Valkeakoski plus/miinus

Koskilainen

Eli laitetaan tähän Valkeakosken plussia ja miinuksia, hyvin perusteluin! =)

Plussat:
- Kehittyvä kaupunki (uusi Kauppakeskus tulossa, asukas määrä kasvaa)
- Hyvät koulutus mahdollisuudet (Vuonna 2009 rakennettu Lukio, Ammattiopisto [Nuorille 16 linjaa ja aikuiskoulutusta], Hämeen ammattikorkeakoulu jne.)
- Kaikki peruspalvelut (Ruokakauppoja Lidl, S-marketteja, K-Supermarket, K-marketteja, Valintatalo, Siwoja, Sale jne. [2012 avataan Citymarket] vaateliikkeitä, apteekkeja, 2 postia, pankkeja)
- Pirkanmaan pienimmät verot.
- Halpa asuminen (noin. 1/3 osaa halvempi asuntojen hintataso kuin Tampereella)
- Hyvä tontti tarjonta (Saa mahdollisuuden toteuttaa itseään)
- Loistavat harrastus mahdollisuudet (Seuroissa mm. tanssi, aerobic, jalkapallo, jääkiekko, sähly, lentopallo, koripallo, uinti, melonta, soutu, futsal, ratsastus, keilailu, sulkapallo, tennis, taekwondo, judo, paini, hiihto jne..... Sekä loistavat mahdollisuudet oma toimiseen liikuntaan: lenkkipolkuja, ulkojäitä, hiihtolatuja, kuntosaleja.. Lisäksi mm. Valkeakosken musiikkiopisto ja Kuvataidekoulu..)
- Hyvät kulku yhteydet (bussilla suoraan: Tampere, Helsinki, Seinäjoki, Nokia, ?Vaasa?, Riihimäki, Hämeenlinna, Pälkäne, Lempäälä, Kangasala, Akaa..)
- Terveyspalvelut lähellä (Aluesairaala, terveyskeskus sekä yksityisiä lääkäri palveluita [esim. Suomen Terveystalo])

Miinukset:
- Paikallisliikenne ei ulotu ihan kaikkialle.
- Joitakin erikoisliikkeitä turhan vähän.
- Turhan paljon työttömyyttä (hyvien kulkuyhteyksien ansiosta töissä on helppo käydä myös lähikunnissa, lisäksi selvää kehitystä on näkyvissä. Tammikuussa 2011 käynnistetään Avilon -tehdas [200 työpaikkaa], uuteen kauppakeskukseen on arvioitu noin 100 uutta työpaikkaa)

Lisäilen jos keksin muuta =)

10

1374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++

Plussiin voi lisätä sekin, että enää ei haise.
      Paitsi jos se Avilon alkaa käryään?

• ässä12345zgz

Ruokakauppoja on tarpeeksi
        Kuntosalit
        Kebabravintolat

-Kaikki tuntee kaikki
        -Jos jotakin haluaa, pitää mennä Tampereelle
        -Kuollut yöelämä
        -Huonot harrastusmahdollisuudet
        -Liikaa vanhuksia & työttömiä katukuvassa

• mäenymmärrä.
        ässä12345zgz kirjoitti:

Ruokakauppoja on tarpeeksi
        Kuntosalit
        Kebabravintolat

-Kaikki tuntee kaikki
        -Jos jotakin haluaa, pitää mennä Tampereelle
        -Kuollut yöelämä
        -Huonot harrastusmahdollisuudet
        -Liikaa vanhuksia & työttömiä katukuvassa

sille voi jos on työtön tai vanhus? Täytyykö mököttää kotona, että valkeakosken vilkas katukuva paranisi.
        Kattellaan sitten kun olet itse jompi kumpi.

• <3 Valkeakoski <3

Halvat asuntojen hinnat
      Uusi liikekeskus
      Uusi lukio
      Loistava ammattikoulu ja ammattikorkeakoulu
      Senioriasuntoja rakennetaan vanhuksille
      Useita nuorisopaikkoja
      Hyvät harrastus mahdollisuudet
      Hakan pelit
      Kauniit maisemat keskustassa (paljon vettä)
      Kesäteatteri
      Asukasluvun kasvu
      Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan

- Linja-auto asema on kuollut :D

• kjnkjkcs

äkkiä vaan pois tämmösistä pikkukaupungeista kaikki. ihan hirvee paikka

• ihmettelijä2011

miksi asuntomarkkinoilla on ihan hirveästi valkeakoskelle asuntoja vähän väliä myynnissä? onko sinne tulossa ydinvoimala vai mikä mättää?? :D

• roope ankku

Sosialisti haluaa myydä toiselle sossulle asuntonsa. Valkeakoski on tunettu punaisuudesta. Kevään koitettua nämä punikit kokontuu katsomaan jalkapalloa......tehtaankentälle. Lueppa Aku Ankkaa ja mieti minkälaista väkeä tehtaassa on töissä

• mutta silti

Eihän siellä enään haisekkaan samallalailla kun 1900 luvulla. Mistä lie johtuu ettei haise.

• muualta tullut

Miinuksia tässä kyläpahasessa riittää..tänne ei oteta uusia ihmisiä muualta vastaan, täällä ei ystävysty, täällä ei ole töitä, täällä ei huolehdita asioista ja paljon paljon muuta. Näin ollen olen eri mieltä siitä että kaupunki kasvaa koska täällä ei kauan kukaan muualta tänne muuttanut viihdy. Toki uusi kauppakeskus on tulossa mutta kuoleepa vanha pois. Kaupunkia kyllä kehutaan mansikkapaikaksi mutta on täällä mansikat aika vähissä. Kaupunki on kyllä kaunis ja mukavan pieni mutta se on se paikallisväestön asenne ja luonne mikä mättää. Itse tänne muualta muuttaneena olen asiat näin kokenut ja en ole ainoa.Toivottavasti kaupunki tästä muuttuu ja asiat paranee ja asenteet paranee jotta ei pian kuole koko kyläpahanen kun täällä ei kukaan viihdy. ei ainakaan tällätavalla pääse kaupunki kasvuun.

• Stubakki

En kyllä nyt ihan yhdy edellisen kirjoittajan mielipiteeseen, melko yleistävää puhetta. Jos täällä ei kerran kukaan viihdy, niin mikä perkele meitä kaikkia yli 20000 ihmistä sitten oikein vaivaa? Joku muu kuin oikeasti koskissa asuva voisi saada edellisen tekstin perusteella tästä kaupungista melko depressioituneen kuvan..
      Itse olen periaatteessa tämän kylän toimintaan ihan tyytyväinen. On kuitenkin monenmonta asiaa jotka pistää vatuttamaan myös meikäläistä ihan suunnattomasti. Ensinnäkin, kuka helvetti on saanut päähänsä idean raahata kaikki koulut sinne Vanhankylän pelloille? Puhutaan jostain upeasta mahtavasta campus-alueesta, jossa koulut tekevät yhteistyötä ja oppilaat ovat yhtä suurta porukkaa. Ja paskat. Lukiolaiset vihaa ammattikoululaisia koska niillä on paremmat ruoat, ja HAMKilaisia vihaa suomalaisen rasistisen perusperiaatteen vuoksi kaikki, koska siellä on suuri osa opiskelijoista erivärisiä.
      Onneksi edes paikalliset bussit kiertävät koululla sen verran kiitettävästi että tätä väliä pääsee kuitenkin kulkemaan. Tosin siitä lystistä taas saa maksaa melko sievoisen summan..
      Toinen suuri ärsytyksen aihe on tämä ainainen konservatiivisuus pienimpiäkin uudistuksia kohtaan. Vihataan yhdessä Sedua, tottakai se tuli tänne pahat mielessään ja hassas rahansa tuhotakseen koko kaupungin ihan vaan omaksi ilokseen. Ja kesäisin ihmetellään porukalla torikahvilassa, kun Haka kärsii rahavaikeuksista ja konkurssi uhkaa. Ja kuitenkin, kun ihmisiä pyydetään tulemaan peleihin ja yritetään tehdä koskilaisjoukkueen peleistä "kansanjuhlaa", niin silloin istutaan kotona ja katsotaan tulokset urheiluruudusta. Ei se joukkue kai kovin tärkeä voi tälle kaupungille olla, jossei siellä peleissä edes vaivaudu kukaan käymään?
      Ja noh, tämä kauppakeskustouhu alkaa kieltämättä jo vähän naurattaa. Koskikarassa nyt vielä sentään käy jonkin verran väkeä, joka tosin taitaa loppua viimeistään siihen kun uusi keskus vain saadaan avattua. Mutta eniten mua kummastuttaa, että eikö kukaan ole huomannut että täällä sillan toisella puolella on melkoinen määrä rakennuksia? Yhteistalo, bussiasema, sekä valintatalon yläkerran remontoidut liiketilat alkavat kaikki olla kohtapuoliin tyhjillään. Nyt lähti yhteistalon baaritkin. Ja jahka citymarket tulee ja Apiantori päättää lopettaa, niin hoplaa: tämä puoli kylästähän näyttää kohta ihan Tshernobyliltä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      83
      4535
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4401
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3749
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3473
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2967
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2744
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2673
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2073
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1738
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      101
      1288
    Aihe