kuin toisilla, toiset valehtelee ja toiset ei jne...
      Jos tutustut niihin paremmin ja juttelet enempi kuin kysymällä vain paljonko maksaa yms. niin löytää kyllä oikean.
      Kiireellä ei kannata koiraa hankkia.
      Itse tulisin kyllä hulluksi jos uskoisin kaikki täällä kirjoitetut jutut, toisissa ikävä kyllä voi olla perää mutta monet ovat ihan turhanpäiväisiä!
      Itsekin pentua odotan..

    • mahd. pennunostaja

      Onko Mythical Kennel lopettanut toimintansa kun ei ole kotisivuille tullut tekstiä huhtikuun jälkeen, vaikka pentuja odotettiin syntyväksi? :(

      • Ihmettelijä...

        Myös itse olen seurannu sivuja toivoen päivityksiä, mutta ei mitään ole tapahtunut. Onkohan narttu jäänyt tyhjäksi / luonut pennut, kun ei ole kuvia / myynti-ilmoitusta sivustoilla. Täytyy katsella muita vaihtoehtoja nyt sitten... Harmi !


    • mahd. pennunostaja

      Niin joo, tuota luomista en oo hoksannut ajatellakaan.. No, eikai se auta kuin laittaa uutta matoa koukkuun ja alkaa katsastella sitten muita oulun lähellä olevia kenneleitä läpi.

      • sivusta..seurannut..

        Nyt oli päivitetty : Pennut tuli ja meni ! Just joo, mihinkähän ne on menny kun eivät vielä ole olleet edes luovutusikäisiä !! Huh huh mitä touhua tuossa kennelissä. Teot puhuu puolestaan !! Ei voi ymmärtää !!!!!!


      • mahd. pennunostaja
        sivusta..seurannut.. kirjoitti:

        Nyt oli päivitetty : Pennut tuli ja meni ! Just joo, mihinkähän ne on menny kun eivät vielä ole olleet edes luovutusikäisiä !! Huh huh mitä touhua tuossa kennelissä. Teot puhuu puolestaan !! Ei voi ymmärtää !!!!!!

        No voihan kökkö. :( Mikähän tämä sijoitusnarttu on ja sit tää fin mva millä oli astutettu, vois jalkkarijärjestelmästä kurkkia olisko sellanen yhdistelmä mistä olisin kiinnostunut.


      • mahd. pennunostaja
        mahd. pennunostaja kirjoitti:

        No voihan kökkö. :( Mikähän tämä sijoitusnarttu on ja sit tää fin mva millä oli astutettu, vois jalkkarijärjestelmästä kurkkia olisko sellanen yhdistelmä mistä olisin kiinnostunut.

        Onko kenelläkään tietoa montako pentuja oli, mikä oli sukupuolijakauma? Jalostustietojärjestelmästä ( http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Uusi=1&R=166&Nimi=mythical&Kotimaiset=0 ) ei löydy kuin kaks mythical-nimelle rekattua koiraa, pentuettakaan ei ainakaan vielä näy, vaikka kai pitäisi näkyä jos ovat kerta jo tulleet ja menneet... ( http://jalostus.kennelliitto.fi/frmPentueet.aspx?R=166 )


      • kissanainen123125
        mahd. pennunostaja kirjoitti:

        Onko kenelläkään tietoa montako pentuja oli, mikä oli sukupuolijakauma? Jalostustietojärjestelmästä ( http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoirat.aspx?Uusi=1&R=166&Nimi=mythical&Kotimaiset=0 ) ei löydy kuin kaks mythical-nimelle rekattua koiraa, pentuettakaan ei ainakaan vielä näy, vaikka kai pitäisi näkyä jos ovat kerta jo tulleet ja menneet... ( http://jalostus.kennelliitto.fi/frmPentueet.aspx?R=166 )

        eipä näy vieläkään koiranetissä pentue..


      • 6789
        kissanainen123125 kirjoitti:

        eipä näy vieläkään koiranetissä pentue..

        eikä näy vieläkään..olikohan pentuja olemassakaan...


    • ??

      Kennel Kreislauf???

    • hdhdhsj ssksksk

      Lexicon? KÄYTTÖLINJAINEN pentue, emällä vain BH ja isällä ei tuloksii mitään???

      • sepäsekuneiole

        Ei ole käyttölinjaisuus tuloksista kiinni vaan VERIlinjoista, tulokset ei periydy.


    • sakumaanikkopa

      Millaiselta kasvattajalta kannattaa alkaa kyselemään pentua, jos saku tulee ensimmäiseksi koiraksi (luonteenlujuutta ja reiluutta löytyy), ja jonka kanssa tullaan harrastamaan tokoa ja hakua? Seka- vai käyttölinjan kasvattajalta? Kasvattajasuosituksia?

    • ....................

      Kerronpa erään tarinan, eräs joka en ollut minä otti 3 kk:n ikäisen saku-uroksen sellaiselta kasvattajalta, jolla oli pennut emänsä kanssa olleet häkissä tietysti talossa ja piha-alueella irtaallaan, ja oppineet koirien käytöstapoja ja suhtautumista toiseen koiraan, sekä tietysti emännän käskyihin tottuneita. Tämä kertomuksen henkilö siis otti koiran ja totesi, että hän ei ehkä osaa koiraa oikein kouluttaa, siis jänisti ja vei koiran takaisin.
      NO SANOMPA VAAN, ETTÄ VÄHÄSEN HARMITTAA, KUN OLISI SIINÄ KOIRASSA OLLUT AINESTA hyväksi kotikoiraksi ja erilaisiin koiraharrastuksiin kuin myös kilpailuihin.
      NIIN ETTÄ ETTEKÖ TE TAJUA SITÄ, ETTÄ EI SE AINA TARVI OLLA NIMEKÄS KENNELI, kun saattaapi olla semmosia niissä ne koirat, etteivät OLE KUNNOLLA EMÄÄNSÄ NÄHNEETKÄÄN TAI aikaa emän kanssa viettäneet!
      PENNUN EMÄ ON SE JOKA SEN ENSIKOULINNAN TEKEE, JA JOS SELLAISEN "KENNELIN" JOSTAKIN LÖYDÄTTE, NIIN ONNEKSI OLKOON VAAN.
      Pienet koiranpennut pitäisi olla emänsä koulutuksessa useammaan viikon, eikä niitä tule luovuttaa 7-8 viikon ikäisinä, niinkuin nyt "lain mukaan" saa tehdä.
      TÄLLÄ TAVALLA OLISI JOKAIKISELLÄ KENNELILLÄ HYVÄT MAHDOLLISUUDET LAITTAA MAAILMALLE VIRKEITÄ TERVEITÄ KOIRANPENTUJA, JOTKA OVAT KOKENEET LAPSUUDEN EMÄNSÄ JA SISARUSTEN JA VELJIENSÄ KANSSA IHAN ERI TAVALLA, KUIN NYT TAPAHTUU. Ja sori kun oli caps locki päällä ja että huusin, van kun on tarvis painottaa joskus jotakin niin sitähän sillon äänensä korottaa vähäsen.

      • tuleeko tästä koiraa

        Otin juuri pennun nimekkäästä kennelistä, jossa vierotus oli tehty siinä neljän viikon ikäisenä, sen jälkeen pennut eivät olleet emoaan nähneetkään. Ihmettelin sitä ja soitin Kennelliittoonkin kysyäkseni, että onko tämä nyt ihan normaalia, mutta sanoivat, että kyllä näin usein toimitaan.

        No, siinäpä olikin sitten aivan omituinen pentu käsissä. Ei aluksi ymmärtänyt lainkaan, että laumassa on johtaja, vaan piti itseään täysin tasavertaisena ja sai hirveän raivarin esim. syliinnostosta tai mistä vaan rajoitteista. Jouduin lopulta kurittamaan pientä pentua niin kovaa, että itku tuli monena iltana eikä unta saanut. Nyt alkaa jo hiukan sujua, mutta jos emo olisi laittanut rajat jo pienenä, olisi yhteiselomme alku ollut paljon sujuvampaa. Pentu on vielä kova, mikä on tässä sekä hyvä että paha: ei se kauaa muistele kokemaansa niskapöllytystä vaan leikkii kohta niin kuin ennenkin.


      • tuleeko tästä koiraa kirjoitti:

        Otin juuri pennun nimekkäästä kennelistä, jossa vierotus oli tehty siinä neljän viikon ikäisenä, sen jälkeen pennut eivät olleet emoaan nähneetkään. Ihmettelin sitä ja soitin Kennelliittoonkin kysyäkseni, että onko tämä nyt ihan normaalia, mutta sanoivat, että kyllä näin usein toimitaan.

        No, siinäpä olikin sitten aivan omituinen pentu käsissä. Ei aluksi ymmärtänyt lainkaan, että laumassa on johtaja, vaan piti itseään täysin tasavertaisena ja sai hirveän raivarin esim. syliinnostosta tai mistä vaan rajoitteista. Jouduin lopulta kurittamaan pientä pentua niin kovaa, että itku tuli monena iltana eikä unta saanut. Nyt alkaa jo hiukan sujua, mutta jos emo olisi laittanut rajat jo pienenä, olisi yhteiselomme alku ollut paljon sujuvampaa. Pentu on vielä kova, mikä on tässä sekä hyvä että paha: ei se kauaa muistele kokemaansa niskapöllytystä vaan leikkii kohta niin kuin ennenkin.

        Jos tämä on totta,että pentu oli vieroitettu emästään jo neljän viikon ikäisenä,on aika kummallista ,että Kennelliitto on hyväksynyt asian.Ja ihmisen ei koskaan pidä vieroittaa pentua emästään,vaan emän pitää saada tehdä sen itse,jolloin pentuun iskostuu samalla ylempiarvoisuuden aspekti.Ylipäätään pentujen luovutusikää pitäisi nostaa kolmeen kuukauteen,sillä tähän mennessä pentujen keskinäiset voimasuhteet muihin pentuyksilöihin ovat huomattavasti vakautuneemmat,eikä murkkuikäkään ole ehtinyt vielä iskeä.Se pentu käyttäytyi sinua kohtaan samalla tavalla kuin se olisi käyttäytynyt pentuesisarustensa kanssa.Jouduit näin tuuraamaan sen sisaruksia,joille homma olisi kuulunut.


    • pienkasvattaja

      7-8 viikon luovutusikä on juuri sopiva, koska silloin pennulla on leimautumiskausi ja tarkoitushan on, että se leimautuu uuteen omistajaan eikä emoonsa ja pentuesisaruuksiinsa.
      Käyttäytymismallit emolta pentu ehti saada 7-8 viikon ikään mennessä.

      Melkoista härdelliä olisi pitää esim. 10-päistä saksanpaimenkoirapentuetta kotona 10-12 viikkoiseksi.

    • a-pentue

      Davydovin Kennel, ei hyviä kokemuksia.
      Saimme paperit vasta kun koiruus oli 11kk ja sitä ennen piti jo uhkailla rikosilmoituksellakin. Outo juttu kaikenkaikkiaan, mutta koira on aivan ihana. Näkyy olevan tänä vuonna pentue, toivottavasti niiden ostajille ei käy samoin.

      • a-pentue

        Pitää korjata tuota edellistä viestiä, kun aloin oikein tarkistamaan niin se koira olikin 8kk ikäinen kun saimme paperit.


    • _FlamingHeart_

      Viestin aloittaja:

      En ole koskaan kuullutkaan ko kenneleistä.

      Itselläni on Xeroge´s kennelistä

    • paskahattu

      Kiva lukea kun on niin tyhmiä pennun ostajia. HEI HALOO ootteko ostamassa kasvattajasta seuralaista vai PENTUA. Miettikääs vähän. Kasvattajat ei teidän seuraa halua, veikkaan, joten antakaa tekin niiden olla rauhas ja keskittykää siihne pennun etsintää.

      • valivalivali

        mä ainakin haluun kasvattajan kouluttavan mua ja sitä pentuu enkä haluu maksaa mitään koulutuksesta eli kasvattaja kun mulle pennun myy on mun kans naimisissa loppuelämänsä ja jos alkaa naputtaa niin valitan kennelliittoon tai mitä näitä nyt sitte onkaan mihin voi valittaa


    • evynne

      En ole ikinä käynytkään kyseisissä kenneleissä, mitä täällä on mainittu, enkä tunne kasvattajia. Tähän Royal Coctail-jauhantaan haluaisin todeta sen verran, että hänen kotisivuillaan on lomake kennelneuvontakäynniltä, pvämäärä 30.12.2011. Kaikki on ollut hienosti. Joten lopetetaanpa paskanjauhanta ja mustamaalaaminen heti alkuunsa.

      Jos teillä on jotain kysyttävää tai epäiltävää jostain kasvattajasta, niin helvetti, soittakaa! Naurettavaa tämä touhu, isot ihmiset, kehtaatte!

    • paskahattuinen mies

      voi kun taas nauru maittoi lukiessani erään kaikki tietävän kasvattajan sivuja.joo pentuja ehkä tulossa ja kamalasti krääsää tulee pennunmukana.ja hirvee hinta tästä krääsästä.onkohan kovinkin yleinen hinta pyytää yli tonnia per pentu. mahtaa olla hienoja pentuja ja tietty hieno ihminen tuo kasvattaja.joskus kyselin siltä pentua vaan en huolinut tiedä sitten kuka niitä ostat.

    • poistoale

      Samoin. RÖHÖNAURUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hieno kasvattaja on. Ja hieno ihminen. Ja tietää varsinkin kaiken kaikesta.

      Näille pitäisi kerätä oma "älä osta täältä koiraa" lista.

      Ja röhönaurut päälle.

    • kurinpitolautakunta

      Koiramme-lehden kurinpitolautakunnan juttuja lukiessa varmistui kyllä ainakin yksi vaatimus, minkä asetan. DNA-testaus molemmille vanhemmille, kuinkahan paljon näitä huijauksia lieneekään.

      Muuten, jos ostaisin nly-linjaista pentua,pitäisi olla terveys kohdillaan, kokonaan kuvatut luustot ja niitä näyttelytuloksia, V-arvosanaan vaaditaan myös käyttötulos, en ostaisi jos tulos olisi ulkomainen (jos kotimainen koira). Niin ja DNA tehty molemmille.

      jos taas hankkisin käyttiksen, pitäisi olla kokonaan kuvatut luustot ja niitä käyttötuloksia, vaikka tulokset eivät periydy, on ne osoitus jostain, muutenhan kaikki kasvattajat olisivat samalla viivalla ja kuitenkin pentujen vanhempien ominaisuuksien perään huudellaan. DNA tehtynä molemmille.

      Mikä toi kaikkitietävä kasvattaja lienee, varoittava esimerkki tehtailijasta vai mikä?

      • exmies ja meni menoj

        hei come on, mitä dna testeja tarvii jos kasvattaja on rehellinen mä en ainakaan niitä tarvii mut jos on joku angsti vakuuttaa muille niin sit varmaan tarvii. Mut tulee kyl mieleen et mist tollanen angsti juontaa.


    • pöllöukkeli

      se on se rääsäkasvattaja röhöröhö

    • mies mennyt on

      ei kannata mainita täällä nimiä vaikka kenneliä saa arvostella mielensä mukaan eikä tarvii olla faktaakaan.se on sen ansainnu ku on kennelin perustanu. tosin tiedän kenestä puhutaan ja ei ole helppo ihminen ja enkä tiedä onko aina ihan rehellinenkään ainakaan ennen näitä koiratouhuja pyöri vähän siellä sun täällä mutta ehkä on nyt kunnostautunu.

      • mökin akka

        KUKA KUKA kerro ny helkkarissa. Selkeesti haluut avautua.Anna tulla vaa.
        Mitä sotkuja menneisyydessä?Varastiko kanootin vai sun eväät.


    • cokiszero

      Eiköhän tuossa kurinpitojutussa ollut kyse noista saksalaisista astutuskiintiöistä.. eli koirat oli kyllä ihan mitä pitikin mutta syntymäaikaa on vähän rukattu... Että ei ihan niin hirveetä kuin äkkiseltä kuulostaa.. Ei toki hyväksyvättävääkään mutta kuulemma joskus vaatimus sille että pääsee jollekkin saksalaiselle urokselle jonne haluaa on astutus "siirretään" ensi vuodelle..

    • ei pöllökustaa

      ÖÖÖ en ymmärrä, kuka mahtoi käräyttää kasvattajan?Joku pennun omistaja ko?
      Siinä taas on sitä kasvattajan kiusaamista sitä kuulkaa on paljon sen verran sivusta oon seurannu ja kasvattajaksi en ala koskaan,Kova ala.

    • Tre,M

      hyvin huomaa että koirapiireissä tunnetut ja menestyneet käyttis ei ole täällä parjattavana,,ehkä ne osaa löytää oikeat omistajat koirilleen ,,,,eikä moitittavaa ole,,puolin ja toisin,,

    • ameeba

      Kennel mythical, pysyisin kaukana.

    • Xeroge's Kennel

      Xeroge's Kennelistä

    • Anonyymi

      Ketkä mahtaa tietää onko Dasmiron Satulandian hyvä kennel? Oon etsimässä chihuahuan pentua ja ajattelin tuota kenneliä.

      • Anonyymi

        Tällä hetkellä ko. Kasvattajalla myynnissä yli 2 vuotias uros. Myyntitekstissä kertoo koiran olevan terve, mutta eipä siitä pentueesta ole yhtään koiraa tutkittu. Hintakin aikamoinen sen ikäisestä koirasta, jonka terveydestä ei ole takeita.


      • Anonyymi

        Dasmiron satulandia kennelillä näyttää olevan Kennelnimen alla 15 pentuetta. yhtäkään pentua ei ole tutkittu virallisesti. Miten tämä palvelee rotua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dasmiron satulandia kennelillä näyttää olevan Kennelnimen alla 15 pentuetta. yhtäkään pentua ei ole tutkittu virallisesti. Miten tämä palvelee rotua?

        Kyseinen kenneli jalostaa pentuja terveystutkituista ja todistettavasti terveistä koirista, joiden jälkeläiset on perusterveitä. Kasvattaja ei voi velvoittaa pennun- ja koiranomistajia tutkimaan kasvattejaan- vain jalostuskäyttöön käytettyjen koirien terveystutkimukset on pakollisia. Se on vain koiranomistajan valinta ja oikeus.
        Ei kukaan voi pakottaa tutkituttaa koiraansa. Kasvattaja on kuitenkin aina yhteydessä omiin kasvatteihin ja kasvattajalla on aika hyvä mielikuva niiden terveydestä.

        Jos sinä olet kasvattaja ja tunnet aiheen, tiedät varsin hyvin, ettei kukaan kasvattaja voi pakottaa koiranomistajia tutkituttamaan virallisesti koiriaan (tutkimukset voi tehdä aikaisintaan 12 kk:n iässä).
        Tietenkin jos koiranomistaja haluaa tutkituttaa koiransa- hän voi tehdä sen vapaasti. Se on koiranomistajan henkilökohtainen asia. Jos koira on vain lemmikkinä, eikä sitä käytetä jalostukseen, tavalliset ihmiset eivät ole velvoitettuja tekemään tutkimuksia. Kasvattaja ei ole kasvattiensa omistaja, vaan on niiden kasvattaja- ellei hän sitten jätä itselleen oman pennun. Esim. kaikki minun omistuksessa koirat on luonnollisesti terveystutkittuja.
        Jos olet et tunne aihetta,, niin voin ymmärtää tämän absurdin syytöksen.
        Jos taas olet tyytymätön tähän asiaan- ole yhteydessä kennelliittoon ja pyydä säännönmuutosta, joka velvoittaisi tavallisia koiranomistajia tekemään maksullisia, virallisia tutkimuksia.
        Teidän mielikuvitus ehtyy, kun joudutte kääntymään tällaisten absurdien syytösten puoleen…


    Ketjusta on poistettu 81 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe