Hei,,minulla on 3-4 vuoden ajan ollut pään vapinaa,joka ei liity mihinkään erityisiin tilanteisiin,nytkin vapisee pää tässä kun kirjoittelen.Myös käsien tikustelua esiintyy,en tiedä liittyykö tähän.Olen lääkäreitä kiertänyt eikä mitään selitystä ole löytynyt,päätä on lähinnä kuvattu mutta ei mitään muutoksia.Todella elämää haittaava oire.Olen 24vuotias mies.
Pään vapina!!
16
7220
Vastaukset
- Ykx vaan
Mene yksityiselle neurologille, jospa sieltä apu löytyis liikehäiriöön. Miten olet pärjännyt noin kauan. Yksityiselle mars.
- Mies -23
Olen käynyt kahdella eri yksityisellä neurologilla,pään magneetin ottivat kummallakin kertaa ja mitään ei löytynyt,joten ei selitystä sitä kautta.
- dfggyuggiu
Mies -23 kirjoitti:
Olen käynyt kahdella eri yksityisellä neurologilla,pään magneetin ottivat kummallakin kertaa ja mitään ei löytynyt,joten ei selitystä sitä kautta.
Niskat varmaan ihan jumissa ja hermopinne jossain kaulan lihaksissa. Antaa vääriä käskyjä lihaksille. Yritä VAROVASTI venytellä niskoja useasti ja tunnustella tuleeko yhtään helpotusta.
- ykx vaan
dfggyuggiu kirjoitti:
Niskat varmaan ihan jumissa ja hermopinne jossain kaulan lihaksissa. Antaa vääriä käskyjä lihaksille. Yritä VAROVASTI venytellä niskoja useasti ja tunnustella tuleeko yhtään helpotusta.
Ei liikehäiriön syy näy välttämättä magneettikuvissa. Millä oot saanu pään vapinan rauhottumaan edes hetkeksi. Käsi esim poskelle auttaako se.
- Mies -23
ykx vaan kirjoitti:
Ei liikehäiriön syy näy välttämättä magneettikuvissa. Millä oot saanu pään vapinan rauhottumaan edes hetkeksi. Käsi esim poskelle auttaako se.
Kyllä juuri monesti pidän kättä esim leuan alla ja pöytää vasten käsi tai polvea niin ei vapise..
- ykx vaan
Mies -23 kirjoitti:
Kyllä juuri monesti pidän kättä esim leuan alla ja pöytää vasten käsi tai polvea niin ei vapise..
Laita googleen hakusanaksi essentiaalinen vapina tai servikaalinen dystonia. Löytyykö mitään samanlaisia oireita kuin sinulla.
- jwww
ykx vaan kirjoitti:
Laita googleen hakusanaksi essentiaalinen vapina tai servikaalinen dystonia. Löytyykö mitään samanlaisia oireita kuin sinulla.
Vaikea oire..
- ykx vaan
jwww kirjoitti:
Vaikea oire..
Löytyiskö vertaistukea. Olishan hyvä kun olis joku toinenkin jolla sama vaiva ymmärtäis miltä tuntuu. Servikaaliseen dystoniaan ja essentiaaliseen vapinaan löytyy lääkettä vaan eihän se lääke kaikkia vapinaa poista. Toivottavasti lääkärisi löytää pään vapinallesi nimen. Että tiedät miten etenet.
- Mies -23
ykx vaan kirjoitti:
Löytyiskö vertaistukea. Olishan hyvä kun olis joku toinenkin jolla sama vaiva ymmärtäis miltä tuntuu. Servikaaliseen dystoniaan ja essentiaaliseen vapinaan löytyy lääkettä vaan eihän se lääke kaikkia vapinaa poista. Toivottavasti lääkärisi löytää pään vapinallesi nimen. Että tiedät miten etenet.
No kävin tuossa nyt neurologilla taas ja sanoi että ei keksi muuta kun dystonia tms.Laittoi botuliini pistoksia niskaan,nyt kulunut 10pv siitä eikä ainakaan ole ollut vielä mitään vaikutusta..
- yks vaan
Mies -23 kirjoitti:
No kävin tuossa nyt neurologilla taas ja sanoi että ei keksi muuta kun dystonia tms.Laittoi botuliini pistoksia niskaan,nyt kulunut 10pv siitä eikä ainakaan ole ollut vielä mitään vaikutusta..
Hyvä että sait vaivalle nimen ja botuliinia. Botuliinin pitäis auttaa. Mulla ainakin auttaa aina n.kahden viikon sisään.Helpompia päiviä sulle niin ja Suomen dystoniayhdistyksellä näyttää olevan nettisivut. Siellä on varmaan sähköpostiosoitteita ja puhelinnumeroita. Saat lisää tietoa asiasta.
- MannisMake
Tais jäädä pää vispaamaan
- Anonyymi
Toivottavasti sulle tulee samaa kun noin ilkeästi kirjoititMannisMake
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti sulle tulee samaa kun noin ilkeästi kirjoititMannisMake
Kuka näitä viestejä monen vuoden takaa lukee? Ei ainakaan nuo alkuperäiset kirjoittajat, mutta kaltaisesi häiriköt kyllä. Unohtaisit vaan nämä vanhat viestit sinne arkistojen syvyyksiin etkä kaivelisi niitä esiin. Yritä löytää muuta järkevämpää tekemistä.
- Anonyymi
Moi saitko apua vapinaasi mulla nyt sama enkä tiedä mitä tehdä?
- Anonyymi
Mulla on sama löysitkö apua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on sama löysitkö apua
Onko asunnossasi sisäilmaongelma`?
- Anonyymi
Koronan jälkeen täällä sama…
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566899Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334033Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142022- 611906
- 821446
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1931444Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213984- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947