mä olen erittäin PETTYNYT ERONNEIHIN

rose18

10 käskyä ovat todella hyvästä ja kirkot tekee hyvää hyväntekeväisyyttä MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. miksi alkaan pahan tekoon kui kiukuttelevat pikkuiset lapset, jotka ei erota vielä hyvää ja pahaa.., eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus..

se raha on vielä pientä jota ei edes huomaa, kun se on aina kadonnut.. jos ihmiset haluu säästää alkakaa siitä että vähennätte kaiken maallisen omaisuuden turhukkuudesta esim maksullisen liikunnan kun ihmisillä on vieläkin ilmaista lähtee ulos vaikka riehumaan lasten kanssa tai muutenkin juokseen.. viinasta, tupakasta..
liialllisesta herkuista..
miksi ihmeessä pitäisi EROTA KIRKOSTA?
olemme edenneet kirkon kanssa ,ajassa ennenkin.. miksi sen kehitys muka pysästyis nyt??

noh pelkään vain pahinta ettei kukaan edes auta enään toisia.. mutta naurettavinta on se että k-citymarketissa myydään tekomulkkuja ja sitten porukka eroo kirkosta kun ei hyväksytä jonkun ihmisen mielipidettä kun niin suppee katsomus ja kirkosta eroamiset päälle, jotka kuintenkin pyrkii auttaa vähäosaisiin ja auttaa surulisia uskon voimalla auttamaan..

vaikka en usko mihinkään suurempaa olentoon mutta uskon kuintenkin että ihminen haluu olla hyvä että AJATELKAA NYT SUURELLA SYDÄMMELLÄ toisiamme joku päivä joko itse tai läheisemme tarvitsee ulkopuolisen apua tämä apu on juuri sitä mitä tarvitsemme..
pariterapiaa, lapsille kerhoi, tukea vanhemmille köyhille ruokakassi joulusin yms.. muuta ei se raha vain kirkon ylläpitoon mene tai pappeihin.. vaan apua hakeville...

Kaikkia hyvää kaikille ja uskokaan hyvään omalla tavallaan.. olen vain väsynyt miksi edes edes kehuskeilla eronneilla???? ehkäpä hekin tarvitsevat aikaa kasvakseen vihan ohi.. en minäkään pysty kaikkea syövyttämäään tai kääntämään poskea ja pitää odottaa..
mutta tämä liikuttaa minua jokaisena päivänä koska tästä tehään trendiä kun kuvitellaan ihan sama ja säästään näin paljon vuodessa.
.. vaikka en luota noihin rahan keräilijöihin kadulla mutta kirkkoon olen vielä luottanut koska minä ja isäni on saanut ruokasseja kun lapsi olin..
olen köyhästä rikkoutuneesta perheestä ja vielä tänäkin päivänä taistelen tasa-arvosta myös omien sukulaisteni keskuudessa kuin parisuhteessa kun sitä syylistä pitää aina hakea ja syy on ihan kaikissa...

212

4016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ihmiset eroavat kirkosta:
      Kirkko ei tunnu yhteisöltä, johon haluttaisiin kuulua.

Miksi iloita, kun kirkon jäsenmäärä pienenenee:
      Yhä harvemmille lapsille juurrutetaan uskontoa koulussa ja ajan myötä vapaamielinen älyllinen ajattelu saa jalansijaa.

• rose18

opetuksena sitä ei opeteta kui kirjoissa lapsille..
        olen monesti oppinut antamisen lahjan ja jos me kaikki oisimme antavaisia ja lähimmäisiä rakastava tai esim osaisimme kuinnioittaa toistemme rajoja ,niinkuin avioliittoa emmekä sekaantuisi niihin voisimme itsekkin voida hyvin, ettei tarvitsi pelätä aina..
        vaikka siinä on jokin korkea tekiä niin, mitä väliä se on vai peloteltava että ymmärt'äisimme pysyä kaidalla tiellä.
        lapsien kasvu on tärkein ja sitä opetetaan saduilla..
        koska pelko on aina laittanut viimestää ihmisen jaloille ja tämä pelko on hyvästä,eikä henkisestä kidutuksesta

johonkin uskominen antaa ihmisille voimia..
        olen itse niin monesti pahana päivänä aina uskonlahkoista surunkeskellä saanut voimaa, vaikka en ole heihin uskonut..

• rose18
        rose18 kirjoitti:

opetuksena sitä ei opeteta kui kirjoissa lapsille..
        olen monesti oppinut antamisen lahjan ja jos me kaikki oisimme antavaisia ja lähimmäisiä rakastava tai esim osaisimme kuinnioittaa toistemme rajoja ,niinkuin avioliittoa emmekä sekaantuisi niihin voisimme itsekkin voida hyvin, ettei tarvitsi pelätä aina..
        vaikka siinä on jokin korkea tekiä niin, mitä väliä se on vai peloteltava että ymmärt'äisimme pysyä kaidalla tiellä.
        lapsien kasvu on tärkein ja sitä opetetaan saduilla..
        koska pelko on aina laittanut viimestää ihmisen jaloille ja tämä pelko on hyvästä,eikä henkisestä kidutuksesta

johonkin uskominen antaa ihmisille voimia..
        olen itse niin monesti pahana päivänä aina uskonlahkoista surunkeskellä saanut voimaa, vaikka en ole heihin uskonut..

tällä tarkoitan ettei niin karkeana opeteta.. eikä lasten kirjoissa.. kui on karkeaa raamatussa.
        minulla on dysfasia, anteeksi väärin kirjoituseni.
        minut voi aina ymmärtää väärin..

• äksy morooni

en usko siihen mitä kirkko opettaa ja mielestäni kirkon erityisasema ei kuulu länsimaiseen sivistysvaltioon.

• Ymmärrät aikuisten valehtelevan ja niin valehtelevat myöskin papit. Kirkko on suurta illuusiota, missä teot eivät vastaa mielikuvaa. Ota asioista selvää. Pengasta niiden kassatiedot, tutki ulkomaanavun rahoitusta, ruokakassien maksajat jne..

En minä kuulu vihreittenkään puolueeseen, koska heidän arvot eivät sovi minun maailmaan. Minä en kuulu kirkkoonkaan, kun kirkon arvot eivät sovi minun maailmaan. Eroaminen on päätöksen tekoa, eikä se uskonsa selittely varmaankaan paranna henkistä hyvinvointia. Kirkon työntekijöiden parissa on eniten pahoinvointia, enkä ihmettele tuloksia. Pitää puhua sellaista mihin ei edes itse usko tai sitten osa papistosta kehittää sellaisen Harry Potter-tarinan, että siinä itsensä aivopesussa viimeistään alkaa kiilahihna luistaan.

• rose18

ja kaikki valehtee ja vahingossakin..

• ateistix

Minunko pitäisi liittyä takaisin kirkkoon, koska sinua sattuu harmittamaan? En halua olla tukemassa aatetta, johon en usko, enkä halua tukea kirkon bisneksiäkään.

• rose18

kerroin perustelun ja jos ei mielytä, ei haittaa..
        niinkuin sanoin kaikilla on omamielipiteensä..
        minä puolustan omaani ja sinä omaasi vaikka aika kevyin väittein..

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

kerroin perustelun ja jos ei mielytä, ei haittaa..
        niinkuin sanoin kaikilla on omamielipiteensä..
        minä puolustan omaani ja sinä omaasi vaikka aika kevyin väittein..

perusteluissani oli? Ikääni et tiedä, joten lopettaisitko lässyttämisen.

• rose18
        ateistix kirjoitti:

perusteluissani oli? Ikääni et tiedä, joten lopettaisitko lässyttämisen.

että jää suppeeksi että pystyisin ymmärtämään miksi teet noin???
        aina lässytellyt ja varsinkin lapsien äitinä liiankin helposti lässyttelen..

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

että jää suppeeksi että pystyisin ymmärtämään miksi teet noin???
        aina lässytellyt ja varsinkin lapsien äitinä liiankin helposti lässyttelen..

Kirjoitin: Minunko pitäisi liittyä takaisin kirkkoon, koska sinua sattuu harmittamaan? En halua olla tukemassa aatetta, johon en usko, enkä halua tukea kirkon bisneksiäkään.

Mikä siinä on suppeaa? Siinä se on ihan selvästi sanottu.

• rose18
        ateistix kirjoitti:

Kirjoitin: Minunko pitäisi liittyä takaisin kirkkoon, koska sinua sattuu harmittamaan? En halua olla tukemassa aatetta, johon en usko, enkä halua tukea kirkon bisneksiäkään.

Mikä siinä on suppeaa? Siinä se on ihan selvästi sanottu.

eihän tuo kirkko ole mikään mafia
        .

noh sinä teet ninkuin on parhaaksi näet ja kannat vastuusi itsestäsi ja lapsistasi ja ympärillä oliat läheiset vaikka uskonto opettaa lähimäisen rakastamisesta.. mutta kaikki me kuintenki tulkitsemme parhaaksemme oppimme..
        vänkäämään en halu..
        ihan hyvin voin myös sanoa suppea koska koen sen supeaksi tiedän itseni,että vähällä väittelyllä, en vähällä usko koska koska kukahan voi sanoa sitten mitä ilman välittämättä seuraamuksista.

noh yleisesti ahneella on paskanen loppu 8D

• Dara
        rose18 kirjoitti:

.

noh sinä teet ninkuin on parhaaksi näet ja kannat vastuusi itsestäsi ja lapsistasi ja ympärillä oliat läheiset vaikka uskonto opettaa lähimäisen rakastamisesta.. mutta kaikki me kuintenki tulkitsemme parhaaksemme oppimme..
        vänkäämään en halu..
        ihan hyvin voin myös sanoa suppea koska koen sen supeaksi tiedän itseni,että vähällä väittelyllä, en vähällä usko koska koska kukahan voi sanoa sitten mitä ilman välittämättä seuraamuksista.

että kirkko toki kehittyy, mutta se on silti uskonnollinen yhdistys, jonka perusajatus keskittyy kristinuskoon ja sen tunnustamiseen. Jollei tätä uskoa ja sen dogmeja jaa, niin miksi kuuluisi kirkkoonkaan? Haluaisitko sinä kuulua yhdistykseen jonka oppia et mitenkään jaa?

Mainitsit lähimmäisen rakkauden. Rakkaushan ei tosiaankaan ole mikään ainoastaan kristinuskolle ominainen ominaisuus, vaikka kovin mielellään moni kristitty haluaisi sen sellaiseksi omia. Rakkaus, myös lähimmäisenrakkaus, on ihmiselle ominaista, ihmisyyteen kuuluvaa, uskontoon taikka sen puutteeseen katsomatta.

"noh yleisesti ahneella on paskanen loppu 8D"

Mitä tällä tarkoitat? Et suinkaan sellaista, että jollei kuulu kirkkoon, on ahne?

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

.

vänkäämään en halu..

Mihinkö aatteeseen? Jumaluskoon tietenkin. Sori nyt vaan, mutta kiukuttelusi on idoottimaista.

"noh yleisesti ahneella on paskanen loppu 8D "

Sano tuo piispoille ja kirkolle.

• rose18
        Dara kirjoitti:

että kirkko toki kehittyy, mutta se on silti uskonnollinen yhdistys, jonka perusajatus keskittyy kristinuskoon ja sen tunnustamiseen. Jollei tätä uskoa ja sen dogmeja jaa, niin miksi kuuluisi kirkkoonkaan? Haluaisitko sinä kuulua yhdistykseen jonka oppia et mitenkään jaa?

Mainitsit lähimmäisen rakkauden. Rakkaushan ei tosiaankaan ole mikään ainoastaan kristinuskolle ominainen ominaisuus, vaikka kovin mielellään moni kristitty haluaisi sen sellaiseksi omia. Rakkaus, myös lähimmäisenrakkaus, on ihmiselle ominaista, ihmisyyteen kuuluvaa, uskontoon taikka sen puutteeseen katsomatta.

"noh yleisesti ahneella on paskanen loppu 8D"

Mitä tällä tarkoitat? Et suinkaan sellaista, että jollei kuulu kirkkoon, on ahne?

minusta asiaa pitäisi harkita ennen eroo ihmisten kanssa perinpohaisesti kun myös muistuttaa aina voi liittyä takaisin....
        on myös muistaa kunnioittaa toisen omaisuutta eikä riistää..
        ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan..
        kuin myös opettaa antamaan anteeksi jotkut ihmiset antaa tilaisuuksia...
        mihin oppii kasvamaan ja elin ymäristö muokkaa.. uskon uskonnolla olevan paljon valtaa ihmisten tekoihin joita moni ei edes ymmärrä.
        ja hyvää uskontoa tuen, koska uskon edes hyvän edustavan antamaan.
        kuulumisella koen antamaan hyvää ihmisille, sillä pienellä kirkollis verolla joka on aina otettu ettei sitä edes ole huomattu..
        lisäksi aina mukava ajatella että jos jokin on niin se turvaa selustaa..

esim tunnen tapauksen joka erosi vain rahan takia että näin paljon voittaa kun kehuskelut oli..
        no mutta on monia syitä miksi erota.. niinkuin ilmi näkyy.. seksuualisuuden.. yms muun..
        mutta on heitäkin jotka eroo kun ystävä on lähettänyt kaavakkeen eroomisesta.

ahneutta on monenlaista..

• rose18
        ateistix kirjoitti:

Mihinkö aatteeseen? Jumaluskoon tietenkin. Sori nyt vaan, mutta kiukuttelusi on idoottimaista.

"noh yleisesti ahneella on paskanen loppu 8D "

Sano tuo piispoille ja kirkolle.

ehken osaa vain selittää paremmin..
        onko sillä merkitystä jos uskon siihen että kirkko auttaa ihmisiä.. ja uskonnosta en ole kokenut haittana vaan hyötynä.
        tämä ei ole mikään että minun pitää uskoa jos tuen kirkkoa?? mihis tämä tasavertaisuus katoaa..

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

minusta asiaa pitäisi harkita ennen eroo ihmisten kanssa perinpohaisesti kun myös muistuttaa aina voi liittyä takaisin....
        ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan..
        mihin oppii kasvamaan ja elin ymäristö muokkaa.. uskon uskonnolla olevan paljon valtaa ihmisten tekoihin joita moni ei edes ymmärrä.
        kuulumisella koen antamaan hyvää ihmisille, sillä pienellä kirkollis verolla joka on aina otettu ettei sitä edes ole huomattu..

esim tunnen tapauksen joka erosi vain rahan takia että näin paljon voittaa kun kehuskelut oli..
        no mutta on monia syitä miksi erota.. niinkuin ilmi näkyy.. seksuualisuuden.. yms muun..

"minusta asiaa pitäisi harkita ennen eroo ihmisten kanssa perinpohaisesti kun myös muistuttaa aina voi liittyä takaisin...."

- Eikö pitäisi ennemmin harkita pikkuvauvan liittämistä kirkon jäseneksi?

"on myös muistaa kunnioittaa toisen omaisuutta eikä riistää.."

- Juuri näin. Siksi en kirkon jäsen olekaan.

"ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan..
        lisäksi aina mukava ajatella että jos jokin on niin se turvaa selustaa.."

- En tajunnut tuosta mitään.

"esim tunnen tapauksen joka erosi vain rahan takia että näin paljon voittaa kun kehuskelut oli..
        mutta on heitäkin jotka eroo kun ystävä on lähettänyt kaavakkeen eroomisesta."

- Jaa. Minä jo eroni syyt selitin. Raha on tietysti yksi, koska en halua tukea valtakoneistoa, jonka opit ovat vastenmielisiä. Väitätkö, että joku toinen voi erottaa ihmisen kirkosta? Tiedoksesi vaan, että maistraatista tulee aina vahvistuspyyntö.

"ahneutta on monenlaista.."

- Näin on. Kirkko on yksi hyvä esimerkki siitä.

• Dara
        rose18 kirjoitti:

onko sillä merkitystä jos uskon siihen että kirkko auttaa ihmisiä.. ja uskonnosta en ole kokenut haittana vaan hyötynä.
        tämä ei ole mikään että minun pitää uskoa jos tuen kirkkoa?? mihis tämä tasavertaisuus katoaa..

Minusta jokainen saa kuulua kirkkoon, vaikkei sen oppeihin uskoisikaan, jos itselleen parhaaksi sen kokee. Henkilökohtaisesti en haluaisi kuulua sellaiseen aatteelliseen järjestöön, jonka oppeja en jaa. Sinä kuulut kirkkoon, vaikka et usko siksi, että sinusta kirkko auttaa ihmisiä. Se on sinun harkintasi tulos. Miksi sitten syyttelet muita harkitsemattomuudesta kun he ovat tehneet omastasi poikkeavan valinnan ja eronneet? Miksei se, että ei halua kuulua kirkkoon, riittäisi eron syyksi, kun kerran se, että haluaa siihen kuulua riittää siihen kuulumiseen?

• rose18
        Kössönöm kirjoitti:

"minusta asiaa pitäisi harkita ennen eroo ihmisten kanssa perinpohaisesti kun myös muistuttaa aina voi liittyä takaisin...."

- Eikö pitäisi ennemmin harkita pikkuvauvan liittämistä kirkon jäseneksi?

- Juuri näin. Siksi en kirkon jäsen olekaan.

"ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan..

"esim tunnen tapauksen joka erosi vain rahan takia että näin paljon voittaa kun kehuskelut oli..
        mutta on heitäkin jotka eroo kun ystävä on lähettänyt kaavakkeen eroomisesta."

- Jaa. Minä jo eroni syyt selitin. Raha on tietysti yksi, koska en halua tukea valtakoneistoa, jonka opit ovat vastenmielisiä. Väitätkö, että joku toinen voi erottaa ihmisen kirkosta? Tiedoksesi vaan, että maistraatista tulee aina vahvistuspyyntö.

"ahneutta on monenlaista.."

- Näin on. Kirkko on yksi hyvä esimerkki siitä.

tuota minä tajuan ihan liian hyvin etten tiedä miten voisin muodostaa paremman.. olen huono äidinkielessä vieläkin.. mut yritän

ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen sääntöjä.
        jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen( lämimmäisrakkauden)vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan.
        kuin myös opettaa antamaan anteeksi kun jotkut ihmiset antaa tilaisuuksia.
        se mihin oppii kasvamaan ja elin ymäristö muokkaa.
        minä uskon, uskonnolla olevan paljon valtaa ihmisten tekoihin joita moni ei edes ymmärrä.
        ja hyvää uskontoa tuen, koska minä uskon edes hyvän edustavan antamaan hyvää, olen nähnyt sitä...kuulumisella koen antamaan hyvää ihmisille, sillä pienellä kirkollis verolla joka on aina otettu etten sitä edes ole huomannut..
        lisäksi aina mukava ajatella että jos jokin on hyvä,niin se turvaa selustaa.."

*mutta on heitäkin jotka eroo kun ystävä on lähettänyt kaavakkeen eroomisesta."*
        tällä tarkoitan heitä jolle on lähetty sivun linkki kirkon eroomisesta ystävälle... tyyliin minä erosin eroo sinäkin..

• Dara
        rose18 kirjoitti:

"minusta asiaa pitäisi harkita ennen eroo ihmisten kanssa perinpohaisesti kun myös muistuttaa aina voi liittyä takaisin....minusta asiaa pitäisi harkita ennen eroo ihmisten kanssa perinpohaisesti kun myös muistuttaa aina voi liittyä takaisin...."

Minä omasta puolestani olen taipuvainen uskomaan, että jokainen eroava on asia 18 vuoden elinaikanaan jopa harkitsemaankin. Enkä sinänsä katso, että eroamisen tulisi olla sen harkinnanvaraisempi juttu kuin liittymisenkään. Ja liittymisen suhteenhan suurimmalta osalta ei ole taidettu minkäänlaista harkintaa edes haluta tai pyytää ;) Toki kirkko on vapaa muistuttamaan siitä, että takaisin liittyminenkin onnistuu, jos katumapäälle tulee, ja sitä hommaa se nähdäkseni hoitaa ihan kiitettävän aktiivisesti.

Tietenkin. Miten tämä liittyi kirkosta eroamiseen?

"kuulumisella koen antamaan hyvää ihmisille, sillä pienellä kirkollis verolla joka on aina otettu ettei sitä edes ole huomattu.."

Niin, tämä on sinun päätöksesi, ja minä kunnioitan sitä. Omasta puolestani autan ihmisiä muulla tavoin kuin kirkollisveron muodossa, josta ymmärtääkseni valtaosa menee kuitenkin muuhun kuin hyväntekeväisyyteen... Onko se sitten sinusta ahneutta, että sen sijaan, että maksaa kirkollisveroa, antaisi rahaa suoraan hyväntekeväisyyteen ja erilaisiin avustuskohteisiin? Eikö kirkkoakin voisi samalla tavoin nimittää ahneeksi siksi, että se haluaa pitää kiinni maksavista jäsenistään, vaikka nämä eivät olisi vapaasta tahdostaan siihen liittyneetkään eivätkä sen uskonnollisia oppeja jaa? Miksi nimenomaan kirkosta eroaminen on niin pahaa ja ahnetta?
        Onko sinusta muistakin yhdistyksistä eroaminen ahnetta, jollei halua kyseiseen yhdistykseen kuulua eikä sen oppejakaan jaa?

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

tuota minä tajuan ihan liian hyvin etten tiedä miten voisin muodostaa paremman.. olen huono äidinkielessä vieläkin.. mut yritän

ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen sääntöjä.
        jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen( lämimmäisrakkauden)vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan.
        kuin myös opettaa antamaan anteeksi kun jotkut ihmiset antaa tilaisuuksia.
        se mihin oppii kasvamaan ja elin ymäristö muokkaa.
        minä uskon, uskonnolla olevan paljon valtaa ihmisten tekoihin joita moni ei edes ymmärrä.
        ja hyvää uskontoa tuen, koska minä uskon edes hyvän edustavan antamaan hyvää, olen nähnyt sitä...kuulumisella koen antamaan hyvää ihmisille, sillä pienellä kirkollis verolla joka on aina otettu etten sitä edes ole huomannut..
        lisäksi aina mukava ajatella että jos jokin on hyvä,niin se turvaa selustaa.."

*mutta on heitäkin jotka eroo kun ystävä on lähettänyt kaavakkeen eroomisesta."*
        tällä tarkoitan heitä jolle on lähetty sivun linkki kirkon eroomisesta ystävälle... tyyliin minä erosin eroo sinäkin..

"ihmeitten uskominen on hyvästä kuin myös pelolla noudattaminen sääntöjä."

- En halua loukata, mutta kirjoitustasi on vaikea lukea. Minä en ymmärrä mitä hyvää siinä on, että uskoo ihmeisiin.

"jotkut ihmiset vain rakastaa itseään ja sen( lämimmäisrakkauden)vasta oppii kun on menettänyt kaiken ihmisrakkauden.. jää yksin unholaan."

- Narsisteja on olemassa, tiedän, mutta miten se tähän liittyy?

"kuin myös opettaa antamaan anteeksi kun jotkut ihmiset antaa tilaisuuksia.
        se mihin oppii kasvamaan ja elin ymäristö muokkaa."

- Tuota en tajunnut, mutta ei se mitään.

"minä uskon, uskonnolla olevan paljon valtaa ihmisten tekoihin joita moni ei edes ymmärrä."

- Ihan taatusti. Riittää kun seuraa uutisia.

"ja hyvää uskontoa tuen, koska minä uskon edes hyvän edustavan antamaan hyvää, olen nähnyt sitä..."

- Hyvä uskonto on mielipidekysymys.

"kuulumisella koen antamaan hyvää ihmisille, sillä pienellä kirkollis verolla joka on aina otettu etten sitä edes ole huomannut..
        lisäksi aina mukava ajatella että jos jokin on hyvä,niin se turvaa selustaa..""

- Kuten sanottu, en halua tukea millään summala kirkkoa. Mitä mahdat tarkoittaa selustan turvaamisella? Jos jollain summalla haluat auttaa ihmisiä, niin on todellakin parempiakin keinoja, kuin maksaa kirkollisveroa.

• rose18
        Dara kirjoitti:

Minusta jokainen saa kuulua kirkkoon, vaikkei sen oppeihin uskoisikaan, jos itselleen parhaaksi sen kokee. Henkilökohtaisesti en haluaisi kuulua sellaiseen aatteelliseen järjestöön, jonka oppeja en jaa. Sinä kuulut kirkkoon, vaikka et usko siksi, että sinusta kirkko auttaa ihmisiä. Se on sinun harkintasi tulos. Miksi sitten syyttelet muita harkitsemattomuudesta kun he ovat tehneet omastasi poikkeavan valinnan ja eronneet? Miksei se, että ei halua kuulua kirkkoon, riittäisi eron syyksi, kun kerran se, että haluaa siihen kuulua riittää siihen kuulumiseen?

mitä oppeja et jaa? noh mutta jos ei niitä osaa soveltaa tai ymmärrä merkitystä.. ei lapsi ymmärrä ettei toiselta saa viedä kädestä tai ei ymmärrä ettei pidä varastaa tai opi hallitsemaan tunteita.. ihmiset kyllä isi vain tisten kurkuissa kiinni.
        entä tämä kunnioita vanhempiasi??? elä tee aviorikosta??? elä havitte toisen omaisuutta yms.. vastaavaa..
        nämä on enemmän suojelua tunne kärsimyksistä.. toista niinkuin itseäänkin kohtaan
        ihmisiä voi kunnioittaa, vaikka ei ole heidän kanssaan samaa mieltä...

mutta mitä näistä enään...olen kertonut kantani ja perusteluni..
        paitsi jos et nyt loukkaantunut kun joskus puhun itsestään selvyyksiä.

• rose18
        rose18 kirjoitti:

mitä oppeja et jaa? noh mutta jos ei niitä osaa soveltaa tai ymmärrä merkitystä.. ei lapsi ymmärrä ettei toiselta saa viedä kädestä tai ei ymmärrä ettei pidä varastaa tai opi hallitsemaan tunteita.. ihmiset kyllä isi vain tisten kurkuissa kiinni.
        entä tämä kunnioita vanhempiasi??? elä tee aviorikosta??? elä havitte toisen omaisuutta yms.. vastaavaa..
        nämä on enemmän suojelua tunne kärsimyksistä.. toista niinkuin itseäänkin kohtaan

ihmiset oisi vain toisten kurkuissa kiinni.

• Dara
        rose18 kirjoitti:

"mitä oppeja et jaa?"

En usko Jumalaan. Se on kristinuskon perusoppi, jota en esim. jaa.

"ei lapsi ymmärrä ettei toiselta saa viedä kädestä tai ei ymmärrä ettei pidä varastaa tai opi hallitsemaan tunteita.. ihmiset kyllä isi vain tisten kurkuissa kiinni."

Tietenkään lapset eivät luonnostaan osaa ja hallitse tällaisia asioita, siksi lapsia pitää kasvattaa, jotta he oppisivat. Miten ihmeessä tämä liittyy kirkosta eroamiseen? Et suinkaan sinä katso, että kirkosta eronneet eivät osaisi kasvattaa lapsiaan olemaan ottamatta toisen omaisuuta ilman lupaa tai olemaan olematta vain toisten kurkussa kiinni?

"entä tämä kunnioita vanhempiasi??? elä tee aviorikosta??? elä havitte toisen omaisuutta yms.. vastaavaa.."

Nämä ovat minusta oikein hyviä neuvoja, tosin katson, että edes omia vanhempiaan ei tarvitse kunnioittaa, jolleivat he sitä laisinkaan ansaitse. Omani ansaitsevat ja kunnioitan heitä suuresti. He olivat molemmat eronneet kirkosta jo ennen minun syntymääni, enkä minä siis ole milloinkaan kirkkoon kuulunutkaan. Siltikin olen oppinut kunnioittamaan ihmisiä, en ole koskaan pettänyt puolisoani enkä myöskään toisten omaisuutta havittele. Minä en suoraan sanoen näe mitään yhteyttä kirkkoon kuulumisella ja tällaisilla peruskäytöstavoilla.

"ihmisiä voi kunnioittaa, vaikka ei ole heidän kanssaan samaa mieltä..."

Juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä siksi kummastelinkin sitä, että sinä et vaikuta kunnioittavan kirkosta eronneita juurikaan...

"paitsi jos et nyt loukkaantunut kun joskus puhun itsestään selvyyksiä."

Minusta sinä et ole puhunut itsestäänselvyyksiä. En tiedä mitä itsestäänselvyyksillä tarkoitit, mutta minusta suurin osa esittämistäsi kommenteista on kaikkea muuta.

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

mutta miksi minun pitäisi maksaa? Ei tosiaankaan pidä. Vai haluatko sinä pakkokymmenykset takaisin?

Sinähän tuon itkemisesi aloitit ja nyt sitten pitäisi perustella SINULLE miksi ei halua maksaa kirkolle veroa?

• rose18
        Dara kirjoitti:

"mitä oppeja et jaa?"

En usko Jumalaan. Se on kristinuskon perusoppi, jota en esim. jaa.

"ei lapsi ymmärrä ettei toiselta saa viedä kädestä tai ei ymmärrä ettei pidä varastaa tai opi hallitsemaan tunteita.. ihmiset kyllä isi vain tisten kurkuissa kiinni."

Tietenkään lapset eivät luonnostaan osaa ja hallitse tällaisia asioita, siksi lapsia pitää kasvattaa, jotta he oppisivat. Miten ihmeessä tämä liittyy kirkosta eroamiseen? Et suinkaan sinä katso, että kirkosta eronneet eivät osaisi kasvattaa lapsiaan olemaan ottamatta toisen omaisuuta ilman lupaa tai olemaan olematta vain toisten kurkussa kiinni?

"entä tämä kunnioita vanhempiasi??? elä tee aviorikosta??? elä havitte toisen omaisuutta yms.. vastaavaa.."

Nämä ovat minusta oikein hyviä neuvoja, tosin katson, että edes omia vanhempiaan ei tarvitse kunnioittaa, jolleivat he sitä laisinkaan ansaitse. Omani ansaitsevat ja kunnioitan heitä suuresti. He olivat molemmat eronneet kirkosta jo ennen minun syntymääni, enkä minä siis ole milloinkaan kirkkoon kuulunutkaan. Siltikin olen oppinut kunnioittamaan ihmisiä, en ole koskaan pettänyt puolisoani enkä myöskään toisten omaisuutta havittele. Minä en suoraan sanoen näe mitään yhteyttä kirkkoon kuulumisella ja tällaisilla peruskäytöstavoilla.

"ihmisiä voi kunnioittaa, vaikka ei ole heidän kanssaan samaa mieltä..."

Juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä siksi kummastelinkin sitä, että sinä et vaikuta kunnioittavan kirkosta eronneita juurikaan...

"paitsi jos et nyt loukkaantunut kun joskus puhun itsestään selvyyksiä."

Minusta sinä et ole puhunut itsestäänselvyyksiä. En tiedä mitä itsestäänselvyyksillä tarkoitit, mutta minusta suurin osa esittämistäsi kommenteista on kaikkea muuta.

*Juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä siksi kummastelinkin sitä, että sinä et vaikuta kunnioittavan kirkosta eronneita juurikaan*
        se että puhun vastaan ja haluan selvyyksiä että itsekkin oppia voin nähdä toista näkökulmaa..
        se ei ole puutetta kunnioituksesta..

• rose18
        ateistix kirjoitti:

mutta miksi minun pitäisi maksaa? Ei tosiaankaan pidä. Vai haluatko sinä pakkokymmenykset takaisin?

Sinähän tuon itkemisesi aloitit ja nyt sitten pitäisi perustella SINULLE miksi ei halua maksaa kirkolle veroa?

mutta painottaako sinun sanasi silloin...????..

• Dara
        rose18 kirjoitti:

*Juuri näin ajattelen itsekin. Ehkä siksi kummastelinkin sitä, että sinä et vaikuta kunnioittavan kirkosta eronneita juurikaan*
        se että puhun vastaan ja haluan selvyyksiä että itsekkin oppia voin nähdä toista näkökulmaa..
        se ei ole puutetta kunnioituksesta..

tosiaan on ollut saada selvyyttä asiaan, jotta voisit nähdä itse paremmin toista näkökulmaa, niin se ei tietenkään osoita kunnioituksen puutetta. Sitten minä käsitin sinut väärin.

Mutta jos haluaisit tietää, miksi ihmiset ovat eronneet kirkosta, saattaisit saada parempia vastauksia, jos yksinkertaisesti vain kysyisit sitä. Nyt, sen sijaan että olisit kysynyt, sinä kerroit kuinka pettyneitä olet eronneisiin, kuinka pidät heitä vain lapsellisina kiukuttelijoina ja ahneina ihmisinä, jotka eivät edes erota hyvää pahasta. Ei pahalla, mutta et voi kovin positiivista vastakaikua olettaa saavasi, kun aloitat näin provosoivilla kommenteilla itse. Se vain ei kovasti kunnioituksen osoitukselta toista kohtaan tunnu, että avoimesti nimittää hänet ahneeksi kiukuttelijaksi. Etkö itse käsitä, miten halveksivalta tuollainen tyyli tuntuu?

• rose18
        Dara kirjoitti:

tosiaan on ollut saada selvyyttä asiaan, jotta voisit nähdä itse paremmin toista näkökulmaa, niin se ei tietenkään osoita kunnioituksen puutetta. Sitten minä käsitin sinut väärin.

Mutta jos haluaisit tietää, miksi ihmiset ovat eronneet kirkosta, saattaisit saada parempia vastauksia, jos yksinkertaisesti vain kysyisit sitä. Nyt, sen sijaan että olisit kysynyt, sinä kerroit kuinka pettyneitä olet eronneisiin, kuinka pidät heitä vain lapsellisina kiukuttelijoina ja ahneina ihmisinä, jotka eivät edes erota hyvää pahasta. Ei pahalla, mutta et voi kovin positiivista vastakaikua olettaa saavasi, kun aloitat näin provosoivilla kommenteilla itse. Se vain ei kovasti kunnioituksen osoitukselta toista kohtaan tunnu, että avoimesti nimittää hänet ahneeksi kiukuttelijaksi. Etkö itse käsitä, miten halveksivalta tuollainen tyyli tuntuu?

voin sanoa että kyllä ymmärretään/sinä ymmärrät tekstin väärin..
        jokainen lause pitäisi kertoa,mitä tällä ja tällä tarkoitan..
        en yleistä vaan kerroin eritapoja mitä olen kuullut ja tottahan ihminen saa erota jos haluaa..
        mutta niinkuin puhuin että miettikää ettei ole suppein niinkuin esimerkkinä kerroin tämän
        että seurakuntalainen joka kertoi mielipiteensä homoliitoista eros paljon , pelkästää mielipiteestä.. kun kirkko kuintenkin edistyy kehityksessä.. .

• Dara
        rose18 kirjoitti:

voin sanoa että kyllä ymmärretään/sinä ymmärrät tekstin väärin..
        jokainen lause pitäisi kertoa,mitä tällä ja tällä tarkoitan..
        en yleistä vaan kerroin eritapoja mitä olen kuullut ja tottahan ihminen saa erota jos haluaa..
        mutta niinkuin puhuin että miettikää ettei ole suppein niinkuin esimerkkinä kerroin tämän
        että seurakuntalainen joka kertoi mielipiteensä homoliitoista eros paljon , pelkästää mielipiteestä.. kun kirkko kuintenkin edistyy kehityksessä.. .

että olen ymmärtänyt väärin. Mielestäni perustelin, mistä se johtuu. Et varmaan tarkoittanutkaan yleistää, mutta siltä tekstisi tuntui. Nyt kun tiedän, että et tarkoittanut pahalla, on asia ihan ok.

"niinkuin esimerkkinä kerroin tämän
        että seurakuntalainen joka kertoi mielipiteensä homoliitoista eros paljon , pelkästää mielipiteestä.."

Luuletko tosiaan, että monikin olisi eronnut vain ja ainoastaan siksi, että ei tykännyt joistain Päivi Räsäsen ja kumppaneiden kommenteista? Luuletko, että nuo ihmiset eivät olleet harkinneet eroamista laisinkaan aiemmin? Kuitenkin homokysymyksessähän on kyse pääsiassa tasavertaisuudesta, mikä puolestaan ei ole ainakaan minusta kovinkaan mitätön asia.

"kun kirkko kuintenkin edistyy kehityksessä.. ."

Tuolla alempana kerroin tuttavastani, joka erosi näiden homokohujen seurauksena. Hän erosi siksi, että kirkon edistyminen ei ollut hänestä laisinkaan riittävää. Siinä minä olen samaa mieltä hänen kanssaan. En voi käsittää sitä, että kun YK jo yli 60 vuotta sitten ihmisoikeuksien julistuksessaan on julistanut kaikki ihmiset yhdenvertaisiksi keskenään, niin kirkko ei vieläkään ole halukas siihen samaan. Kirkko toki edistyy kehityksessä, mutta hyvin hitaasti. Liian hitaasti tuon eronneen tuttavani mielestä.

Ymmärrä toki se, että vaikka sinulle homojen asema olisikin pikkujuttu, niin kaikille se ei ole sitä. Ja vaikka sinusta kirkkoon pitäisi kuulua siksi, että se nyt pikkuhiljaa kuitenkin vähäsen edistyykin, niin kaikki eivät jaksa odottaa. Nekään ihmiset, jotka sinusta ovat eronneet ajattelemattomin ja suppein syin, eivät välttämättä sitä kuitenkaan ole tehneet. Vain he itse tietävät tarkkaan sen, miksi erosivat, et sinä taikka minä. Heillä voi olla takanaan vaikka miten pitkällinen harkinta.

• rose18
        Dara kirjoitti:

että olen ymmärtänyt väärin. Mielestäni perustelin, mistä se johtuu. Et varmaan tarkoittanutkaan yleistää, mutta siltä tekstisi tuntui. Nyt kun tiedän, että et tarkoittanut pahalla, on asia ihan ok.

"niinkuin esimerkkinä kerroin tämän
        että seurakuntalainen joka kertoi mielipiteensä homoliitoista eros paljon , pelkästää mielipiteestä.."

Luuletko tosiaan, että monikin olisi eronnut vain ja ainoastaan siksi, että ei tykännyt joistain Päivi Räsäsen ja kumppaneiden kommenteista? Luuletko, että nuo ihmiset eivät olleet harkinneet eroamista laisinkaan aiemmin? Kuitenkin homokysymyksessähän on kyse pääsiassa tasavertaisuudesta, mikä puolestaan ei ole ainakaan minusta kovinkaan mitätön asia.

"kun kirkko kuintenkin edistyy kehityksessä.. ."

Tuolla alempana kerroin tuttavastani, joka erosi näiden homokohujen seurauksena. Hän erosi siksi, että kirkon edistyminen ei ollut hänestä laisinkaan riittävää. Siinä minä olen samaa mieltä hänen kanssaan. En voi käsittää sitä, että kun YK jo yli 60 vuotta sitten ihmisoikeuksien julistuksessaan on julistanut kaikki ihmiset yhdenvertaisiksi keskenään, niin kirkko ei vieläkään ole halukas siihen samaan. Kirkko toki edistyy kehityksessä, mutta hyvin hitaasti. Liian hitaasti tuon eronneen tuttavani mielestä.

Ymmärrä toki se, että vaikka sinulle homojen asema olisikin pikkujuttu, niin kaikille se ei ole sitä. Ja vaikka sinusta kirkkoon pitäisi kuulua siksi, että se nyt pikkuhiljaa kuitenkin vähäsen edistyykin, niin kaikki eivät jaksa odottaa. Nekään ihmiset, jotka sinusta ovat eronneet ajattelemattomin ja suppein syin, eivät välttämättä sitä kuitenkaan ole tehneet. Vain he itse tietävät tarkkaan sen, miksi erosivat, et sinä taikka minä. Heillä voi olla takanaan vaikka miten pitkällinen harkinta.

kun homoliitot lailistetaan kirkossa...

no jos haluaa..

• Dara
        rose18 kirjoitti:

kun homoliitot lailistetaan kirkossa...

no jos haluaa..

jos haluaa, ja jos kirkko joskus päättää edistyä niin pitkälle :)

• Thronos

No mutta ilman muuta. Olen tosin eronnut kirkosta jo vuosikymmeniä sitten mutta jos sinua harmittaa niin kai se on sitten liityttävä takaisin. Haluatko mahdollisesti minun liittyvän joihinkin muihinkin yhdistyksiin? Pitäähän ihmisen kuulua yhdistyksiin, ilman muuta. Onko sinulla omia ehdotuksia?
      Minä kyllä uskon joihinkin suuriin olentoihin joten olisiko Biisoninkasvattajien yhdistys sinusta sopiva? En tosin kasvata biisoneita mutta pitäähän sitä kuulua ettei tule paha mieli.

• ateistix

että Suomessa on yli satatuhatta yhdistystä. Tarkkaa lukua en muista, mutta 130 000 paikkeilla se taisi olla. Vaatisi aikamoiset tulot liittyä niihin kaikkiin.

Minunkin varmaan pitäisi liittyä johonkin jalkapallokerhoon, vaikken palloa pelaakaan, mutta kun ne tekevät niin arvokasta nuorisotyötä.

• rose18

sinulla on oikeus tehä niinkuin tykkäät mutta puolustan siihen mihin uskon..
        harmittaa esim kun ihmiset ovat niin lyhytkatseisia..
        esim kumpi uskonto oisi hyvä koraalin opit vai raamatun??
        en halu ottaa riskiä, että kouluisamme alettais opiskelee toista uskontoa että pääsemme taivaaseen ja 40 neitsyttä jos sokeesti uskomme ja teoillamme saamme jos tyyliin puolustaa uskontoaa..
        heidän uskonnossa puhutaan tyyliin,tappakaa vääräuskoiset..

en missään nimessä halu korkeimmaksi uskontoaa koska naiset alistettaisiin..
        tasa-arvoisuus poistettais..
        lapsiaan muissakin maissa kasvatetaan ja he ovat kuintenkin niinkuin meidänkin lapset tulevaisuus..
        jos osaisimme auttaa toisiamme vaikka vain satujen mukaan..
        ihmiset on aina sotineet uskonnonsa takia..

mutta vaikka me oisimme tässä ajassa,joissakin muissa maissa aikamuoto on kehityksestä jäljessä..

minusta oli aikas raakaa nähä kun lapset oman jumalan nimeen katkaisevat mieheltä pään tylpillä miekailla..

enkä ole sanomaan mikä uskonto on oikea en vain usko satuihin..
        pelkään esim vertailevalla uskontoja että teen väärin koska en tien kaikkia laki pykäleitä,jniin jätän loput toisten mietittäväksi.. nykyinen maa on sensuurin alla vaikka toisin näytetää kaikkea tutkitaan kuin myös väärän sanan sanomista..

• Thronos
        ateistix kirjoitti:

että Suomessa on yli satatuhatta yhdistystä. Tarkkaa lukua en muista, mutta 130 000 paikkeilla se taisi olla. Vaatisi aikamoiset tulot liittyä niihin kaikkiin.

Minunkin varmaan pitäisi liittyä johonkin jalkapallokerhoon, vaikken palloa pelaakaan, mutta kun ne tekevät niin arvokasta nuorisotyötä.

Ja minun Nuorisosäätiöön vaikka en ole nuori, enkä poliitikko, mutta kun ne tekevät niin hyvin r... - ai harmi, siihen ei kai ihan niin vain liitytäkään. Taidan pysytellä biisoneissa.

• Thronos
        rose18 kirjoitti:

en halu ottaa riskiä, että kouluisamme alettais opiskelee toista uskontoa että pääsemme taivaaseen ja 40 neitsyttä jos sokeesti uskomme ja teoillamme saamme jos tyyliin puolustaa uskontoaa..

lapsiaan muissakin maissa kasvatetaan ja he ovat kuintenkin niinkuin meidänkin lapset tulevaisuus..

mutta vaikka me oisimme tässä ajassa,joissakin muissa maissa aikamuoto on kehityksestä jäljessä..

minusta oli aikas raakaa nähä kun lapset oman jumalan nimeen katkaisevat mieheltä pään tylpillä miekailla..

pelkään esim vertailevalla uskontoja että teen väärin koska en tien kaikkia laki pykäleitä,jniin jätän loput toisten mietittäväksi.. nykyinen maa on sensuurin alla vaikka toisin näytetää kaikkea tutkitaan kuin myös väärän sanan sanomista..

Ensiksikin anteeksi tuo aiempi vastaukseni, se taisi kuulostaa ilkeämmältä kuin olisin halunnut.

Minusta ainoa tapa päästä eroon uskontojen mielivallasta ja summittaisuudesta on ymmärtää uskonnot siksi mitä ne ovat - vain ihmisten tapoja hyvitellä itseään. Minun mielestäni "vaarattomimman" uskonnon kannattaminen pahempien pelossa ei ole mikään ratkaisu. Jos uskonnoilta otettaisiin pois se tabujen vartioima totuuden asema jota niille niin innokkaasti ollaan antamassa - jopa muille kuin omalle varmuuden vuoksi - ja pidettäisiin niitä makuasioina siinä kuin sekin käykö mieluummin klassista musiikkia vai hiphoppia kuuntelemassa niin niiden takia ei tarvitsisi sotia eikä tappaa ketään.

• rose18 kirjoitti:

"enkä ole sanomaan mikä uskonto on oikea en vain usko satuihin.."

- Mainiota. Oletko varma, että me kärsimme puhuvan käärmeen vuoksi? Tai luotiinko nainen miehen kylkiluusta?

"en halu ottaa riskiä, että kouluisamme alettais opiskelee toista uskontoa että pääsemme taivaaseen ja 40 neitsyttä jos sokeesti uskomme ja teoillamme saamme jos tyyliin puolustaa uskontoaa..
        heidän uskonnossa puhutaan tyyliin,tappakaa vääräuskoiset.."

-Ihan vaan muistuttaisin, että kristityt aloittivat sodan, jotka kutsutaan toiseksi maailmansodaksi.

• ateistix
        Thronos kirjoitti:

Ja minun Nuorisosäätiöön vaikka en ole nuori, enkä poliitikko, mutta kun ne tekevät niin hyvin r... - ai harmi, siihen ei kai ihan niin vain liitytäkään. Taidan pysytellä biisoneissa.

ne on niin kauniitakin. Minä taas en taida liittyä mihinkään yhdistykseen. Olen joskus ollut eräässä yhdistyksessä ja huomasin sen touhun melko pian turhauttavaksi. Aikuisten hiekkalaatikkotappeluksi se meni.

• rose18
        Zelig kirjoitti:

"enkä ole sanomaan mikä uskonto on oikea en vain usko satuihin.."

- Mainiota. Oletko varma, että me kärsimme puhuvan käärmeen vuoksi? Tai luotiinko nainen miehen kylkiluusta?

"en halu ottaa riskiä, että kouluisamme alettais opiskelee toista uskontoa että pääsemme taivaaseen ja 40 neitsyttä jos sokeesti uskomme ja teoillamme saamme jos tyyliin puolustaa uskontoaa..
        heidän uskonnossa puhutaan tyyliin,tappakaa vääräuskoiset.."

-Ihan vaan muistuttaisin, että kristityt aloittivat sodan, jotka kutsutaan toiseksi maailmansodaksi.

tietääkseni samaa uskontoa kaikki on ja niistä on jakautunut moneen osaan..

* Mainiota. Oletko varma, että me kärsimme puhuvan käärmeen vuoksi? Tai luotiinko nainen miehen kylkiluusta?*
        minä sanoin etten usko satuihin..

• rose18
        Thronos kirjoitti:

Ensiksikin anteeksi tuo aiempi vastaukseni, se taisi kuulostaa ilkeämmältä kuin olisin halunnut.

Minusta ainoa tapa päästä eroon uskontojen mielivallasta ja summittaisuudesta on ymmärtää uskonnot siksi mitä ne ovat - vain ihmisten tapoja hyvitellä itseään. Minun mielestäni "vaarattomimman" uskonnon kannattaminen pahempien pelossa ei ole mikään ratkaisu. Jos uskonnoilta otettaisiin pois se tabujen vartioima totuuden asema jota niille niin innokkaasti ollaan antamassa - jopa muille kuin omalle varmuuden vuoksi - ja pidettäisiin niitä makuasioina siinä kuin sekin käykö mieluummin klassista musiikkia vai hiphoppia kuuntelemassa niin niiden takia ei tarvitsisi sotia eikä tappaa ketään.

enkä näe syytä eroon koska he tekee asioita minusta vieläkin 10 käskyä ovat todella hyviä opetusmalleja lapsille.
        minusta ihmisiltä puuttuu kuri ja lain voimin niitä on yritetty katkasta, mutta väliin ihmiset unohtaa ja ei ymmärrä että vain puhumalla ihmiset ymmärtää, eikä pakottamalla..

kuintenkin surun tullen väkisin tahtoa parempaa, ja haluu uskoa yliluonnoliseen, jos toinen kuolee..että hän on nyt enkelinä nyt hänellä on parempi olla..
        muuttuminen lähtee uskosta, en tarkoita mitään uskontoo vaan paremman toivosta..

me ihmiset olemme siitä arkoja jos joku satutta,a pitää etsiä syylistä mutta esim uskonnon turvin jokainen oppii katsomaa tarinaa toisenlailla. tyyliin muistaa kuinka joku kärsi puolestamme mitä tämä on verrannolista siihen..
        anteeksi antoa tapahtuu..

vaikka se tuki oisi vain hahmo, koemme itsemme turvallisemmaksi jos aattelemme että on aina joku oka suojelee vaikka jäisin yksin ja pimeään..

näen kirkossa pysymisen tärkeänä itseni kuin tulevaisuuden takia tärkeänä mutta ehdottomasti teet niinkuin itse haluat..

muuten en minä ilkeänä sitä pitänyt tai en ole huomannut mitän ilkeää.. piiloherjaamista en ainakaan huomannut vaikka toiset sanoen välistä sitä tekeekin ja ihmiset vaan ovat erillaisia kun yksi sana voi tarkoittaa mitä vain kun kielen merkitys vieläkin on vääristynyt.. vai liittämällä päät yhteen pystyisemme jakaamaan tunteetkin kun on vaikeaa puhua loukkaamatta kaikkia ihmisiä..
        varmaa minäkin olen pahis kirkolle ja pahis kirkosta eronneille, ehkäpä muillekin uskonnoille..
        koskaan tasasta keskitietä ei löydetä..

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

enkä näe syytä eroon koska he tekee asioita minusta vieläkin 10 käskyä ovat todella hyviä opetusmalleja lapsille.
        minusta ihmisiltä puuttuu kuri ja lain voimin niitä on yritetty katkasta, mutta väliin ihmiset unohtaa ja ei ymmärrä että vain puhumalla ihmiset ymmärtää, eikä pakottamalla..

kuintenkin surun tullen väkisin tahtoa parempaa, ja haluu uskoa yliluonnoliseen, jos toinen kuolee..että hän on nyt enkelinä nyt hänellä on parempi olla..
        muuttuminen lähtee uskosta, en tarkoita mitään uskontoo vaan paremman toivosta..

me ihmiset olemme siitä arkoja jos joku satutta,a pitää etsiä syylistä mutta esim uskonnon turvin jokainen oppii katsomaa tarinaa toisenlailla. tyyliin muistaa kuinka joku kärsi puolestamme mitä tämä on verrannolista siihen..
        anteeksi antoa tapahtuu..

vaikka se tuki oisi vain hahmo, koemme itsemme turvallisemmaksi jos aattelemme että on aina joku oka suojelee vaikka jäisin yksin ja pimeään..

näen kirkossa pysymisen tärkeänä itseni kuin tulevaisuuden takia tärkeänä mutta ehdottomasti teet niinkuin itse haluat..

muuten en minä ilkeänä sitä pitänyt tai en ole huomannut mitän ilkeää.. piiloherjaamista en ainakaan huomannut vaikka toiset sanoen välistä sitä tekeekin ja ihmiset vaan ovat erillaisia kun yksi sana voi tarkoittaa mitä vain kun kielen merkitys vieläkin on vääristynyt.. vai liittämällä päät yhteen pystyisemme jakaamaan tunteetkin kun on vaikeaa puhua loukkaamatta kaikkia ihmisiä..
        varmaa minäkin olen pahis kirkolle ja pahis kirkosta eronneille, ehkäpä muillekin uskonnoille..
        koskaan tasasta keskitietä ei löydetä..

mutta miksi tänne tulet solvaamaan ihmisiä, jotka ei siihen usko ja jotka ei halua moista touhua rahoittaa?

• rose18
        ateistix kirjoitti:

mutta miksi tänne tulet solvaamaan ihmisiä, jotka ei siihen usko ja jotka ei halua moista touhua rahoittaa?

ota huomioon miksi sitten käyt paikassa johon et usko kertomaan mielipiteitä.. jos niitä vasta väitteitä ei halu edes kuulla..
        minä puolustan kirkossa pysymistä! ja lasten kasvatus on lähellä sydäntäni..

• Siinähän olet.

Minä olen erittäin pettynyt aikuisiin ihmisiin jotka uskovat mielikuvitusolentojen olevan totta.

• Rami Bar-Amin

että onko jokin aloitus trollaattori vai ei. Ehkä tässä tapauksessa kyse on ennemminkin harkitsemattomuudesta. Ehkä hämmennystä herätti dildojen yhdistäminen samaan asiayhteyteen kirkosta eroamisen kanssa. No mutta. Eihän kukaan voi tieten väittää, että uskonnolliseen yhteisöön kannattaisi kuulua sen tekemän hyväntekeväisyystyön vuoksi. Jos joku oikea hyväntekeväisyysjärjestö tilittäisi yhtä pienen osan tuloistaan hyväntekeväisyyteen yms, se olisi oikeudessa selvittelemässä tekosiaan ennenkuin kissa ennättäisi akkaa sanoa. Jos on kykyä ja halua auttaa, ihmiset saavat apunsa kymmenen kertaa tehokkaammin, kun tuet *oikeita*, ko. tarkoitusta varten muodostettuja kohteita.

• rose18

koska yhen ihmisen ääni voi vaikuttaa moniin.antaa monipuolista ajattelua..
        en ymmärrä vieläkään trollausta..

olen kankea aloittaa keskusteluja ja huono kirjoittamaan....

• herttainenhertta

Kirkon kirje eronneille:

"Hyvä ystävä
        Olet hiljattain päättänyt luopua kirkon ja samalla oman seurakuntasi jäsenyydestä. Kunnioitamme päätöstäsi.
        Olet jäsenyydelläsi tukenut työtä, jota seurakunnissa tehdään muun muassa lasten ja nuorten hyväksi. Samoin olet ollut mahdollistamassa sekä kotimaassa että kauempana tehtävää työtä hädänalaisten hyväksi. Kiitämme Sinua tästä tuesta.
        Kirkko on parhaimmillaan yhteisö, johon kuuluminen antaa elämään suuntaa ja mielekkyyttä. Helsingin seurakunnat tekevät työtä sen hyväksi, että ihmiset voisivat elää yhteydessä ja sovinnossa Jumalan, toisten ihmisten ja ympäristönsä kanssa.
        Kirkon jäsenellä on myös käytännön oikeuksia. Hän voi muun muassa tulla kummiksi, saada kirkollisen avioliittoon vihkimisen ja vaikuttaa kirkon asioihin äänestämällä ja toimimalla luottamushenkilönä. Jos jo olet kummi, olet sitä edelleen nykyisille kummilapsillesi.
        Kirkosta on keskusteltu viime aikoina paljon. Jos haluat, voit antaa meille palautetta siitä, mitä Sinä kirkosta ajattelet. Meille olisi tärkeää kuulla ajatuksistasi. Minkä olisi pitänyt olla toisin, että olisit kokenut kirkon omaksesi?
        Palvelemme edelleen kaikkia helsinkiläisiä. Palautteesi auttaa meitä kehittämään yhteisöämme. Olemme pahoillamme, ettet ole voinut kokea seurakuntaan kuulumista riittävän merkittäväksi. Toivotamme Sinut lämpimästi tervetulleeksi takaisin jäseneksi, mikäli sellaiseen ratkaisuun vielä päädyt."

Huomaa, että kirjeessä kirkko esiintyy nimen omaan hyväntekeväisyysjärjestönä: "Olet jäsenyydelläsi tukenut työtä, jota seurakunnissa tehdään muun muassa lasten ja nuorten hyväksi. Samoin olet ollut mahdollistamassa sekä kotimaassa että kauempana tehtävää työtä hädänalaisten hyväksi." Kumpikaan mainutuista tehtävistä ei millään mittarilla ole kirkon ydintoimintaa. Uskon asioita ei edes mainita, paitsi Jumala samassa yhteydessä ympäristön ja muiden ihmisten kanssa.

Vaikuttaa siltä, että kirkko haluaa esiintyä ihmiset yhdistävänä hyväntekeväisyysjärjestönä pienin yhteinen nimittäjä -pohjalta. Minä en jaa sen kanssa edes tuota pienintä nimittäjää, se on maailman tehottomin hyväntekeväisyysjärjestö (esimerkiksi valtion kassassa tai jossain oikeassa avustusjärjestössä kirkollisverorahoista olisi paljon suorempaa hyötyä) ja päin vastoin kuin yhdistää, se jakaa ja syrjii ihmisiä.

• Kössönöm

etten usko jumalaan. Minut liitettiin kirkkoon lupaa kysymättä ja erosin sitten kun olin täysi-ikäinen.

• rose18

voi liittyä takaisin jos aatokset muuttuu..
        jonkun muun asian suhteen kuin uskomisen.

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

voi liittyä takaisin jos aatokset muuttuu..
        jonkun muun asian suhteen kuin uskomisen.

Mikset sinä liity kaikkiin mahdollisiin yhdistyksiin tai avustusjärjestöihin sen sijaan että vingut siinä kirkosta erooneita haukkuen?

• rose18
        Kössönöm kirjoitti:

Mikset sinä liity kaikkiin mahdollisiin yhdistyksiin tai avustusjärjestöihin sen sijaan että vingut siinä kirkosta erooneita haukkuen?

ihmisiä vai iskeekö nyt ihan syyllinen omatunto..
        tietääkseni ketään en ole tänne tullut hakkumaan vaan antamaan ajatuksen murjasua, toisesta näkökulmasta.

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

ihmisiä vai iskeekö nyt ihan syyllinen omatunto..
        tietääkseni ketään en ole tänne tullut hakkumaan vaan antamaan ajatuksen murjasua, toisesta näkökulmasta.

haukut ihmisiä.

• rose18
        Kössönöm kirjoitti:

haukut ihmisiä.

tarkoitat että kuvastan pikku lapsiin.. se tarkoittaa sitä kiukuttelua pienin perustein....
        eli mikäs nyt on haukuntaa.. en tajuu itsekkään..
        että itse olen pettynyt????

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

tarkoitat että kuvastan pikku lapsiin.. se tarkoittaa sitä kiukuttelua pienin perustein....
        eli mikäs nyt on haukuntaa.. en tajuu itsekkään..
        että itse olen pettynyt????

jos et edes itse tajua aloituskirjoitustasi ja sen sävyä.

Poimintoja:

"MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. miksi alkaan pahan tekoon kui kiukuttelevat pikkuiset lapset, jotka ei erota vielä hyvää ja pahaa.., eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus.."

"jos ihmiset haluu säästää alkakaa siitä että vähennätte kaiken maallisen omaisuuden turhukkuudesta esim maksullisen liikunnan kun ihmisillä on vieläkin ilmaista lähtee ulos vaikka riehumaan lasten kanssa tai muutenkin juokseen.. viinasta, tupakasta..
        liialllisesta herkuista.."

"vaikka en usko mihinkään suurempaa olentoon mutta uskon kuintenkin että ihminen haluu olla hyvä että AJATELKAA NYT SUURELLA SYDÄMMELLÄ toisiamme joku päivä "

"mutta tämä liikuttaa minua jokaisena päivänä koska tästä tehään trendiä kun kuvitellaan ihan sama ja säästään näin paljon vuodessa."

- Niin että tajuatko nyt oman kirjoituksesi sävyn? Jos et, niin tätä on turha jatkaa.

• rose18
        Kössönöm kirjoitti:

Poimintoja:

"MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. miksi alkaan pahan tekoon kui kiukuttelevat pikkuiset lapset, jotka ei erota vielä hyvää ja pahaa.., eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus.."

"jos ihmiset haluu säästää alkakaa siitä että vähennätte kaiken maallisen omaisuuden turhukkuudesta esim maksullisen liikunnan kun ihmisillä on vieläkin ilmaista lähtee ulos vaikka riehumaan lasten kanssa tai muutenkin juokseen.. viinasta, tupakasta..

"vaikka en usko mihinkään suurempaa olentoon mutta uskon kuintenkin että ihminen haluu olla hyvä että AJATELKAA NYT SUURELLA SYDÄMMELLÄ toisiamme joku päivä "

"mutta tämä liikuttaa minua jokaisena päivänä koska tästä tehään trendiä kun kuvitellaan ihan sama ja säästään näin paljon vuodessa."

- Niin että tajuatko nyt oman kirjoituksesi sävyn? Jos et, niin tätä on turha jatkaa.

mutta minusta tuo ei ole haukuntaa..
        siinä on minusta lepposia syitä erota kirkosta, ilman että on ajatellut voiko asia olla tärkeämpi.

• Kössönöm kirjoitti:

Poimintoja:

Itse pidän täysin oikeutettuna julkisella keskustelupalstalla kyseenalaistaa kirkosta eroamisia tai kirkkoon kuulumisia, uskomisia ja uskomattomuuksia sekä kertoa olevansa pahoillaan näihin liittyvistä tapahtumista. Etenkin kun sattuu olemaan aihealueeseen hyvin sopiva palsta alla.

Näen aloituksessa ennemmin hätää ja siihen liittyvää kysymistä kuin haukkumista tai solvausta (johon myös tuossa ylempänä viitattiin).

• Dara
        rose18 kirjoitti:

mutta minusta tuo ei ole haukuntaa..
        siinä on minusta lepposia syitä erota kirkosta, ilman että on ajatellut voiko asia olla tärkeämpi.

Olenkohan minäkin tulkinnut viestisi sitten väärin, mutta mielestäni siihen kyllä sisältyi melkoisen monta erittäin negatiivista oletusta kirkosta eronneista ja ihmisistä jotka haluavat siitä erota.

"MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA."

Minusta tähän sisältyy oletus siitä, että kirkosta erottaisiin vain yhden ihmisen mielipiteen takia, vaikka käsittääkseni suurimmaksi osaksi sellainen ei ole ollut edes homoillan jälkeen suurin eroamisen syy.

"miksi alkaan pahan tekoon kui kiukuttelevat pikkuiset lapset, jotka ei erota vielä hyvää ja pahaa.., eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus.."

Minusta tähän sisältyy oletus siitä, että kirkosta eroaminen on kiukuttelua, ja kirkosta eronneet vain kiukuttelevia kuin pikkulapset, jotka eivät erota hyvää ja pahaa toisistaan, eivätkä osaa neuvotella kuin aikuiset ihmiset. Tällainen oletus on luonnollisestikin äärimmäisen yleistävyytensä tähden jo itsessään loukkaava.

Lisäksi minusta sinä olet syyttänyt kirkosta eroavia ahneudesta. Sellaista ajatusta en vain pysty käsittämään. Minä en näe ahneena sitä, että eroaa järjestöstä, jonka jäsenenä ei halua olla ja jolle ei jäsenmaksujakaan halua maksaa. Ajattele vaikka, että sinut liitettäisiin johonkin poliittiseen puolueeseen vastoin omaa toivettasi. Et jakaisi kyseisen puolueen ideologiaa, etkä tuntisi tarvetta maksaa sellaiseen puolueen kuulumisesta. Pitäisitkö itse itseäsi vain ahneena, jos eroaisit kyseisestä puolueesta?

Miten tämäkään liittyy kirkosta eroamiseen? Eikö tähän sisälly sellainen ajatus, että kirkosta eronneet eivät ole hyviä ihmisiä, eivätkä halua olla hyviä toinen toisilleen ja ajatella suurella sydämellä toisiaan? Tai että kirkosta eroaminen perustuu hyvyyden unohtamiseen ja silkkaan itsekkyyteen?

Minä en tiedä, oletko sinä tarkoittanut asiaasi noin, mutta sellaisen mielikuvan siitä sain. Tuollaiset oletukset eivät pidä paikkaansa ja sellaiset ovat omiaan aiheuttamaan loukkaantumista. Ajattelepas, että joku laatisi vastaavan aloituksen sellaisista, jotka kuuluvat kirkkoon vaikka eivät Jumalaankaan usko, eli sellaisista kuin sinä. Olisiko sinusta mukavaa kuulla olevasi ahne, rakastamaan ja toisten kunnioittamiseen kyvytön huono ihminen, joka ei erota hyvää pahasta, kiukuttele vain ja joka ei lapsiaankaan välitä suunnilleen kasvattaa kunnollisille tavoille vain siksi, että sinä päätit kirkkoon kuulumisesi toisella tavalla kuin arvostelijasi?

• Kössönöm
        A10097 kirjoitti:

Itse pidän täysin oikeutettuna julkisella keskustelupalstalla kyseenalaistaa kirkosta eroamisia tai kirkkoon kuulumisia, uskomisia ja uskomattomuuksia sekä kertoa olevansa pahoillaan näihin liittyvistä tapahtumista. Etenkin kun sattuu olemaan aihealueeseen hyvin sopiva palsta alla.

Näen aloituksessa ennemmin hätää ja siihen liittyvää kysymistä kuin haukkumista tai solvausta (johon myös tuossa ylempänä viitattiin).

Ja minäkö en saa kommentoida tuollaiseen syyllistämiseen? Antakoon rose18 vaikka kaikki rahansa kirkolle, jos siltä tuntuu, mutta minun ei tarvitse.

• Kössönöm kirjoitti:

Ja minäkö en saa kommentoida tuollaiseen syyllistämiseen? Antakoon rose18 vaikka kaikki rahansa kirkolle, jos siltä tuntuu, mutta minun ei tarvitse.

"Ja minäkö en saa kommentoida tuollaiseen syyllistämiseen?"

Ainakin minun puolestani saat. Minä vain kerroin, etten näe aloituksessa haukkumista tai solvausta ja puolustin aloittajan oikeutta olla hädissään ja urputtaa asioista omalta osaltaan.

• ateistix
        A10097 kirjoitti:

"Itse pidän täysin oikeutettuna julkisella keskustelupalstalla kyseenalaistaa kirkosta eroamisia tai kirkkoon kuulumisia, uskomisia ja uskomattomuuksia sekä kertoa olevansa pahoillaan näihin liittyvistä tapahtumista."

Minä puolestani kyseenalaistan nyt ja tässä sitä, että miksi kaikki eivät maksa viittä prosenttia tuloistaan eläinsuojeluyhdistyksille. Miksi ette? Perustelkaa heti!

• rose18
        A10097 kirjoitti:

"Ja minäkö en saa kommentoida tuollaiseen syyllistämiseen?"

Ainakin minun puolestani saat. Minä vain kerroin, etten näe aloituksessa haukkumista tai solvausta ja puolustin aloittajan oikeutta olla hädissään ja urputtaa asioista omalta osaltaan.

koska harvoin kukaan uskaltaa kertoa mielipiteitä..
        helposti saa leimaa..

• ateistix kirjoitti:

"Itse pidän täysin oikeutettuna julkisella keskustelupalstalla kyseenalaistaa kirkosta eroamisia tai kirkkoon kuulumisia, uskomisia ja uskomattomuuksia sekä kertoa olevansa pahoillaan näihin liittyvistä tapahtumista."

Minä puolestani kyseenalaistan nyt ja tässä sitä, että miksi kaikki eivät maksa viittä prosenttia tuloistaan eläinsuojeluyhdistyksille. Miksi ette? Perustelkaa heti!

Koska 78% kansasta paskat välittää eläimistä?

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

koska harvoin kukaan uskaltaa kertoa mielipiteitä..
        helposti saa leimaa..

"koska harvoin kukaan uskaltaa kertoa mielipiteitä..
        helposti saa leimaa.."

Mielipiteitä kerrotaan, mutta jo aloituksessa leimasit kirkosta eronneita.

• ateistix
        A10097 kirjoitti:

Koska 78% kansasta paskat välittää eläimistä?

Perustele.

• Miksi ihmisen tulisi kuulua kirkkoon?

Syitä voi olla nämä:
      a) ei halua käydä kirkossa
      b) ei käytä kirkon palveluja
      c) ei halua maksaa kirkollisveroa
      d) ei usko Jumalaan
      jne.

Miksi minun tulisi olla kirkon jäsen? Saanko siitä jotakin osinkoa?

Ota nyt tuo uskovaisten viltti pois päästäsi!

• readmorethanonebook

Itse vastaan hieman ulkopuolisena, sillä en ole eronnut kirkosta...enhän ole koskaan kuulunutkaan.

Viestistäsi saa jotenkin happaman kuvan. Ihan kuin se ettei ole samaa mieltä kirkon ideologian kanssa ei olisi tarpeeksi hyvä syy erota. Eikös se juuri nimenomaan ole oikea syy erota?

Kirkko jakaa rahojaan(ja valtion rahoja) hyvään. Totta, vaikkakin suhteellisen minimaalisesti. Kirkon edustajatkin myöntävät ettei hyväntekeväisyys ole kirkon päätavoite, vaan evankelointi.

Itse annan rahani mieluummin tahoille, jotka laittavat suurimman osan lahjoituksista hyödylliseen toimintaan. Joululahja meni Unicefille ja Oikeutta eläimille- yhdistykselle.

• rose18

no mutta mikäs siinä.. kirkko auttaa meitä läheisiempiäkin,

• readmorethanonebook
        rose18 kirjoitti:

Mihin toimintoihin? En oikein ymmärtänyt sanomaasi.

• rmtob ei kirj.
        rose18 kirjoitti:

Hyvät yö unet tekee ihmeitä, sillä ymmärsin mitä ajat takaa. Onhan noita ei-kirkollisia järjestöjä, jotka tekevät töitä myös suomalaisten hyväksi. Oikeutta eläimillehän tekee töitä Suomessa ja Unicefista http://www.unicef.fi/tyomme_suomessa.

• Tango_Delirium

Minä puolestani olen todella pettynyt jokaiseen, joka ei kuulu vapaapalokuntaan.

• Sama!

• rose18

pelkään..
        olen itse sammuttanut paloa lapsena kun keksittiin että laitetaan kynttilä vessaan kun ei ollut valoa..
        hyvä etten itse kuollut häkämyrkytykseen mutta jouduin sairaalaan.
        siitä asti en ole kynttilöitä poltellut.

• Tango_Delirium
        rose18 kirjoitti:

pelkään..
        olen itse sammuttanut paloa lapsena kun keksittiin että laitetaan kynttilä vessaan kun ei ollut valoa..
        hyvä etten itse kuollut häkämyrkytykseen mutta jouduin sairaalaan.
        siitä asti en ole kynttilöitä poltellut.

Havaitsithan viestiini sisältyneen ironian?

• rose18
        Tango_Delirium kirjoitti:

Havaitsithan viestiini sisältyneen ironian?

en todellakaan .. ihmettelin todella sitoutumista auttamiseen, koska vapaaehtoisesti tuollaiseen ryhtymisessä en perheellisenä hirveästi sotkeutuisi..

• Tango_Delirium
        rose18 kirjoitti:

en todellakaan .. ihmettelin todella sitoutumista auttamiseen, koska vapaaehtoisesti tuollaiseen ryhtymisessä en perheellisenä hirveästi sotkeutuisi..

"ihmettelin todella sitoutumista auttamiseen, koska vapaaehtoisesti tuollaiseen ryhtymisessä en perheellisenä hirveästi sotkeutuisi.."

Anteeksi, että en ymmärrä. Mitä halusit tällä kommentillasi sanoa?

• rose18

"ihmettelin todella sitoutumista auttamiseen, koska vapaaehtoisesti tuollaiseen ryhtymisessä en perheellisenä hirveästi sotkeutuisi.."

Anteeksi, että en ymmärrä. Mitä halusit tällä kommentillasi sanoa?

olen heidän tukensa mitä hyötyä siitä heille oisi jos makaan kuolleena... en ole ainakaan tukemassa heitä.. en laittaisi itseäni vaaraan paitsi jos en koe lapsieni olevan vaarassa..

• rose18 kirjoitti:

olen heidän tukensa mitä hyötyä siitä heille oisi jos makaan kuolleena... en ole ainakaan tukemassa heitä.. en laittaisi itseäni vaaraan paitsi jos en koe lapsieni olevan vaarassa..

No oletpas paska ihminen! Jollekin taikauskokerholle kyllä maksat muutaman euron mutta et osallistu ympäristösi ja yhteisösi suojelemiseen niinkuin kunnon vapaapalokuntalaiset!

(Tämä viesti olis aloitusviestiin liittyvää sarkasmia enkä odotakaan aloittajan tätä viestiä tajuavan.)

• väärin.
        belial_666 kirjoitti:

No oletpas paska ihminen! Jollekin taikauskokerholle kyllä maksat muutaman euron mutta et osallistu ympäristösi ja yhteisösi suojelemiseen niinkuin kunnon vapaapalokuntalaiset!

(Tämä viesti olis aloitusviestiin liittyvää sarkasmia enkä odotakaan aloittajan tätä viestiä tajuavan.)

Täten ilmoitan että olen tehnyt sinusta kantelun ylläpidolle. Tuolla tavoin käyt dysfaatikon kimppuun, ja kiroilet ja häiriköit. Sarkasmi on määritelty purevaksi ivaksi, joka voi loukata. Muuhun hauskuuteen et näytä kykenevän. Nimimerkkisi mukainen typerys olet.

• ateistix
        väärin. kirjoitti:

Täten ilmoitan että olen tehnyt sinusta kantelun ylläpidolle. Tuolla tavoin käyt dysfaatikon kimppuun, ja kiroilet ja häiriköit. Sarkasmi on määritelty purevaksi ivaksi, joka voi loukata. Muuhun hauskuuteen et näytä kykenevän. Nimimerkkisi mukainen typerys olet.

onko hän dysfaatikko tai muu vammainen? Ja mitä sitten vaikka olisikin. Oikeuttaako joku mielen tai ruumiin vamma mielestäsi solvaamaan muita ihmisiä? Olkoon kirjoittamatta jos ei osaa, tai pyytäköön vaikka lapsiltaan apua kirjoittamiseensa.

• väärin. kirjoitti:

Kantele kuule ihan niin paljon kuin lystäät. Muista myös kannella Jumalalle jos se vaikka lähettäis mut helvettiin.

Minun viestini rose18 eivät ole olleet sen kummempia kuin hänen oma avauksensakaan.

Maailma on kova, internet kovempi.

PS. Älysithän, etten ottanut uhkailuaisi mitenkään vakavasti?

• -ajattelija-
        ateistix kirjoitti:

onko hän dysfaatikko tai muu vammainen? Ja mitä sitten vaikka olisikin. Oikeuttaako joku mielen tai ruumiin vamma mielestäsi solvaamaan muita ihmisiä? Olkoon kirjoittamatta jos ei osaa, tai pyytäköön vaikka lapsiltaan apua kirjoittamiseensa.

oot kans ihan kuutamolla, kun sun viestejäs lukee.

Tiedän että aloittaja on dysfaatikko kun hän sen itse kirjoitti eräässä viestissään. Ja belialista tein ilmoituksen koska hän haukku k.o.ketjun aloittajaa. Minä se en ollut.

• -ajattelija-
        belial_666 kirjoitti:

Kantele kuule ihan niin paljon kuin lystäät. Muista myös kannella Jumalalle jos se vaikka lähettäis mut helvettiin.

Minun viestini rose18 eivät ole olleet sen kummempia kuin hänen oma avauksensakaan.

Maailma on kova, internet kovempi.

PS. Älysithän, etten ottanut uhkailuaisi mitenkään vakavasti?

En sinua uhannut millään. Toivon nyt vain ettet satuttaisi enempiä muita.

• -ajattelija- kirjoitti:

En sinua uhannut millään. Toivon nyt vain ettet satuttaisi enempiä muita.

Joopa joo. Minäkin toivon että kristinoppi lakkaisi satuttamasta ihmisiä.

Mutta niin kauan kun ihmiset ko. väkivaltaista kuolemankulttia kannattavat, niin kannattajat ovat ansainneet ihan kaiken kivun jota heille ehditään toimittaa.

• ateistix
        -ajattelija- kirjoitti:

oot kans ihan kuutamolla, kun sun viestejäs lukee.

Tiedän että aloittaja on dysfaatikko kun hän sen itse kirjoitti eräässä viestissään. Ja belialista tein ilmoituksen koska hän haukku k.o.ketjun aloittajaa. Minä se en ollut.

Sinä "tiedät"? Mitä sitten vaikka olisikin? Jos joku istuu pyörätörätuolissa vaikkapa avannepussi kyljessä, niin hänenkö haukkumisiaan pitää ihan kiltisti kuunnella?

Aloittaja haukkui kirkosta eronneita, siitä tämä koko ketju lähti.

• -ajattelija-
        ateistix kirjoitti:

Sinä "tiedät"? Mitä sitten vaikka olisikin? Jos joku istuu pyörätörätuolissa vaikkapa avannepussi kyljessä, niin hänenkö haukkumisiaan pitää ihan kiltisti kuunnella?

Aloittaja haukkui kirkosta eronneita, siitä tämä koko ketju lähti.

piipitys. Sulla on ymmärryksessä vikaa.

"Ihan tosi vai? Sinä tiedät?"

Jo nyt on perkele, etkö sinä selvää suomea ymmärrä. TIEDÄN, TIEDÄN. Menikö nyt jakeluun?

"Mitä sitten vaikka olisikin? Jos joku istuu pyörätörätuolissa vaikkapa avannepussi kyljessä, niin hänenkö haukkumisiaan pitää ihan kiltisti kuunnella?"

Mikä se sellainen pyörä-törä-tuoli on? Paitsi että sinulla on ymmärryksessä vikaa niin sen lisäksi et osaa edes kirjoittaa. Jajos joku oikeasti istuisi avannepussikyljessä pyörätörässään niin kyllä varmasti ymmärtäisin haukkumisensa enemmän siltä pohjalta.

"Aloittaja haukkui kirkosta eronneita, siitä tämä koko ketju lähti."

No, se on aloittajan häpeä jos hän on niputtanut ne sadat tuhannet yhteen, ja heitä nyt kuittailee. On ottanut itselleen aika mahdottoman tehtävän.

• Tango_Delirium
        -ajattelija- kirjoitti:

Jo nyt on perkele, etkö sinä selvää suomea ymmärrä. TIEDÄN, TIEDÄN. Menikö nyt jakeluun?

"Mitä sitten vaikka olisikin? Jos joku istuu pyörätörätuolissa vaikkapa avannepussi kyljessä, niin hänenkö haukkumisiaan pitää ihan kiltisti kuunnella?"

Mikä se sellainen pyörä-törä-tuoli on? Paitsi että sinulla on ymmärryksessä vikaa niin sen lisäksi et osaa edes kirjoittaa. Jajos joku oikeasti istuisi avannepussikyljessä pyörätörässään niin kyllä varmasti ymmärtäisin haukkumisensa enemmän siltä pohjalta.

No, se on aloittajan häpeä jos hän on niputtanut ne sadat tuhannet yhteen, ja heitä nyt kuittailee. On ottanut itselleen aika mahdottoman tehtävän.

Ihan näin sivusta sanoisin, että toista on turha moittia kirjoitusvirheistä, jos itsekin tekee niitä.

• -ajattelija-

Ihan näin sivusta sanoisin, että toista on turha moittia kirjoitusvirheistä, jos itsekin tekee niitä.

No, mitä sinäkin olet siinä sotkeutumassa ja sekaantumassa asioihin jotka eivät sinuun mitenkään liity.
        Ootko tavallises elämässäsikin työntämässä aina nokkaas toisten asioihin?

• ateistix
        -ajattelija- kirjoitti:

Ettet vaan olisi itse tuo aloittaja, joka kerjää sääliä muka-dysfasiallaan.

No, mitä sinäkin olet siinä sotkeutumassa ja sekaantumassa asioihin jotka eivät sinuun mitenkään liity.

"No, se on aloittajan häpeä jos hän on niputtanut ne sadat tuhannet yhteen, ja heitä nyt kuittailee. On ottanut itselleen aika mahdottoman tehtävän."

"bääbääbää"

"No, mitä sinäkin olet siinä sotkeutumassa ja sekaantumassa asioihin jotka eivät sinuun mitenkään liity."

Oh the irony! :D

• Tango_Delirium
        -ajattelija- kirjoitti:

Ei juma... XD

• rose18
        ateistix kirjoitti:

eli kielellinen vaikeus..

• -ajattelija-
        ateistix kirjoitti:

Ettet vaan olisi itse tuo aloittaja, joka kerjää sääliä muka-dysfasiallaan.

On KYLLÄ. Kolmas kerta jo.

Siis luin ap:nviestistä että hän pahoittelee kirj.virheitä, ja selitti aivan asiallisesti syyn mistä ne johtuvat.

Toivon että lopulta käsität mitä sinulle koetan kertoa.

• -ajattelija-

Ei juma... XD

Pyydän sinulta anteeksi.

Sinulla ei ole ymmärryksessä vikaa,toisin kuin tuohon jankkaamaan jäänellä ateistiX:lla.

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

ja miksi se pitäisi uskoa? Vain koska sinä niin väität ja kerjäät sillä sääliä?

Ihan sama se kuitenkin on, on sinulla sitten mikä vamma tahansa, mutta aika tylyä sinun on täällä haukkua ihmisiä, jotka ei miljardien taseen omaavaa kirkkoa rahoita. Maksatko sinä kuinkakin monelle yhdistykselle jäsenmaksua? Vapaa-ajattelijat, eläinsuojeluyhdistykset jne. Maksatko jollekin yhdistykselle?

• väärin. kirjoitti:

"Tuolla tavoin käyt dysfaatikon kimppuun, ja kiroilet ja häiriköit."

On totta että dysfasia voi vaikeuttaa asioiden ymmärtämistä ja sitä kautta haitata dysfaatikon toimintaa. Mutta dysfaatikon pitäisi olla silloin myös tietoinen siitä ettei kykene asioita käsittelemään samalla tasolla kuin muut ja myös toimia tämän mukaisesti.

Aloitusviestissä on paljon hyvin samanlaista syyllistämispropagandaa mitä kirkko yrittää levittää pitääkseen asemansa. Totuus on se että aina tulee riittämään auttajia, vaikka koko kirkko kaatuisi, ulkomaanapu toimisi edelleen hyvin ja köyhät saisivat ruokakassinsa.

Lisäksi itse kärsin lukihäiriöstä enkä silti odota itselleni erikoiskohtelua sen takia.

Aloitusviesti oli syyllistävä, asiaton lähestymistavaltaan asiaan. Luonnollisesti metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

• -ajattelija-
        shadowself kirjoitti:

"Tuolla tavoin käyt dysfaatikon kimppuun, ja kiroilet ja häiriköit."

On totta että dysfasia voi vaikeuttaa asioiden ymmärtämistä ja sitä kautta haitata dysfaatikon toimintaa. Mutta dysfaatikon pitäisi olla silloin myös tietoinen siitä ettei kykene asioita käsittelemään samalla tasolla kuin muut ja myös toimia tämän mukaisesti.

Aloitusviestissä on paljon hyvin samanlaista syyllistämispropagandaa mitä kirkko yrittää levittää pitääkseen asemansa. Totuus on se että aina tulee riittämään auttajia, vaikka koko kirkko kaatuisi, ulkomaanapu toimisi edelleen hyvin ja köyhät saisivat ruokakassinsa.

Lisäksi itse kärsin lukihäiriöstä enkä silti odota itselleni erikoiskohtelua sen takia.

Aloitusviesti oli syyllistävä, asiaton lähestymistavaltaan asiaan. Luonnollisesti metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

se onkin hyvä että hän ei saanut erityiskohtelua. Esm.eräs Kössön vastaus oli hänelle esimerkillinen. Ei sinun tekstistä huomaa lukihäiriötä.

"Aloitusviestissä oli hyvin paljon samanlaista syyllistämispropagandaa mitä kirkko yrittää levittää pitääkseen asemansa."

Totta juu. On se törkeää että syyllistetään vielä. Kiitokseksi niistä rahoista joita eronneet ovat verojen muodossa kirkolle lahjoittaneet.

• rose18 kirjoitti:

"minulla on dysfasia eli kielellinen vaikeus.."

Saattaa olla, ainakin mitä kirjoituksistasi voi tulkita. Mutta olet myös pahasti väärässä ja kirjoitat sävyyn joka on hyvin epämiellyttävä.

Dysfasiasi ei kelpaa selitykseksi vaan oikeasti et tiedä mistä puhut ja kaiken lisäksi röykeästi syyllistät muita ihmisiä vetoamalla tunteisiin. Kieroa peliä ystäväni...kieroa peliä.

Kirkosta eromisessa on varsinkin paljon järkeä, suurimpana jopa se uskonnollisten järjettömyyksien levittäminen mitä kirkko harrastaa. Jos kirkko olisi uskonnoton instituutio, siihen kuuluminen olisi myös paljon oikeutetumpaa esim. auttamismielessä.

Ihmiset eivät ole niin pahoja kuin kuvittelet, emme tarvitse kirkkoa tehdäksemme hyvää, jos jotain niin kirkon nykyinen asema ja toiminta jättää ihmisten suuhun hyvin huonon maun ja vähentää ihmisten halua auttaa jo pelkästään siksi että auttamiseen niin monia negatiivia muistoja kirkon kautta. Jos kirkko lopettaisi kaiken apunsa kuin seinään, tilalle tulisi nopeasti järjestöjä jotka tekisivät täysin saman, jopa paremmin.

• rose18
        shadowself kirjoitti:

"minulla on dysfasia eli kielellinen vaikeus.."

Saattaa olla, ainakin mitä kirjoituksistasi voi tulkita. Mutta olet myös pahasti väärässä ja kirjoitat sävyyn joka on hyvin epämiellyttävä.

Dysfasiasi ei kelpaa selitykseksi vaan oikeasti et tiedä mistä puhut ja kaiken lisäksi röykeästi syyllistät muita ihmisiä vetoamalla tunteisiin. Kieroa peliä ystäväni...kieroa peliä.

Kirkosta eromisessa on varsinkin paljon järkeä, suurimpana jopa se uskonnollisten järjettömyyksien levittäminen mitä kirkko harrastaa. Jos kirkko olisi uskonnoton instituutio, siihen kuuluminen olisi myös paljon oikeutetumpaa esim. auttamismielessä.

Ihmiset eivät ole niin pahoja kuin kuvittelet, emme tarvitse kirkkoa tehdäksemme hyvää, jos jotain niin kirkon nykyinen asema ja toiminta jättää ihmisten suuhun hyvin huonon maun ja vähentää ihmisten halua auttaa jo pelkästään siksi että auttamiseen niin monia negatiivia muistoja kirkon kautta. Jos kirkko lopettaisi kaiken apunsa kuin seinään, tilalle tulisi nopeasti järjestöjä jotka tekisivät täysin saman, jopa paremmin.

niinkuin minäkin teen..

yksin kertaisesti kysymys oisi voinut jättää näin mikä järki on erota.. kun esitin niitä eroja joita olen kuullut..
        eikä ihmismassalla.

koen asia ajattelemattomatonta erota pikku asian takia yksi esimerkki siitä homoliitoista esim:
        MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. kiukuttelevat, ajattelemattomasti, eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus..
        tällä
        yritin valaista miettimään heitä jotka näin menetteli...

esim yksi...suvustani erosi vain rahan takia vaikka lapsensa kuin puoliso on kirkossa.. eikä rahastakaan tiukkaa ja tämä tuli silloin selville kun kysyin kummiksi..
        tämä menee minusta ahneuden puolelle..

tuota erittelin ne varta vasten koska osa on tehnyt niin ja etten ymmärrä ja halusin puolustaa.. onko se väärin..

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

niinkuin minäkin teen..

yksin kertaisesti kysymys oisi voinut jättää näin mikä järki on erota.. kun esitin niitä eroja joita olen kuullut..
        eikä ihmismassalla.

koen asia ajattelemattomatonta erota pikku asian takia yksi esimerkki siitä homoliitoista esim:
        MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. kiukuttelevat, ajattelemattomasti, eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus..
        tällä

esim yksi...suvustani erosi vain rahan takia vaikka lapsensa kuin puoliso on kirkossa.. eikä rahastakaan tiukkaa ja tämä tuli silloin selville kun kysyin kummiksi..

tuota erittelin ne varta vasten koska osa on tehnyt niin ja etten ymmärrä ja halusin puolustaa.. onko se väärin..

"esim yksi...suvustani erosi vain rahan takia vaikka lapsensa kuin puoliso on kirkossa.. eikä rahastakaan tiukkaa ja tämä tuli silloin selville kun kysyin kummiksi..
        tämä menee minusta ahneuden puolelle.."

Eikö olekin kauheaa, ettei kirkolle anna rahaa, vaikka varaa olisi! Tiedätkö sinä ollenkaan paljonko piispat tienaavat ja paljonko on kirkon tase? Ja tiedätkö sinä paljonko kirkko siihen paljon mainostamaansa köyhäinapuun antaa? Varmaan vähemmän kuin käyttää mainostamiseensa, mutta niitä tietoja ei anneta.

Sori vaan, mutta juuri sinunlaisiasi kirkko kusettaa.

• rose18
        ateistix kirjoitti:

"esim yksi...suvustani erosi vain rahan takia vaikka lapsensa kuin puoliso on kirkossa.. eikä rahastakaan tiukkaa ja tämä tuli silloin selville kun kysyin kummiksi..

Eikö olekin kauheaa, ettei kirkolle anna rahaa, vaikka varaa olisi! Tiedätkö sinä ollenkaan paljonko piispat tienaavat ja paljonko on kirkon tase? Ja tiedätkö sinä paljonko kirkko siihen paljon mainostamaansa köyhäinapuun antaa? Varmaan vähemmän kuin käyttää mainostamiseensa, mutta niitä tietoja ei anneta.

Sori vaan, mutta juuri sinunlaisiasi kirkko kusettaa.

pappeutta tuskin kukaan menee opiskeleen jolla on raha mielessä vaan halusta auttaa??minusta jos jotakin pitäisi vähän ravistaa on kansanedustajia heidän kukkaroaan..
        olen miettinyt pääsiskö tyyliin kansanedustajaksi kun vaan ilmottais että haluaa kansanedustajan palkkoja laskea kun melki joka vuosi nostavat palkkojaan ja mitä viimeksi kuulin heidän ajattelevan pitäisikö rahoittaa sairaalahoitaja käynnistä?? koska sairaan hoijalle olla säätämässä jotain että saa kirjoitettua myös reseptejä..

itse en silläin kuunellut mutta ukko katseli eduskunnan näitä jutteluita.

• rose18 kirjoitti:

niinkuin minäkin teen..

eikä ihmismassalla.

tällä

Pitääkö siinä kirkkoon kuulumisessa tai siitä eroamisessa ylipäänsäkään olla mitään järkeä? Antaa ihmisten erota kirkosta tai liittyä kirkkoon ihan täysin millä perusteella haluavat. Kyseessä on täysin avoin yhteisö johon kuuluminen ei oikeasti vaadi ihmiseltä kuin sen taloudellisen panoksen kirkon keräämien verotulojen muodossa.

Mutta ihmiset ovat myös täysin vapaita eroamaan avoimesta yhteisöstä mistä tahansa syystä vain. Jos joku eroaa yhden kirkon jäsenen sanomisten takia, siinä ei pitäisi olla mitään pahaa, kuten ei siinäkään että ihminen eroaa kirkosta taloudellisten syiden takia. Kirkon tai minkä tahansa yhteisön auttaminen kaikissa muodossaan on aina puhtaasti vapaus, ei velvollisuus.

Kirkon asema on maassamme hankala. Se on niin pahassa erityisasemassa että sillä ei oikein pysty olemaan kilpailua. Kirkolla on täydellinen (valtion tukema) monopoli monissa asioissa mitä se tekee.

Suuri osa ihmisistä ei enää usko kirkon sanomaan joten ei ole käytännössä mitään järkeä heidän myöskään kuulua kirkkoon enää. Se on kuin jos kuuluisi vegaanien yhdistykseen vaikka omaan ruokavalioon kuuluisi kiinteästi makkara ja pihvi.

Ja tosiaan jos on kuulunut kirkkoon esim. 10 vuotta, ihminen on auttanut oikeasti enemmän kuin tarpeeksi jo valmiiksi. Ja vaikuttaa koko kirkon operaatio paisuneen niin kauheasti että oikeasti kunnon laihdutuskuuri olisi paikallaan.

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

pappeutta tuskin kukaan menee opiskeleen jolla on raha mielessä vaan halusta auttaa??minusta jos jotakin pitäisi vähän ravistaa on kansanedustajia heidän kukkaroaan..
        olen miettinyt pääsiskö tyyliin kansanedustajaksi kun vaan ilmottais että haluaa kansanedustajan palkkoja laskea kun melki joka vuosi nostavat palkkojaan ja mitä viimeksi kuulin heidän ajattelevan pitäisikö rahoittaa sairaalahoitaja käynnistä?? koska sairaan hoijalle olla säätämässä jotain että saa kirjoitettua myös reseptejä..

itse en silläin kuunellut mutta ukko katseli eduskunnan näitä jutteluita.

Minä luovutan. Ei sinun jutuissasi ole järjenhäivää.

• Dara
        rose18 kirjoitti:

niinkuin minäkin teen..

eikä ihmismassalla.

tällä

"yksin kertaisesti kysymys oisi voinut jättää näin mikä järki on erota.."

Niinpä. Mikset sitten vain kysynyt niin? Miksi aloitit ilmaisemalla pettymyksesi toisiin, ennenkuin olet edes kuullut, minkä järjen he ovat nähnet kirkosta eroamisessa?

"koen asia ajattelemattomatonta erota pikku asian takia yksi esimerkki siitä homoliitoista esim:"

Minä tunnen erään, jonka lopullisen eropäätöksen katalysaattorina toimi homokysymys. Minä en ymmärrä mikä siinä syyssä on ajattelematonta tai miksi se olisi pikkujuttu. Siinäkin kyse ei ole vain homoista, vaan tasa-arvosta, siitä ovatko kaikki ihmiset yhdenvertaisia vaiko eivät. Kirkko päätti tänä syksynä, että vieläkään kaikki kirkollisveroa maksavat kirkon jäsenet eivät ole oikeutettuja yhdenvertaisiin palveluihin rahojensa vastineeksi. Homoliittojen siunaamattomuus osoittaa sen, että kirkon sisällä vieläkin syrjitään ihmisiä. Minusta se ei ole pikkuasia, eikä se ollut sitä sen siitä syystä eronneen tuttavanikaan mukaan. Onko sinusta tosiaan tasa-arvo ja yhdenvertaisuus pikku asioita?

Tätäkään en käsitä, että mitä ahnetta siinä on? Miksi sinusta on ahnetta erota järjestöstä, johon ei ole kiinnostunut kuulumaan? Miksi ihmeessä sellaiseen järjestöön pitäisi kuulua johon ei ole kiinnostunut kuulumaan? Ja maksaa siitä ilosta vielä monta sataa euroa vuodessa rahaa tuolle järjestölle, jolle ei ole halukas rahojaan antamaan!? Muista nyt se, että oikeasti avustustarkoituksiin kirkko ei käytä kuin murto-osan kaikista niistä rahoista. Entäpä jos se sinunkin sukulaisesi on muuta kautta laittanut hyväntekeväisyyteen enemmänkin rahaa, kuin koskaan kirkollisverojen muodossa? Onko hän sittenkin ahne?

Minä kävin huvikseni laskemassa, paljonko maksaisin kirkollisveroa vuodessa, jos kuuluisin kirkkoon. Sain tulokseksi 192,30 € vuodessa. Ajatellaan, että noista rahoista kirkko käyttäisi hyväntekeväisyyteen vaikkapa 10%, enkä itse muulla tavoin osallistuisi hyväntekeväisyyteen. Tuolloin minulta siis menisi toisten auttamiseen alle 20€ vuodessa! Nyt kun en maksa kirkollisveroa, laitan rahaa hyväntekeväisyyteen puolet tuosta summasta joka ikinen kuukausi! Eli koska en maksa kirkollisveroa, minulla on rahaa käytettävissä avustustarkoituksiin kuusi kertaa enemmän, kuin jos maksaisin sitä. Ja siltikin jään itsekin vielä voiton puolelle. Olenko minä ahne avustaessani kuusi kertaa suuremmalla summalla, kuin pelkästä kirkollisverosta avustaisin?

• rose18
        shadowself kirjoitti:

Pitääkö siinä kirkkoon kuulumisessa tai siitä eroamisessa ylipäänsäkään olla mitään järkeä? Antaa ihmisten erota kirkosta tai liittyä kirkkoon ihan täysin millä perusteella haluavat. Kyseessä on täysin avoin yhteisö johon kuuluminen ei oikeasti vaadi ihmiseltä kuin sen taloudellisen panoksen kirkon keräämien verotulojen muodossa.

Mutta ihmiset ovat myös täysin vapaita eroamaan avoimesta yhteisöstä mistä tahansa syystä vain. Jos joku eroaa yhden kirkon jäsenen sanomisten takia, siinä ei pitäisi olla mitään pahaa, kuten ei siinäkään että ihminen eroaa kirkosta taloudellisten syiden takia. Kirkon tai minkä tahansa yhteisön auttaminen kaikissa muodossaan on aina puhtaasti vapaus, ei velvollisuus.

Kirkon asema on maassamme hankala. Se on niin pahassa erityisasemassa että sillä ei oikein pysty olemaan kilpailua. Kirkolla on täydellinen (valtion tukema) monopoli monissa asioissa mitä se tekee.

Suuri osa ihmisistä ei enää usko kirkon sanomaan joten ei ole käytännössä mitään järkeä heidän myöskään kuulua kirkkoon enää. Se on kuin jos kuuluisi vegaanien yhdistykseen vaikka omaan ruokavalioon kuuluisi kiinteästi makkara ja pihvi.

Ja tosiaan jos on kuulunut kirkkoon esim. 10 vuotta, ihminen on auttanut oikeasti enemmän kuin tarpeeksi jo valmiiksi. Ja vaikuttaa koko kirkon operaatio paisuneen niin kauheasti että oikeasti kunnon laihdutuskuuri olisi paikallaan.

eikä kiitos sille..
        koska johtavan uskonnon oppeja opetetaan..
        sanon suoraan ei kiitos muslimille..

• rose18
        Dara kirjoitti:

"yksin kertaisesti kysymys oisi voinut jättää näin mikä järki on erota.."

Niinpä. Mikset sitten vain kysynyt niin? Miksi aloitit ilmaisemalla pettymyksesi toisiin, ennenkuin olet edes kuullut, minkä järjen he ovat nähnet kirkosta eroamisessa?

"koen asia ajattelemattomatonta erota pikku asian takia yksi esimerkki siitä homoliitoista esim:"

Minä tunnen erään, jonka lopullisen eropäätöksen katalysaattorina toimi homokysymys. Minä en ymmärrä mikä siinä syyssä on ajattelematonta tai miksi se olisi pikkujuttu. Siinäkin kyse ei ole vain homoista, vaan tasa-arvosta, siitä ovatko kaikki ihmiset yhdenvertaisia vaiko eivät. Kirkko päätti tänä syksynä, että vieläkään kaikki kirkollisveroa maksavat kirkon jäsenet eivät ole oikeutettuja yhdenvertaisiin palveluihin rahojensa vastineeksi. Homoliittojen siunaamattomuus osoittaa sen, että kirkon sisällä vieläkin syrjitään ihmisiä. Minusta se ei ole pikkuasia, eikä se ollut sitä sen siitä syystä eronneen tuttavanikaan mukaan. Onko sinusta tosiaan tasa-arvo ja yhdenvertaisuus pikku asioita?

Tätäkään en käsitä, että mitä ahnetta siinä on? Miksi sinusta on ahnetta erota järjestöstä, johon ei ole kiinnostunut kuulumaan? Miksi ihmeessä sellaiseen järjestöön pitäisi kuulua johon ei ole kiinnostunut kuulumaan? Ja maksaa siitä ilosta vielä monta sataa euroa vuodessa rahaa tuolle järjestölle, jolle ei ole halukas rahojaan antamaan!? Muista nyt se, että oikeasti avustustarkoituksiin kirkko ei käytä kuin murto-osan kaikista niistä rahoista. Entäpä jos se sinunkin sukulaisesi on muuta kautta laittanut hyväntekeväisyyteen enemmänkin rahaa, kuin koskaan kirkollisverojen muodossa? Onko hän sittenkin ahne?

Minä kävin huvikseni laskemassa, paljonko maksaisin kirkollisveroa vuodessa, jos kuuluisin kirkkoon. Sain tulokseksi 192,30 € vuodessa. Ajatellaan, että noista rahoista kirkko käyttäisi hyväntekeväisyyteen vaikkapa 10%, enkä itse muulla tavoin osallistuisi hyväntekeväisyyteen. Tuolloin minulta siis menisi toisten auttamiseen alle 20€ vuodessa! Nyt kun en maksa kirkollisveroa, laitan rahaa hyväntekeväisyyteen puolet tuosta summasta joka ikinen kuukausi! Eli koska en maksa kirkollisveroa, minulla on rahaa käytettävissä avustustarkoituksiin kuusi kertaa enemmän, kuin jos maksaisin sitä. Ja siltikin jään itsekin vielä voiton puolelle. Olenko minä ahne avustaessani kuusi kertaa suuremmalla summalla, kuin pelkästä kirkollisverosta avustaisin?

*Minä tunnen erään, jonka lopullisen eropäätöksen katalysaattorina toimi homokysymys. Minä en ymmärrä mikä siinä syyssä on ajattelematonta tai miksi se olisi pikkujuttu. Siinäkin kyse ei ole vain homoista, vaan tasa-arvosta, siitä ovatko kaikki ihmiset yhdenvertaisia vaiko eivät. Kirkko päätti tänä syksynä, että vieläkään kaikki kirkollisveroa maksavat kirkon jäsenet eivät ole oikeutettuja yhdenvertaisiin palveluihin rahojensa vastineeksi. Homoliittojen siunaamattomuus osoittaa sen, että kirkon sisällä vieläkin syrjitään ihmisiä. Minusta se ei ole pikkuasia, eikä se ollut sitä sen siitä syystä eronneen tuttavanikaan mukaan. Onko sinusta tosiaan tasa-arvo ja yhdenvertaisuus pikku asioita? *

ja se oli yhen ihmisen mielipiden jonka takia erottiin..
        eikö silloin oisi ollut mukavampi äänestää se ihminen seurakunnasta pois..

• Dara
        rose18 kirjoitti:

*Minä tunnen erään, jonka lopullisen eropäätöksen katalysaattorina toimi homokysymys. Minä en ymmärrä mikä siinä syyssä on ajattelematonta tai miksi se olisi pikkujuttu. Siinäkin kyse ei ole vain homoista, vaan tasa-arvosta, siitä ovatko kaikki ihmiset yhdenvertaisia vaiko eivät. Kirkko päätti tänä syksynä, että vieläkään kaikki kirkollisveroa maksavat kirkon jäsenet eivät ole oikeutettuja yhdenvertaisiin palveluihin rahojensa vastineeksi. Homoliittojen siunaamattomuus osoittaa sen, että kirkon sisällä vieläkin syrjitään ihmisiä. Minusta se ei ole pikkuasia, eikä se ollut sitä sen siitä syystä eronneen tuttavanikaan mukaan. Onko sinusta tosiaan tasa-arvo ja yhdenvertaisuus pikku asioita? *

ja se oli yhen ihmisen mielipiden jonka takia erottiin..
        eikö silloin oisi ollut mukavampi äänestää se ihminen seurakunnasta pois..

"ja se oli yhen ihmisen mielipiden jonka takia erottiin.."

Miten niin?? Et nyt tainnut ymmärtää kirjoitustani. Siis kirkolliskokous on tänä syksynä päättänyt, etä kirkko ei aio vieläkään ruveta siunaamaan homoliittoja, eli että kaikki kirkollisveroa maksavat kirkon jäsenet eivät vieläkään ole oikeutettuja yhdenvertaisiin palveluihin! Minkä ihmeen yhden ihmisen mielipidettä sinusta muka kirkolliskokouksessa päätetyt kirkon linjaukset muka ovat?? Kuka on tämä yksi ihminen, joka sinusta päättää homoliittojen siunaamisesta???

"eikö silloin oisi ollut mukavampi äänestää se ihminen seurakunnasta pois.."

Kerrotko miten käytännössä äänestetään joku yksittäinen ihminen pois seurakunnasta? Käsittääkseni siellä voi vain äänestää sellaista, jonka haluaa seurakuntaan, ei siis antaa miinusääniäkin kuten Big Brotherissa.

• rose18
        Dara kirjoitti:

Miten niin?? Et nyt tainnut ymmärtää kirjoitustani. Siis kirkolliskokous on tänä syksynä päättänyt, etä kirkko ei aio vieläkään ruveta siunaamaan homoliittoja, eli että kaikki kirkollisveroa maksavat kirkon jäsenet eivät vieläkään ole oikeutettuja yhdenvertaisiin palveluihin! Minkä ihmeen yhden ihmisen mielipidettä sinusta muka kirkolliskokouksessa päätetyt kirkon linjaukset muka ovat?? Kuka on tämä yksi ihminen, joka sinusta päättää homoliittojen siunaamisesta???

Kerrotko miten käytännössä äänestetään joku yksittäinen ihminen pois seurakunnasta? Käsittääkseni siellä voi vain äänestää sellaista, jonka haluaa seurakuntaan, ei siis antaa miinusääniäkin kuten Big Brotherissa.

myötä.
        vai olenko käsittänyt väärin??
        aina voi valittaa..

• rose18
        Dara kirjoitti:

hyppimällä ennekuin luin uudestaan..

• rose18
        Dara kirjoitti:

anteeksi

• rose18 kirjoitti:

eikä kiitos sille..
        koska johtavan uskonnon oppeja opetetaan..
        sanon suoraan ei kiitos muslimille..

Mitä tekemistä muslimeilla on koko asian kanssa? Kyllä se kehityssuunta on paljon vahvemmin uskonnottomaan suuntaan. Ihmisistä on tulossa jatkuvasti liberaalimpia, miksi he vaihtaisivat kristinuskon paljon ankarampaan vaihtoehtoon?

• rose18
        shadowself kirjoitti:

Mitä tekemistä muslimeilla on koko asian kanssa? Kyllä se kehityssuunta on paljon vahvemmin uskonnottomaan suuntaan. Ihmisistä on tulossa jatkuvasti liberaalimpia, miksi he vaihtaisivat kristinuskon paljon ankarampaan vaihtoehtoon?

vähenee kannatus kirkkoon niin jää nää jotka uskovat muslimi.. heilläkin oikeus omaan uskonnon oppiin kouluissa.
        ..

• rose18 kirjoitti:

vähenee kannatus kirkkoon niin jää nää jotka uskovat muslimi.. heilläkin oikeus omaan uskonnon oppiin kouluissa.
        ..

Oman uskonnon opetus koulussa on yksi typerimmistä älynväläyksistä koskaan. Tuo oman uskonnon opettaminen pitäisi oikeasti olla jotain mistä huolehtii lapsen vanhemmat ja uskonnollinen yhteisö joihin nämä kuuluvat. Koulun tehtävä on puhtaasti huolehtia yleisivistyksestä ja uskonnon suhteen se voidaan tarjota yhteisenä uskontotietona johon kaikki voivat osallistua riippumatta uskontokunnasta.

Elämänkatsomustieto riittää, ei ole tarvetta oman uskonnon opetukselle koulussa.

• kfjhdks
        belial_666 kirjoitti:

Viestisi on alatyylinen toista ihmistä solvaava ja huonoa käytöstä osoittava ajattelematon heitto.

• kfjhdks kirjoitti:

Viestisi on alatyylinen toista ihmistä solvaava ja huonoa käytöstä osoittava ajattelematon heitto.

Niin, sarkastinen muunnos/vastine rose18 alatyyliseen, toisia ihmisiä solvaavaan ja huonoa käytöstä osoittavaan avaukseen.

Ymmärrätkö? Etpä tietenkään.

• kirkosta eroamiseen

vaikkei ihan niin suoraan aloitukseesi liitykään:

Jos kerran kirkko nykyään katsoo 16-vuoden iän riittävän siihen, että osallistuu kirkollisvaaleihin ja siten kirkon asioiden hoitoon, myös kirkosta eroamiseen vaadittavaa ikärajaa voisi vastaavasti laskea. Nykyisellään 15-17 -vuotias voi erota kirkosta vain vanhempiensa suostumuksella.

Parastahan olisi, että kirkkoon ei edes liitettäisi lapsena, kasteessa, vaan sen saisi itse joskus päättää. Ts. kirkko voisi ottaa mallia tässä ns. vapailtasuunnilta ja muilta aikuis-/uskovienkastetta kannattavilta. Aikuis-/uskovienkasteelle on jopa historiallisia perusteita. Esim.
      http://koti.mbnet.fi/rape1941/kaste2.htm
      "300-luvun lopulla aikuiskaste oli edelleen tavallisin. Uusiin kirkkoihin rakennettiin suuret kastealtaat, ja niidenkin, jotka olivat kasvaneet kristityissä perheissä, odotettiin menevän kasteelle vasta sen jälkeen kun he olivat saaneet opetusta kristillisestä uskosta. Useat kirkkoisät kastettiin aikuisiällä, huolimatta siitä, että he tulivat kristityistä perheistä. Ambrosiuksen lisäksi muun muassa Basileios Kesarealainen ja Gregorios Nazianzialainen kastettiin aikuisina.” (sitaatti = linkin tekstissä oleva ote eräästä 21:stä kirkkoisästä kertovasta teoksesta).

Tällaiseen hyväntekeväisyyteen - eli kirkkoonliittymisen siirtämistä aikuisikään - kirkolla ei taida riittää rahkeita. Vaikka siihen/kin historiallisia perusteita siis olisi: Kirkko on kyllä nykyään luopunut ainakin joistakin perinteisistä katsomuksistaan niiden ”muuhun kulttuuriin ja aikaan” liittyvinä asioina (kuten naisen asema, suhde naispappeuteen, homoihin jne.) - miksi se ei voisi tehdä sitä kasteen ja kirkkoonliittymisenkin ajankohdan suhteen? palata ennen 300-lukua jaa. olleeseen yleisempään käytäntöön?

• rose18

kastetaanko lapsi?
        kasvatan lapseni kuintenkin omien oppijien mukaan..

• rose18 kirjoitti:

kastetaanko lapsi?
        kasvatan lapseni kuintenkin omien oppijien mukaan..

No onko joku sinun lapsenkasvatusmetodeihisi ollut puuttumassa? Sä et ilmeisesti enään itsekään tiedä mistä sä puhut?

• "Jos kerran kirkko nykyään katsoo 16-vuoden iän riittävän siihen, että osallistuu kirkollisvaaleihin ja siten kirkon asioiden hoitoon, myös kirkosta eroamiseen vaadittavaa ikärajaa voisi vastaavasti laskea. Nykyisellään 15-17 -vuotias voi erota kirkosta vain vanhempiensa suostumuksella. "

Olisi varsin toimiva malli se että kirkko olisi eräänlainen aikuisten kerho. Lapset toki olisivat tervetulleita tutustumaan kirkon toimintaan vanhempiensa mukana. Mutta kastetta ja kirkkoon liittymistä pitäisi minusta pitää enemmänkin aikuistumisriittinä jonka lapsi käy läpi vasta sitten kun on henkisesti myös valmis tekemään kyseisen päätölsen.

Lapsikasteen pohja onkin ainakin näennäisesti siinä että lapsen pelastus halutaan varmistaa siltä varalta että tämä kuolee ennen aikuisikää. Käytännössä kristinuskon oppeihin kuuluu monia käytännön ongelmia joita mm. lapsikasteella yritetään kiertää.

Samasta syystä monet uskovat että lapset muuttuvat syntisiksi vasta aikuistumisprosessin aikana ja että täten pieni lapsi pääsee aina suoraan taivaasseen kuolleessaan.

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

No onko joku sinun lapsenkasvatusmetodeihisi ollut puuttumassa? Sä et ilmeisesti enään itsekään tiedä mistä sä puhut?

kukaan ei ole puuttunut minun kasvatus menettelyihin.. päin vastoin olen saanut siitä kannustusta koska lapseni on minun elämäni liekki.. mistään muusta en ole saanut elämän liekkiä syttymään kun uhka on ollut sammumassa..
        tulevaisuus on lapsissa

• rose18 kirjoitti:

kukaan ei ole puuttunut minun kasvatus menettelyihin.. päin vastoin olen saanut siitä kannustusta koska lapseni on minun elämäni liekki.. mistään muusta en ole saanut elämän liekkiä syttymään kun uhka on ollut sammumassa..
        tulevaisuus on lapsissa

"Lapset on rikkaus... Mutta rikkaus ei kyllä toisaalta tee onnelliseksi."

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

"Lapset on rikkaus... Mutta rikkaus ei kyllä toisaalta tee onnelliseksi."

lapset on rakkaita ja lapsilta saat sitä pyytentöntä rakkautta.

• Kirkosta eroamisessa ei ole mitään moraalisesti väärää. Jos on kuulunut kirkkoon jo jopa useammankin vuoden niin varmasti on jo antanut paljon enemmän kuin tarpeeksi. Ei kukaan ole kirkolle mitään velkaa joten pelkästään sen takia ei kannata kirkkoon kuulua.

• Kössönöm

"Ei kukaan ole kirkolle mitään velkaa joten pelkästään sen takia ei kannata kirkkoon kuulua."

- Tuo on ihan totta. En ole kirkolta mitään pyytänyt, en mitään tietysti saanutkaan, enkä siltä mitään tarvitse.

• Amalgaamit poistoon

Eivät suinkaan ole Raamtun sisältämät aidot kymmenen käskyä, jotka voit lukea vaikkapa alkaen 2 Moos.20-luvusta. Lutherin kymmestä käskystä on tyystin poistettu Jumalan suorittama itsensä esittely, kansalle jolle Hän lakinsa antaa ja osoittaa. Lisäksi katolisen perinteen mukaisesti, toinen käsky on kokonaan poistettu, sillä sitä ei voitu säilytään katolisissa/luterilaisisssa kirkaoisssa jotka olivat täynnä kuvainpalvontaa, ja epäjumalankuvia, joille vain annettti näiden "antkristillisten" maailmankirkkojen toimesta, uudet nimikristilliset selitykset. Siksi myös yhdeksäs käsky muutettiin ja jaettiin kahtia, ettei petoa "kymmenstä käskystä paljastuisi", ja käskyjen määrä säilyisi muuttumattomana.

Kyseessä on suuri petos ja maailmalle levietty Jumalan käskyjen väärennös.

• ateistix

tämän ketjun jälkeen aiot jatkaa tuota pelleilyäsi?

• -ajattelija-

saahan sitä asioista keskustella, mitä se on keneltäkään pois?

• rose18
        -ajattelija- kirjoitti:

saahan sitä asioista keskustella, mitä se on keneltäkään pois?

en ole mikään nopia kirjoittamaan ja selittämään ja kysyviä vissiin kaksi..
        mut kiitos.
        ei se ole keltäkään pois en vain ymmärrä miksi jotkut voivat unohtaa tasavertaisuuden ja muistaa etten ole mikään nopia kirjoittamaan.. saan niin muutenkin yrittää miettiä..

tämä on hölmösti kerrottuna nyt:

miten saan omani selkeät asiat kerrottua kirjaim, muille ymmärretyksi..

ukkoni joskus sano että kirjoitan tyyliltään, niinkuin englantia suomeksi..
        vaikka mikää kielipääkään en ole..

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

en ole mikään nopia kirjoittamaan ja selittämään ja kysyviä vissiin kaksi..
        mut kiitos.
        ei se ole keltäkään pois en vain ymmärrä miksi jotkut voivat unohtaa tasavertaisuuden ja muistaa etten ole mikään nopia kirjoittamaan.. saan niin muutenkin yrittää miettiä..

tämä on hölmösti kerrottuna nyt:

miten saan omani selkeät asiat kerrottua kirjaim, muille ymmärretyksi..

ukkoni joskus sano että kirjoitan tyyliltään, niinkuin englantia suomeksi..
        vaikka mikää kielipääkään en ole..

Sinä tämän nimittäin aloitit syyllistämällä kirkkoon kuulumattomia, joten kerrohan nyt sitten kuinka monelle yhdistyksille maksat? Anti tulla nyt sitten vaan, vaikka vähän tankatenkin.

• rose18
        ateistix kirjoitti:

Sinä tämän nimittäin aloitit syyllistämällä kirkkoon kuulumattomia, joten kerrohan nyt sitten kuinka monelle yhdistyksille maksat? Anti tulla nyt sitten vaan, vaikka vähän tankatenkin.

köyhänä rahotan vai kirkkoa vain kirkollis verona jota en edes huomaa ja perhettäni..
        en luota näihin muihin.. punaselle ristille olen antanut vai hädän hetkillä. ja vienyt uffin laatikkoon vaatteitta..
        autan sen mukaan kun pystyn aloitan läheisistä...
        vauvoille pumppaan maitoa josta onneksi olen saanut rahotusta koska joulu vie yleensä rahat..
        enkä ole vielä saanut edes kaksoisrattaita.
        rahoitin joulukuusen ostoksessa kuulovammaisia, ostamalla sikaa säkissä valmiiksi paketoitu..

• Tango_Delirium
        rose18 kirjoitti:

köyhänä rahotan vai kirkkoa vain kirkollis verona jota en edes huomaa ja perhettäni..
        en luota näihin muihin.. punaselle ristille olen antanut vai hädän hetkillä. ja vienyt uffin laatikkoon vaatteitta..
        vauvoille pumppaan maitoa josta onneksi olen saanut rahotusta koska joulu vie yleensä rahat..
        rahoitin joulukuusen ostoksessa kuulovammaisia, ostamalla sikaa säkissä valmiiksi paketoitu..

Sinun kannattaisi hyväksyä se, että on paljon ihmisiä, jotka luottavat esimerkiksi Punaiseen ristiin huomattavasti enemmän kuin kirkon avustustyöhön.

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

"mä olen erittäin PETTYNYT ERONNEIHIN
        rose18 Käyttäjän viestit 30.12.2010 03:55 Vastauksia: 105 Lukukertoja: 1045 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
        10 käskyä ovat todella hyvästä ja kirkot tekee hyvää hyväntekeväisyyttä MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. miksi alkaan pahan tekoon kui kiukuttelevat pikkuiset lapset, jotka ei erota vielä hyvää ja pahaa.., eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus.."

Mitä tuo on, jos ei syyllistämistä?

Koko tarinasi haiskahtaa pahasti. Mutta ei se mitään, ehkä joku uskoo.

• -ajattelija-
        rose18 kirjoitti:

tuo sujuu...

Mutta jos kirkollisveroa otettaisiin laskun muodossa. Ajattelepa sitä. Maksaisitko kirkolle jos laskun summa olisi esim.800 euroa?

Teillä kahden aikuisen taloudessa laskun loppusumma on varmaankin tota luokkaa. Sillä rahalla saisi jo kahdet kaksostenrattaat.

• rose18

Sinun kannattaisi hyväksyä se, että on paljon ihmisiä, jotka luottavat esimerkiksi Punaiseen ristiin huomattavasti enemmän kuin kirkon avustustyöhön.

äitini on ollut vastaavasti töissä sellaisessa paikassa ja sano että omaan pussiin menee..
        etten rahota kuin katastrofi päivänä..

• rose18
        ateistix kirjoitti:

"mä olen erittäin PETTYNYT ERONNEIHIN
        rose18 Käyttäjän viestit 30.12.2010 03:55 Vastauksia: 105 Lukukertoja: 1045 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
        10 käskyä ovat todella hyvästä ja kirkot tekee hyvää hyväntekeväisyyttä MIKÄ JÄRKI ON EROTA JOKIN IHMISEN MIELIPITEEN TAKIA, JOKA SATTUMOISEIN ON KIRKONSEURAKUNNASSA. ihan sama kuin anna toisen kertoa mielipidettä. miksi alkaan pahan tekoon kui kiukuttelevat pikkuiset lapset, jotka ei erota vielä hyvää ja pahaa.., eikä neuvotella kuin aikuiset. meillä on vieläkin ääni oikeus.."

Mitä tuo on, jos ei syyllistämistä?

Koko tarinasi haiskahtaa pahasti. Mutta ei se mitään, ehkä joku uskoo.

eronneita.. vaan lisäisin kertokaapa loppuun. miksi erositte??

• Tango_Delirium
        rose18 kirjoitti:

äitini on ollut vastaavasti töissä sellaisessa paikassa ja sano että omaan pussiin menee..

Vastuullisena kansalaisena äitisi varmastikin teki kyseisestä rikoksesta ilmoituksen poliisille?

• ateistix

• rose18 kirjoitti:

eronneita.. vaan lisäisin kertokaapa loppuun. miksi erositte??

Jos sinä kirjoitat että olet "PETTYNYT ERONNEIHIN", niin kyllä se tarkoittaa ihan kaikkia eronneita tämän meidä suomenkielen mukaan vaikka hoono soomi onkin. Älä siis viitsi lässyttää enää paskaa ja selitellä vitun vajakki!

Ja mitä kenenkään eroaminen sinulle paskaa jauhavalle valehtelijalle kuuluu?

• rose18
        -ajattelija- kirjoitti:

tuo sujuu...

Mutta jos kirkollisveroa otettaisiin laskun muodossa. Ajattelepa sitä. Maksaisitko kirkolle jos laskun summa olisi esim.800 euroa?

Teillä kahden aikuisen taloudessa laskun loppusumma on varmaankin tota luokkaa. Sillä rahalla saisi jo kahdet kaksostenrattaat.

pidän siitä että seurakunnan talossamme saa käydä vauva kerhossa ja siskoni tyttö vastaavasti..
        hyvää sanomaa ne levittää mitä pahaa on uskoa jos antaa vanhukselle voimia elää päivittäin uskojen että näkee kumppaninsa kuin aika tulee..että hänestä huolehditaa..
        monen yksinäisen tarina pussissa kuin minuakin on autettu kun olen halunnut kuolla..
        vaikka nää on ollut katollisia..
        hauska oli kerran se että joku tiesi että olen raskaana ja itse en tiennyt sitä..
        mutta se siunaama lapsesta, tein abortin käskystä. koska uskoin ukkooni ettemme ole valmiita jonka jälkeen koin pahimmaisen masennuksen.. tein moraariani vastaan 18 kesäisenä,..

• mutta olet sanonut
        rose18 kirjoitti:

kirkosta eronneista seuraavaa:

- he eivät ole harkinneet asiaansa
        - he eivät anna toisten kertoa mielipiteitään
        - he ovat kiukuttelevia pikkulapsia
        - he eivät erota hyvää pahasta
        - he ovat ahneita
        - he ovat vihaisia
        - he eivät välitä lähimmäisen rakkaudesta
        - he eivät kunnioita toisten omaisuutta
        - he eivät osaa edes kasvattaa lapsiaan

Mitä muuta tuo on kuin syyllistämistä? Etkö tuntisi syyllistämisenä sitä, jos sinusta sanottaisiin noin vain siksi, että et eronnut kirkosta?

• -ajattelija-
        rose18 kirjoitti:

pidän siitä että seurakunnan talossamme saa käydä vauva kerhossa ja siskoni tyttö vastaavasti..
        hyvää sanomaa ne levittää mitä pahaa on uskoa jos antaa vanhukselle voimia elää päivittäin uskojen että näkee kumppaninsa kuin aika tulee..että hänestä huolehditaa..
        monen yksinäisen tarina pussissa kuin minuakin on autettu kun olen halunnut kuolla..
        hauska oli kerran se että joku tiesi että olen raskaana ja itse en tiennyt sitä..
        mutta se siunaama lapsesta, tein abortin käskystä. koska uskoin ukkooni ettemme ole valmiita jonka jälkeen koin pahimmaisen masennuksen.. tein moraariani vastaan 18 kesäisenä,..

uskon kyllä että asia saattaa murehduttaa.

Toisaalta 18-vuotias on vielä itsekin melkein lapsi, ja vasta opettelee miten poikien kanssa ollaan.

Paras tietysti olisi että heti osaisi kaiken. Esim.että miehesi olisi ymmärtänyt käyttää ehkäisyä.

Mutta todellakin. Toivon että mietit asioita perheesikin kannalta: 800 euroa vuodessa on köyhälle lapsiperheelle iso raha.

Eivät siellä seurakunnan äiti-lapsikerhossa sitä varmasti mieti,oletko maksanut vai et. Jos he välittävät sinusta ja lapsistasi ja siskosi lapsesta.

Ei kirkko päätä niiden vanhuksienkaan uskosta, he itse muodostavat sen uskonsa. Ja voi olla ettei joku usko ollenkaan.

• ateistix
        rose18 kirjoitti:

Senkun sinä lykkäät ne roposesi mihin rakoon ikinä haluat, mutta älä ala vaatia muilta samaa!

Mihin tähtis muuten on kadonnut? Tulee jutuistasi ihan hän mieleen.

• -ajattelija-
        ateistix kirjoitti:

Senkun sinä lykkäät ne roposesi mihin rakoon ikinä haluat, mutta älä ala vaatia muilta samaa!

Mihin tähtis muuten on kadonnut? Tulee jutuistasi ihan hän mieleen.

Mene hoidattaan toi sun päänuppis kuntoon. Harhainen ja harhaluuloinen olet. Varsinainen ateistien edustaja.

Mene hoidattaan toi sun päänuppis kuntoon. Harhainen ja harhaluuloinen olet. Varsinainen ateistien edustaja.

Sinä patologinen valehtelija olet ehkä viimeinen ihminen koko tällä palstalla jolla on oikeus käskeä ketään hoitoon.

• -ajattelija-
        belial_666 kirjoitti:

Sinä patologinen valehtelija olet ehkä viimeinen ihminen koko tällä palstalla jolla on oikeus käskeä ketään hoitoon.

Sinäkös niitä oikeuksia jakelet?

Tarkoitin viestilläni ateistiille sanoa että aloittaja on Rose18, ei tähtis. Nukkumaanmenoaika, belial.

Sinäkös niitä oikeuksia jakelet?

Tarkoitin viestilläni ateistiille sanoa että aloittaja on Rose18, ei tähtis. Nukkumaanmenoaika, belial.

No kirjoita sitten mitä tarkoitat ja lopeta valehtelu.

Minä en ole mitään oikeuksia sanonut jakavani, mutta jokaiselle vähänkään järkeä omaavalle ihmiselle on selvää, että pelkkiä valheita koko illan suoltanut -ajattelija- tuskin on kykenevä kenenkään päänupin hoidoista kommentoimaan?

Vai mitä -valehtelija-?

• -ajattelija-
        belial_666 kirjoitti:

No kirjoita sitten mitä tarkoitat ja lopeta valehtelu.

Minä en ole mitään oikeuksia sanonut jakavani, mutta jokaiselle vähänkään järkeä omaavalle ihmiselle on selvää, että pelkkiä valheita koko illan suoltanut -ajattelija- tuskin on kykenevä kenenkään päänupin hoidoista kommentoimaan?

Vai mitä -valehtelija-?

Häirikköuskiksen viestiketju, muistaakseni myötötuntoa papeille-ketjuun kirjoitin erehdyksessä sinulle tarkoitetun viestin. Voit sieltä lukea, kiitos.

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

Jos sinä kirjoitat että olet "PETTYNYT ERONNEIHIN", niin kyllä se tarkoittaa ihan kaikkia eronneita tämän meidä suomenkielen mukaan vaikka hoono soomi onkin. Älä siis viitsi lässyttää enää paskaa ja selitellä vitun vajakki!

Ja mitä kenenkään eroaminen sinulle paskaa jauhavalle valehtelijalle kuuluu?

esim avioliitosta eronneita.. mutta kyllä alhaalla puhuin eritetyistä eronneista..
        noh mutta
        mutta jos ymmärrät tekstin väärin ja vielä itse en osaa oppineesti ilmaista itseäni.. ja uskoa et halu..
        mutta rehellisempää ihmistä et voi löytää kuin minä..
        en halu haukkua ihmisiä siitä ettei ne ymmärrä.. koska koen itse sitä ihmisten kanssa jotka ei ymmärrä mun ajatuksen juoksemista ja erikseen arvostan rehellisyyttä vaikka kuinka paskaa palaute, voi olla niinkuin sanoin että uskon ihmisten pyrkivän hyvään koska itsekkin teen niin..

• rose18 kirjoitti:

esim avioliitosta eronneita.. mutta kyllä alhaalla puhuin eritetyistä eronneista..
        noh mutta
        mutta jos ymmärrät tekstin väärin ja vielä itse en osaa oppineesti ilmaista itseäni.. ja uskoa et halu..
        mutta rehellisempää ihmistä et voi löytää kuin minä..
        en halu haukkua ihmisiä siitä ettei ne ymmärrä.. koska koen itse sitä ihmisten kanssa jotka ei ymmärrä mun ajatuksen juoksemista ja erikseen arvostan rehellisyyttä vaikka kuinka paskaa palaute, voi olla niinkuin sanoin että uskon ihmisten pyrkivän hyvään koska itsekkin teen niin..

Ahaa, Sinua rehellisempää ei siis löydy mutta väität että nyt puhutkin vaikka mistä eronneista? Et mitenkään aloituksessasi tee selväksi että puhut juuri kirkosta eronneista?

Kukaan ei täällä vaadi kovin kummoista itseilmaisua mutta ole rehellinen. Älä valehtele kun olet jo jäänyt valehtelusta kiinni. Jos tekstin tuotto on huonoa niin sitten on mutta valehtelua se ei oikeuta. Sinä et aloituksellasi pyrkinyt hyvään vaan tuomitsemaan kirkosta eronneet.

• rose18
        -ajattelija- kirjoitti:

en ota loukkauksia pahana...
        koska he uskoo minun ansainneen sen..
        olen niin monesti kokenut kaiken maailman höpötykset että olen narkomaani tai holistio tai mennä kouluun takaisin huonosta suomenkielestä.. rasismia on netti täynnä.... mutta olen vieläkin täällä mutta aini harvoin käymässä kun mulla pikku perhe tai noh isoiksi varmaan 5 henkistä perhettä kutsutaan.

noi haukkumiset on pientä elämässä ei ne heilauta kun on kokenut kaikenlaista taistoo lapsien hyväksi..
        itseäni en jaksa enään puolustella. mutta vain siihen mihin uskon..
        moni ymmärtää..

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

Ahaa, Sinua rehellisempää ei siis löydy mutta väität että nyt puhutkin vaikka mistä eronneista? Et mitenkään aloituksessasi tee selväksi että puhut juuri kirkosta eronneista?

Kukaan ei täällä vaadi kovin kummoista itseilmaisua mutta ole rehellinen. Älä valehtele kun olet jo jäänyt valehtelusta kiinni. Jos tekstin tuotto on huonoa niin sitten on mutta valehtelua se ei oikeuta. Sinä et aloituksellasi pyrkinyt hyvään vaan tuomitsemaan kirkosta eronneet.

minusta on naurettavaa.. ettet voi hyväksyä että on tapahtunut väärinkäsitys..
        niinkuin puhuin että syylisiä aina pakko etsiä jostakin, tuolla jossain.. en muista oliko täällä..
        jos jokin muukin ymmärtää miksi sinä et???
        ei kaikki valehtele.. en ollenkaan jos ei nyt pieni valkoinen vale esiinny"sinä olet täydellinen" esim kumppanilleen..
        vaikka todellisuudessa tiedämme ettei kukaan ole täydellinen..

• rose18 kirjoitti:

minusta on naurettavaa.. ettet voi hyväksyä että on tapahtunut väärinkäsitys..
        niinkuin puhuin että syylisiä aina pakko etsiä jostakin, tuolla jossain.. en muista oliko täällä..
        jos jokin muukin ymmärtää miksi sinä et???
        ei kaikki valehtele.. en ollenkaan jos ei nyt pieni valkoinen vale esiinny"sinä olet täydellinen" esim kumppanilleen..
        vaikka todellisuudessa tiedämme ettei kukaan ole täydellinen..

Joopa joo.

Jo toinen mallikristitty tälle yölle.

Kyllä Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on nyt ylpeitä teistä.

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

Joopa joo.

Jo toinen mallikristitty tälle yölle.

Kyllä Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki on nyt ylpeitä teistä.

minun uskovani..
        kukas lie toinen????

• rose18 kirjoitti:

minun uskovani..
        kukas lie toinen????

Ahaa, eli sinä olet ateisti joka teki avauksen jossa haukkui ja syyllisti kristittyyn tapaan kirkostaeronneet?

Asia selvä.

• rose18
        mutta olet sanonut kirjoitti:

kirkosta eronneista seuraavaa:

- he eivät ole harkinneet asiaansa
        - he eivät anna toisten kertoa mielipiteitään
        - he ovat kiukuttelevia pikkulapsia
        - he eivät erota hyvää pahasta
        - he ovat ahneita
        - he ovat vihaisia
        - he eivät välitä lähimmäisen rakkaudesta
        - he eivät kunnioita toisten omaisuutta
        - he eivät osaa edes kasvattaa lapsiaan

Mitä muuta tuo on kuin syyllistämistä? Etkö tuntisi syyllistämisenä sitä, jos sinusta sanottaisiin noin vain siksi, että et eronnut kirkosta?

*- he eivät ole harkinneet asiaansa*
        tätä koen että harkitsevat seuraamukset

*- he eivät anna toisten kertoa mielipiteitään*
        osa ei anna mutta porukka ymmärsi väärin yleisesti
        osan koin niin mutta nyt kun kuulin tarinan että harkinneet jo pitemmän ajan tähtäimellä ja seurakuntalaisen sanat oli viimeinen isku sydämmee.. eiköhän he sittn liity jos kyseinen ihminen on erotettu..

*- he ovat kiukuttelevia pikkulapsia*
        ei niin kiukuttelee ja on ajattelemattomia näin uskoin mutta tuo yksi kertoi toisen näkökulman..läheisistään..

*- he eivät erota hyvää pahasta*
        tämä ei nyt liity mitenkään tahän kuuvaanollisti pieniä lapsia ajattelemattonia kun ne kiukuttelee..

*- he ovat ahneita*
        osan koen ahneeksi koska on suvusta..

- he ovat vihaisia
        osa tuli vihaiseksi

*- he eivät välitä lähimmäisen rakkaudesta*
        höpö,höpö.. en ole koskaan väittäny

*- he eivät kunnioita toisten omaisuutta*
        höpö, höpö, en olekoskaan väittänyt

*- he eivät osaa edes kasvattaa lapsiaan*
        jos puhun itsestäni että osaan kasvattaa lapsia ja uskon raamatun lasten kertomuksen olevan hyviä malleja oppimiseen.. niin missä tuossa sanotaan että he oisi huonoja kasvattamaan..

tuota jos lukee rivien välistä väärin eiköhän he koe syylistämistä..

tämä ei ole mitää jos sanon menee näin, niin eronneilla ei mene niin..eli höpö höpö..

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

Ahaa, eli sinä olet ateisti joka teki avauksen jossa haukkui ja syyllisti kristittyyn tapaan kirkostaeronneet?

Asia selvä.

mutta en usko minua auttavan yhtää eroomalla kirkosta koska näen paljon hyviä puolia,siinä olemalla.

• rose18 kirjoitti:

mutta en usko minua auttavan yhtää eroomalla kirkosta koska näen paljon hyviä puolia,siinä olemalla.

No kuka sinua muka on pakottanut eroamaan??? Senkun kuulut kirkkoon, ketään ei kiinnosta. Jos läheisesi sinua painostavat, ei se ole kaikkien kirkosta eronneiden vika. Kitise lähimmäisillesi äläkä kirjoita yleitsävää paskaa nettifoorumille.

Kun teet avauksen jossa haukut ja tuomitset kaikki kirkosta eronneet ja sitten valehtelet ja väität ettet ole näin tehnyt niin siinä saattaa hermo alkaa mennä yhdellä jos toisellakin.

Mitä helvettiä sinä kuvittelut valehtelulla, yleistämisellä ja yleisellä venkoilulla tavoittavasi? Et sinä voi puhua ihmisistä paskaa ja sitten kuvitella että se menee pois sillä että annat jotain huonoja selityksiä.

Ota vastuu kirjoituksistasi, niin minäkin otan vaikka minun kirjoitukseni ovat n. 88 kertaa kovempia kuin sinun.

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

No kuka sinua muka on pakottanut eroamaan??? Senkun kuulut kirkkoon, ketään ei kiinnosta. Jos läheisesi sinua painostavat, ei se ole kaikkien kirkosta eronneiden vika. Kitise lähimmäisillesi äläkä kirjoita yleitsävää paskaa nettifoorumille.

Kun teet avauksen jossa haukut ja tuomitset kaikki kirkosta eronneet ja sitten valehtelet ja väität ettet ole näin tehnyt niin siinä saattaa hermo alkaa mennä yhdellä jos toisellakin.

Mitä helvettiä sinä kuvittelut valehtelulla, yleistämisellä ja yleisellä venkoilulla tavoittavasi? Et sinä voi puhua ihmisistä paskaa ja sitten kuvitella että se menee pois sillä että annat jotain huonoja selityksiä.

Ota vastuu kirjoituksistasi, niin minäkin otan vaikka minun kirjoitukseni ovat n. 88 kertaa kovempia kuin sinun.

jos sinä yleistät vaikka olen kertonut tarkoittaneeni toisenlailla.. niinkuin monelle muullekkin..
        minä en valehtele..

hei niin minäkin kannan vastuuni.. monenko viestin olen poistanut täältä??????
        en ole mitenkää kovempaa kirjoitusta nähnyt sinulta muutakuin suppeaa katsomusta(jäänenä kahteen asiaa että valehten ..ei kanna vastuusi).. koska et pysty hyväksyy ihmisen erheitä varsinkin kun vie mulla on dysfasia..
        itseni imaiseminen on vaikeaa..
        helposti vain haukut mutta että pysähtyisit ajatteleen. voiko tuo puhuakkin totta?

eikä syytellä koska vaan sitä syylistä pitää hakea puhistaakseen mieltä vai??
        voi kultaiseni otappa nyt mietintä myssy hetkiseksi.. ja lue vaikka koko ketjusarja ajatuksella...

• rmtob ei kirj.
        rose18 kirjoitti:

Melkein kaikilla hyväntekeväisyys järjestöillä menee osa tuloista hallintotehtäviin, paitsi jos toimivat täysin vapaaehtoisvoimin eivätkä mainosta missään.

Kyllähän kirkollekin annetusta rahasta suurin osa menee omaan pussiin. Itseasiassa huomattavasti suurempi osa.

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

en ota loukkauksia pahana...
        koska he uskoo minun ansainneen sen..
        olen niin monesti kokenut kaiken maailman höpötykset että olen narkomaani tai holistio tai mennä kouluun takaisin huonosta suomenkielestä.. rasismia on netti täynnä.... mutta olen vieläkin täällä mutta aini harvoin käymässä kun mulla pikku perhe tai noh isoiksi varmaan 5 henkistä perhettä kutsutaan.

noi haukkumiset on pientä elämässä ei ne heilauta kun on kokenut kaikenlaista taistoo lapsien hyväksi..
        itseäni en jaksa enään puolustella. mutta vain siihen mihin uskon..
        moni ymmärtää..

aloit haukkumaan muita. Miksi nyt alat marttyyrinviittaa päällesi hamuamaan?

• rose18
        Kössönöm kirjoitti:

aloit haukkumaan muita. Miksi nyt alat marttyyrinviittaa päällesi hamuamaan?

en tehnyt aloitusta loukkaukseksi, puolustustan kirkkoon koska opetus mallina, pidän hyvänä lapsille.
        en ole ketään vieläkään haukkunut..
        ajattelin ajatusta, että osa. HUOMIO :OSA ihmisistä niinkuin olen koko ajan kertonut näin tekevän asioita pienestä asiasta ja vai seuraamalla muita....

jos kuuvallollistan että lapsi ei osaa ymmärtää väärää tai oikeaa kiukkuisena, tarkoitan:ajattelemattomuutta
        niinkuin minun dysfasia teettää:jos en osaa sanoa sanaa korvaan sen kuvaanollistamalla-- niinkuin lapsena näytettiin akvaariioo kuvana huomio:piti sanoo akvaario. niin sanoin :se on se lasinen, missä kalat asuu..
        jos haukun niinkuin koetaan ja itse en koe haukkumisena eli..
        en minä riitaa haasta vaan vastauksia enkä mitenkään tarkoita että kukaan tässä on paha vaan sanoin vastaavasti : että uskon että kaikki yrittää olla hyviä, niinkuin itsekkin..

no mutta jos ihmiset ei ymmärrä, vaikka kuinka yritän selittää??? en ole ketään tahallaan syytellyt.. vaan koin puolustuksena..lisäksi koen asian vieläkin tärkeäksi että ei turhasta erota..

tuli tässä mieleen niinkuin yksi sanoi että kaikki järjestöt itse laittaa omaan pussiin, missä auttavassa järjestössä tahansa väkisinkin..
        minusta kyllä on hölmöö ruokkia enään joka järjestöö koska menee hukkaan suurin osa.. eli pitäisi vain yhtä auttavaa järjestöö auttaa,joka antaa parhaiman tuen kun kaikki ruokkis sitä, eikö vain??? vai päättelenkö itse nyt väärin..
        minusta pitäisi kilpailuttaa, eli kuka vähiten omaan pussiin laittaisi ja kysellä mihin tämä raha menee.. mutta kaikki kuulostaa minun suustani varmaan tyhmältä?

• rose18 kirjoitti:

en tehnyt aloitusta loukkaukseksi, puolustustan kirkkoon koska opetus mallina, pidän hyvänä lapsille.
        en ole ketään vieläkään haukkunut..
        ajattelin ajatusta, että osa. HUOMIO :OSA ihmisistä niinkuin olen koko ajan kertonut näin tekevän asioita pienestä asiasta ja vai seuraamalla muita....

jos kuuvallollistan että lapsi ei osaa ymmärtää väärää tai oikeaa kiukkuisena, tarkoitan:ajattelemattomuutta
        niinkuin minun dysfasia teettää:jos en osaa sanoa sanaa korvaan sen kuvaanollistamalla-- niinkuin lapsena näytettiin akvaariioo kuvana huomio:piti sanoo akvaario. niin sanoin :se on se lasinen, missä kalat asuu..
        jos haukun niinkuin koetaan ja itse en koe haukkumisena eli..
        en minä riitaa haasta vaan vastauksia enkä mitenkään tarkoita että kukaan tässä on paha vaan sanoin vastaavasti : että uskon että kaikki yrittää olla hyviä, niinkuin itsekkin..

no mutta jos ihmiset ei ymmärrä, vaikka kuinka yritän selittää??? en ole ketään tahallaan syytellyt.. vaan koin puolustuksena..lisäksi koen asian vieläkin tärkeäksi että ei turhasta erota..

tuli tässä mieleen niinkuin yksi sanoi että kaikki järjestöt itse laittaa omaan pussiin, missä auttavassa järjestössä tahansa väkisinkin..
        minusta kyllä on hölmöö ruokkia enään joka järjestöö koska menee hukkaan suurin osa.. eli pitäisi vain yhtä auttavaa järjestöö auttaa,joka antaa parhaiman tuen kun kaikki ruokkis sitä, eikö vain??? vai päättelenkö itse nyt väärin..
        minusta pitäisi kilpailuttaa, eli kuka vähiten omaan pussiin laittaisi ja kysellä mihin tämä raha menee.. mutta kaikki kuulostaa minun suustani varmaan tyhmältä?

No ainakin olet yhdessä asiassa oikeassa:

"mutta kaikki kuulostaa minun suustani varmaan tyhmältä?"

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

No ainakin olet yhdessä asiassa oikeassa:

"mutta kaikki kuulostaa minun suustani varmaan tyhmältä?"

ehkä varmaan sinusta sossun pitäisi antaa alkoholistille rahaa??
        koen sinut aika nuoreksi kirjoituksen perusteella.. kun hyökit kokoajan..
        tuota jos lie olet nainen, ehkä sinun pitäisi ajatella johtuu tuo hyökkiminen siitä, että olen kanssa nainen??
        en ole iältäni 18v
        .

• seeppari.
        rose18 kirjoitti:

tuota jos lie olet nainen, ehkä sinun pitäisi ajatella johtuu tuo hyökkiminen siitä, että olen kanssa nainen??
        en ole iältäni 18v
        .

Belial on profiilitietojensa mukaan Mies, isolla ämmällä.

Sinun juttusi on vaan koppavia, sekavia, vaahtoko suusta lentää?

Halveksut muita. Mistäs moinen?

• rose18 kirjoitti:

en ole iältäni 18v
        .

Minä mitään hyöki. Kunhan vittuilen kun puhut koko ajan paskaa ja selittelet vaikka jokainen voi (onneksi) ihan itse lukea avauksesi ja nähdä mitä olet kirjoittanut.

Ja älä viitsi alkaa leikkiä mitään keittiöpsykologia kun menee päin persettä arvailusi kumminkin.

• seeppari. kirjoitti:

"Belial on profiilitietojensa mukaan Mies, isolla ämmällä."

Noh noh. :) Ihan tavallinen juntti niinkuin kaikki muutkin.

• rose18
        seeppari. kirjoitti:

Belial tekee.. hyökkii kuin haluis minun valehtelevan.. tekevän niinkuin hän sanoo, pelkällä haukkumisella ja herjaamisella
        etten nyt tässä pidä muita halveksunnan alla..
        onko se sitten siitä johtuvaa että hän uskoo että kaikki naiset valehtelee.. mutta tuo tapa kui uhmataan koko ajan ja syljeskellään päälle..on nuoremman ihmisen tekosia..
        en minä tiedä onko se mies vai nainen kun mua ei sukupuoli sinänsä kiinnosta vaan tuo miksi joku ihminen käyttäytyy tuollainen nekatiivisesti ymmärtämättä, hei tuo ei varmaan tarkoittanutkaan tuota??
        eli mikä hänen propleemansa on..
        tottakai haluan tietää mikä on ongelma?? en minä mikään profeetta ole että sietäisin tommosen käytöksen..

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

Minä mitään hyöki. Kunhan vittuilen kun puhut koko ajan paskaa ja selittelet vaikka jokainen voi (onneksi) ihan itse lukea avauksesi ja nähdä mitä olet kirjoittanut.

Ja älä viitsi alkaa leikkiä mitään keittiöpsykologia kun menee päin persettä arvailusi kumminkin.

olen sanonut että olen huono ilmaisemaan itseäni.. niin että kaikki ymmärtää..
        ja minulla on dysfasia ja ilmenee vaikka se on lievä..
        tiedätkö miltä tuntuu kun kukaan ei ymmärrä???
        voi kertoa se satuttaa ja pahasti varsinkin kun on itsellä hätä ja toinen on ilkeä vai sen takia kun en ole saanut kerrottua tarpeeksi nopeasti ongelmaani..

esim kokemuksistani..
        sain keskenmenon jota ei ollut aikaisemmin käynyt.. soitin päivistykselle että minulla tulee verta ja kivut on sietämättömät ja kun yritin kertoa toinen tokasee: mene nyt asiaan?vaikka yritin sitä kertoa..se loukkaa ja sattuttaa kuin tekisin tahallani..
        enkä sen koomin ole soitellut vaan menne paikanpäälle suoraa..

• vaahtokarkki.
        rose18 kirjoitti:

Belial tekee.. hyökkii kuin haluis minun valehtelevan.. tekevän niinkuin hän sanoo, pelkällä haukkumisella ja herjaamisella
        etten nyt tässä pidä muita halveksunnan alla..
        onko se sitten siitä johtuvaa että hän uskoo että kaikki naiset valehtelee.. mutta tuo tapa kui uhmataan koko ajan ja syljeskellään päälle..on nuoremman ihmisen tekosia..
        en minä tiedä onko se mies vai nainen kun mua ei sukupuoli sinänsä kiinnosta vaan tuo miksi joku ihminen käyttäytyy tuollainen nekatiivisesti ymmärtämättä, hei tuo ei varmaan tarkoittanutkaan tuota??
        eli mikä hänen propleemansa on..
        tottakai haluan tietää mikä on ongelma?? en minä mikään profeetta ole että sietäisin tommosen käytöksen..

Mitä belial sitten haluaisi sinun tekevän?

"eli mikä hänen propleemansa on. tottakai haluan tietää mikä on ongelma?? en minä mikää profeetta ole että sietäisin tommosen käytöksen."

Ei belial hyöki, sinä hyökkäsit eroajia vastaan.

• rose18 kirjoitti:

olen sanonut että olen huono ilmaisemaan itseäni.. niin että kaikki ymmärtää..
        ja minulla on dysfasia ja ilmenee vaikka se on lievä..
        tiedätkö miltä tuntuu kun kukaan ei ymmärrä???
        voi kertoa se satuttaa ja pahasti varsinkin kun on itsellä hätä ja toinen on ilkeä vai sen takia kun en ole saanut kerrottua tarpeeksi nopeasti ongelmaani..

esim kokemuksistani..
        sain keskenmenon jota ei ollut aikaisemmin käynyt.. soitin päivistykselle että minulla tulee verta ja kivut on sietämättömät ja kun yritin kertoa toinen tokasee: mene nyt asiaan?vaikka yritin sitä kertoa..se loukkaa ja sattuttaa kuin tekisin tahallani..
        enkä sen koomin ole soitellut vaan menne paikanpäälle suoraa..

No buhuu... Pitäskö tässä nyt alkaa kilpailemaan että kellä on ollut vaikeinta?

Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin sinun kirjoitustaidollasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen asenteesi on ollut ihan avauksestasi asti.

Jotkut vaan syntyy pahoiksi ja rehellisiksi. Ehkä mä oon yks niistä.

• rose18
        vaahtokarkki. kirjoitti:

Mitä belial sitten haluaisi sinun tekevän?

"eli mikä hänen propleemansa on. tottakai haluan tietää mikä on ongelma?? en minä mikää profeetta ole että sietäisin tommosen käytöksen."

Ei belial hyöki, sinä hyökkäsit eroajia vastaan.

..tuota..

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

No buhuu... Pitäskö tässä nyt alkaa kilpailemaan että kellä on ollut vaikeinta?

Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin sinun kirjoitustaidollasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen asenteesi on ollut ihan avauksestasi asti.

Jotkut vaan syntyy pahoiksi ja rehellisiksi. Ehkä mä oon yks niistä.

tässä taas puhut avauksesta ja olen selittänyt sen..
        mutta ei pitää vääntää .. etkö ymmärrä että ihmiset voi väärin ymmärtää..
        varsinkin minulta..tuo oli tarinani oli esimerkki:miten minut väärin ymmärretään..
        hänellä oli kiire ja koki että teen sen tahallani viitytellen häntä..

hei mutta anteeksi että kielellisyyteni heikko osaaminen on satuttanut sinun tunteita, joita en ole tarkoittanut..

• rose18 kirjoitti:

tässä taas puhut avauksesta ja olen selittänyt sen..
        mutta ei pitää vääntää .. etkö ymmärrä että ihmiset voi väärin ymmärtää..
        varsinkin minulta..tuo oli tarinani oli esimerkki:miten minut väärin ymmärretään..
        hänellä oli kiire ja koki että teen sen tahallani viitytellen häntä..

hei mutta anteeksi että kielellisyyteni heikko osaaminen on satuttanut sinun tunteita, joita en ole tarkoittanut..

"hei mutta anteeksi että kielellisyyteni heikko osaaminen on satuttanut sinun tunteita, joita en ole tarkoittanut.."

No älä nyt viitsi imarrella itseäsi. SInulla ei moiseen kykyä ole. :D

• vaahtis.
        rose18 kirjoitti:

..tuota..

Sinulla on jostakin syystä antipatioita kirkosta eronneita kohtaan. Heitä on valtavan suuri määrä.

Miten on, uskotko itse Jumalaan ?

Jostakin syystä kannat huolta alkoholisteista. Aiot varmaan siirtyä työelämään. Alkoholistien auttajaksi sinusta ei ole, koska se vaatii sen että täytyy osata ymmärtää lukemansa. Koulutus vaaditaan sille alalle.

Minua hieman ihmetyttää tuo miten eriarvoistat ihmisiä, ja näet niitä ongelmia muilla, kuten Belialilla koit olevan jokin ongelma. Itsessäsi et näe että sinussa ei olisi mitään vikaa paitsi naiseus ja dysfasia.

..Ja vielä.. jos uskot Jumalaan, niin kerrotko miksi uskot? Tai miksi haluat että lapsesi Häneen uskovat? Entäs jos lapsesi haluavat joskus erota kirkosta? Ja säästää siten rahaa.. haukutko heitä silloin ahneiksi?

• rose18
        vaahtis. kirjoitti:

Sinulla on jostakin syystä antipatioita kirkosta eronneita kohtaan. Heitä on valtavan suuri määrä.

Miten on, uskotko itse Jumalaan ?

Jostakin syystä kannat huolta alkoholisteista. Aiot varmaan siirtyä työelämään. Alkoholistien auttajaksi sinusta ei ole, koska se vaatii sen että täytyy osata ymmärtää lukemansa. Koulutus vaaditaan sille alalle.

Minua hieman ihmetyttää tuo miten eriarvoistat ihmisiä, ja näet niitä ongelmia muilla, kuten Belialilla koit olevan jokin ongelma. Itsessäsi et näe että sinussa ei olisi mitään vikaa paitsi naiseus ja dysfasia.

..Ja vielä.. jos uskot Jumalaan, niin kerrotko miksi uskot? Tai miksi haluat että lapsesi Häneen uskovat? Entäs jos lapsesi haluavat joskus erota kirkosta? Ja säästää siten rahaa.. haukutko heitä silloin ahneiksi?

minunkin vastaukset..
        löydät vastaukset..

• vaahtonami
        rose18 kirjoitti:

minunkin vastaukset..
        löydät vastaukset..

Luin ja syytit belialia että sinun kielellinen osaaminen on loukannut hänen tunteita.
        Belial on monesti sanonut ettei se siitä johdu,vaan se johtuu siitä että sinä pidät itseäsi muita parempana tms.
        Et ole kirkostakaan eronnut jne.

• rose18
        vaahtonami kirjoitti:

Luin ja syytit belialia että sinun kielellinen osaaminen on loukannut hänen tunteita.
        Belial on monesti sanonut ettei se siitä johdu,vaan se johtuu siitä että sinä pidät itseäsi muita parempana tms.
        Et ole kirkostakaan eronnut jne.

sanoin hänellekkin että lukee kaikki tekstini koska minun on vaikeaa edes muistaa, mitä olen toiselle sanonut ja sitten toiselle.. ja pyysin ajatuksen kanssa.
        höpö höpö en pidä itseäni parempana koska miten voin edes koska otetaan huomioon,että teen mitä vain perheeni eteen..
        etten uhraisi henkeeni lähtemällä mihinkään ulkomaille vapaaehtoiseksi auttajaksi..mistään hinnasta..
        niinkuin tässä nyt olen huomannut että toiset luottaa toisiin hyvänteväisyhdistyksiin ja minä kirkon..
        joka vähän niinkuin opettanut minua..
        jos jossain pidän itseäni parempana, niin lasten kasvatuksessa voi vähän löyhkätä 8D

• rose18
        belial_666 kirjoitti:

"hei mutta anteeksi että kielellisyyteni heikko osaaminen on satuttanut sinun tunteita, joita en ole tarkoittanut.."

No älä nyt viitsi imarrella itseäsi. SInulla ei moiseen kykyä ole. :D

... no toivon että jaksat mun sana sotkua.
        pitäis varmaa lopettaa kirjoittelut kun ihmisillä on vaikee ymmärtää..

• vaahtis.
        rose18 kirjoitti:

sanoin hänellekkin että lukee kaikki tekstini koska minun on vaikeaa edes muistaa, mitä olen toiselle sanonut ja sitten toiselle.. ja pyysin ajatuksen kanssa.
        höpö höpö en pidä itseäni parempana koska miten voin edes koska otetaan huomioon,että teen mitä vain perheeni eteen..
        etten uhraisi henkeeni lähtemällä mihinkään ulkomaille vapaaehtoiseksi auttajaksi..mistään hinnasta..
        niinkuin tässä nyt olen huomannut että toiset luottaa toisiin hyvänteväisyhdistyksiin ja minä kirkon..
        joka vähän niinkuin opettanut minua..
        jos jossain pidän itseäni parempana, niin lasten kasvatuksessa voi vähän löyhkätä 8D

"jos jossain pidän itseäni parempana, niin lasten kasvatuksessa voi vähän löyhkätä 8D"

Minkäs ikäisiä ne sinun 3 lasta on ? Onko kaikki lapset terveitä?

• rose18
        vaahtis. kirjoitti:

"jos jossain pidän itseäni parempana, niin lasten kasvatuksessa voi vähän löyhkätä 8D"

Minkäs ikäisiä ne sinun 3 lasta on ? Onko kaikki lapset terveitä?

kiitos..
        lapseni ovat terveitä ja olen todella tiedoissani taidoista.

• sdfgjhky

tekomulkuilla on kirkosta eroamisen kanssa?

• vainmaallikko

Kirkosta eroaminen ei tarkoita sitä, että joku ei olisi kristitty tai haluaisi tehdä hyvää. Kirkosta eroamiset johtuvat myös siitä, että kirkon toimintaan ollaan pettyineitä.

Kirkko jakaa ruokakasseja ja se käytännössä tarkoittaa sitä, että toimeentulotukiasiakkaat saavat enemmän rahaa alkoholin ostamiseen. En jakaisi Suomen olosuhteissa mitää leipäkasseja kirkollisverovaroista, koska toimeentulotuki on kuitenkin rittävä perustoimeentuloon (vaikka ei mikään suuri). Kirkon varojen käyttä on tehotonta, rahaa tulhataan viikonlopun kirkon menoihin, joihin vain harvat osallistuvat. Kirkollisverovaroja suunnataan sosiaalityöhön ja evankeliumin julistamisesta sekä evankelisesta lähetystyöstä tingitään.

Kirkon sanomasta on tullut yhä poliittisempaa ja uskovia kristittyjä harmittaa se, että kristinuskon oppi myydään kunnallispolitiikan alttarille. Kirkon oppi on hukassa tällä hetkellä. Kirkosta eroaminen ei aina tarkoita sitä, että uskovainen jäisi ilman kirkon jäsenyyttä vaan, usein se tarkoittaa kirkkokunnan vaihtoa toiseksi. Esimerkiksi ortodoksinen ja katolinen kirkko noudattavat paljon paremmin kirstinuskon oppia kuin luterilainen kulttuuri- ja kirkkovirasto.

Irja Askola ja Kari Mäkinen ovat vieneet kirkon sanomaa yhä enemmän poliittiseen suuntaa. Heidän suustaan tulee yhä harvemmin selkeää evankeliumin sanomaa ja kiusalliset raamatunkohdat lakaistaan orakkelin tulkinnalla maton alle. Eräisen mielestä Irja Askolan tulkinnat homokysymyksessä ovat räikesti ristiriidassa Raamatun sanoman takia. Eräiden mielestä Irja Askolan tulisi jättää kirkossa opettaminen, koska Raamatussa on selvällä kielellä kielletty naiselle seurakunnassa opettamisen tehtävä. Tällaisten asioiden takia on syntynyt Luther säätiö.

Kristitys haluavat tehdä hyvää ja maksaa kirkollismaksuja, mutta ei välttämättä luterilaisessa kirkossa, vaan muussa kirkossa.

• Kössönöm

"Kirkko jakaa ruokakasseja ja se käytännössä tarkoittaa sitä, että toimeentulotukiasiakkaat saavat enemmän rahaa alkoholin ostamiseen."

- Ihanko tosissasi väität, että leipäjonoissa seisovat ovat alkoholisteja?

• vainmaallikko
        Kössönöm kirjoitti:

"Kirkko jakaa ruokakasseja ja se käytännössä tarkoittaa sitä, että toimeentulotukiasiakkaat saavat enemmän rahaa alkoholin ostamiseen."

- Ihanko tosissasi väität, että leipäjonoissa seisovat ovat alkoholisteja?

Leipäjonossa olevat eivät kaikki ole alkoholisteja, mutta leipäkassien jako antaa enemmän raha alkoholin ostamiseen. Kirkon tehtävä ei ole kirkollisverovaroista täydentää toimeentulotukea, joka on sinänsä riittävä Suomessa. Kirkon tulee panostaa varansa evankeliumin levittämiseen ja hengellistä työtä lähellä olevaan diakoniatyöhön, mutta sosiaalihuolto on Suomessa kuntien ja valtion tehtävä.

Itse kuitenkin kannatan Hurstin järjestämien joulujuhlia laitapuolen kulkijoille, koska kyseessä on joulujuhla, jolla on hengellistä sanomaa. Kyllä juhlassa voidaan tarjota kinkkua ja lanttulaatikkoa kaikille. Mutta leipäjaon lopettaisin ja käyttäisin rahat kehitysmaissa tehtävään evankeliumin leivittämiseen ja kristilliseen kouluopetukseen lapisille.

• ateistix
        vainmaallikko kirjoitti:

Leipäjonossa olevat eivät kaikki ole alkoholisteja, mutta leipäkassien jako antaa enemmän raha alkoholin ostamiseen. Kirkon tehtävä ei ole kirkollisverovaroista täydentää toimeentulotukea, joka on sinänsä riittävä Suomessa. Kirkon tulee panostaa varansa evankeliumin levittämiseen ja hengellistä työtä lähellä olevaan diakoniatyöhön, mutta sosiaalihuolto on Suomessa kuntien ja valtion tehtävä.

Itse kuitenkin kannatan Hurstin järjestämien joulujuhlia laitapuolen kulkijoille, koska kyseessä on joulujuhla, jolla on hengellistä sanomaa. Kyllä juhlassa voidaan tarjota kinkkua ja lanttulaatikkoa kaikille. Mutta leipäjaon lopettaisin ja käyttäisin rahat kehitysmaissa tehtävään evankeliumin leivittämiseen ja kristilliseen kouluopetukseen lapisille.

näkyy kristillinen "rakkaus" raadollisimmillaan.

• rose18
        vainmaallikko kirjoitti:

sinäkin nyt yleistit vahingossa mutta ymmärrän hyvin koska monet muutkin on tehnyt sen ja tein sen vahingoissa vaikka kuvittelin erittelevän ja en huomionut heitä jotka vaan kokee asian peremmaksi olla ruokkimatta rahalla kirkkoja, joittekin asioitten takia esim.. uskomisen jumalaan tai raha menee vain hukkaa

olen osittain samaa mieltä minusta alkoholisteja.. heidät pitäisi hoitaa, eikä ruokkia rahalla..
        eli koen ruokakassit paremmaksi kuin rahan jota he voivat oman mielensä mukaan käyttää .. jos kysyttäis minulta alkoholistille ei pitäisi luvuttaa rahaa.. ja tyyliin sossunkin maksaa vain suoraan vuokran, jostain kodittomien soluasunnosta, sillä periatteella että on hoidossa. ja ruokaa vaan saada tyyliin kirkolta tai käytettyjä vaatteita.
        kuntouttavaan työhön ryhtyä kaupunkin siistissä ylläpitoon..

mutta kaikki ei ole alkkiksia..
        osa narkomaaneista ja rahasta ei sovi yhteen ja tämäkään ei tarkoita että pelkkiä narkomaaneja oisi jonossa että elkää sitten vääristelkö!!

otin osion nyt uudestaa vain suojelu merkeissä..

• Tango_Delirium

Esittämäsi toimintamalli on omiaan passivoimaan sairasta ihmistä ja luultavasti vain pahentaa syrjäytymistä. Alkoholisti, joka haluaa viinaa, hankkii sitä tavalla tai toisella, oli rahaa käytettävissä tai ei.

• rose18

Esittämäsi toimintamalli on omiaan passivoimaan sairasta ihmistä ja luultavasti vain pahentaa syrjäytymistä. Alkoholisti, joka haluaa viinaa, hankkii sitä tavalla tai toisella, oli rahaa käytettävissä tai ei.

mutta tuo myös kannustaa parantamaan.. mutta tiedän että pakon puolelle tuossa mennään ja niin se yhteiskunta tekee.. laittaa mielisairaalaan jos kokee toisen itselleen tai toiselle vahingolliseksi..
        mutta kerroppas tämä toinen puoli näkymästä miten ajattelet, miten johtaa syrjäytymiseen ja niin edespäin??

• Tango_Delirium
        rose18 kirjoitti:

mutta tuo myös kannustaa parantamaan.. mutta tiedän että pakon puolelle tuossa mennään ja niin se yhteiskunta tekee.. laittaa mielisairaalaan jos kokee toisen itselleen tai toiselle vahingolliseksi..
        mutta kerroppas tämä toinen puoli näkymästä miten ajattelet, miten johtaa syrjäytymiseen ja niin edespäin??

Tarkoitatko kysyä, kuinka pelkän aineellisen avun tarjoaminen jne. pahentaisi syrjäytymistä?

Oletetaanpa, että alkoholisti sijoitettaisiin sosiaalitoimen maksamaan asuntolaan. Ruoka tulisi päivittäin valmiina eteen (oli se sitten soppalautanen tai leipää). Ainoa muuhun yhteiskuntaan sopeuttava tekijä olisi pientä palkatonta harrastelua jossakin työpajassa. Ihminen tottuu hyvin nopeasti siihen, ettei tarvitse käsitellä lainkaan rahaa tai ylipäänsä huolehtia omasta hyvinvoinnistaan peseytymistä ja ruokakassin hakemista enempää. Kun tällainen "hoito" päättyy, ei luultavasti ole minkäänlaista käsitystä rahan arvosta, ei kykyä huolehtia laskujen maksamisesta ajallaan ja siitä, riittävätkö varat normaaliin elämään.

• rose18

Tarkoitatko kysyä, kuinka pelkän aineellisen avun tarjoaminen jne. pahentaisi syrjäytymistä?

Oletetaanpa, että alkoholisti sijoitettaisiin sosiaalitoimen maksamaan asuntolaan. Ruoka tulisi päivittäin valmiina eteen (oli se sitten soppalautanen tai leipää). Ainoa muuhun yhteiskuntaan sopeuttava tekijä olisi pientä palkatonta harrastelua jossakin työpajassa. Ihminen tottuu hyvin nopeasti siihen, ettei tarvitse käsitellä lainkaan rahaa tai ylipäänsä huolehtia omasta hyvinvoinnistaan peseytymistä ja ruokakassin hakemista enempää. Kun tällainen "hoito" päättyy, ei luultavasti ole minkäänlaista käsitystä rahan arvosta, ei kykyä huolehtia laskujen maksamisesta ajallaan ja siitä, riittävätkö varat normaaliin elämään.

on varmasti tukea ja kyllä ihminen osaa ajatella..
        hintojen eroavuuksissa ja osais elää vähemmällä ehkä peräti oppia oleen tarvitsematta mitään ylimäärästä.
        ja varmaan on osa palautunut läheisistä ihmisistä takaisin.
        tuota voihan aina asioita hioa.. saada tuki henkilön että pääsis taas tien päälle, raha-asioissa ja muutenkin se rahan käyttö mennyt jo holtittomaksi kun ei osata säästää, että oisi joillakin katto vielä pään päällä tai ruokaa..
        noita kadulla asujia on..vaikka ne niitä nähtäis..
        jos ne oisi joka silmin alla, ihmiset hakis aina apua virkavallalta...

mietin vain selviytymistä..

• Kössönöm
        rose18 kirjoitti:

sinäkin nyt yleistit vahingossa mutta ymmärrän hyvin koska monet muutkin on tehnyt sen ja tein sen vahingoissa vaikka kuvittelin erittelevän ja en huomionut heitä jotka vaan kokee asian peremmaksi olla ruokkimatta rahalla kirkkoja, joittekin asioitten takia esim.. uskomisen jumalaan tai raha menee vain hukkaa

olen osittain samaa mieltä minusta alkoholisteja.. heidät pitäisi hoitaa, eikä ruokkia rahalla..
        eli koen ruokakassit paremmaksi kuin rahan jota he voivat oman mielensä mukaan käyttää .. jos kysyttäis minulta alkoholistille ei pitäisi luvuttaa rahaa.. ja tyyliin sossunkin maksaa vain suoraan vuokran, jostain kodittomien soluasunnosta, sillä periatteella että on hoidossa. ja ruokaa vaan saada tyyliin kirkolta tai käytettyjä vaatteita.
        kuntouttavaan työhön ryhtyä kaupunkin siistissä ylläpitoon..

mutta kaikki ei ole alkkiksia..
        osa narkomaaneista ja rahasta ei sovi yhteen ja tämäkään ei tarkoita että pelkkiä narkomaaneja oisi jonossa että elkää sitten vääristelkö!!

otin osion nyt uudestaa vain suojelu merkeissä..

Mitä te tyypit oikein olette, jotka leimaatte köyhät alkoholisteiksi? Itse paruit toissapäivänä, että olet köyhä. No paljonko sitä punkkua sinulla menee viikossa?

"kuntouttavaan työhön ryhtyä kaupunkin siistissä ylläpitoon.."

- sopis varmaan sulleki.

• rose18
        Kössönöm kirjoitti:

Mitä te tyypit oikein olette, jotka leimaatte köyhät alkoholisteiksi? Itse paruit toissapäivänä, että olet köyhä. No paljonko sitä punkkua sinulla menee viikossa?

"kuntouttavaan työhön ryhtyä kaupunkin siistissä ylläpitoon.."

- sopis varmaan sulleki.

ymmärrät vain väärin tekstini tarkoituksen..

minä olen köyhä mutta melki absolutisti.
        osa heistä on alkkiksia väkisin.. enkä sanonut että kaikki köyhät puhuin siitä että leimas kaikki, niinkuin minäkin tein vahingossa ihan alussa. ja taas näyttävästi vaikka kuinka yritin varoa.

ihme juttu..

viime vuonna join kuusi tuopillista vuodessa.

• Tango_Delirium
        rose18 kirjoitti:

on varmasti tukea ja kyllä ihminen osaa ajatella..
        hintojen eroavuuksissa ja osais elää vähemmällä ehkä peräti oppia oleen tarvitsematta mitään ylimäärästä.
        ja varmaan on osa palautunut läheisistä ihmisistä takaisin.
        tuota voihan aina asioita hioa.. saada tuki henkilön että pääsis taas tien päälle, raha-asioissa ja muutenkin se rahan käyttö mennyt jo holtittomaksi kun ei osata säästää, että oisi joillakin katto vielä pään päällä tai ruokaa..
        noita kadulla asujia on..vaikka ne niitä nähtäis..
        jos ne oisi joka silmin alla, ihmiset hakis aina apua virkavallalta...

mietin vain selviytymistä..

En saa oikein tolkkua siitä, mitä yrität sanoa, joten tämä keskustelu taitaa olla tässä.

Totean kuitenkin vielä, että alkoholismi on sairaus, jossa pakkomielle voittaa järjen. Siitä ei pääse eroon, jollei itse halua auttaa itseään. Pakkohoidoilla tms. voidaan saavuttaa vain tilapäistä tulosta ja hyvin usein paluu entiseen elämäntapaan. Siksi ehkä tärkein seikka alkoholismista toipumisessa on halu ottaa vastuu itsestään, ja siihen kuuluu myös vastuu raha-asioista.

• vainmaallikko
        ateistix kirjoitti:

näkyy kristillinen "rakkaus" raadollisimmillaan.

Ymmärrän hyvin kommenttisi raadollisuudesta. Sinulla on myötätuntoa leipäjonolaisille, eikä siitä vois ateistix:ia syyttää. Vanha venäläinen viisaus on sellainen, että jos joku pyytää kalaa, älä anna, vaan anna onki. Ihmiseten auttamisessa pitää olla myötätuntoa, mutta myös käytännöllistä järkeä. Samalla pitää olla kriittisyyttä kaikkeen siihen, mikä liittyy sosiaalituen jakamiseen.

Minusta leipäjonot Suomessa ovat turhaa rahan jakamista ja huimasti paremman lopputuloksen saa, jos saman rahan antaa kehitysmaissa koulu- ja ammattiopetukseen sekä evankeliumin julistamiseen. Minusta sellainen on raadollista, että afrikkalainen lapsi jätetään lukutaidottomaksi ja nälkäiseksi ilman ammattitutkintoa, kun samalla annat suomalaiselle leipäjonolaiselle ilmaista ruokaa, joka sitä sosiaalitoimistosta muutenkin saisi. Se vasta raadollista on pientä afrikkalaista lasta kohtaan on.

• rose18

En saa oikein tolkkua siitä, mitä yrität sanoa, joten tämä keskustelu taitaa olla tässä.

Totean kuitenkin vielä, että alkoholismi on sairaus, jossa pakkomielle voittaa järjen. Siitä ei pääse eroon, jollei itse halua auttaa itseään. Pakkohoidoilla tms. voidaan saavuttaa vain tilapäistä tulosta ja hyvin usein paluu entiseen elämäntapaan. Siksi ehkä tärkein seikka alkoholismista toipumisessa on halu ottaa vastuu itsestään, ja siihen kuuluu myös vastuu raha-asioista.

että hoito alkaa vasta kun toinen todella haluaa sitä..
        noh
        niin se taitaa olla moni ei saa tolkkua ja osa ymmärtää oikein hyvin pienen viilauksen takana..
        pahoittelen..

• Käytttä opetustoimessaan toimiessaan, Lutherin Raamatusta väärentämiä käskyjä, jotka on muuttettu Jumalan sanan vastaisesti universaaleiksi, poistaen niistä myös "toinen käsky" sekä jakaen yhdeksäs käsky kahteen osaan, jotta käskyjen lukumäätä, saataisiin tällä harhaanjohtavalla tempulla, pidettyä lukumäärältään kymmenenä. Tämä mainittakoon, kehuessasi: Raamatusta, väärennettyjä Jumalan käskyjä, joita kirkko opettaa, Jumalan oikeina käskyinä, vaikka ne eivät sitä ole.

• rose18

onko siitä jotain haittaa???
        jos ei usko jumalaan vaan kirkon apuun yleisesti..
        ja uskoo heidän raamatun mukaan helpottamaan ja auttamaan kasvatuksessa..

• vaahtokarkki.
        rose18 kirjoitti:

Siitä voi olla haittaa että luet lapsille Raamattua joka on täynnä vaikka minkälaisia julmuuksia.

• rose18
        vaahtokarkki. kirjoitti:

Siitä voi olla haittaa että luet lapsille Raamattua joka on täynnä vaikka minkälaisia julmuuksia.

tuota olen puhunut näistä lapsille kohdistetuista saduista joista on tehnyt jopa disney satujakin..

• vaahtokarkki.
        rose18 kirjoitti:

tuota olen puhunut näistä lapsille kohdistetuista saduista joista on tehnyt jopa disney satujakin..

Miks?

"tuota olen puhunut näistä lapsille kohdistetuista saduista josita on tehnyt jopa disney satujakin.."

• rose18
        vaahtokarkki. kirjoitti:

Miks?

"tuota olen puhunut näistä lapsille kohdistetuista saduista josita on tehnyt jopa disney satujakin.."

olen itse lapsuudessa katsellut raamattu satuja ja pitänyt niistä..
        lukenut esim ensiluokkina uskontoa koska niissä on ollut muistojeni mukaan hyviä tarinoita..
        ja kerran kyllä luin ihan tavallista raamattua mutta empä jaksanut hirveästi lukea kun se aika rivo pohja..
        jumalaan en usko enkä muihin jumaliin..

enköhän minä itse tee jotain kun tarvin tyyliin ihmettä.. ei se ruoka pöytään kulje jos vain rukoilen.

• ...
        rose18 kirjoitti:

Ja petokseen ja tapahtuu Raamatun ilmoittaman Jumalan nimissä, antikristuksen hengessä, eli se edustaa valekritillisyyttä - joka vain pettää ja paaduttaa, ja sen todelliset hedelmät: historian saatossa paljatavat armotta sen rikokset ja pahat teot. Kirkkohistoria on hirvittävää luettavaa, joukkotuhoamisineen, ja moninaisine kavaline oppeineen.

• vaahtis.
        rose18 kirjoitti:

olen itse lapsuudessa katsellut raamattu satuja ja pitänyt niistä..
        lukenut esim ensiluokkina uskontoa koska niissä on ollut muistojeni mukaan hyviä tarinoita..
        ja kerran kyllä luin ihan tavallista raamattua mutta empä jaksanut hirveästi lukea kun se aika rivo pohja..
        jumalaan en usko enkä muihin jumaliin..

enköhän minä itse tee jotain kun tarvin tyyliin ihmettä.. ei se ruoka pöytään kulje jos vain rukoilen.

päätä sitä lukeeko koulussa uskontoav vai ei.

Siksikin sinun kannattaisi itse,omalla kohdallasi miettiä kirkosta eroamista. Säästäisit rahaakin!
        "ja kerran kyllä luin ihan tavallista raamattua mutta empä jaksanut hirveästi lukea kun se aika rivo pohja. jumalaan en usko enkä muihin jumaliin."

En kyllä minäkään. Siksi sitä Raamattua ei kannattaisi lasten käsiin antaakaan.

• rose18
        ... kirjoitti:

Ja petokseen ja tapahtuu Raamatun ilmoittaman Jumalan nimissä, antikristuksen hengessä, eli se edustaa valekritillisyyttä - joka vain pettää ja paaduttaa, ja sen todelliset hedelmät: historian saatossa paljatavat armotta sen rikokset ja pahat teot. Kirkkohistoria on hirvittävää luettavaa, joukkotuhoamisineen, ja moninaisine kavaline oppeineen.

...eli en näe mitään erillaista vaikka ne sekoittaa toisiinsa..

• rose18
        vaahtis. kirjoitti:

päätä sitä lukeeko koulussa uskontoav vai ei.

Siksikin sinun kannattaisi itse,omalla kohdallasi miettiä kirkosta eroamista. Säästäisit rahaakin!
        "ja kerran kyllä luin ihan tavallista raamattua mutta empä jaksanut hirveästi lukea kun se aika rivo pohja. jumalaan en usko enkä muihin jumaliin."

En kyllä minäkään. Siksi sitä Raamattua ei kannattaisi lasten käsiin antaakaan.

ihmiset mihin hyväntekeväis tahoo luottaa, minä tähän tahoon luotan..
        minä annan vähistäkin.. ja en usko kuukaudessa näkyvän niin pahasti.. ja vaikka pahemmin näkyis en erois..
        jos jotain alkaisin tekemään, alkaisin tutkimaan asian laitaa mihin he käytävät rahansa..
        mutta mullla ei ole mitään syytä siihen..
        mitä ihmiselle jää käteen,jos ei enään mihinkään luota.
        tuskin ne ihmiset on mennyt sinne töihin vain rahan takia ja opiskellut?? miten sinä ajattelet asian??

• vaahtis.
        rose18 kirjoitti:

ihmiset mihin hyväntekeväis tahoo luottaa, minä tähän tahoon luotan..
        minä annan vähistäkin.. ja en usko kuukaudessa näkyvän niin pahasti.. ja vaikka pahemmin näkyis en erois..
        jos jotain alkaisin tekemään, alkaisin tutkimaan asian laitaa mihin he käytävät rahansa..
        mutta mullla ei ole mitään syytä siihen..
        mitä ihmiselle jää käteen,jos ei enään mihinkään luota.
        tuskin ne ihmiset on mennyt sinne töihin vain rahan takia ja opiskellut?? miten sinä ajattelet asian??

"mitä ihmiselle jää käteen, jos ei enään mihinkään luota."

Niin, Rose18, olet oikeassa. Mutta luottamuksen ei pitäisi olla rahalla ostettavissa(kirkollisvero, kirkon jäsenyys)

"tuskin ne ihmiset on mennyt sinne töihin vain rahan takia ja opiskellut?? miten sinä ajattelet asian??"

No minähän ajattelen vaikka niin että en kehtaisi keneltäkään kirkon työntekijältä odottaa mitään enää Kirkon töihin liittyen silloin kun hänellä on se vapaa-aika alkanut : )
        Eli lähtökohtaisesti ajattelen että kirkon työntekijät tekevät palkkansa eteen töitä. Tämä palsta saattaa olla siinä poikkeus, ainakin toistaiseksi, näin sen olen nähnyt.

• rose18
        vaahtis. kirjoitti:

"mitä ihmiselle jää käteen, jos ei enään mihinkään luota."

Niin, Rose18, olet oikeassa. Mutta luottamuksen ei pitäisi olla rahalla ostettavissa(kirkollisvero, kirkon jäsenyys)

"tuskin ne ihmiset on mennyt sinne töihin vain rahan takia ja opiskellut?? miten sinä ajattelet asian??"

No minähän ajattelen vaikka niin että en kehtaisi keneltäkään kirkon työntekijältä odottaa mitään enää Kirkon töihin liittyen silloin kun hänellä on se vapaa-aika alkanut : )
        Eli lähtökohtaisesti ajattelen että kirkon työntekijät tekevät palkkansa eteen töitä. Tämä palsta saattaa olla siinä poikkeus, ainakin toistaiseksi, näin sen olen nähnyt.

*Niin, Rose18, olet oikeassa. Mutta luottamuksen ei pitäisi olla rahalla ostettavissa(kirkollisvero, kirkon jäsenyys)*

en koe sitä rahastamisena, koska koen sen menevän hyvään tarkoitukseen, pitää kuintenkin ihmiset perheensä elättää ja puhun tässä kirkon työntekiöistä..
        tuskin ne mitään ihmeempiä rahoja saa..

*Eli lähtökohtaisesti ajattelen että kirkon työntekijät tekevät palkkansa eteen töitä. Tämä palsta saattaa olla siinä poikkeus, ainakin toistaiseksi, näin sen olen nähnyt.*

mitä tarkoitat tällä???

• vaahti.
        rose18 kirjoitti:

*Niin, Rose18, olet oikeassa. Mutta luottamuksen ei pitäisi olla rahalla ostettavissa(kirkollisvero, kirkon jäsenyys)*

en koe sitä rahastamisena, koska koen sen menevän hyvään tarkoitukseen, pitää kuintenkin ihmiset perheensä elättää ja puhun tässä kirkon työntekiöistä..
        tuskin ne mitään ihmeempiä rahoja saa..

*Eli lähtökohtaisesti ajattelen että kirkon työntekijät tekevät palkkansa eteen töitä. Tämä palsta saattaa olla siinä poikkeus, ainakin toistaiseksi, näin sen olen nähnyt.*

mitä tarkoitat tällä???

Ihan vain sitä että kirkko kuulolla - palstan työntekijät vastaavat vapaa-aikanaan.

• rose18
        vaahti. kirjoitti:

Ihan vain sitä että kirkko kuulolla - palstan työntekijät vastaavat vapaa-aikanaan.

koska en tiedä miten henkilökohtaisesti, olet heidän kanssaan keskustellut..

• Itsekin erosin kirkosta 18 täytettyäni, koska en usko jumaliin. Ihan oli oma päätös, eikä siihen vaikuttaneet muiden mielipiteet - vaikka mua yritettiin puhua pysymään kirkon jäsenenä. Jos tahdon tukea jonkinlaista hyväntekeväisyyttä, niin lähetän rahani mieluummin suoraan hyväntekeväisyys järjestöille. En halua kuulua ev.lut. kirkkoon, kuten en tahdo kuulua ortodoksi kirkkoonkaan, tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan. Ne kaikki polkee samassa rivissä, eikä mulla ole noita yhtäkään vastaan sen enempää kuin toistakaan - vaikka joidenkin toimet ei miellytäkään.

• Tango_Delirium

Pohdiskelin tätä asiaa vielä, ja totesin itse aikoinaan eronneeni yhden ainoan kirkon jäsenen mielipiteen vuoksi. Nimittäin omani.

• rose18

sanottu..
        liian paljon antaa minun tekstini mielipiteitä..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      3995
    2. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      46
      2657
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1800
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      107
      1688
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      99
      1681
    6. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      16
      1519
    7. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      52
      1510
    8. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      169
      1420
    9. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      15
      1270
    10. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1172
    Aihe