Hei,
kysyisin tällaista asiaa. Minulla on ilmeisesti vartalon silsa (lääkäri ensi viikolla). Se on tarttuva ja leviää usein eläimestä/toisesta ihmisestä. Minulla se on kovin lievänä vielä, kaksi näppyä joten tuskin altistun sille systemaattisesti. Lisäksi mikä on outoa, läiskät ovat jaloissani vaikka sanotaan että vaatii suoran kosketuksen ja tarttuu sille alueelle. Minulta poistettiin kuukausi sitten luomi tästä jalasta..
Opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen vanhainkodissa töissä, siellä on milloin mitäkin kenelläkin joten siitä ei voi tietää. Kuitenkin kotonani minulla on koira ja kaksi marsua. Jos tartunta on niistä peräisin, kuinka voin hoitaa esimerkiksi kaikki niin ettei tartunta leviä toisesta toiseen? Ja lisäksi eikö sen pitäisi ilmaantua myös eläimille oireilevana, eläimeni eivät oireile. Niiden turkit ovat kiiltäviä ja kunnossa eivätkä ne kutise. Kysyisinkin, jos teillä on ollut; oireilivatko eläimenne/ koiranne ja mistä epäilette sen saaneenne? Mietin vain, että esim. marsuille voi olla aika riski ottaa antibioottihoitoa oraalisesti, ja sitten taas jos se onkin niillä niin tarttuuko se koiraan ja takaisin vai.. Onko kellään kokemuksia =)
Vartalon silsa ja eläimet??
information...
0
806
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292290- 1282283
- 1582044
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201628- 331538
- 511037
- 86995
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24922- 16911
- 114894