Käsiini joutui Tuulilasi 1/96, jonka aukeamalla 80-81 oli iso juttu siitä, kun Kari Hotakainen ajoi Alfa Romeo 75 T.Sparkilla. Juttu oli otsokoitu sanoin "Juntillakin voi olla urheilullinen sydän." Kirjailija oli kiinnostun ko. merkistä ja oli etsinyt sopivaa yksilöä. Ko. kappale oli vuosimallia 90 ja ajettu 84 000 km. Ja komeudesta Hotakainen oli maksanut 67 000 markkaa. Silmitön moottori ja takavetoinen, monen mielestä viimeinen aito Alfa Romeo. Ja kaikkein kiintoisin asia oli, että hän oli ajanut Suomen yleisimmällä autolla; Toyota Corollalla.
Kari Hotakaisen auto
25
2615
Vastaukset
- kiintoisaa?
Kaveri oli aiemmin ajellut vanhalla Corollalla ja sitten osti vanhan Alfan? Vähävaraiset ihmiset ajavat vanhoilla autoilla edelleenkin. Ihan kaikkein köyhimmät jopa Ladoilla. Sinulla oli varmasti joku pointti kuitenkin omasta mielestäsi?
- Istooooo
No höh! Pointti on siinä, että Alfan on oltava hyvä auto kun Hotakainen rullasi sellaisella v. 1996.
- Lada-mies
Istooooo kirjoitti:
No höh! Pointti on siinä, että Alfan on oltava hyvä auto kun Hotakainen rullasi sellaisella v. 1996.
Luulis ton olevan iso juttu Alfan omistajille
- yks monista
Lada-mies kirjoitti:
Luulis ton olevan iso juttu Alfan omistajille
Hianoo Hotakainen!!!
- jfjfhjfhhjfdg
Istooooo kirjoitti:
No höh! Pointti on siinä, että Alfan on oltava hyvä auto kun Hotakainen rullasi sellaisella v. 1996.
Tuo Hotakaisen malli taisi olla tunnettu siitä kun katto täynnä tupakanreikiä kun sähkölasien kytkimet sijaitsi siellä?
- röipis
...jättävän mustaa jälkeä R-kioskin eteen." Lause löytyy kirjan "Klassikko" takakannesta. Kirjan on kirjoittanut Kari Hotakainen vuonna 1997. Kirjasta on tehty myös samanniminen elokuva. Kummassakin esiintyy tietysti myös Alfa Romeo 75 Twin Spark. Ilmeisesti Hotakainen tietää mistä kirjoittaa. Ovat minusta ihan mukavaa luettavaa/katsottavaa kaikille ei liian tiukkapipoisille autoharrastajille.
- SeiskafemmaT.S.
Kirja ja leffakin ovat suorastaan riemastuttavia, leffassa Sveholmin palopuhe ratsian yhteydessä on klassikko
Klassikossa ! Elokuvan voi katsoa täältä, kohtaus alkaa kohdasta 58:30
http://www.fin-tv.com/klassikko/klassikko-video_2c6889000.html
Muistan myös tuon Tuulilasin, mulla oli tuohon aikaan ihan samanlainen kärry, lehti tuli meidän työpaikalle
ja pikkasen hiveli..... - Alfasta muistoja
Hauskinta jutussa on se, että vuonna 1997 suurin osa kautta aikain Suomeen myydyistä Corollista on piirtänyt vielä mustaa viivaa, kun taas elokuvasta tutut 90 mallin Alfat alkoivat olla jo kirjan kirjoittamisen aikaan paalissa. Joskus nuorempana eräs kaverini omisti Alfa 33:sen - semmosen Volvo 340 näköisen - 1,7 myllyllä ja se oli olevinaan kova rassi ja italianootkin lupasivat paperilla vaikka minkälaisia sekunttilukemia. Itselläni oli tietenkin Corolla, kuten usein oli tapana ajokortti-ikäisillä tuohon aikaan olla. Itseasissa aivan samanlainen takaveto "nixnax" kuin se keltainen siinä elokuvassa. En tiedä missä makaroonilootan hevoset olivat, mutta ei sillä meinannut Toyotaa karkuun päästä. Ehkä hänellä oli aina painona enemmän tyttöjä takapenkillä, tiedä häntä.
Talvikäynnistyminen ja tyhjäkäynti kylmissä oloissa oli vähän niin ja näin eikä se eillä lopulta kehdannut kouluun enää tulla, kun se jäi aina sitä yksin sahailemaan koulun tyhjälle parkkipaikalle. Lisäksi ilmavaihto oli aivan kelvoton ja sillä saikin aina ajella "Ace Ventura" - tyyliin pää sivulasista ulkona. Hauskaa kuitenkin oli ja voin ainakin itse sanoa istuneeni (kera kaljapussin)j a joskus ajaneenikin historian havinaan jäänyttä Alfaa. Tämä nyt ei juurikaan liittynyt aloitukseen mutta tuli hymy suupieliin, kun muistin tuon kaverin Alfan. - -Forza!
Alfasta muistoja kirjoitti:
Hauskinta jutussa on se, että vuonna 1997 suurin osa kautta aikain Suomeen myydyistä Corollista on piirtänyt vielä mustaa viivaa, kun taas elokuvasta tutut 90 mallin Alfat alkoivat olla jo kirjan kirjoittamisen aikaan paalissa. Joskus nuorempana eräs kaverini omisti Alfa 33:sen - semmosen Volvo 340 näköisen - 1,7 myllyllä ja se oli olevinaan kova rassi ja italianootkin lupasivat paperilla vaikka minkälaisia sekunttilukemia. Itselläni oli tietenkin Corolla, kuten usein oli tapana ajokortti-ikäisillä tuohon aikaan olla. Itseasissa aivan samanlainen takaveto "nixnax" kuin se keltainen siinä elokuvassa. En tiedä missä makaroonilootan hevoset olivat, mutta ei sillä meinannut Toyotaa karkuun päästä. Ehkä hänellä oli aina painona enemmän tyttöjä takapenkillä, tiedä häntä.
Talvikäynnistyminen ja tyhjäkäynti kylmissä oloissa oli vähän niin ja näin eikä se eillä lopulta kehdannut kouluun enää tulla, kun se jäi aina sitä yksin sahailemaan koulun tyhjälle parkkipaikalle. Lisäksi ilmavaihto oli aivan kelvoton ja sillä saikin aina ajella "Ace Ventura" - tyyliin pää sivulasista ulkona. Hauskaa kuitenkin oli ja voin ainakin itse sanoa istuneeni (kera kaljapussin)j a joskus ajaneenikin historian havinaan jäänyttä Alfaa. Tämä nyt ei juurikaan liittynyt aloitukseen mutta tuli hymy suupieliin, kun muistin tuon kaverin Alfan.Eka Alfani oli 33 1.7 QV, mainio vekotin vaikka olikin etuvetoinen. 118 hv, 148 Nm, 960 kg muistaakseni. Ja kyllä se kulki luvatusti, toisin kuin jotkut Alfat. Radallakin käytiin, mutta renkaat ja jarrut eivät pysyneet vauhdissa...
Paskapuhetta on ainakin se, että senaikaiset korollat olisivat sille pärjänneet, ehkä joku GT-malli kiihdytyksessä, mutta kun sitten tulevat ne mutkat ;)
Kumma kun en muista nyt yhtään vikaa.... onnhan siitä aikaa ja myin sen abt 120000 mittarissa
Seuraava autoni 75 T.S. ei kiihtynyt paremmin, mutta oli luonnollisesti omaa luokkaansa ajo-ominaisuuksissa. - huh mitä skeidaa
Alfasta muistoja kirjoitti:
Hauskinta jutussa on se, että vuonna 1997 suurin osa kautta aikain Suomeen myydyistä Corollista on piirtänyt vielä mustaa viivaa, kun taas elokuvasta tutut 90 mallin Alfat alkoivat olla jo kirjan kirjoittamisen aikaan paalissa. Joskus nuorempana eräs kaverini omisti Alfa 33:sen - semmosen Volvo 340 näköisen - 1,7 myllyllä ja se oli olevinaan kova rassi ja italianootkin lupasivat paperilla vaikka minkälaisia sekunttilukemia. Itselläni oli tietenkin Corolla, kuten usein oli tapana ajokortti-ikäisillä tuohon aikaan olla. Itseasissa aivan samanlainen takaveto "nixnax" kuin se keltainen siinä elokuvassa. En tiedä missä makaroonilootan hevoset olivat, mutta ei sillä meinannut Toyotaa karkuun päästä. Ehkä hänellä oli aina painona enemmän tyttöjä takapenkillä, tiedä häntä.
Talvikäynnistyminen ja tyhjäkäynti kylmissä oloissa oli vähän niin ja näin eikä se eillä lopulta kehdannut kouluun enää tulla, kun se jäi aina sitä yksin sahailemaan koulun tyhjälle parkkipaikalle. Lisäksi ilmavaihto oli aivan kelvoton ja sillä saikin aina ajella "Ace Ventura" - tyyliin pää sivulasista ulkona. Hauskaa kuitenkin oli ja voin ainakin itse sanoa istuneeni (kera kaljapussin)j a joskus ajaneenikin historian havinaan jäänyttä Alfaa. Tämä nyt ei juurikaan liittynyt aloitukseen mutta tuli hymy suupieliin, kun muistin tuon kaverin Alfan.aivan paskapuhetta, vuonna 97 suurin osa korolloista oliu jo paalattu, kyllä suurin osa 75sta oli vielä ajossa tuohon aikaan
- Aurismies
Hotakainen ymmärsi palata ajoissa takaisin kunnon laatuautoon eli Toyotaan. Nyt hänellä on ykkösautona edelliskopan Avensis wagon 2.0 diesel ja kakkosautona Corolla.
Alfa on vuoden auto, edes hyvällä hoidolla ei kestä oikein kahta vuotta.- simokas
jokin aika sitten automies hotakainen kyllä parkkeerasi myös 156:sta eli sellainenkin varmaan löytyy. jos itselläni olisi varaa saattaisin tehdä samoin eli ottaisin jonkun luotettavamman käyttöauton ja alfan hupiajoon.
- bestselleri
simokas kirjoitti:
jokin aika sitten automies hotakainen kyllä parkkeerasi myös 156:sta eli sellainenkin varmaan löytyy. jos itselläni olisi varaa saattaisin tehdä samoin eli ottaisin jonkun luotettavamman käyttöauton ja alfan hupiajoon.
Paskat ole! Tiedän asian, asun Karin naapurustossa Pakilassa. Hänellä on ykkösautona II-sarjan Avensis D4D wagon ja kakkosautona Corolla hatchback, 2000-luvulta.
Tajusi Karikin siirtyä takaisin laatuAUTOON.... - romero
bestselleri kirjoitti:
Paskat ole! Tiedän asian, asun Karin naapurustossa Pakilassa. Hänellä on ykkösautona II-sarjan Avensis D4D wagon ja kakkosautona Corolla hatchback, 2000-luvulta.
Tajusi Karikin siirtyä takaisin laatuAUTOON....No heikosti menee sitten Hotakaisella kun Tojotalla täytyy ajella. Ei käy katteeks.
- fiksuhan se on
romero kirjoitti:
No heikosti menee sitten Hotakaisella kun Tojotalla täytyy ajella. Ei käy katteeks.
Kari tajusi että jos hän aikoo säilyttää luovuutensa ja tarmonsa, hän ei saa hukata energiaa ja mielenrauhaa korjaamoreissujen kanssa,
Sen tarjoaa Toyota. - resuust
fiksuhan se on kirjoitti:
Kari tajusi että jos hän aikoo säilyttää luovuutensa ja tarmonsa, hän ei saa hukata energiaa ja mielenrauhaa korjaamoreissujen kanssa,
Sen tarjoaa Toyota.joo kyllä tarjoaa toyota nuo reissut
- 14.8.2002 23:30
Jaaha olen ajanut tuommoisella alfalla tarpeeksi ja auto ei innosatnut eikä olut sen ihmeemmin tehokas vaan tavallinen auto joka toimii hieman huonommin kuin muuta tavalliset autot.
Mikä alfassa nyt on niin erikoista ? en ole kokenut mitään tuntemuksia alfaoista joilla olen ajanut . Ihan tavallisia kulkupeljä ne on olleet. voimakkain on ollut 3,2 jolla olen ajanut ja ihan kiva ei muuta. Ajo-ominaisuudet ei tuntuneet sen ihmeellisimältä millään alfa romeolla.
Luulen että alfan lumo on heikkojen ihmisten joukko hysteriaa jota pidetään yllä ??
Laatu on parantunut ollen ihan ok tasolla uudemmilla alfoilla jostain 2008 etiäpäin.
Luin tuon kirjan ja huvitti mieten henkutti heiko toimisen auton kehuminen joka ei ole mikään urheiluauto paitsi jos vertaa fiat 600 joka on loppuun ajettu.
Että silleen on alfa vain auto toisetn joukossa ei enempää ei vähempää. - gtbhy66
onneks hotakainen tajus volvoon vaihtaa,olis muuten henki lähtenyt kolarissa
- kaskapasa
mistähän johtuu, et noi nipponihinaaja pikku kiikkeelit viitsii tulla avautumaan auto keskusteluun. No, kai se pieni on vikkelä.
- 166
Missäs muussa ahtamattomassa 2.0L perheautossa vuonna 1988 oli 150hv, johon keskiluokalla oli varaa? Moottori kyllä kesti noissa, mutta nuo Bosch malliset sähköpalikat tuppasivat vähän syömään luotettavuutta, mm. sisäilmapuhallinmoottorit yms.
- jokumuu.
No vaikka
Vectra 2000 150 hp
Kadett GSi 16v 156 hp
405 MI 16 160 hp
BX 19 GTI 16v 160 hp
626 GTI 148 hp
Alfan koneessa erikoista oli lähinnä, että kahdeksanventtiilisellä kannella oli irrotettu jotakuinkin sama teho kuin pitsikantisista kilpailijoista. Vetoaluekin lienee ollut vähän eri kierroksilla, 8v Sparkkihan on hyvin nöyrä ja vääntävä kone.
- kaskapasa
mistähän johtuu, et noi nipponi hinttari pikku kiikkeelit viitsii tulla avautumaan auto keskusteluun. No, kai se pieni on vikkelä.
Turhaa väittelyä.
Lähinnä ajankulua ja verbaalista akrobatiaa on tämä automerkkien palsta.
Mutta Alfoista.
Minulla on ollut yhteensä kahdeksan erilaista Alfaa, alkaen 1300 TI:stä, ja päätyen 156 , 2,5 l autoon. Eivät Alfat ole mitään kummajaisia; ne ovat vain vain erittäin hyvin ajettavaksi tehtyjä "keskiluokan " autoja. Siis eimme puhu saksalaisten tosi rikkaiden leikkikaluista.
Tekniikka on hiottu kilpa-autoissa, samoin ajettavuus. Huollon kelleus tms. ei ollenkaan korreloi valmistajan ideologiaan. Siinä Suomi on ollut vapaa maa saalistajille.
Maantiellä nautitaan ajosta, radalla on toinen henki!
Alfa is best!!- Quu4
Vittu miks jengi edes kirjoittelee tänne paskapalstalle autojuttuja? Tai siis kyselee? Vastaajat ovat ainoastaan noita vuokralla asuvia paskahousuja joilla ei ole varaa kuin siihen korollaan...
Ja joo saatana... jos ainoa asia mitä (normaali öljyn ja suodattimien vaihdon lisäksi) meni viime vuonna paskaksi oli etuparkkipolttimo...
Paskoja mitä paskoja!
Ja autona tietysti se ainoa oikea merkki! Ja vielä 11 vuotta vanha paska!!!
Ajattele sitä sitä kateellinen finninaama mikä tällä hetkellä katselet krapuloissasi ja persaukisena sitä vuokrayksiösi seinää ja siinä sivussa sitä kuvaputkitv:täsi
No niin ja sinä sama äidin oma pikku talttahammas, rautahammas sekä finninaamanen lihava nilkki... nyt olis ilmeisesti sinun vuorosi keksiä jotain oooiikein nasevaa tähän. Ja ettet tekis itsestäsi yhtään tyhmempää mitä olet niin säästä niitä nakkisormiasi ja älä viitsi kirjoittaa mitään tyyliin: Alfa on paska, Bemari rules tai Toyota Corollakin on parempi ku ykskään Alfa! Jooko?
Tai sillä nyt ei ole mitään väliä mitä sinä Karjalaa lipittelevä lippalakkipää kirjoittelet. Tuskinpa provosoidun, koska tälle palstalle en enää ehkä koskaan eksy...
Taidanpa viettää vapaapäiväni ennemminkin Alfan jarrupalojen vaihtoon ja auton sekä ehkä autotallin imuroimiseen...
Aurinkoa sinulle pikku homoseni! Ja kaikkea hyvää riippumatta siitä millä paskalla ajelet tai millä et!
Ps. Mee kuitenkin töihin, että täällä ei tarvii vinkua!
Kiitos - Volvollamennään
En ymmärrä minäkään miksi tojohomot tunkevat joka paikkaan. Hotakainen joutui taannoin onnettomuuteen ja silloin uutisoitiin hänen ajaneen Volvoa. Eipä kukaan autoista pitävä Tojolla aja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822