Mistähän se johtuu että Suomessa saa 30-40 % huonommin hopeasta ja kullasta muihin maihin verrattuna jos haluaa myydå?
Ruotsissakin saa 21€ grammalta 18 karaatin kullasta ja Hesassa mulle tarjottiin 15€!
Hopeassa ero on vielä suurempi.
Onkohan kilpailu Suomessa liian pienti?
Hopean ja kullan myynti
5
1015
Vastaukset
- joku vaan
Maksan saman kuin ruotsalaiset ja maksu on varma. Toki tuohonkin hintaan haluaisin ostaa kottikärryllisen. Aina olen halunnut pitää pidot joissa syödään kultalautasilta. Kullan arvohan ei siitä alenisi, olisi vain työtä sulatuksessa ja vasaroinnissa.
Pääkaupunkiseudulla olen.- joku vaan
risto222 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Pitää käydä useammassa paikassa tarkastamaan mitä saa!Käypä hinta ns. romukullalle on puhtaan kullan hinnasta puolet.
Tässä on siis ensin laskettu seosmetallit pois, esim. 18 karaatin kullassa on 18/24 osaa puhdasta kultaa.
Puhtaan kullan hinnan näet vaikka sivulta www.kitco.com
Jos puhdasta kultaa tahtoo niin vaikka Outokumpu myy sitä 7% maailmanmarkkinahinnan päälle ja ostaa 7% alle maailmanmarkkinahinnan.
Rahanvaihtajilla taitaa olla pienempi spreadi, noin 5% ero osto-ja myyntihinnan välillä. Kyse siis yhden unssin 999 promillen puhtaista kultakolikoista joiden pitää olla kapselissa ja naarmuttomia..
Jos välttämättä haluat romukultaa myydä niin maksan sen mikä on paras tarjous. Parempi on että minä hyödyn kuin joku kultarahaksi.com.
- Heikki S
Älä tee sitä virhettä että myisit kulta rahaksi firmoille. Jos nyt olet jossain hirveissä nälissäsi ja tarvit paperia ostamiseen, niin myy vaikka ennemmin huutonetissä. Tai vielä parempi saattaa olla ebay. Mutta joka tapauksessa rahan vaihtamista printtituotteeseen en suosittele.
- j.j.
www.kullanostopaikka.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999