Tässä teille meidän kulttuuria!! Sanon sen sävelin!
Eläköön se pieni ero! Kuunnelkaa tekin!!
Sång med skål: FM-tävlingarna i nyskriven snapsvisa
Radio Vega fredag 31.12 kl 19.30
Hyvää Uutta Vuotta!
Mvh Ankdam
Hyvää Uutta Vuotta snapsilaulujen säestyksellä!
15
597
Vastaukset 15
- Aku Ankka
Ei teillä suruilla ole mitään omaa kulttuuria, vaan lainaatte kulttuurinne Ruotsista.
Meillä aitosuomalaisilla on ikiaikainen kalevalainen kulttuuri, joka on ruotsalaistakin kulttuuria vanhempaa ja omaleimaisempaa.
Hyvää Uutta Vuotta....kuitenkin! - vasselikuu
I ändan på en koo där växa kabbeljoo o i ändan poo en turskatant där växa det likadant
Näin minä olen tuon laulun oppinut:
I rumpan på en gris,
där växer lingonris.
I rumpan på en tant,
där växer likadant.
SKÅL!
Gott Nytt År!
- t.a.p.
"Tässä teille meidän kulttuuria!!"
Kaada ittelles vaan, ei kiinnosta. - 30
Ei kiitos Ankdam. Voit päätellä itse, mistä johtuu ettei suomenkielisiä kiinnosta kulttuurinne.
Ehkäpä teistä vain on niin paljon kivempää olla negatiivisia, pahantuulisia, happamia, kiukkuisia ja huumorintajuttomia että mieluummin dokaatte älyn ämpäriin, hampaita kiristellen ja ***ttua ja ***lettä toistellen. Kukin taaplaa tyylillään. Ainakin minulla oli eilen mukava ilta snapsilaulujen, kuohuviinin, hyvän ruuan ja hyvien ystävien seurassa.
Parempaa ja positiivisempaa Uutta Vuotta sinullekin!
Mvh Ankdam- t.a.p.
Ankdam kirjoitti:
Ehkäpä teistä vain on niin paljon kivempää olla negatiivisia, pahantuulisia, happamia, kiukkuisia ja huumorintajuttomia että mieluummin dokaatte älyn ämpäriin, hampaita kiristellen ja ***ttua ja ***lettä toistellen. Kukin taaplaa tyylillään. Ainakin minulla oli eilen mukava ilta snapsilaulujen, kuohuviinin, hyvän ruuan ja hyvien ystävien seurassa.
Mvh AnkdamPositiivisella mielellä tässä liikkeellä ollaan, pakkoruotsin poistumistakaan en epäile hetkeäkään.
- simo ilkka hurtta
Ankdam kirjoitti:
Mvh AnkdamTaas tätä perinteistä ruotsalaista alemmuskompleksista syntyvää vihaa jota on kiva purkaa suomalaisiin ainoaan kansaan jolle Ruotsi on pärjännyt eikä aina silloinkaan omin voimin vaan nuijasodassa Klaus Flemingin.
P.S. Aleksanteri Nevski joukoista Neva joella jotka löivät Ruotsin kansallissankarin Birger Jaarlin taisi enemmistö olla suomalais-ugrilaisia tai ainakin slaaveihin sekottuneita suomalais-ugrilaisia. - exät
Ankdam kirjoitti:
Mvh Ankdamon normaalia kuten Ankdamille: en tajuu...
- häme-jaakko
Häviävää kulttuuria ja hyvää uuttavuotta räkäruotsalaisille. Eipä tule ikävä kun paattinne ajaa karille. Muille hyvää ruotsitonta uuttavuotta!
- kalle anka
varmasti oikea?
- exkok
on vielä mukana kuvioissa. Onko tämä nyt sitä myönteistä lähestymistä tehdä pakkoruotsi houkuttelevaksi. Näin paasataan Höblässä lähes päivittäin erilaisissa sepustuksissa ja yleisön osastolla. Eikö se pakko mennytkään perille? Ei mene mikään keinotekoinen mielistelykään, parasta uskoa ajoissa.
- hil suajl
Jaahas jaahas. Vanha ämmä taas ottanut muutaman snapsiryypyn näin uuden vuoden kunniaksi. Älä ota enää! Ei viina terveellistä ole sanovat valehtelijat mitä tahansa.
- 8
Hyvää uutta vuotta!
Laulut ovat hyvää kulttuuria!
Muista nyt, että ruotsi säilyy kyllä Suomessa ja suomenruotsalainen kulttuuri myös vaikka se kielivapaus tuleekin. Sitten päästään taas puhumaan ruotsin hyvistä puolista!- 9
Ja usko pois Ankdam, että laulamme ja hurraamme ja juomme sampanjaa, kun pakkoruotsi ja teeskennelty kaksikielisyys jäävät historiaan.
Sinäkin voit silloin olla iloinen, ruotsinkielisiä ei silloinkaan sorreta eikä alisteta, voitte edelleen laulaa snapsilaulujanne vapaasti. Ette kai tarvitse meidän pakottamista ilonpitämiseenne?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031241
Salaisuudet paljastuu
Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku93862Poliisi pamputti Variskankaalla
Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella31784- 66693
Karita Tykkä mennyt kihloihin.
Onnittelu kuuluu hänelle ja tulevalle aviopuolisolleen.93616- 32605
S-ryhmän ihmisoikeuslinja ei kestä omaa hankintaketjuaan
S-ryhmän Israel-boikotin suurin uskottavuusongelma löytyy yllättävän läheltä, SOK:n omien tuotemerkkien hankintaketjuist16574- 18558
Haavoittuvuutesi on aseista riisuvaa
Harmi, etten voi osoittaa sinulle tunteita. Hyvää yötä miehelle. Naiselta43523- 10466