1.1.2011 Tipaton tammikuu !

Tervetuloa tipattomalle.Se voi olla hyvä alku pidemmälle raittiudelle.
Elämä voi muuttua.

224

7332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no more

      Lähden mukaan, on tuota viinaa jo juotu, tää ilta vielä menee kosteasti.

      • naulaa

        Sefu voisi naulata tän tammikuun ajaksi tonne ylös .


      • pääsitkö mukaan

        joukkoon ?


    • kokeilen

      Mulla tipaton on kokeilu, paraneeko olo. Aivan varmasti paranee. Jatkosta en tiedä.

    • wimma.

      Tipaton alkoi krapulassa, niin oletinkin.

      Viime vuonna ei yhtään viikkoa ilman alkoa. Tästä voi vaan ponnistaa. Ylöspäin.

      AA uteliaisuudesta kiinnostaa, teen omat ratkaisut. AA ketjua tästä ei saa tulla.

      • koitos

        päivää .


    • suurkuluttajaM

      Mukana ollaan! Tätä on suunniteltu jo pitempään, viime vuonna pisin tauko kai 5 päivää ja joka viikko meni yli suurkulutuksen. Harmi että jääkaapissa on vielä 5 kaljaa eiliseltä. Pitäneekö kylmästi kaataa viemäriin, vai säilytetäänkö kuukausi. :-/

      • tip tap

        Joo, on sanottava, että promillet ei ole vielä nollissa. Mutta kun sinne laskevat, saavat siellä pysyä ainakin tammikuun ajan.


      • Toinen suurkuluttaja

        Ei viiteen kaljaan ole paljoa rahaa kuitenkaan mennyt. Eivätpähän sitten houkuttele tammikuun aikana. Osta tilalle vaikka jotain hyvää syötävää.


      • Tuopin jäljet

        Mutta kun noita arjen sankareita ei ole kun puheisssa. Ps kyllä se kuitenkin näin päin meneepi juon nämä ja huomenna lopetan. Mutta niinku toi tapsa joskus lauleli KAIKKI VIIMeisen tuopin kumoaa.


    • Tänään tammikuun eka päivänä.

      • Tippa M.V

        Viime puoli vuotta aivan liikaa tissuttelua. Tänään alkoi tipaton tammikuu, vuosi sitten myös, silloin huhtikuulle asti. Paino tippui 8 kg koko mies muuttui, yleisvire.


      • Kaljaralli
        Tippa M.V kirjoitti:

        Viime puoli vuotta aivan liikaa tissuttelua. Tänään alkoi tipaton tammikuu, vuosi sitten myös, silloin huhtikuulle asti. Paino tippui 8 kg koko mies muuttui, yleisvire.

        Kaljan ja viinan huuruttamasta elämästä pääsee muutamaks viikosta pääsee huilille koko elämä menee taas uusksi. Mutta mitä tapahtuu ensin tuntuu että leijuisi pilvissä kun ei tarvitse juoda enää . Mutta ainakin tässäkin asiassa tulee se kuuluisa arki vastaan ainakin meikäläisellä ei tunnu oi slvin olo enää niin mahtavalta . Mutta kyllä se entisen juopon elämän aina voittaa Kertokaapa muutkin jotka olette muutamanviikon olleet selvinpäin


      • exåpoi

        hyvin menee, mutta menköön, muistakko oliko se 2005 tipaton tammikuu mistä åpoi (minä) jäi koukkuun raittiuteen?
        näin se aika rientää, parivuotta ollut paussia palstalla nii het perhana ovat sulukenneet omatsivut
        tärkeintä kuiten on viinaton elämä

        "åpoi" nikki oli varattu jollekki, en tiijä onko minun vanha vielä voimassa vai onko joku toinen ottanut sen käyttöön


      • exåpoi kirjoitti:

        hyvin menee, mutta menköön, muistakko oliko se 2005 tipaton tammikuu mistä åpoi (minä) jäi koukkuun raittiuteen?
        näin se aika rientää, parivuotta ollut paussia palstalla nii het perhana ovat sulukenneet omatsivut
        tärkeintä kuiten on viinaton elämä

        "åpoi" nikki oli varattu jollekki, en tiijä onko minun vanha vielä voimassa vai onko joku toinen ottanut sen käyttöön

        Se oli tammikuu 2005 johon minäkin leikkimielellä osallistuin, tosin olin ollut jo vuosia raittiina ennen sitä ketjua ja olen edelleen, aika rientää mutta raittius säilyy. Luultavasti myös sinulla?

        T. Mika.


      • Oskari5
        exåpoi kirjoitti:

        hyvin menee, mutta menköön, muistakko oliko se 2005 tipaton tammikuu mistä åpoi (minä) jäi koukkuun raittiuteen?
        näin se aika rientää, parivuotta ollut paussia palstalla nii het perhana ovat sulukenneet omatsivut
        tärkeintä kuiten on viinaton elämä

        "åpoi" nikki oli varattu jollekki, en tiijä onko minun vanha vielä voimassa vai onko joku toinen ottanut sen käyttöön

        Mukavaa kuulla vanhojakin kirjoittajia. Hyvä asia, että olet pysynyt raittiina. Minäkin tulin kuvioihin niihin samoihin aikoihin ja olen pysynyt raittiina. Ei ole kertaakaan kaduttanut.


      • karbidi1
        Oskari5 kirjoitti:

        Mukavaa kuulla vanhojakin kirjoittajia. Hyvä asia, että olet pysynyt raittiina. Minäkin tulin kuvioihin niihin samoihin aikoihin ja olen pysynyt raittiina. Ei ole kertaakaan kaduttanut.

        Mulla on edelleenkin omallatunnollani se Sun viimeeks ( vuos sitten ) lähettämäs viesti. Jokukerta mä siehen vielä vastaankin. Nyt vaan vilkasin palstaa, joka näkyy olevan menny ulkoasultaan päin persettä, noh ainahan kaikkea tarttee muuttaa ja monasti ne muutokset pilaavat kaiken, niinku nytkin!
        Tuttui ei paljon näkynny, mut joku päivä mä Sulle pistän omia juttuja, kuhan pystyn. Jaksamisiin !


      • Oskari5
        karbidi1 kirjoitti:

        Mulla on edelleenkin omallatunnollani se Sun viimeeks ( vuos sitten ) lähettämäs viesti. Jokukerta mä siehen vielä vastaankin. Nyt vaan vilkasin palstaa, joka näkyy olevan menny ulkoasultaan päin persettä, noh ainahan kaikkea tarttee muuttaa ja monasti ne muutokset pilaavat kaiken, niinku nytkin!
        Tuttui ei paljon näkynny, mut joku päivä mä Sulle pistän omia juttuja, kuhan pystyn. Jaksamisiin !

        Aika usein on tullut mietittyä, että mitähän Sulle kuuluu. Kesän tietenkin olit siellä möksällä, kuten aikaisemminkin.
        Juu. Uudistuksia ovat tehneet. Ovat uudistaneet minunkin tiedostojani niin, että en löytänyt enää minkäänlaisia tietoja itsestäni. Ovat ylläpitoon perustaneet joskus tuotesuunnittelijan vakanssin. Vaikka asiat olisivat jo hyvin, niin pitäähän sen tuotesuunnittelijankin jotakin palkkansa eteen tehdä, eli pitää suunnitella lisää, että pitäisivät talon leivissä. Tulos on joskus karmeaa katseltavaa.
        Kun saat inspiraation, niin kerro kuulumiset.
        Vanhoja tuttuja ei enää juuri ole mukana. Toki pörri1, ma-sa ja nyt jopa åpoi näyttäytyvät silloin tällöin. Niin ja sitten sheriffi, joka käväisee aina säännöllisin välein iskemässä nyrkin pöytään, niin, että kone tärisee.


      • Kaarfina Tasantho
        karbidi1 kirjoitti:

        Mulla on edelleenkin omallatunnollani se Sun viimeeks ( vuos sitten ) lähettämäs viesti. Jokukerta mä siehen vielä vastaankin. Nyt vaan vilkasin palstaa, joka näkyy olevan menny ulkoasultaan päin persettä, noh ainahan kaikkea tarttee muuttaa ja monasti ne muutokset pilaavat kaiken, niinku nytkin!
        Tuttui ei paljon näkynny, mut joku päivä mä Sulle pistän omia juttuja, kuhan pystyn. Jaksamisiin !

        Hyvinkö maksa jaksaa?


      • "åpoi"
        exåpoi kirjoitti:

        hyvin menee, mutta menköön, muistakko oliko se 2005 tipaton tammikuu mistä åpoi (minä) jäi koukkuun raittiuteen?
        näin se aika rientää, parivuotta ollut paussia palstalla nii het perhana ovat sulukenneet omatsivut
        tärkeintä kuiten on viinaton elämä

        "åpoi" nikki oli varattu jollekki, en tiijä onko minun vanha vielä voimassa vai onko joku toinen ottanut sen käyttöön

        Päivä kerrallaan!


    • alte et late

      tehdä ennätyksen ja viettää kolmannen tipattoman tammikuun. Joulukuussa 08 desinfioin vessanpöntön ja kaadoin kolme kossua sinne kun oli tullut otettua jokseekin rankasti kolme viikoa. Siitä asti tässä on menty selvinpäin. Ainakin toistaiseksi. Sitä kuinka kauan, en mene lupaamaan enkä vannomaan mutta toivottavasti kauan. Kovasti tsemppiä kaikille palstan lukijoille ja hyvää vuotta -11.

    • ex-tissuttaja

      (uskalla paljoa enää kirjoitella) Mutta mielestäni parhain aloitus pitkään aikaan.
      "elämä voi muuttua".

      • kautta..

        Meikä aloitti myös perinteisen tipattoman, viinaa on kyllä kaapit pullolaan, mut kännätään vasta helmikuussa. Mulla tosin on vaikeusastetta lisätty sunnuntai lounaan viini lasillisella, se on pitkäaikainen peinne. Nooh viimeiset viisi vuotta se on toiminut ja ryhdittää kummasti vanhaa juoppoa, sillä pieni kiusoittelu vaan vahvistaa ja antaa mahtavan voiton tunteen.. Onnistumisia vaan muillekin..


      • Niitse

        Kiinnostavin ja eniten ajatuksia herättävä aloitus ikinä!


      • Kotikilju.

        Kerrankin asiaa!


      • Päivä kerrallaan

        Hieno homma!

        Lopeta kirjoitaminen a ala opetteleen ajatteöemishtasshhhh


    • t. voipytty

      tänään tammikuun ekana.

      • Nöyränä eteenpäin...

        -Minun tipaton Tammikuu alkoi vuosi sitten Tammikuun 14pvä.. Se vaan jäi päälle, ennen sitä olin viikonloppu alkoholisti ja tietenkin joka suruun, lomaan ja juhlaan join kohtuuttoman paljon. Oli ikäviä hetkiä ja välillä tuumasi jopa usko elämään loppua.
        Nyt olen kun eri mies, tänään Sunnuntaina löysin jo aamusta itseni urheilemasta jne... Pääkin pelaa ja jopa lintujen laulu tuntuu kivalta puuhalta kuunnella. Ennenkaikkea ei ole himoja alkoholia kohtaan. Suosittelen lämpimästi olemaan selvinpäin päivä kerrallaan.


      • pyöreät kohta huh hu
        Nöyränä eteenpäin... kirjoitti:

        -Minun tipaton Tammikuu alkoi vuosi sitten Tammikuun 14pvä.. Se vaan jäi päälle, ennen sitä olin viikonloppu alkoholisti ja tietenkin joka suruun, lomaan ja juhlaan join kohtuuttoman paljon. Oli ikäviä hetkiä ja välillä tuumasi jopa usko elämään loppua.
        Nyt olen kun eri mies, tänään Sunnuntaina löysin jo aamusta itseni urheilemasta jne... Pääkin pelaa ja jopa lintujen laulu tuntuu kivalta puuhalta kuunnella. Ennenkaikkea ei ole himoja alkoholia kohtaan. Suosittelen lämpimästi olemaan selvinpäin päivä kerrallaan.

        Sama täälä pidän tipatonta tammikuuta,mutta huoli on kun täytän pyöreitä täsä kohta puolin,onko kellään mitään vinkkiä millä saan synttärit juhlittua ilman viiniä?Tiedän että varmaan ne jotka tietää et täytän vuosia tulee ja mukanasitä sun tätä.


      • t. voipytty
        pyöreät kohta huh hu kirjoitti:

        Sama täälä pidän tipatonta tammikuuta,mutta huoli on kun täytän pyöreitä täsä kohta puolin,onko kellään mitään vinkkiä millä saan synttärit juhlittua ilman viiniä?Tiedän että varmaan ne jotka tietää et täytän vuosia tulee ja mukanasitä sun tätä.

        tänäpänä.


      • Punanenä
        pyöreät kohta huh hu kirjoitti:

        Sama täälä pidän tipatonta tammikuuta,mutta huoli on kun täytän pyöreitä täsä kohta puolin,onko kellään mitään vinkkiä millä saan synttärit juhlittua ilman viiniä?Tiedän että varmaan ne jotka tietää et täytän vuosia tulee ja mukanasitä sun tätä.

        En ainakaan kertoisi olevani tipattomalla. Kaverit järjestävät paineita. Itselläkin on juhlat loppiaisena. Meinaan vaan olla ottamatta, enkä selitä. Muut saa ottaa. Muutama kerta on kokemusta menneiltä vuosilta, ei se niin hirveää ole kuin miltä ensiksi vaikuttaa.


    • Tänään maanantaina.

      • Punanenä

        Uudenvuoden aattoma viimeiset viisi paukkua Brändiä ja pikkulasi samppanjaa. Ei ollut eka päivä krapulaa ja nyt on kolmas päivä menossa. Kumpa vain olisikin viikonloppujuoppo, mutta kun joulun paikkeillakin oli syytä kumota jos minkälaista kuusehaku- ja kinkunpaistodrinkkejä. Tulossa kuulemma sellaisia päiviä, että ei jaksa olla yhtä kiltti kuin ennen, ärsyttää asiat, on alakuloisuutta (tosin on krapulassakin) ja tympäisevä olo, eikä jaksa innostua mistään. Eniten murehdin, miten pidän pokan töissä, kun on yksi aika kelju besservisser-tyyppi, jota pitää päivät pitkät sietää. Muutenkin tekisi mieli vetäistä turpaan. Mutta yritetään tässä sitkutella. Voi kun pysyisi mukava keskusteluporukka tukena!!


    • mukanaollaan,

      Itse pyrin olemaan tipatta koko loppuelämäni, tuo yksi kuukausihan on aivan helppo kelle vaan, kai?

    • t.voipytty

      tänään.

    • Elossa :)

      yli 1800 päivää 'rikki' (piti ihan laskea). Oon älyttömän ylpeä itsestäni! Tein tipattomasta elämäntapamuutospäätöksen. Otin kaikenmaailman apukeinot käyttöön. Hain apua itse ja omasta tahdostani, siksi onnistuin. Homma toimii. Ei tarvitse pelätä tai epäillä päivittäin tai roikkua pelastusopilississa kinkereissä. Hienoa olla ihan vain minä! Kohta lähen liikuskelemaan ja saunoman. Sitten syön hyvin.

      • Tippa M.V

        No niin, kolmas tipaton ja samalla savuton päivä. Vähän kiristää hermoja mutta ...kyllä se tästä.


      • hajuton ja savuton

        kerro meille niistä kaikenmaailman apukeinoista. neuvoista voi olla vaikka hyötyä vaikka muillekin. tipaton on täälläkin päällä.


    • Raitis tiistai.

      • ex-tissuttaja

        10-4 Kuittaa raittiin tiistain myös.


      • Tippa M.V

        4 pv tipaton ja savuton. Nikotiinipurkkaa ja kävelylenkille kun ahdistaa,,,on tullut käveltyä viime päivinä paljon. Tsemppiä muillekkin.


    • t. voipytty

      tiistai.

    • Tippa M.V

      Viides aamu ja savuttomana ja tipattomana. Eilinen pv kaikista vaikein , tuli käveltyä paljon. Oma metodini vierotusoireisiin, toimii minulla, siis tupakoinnista kyse, hätäapuna nikotiinipurkka. Tipattomuus ei niinkään vaikeaa, viinan käyttö ei kohdallani päivittäistä. Viime aikoina tosin vauhti kiihtyi ja oli aika pysähtyä. Tiedän että raittiuteen voi myös humaltua, vuosi sitten olin 7 kk tipattomalla, minus 12 kg, mieli korkealla, paljon hyviä asioita. ..sitä kohti pv kerrallaan...tsemppiä kaikille.

      • Punanenä

        Ja illalla bileisiin, jonne käyn ostamassa viiniä vain sen vuoksi, että aikaisemmissa saman paikan bileissä ole n kiskonut hävettävän paljon talon viinejä. Itse meinaan olla juomatta. Paino on pudonnut. Tv äänittää kaiket päivät (töissäolon aikana) kaikenlaisia ohjelmia, joita sitten istun ja katson. Ajatukset pysyy pois brändistä.

        Zemppiä savuttomalle. Lopetin tupakan n. viisi vuotta sitten. Joku nettijuttu oli vappuna menossa "Lopeta" tms. Oli jokin palkintoarvonta. Siihen menin ja pystyin jättämään tupakan nikotiinipurkan avulla, sitä jyystin kai pari-kolme viikkoa. Sitä enen vetelin norttia ja pikkusikareita, huh huh!


      • ex-tissuttaja

        Olet sä ihan tosissaan?
        Sorry kun tiedän että useamman kemikaalin lopetus on vähän helvetin vaikeata ja ite jos olisin lääkäri niin suosittelisin vain yksi kerrallaan.
        Niin iite lopetin viinan ja tabut sekä vain 5 röökiä päivässä.
        Uskalla kohta enää juoda edes cokista.


      • ex-tissuttaja
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Olet sä ihan tosissaan?
        Sorry kun tiedän että useamman kemikaalin lopetus on vähän helvetin vaikeata ja ite jos olisin lääkäri niin suosittelisin vain yksi kerrallaan.
        Niin iite lopetin viinan ja tabut sekä vain 5 röökiä päivässä.
        Uskalla kohta enää juoda edes cokista.

        Ei ollut leuhkimista ja taidan poistaa viestini.


    • Raittiina.

      • ex-tissuttaja

        10-4
        Oikeastaan aika raskas viikonalku mutta eiköhän tässä raittiiina pysytä.
        Ei ole vaihtoehtoa :) kun tiedän ettei viina helpota eikä muukkaan myrkyt.


      • Päivä kerrallaan"!"
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        10-4
        Oikeastaan aika raskas viikonalku mutta eiköhän tässä raittiiina pysytä.
        Ei ole vaihtoehtoa :) kun tiedän ettei viina helpota eikä muukkaan myrkyt.

        Ota Omo, niin ei homota.


    • t. voipytty

      pientä lumisateen tapaista katsellen.

      • Päivä kerrallaan..

        Omosade?


    • Tippa M.V

      Huomenta. Kuudespv ,olo norm, ei kauheita vieroitusoireita, oli kiva herätä tähän päivään. Aijemmin kun olen pitänyt juomataukoja 6kk-9 kk olen todella humaltunut raittiudesta ja ihmetellyt juomatapojani. Sitten ensimmäinen saunakalja ja harhaluulo että kyllä tämä tästä. Väärin - itsepetosta. Pikku hiljaa valun tissuttelun pöhnäiseen maailmaan. Tulee ylilyöntejä, morkkiksia, pelkotiloja, unettomuutta jne..ja se panee vituttamaan, ei jaksa , ei tahdo, ei halua. Siis taistelen taas itseni irti päihteistä. Välillä antabus kapselin avulla tosin. Nyt urheillen. Tsemppiä kaikille

    • Raitis loppiaistorstai.

      • Oskari5

        Hyvää Loppiaista! Raittiina näyttää menevän ja se tuntuu mukavalta.


      • t. voipytty

        ja lähipäivinä riisutaan joulukuusi koristeistaan.


      • 26

        sulla mikään raitis päivä oo. Tupua ja Omoa menee reilusti.


      • ex-tissuttaja
        t. voipytty kirjoitti:

        ja lähipäivinä riisutaan joulukuusi koristeistaan.

        Kuittaan taas tämänkin päivän raittiiksi
        Ei ollu joulukuusta ja nyt vähän harmittaa ettei ollut.


      • ex-tissuttaja
        26 kirjoitti:

        sulla mikään raitis päivä oo. Tupua ja Omoa menee reilusti.

        Mutta minäpä pesin pyykit jollain toisella kamalla, valkoista,,, ihan lumen valkoista todella tiukkaa kamaa ja saatana, lakanat suorastaan loistaa.


      • sitten varmaan
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Kuittaan taas tämänkin päivän raittiiksi
        Ei ollu joulukuusta ja nyt vähän harmittaa ettei ollut.

        haluat hankkia kuusen.


      • Päivä kerrallaan
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Mutta minäpä pesin pyykit jollain toisella kamalla, valkoista,,, ihan lumen valkoista todella tiukkaa kamaa ja saatana, lakanat suorastaan loistaa.

        Outoa kielenkäyttöä uskovaiselta Omonistiltä.


      • Metsuri 5
        sitten varmaan kirjoitti:

        haluat hankkia kuusen.

        suksia kuuseen.


    • heiteiv

      minulla viides päivä raittiina,sunnuntaista aloin laskemaan,koska lauantaina tuli krapuloissa juotua vielä jäljelle jääneet kaljat. sunnuntai oli ihan hirvee päivä kun teki niin mieli juoda.mutta nyt on pikkuhiljaa alkanut tuntua paremmalta.olen kyllä syönyt ja juonut limuja ihan hirveesti,mutta mikä tahansa parempi kun alko..

    • Tippa M.V

      Huomenta, 7 pv takana. Olo hyvä. Enemmän tupakkaa kuin alkoholia tekee mieli. Yritän rimpuilla eroon molemmista mutta niin kuin ex-tissuttelija nm . kirjoitii. Tiputa yksi addiktio pois kerrallaan. Siinä voi olla ajatusta, mutta kun on ihmisenä niin musta-valkoinen, on-off tyyppi niin juoma kun muun elämän suhteen niin näillä mennään. Jos Donneri aikoinaan mainosti "Lukeminen kannattaa aina ". kävin kirjastossa , silmiini osui pokkari. Kesämies- rokkikukko Hynysen teos. Nopeasti luettavaa kamaa muusikoiden keikka elämästä. Vertailukohtia etsien omaan juomiseen- tissuttelija taidan olla. Joka täytyy--join sitä ja sitä jne...no joo, tulihan luettua ja huokastua onneksi olen tänään raittiina . Tsemppiä kaikille.

      • Punanenä

        Loppiainen tuli otetuksi bileissä vastaan kuivin suin ja ällöttävää wishyä skoolaten skumppalaseista. (En ole limska-ihminen, eikä siihen vettä annettu). Reilusti sanoin olevani tipattomalla, siihen ei erikoisesti reagoitu, ei tuputettu viinaa, enkä tuntenut olevani erilainen. Siis olin fiksussa porukassa.

        Mutta, ON ARKEA ELOMME TÄÄ...


      • Punanenä kirjoitti:

        Loppiainen tuli otetuksi bileissä vastaan kuivin suin ja ällöttävää wishyä skoolaten skumppalaseista. (En ole limska-ihminen, eikä siihen vettä annettu). Reilusti sanoin olevani tipattomalla, siihen ei erikoisesti reagoitu, ei tuputettu viinaa, enkä tuntenut olevani erilainen. Siis olin fiksussa porukassa.

        Mutta, ON ARKEA ELOMME TÄÄ...

        Raittiina.


      • ex-tissuttaja
        raitis kirjoitti:

        Raittiina.

        Kuittaan myös raittiiksi mutta flunssa on. :/
        Miksi minä saan aina miinuksia, nyyh.

        Tippa M.V kun olet päässyt noin hyvään alkuun niin jatka samoilla linjoilla.


    • t. voipytty

      tipattomana tänään perjantaina.

      • Jore Metsäoja

        Raittiinna


      • Ere raittiss

        Päivvä kerrallaan!


    • SuurkuluttajaM

      Eka viikko menestyksellisesti takana. Uudesta vuodesta jääneet kaljat kaadoin viemäriin! Vähän hermostutti alkuviikosta, mutta alkoi jo loppuviikosta helpottaa. Tämä perjantai oli melko tärkeä etappi selvittää. Jospa ensi viikolla kuivattelu alkaisi sujua jo rutiinilla...

      • Raitis lauantaiaamu.


    • Tippa M.V

      Jumalauta miten hyvä herätä lauatai aamuun. Normaalisti perjantait tissutellen ja lauantai samoin. Kaksi ensimmäistä viikkoa vierotuksessa kaikkein pahimmat, vanhasta tottumuksesta sain itseni kiinni katselemassa lähikaupassa Olvi tölkkejä. Matka jatkui, tölkit jäi hyllyyn. Viinapiru on olemassa. Tupakointi sitten haastavampi juttu. ...kärvistely jatkuu. Ex-tissuttelija; Pystyt pitämään viidessä savukkeessa per pv ? Oletko kauan ollut juomatta ? Mukavaa lauantaita, tästä tulee hyvä pv.

      • Punanen'

        .... aloitettiin, nyt kauppaan reippaana, suppeammalla kassilla kuin ennen kun ei tarvii kaljaa kantaa.


      • ex-tissuttaja

        Kuittaan myös tämän päivän raittiiksi.

        Onnittelut ja vähän mietinkin että kärvistelet enemmän röökin himossa Tippa M.V.
        Ohjelmoin ite kännykän hälyttämään koska on nikotiinimyrkytysaika, ei nuo hermot muuten pysy kurissa jos ei välissä saa savuja mutta vaan se viis kipaletta.
        Tuli puolivuotta täyteen juomatta ja ilman pillereitä röökiä ei vielä uskalla jättää.

        Hyvin sanottu Tippa, kyllä se hyvä olo voi olla ilman alkoakin.


    • t. voipytty

      pitkästä aikaa työpäivä lauantaina. Sen kunniaksi hyvät voileivät ja pari kuppia oikeaa teetä ennen lehdenlukua.

    • Oskari5

      Mukavaa viikonloppua kaikille raittiuden ystäville!

      • Tänään sunnuntainakin olen raittiina.


      • Oskari5
        raitis kirjoitti:

        Tänään sunnuntainakin olen raittiina.

        Niin epäilinkin siinä Sinun kohdallasi tapahtuvan. Uskon raittiuden voittavan minunkin pyhäpäivän vieton.
        Hyvää sunnuntaipäivää kaikille palstalaisille!


    • Tippa M.V

      Itsestäni ylpeä, 9 päivää ja ajatukset selkiytyvät. Päätin 1.1 myös etten liikaa väistele sosiaalisia tapahtumia joissa ilolientä tarjolla. Eilen menin tilaisuuteen jossa ystävät koolla, autolla tosin. Söimme ravintolassa, osa joi , minä vesi linjalla. Valehtelematta useaan otteeseen olkapäällä kuiski joku " Siirrä tipaton kausi tuonnemmaksi ! " En siirtänyt, autolla kotiin, nyt aamulla on voittaja olo,lähden lenkille. Ja ex-Tissuttelija " Puoli vuotta loisto aika ilman, tsemppiä ". Tästä tulee mukava pv.

      • Miele- Miele

        Päivä kerrallaan!


    • MattiMyöhänen

      Vasta nyt heräsin mukaan tipattomaan tammikuuhun. Täytyy sitten venyttää toisesta päästä pidemmäksi. Viime vuonna kesti juhannukseen saakka. Toissavuonnakin meni muistaakseni huhtikuulle. Ja sitä ennen muutama tammikuun mittainen tipaton tammikuu. Saapa nähdä miten pitkä tästä tulee?

      • Rouva Huu

        Miltä nyt näyttää?


      • P.lapio

        Päivä kerrallaan!


      • sAAmperi-
        P.lapio kirjoitti:

        Päivä kerrallaan!

        Raittiina tänään!


      • Päivä kerrallaan
        sAAmperi- kirjoitti:

        Raittiina tänään!

        Päivä kerrallaan!


    • juonjos

      ..tai keskeyttää juomisen halutessaan, Vaikka oluen jälkeen. Tietysti illalla voi jatkaa. Jotkut, kuten minä juon vasta illalla. Enkä joka päivä juokaan lainkaan. Sitten iltasella. Lääkärin testien mukaan en ole juoppo, vaan testit olivat "erittäin hyvät". Olin nimittäin päihdeseurannassa kahden rattijuopumuksen takia.

      • huhhuh sentään

        tosimies, mutta kahdesti rattiin juopuneena mennyttä ei voi sellaisena pitää. Parempi arvio itsestäsi olisi, oletko edesvastuuton ja muista välittämätön sekoilija.


      • kö ökjnm ö.-jnm

        Tosimies voi lopettaa vaikka joka päivä!


      • öjk ökn öknm

        Päivä kerrallaan!


      • AA pelastaa!!

        Olet parantumattomasti sairas alkoholisti vainoharhoinesi. Mene heti AA- kerholle!


      • Helikopteri Philp

        vaikka joka päivä. Päivä kerrallaan.


      • Näin on!
        öjk ökn öknm kirjoitti:

        Päivä kerrallaan!

        Päivä kerrallaan!


    • Tippa M.V

      10 pv kuitataan tipaton ja savuton, taistelu jatkuu. Yöllä oli tullut kaverini örinä puhelu vastaajaani. Luojan kiitos saan herätä tähän aamuun normi olossa. Hymy suin.

    • ja raittiina tänään maanantaina.

      • Punanenä

        ... työn touhussa vain jäisten katujen takia liukastellen. Lukeminen on mukavaa kun pystyy eikä ole silmät ristissä viikonloppuna.


    • MattiMyöhänen

      Ei oo vielä mosen päivä mutta onpa joku kuitenkin.

      • Kilkatikalkaati

        Mikä on mose?


      • Kerrokerro

        Mitä tarkoittaa "mosen päivä" ?


    • t. voipytty

      Raittiina on hyvä elää.

      • Punanenä

        Uni on parantunut, olin jo luullut että huonounisuus on tullut jäädäkseen "iän myötä". Ihana herätä kunnon unen jälkeen.


      • Punanenä kirjoitti:

        Uni on parantunut, olin jo luullut että huonounisuus on tullut jäädäkseen "iän myötä". Ihana herätä kunnon unen jälkeen.

        Uni on hyväksi! Raitis tiistai.


      • raitis kirjoitti:

        Uni on hyväksi! Raitis tiistai.

        Samoin tänään keskiviikkona, raittiina.


    • t. voipytty

      tiistai.

    • Tippa M.V

      12pv ja päätös pitää, tipaton jatkuu, tuntuu olo päivä päivältä paremmalta.

    • MattiMyöhänen

      Mutta raittiina oon kuitenkin.

      • Punanenä

        ... kiinnostaa Matti Myöhäisen viesti, mukava kun olet sinäkin mukana, mitä nyt olisi yksin päivittäin tänne kirjoittaa.


      • MattiMyöhänen
        Punanenä kirjoitti:

        ... kiinnostaa Matti Myöhäisen viesti, mukava kun olet sinäkin mukana, mitä nyt olisi yksin päivittäin tänne kirjoittaa.

        Ainakin minua itseäni kiinnostaa olla raittiina. Hyvin menee. Ja positiivisena ilmiönä voisin jo näin lyhyen kokemuksen jälkeen sanoa, että olo on ihan toinen kuin ei-raittiina ollessa. Uni maistuu ja painokin putoaa.


      • Peitot heiluu.

        Päivä kerrallaan!


    • Oskari5

      Ihan hyvä, kun ei ole viinanhuurut haittaamassa menoa.

      • Punanenä

        Reipas meininki, tuli nukuttua pommiin, kun kellosta meni patteri, eli yöunet maittaa.


      • Raitis torstai.


      • raitis kirjoitti:

        Raitis torstai.

        Perjantaikin raittiina.


      • raitis kirjoitti:

        Perjantaikin raittiina.

        Tänään lauantainakin.


      • raitis kirjoitti:

        Tänään lauantainakin.

        Raitis sunnuntai.


      • raitis kirjoitti:

        Raitis sunnuntai.

        Raittiina.


    • Tippa M.V

      Olo kohenee kohisten, nukun , syön hyvin. Elämä tuntuu mikavalta.

      • ex-tissuttaja

        Upeaa Tippa M.V ja muut.
        Tässä mennään raitistellen torstaina.

        Kävin lekurissa tk-ssa ja aivan upea kohtelu, tosin lääkäri oli erittäin kaunis symppis vaalea nainen enkä ehtinyt edes jännittää tutkimuksia kun sydän pamppaili ihan muista syistä :)
        Oli pakko myös googlettaa tuon lääkärin tiedot ja erittäin vaikuttavaa.


      • Punanenä
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Upeaa Tippa M.V ja muut.
        Tässä mennään raitistellen torstaina.

        Kävin lekurissa tk-ssa ja aivan upea kohtelu, tosin lääkäri oli erittäin kaunis symppis vaalea nainen enkä ehtinyt edes jännittää tutkimuksia kun sydän pamppaili ihan muista syistä :)
        Oli pakko myös googlettaa tuon lääkärin tiedot ja erittäin vaikuttavaa.

        ... itseen, kun jos sovin tärkeän tapaamisen 1.2. klo 9. Onkohan liian positiivista toivoa huurteetonta helmikuuta, vaikka vain 1 päivä?


      • MattiMyöhänen
        Punanenä kirjoitti:

        ... itseen, kun jos sovin tärkeän tapaamisen 1.2. klo 9. Onkohan liian positiivista toivoa huurteetonta helmikuuta, vaikka vain 1 päivä?

        ...samoilla tulilla helmikuukin, kun tammikuusta selviää, tipattomasti. Mikähän minutkin sai viime juhannuksena sortumaan, kun siihen asti alkuvuosi meni hyvin? Olisikohan nyt parempi vuosi?


      • Päivä errallaan!.!
        Punanenä kirjoitti:

        ... itseen, kun jos sovin tärkeän tapaamisen 1.2. klo 9. Onkohan liian positiivista toivoa huurteetonta helmikuuta, vaikka vain 1 päivä?

        Että usko riittää.


    • SuurkuluttajaM

      Kuun toinen perjantai nollalinjalla ja puolivälin "krouvi" (jos näin saa sanoa) lähestyy! Enpä olisi uskonut että jatkuu näin pitkään. :-) Loppukuu pitäisi mennä jo rutiinilla.

      • Watti Saikkonen

        Kukapa sitä tosiaan ois uskonut, päivä kerrallaan?


    • Tippa M.V

      Eilen iltapäivällä iski kauhea kaljan himo, väistelin ja peippailin, ei saanut minusta ylivoimaista otetta, raitistelu jatkuu, oli mukava herätä tähän päivään.

      • Tippa M.V

        Eilen iltapäivällä iski kauhea kaljan himo, väistelin ja peippailin, ei saanut minusta ylivoimaista otetta, raitistelu jatkuu, oli mukava herätä tähän päivään.


    • otti mailinki

      Ja ollaan oltu jo marraskuun alusta. Viime kauppareissulla vasta piti vilkaista oluttölkkiä kun ohi kuljin, siihen asti ei ole tehnyt mieli edes vilkaista, vaikka tässä reilu 5 vuotta kun olen alkoholia harvakseltaan käyttänyt olen aina ollut vain satunnainen tissuttelija. Mutta sekin on ollut liikaa minäkuvalleni ja omatunnolleni. Savuton koko elämäni.

      • otti mailinki

        Ja ollaan oltu jo marraskuun alusta. Viime kauppareissulla vasta piti vilkaista oluttölkkiä kun ohi kuljin, siihen asti ei ole tehnyt mieli edes vilkaista, vaikka tässä reilu 5 vuotta kun olen alkoholia harvakseltaan käyttänyt olen aina ollut vain satunnainen tissuttelija. Mutta sekin on ollut liikaa minäkuvalleni ja omatunnolleni. Savuton koko elämäni.


    • t. voipytty

      raitis päivä.

      • Parempi raitis

        Savuton ja raitis, enkä kitaraa soittele


    • Tippa M.V

      Duunimatkalla, hotelli aamupala syöty, tipaton. Ennen ei näillä reissuilla näihin tunnelmiin herätty, normi olo oli pikkunen kankkunen,...tästä tulee hyvä pv.

      • Punanenä

        ... ei ole pitkään aikaan ollut näin mukava tallustella kuin tänä aaamuna, aivot kirkkaina.


      • Mika Valvoja

        Waude!

        Söit kaurapuuron raakana, toshi mieshshh!


    • Oskari5

      Tipattomuus jatkuu.

      • t. voipytty

        tänään niin kuin eilenkin


      • Eli raitis tiistai.


      • Päivä kerrallaan!
        t. voipytty kirjoitti:

        tänään niin kuin eilenkin

        Ja Omoa menee reilusthi!


    • a..a

      meikäläisen elämä riippuvainen raittiudesta ja hyvä niin.

      • a..a

        keitäs kaikkia sieltä peilistä oikein näkyykään! vanhoja tipattomien ketjun kirjoittajia... karbidit, raittiit sun oboit ja oskariolematonnollakatunolla...:)


      • Homma...

        Ihan kivaa olla viikonloppuisin selvänä edes tammikuu. Niin ja viikolla myös.. Jouluna tuli muutama pullo viiniä lahjaksi. Täytyy avata vasta helmikuun puolella..


      • Happihappi

        Pärjäät sitten hengittämättä?


      • Näon on!

        Entäs happi?


      • re: raithish
        Happihappi kirjoitti:

        Pärjäät sitten hengittämättä?

        Omo riittää mainiosti.


      • Klink Wood

        Omosta, päivä kerrallaan


    • ex-tissuttaja

      Raittiina ja jatkuu tammikuun jälkeenkin.

      • Punanenä

        ... on parempi kuin silloin kun joi ja oli krapuloita. Eilenkin teki vähämmän mieli vetaista v..moista työkaveria turpaan. Teki kuitenkin ettei ihan irti ole päässyt. Vähän valvotti, mutta ahdistus selkeästi vähäisempi kuin ennen. Kyllä tämä kannattaa.


      • Eiköhän tuo jos ei aivan karmeita asioita satu niin mene koko tammikuu näissä merkeissä, mutta kuten tapani on, tänään raittiina.


      • Oskari5
        raitis kirjoitti:

        Eiköhän tuo jos ei aivan karmeita asioita satu niin mene koko tammikuu näissä merkeissä, mutta kuten tapani on, tänään raittiina.

        Raittiina edelleenkin. Muutama vuosi on näin mennyt. Jokunen kaveri oli alkuaikoina pakko vaihtaa raittiimpaan. Eivät ymmärtäneet, että aijon istua iltaa ja nautiskella makoisaa ruokaa ja vahvaa kahvia.


      • Wirtaheebo klosetisa
        raitis kirjoitti:

        Eiköhän tuo jos ei aivan karmeita asioita satu niin mene koko tammikuu näissä merkeissä, mutta kuten tapani on, tänään raittiina.

        Me kannustamme Sinua, kasvavalla osanotolla!


      • Nuuska ja nikotiini.
        Wirtaheebo klosetisa kirjoitti:

        Me kannustamme Sinua, kasvavalla osanotolla!

        Naarmuinen vinyyli.


      • Hakuhahalu
        Punanenä kirjoitti:

        ... on parempi kuin silloin kun joi ja oli krapuloita. Eilenkin teki vähämmän mieli vetaista v..moista työkaveria turpaan. Teki kuitenkin ettei ihan irti ole päässyt. Vähän valvotti, mutta ahdistus selkeästi vähäisempi kuin ennen. Kyllä tämä kannattaa.

        Vai teki eilen mieli.


      • Näin on!
        Wirtaheebo klosetisa kirjoitti:

        Me kannustamme Sinua, kasvavalla osanotolla!

        Näin on!


      • Peteri punaP.
        Punanenä kirjoitti:

        ... on parempi kuin silloin kun joi ja oli krapuloita. Eilenkin teki vähämmän mieli vetaista v..moista työkaveria turpaan. Teki kuitenkin ettei ihan irti ole päässyt. Vähän valvotti, mutta ahdistus selkeästi vähäisempi kuin ennen. Kyllä tämä kannattaa.

        Agressiivisuus lisääntyy, kun niitä ei pääse purkamaa. Hieno asia, että voit raitiuden kauta purkaa agressioitasi nettipalstoilla!


    • Tippa M.V

      Olin jo unohtanut miten mukava herätä jokaiseen aamuun kun ei ole kankkusta. Mieliala kohentunut, ei turhia pelkotiloja, vireystila kokonaisuudessa hyvä. Alotin Tipaton / savuton linjalla,,mutta niinkuin ex-tissuttelija viestitti.- yksi addiktio pois kerralla helpompaa. Olit oikeassa. Tipaton jatkuu, savuton.- no joo.- yritän pidättäytyä viidessä savukkeessa per päivä. Tästä tulee hyvä pv ja tipaton.

      • Ja 20 päivä tammikuuta, raittiina.


      • ex-tissuttaja

        Moi Tippa.
        En todellakaan suosittele kaikkien myrkkyjen poistoa kerralla mutta olen ollut itselle aika ankara. Seitsemän kuukautta sitten olisin tänään ottanut jo aamukaljan, rauhoittavia ja subua.

        Voimia jatkoon Tippa M.V ja muut ollaan raitistellen.

        Tammikuu 20 ja raittiiina.


      • raitis kirjoitti:

        Ja 20 päivä tammikuuta, raittiina.

        Perjantai raittiina.


    • MattiMyöhänen

      Ei tämä niin vaikeaa ole. Siis raittiina oleminen. Hyvin menee ja olo on mukava.

      • Punanenä

        .. lisääntyy, onkohan nyt jo olevinaan "niin hyvä"? Arvostelee asioita ja väittää vastaan kun pikkukrapulassa nyökytteli, jotta "vai niin" ja "joopa joo", aika usein oli tasan yhdentekevää, mitä esim joku jahkaili politiikkojen tai muiden julkkisten kekkailuista. Eilenkin väittelin yhden besserwisserin kanssa tyhjänpäiväsestä asiasta, jolle en ennen olisi korvaani lotkauttanut. Tuleekohan tässä hankalaksi tyypiksi, koko hurja (Jope möräyttäisi - kurja) luonne paljastuu?!

        Mutta työkyky on selvästi parempi, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta.


      • .johdonmukaisuus.
        Punanenä kirjoitti:

        .. lisääntyy, onkohan nyt jo olevinaan "niin hyvä"? Arvostelee asioita ja väittää vastaan kun pikkukrapulassa nyökytteli, jotta "vai niin" ja "joopa joo", aika usein oli tasan yhdentekevää, mitä esim joku jahkaili politiikkojen tai muiden julkkisten kekkailuista. Eilenkin väittelin yhden besserwisserin kanssa tyhjänpäiväsestä asiasta, jolle en ennen olisi korvaani lotkauttanut. Tuleekohan tässä hankalaksi tyypiksi, koko hurja (Jope möräyttäisi - kurja) luonne paljastuu?!

        Mutta työkyky on selvästi parempi, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta.

        Erikiva kun on kriittisiä juoppoja!


      • VaaLde,mari
        Punanenä kirjoitti:

        .. lisääntyy, onkohan nyt jo olevinaan "niin hyvä"? Arvostelee asioita ja väittää vastaan kun pikkukrapulassa nyökytteli, jotta "vai niin" ja "joopa joo", aika usein oli tasan yhdentekevää, mitä esim joku jahkaili politiikkojen tai muiden julkkisten kekkailuista. Eilenkin väittelin yhden besserwisserin kanssa tyhjänpäiväsestä asiasta, jolle en ennen olisi korvaani lotkauttanut. Tuleekohan tässä hankalaksi tyypiksi, koko hurja (Jope möräyttäisi - kurja) luonne paljastuu?!

        Mutta työkyky on selvästi parempi, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta.

        Ja sunkin viesteissä on ust näkyvissä etenkin itseriittoisuus!


      • Punanenä
        Punanenä kirjoitti:

        .. lisääntyy, onkohan nyt jo olevinaan "niin hyvä"? Arvostelee asioita ja väittää vastaan kun pikkukrapulassa nyökytteli, jotta "vai niin" ja "joopa joo", aika usein oli tasan yhdentekevää, mitä esim joku jahkaili politiikkojen tai muiden julkkisten kekkailuista. Eilenkin väittelin yhden besserwisserin kanssa tyhjänpäiväsestä asiasta, jolle en ennen olisi korvaani lotkauttanut. Tuleekohan tässä hankalaksi tyypiksi, koko hurja (Jope möräyttäisi - kurja) luonne paljastuu?!

        Mutta työkyky on selvästi parempi, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta.

        Kriittisyys lisääntyy, onkohan nyt jo olevinaan "niin hyvä"? Arvostelee asioita ja väittää vastaan kun pikkukrapulassa nyökytteli, jotta "vai niin" ja "joopa joo", aika usein oli tasan yhdentekevää, mitä esim joku jahkaili politiikkojen tai muiden julkkisten kekkailuista. Eilenkin väittelin yhden besserwisserin kanssa tyhjänpäiväsestä asiasta, jolle en ennen olisi korvaani lotkauttanut. Tuleekohan tässä hankalaksi tyypiksi, koko hurja (Jope möräyttäisi - kurja) luonne paljastuu?!

        Mutta työkyky on selvästi parempi, jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta.


    • t. voipytty

      raittina tänään.

      • Tippa M.V

        tipaton jatkuu. Huomaan että perjantai kaikista pahin, viinanpiru hyppi olkapäällä pitkin iltaa. " Kyllä sä nyt yhden mäyräkoiran voit juoda ". En juonut. Voittaja olo aamulla, painun lenkille.

        Hauskaa pv kaikille.


      • Raittiina tänään lauantaina lumitöiden merkeissä.


      • 18
        raitis kirjoitti:

        Raittiina tänään lauantaina lumitöiden merkeissä.

        Muijas tekee lumityöt ja sinä sniffaat Omoa.Että sillai "raittiina".


      • 321234

        sen tietää että seriffi on niin laiska ettei tee mitään.


      • Voe taash.
        raitis kirjoitti:

        Raittiina tänään lauantaina lumitöiden merkeissä.

        Ja Omoa sitten vetelet :DDD


      • T. separaattori

        raitiina tänään.


    • SuurkuluttajaM

      Tipaton jatkuu ja alkaa olla jo loppusuoralla. Onnistuminen on jo käytännössä varmaa. Vaan mitä tehdä ensi kuussa? Toki raittiutta olisi helpompi jatkaa nyt kun kaikki oireet ovat kadonneet.

      • Virtaheeeebo

        Edellinkin kun kaikki keskustelijat palstalta on kadonneet!!!!!


    • ex-tissuttaja

      Selvänä sunnuntaihin.

      • Tippa M.V

        tipaton. Olen näitä tipattomia kausia pitänyt viimeiset 10 vuotta, kuukaudesta- puoleen vuoteen. Aina ihmetellen samaa asiaa. Kun kaikki tasapainoista mukavaa elämää niin miksi tieten- tahtoen hommaa itselleen morkkikset ( jotka tulee helposti jo yhden illan tissuttelusta ) ja muun ahdistuksen. ?
        Ja nimenomaan mielestäni olen nautiskeleva tissuttelija, mitä itsepetosta, paskaa. Viimeisen puolen vuoden aikana en keksi yhtään tilaisuutta johon en voi yhdistää muutamaa olutta. Toki töihin mennään selvinpäin mutta sitten kaupan jälkeen hakemaan mäyräkoira hoidosta. Näiden runsaan kolmen viikon jälkeen pää sen verran selvinnyt että hävettää oma juoma historia, mutta viisasta lienee katsoa etiäpäin eikä velloa vanhassa. Loistavaa tipatonta kaikille.


      • Raitis krapulaton sunnuntai.


      • t. voipytty

        kerrallaan hitaasti kiiruhtaen.


      • Punanenä
        t. voipytty kirjoitti:

        kerrallaan hitaasti kiiruhtaen.

        tipaton täälläkin.


      • Punanenä kirjoitti:

        tipaton täälläkin.

        Tänään maanantaina.


      • Megakilowotti
        Tippa M.V kirjoitti:

        tipaton. Olen näitä tipattomia kausia pitänyt viimeiset 10 vuotta, kuukaudesta- puoleen vuoteen. Aina ihmetellen samaa asiaa. Kun kaikki tasapainoista mukavaa elämää niin miksi tieten- tahtoen hommaa itselleen morkkikset ( jotka tulee helposti jo yhden illan tissuttelusta ) ja muun ahdistuksen. ?
        Ja nimenomaan mielestäni olen nautiskeleva tissuttelija, mitä itsepetosta, paskaa. Viimeisen puolen vuoden aikana en keksi yhtään tilaisuutta johon en voi yhdistää muutamaa olutta. Toki töihin mennään selvinpäin mutta sitten kaupan jälkeen hakemaan mäyräkoira hoidosta. Näiden runsaan kolmen viikon jälkeen pää sen verran selvinnyt että hävettää oma juoma historia, mutta viisasta lienee katsoa etiäpäin eikä velloa vanhassa. Loistavaa tipatonta kaikille.

        Näin on.


      • Jaana Nuorisokeihäs
        t. voipytty kirjoitti:

        kerrallaan hitaasti kiiruhtaen.

        Päivä kerrallaan!


      • Avoimena ajatuksille
        t. voipytty kirjoitti:

        kerrallaan hitaasti kiiruhtaen.

        Hitaasti päivä kerrallaanko?


      • .Näin on
        Avoimena ajatuksille kirjoitti:

        Hitaasti päivä kerrallaanko?

        Erittäin hitaasti, päivä kerrallaan.


      • Näin on.
        Avoimena ajatuksille kirjoitti:

        Hitaasti päivä kerrallaanko?

        Päivä kerrallaan.


      • Päivä kerrallaan!
        .Näin on kirjoitti:

        Erittäin hitaasti, päivä kerrallaan.

        Hitaasti


    • Tippa M.V

      Mukava herätä tähän päivään, ilman kankkusta.
      Tsemppiä kaikille.

      • Ja raittiina tänään tiistaina.


      • Tippa M.V
        raitis kirjoitti:

        Ja raittiina tänään tiistaina.

        Raittina aamuun.


      • Punanenä
        Tippa M.V kirjoitti:

        Raittina aamuun.

        ... pakkasaamussa. Kannattaakohan tätä oloa kuun lopussa pilata? Kuka aloittaisi huuruttoman helmikuun? Oikein alkaa tehdä mieli julistaa ja saada enemmän porukkaa mukaan. Vaikka hyvä tälläkin sakilla. Palsta on ihan selvästi vaikuttanut kannustavasti, kun vaihtoehtona on että vain yksin kilvoittelisi. Jotenkin ei viitsi ympäristölle asiasta kailottaa.


      • Oskari5
        Punanenä kirjoitti:

        ... pakkasaamussa. Kannattaakohan tätä oloa kuun lopussa pilata? Kuka aloittaisi huuruttoman helmikuun? Oikein alkaa tehdä mieli julistaa ja saada enemmän porukkaa mukaan. Vaikka hyvä tälläkin sakilla. Palsta on ihan selvästi vaikuttanut kannustavasti, kun vaihtoehtona on että vain yksin kilvoittelisi. Jotenkin ei viitsi ympäristölle asiasta kailottaa.

        Tipattomana on mennyt. Minulle sopii myös " huuruton helmikuu ".


      • Oskari5 kirjoitti:

        Tipattomana on mennyt. Minulle sopii myös " huuruton helmikuu ".

        Ja raitis keskiviikko.


      • MattiMyöhänen
        Punanenä kirjoitti:

        ... pakkasaamussa. Kannattaakohan tätä oloa kuun lopussa pilata? Kuka aloittaisi huuruttoman helmikuun? Oikein alkaa tehdä mieli julistaa ja saada enemmän porukkaa mukaan. Vaikka hyvä tälläkin sakilla. Palsta on ihan selvästi vaikuttanut kannustavasti, kun vaihtoehtona on että vain yksin kilvoittelisi. Jotenkin ei viitsi ympäristölle asiasta kailottaa.

        Sama kai tuo on tästä jatkaa helmikuukin.


      • Tulihan se sieltä
        Punanenä kirjoitti:

        ... pakkasaamussa. Kannattaakohan tätä oloa kuun lopussa pilata? Kuka aloittaisi huuruttoman helmikuun? Oikein alkaa tehdä mieli julistaa ja saada enemmän porukkaa mukaan. Vaikka hyvä tälläkin sakilla. Palsta on ihan selvästi vaikuttanut kannustavasti, kun vaihtoehtona on että vain yksin kilvoittelisi. Jotenkin ei viitsi ympäristölle asiasta kailottaa.

        "Oikein alkaa tehdä mieli julistaa ja saada enemmän porukkaa mukaan"

        Tuohon ei paljon lisäämistä.


      • öpkj890 7jlohn b
        MattiMyöhänen kirjoitti:

        Sama kai tuo on tästä jatkaa helmikuukin.

        Omona.


      • Näin on.
        öpkj890 7jlohn b kirjoitti:

        Omona.

        Omoa vededthäänh.


      • PÄÄVÄ KERASSAAN
        Oskari5 kirjoitti:

        Tipattomana on mennyt. Minulle sopii myös " huuruton helmikuu ".

        Näin on!


    • Tippa M.V

      Tipaton aika, 27 pv. Laittanut ajatukset kohdalleen. Joka aamu hyvällä tasapainoisella mielellä kahvinkeittoon. Viime vuonna aloitin tipaton tammikuulla, jatkoin huhtikuulle asti, miksi tosiaan pilata tätä olotilaa ? En ole tuuri juoppo, en pysty yhtä iltaa pitempään juomaan mutta paha tissuttelija olen. Ihan ilman kitkaa tämä tammikuu ei ole mennyt, alku viikosta tuli ongelmia töissä ja ensi ajatus oli ." Illalla vetäsen mäyräkoiran ". matkalla kotiin kävin jopa sellaisen ostamassa. No saunassa on avaamattomana. Perkele jonkunlaista selkärankaa. Helmikuun tipattomalle lähden myös... Hyvää tipatonta päivää kaikilla. Ja Sheriffille kiitos, pidät palstan siistinä.

      • ex-tissuttaja

        Onnittelut Tippa M.V.
        Oletko ajatellut käydä verikokeissa erityisesti maksa-arvojen vuoksi?
        On muuten aika upeaa kun saa tietää että arvot on normaalit tai ainakin laskeneet.

        Valvojalle minulta hieman risuja kun noita roska-aloituksia on aika paljon.

        Raittiina torstaihin.


      • ex-tissuttaja
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Onnittelut Tippa M.V.
        Oletko ajatellut käydä verikokeissa erityisesti maksa-arvojen vuoksi?
        On muuten aika upeaa kun saa tietää että arvot on normaalit tai ainakin laskeneet.

        Valvojalle minulta hieman risuja kun noita roska-aloituksia on aika paljon.

        Raittiina torstaihin.

        sorry valvoja oletkin jo poistanut niitä. :)


      • Ja raittiina tänäänkin.

        Joo ei hyvää olotilaa kannata ostaa pilalle.


      • t. voipytty

        eilinen ja eiköhän tämäkin pakkaspäivä.


      • Punanenä
        t. voipytty kirjoitti:

        eilinen ja eiköhän tämäkin pakkaspäivä.

        ... valmistautumassa. On vähän haastetta. Tulee vieras, jolle "pitää" tarjota punaviiniä. Mietin jo että laitan pullonlopun mukaan, ettei jää kaappiin keikkumaan ja mieltä keikuttamaan. Vahvana ja reippaana kuitenkin tässä vaiheessa.


      • Punanenä kirjoitti:

        ... valmistautumassa. On vähän haastetta. Tulee vieras, jolle "pitää" tarjota punaviiniä. Mietin jo että laitan pullonlopun mukaan, ettei jää kaappiin keikkumaan ja mieltä keikuttamaan. Vahvana ja reippaana kuitenkin tässä vaiheessa.

        Ja raitis sellainen.


      • raitis kirjoitti:

        Ja raitis sellainen.

        Sama meno jatkuu.


      • ex-tissuttaja
        raitis kirjoitti:

        Sama meno jatkuu.

        10-4
        Raitistellaan myös lauantai.


      • t. voipytty
        raitis kirjoitti:

        Sama meno jatkuu.

        päivä kerrallaan raittiina tänään.


      • 7
        raitis kirjoitti:

        Sama meno jatkuu.

        sama paskanjauhaminen jatkuu vuodesta toiseen. Vaihda jo... esim. surfiin.


      • Oskari5
        raitis kirjoitti:

        Sama meno jatkuu.

        Raittiina tulee vietettyä tämäkin viikonloppu.


      • on..
        Oskari5 kirjoitti:

        Raittiina tulee vietettyä tämäkin viikonloppu.

        juu nyt loppu tipaton ihan suunnitellusti.. vähän viiniä päivällisellä kahvin kanssa konjakkia ja kohta saunaan ja pari kaljaa päälle.. palataan astialle taas ensi uutena vuonna..


      • ex-tissuttaja
        on.. kirjoitti:

        juu nyt loppu tipaton ihan suunnitellusti.. vähän viiniä päivällisellä kahvin kanssa konjakkia ja kohta saunaan ja pari kaljaa päälle.. palataan astialle taas ensi uutena vuonna..

        Miten se kuukausi sitten meni? Oliko kärvistelyä vai ihan perusmenoa.

        Raittiina sunnuntaihin.


      • ex-tissuttaja kirjoitti:

        Miten se kuukausi sitten meni? Oliko kärvistelyä vai ihan perusmenoa.

        Raittiina sunnuntaihin.

        Se alkaa tammikuu olla loppusuoralla ja kevättä kohti mennään raittiina.


      • _uTheliashhh
        raitis kirjoitti:

        Se alkaa tammikuu olla loppusuoralla ja kevättä kohti mennään raittiina.

        Ja pian pääset taas juopottelemaan?


      • _uTheliashhh kirjoitti:

        Ja pian pääset taas juopottelemaan?

        Minä pääsen juopottelemaan vaikka tänään muttakun ei ole mitään tarvetta moiseen.


      • ohi on..
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Miten se kuukausi sitten meni? Oliko kärvistelyä vai ihan perusmenoa.

        Raittiina sunnuntaihin.

        Hyvin meni kuukausi ilman alkoholia. Ei ollut mielitekoja viinan suhteen. Olen jo monta vuotta viettänyt tipattomia...


      • Punanenä

        .... raittiina. Kuitenkin ihan tavallinen olo, selvyyteen ehti tottua. On se kumma juttu, silloin kun tämän tästä piipahtaa alkossa, se on ihan välttämätöntä, ei nyt ihan niinkuin hengittäminen mutta sinnepäin, ei unohdu niinkuin kahvipaketin osto saattaa unohtua, vaikka sekin on tärkeä. Kun sitten psyykkaa itsensä tipattomuuteen, ei muista koko alkoa moneen päivään. Ei mitään intoa ottaa, nyt on viininloppu vieraalta kaapissa (ei kelvannut mukaan yli 10 euron punkku, mulle kelpasi vielä julukuussa 6 euron pullot ihan hyvin). Voi kun säilyisi tämä tunne pidemmälle, pörhistellä ei kyllä kannata, ihan on nöyrä ja kiitollinen olo.


      • En tupakoi.
        t. voipytty kirjoitti:

        päivä kerrallaan raittiina tänään.

        Omoa sniffaten?


      • Ettet Ole

        Seriffi on niin Omoissaan, että ei enää edes muista, onko itse vastannut jo itselleen :)


      • Päivä kerrallaaan!
        Oskari5 kirjoitti:

        Raittiina tulee vietettyä tämäkin viikonloppu.

        "vietettynä" just joo.


      • Kaivinkone.
        Punanenä kirjoitti:

        .... raittiina. Kuitenkin ihan tavallinen olo, selvyyteen ehti tottua. On se kumma juttu, silloin kun tämän tästä piipahtaa alkossa, se on ihan välttämätöntä, ei nyt ihan niinkuin hengittäminen mutta sinnepäin, ei unohdu niinkuin kahvipaketin osto saattaa unohtua, vaikka sekin on tärkeä. Kun sitten psyykkaa itsensä tipattomuuteen, ei muista koko alkoa moneen päivään. Ei mitään intoa ottaa, nyt on viininloppu vieraalta kaapissa (ei kelvannut mukaan yli 10 euron punkku, mulle kelpasi vielä julukuussa 6 euron pullot ihan hyvin). Voi kun säilyisi tämä tunne pidemmälle, pörhistellä ei kyllä kannata, ihan on nöyrä ja kiitollinen olo.

        Olet sitten juonut muistisi.


      • Severi SUi ihHnasshh
        Punanenä kirjoitti:

        .... raittiina. Kuitenkin ihan tavallinen olo, selvyyteen ehti tottua. On se kumma juttu, silloin kun tämän tästä piipahtaa alkossa, se on ihan välttämätöntä, ei nyt ihan niinkuin hengittäminen mutta sinnepäin, ei unohdu niinkuin kahvipaketin osto saattaa unohtua, vaikka sekin on tärkeä. Kun sitten psyykkaa itsensä tipattomuuteen, ei muista koko alkoa moneen päivään. Ei mitään intoa ottaa, nyt on viininloppu vieraalta kaapissa (ei kelvannut mukaan yli 10 euron punkku, mulle kelpasi vielä julukuussa 6 euron pullot ihan hyvin). Voi kun säilyisi tämä tunne pidemmälle, pörhistellä ei kyllä kannata, ihan on nöyrä ja kiitollinen olo.

        Viinaa kaapissa, kyllä joittenkin kelpaa. Koska aiot tulla kaapista ulos?


      • Punanenä
        Punanenä kirjoitti:

        .... raittiina. Kuitenkin ihan tavallinen olo, selvyyteen ehti tottua. On se kumma juttu, silloin kun tämän tästä piipahtaa alkossa, se on ihan välttämätöntä, ei nyt ihan niinkuin hengittäminen mutta sinnepäin, ei unohdu niinkuin kahvipaketin osto saattaa unohtua, vaikka sekin on tärkeä. Kun sitten psyykkaa itsensä tipattomuuteen, ei muista koko alkoa moneen päivään. Ei mitään intoa ottaa, nyt on viininloppu vieraalta kaapissa (ei kelvannut mukaan yli 10 euron punkku, mulle kelpasi vielä julukuussa 6 euron pullot ihan hyvin). Voi kun säilyisi tämä tunne pidemmälle, pörhistellä ei kyllä kannata, ihan on nöyrä ja kiitollinen olo.

        .... raittiina. Kuitenkin ihan tavallinen olo, selvyyteen ehti tottua. On se kumma juttu, silloin kun tämän tästä piipahtaa alkossa, se on ihan välttämätöntä, ei nyt ihan niinkuin hengittäminen mutta sinnepäin, ei unohdu niinkuin kahvipaketin osto saattaa unohtua, vaikka sekin on tärkeä. Kun sitten psyykkaa itsensä tipattomuuteen, ei muista koko alkoa moneen päivään. Ei mitään intoa ottaa, nyt on viininloppu vieraalta kaapissa (ei kelvannut mukaan yli 10 euron punkku, mulle kelpasi vielä julukuussa 6 euron pullot ihan hyvin). Voi kun säilyisi tämä tunne pidemmälle, pörhistellä ei kyllä kannata, ihan on nöyrä ja kiitollinen olo.


    • Eli viimeinen päivä tammikuuta, raittiina tänäänkin ja raittius jatkuu tästä eteenpäinkin.

      • ex-tissuttaja

        Raittius jatkuu täälläkin.

        Minun puolestani onnittelut kaikille tipaton-tammikuu osallistujille palstalla ja myös niillekin joille tämä oli "puhdistus kuukausi". Erityiset onnittelut niille jotka jatkavat raitista linjaa.
        Ap (tosimies) voisit myös kommentoida jotain.


      • t. voipytty
        ex-tissuttaja kirjoitti:

        Raittius jatkuu täälläkin.

        Minun puolestani onnittelut kaikille tipaton-tammikuu osallistujille palstalla ja myös niillekin joille tämä oli "puhdistus kuukausi". Erityiset onnittelut niille jotka jatkavat raitista linjaa.
        Ap (tosimies) voisit myös kommentoida jotain.

        Minuakin kiinnostaa, mitä ketjun aloittajalla on kerrottavaa.


      • ex-tissuttaja kirjoitti:

        Raittius jatkuu täälläkin.

        Minun puolestani onnittelut kaikille tipaton-tammikuu osallistujille palstalla ja myös niillekin joille tämä oli "puhdistus kuukausi". Erityiset onnittelut niille jotka jatkavat raitista linjaa.
        Ap (tosimies) voisit myös kommentoida jotain.

        Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille.Melkein kaikki asiallisia kirjoituksia.
        Tämä on vain välietappi.Jos edes joku on saanut raittiudesta kiiinni niin ketju on täyttänyt tarkoituksensa.
        Raitista jatkoa pastalaisille.


      • ex-tissuttaja
        tosimiesxl kirjoitti:

        Kiitos kaikille ketjuun kirjoittaneille.Melkein kaikki asiallisia kirjoituksia.
        Tämä on vain välietappi.Jos edes joku on saanut raittiudesta kiiinni niin ketju on täyttänyt tarkoituksensa.
        Raitista jatkoa pastalaisille.

        Samoin sinulle tosimiesxl, Mika ym.
        Täytyy myöntää että aluksi suhtauduin tähän tipaton-tammikuu juttuun aika epäilevästi.

        Erittäin hyvä aloitus tälle vuodelle ja yrittäkää väittää vastaaan :)
        Raittiina pysytään.


      • Punanenä

        .... helmikuulle tätä samaa elämää. Kiitos remmissä olleille! Minua ei haittaa kummallisten juttujen heittäjätkään, vaikka en mitään jostain OMOsta ymmärräkkään. Hehän ovat vain varoituksena, miten pää rupeaa savuamaan kun tarpeeksi viinaa vetää (ja kai sitten muutakin). Kaikki kukat vain kukkimaan, mahtuu tänne mukaan.


    • näin on tänään

      tälläisiä ketjuja v.2011
      nyt palsta pilattu
      terv.ylläpidolle

    Ketjusta on poistettu 181 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe