Volvo 960 stw 1995 3,0 24 valve

rahtikarju

Morjens! Ostin äskettäin Volvon 3 litran padalla eläkepäivien ratoksi ja nokkahihnan vaihto olisi ajankohtainen.Onkos kellään kokemusta sen vaihtamisesta itse? Korjausopasta en ole löytänyt, eli neuvot ovat tarpeen. Olen pariin Fiiattiin remmin vaihtanut joten jonkinlaista kokemusta löytyy sohc koneista mutta ei dohc koneista, ainoastaan Alfan dohc koneseen olen nokkaketjun saanut kohilleen.Tarvittavat osat hakisin Biliasta koska luulen että ne olisi laadukkaimmat? Biltemasta aion ostaa nokka-akseleiden lukitustyökalun jos tarvii.Olis kai se vesipumppukin samalla hyvä vaihtaa? Entäs miten "laturin" remmin automaattikiristin nollataan? Kiitollisena venaan asiallisia vastauksianne.

5

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

Voi olla aika "kinkkinen" vaihdettava.
      Päättelen asiaa sillä, ettei kaikki korjaamotkaan rupea hihnaa vaihtamaan.
      Muista myös tarkistaa rullien kunto.
      Motonetissä oli (ainakin takavuosina) 960 englanninkielinen korjausopas.

• volvo_puranen

Vesipumppu vaihtuu joka toisellaa vaihtokerrallaa jos ei havaintoa niin vaihda nyt.
        Moniura hihna vaihda samallaa kertaa ja sen kiristimen lukituksen saa tässä 850 ainakin sillä rengasavaimen jatkovarrellla hyvin auki sopiva pää justiinsa. Linkki tässä ole hyvä
        http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=147.0

• volvo_puranen kirjoitti:

Vesipumppu vaihtuu joka toisellaa vaihtokerrallaa jos ei havaintoa niin vaihda nyt.
        Moniura hihna vaihda samallaa kertaa ja sen kiristimen lukituksen saa tässä 850 ainakin sillä rengasavaimen jatkovarrellla hyvin auki sopiva pää justiinsa. Linkki tässä ole hyvä
        http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=147.0

Kiitos puraselle hyvästä linkistä, tuolla ohjeellahan uskaltaa jo tälläinen suomalais-ugrilainen metsäremontoijakin ryhtyä hommiin.On se vaan hienoa että vielä löytyy ystävällisiä ihmisiä jotka
        antavat neuvoja tietämättömille.

• volvo_puranen
        rahtikarju kirjoitti:

Kiitos puraselle hyvästä linkistä, tuolla ohjeellahan uskaltaa jo tälläinen suomalais-ugrilainen metsäremontoijakin ryhtyä hommiin.On se vaan hienoa että vielä löytyy ystävällisiä ihmisiä jotka
        antavat neuvoja tietämättömille.

Itse olin tuolla merillä hommissa tottunut siihen että hädässä olevaa aina autetaan ,kun koskaan ei tiedä milloin itse apua tarvitsee.Onnea remontiin ja hyviä ajokelejä

• mukido
        volvo_puranen kirjoitti:

Itse olin tuolla merillä hommissa tottunut siihen että hädässä olevaa aina autetaan ,kun koskaan ei tiedä milloin itse apua tarvitsee.Onnea remontiin ja hyviä ajokelejä

Oot puranen hieno jätkä kun jelppaat koko volvo kansaa.maa tarvitsisi kaltaisiasi ennemmänkin.kaikwn maailman vittuilioita löytyy nykymaailmasta t volvo jukka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      83
      1668
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1289
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      89
      1001
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      202
      946
    5. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      68
      888
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      872
    7. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      863
    8. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      840
    9. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      34
      794
    10. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37