Toisessa ketjussa muuan kirjoittaja sanoi: "Ja mietihän sitäkin että kuinka kuvailevia nimiä ihmiset eläimille keksivät. Kirahvia parempaa nimeä ei kirahville voisi antaa. Hevonen tuo mieleen hulmuavaharjaisen ravihevosen."
Tässä on pieni visailu. Mikä näistä kuvaa parhaiten sitä eläintä, jonka nimiä kaikki nämä ovat: blaidd, bleiz gris, faolchú, farkas, gumpe, hó'nehe, hunt, lauv, leu, lôf, madra allta, otso, pilkasis vilkas, vlk, wilk.
Huomaa erityisesti otso-nimi, mutta älä anna sen johdattaa itseäsi harhaan.
Onko eläin nimensä näköinen?
16
672
Vastaukset
- poikjuhg
Lauv on onomatopoeettisin. (Etsin wikistä, löysin, laskin yhteen 2 2 ja sain tulokseksi, uskokaa tai älkää, 4.)
Sanoin Hiskille että yksi noista nimistä pitäisi jättää pois, sen kieli on liian helppo tunnistaa joko ......ksi tai .......ksi. Eikä kyseessä suinkaan ole otso.
johti minut väärille jäljille, koska luulin, että se koski nimeä bleiz gris, josta päätteli että kysymys olisi villisiasta. No, tämä oli ensimmäinen kerta kun tein virheen.
moloch_horridus kirjoitti:
johti minut väärille jäljille, koska luulin, että se koski nimeä bleiz gris, josta päätteli että kysymys olisi villisiasta. No, tämä oli ensimmäinen kerta kun tein virheen.
Eikö nyt kukaan muu halua yrittää? Helpotetaan sen verran, että yksi nimistä on aivan selvästi lättiä tai liettuaa. Hakekaa wikistä.
moloch_horridus kirjoitti:
johti minut väärille jäljille, koska luulin, että se koski nimeä bleiz gris, josta päätteli että kysymys olisi villisiasta. No, tämä oli ensimmäinen kerta kun tein virheen.
Jos kerälle kiertyneen pallovyötiäisen pudottaa metrin korkeudelta lattialle, hajoaako se kappaleiksi samalla tavalla kuin Rubikin kuutio?
- uskusk
naapurin.kissa kirjoitti:
Eikö nyt kukaan muu halua yrittää? Helpotetaan sen verran, että yksi nimistä on aivan selvästi lättiä tai liettuaa. Hakekaa wikistä.
Nuut tot lii. Gumpe meid.
Tiedän kyllä otuksen. - Yksi tosikko
naapurin.kissa kirjoitti:
Eikö nyt kukaan muu halua yrittää? Helpotetaan sen verran, että yksi nimistä on aivan selvästi lättiä tai liettuaa. Hakekaa wikistä.
että yksi kaksiosainen nimi on liettuaa. Taidan olla poikjuhgin kannalla ja sanoa että lauv on onomatopoeettisin.
- !ϖϑS
naapurin.kissa kirjoitti:
Jos kerälle kiertyneen pallovyötiäisen pudottaa metrin korkeudelta lattialle, hajoaako se kappaleiksi samalla tavalla kuin Rubikin kuutio?
Eikä kunnollinen rubikin kuutiokaan hajoa noin pienestä.
Kissa putoaa tunnetusti aina jaloilleen ja voileipä putoaa aina voi puoli alaspäin.
Jos kissan selkään sidotaan voileipä voipuoli ylöspäin ja pudotetaan otus metrin koskeudelta, putoaako tuo kompinaatio 1) jaloilleen, ×) voipuoli alaspäin, vai 2) jääkö se levitoimaan? - 0308671052
naapurin.kissa kirjoitti:
Eikö nyt kukaan muu halua yrittää? Helpotetaan sen verran, että yksi nimistä on aivan selvästi lättiä tai liettuaa. Hakekaa wikistä.
Brasilialaisen klassisen musiikin säveltäjän sukunimen jälkiosa.
Mutta missä kreationistien vastaukset viipyvät? Onko vieraiden kielten taidossa vikaa vai eikö taito riitä kielen vaihtamiseen wikipedian aloitussivulla? Liettuahan tuolla jo mainittiin! - Itte piru
naapurin.kissa kirjoitti:
Eikö nyt kukaan muu halua yrittää? Helpotetaan sen verran, että yksi nimistä on aivan selvästi lättiä tai liettuaa. Hakekaa wikistä.
Lauv, leu ja lôf kuulostavat petollisesti leijonalta, mutta liettuan kieli auttoi ja shakaalien sukulaiseksi eläin paljastui. Olen niin tottunut sen suomenkieliseen nimeen etten osaa noista muista sanoa.
- rytuht
naapurin.kissa kirjoitti:
Jos kerälle kiertyneen pallovyötiäisen pudottaa metrin korkeudelta lattialle, hajoaako se kappaleiksi samalla tavalla kuin Rubikin kuutio?
mennyt rikki vaikka pudotin sen metrin korkeudelta alas, joten ei mene vyötiäinenkään.
- Itte piru
rytuht kirjoitti:
mennyt rikki vaikka pudotin sen metrin korkeudelta alas, joten ei mene vyötiäinenkään.
Otatko huomioon sen mahdollisuuden että korkeammalta pudotettuna vyötiäinen voi mennä kappaleiksi kuten Rubikin kuutio?
- retrytgh
Itte piru kirjoitti:
Otatko huomioon sen mahdollisuuden että korkeammalta pudotettuna vyötiäinen voi mennä kappaleiksi kuten Rubikin kuutio?
pesäpallomailalla ja silloin se kyllä meni säpäleiksi, joten jos tuo raakalais-akaksi ilmoittautunut haluaa sen vyötiäisensä palasiksi niin lyököön pesismailalla. Kyllä siinä veri lentää missä aborttisikiölläkin.
Tuli tässä samalla selailtua vähän nettiä. Enpä ennen tiennytkään, että on lähinnä kristinuskon vika, että tuota upeaa eläintä vihataan ja inhotaan. Pakanat sentään osasivat arvostaa sitä.
Taas iso miinus kristinuskolle.- rytuyg
va onko?
- jep jep
tunnistin yhden nimistä, ja voin sanua että kana tuskin ilahtuisi tämän otuksen näkemisestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871868
- 1121026
- 99947
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28544Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473
