Sellaista kyselisin nyt kun kohta alkaa taas kouluihin haut, että tietääkö joku minkä ikäisiä ihmisiä tuonne ypäjälle hakee hevosenhoitajakoulutukseen. Itse olisin hakemassa sinne yo pohjaisena, olen jo 21 vuotias ja ratsastusta harrastin nuorempana ja nyt se on tullut taas kuvioihin, niinkuin hevosten hoitaminenkin. Olenko liian vanha ja kokematon kouluun, tai siis jos siellä muut tytöt ovat 16 kesäisiä jotka ovat harrastaneet hevosia koko elämänsä niin en välttämättä "kuulu" siihen ryhmään?
Hevosopistot
2
250
Vastaukset
- Aikki88
En usko, että ypäjällä on ikärajaa, mutta onhan aina mahdollista mennä aikuislinjalle. Itse olen 22vuotias ja haluaisin hakea kaustisiin opiskelemaan ravialaa, mutta itseänikin mietityttää kokemuksien puute ja mahdollisten "luokkatoverien" nuori ikä. Kannattaa lähettää sähköpostia opistolle ja kysyä. Kaustisista kuului, että kaikki ravikokemus on plussaa, mutta ei välttämätöntä. :) Silti taidan etsiä työharjoittelupaikkaa ravitalleilta ennen kuin lähden opiskelemaan.
Ikärajaa ei ole, kyse on omasta viihtymisestä. Jos uskot olevasi ok nuorempien kanssa (joita porukassa tietysti pääasiassa on) niin siitä vaan. Itse menin harjun oppimiskeskukseen suoraan yläasteelta. Kämppikseni oli sen sijaan 20v jo yhden ammattitutkinnon suorittanut, eikä hän kokenut sitä lainkaan ongelmallisena.
Ja jos haet yo-pohjaisena niin kaikillahan on se lukio taustalla kuitenkin, eli ovat yleensä vähintään 19v. Menkää ihmeessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752853- 572796
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172633- 412072
- 522046
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2772015Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421160
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21100Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961009