Ei tarkene talvella, ei.
Ei ihme että Tuulilasi-lehtikin otti asiaan kantaa kestotestissä!
Oletteko keksineet mitään keinoa saada auto lämpenemään, eihän tällä voi talvella ajaa kuin nollakelillä!
Audi A4 kylmä talvella!
43
4694
Vastaukset
- S60-11
siinä nahkahousujen pohjolaan suunnittelemassa värkissä on tarettava! Kun uusi TM testikin "kirkkaasti" voitettu.
- Näin on
Samalla merkillä kuin minäkin, jossa ei talvella palele mutta joka ei olekaan Audi!
- S60-11
Näin on kirjoitti:
Samalla merkillä kuin minäkin, jossa ei talvella palele mutta joka ei olekaan Audi!
1kk vanhuksella, S60 D5 AWD summum.
- Kyllä Intialaiset
S60-11 kirjoitti:
1kk vanhuksella, S60 D5 AWD summum.
Osaavat. Koskahan muuten tuohon Volvoon saa ihan oikean nelivedon, jotta talvella pärjää ? Tuota keskustelua voitte jatkaa vaikkapa Volvolandiassa.
Alkuperäiselle: laittappa välillä sisäkierto päälle niin lämpiää nopeammin. A3 ei pysynyt käyntilämmöissä -30 asteen pakkasella kaupunkiajossa ilman sisäkiertoa. A6:ssa ei tuota ongelmaa ole ollut. - sisäkiertoa
Kyllä Intialaiset kirjoitti:
Osaavat. Koskahan muuten tuohon Volvoon saa ihan oikean nelivedon, jotta talvella pärjää ? Tuota keskustelua voitte jatkaa vaikkapa Volvolandiassa.
Alkuperäiselle: laittappa välillä sisäkierto päälle niin lämpiää nopeammin. A3 ei pysynyt käyntilämmöissä -30 asteen pakkasella kaupunkiajossa ilman sisäkiertoa. A6:ssa ei tuota ongelmaa ole ollut.niin hetihän se menee huurteeseen eli ei voi käyttää. Kyllä tälle pitäis lämmin talli olla, ei tällä muuten pärjää. Tämän pitäisi sitten olla sitä premiumia.
- ajatellaan ihan ite
ja testit eivät kerro koko totuutta, nytkin TM:n vertailussa A4 oli ykkönen, mutta tuota tärkeää asiaa ei vertailtu lainkaan. Eli se siitäkin "voitosta".
- nahgahame
olin viime heinäkuus kyydis ja tosi kuuma(ilmastointi hajal)???
- kun diisseli
vetäs vettä tai jäätä moottoriin. Taitaa tullakin kylmä kausi pidemmäksi aikaa jos ei löydy äkkiä konetta tilalle. Oliskohan siellä joku suunnitteluvirhe kun vettä tai jäätä kerääntyy johonkin imupuolelle josta se pääsee sitten suoraan turbolle ja koneeseen. Kaikki on kuitenkin koneessa paskana niin ettei kannata enää korjata. Meillä merkki kyllä vaihtuu.
- tfsi
kun diisseli kirjoitti:
vetäs vettä tai jäätä moottoriin. Taitaa tullakin kylmä kausi pidemmäksi aikaa jos ei löydy äkkiä konetta tilalle. Oliskohan siellä joku suunnitteluvirhe kun vettä tai jäätä kerääntyy johonkin imupuolelle josta se pääsee sitten suoraan turbolle ja koneeseen. Kaikki on kuitenkin koneessa paskana niin ettei kannata enää korjata. Meillä merkki kyllä vaihtuu.
Kerro tarkemmin mikä audi, mikä moottori ja vuosimalli !
- Takuu ei ota
tfsi kirjoitti:
Kerro tarkemmin mikä audi, mikä moottori ja vuosimalli !
enää kantaa kun on jo liian vanha. Kyllähän sen nyt jo alkaa ymmärtää miksi niissä ei ole tuon pitempää takuuta. Ei niitä näköjään ole suunniteltukaan niin että kestäisivät. Tietysti hajoaahan mikä hyvänsä kone vastaavassa tilanteessa mutta muihin ei taida syntyä jäätä imuputkistoon. Ovat kai ottaneet huomioon jo suunnitteluvaiheessa.
- .....
Takuu ei ota kirjoitti:
enää kantaa kun on jo liian vanha. Kyllähän sen nyt jo alkaa ymmärtää miksi niissä ei ole tuon pitempää takuuta. Ei niitä näköjään ole suunniteltukaan niin että kestäisivät. Tietysti hajoaahan mikä hyvänsä kone vastaavassa tilanteessa mutta muihin ei taida syntyä jäätä imuputkistoon. Ovat kai ottaneet huomioon jo suunnitteluvaiheessa.
että virhevastuu on voimassa myös takuun jälkeen? Jokainen auton omistaja tietää tuon, joten vähän haiskahtaa koko juttu.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdf - alle satatonnia
..... kirjoitti:
että virhevastuu on voimassa myös takuun jälkeen? Jokainen auton omistaja tietää tuon, joten vähän haiskahtaa koko juttu.
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu ja takuu autokaupassa.pdfajettua on hoidettu kuntoon takuun tai virhevastuun piikkiin. Olen omistanut auton uudesta saakka ja takuu on rauennut jo aikoja sitten. Merkkiliikkeessä eivät ota mitään kantaa. Eikä tämä taida olla ensimmäinen tällainen tapaus sarjassaan. Onneksi taitaa olla jo kone tiedossa, Saksassa nimittäin näyttää löytyvän käytettyinä useitakin. Täytyy katsella rahtia tuolle.
- V-vastuu
alle satatonnia kirjoitti:
ajettua on hoidettu kuntoon takuun tai virhevastuun piikkiin. Olen omistanut auton uudesta saakka ja takuu on rauennut jo aikoja sitten. Merkkiliikkeessä eivät ota mitään kantaa. Eikä tämä taida olla ensimmäinen tällainen tapaus sarjassaan. Onneksi taitaa olla jo kone tiedossa, Saksassa nimittäin näyttää löytyvän käytettyinä useitakin. Täytyy katsella rahtia tuolle.
virhevastuun piikkiin, kokemusta on. Tosin autoni ei ollut Audi mutta samalla tavalla se toimii merkistä riippumatta.
- hajoava
V-vastuu kirjoitti:
virhevastuun piikkiin, kokemusta on. Tosin autoni ei ollut Audi mutta samalla tavalla se toimii merkistä riippumatta.
automaattivaihdelaatikko Audissa ei ole varsinaisesti vika vaan ominaisuus.
- tfsi
Takuu ei ota kirjoitti:
enää kantaa kun on jo liian vanha. Kyllähän sen nyt jo alkaa ymmärtää miksi niissä ei ole tuon pitempää takuuta. Ei niitä näköjään ole suunniteltukaan niin että kestäisivät. Tietysti hajoaahan mikä hyvänsä kone vastaavassa tilanteessa mutta muihin ei taida syntyä jäätä imuputkistoon. Ovat kai ottaneet huomioon jo suunnitteluvaiheessa.
Vastauksesi viestii selkeästi siitä, että et tiedä mistä kirjoitit.
Typerää provoilua!
Mikä auto "vetäs vettä ja jäätä moottoriinsa"?
Tais olla fiktiivinen audi! - ilman kaikenmaailman
tfsi kirjoitti:
Vastauksesi viestii selkeästi siitä, että et tiedä mistä kirjoitit.
Typerää provoilua!
Mikä auto "vetäs vettä ja jäätä moottoriinsa"?
Tais olla fiktiivinen audi!asiasta tietämättömien vittuiluakin. Kiitos vaan.
- tfsi
ilman kaikenmaailman kirjoitti:
asiasta tietämättömien vittuiluakin. Kiitos vaan.
On oikein ja paikallaan, että ottaa päähän kun kirjoittelee tänne pehmosia!
Kokemusperäisesti tunnen asian eli VW:n dieselmoottoreiden jäätymisproblematiikan oikein hyvin ja siitä syystä kiinnostuin, mutta kaiken jälkeen olen pakoittu toteamaan, että paskanjauhajien provoihin on turhaa ottaa enempää kantaa. - kummittelee,
tfsi kirjoitti:
On oikein ja paikallaan, että ottaa päähän kun kirjoittelee tänne pehmosia!
Kokemusperäisesti tunnen asian eli VW:n dieselmoottoreiden jäätymisproblematiikan oikein hyvin ja siitä syystä kiinnostuin, mutta kaiken jälkeen olen pakoittu toteamaan, että paskanjauhajien provoihin on turhaa ottaa enempää kantaa.vanha kunnon selvännäkijä. Sinä kun tunnut tietävän niin oletkos miettinyt ryhtyä Vw-konsernin autojen kaukoparantajaksi. Ihan näin netin kautta vaan. Enpä ole kaltaistasi virtuoosia vielä eläissäni tavannut. Tuolla taidolla sinusta voisi tulla rikas!!!
- tfsi
kummittelee, kirjoitti:
vanha kunnon selvännäkijä. Sinä kun tunnut tietävän niin oletkos miettinyt ryhtyä Vw-konsernin autojen kaukoparantajaksi. Ihan näin netin kautta vaan. Enpä ole kaltaistasi virtuoosia vielä eläissäni tavannut. Tuolla taidolla sinusta voisi tulla rikas!!!
Kassinen näyttää kummittelevan, kun lukee ed viestiä.
Paskanjauhajiin näytät kuuluvasi, asiassa et tiedä mitään.
DORKAA !!! - käytetty kone
tfsi kirjoitti:
Kassinen näyttää kummittelevan, kun lukee ed viestiä.
Paskanjauhajiin näytät kuuluvasi, asiassa et tiedä mitään.
DORKAA !!!saksasta maksaa pari tonnia rahti. Olisi silläkin rahalla ollut muuta käyttöä.
- Vanhasettimuttakoska.es
tfsi kirjoitti:
Kerro tarkemmin mikä audi, mikä moottori ja vuosimalli !
Huohottimesta menny se jää turbon läpi tai vastaavaa
- LEDmato
Miksi noita Audeja yleensä ostetaan jos ei kerran talvellakaan tarkene? No mutta tietysti siksi koska on hienoa kun saa näyttää maateillä LED -päivävaloja. Herätkää nyt jo hyvät ihmiset..
- kiesiman
Sä oot kyllä niin leimi... LED päivävaloja on jo vaikka millä muillakin automerkeillä. Audi vaan oli ensimmäisiä joka toi ne halvemman osaston autoihin, jolloin niitä alkoi katukuvassa näkymään. Ja ennemmän mä autooni otan LEDit kuin mitään halogeeni/hehkulamppuja. Mitä enemmän,s en parempi ettei tarvitse koko ajan olla vaihtelemassa kun ne vanhat paskat hehkulankaiset palaa. Mene sä muuten vaan rassaamaan sitä pakoputkeas tuonne kaalimato-osastolle
- Ehditkö edes
kiesiman kirjoitti:
Sä oot kyllä niin leimi... LED päivävaloja on jo vaikka millä muillakin automerkeillä. Audi vaan oli ensimmäisiä joka toi ne halvemman osaston autoihin, jolloin niitä alkoi katukuvassa näkymään. Ja ennemmän mä autooni otan LEDit kuin mitään halogeeni/hehkulamppuja. Mitä enemmän,s en parempi ettei tarvitse koko ajan olla vaihtelemassa kun ne vanhat paskat hehkulankaiset palaa. Mene sä muuten vaan rassaamaan sitä pakoputkeas tuonne kaalimato-osastolle
nukkua kun pitää päivystää ettei kukaan vaan arvostele Audia.
- 13 v.
kiesiman kirjoitti:
Sä oot kyllä niin leimi... LED päivävaloja on jo vaikka millä muillakin automerkeillä. Audi vaan oli ensimmäisiä joka toi ne halvemman osaston autoihin, jolloin niitä alkoi katukuvassa näkymään. Ja ennemmän mä autooni otan LEDit kuin mitään halogeeni/hehkulamppuja. Mitä enemmän,s en parempi ettei tarvitse koko ajan olla vaihtelemassa kun ne vanhat paskat hehkulankaiset palaa. Mene sä muuten vaan rassaamaan sitä pakoputkeas tuonne kaalimato-osastolle
Koetetaan ymmärtää lasta, hän ei hillitse vielä itseään. Kyllä mua nyt suututtaa, voi hitsin pahkiainen jatkaa Jani tohkeissaan kaalimadon löydettyään.
- riisikupeista Audiin
Olen ihmetellyt, miksei lämpömittari nouse "kovilla" pakkasilla, mutta silti autossa tarkenee. Kyse on Audi A4 TDI:stä. Kysyin asiaa liikkeestä, josta viimeisimmän Audini ostin. Näin sieltä vastattiin:
Dieselmoottorin hyvän hyötysuhteen vuoksi jäähdytysveteen johtuu vain hyvin vähän lämpöä moottorista, kun ajetaan alhaisella käyntinopeudella tai alhaisella kuormituksella. Ulkolämpötilan ollessa matala moottorin jäähdytysveden lämpötila saavuttaa enintään 90 °C:een lämpötilan. Mikäli lämmitys on kytketty päälle, jäähdytysvesi viilenee lämmönvaihtimen tuulettimen asennosta riippuen. Jäähdytysveden lämpötila saattaa laskea ja vaihdella välillä 50 - 90 °C.
Jotta matkustamo kuitenkin lämpenee, vakiovarusteena asennettu PTC-lisälämmitin aktivoituu ulkolämpötilan ollessa alle 5° C ja jäähdytysveden lämpötilan alle 70° C.
Ei siis kannata tuijottaa lämpömittaria, vaan sitä paleleeko.- Kolmas A4 ajossa
Oma A4 (2008 TDI) alkaa puskea ihan mukavasti lämmintä matkustamoon jo muutaman minuutin käymisen jälkeen tuon PTC-kennon ansiosta. Kone lämpiääkin sitten huomattavasti hitaammin, parinkympin pakkasissa normaaliin käyntilämpötilaan pääseminen vaatii pitkälti toistakymmentä kilometriä kaupunkiajoa. Pikällä matkalla noissa keleissä moottorin lämmöt vaeltavat 75 - 90 asteen välillä. Odotuksistani huolimatta lämpöjen heittely ei juuri ole näkynyt kulutuksissa, pikän aikavälin keskiarvo on pysynyt kuudessa litrassa kylmistä talvikeleistä ja runsaasta kaupunkiajosta huolimatta.
Edellinen samaa korimallia oleva bensakoneisen version moottori pysyi tasaisemmin lämpimänä, mutta koska siinä ei ollut lisälämmitintä, lämpiäminen ei ollut yhtään nopeampaa kuin tässä nykyisin ajossa olevassa dieselissä.
Omien kokemusten mukaan itse lämppäri ja muut lämmityshilut (penkit, takalasi, peilit, pesurien suuttimet) on mitoitettu ihan hyvin näihin keleihin nähden, mutta miinuspuolena voidaan pitää takasivulaseille puhaltavien suuttimien puuttumista. Kostealla kelillä niistä olisi isosti apua. - A3SB
Kolmas A4 ajossa kirjoitti:
Oma A4 (2008 TDI) alkaa puskea ihan mukavasti lämmintä matkustamoon jo muutaman minuutin käymisen jälkeen tuon PTC-kennon ansiosta. Kone lämpiääkin sitten huomattavasti hitaammin, parinkympin pakkasissa normaaliin käyntilämpötilaan pääseminen vaatii pitkälti toistakymmentä kilometriä kaupunkiajoa. Pikällä matkalla noissa keleissä moottorin lämmöt vaeltavat 75 - 90 asteen välillä. Odotuksistani huolimatta lämpöjen heittely ei juuri ole näkynyt kulutuksissa, pikän aikavälin keskiarvo on pysynyt kuudessa litrassa kylmistä talvikeleistä ja runsaasta kaupunkiajosta huolimatta.
Edellinen samaa korimallia oleva bensakoneisen version moottori pysyi tasaisemmin lämpimänä, mutta koska siinä ei ollut lisälämmitintä, lämpiäminen ei ollut yhtään nopeampaa kuin tässä nykyisin ajossa olevassa dieselissä.
Omien kokemusten mukaan itse lämppäri ja muut lämmityshilut (penkit, takalasi, peilit, pesurien suuttimet) on mitoitettu ihan hyvin näihin keleihin nähden, mutta miinuspuolena voidaan pitää takasivulaseille puhaltavien suuttimien puuttumista. Kostealla kelillä niistä olisi isosti apua.Omassa A3 TDIe:ssä moottorin lämmöt talvikeleillä jää pääsääntöisesti alle 70 asteen ja kovilla pakkasilla alle 50:n. Lämmityslaite tosiaan tuottaa lämpöä vaikka moottorin lämpömittari ei ole himmahtanutkaan, kunnolla kabiini lämpenee kuitenkin vasta kun lämmöt on yli 70. Hyvät penkinlämmittimet kyllä kompensoi tilannetta yllättävän paljon. Muutoin A3 on ollut hyvä talviautona, ei se kyllä mitenkään varsinaisesti hauska ajettava ole, mutta varma ja turhia elehtimätön menijä. Vähän epäilyttää kuitenkin noin kylmänä käyvän moottorin kestävyys mutta ehkä se on todellakin suunniteltu toimimaan näin. Seuraavassa autossa jos se on vielä tälläinen ekodiesel pitää harkita kuitenkin näin pohjoisen asukkina vakavasti jotain webastoa tai muuta lisälämmitintä.
- ja karstoittuu
A3SB kirjoitti:
Omassa A3 TDIe:ssä moottorin lämmöt talvikeleillä jää pääsääntöisesti alle 70 asteen ja kovilla pakkasilla alle 50:n. Lämmityslaite tosiaan tuottaa lämpöä vaikka moottorin lämpömittari ei ole himmahtanutkaan, kunnolla kabiini lämpenee kuitenkin vasta kun lämmöt on yli 70. Hyvät penkinlämmittimet kyllä kompensoi tilannetta yllättävän paljon. Muutoin A3 on ollut hyvä talviautona, ei se kyllä mitenkään varsinaisesti hauska ajettava ole, mutta varma ja turhia elehtimätön menijä. Vähän epäilyttää kuitenkin noin kylmänä käyvän moottorin kestävyys mutta ehkä se on todellakin suunniteltu toimimaan näin. Seuraavassa autossa jos se on vielä tälläinen ekodiesel pitää harkita kuitenkin näin pohjoisen asukkina vakavasti jotain webastoa tai muuta lisälämmitintä.
enemmän kuin mitä on suunniteltu. Niistä maksat laskun sitten myöhemmin. Et kyllä ole ongelmasi kanssa yksin.
- A3SB
ja karstoittuu kirjoitti:
enemmän kuin mitä on suunniteltu. Niistä maksat laskun sitten myöhemmin. Et kyllä ole ongelmasi kanssa yksin.
No maksan kumminkin vaan sen kiinteän kuukausimaksun niin kauan kun tämä auto minulla on käytössä, onneksi näin. Jos olisin ihan omalla rahalla A3 ostanut en olisi kyllä aivan tyytyväinen, muutakin pikkuharmia on ollut. Tietenkin edeltäneisiin käytettynä hankittuihin Alfoihin verrattuna tämä on ollut huoleton peli, ehkä ennakko-odotukset oli liian korkealla. Jos kuitenkin verrataan esimerkiksi tuttavan uutena hankkimaan Mazdaan on Audi pelannut kuin unelma. Jos nyt vielä jossitellaan olisi kyllä kuka tahansa uuden Alfan ostaja käynyt pitkät keskustelut heti uutena halkeilleesta tuulilasista ja ei vesitiiviistä umpiosta. Alfaojen suhteen olisin ollut suunnattomasti huolissani moottorin väärästä käyntilämpötilasta. Nyt kun kyseessä on kuitenkin auto johon en ole omia rahojani sijoittanut on tullut ikäänkuin hyväksyttyä merkin edustajan selittelyt että tälläiset asiat ovat normaaleja ja kuuluvat asiaan. Käsitys Saksalaisten ja Italialaisten autojen ja varsinkin Japanilaisten autojen laadusta on kylläkin viimme vuosina muuttunut.
- Eipä ole kokemuksia
A3SB kirjoitti:
No maksan kumminkin vaan sen kiinteän kuukausimaksun niin kauan kun tämä auto minulla on käytössä, onneksi näin. Jos olisin ihan omalla rahalla A3 ostanut en olisi kyllä aivan tyytyväinen, muutakin pikkuharmia on ollut. Tietenkin edeltäneisiin käytettynä hankittuihin Alfoihin verrattuna tämä on ollut huoleton peli, ehkä ennakko-odotukset oli liian korkealla. Jos kuitenkin verrataan esimerkiksi tuttavan uutena hankkimaan Mazdaan on Audi pelannut kuin unelma. Jos nyt vielä jossitellaan olisi kyllä kuka tahansa uuden Alfan ostaja käynyt pitkät keskustelut heti uutena halkeilleesta tuulilasista ja ei vesitiiviistä umpiosta. Alfaojen suhteen olisin ollut suunnattomasti huolissani moottorin väärästä käyntilämpötilasta. Nyt kun kyseessä on kuitenkin auto johon en ole omia rahojani sijoittanut on tullut ikäänkuin hyväksyttyä merkin edustajan selittelyt että tälläiset asiat ovat normaaleja ja kuuluvat asiaan. Käsitys Saksalaisten ja Italialaisten autojen ja varsinkin Japanilaisten autojen laadusta on kylläkin viimme vuosina muuttunut.
mutta minä olen aina kuvitellut että Mazda on sieltä aivan huolettomimmasta päästä mikäli alustansuojaus on kunnossa.
- A3SB
Eipä ole kokemuksia kirjoitti:
mutta minä olen aina kuvitellut että Mazda on sieltä aivan huolettomimmasta päästä mikäli alustansuojaus on kunnossa.
Mazda tuntui olevan alkuun kuukauden välein korjaamolla milloin minkäkin pikkuvian takia. Ehkä kaveri oli sitten tarkempi kuin minä mutta osa vioista oli kyllä sellaisia että ne oli pelkästään auton käyttämisen kannalta saatettava kuntoon.
En nyt lähde erittelemään kun asiasta on jo muutama vuosi ja kokemukset ei ole omia joten saataisi mennä pieleen.
Itselläniki on ollut sellainen kuva että Mazdoja ei pikkuviat vaivaisi mutta ehkä se ei sitten ole niin.
- innovatiivista
Valmistaja on ratkaissut koneen laukeamisongelman talvella tekemällä autosta jääkylmän. Jos autolla ajaminen muistuttaa pakastimella ajamista, ei sillä viitsi talvella ajaa. Problem solved. Nahkahousunatsit käärivät rahat taskuunsa.
- Persejäässä
Alla on Audi A4 2013 vuosimallia ja on todella kylmä pirssi vaikka ulkolämpötilat heiluu vain -5 tuntumassa. Auto on vielä bensiini versio joten luulisi lämpöä piisaavan vaan ei niin ei... "Missä on premium?"
- taitaakorvienvälioll
Ihme ininää. Lämpöä riittää, eilen -14 astetta ja yhtä hyvin lämpöä kuin muissakin autoissa. Edellinen oli Volvo eikä Audi sille häviä edes lämmön tuotossa.
- (‿ˠ‿)(‿ˠ‿)(‿ˠ‿)
Ihme ininää. Mulla Audi Vm-13 ja öljyä menee 1l/3000km. Tarkenee erinomaisen hyvin. En sitten tiedä, millä muitten Audit lämpenee......
- heheheheh.
Tarkista tietosi. Uudemmat Audit eivät öljyä pahemmin syö. Siis jos jotain autoista tietäisit.
- kymäkallet
Diisselissä ei kyllä tarkene, jos ei webastoo toiminnassa!
- 4234234
BMWssä tarkenee. Talvitestissä lämpesi nopeammin kuin Volvo Webastolla.
- Kylmää kyytiä Audill
Audi A6 diesel, vm 2010 Istuinlämmittimet toimivat onneksi, koska muuten ei auto lämpene sisältä. Kylmää kyytiä, jos ulkona -20. Auto on hyvä ajettava, mutta paljon vaatetta pitää olla päällä, ettei palellu ajaessa. Ei ole ainakaan tuo minun Audi tarkoitettu arktisiin olosuhteisiin. Hyvä kesäauto.
- ei ole kylmä
Dieseleistä ei juurikaan ole kokemusta. V50 Volvo 1.6 D ainakin lämpeni ihan mukavasti. 2l TFSI Audi lämpenee vähintään yhtä hyvin. Ehkä olen sen verran kuumaverinen sitten sillä ei tarvitse palella. Ero 2.5l Volvon bensakoneeseen on erittäin pieni. Volvon isompi kone lämpeni hieman nopeammin. Saahan sitä lämpöasteita laittaa lisää, default on 21c. Tuossa kun oli ulkona -14c laitoin hi asentoon puhaltamaan ja kyllä tuli tukalan kuuma talvitakki päällä.
- Anonyymi
Tulevana talvena testataan tarkeneeko Audoi.ssa muuallakin kuin päiväntasaajalla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137420- 505578
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623122Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011433Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251077Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926