Vauva-/lapsivakuutus ! (If/Tapiola/vai joku muu?)

-EkaaOdotan-

Hei kaikki äidit!

laitoin tämän viestin odottavien puolelle, mutta ajattelin laittaa tänne äitienkin puolelle, koska teillähän varmaan enemmän kokemusta asiasta!

Kyselisin vähän vauvavakuutuksista (lapsivakuutuksista) tai siis teidän omista mielipiteistänne/kokemuksistanne.

Minun on nyt korkea-aika laittaa paperit vetämään, jos aion vauvavakuutuksen saada odotusaikana.
Meillä on tällä hetkellä kaikki vakuutukset If:ssä josta aikoinaan saimme hyvän tarjouksen. Nyt pohdin pitäisikö minun myös ottaa vauvavakuutus sieltä tai siis mieheni haluaa, että se otetaan sieltä. Itse olen kuullut vain huonoa If:n vauvavakuutuksista. Toisaalta If:n vauvavakuutus uusiutui keväällä eli aikasemmin tämän vauvavakuutus katkesi ja sitten haettiin lapsivakuutusta. Nyt vauvavakuutus jatkuu lapsuusajanvakuutuksena aina 15 ikävuoteen asti. Omavastuu on myös If:ssä hiukan kalliimpi.

Itse olen kuullut paljon hyvää tapiolasta, mutta silloin joutuisimme siirtämään ainakin kotivakuutuksen sinne (tulee silloin edullisemmaksi.). Kotivaakutus ei mielestäni ollut niin hyvä, kuin mikä meillä nyt on :( Meinaan kyllä pyytää heiltä tarjouksen....

Pohdin myös lähivakuutusta ja pohjantähteä. Pohjantähti olisi ainut joka korvaisi, jos lapsella on esim. maitoallergia.

Jakakaa kokemuksianne !!! :) Meillä on isännän kanssa menossa tällä hetkellä vakuutus"tappelu"

Mihin vakuutusyhtiöön te päädyitte ja millä perusteilla?
Oletko ollut tyytyväinen ja onko vakuutuksesta ollut mitään hyötyä?
Jos et ottanut vakuutusta niin miksi? ja onko näin jälkeenpäin harmittanu?

7

1118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapiola jees

en ottanut mitään vakuutusta, ja tuskin olisin saanutkaan, eipä niitä lihaville anneta kait..? no, ei ois kannattanutkaan, sillä lapsi on terve kuin mikä. itsellä ei oo ollu ikinä oikeen mitään ruoka-allegioita ja mieskin terve, ja serkut melkein kaikki terveitä olleet. ja meillä on ainakin ennen päässy hyvin lääkäriin, yksityistä iltapäivystystä ei edes täällä ole. Muuten tapiola on ollut itselle hyvä ja reilu korvaaja. lapselle otettiin heti tapaturmavakuutus maksimikorvauksilla, hinta ei oo kuinkolmekymppiä.

• mansikka.milla

itse otin pohjantähdeltä. ei mtn valittamista ainakaan. otin sen siksi koska mulla on siellä kaikki muutki vakuutukset.

• ?

Otettiin lapsivakuutus tapiolasta sillä perusteella kun kaikki muutkin vakuutukset on otettu sieltä.Vielä ei ole vakuutuksella tarvetta ollut mutta mieluummin pelaan varman päälle kun harmittelen vakuutuksen puuttumista jos jotain sattuukin :)
      Mutta mielestäni tapiolassa on erittäin kattava juuri tuo lapsivakuutus.Suosittelen lämpimästi!

• ifin asiakas

Meillä ifin lapsivakuutus ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Lapsella allergiaa jonka takia lääkärissä käyty usein. Korvaukset tulleet aina nopeasti. Hyvää on myös se että omavastuu on vuodelle siinä satasen kieppeillä, eikä niin että eri sairauksista erillinen omavastuu. Käydään siis vaikka lastenlääkärillä flunssan takia tai silmälääkärillä niin nämä menevät samasta omavastuusta.

• Äippä 2006

Pääsääntö tuntuisi olevan se, että kaikki vakuutukset kannattaa keskittää.... poikkeuksia voi tietysti olla. Tossa lapsivakuutuksessa kannattaa olla tarkkana noiden omavastuiden kanssa ja huomioida se, maksetaanko omavastuu jokaiselta käyntikerralta vai voiko korvattavia tapahtumia kerätä esim. vuoden ajan ja näistä menee vain yksi omavastuu.

Meillä on vakuutukset Nordealla ja sieltä siis lapsivakuutuskin. Olemme olleet tosi tyytyväisiä. Omavastuu on 75 euroa ja se kattaa siis kaikki vuoden sisällä kertyneet laskut. Sikäli meidän kohdallamme lapsivakuutus ei ole ollut kannattava, että lapsi sairastelee tosi vähän... viiden vuoden aikana ollut pari korvatulehdusta ja jotain perusflunssia... Että me olemme rutkasti miinuksella. Tuolla Nordeassa oli minun mielestäni muutkin vakuutukset varsin kilpailukykyisiä....

Olen kuullut myös esimerkiksi sellaisista vakuutuksista, joissa omavastuu on 50euroa, mutta se on sitten kertakohtainen..... No, kannattavuus riippuu ihan siitä, onko lapsi sairastavainen vai ei - ja sitähän ei voi tietää...

Monella ystävällä on tuo Tapiolan vakuutus ja kehuvat myös sitä - siinäkin voi laskut kerätä vuoden ajalta ja selviää yhdellä omavastuulla. Ifissä muistaakseni tuo omavastuu on juuri kertakohtainen...

Mutta käykää siis eri vakuutusyhtiöitä läpi ja pyytäkää tarjouksia. Siten löydätte omalle perheelle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

• Äippä 2006

Nordean vakuutusyhtiön nimi on siis nykyään Tryg...

• Ifin asiakas myös

Ifissä omavastuu aina vuoden kerrallaan. Meillä vakuutukset siellä ja ollaan oltu tyytyväisiä. Tuossa todella kannattaa olla tarkkana, että miten omavastuut menee. Kavereilla kun menee aina omavastuu (n.50) jokaisesta erillisestä sairaudesta. Vuoden aikana menee aika paljon enemmän rahaa omavastuisiin kun flunssasta oma, ihottumasta oma, rokosta oma jne. toisin kuin meillä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe