Jumala kuule rukoukset,

savon ukko

vaikka ei ole lestaadiolainenkaan. Olen sen taas todennut kun syöpätutkintatulokset ovat näyttäneen puhdasta. Kiitän siitä Herraani joka on suojellut minua. Se on hieno tunne kun saa kiittää sellaisesta
suojelijaansa. Siinä todella tuntee hänen suuruutensa ja armonsa.

9

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee parannus

      Jumala on ollut kanssasi pitkämielinen. Älä kuitenkaan käytä väärin saamaasi armonaikaa. Lestadiolaisuutta sinulta ei kukaan vaadi, mutta usko Kristukseen tarvitaan ehdottomasti. Kristuksen vanhurskauden puvun sinä tarvitset, jos taivaaseen tahdot päästä.

      • Lestojen vakooja

        Varokaa tuomasta hurskaita sanojanne ja tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa paikkaa taivasten valtakunnassa......sanoi Jeesus.


      • Lestojen vakooja kirjoitti:

        Varokaa tuomasta hurskaita sanojanne ja tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa paikkaa taivasten valtakunnassa......sanoi Jeesus.

        Almut, rukous ja paasto

        1. "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.
        2. "Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
        3. Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
        4. jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

        Raamatun kanssa ei saa hutiloida varsinkaan silloin, kun haluaa opettaa toista. Kyseessä oli siis palkka ei paikka. Niillä on vissi ero.


      • Jeesus on Herra
        Lestojen vakooja kirjoitti:

        Varokaa tuomasta hurskaita sanojanne ja tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa paikkaa taivasten valtakunnassa......sanoi Jeesus.

        Jeesus pelastaa, kuten olen tuhat kertaa jo todennut kuuden vuoden ajan. Ei vain mene perille, te kovakorvaiset jumalattomat. Itseänne te vain petätte luottamalla siveyteenne.


      • Jeesus on Herra
        vihne kirjoitti:

        Almut, rukous ja paasto

        1. "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.
        2. "Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet.
        3. Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee,
        4. jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.

        Raamatun kanssa ei saa hutiloida varsinkaan silloin, kun haluaa opettaa toista. Kyseessä oli siis palkka ei paikka. Niillä on vissi ero.

        Siitä huolimatta he pyrkivät opettajiksi, vaikka Jeesus ei ole syntynyt heidän sydämessään eläväksi.
        Tulos on epätoivoista räpellystä Kristuksen vanhurskauden pois riisumiseksi Jumalan lapsilta.
        Tragikoomista kyllä. Kun Kristus tarjoaa lahjaksi vanhurskautensa pukua ja syntien anteeksiantamusta, niin näiden omavanhurskaiden aika kuluu yrittäessään riistää Kristuksen vanhurskauden niiltä jotka Jeesus on vanhurskaudellaan pukenut.

        Hämmästyttävintä tässä omanvanhurskauden uhossa on se, että mikään hälytyskello ei näytä soivan vaikka Jumalan sana sotii koko ajan heidän tekovanhurskauttaan vastaan.

        Ap. t. 13:38 -39 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus ja että ...

        =============
        *) ... jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
        =============

        Jumalan sana on näille lakihenkisille perinne- änkyröille yhtä tyhjän kanssa!!! Mutta tulee sekin päivä kun Jeesus seisoo ovella, silloin ei auta kristillisyys, ei lapinluottamus, ei äitiseurakunta eikä esikoislestadiolaisuus.
        Jos ihminen ei ole uskon kautta puettuna Kristuksen vanhurskaudella, niin silloin hän on hukassa.


      • savon ukko
        Jeesus on Herra kirjoitti:

        Siitä huolimatta he pyrkivät opettajiksi, vaikka Jeesus ei ole syntynyt heidän sydämessään eläväksi.
        Tulos on epätoivoista räpellystä Kristuksen vanhurskauden pois riisumiseksi Jumalan lapsilta.
        Tragikoomista kyllä. Kun Kristus tarjoaa lahjaksi vanhurskautensa pukua ja syntien anteeksiantamusta, niin näiden omavanhurskaiden aika kuluu yrittäessään riistää Kristuksen vanhurskauden niiltä jotka Jeesus on vanhurskaudellaan pukenut.

        Hämmästyttävintä tässä omanvanhurskauden uhossa on se, että mikään hälytyskello ei näytä soivan vaikka Jumalan sana sotii koko ajan heidän tekovanhurskauttaan vastaan.

        Ap. t. 13:38 -39 Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus ja että ...

        =============
        *) ... jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.
        =============

        Jumalan sana on näille lakihenkisille perinne- änkyröille yhtä tyhjän kanssa!!! Mutta tulee sekin päivä kun Jeesus seisoo ovella, silloin ei auta kristillisyys, ei lapinluottamus, ei äitiseurakunta eikä esikoislestadiolaisuus.
        Jos ihminen ei ole uskon kautta puettuna Kristuksen vanhurskaudella, niin silloin hän on hukassa.

        Jeesuksen pelastettu. Mutta ne ovat vain sinun sanojasi. Ei meidän Jumalamme, joka sinuakin Jeesuksesi kanssa vahtii, pane mitään arvoa sinun sanoillesi. Kun tiedetään sinunkin syntisyytesi.

        Olet häikäilemätön uskonihme. Eikö sinulla ole koskaan vaikeaa noitten Mooseksiesi kanssa.
        Olet kuin heikolla jäällä. Aina pitää koputella sen paksuutta. Pitää kulkea sellaisella jäällä joka kestää ilman koputtelemattakin.

        Höpiset täällä vaan oman kilpesi kirkastamiseksi. Olet vain helisevä tiuku ja kilisevä kulkunen.
        Sinulla on sellainen ote, että sanokoot toiset mitä haluaa, mutta vastaan panen.

        Me raukat, kuten taas nimittelysi kuuluu, olemme aivan änkyränä jos Jeesus tulee soittamaan ovikelloamme. Tietysti hän on ensi luonasi käynyt kysymässä ohjeita ja osotteita sinulta.
        Voi antaa minukin osoitteen, Änkyräkatu 777 Tai Käärmeensikiötie 77.

        Minä taas illalla olen yhteydessä Herrani kansssa ja voin vain pyytää armoa sinullekkin uudelle vuodelle.


      • savon ukko
        Jeesus on Herra kirjoitti:

        Jeesus pelastaa, kuten olen tuhat kertaa jo todennut kuuden vuoden ajan. Ei vain mene perille, te kovakorvaiset jumalattomat. Itseänne te vain petätte luottamalla siveyteenne.

        änkyrä puhu siveydestä mitään. Olet niin lähellä helvettisi porttia, että poskesi jo punottaa tulijäsven loimuista.

        Myllynkiveä on jo hankkimassa, siellä se on kohta rukoushuoneesi nurkalla. Jos et usko, niin katso sieltä lähtiessäsi. Se on yhtä näkyvä kuin sinun uskosikin.


      • Jeesus on tie
        savon ukko kirjoitti:

        änkyrä puhu siveydestä mitään. Olet niin lähellä helvettisi porttia, että poskesi jo punottaa tulijäsven loimuista.

        Myllynkiveä on jo hankkimassa, siellä se on kohta rukoushuoneesi nurkalla. Jos et usko, niin katso sieltä lähtiessäsi. Se on yhtä näkyvä kuin sinun uskosikin.

        Muista kuka on lähellä helvetin porttia, minä olen mtakalla kohti taivasta, kiitos Jeesuksen, hallelujaa.

        Voi piruparkaa kaikista sitä lämpöä etsitään, kun Jumalan lasten tuomitsemisyrityksistä!

        Room. 8:31-32 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

        Room. 8:33- 34 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Room. 8:35-36 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."

        Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

        Room. 8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,


        Kannattaisi sinunkin vieä harkita kääntymistä synteinesi Jeesuksen puoleen armahdusta anomaan.
        Room. 8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


      • Exhellari86
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Muista kuka on lähellä helvetin porttia, minä olen mtakalla kohti taivasta, kiitos Jeesuksen, hallelujaa.

        Voi piruparkaa kaikista sitä lämpöä etsitään, kun Jumalan lasten tuomitsemisyrityksistä!

        Room. 8:31-32 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

        Room. 8:33- 34 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Room. 8:35-36 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."

        Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

        Room. 8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,


        Kannattaisi sinunkin vieä harkita kääntymistä synteinesi Jeesuksen puoleen armahdusta anomaan.
        Room. 8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Olet ressukka niin sokea ettet tajua että kaikki mitä sanot voidaan kääntää itseäsi vastaan. Luehan:

        "Muista kuka on lähellä helvetin porttia, minä olen mtakalla kohti taivasta, kiitos Jeesuksen, hallelujaa." Ei tässä ole mitään viitettä siihen, millä perustelet olevasi lähempänä taivasta kuin Savon ukko.

        "Voi piruparkaa kaikista sitä lämpöä etsitään, kun Jumalan lasten tuomitsemisyrityksistä!"
        Kuka täällä on sinua enemmän tuominnut toisia helvettiin ihmistä ollenkaan tuntematta. Ihminen näkee ulkokuoren...

        Raamatunpaikat: ihan turhaan kopioit niitä tänne todistaaksesi niillä puolestasi jotain. Ne voidaan sovittaa kehen hyvänsä joka ajattelee olevansa henkilö josta niissä puhutaan.

        "Kannattaisi sinunkin vieä harkita kääntymistä synteinesi Jeesuksen puoleen armahdusta anomaan." Jos itse tuollaiseen uskot, olisiko aika harkita josko itselläsi olisi mitään asiaa? Joskus se totuus voi tulla niin odottamattomalta suunnalta ettet arvaakaan.

        Lueskelin taas kerran kumppanini saarnapostillaa. Olen merkinnyt siitä muutamia kohtia. Kieli on vanhahtavaa kun painoskin on jostain 60-luvulta mutta silti ymmärrettävää. Minua huvittaa aina enemmän ja enemmän kohta, jossa Laestadius kertoo äijästä joka survoo toisia kattilaan ja istuu itse kannen päälle. Saa nähdä miten pitkään perse siinä kestää, mietiskelee Lasse (ulkomuistista muisteltuna, en tarkastanut tällä kertaa).

        Tulee myös mieleeni Eokuvasta "Populaarimusiikkia Vittulanjänkältä" kohta jossa kertoja puhuu eräästä filmin henkilöstä. Hän sanoo että kamalin ihminen maailmassa on lestadiolainen ilman jumalaa. Sori vaan mutta alat muistuttaa tuota hahmoa. Et varmaan ole katsonut elokuvaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansanedustaja vähättelee raakkutuhoa

      On ihan käsittämätöntä, että muuten niin ryhtilinjan puolueen jäsen vähättelee luonnonsuojelua ! Minäkin vastustan hait
      Maailman menoa
      338
      3564
    2. Oletko nainen siis

      Ihastunut vai rakastunut?
      Ikävä
      55
      1690
    3. Mies rakkain

      Meidän rakkaus ei pala tulessakaan❤️‍🔥
      Ikävä
      35
      1631
    4. Mulle ei oo ketään missään

      Että turha tässä on enää ikävöidä mitään. Masennun lopullisesti ja häviän tältä planeetalta.
      Ikävä
      175
      1371
    5. Laita kaivattusi

      Sukunimen ensimmäinen kirjain tähän. Katsotaan tuleeko osumia. 🙂
      Ikävä
      57
      1363
    6. Karpo kujalla

      PrimeTimessä joku demari pyörittää Karpoa 100-0.
      Ähtäri
      25
      1231
    7. Vaikenen vaikka

      haluaisin sanoa sinulle niin paljon.
      Ikävä
      96
      1157
    8. Näytit minulle

      aivan uudenlaisen maailman. Sellaisen, jossa peilien pinta ei ole säröillä. Ihastuin sinuun mitä paremmin opin sinut tun
      Ikävä
      44
      1107
    9. Mietin vain että

      tuleeko tästä koskaan mitään enempää? Tuntuu kuin menisin oravanpyörässä ympyrää. Toivon jotakin paljon enemmän.
      Tunteet
      10
      1009
    10. Hei ottaako joku vielä

      Pullavaa? ......
      Ikävä
      26
      939
    Aihe