Hairahdun aikoinaan eläkesäästäjäksi, näyttää vaan jotta suurenee vaan kuukausimaksu, enkä enään 60 v. tarvi ns. ylimääräistä rahaa, nyt olis tarve, joten miten saa rahat pois jotka jo säästynyt, tai mitä on jälkellä? Pitääkö ero ottaa puolisosta vai miten menee??
Eläkesäästö
7
922
Vastaukset
- Vaihtoehtoa..
- Olet työtön työnhakija yhtäjaksoisesti yli 200 arkipäivää, eli reilun vuoden.
- Tulet pysyvästi työkyvyttömäksi, eli joudut työkyvyttömyyseläkkeelle
- Avioero
- Puolison kuolema
Jos mikään noista ei täyty, niin et pysty sitä lopettamaan. Voit kyllä lopettaa maksamisen, mutta kulut juoksevat kuitenkin, kunnes säästösi ovat menneet nollaan.- Eläkelaitos marjassa
Olimme näköjään samaan aikaan koneella. Sanasi vahvistaa edellisen puheenvuoroni
- Eläkelaitos marjassa
Raha- ja vakuutuslaitoksiin aloitetut "eläkesäästämiset" ovat suurimmalle osalle täyttä humpuukia. Siitä pitää huolen verrattain suuret hoitokulutjakurssivaihtelut. Kun eläkesäästämistä" markkinoidaan, siinä on lähdetty täysin epärealistisista tuotto-odotuksista. Vaimoni ( synt 1954) aloitti v 1999 säänöllisen säästämisen summalla, jonka piti tuottaa 65 ja 75 vuoden välillä 250 euron eläkkeen. Vaikka hän maksoi koko ajan sovitun summan, arvio eläkkeestä laski koko ajan. v 2008 paikkeilla oletettu kuukausieläke oli enää 160 euroa. Hän lopetti maksut joitakin vuosia sitten. Sen jälkeen pääoma on pysynyt lähes samana aktiivisen sisällön muuttelun ansiosta. Olemme laskeneet, että sukanvarteen säästämällä olisi päässyt parempaan tulokseen. Ihmisten hyväuskoisuutta ja huonomuistisuutta käytetään härskisti hyväksi. Kukapa enää kymmenien vuosien päästä muistaa, mitä virkailija laski säästön alkaessa. Ja vaikka muistaisikin, harva viitsii tunnustaa tulleensa petetyksi
- ei opi koskaan
Laskin myös itsetulevan "vahingon" ja lopetin säästämisen. Nyt ne tuhannet eurot menevät hukkaan, mutta ero tulis kalliimmaksi hyvästä puolisosta ja vaikeaksi jo lasten vuoksi. Joten pitää kärsiä "kusetus" nahoissaan :( Kiitos kaikille vastanneille hyvistä vinkeistä :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447