Edes vähän parempaa korkoa - vinkkejä?

Mitta tuli täyteen

Tiedän että syy on minun ja vain minun, kun olen ollut "rakastunut pankkiini" ja laiskana pitänyt siellä vanhasta tottumuksesta.

Mutta nyt, kun katsoin korkotuloja, tuli mitta vihdoinkin täyteen.

Säästötilillä vuoden 2010 alussa 24 000 euroa, vuoden 2010 lopussa 36 000. Korkoa kertyi koko vuodelle (kun verot on vähennetty) huikeat 40 euroa. Ja huom! Kyse ei ole käyttelytilistä, vaan tilistä jota markkinoidaan nimenomaan säästämiseen!

Onhan oltava edes joku paikka josta saa hieman paremmin.

Vinkkejä? Kyse on asuntosäästötilistä, mutta menee vielä vuosia ennen kuin säästöjä tarvitaan.

17

1483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktaa...........

      ainakin minä saan nimenomaan täysin vapaalle säästötilille 2 %,
      mutta enpä kerro, jotta pankki ei saa lisää ja liikaa asiakkaita ja alenna minunkin korkoani.

      kai ymmärrät, oikeesti hyvää tietoa ei kannata jakaa,
      huu haa tietoa voi jakaa.

      eihän tuokaan ole tuotto eikä mikään, mutta kun tässä ollaan ostelemassa runsaasti,
      lapset juuri opiskelemaan lähdössä, on tuo sille rahalle hyvä ratkaisu.

      kysele pankeista sähköpostilla,useimmiten kyllä soittavat ja antavat tarjouksen sitten puhelimessa,
      kyllä 1,5 % saa helpolla.

      • 4-5 %

        Nyt on eri pankkien koroissa suuremmat erot kuin silloin kun sai, 5 %.

        Silloin oli kaikkien pankkien väliset erot 0,8 % luokkaa,
        silloin "kansa tiesi korot" ja oli korkokilpailua,
        nykyään on monella käsitys että "ei saa mitään",
        nyt on erot 2 % luokkaa.


      • talletus

        Faktaa..... et ole ainoa, noilla koroilla


    • Pankin vaihtaja

      Itse kyrsiinnyin viime kesänä Osuuspankkiin, juuri samasta syystä. Säästöjä ei ollut niin paljon, että olisin edes palvelumaksut saanut kuitattua bonuskertymillä. Niinpä vaihdoin Tapiolaan kesäkuussa ja avasin säästötilin.

      Säästötilin loppusumma oli joulukuussa 10000 ja korkoa tuli 24e nettona.

      Sinä saisit Tapiolan säästötilille vielä paremman koron kuin minä, koska varallisuutta sinulla on enemmän. Pankkien nettisivuilta löytyy myös paljon tietoa, kun viitsii etsiä. Onnea pankin vaihtoon!

    • VP

      Aloin itse juuri testailemaan uutta korkosijoitus systeemiä. Tuottoa on mahdollista saada todella hyvin, mutta en todellakaan sijoita tuhansia euroja ennekuin olen tutustunut hommaan paremmin.

      Voit seurata tekemisiäni ja edesottamuksiani osoitteessa http://www.virtuaalipankkiiri.blogspot.com/

      Katsokaa ja kommentoikaa. Yritän kerätä vähän saman henkistä porukkaa ympärille.

      Ja lopuksi kommentoisin vielä, että tuotto on aina suhteessa riskiin jos et kestä yhtään häviötä on talletus pankkiin parempi. Tosin pankkitalletuksessa häviät huomaamattasi inflaation myötä.

    • GOLD + SILVER - 2011

      rahan arvo laskee kokoajan, inflaatio.

      kun ostat kultaa niin se arvo minkä laitat kultaan pysyy siinä.

      kultaakin parempi on hopea. ostat nyt hopeaa ja katsot 10 vuoden päästä niin =)

      http://www.youtube.com/watch?v=DlxuFenX8oA

    • Mitta tuli täyteen

      Pieni päivitys tilanteeseeni, jospa tästä olisi hyötyä muillekin.

      Eli sain vihdoin sen verran aikaiseksi että soitin pankkini puhelinpalveluun. Kerroin tilanteen ja ilmaisin pettymykseni tilin heikkoon tuottoon. Virkailija kysäisi, olisinko kiinnostunut rahastoista, mutta kun sanoin että en ole, kun kyse asuntosäästötilistä, ja haluan että varat ovat nopeasti saatavilla jos tulee tarve, sanoi että laitetaanpa rahat säästötilille, ei nostorajoituksia, korko 1,5 %. Mihin tietysti suostuin; korkohan oli reippaasti parempi kuin mitä olin siihen asti saanut.

      Rouva loi uuden tilin saman tien, siirsi rahat sinne, ja tilipaperit tulivat postissa parin päivän päästä.

      Olen aikamoisen tyytyväinen, ja myös yllättynyt siitä miten nopeasti homma kävi. Nähtävästi on tosiaan niin, että kun pyytää, niin saa.

      Olen nyttemmin hieman katsellut korkolistauksia esim. Kauppalehden sivuilta ja tuo 1,5 % vaikuttaa ihan ok korolta säästötilille; suurimmasta osasta vuoden määräaikaistalletuksiakin saa huonommin.

      Joten jos joku pohtii samantyylistä ongelmaa, niin siitä vaan pankkiin yhteyttä, kannattaa!

      • Määräakaisista

        "Kauppalehden sivuilta ja tuo 1,5 % vaikuttaa ihan ok korolta säästötilille; suurimmasta osasta vuoden määräaikaistalletuksiakin saa huonommin."

        Kauppalehden määräaikais taulukkosta: Onkohan tuossa sinulla ollut oikea sarake tarkastelussa. Mulla on tallella kyseisiä taulukoita tiedostosta, niin esim. 17.02.2011 matalin korko vuoden (12 kk) määräaikaiselle oli 1,52% (Handelsbank) ja toiseksi matalin sitten jo 1,75% (Sampo Pankki). Vastaavasti viime vuoden taulukoita kun katson, jolloin korkotaso oli viellä matalampi, niin ei sielläkään näy kuin korkeintaan 3 pankkia 14:sta joilla näyttää oleen jossain vaiheessa alle 1,50% tarjous vuoden määräaikaiselle.

        Tuo saamasi 1,50 % on ihan hyvä korko säästötilelle, (eli rahan saa tarvittaessa pois nopeasti, ja tilille voi tallettaa osan palkasta, eli lisätä rahaa). Kehoittaisin kuitenkin ehkä miettimään, kannattaako kaikkia rahoja pitää säästötilillä, (esim. voishan jonkinlaisen summa laittaa määräaikaiselle, ehkä vuoden tai kahden). Meinaan sitä, että jos teillä on todellakin on suunnitelmissa säästää _vuosia_, kuten ekaan viestiin kiroitit, niin siihenhän nähden se 1,5% korko on aika heikko korko, (eihän se vastaa kuin 9 kk Euriboria). Tosin sanoit tuossa toisessa viestissä, että rahat pitäisi saada kuitenkin nopeasti ulos, mutta ajattelin vain mainita ett kannattaisi ehkä miettiä millaista tarvetta sille oikeasti on (se kuitenkin vaikuttaa korko usein prosenttiin aika olennaisesti).


      • Mitta tuli täyteen
        Määräakaisista kirjoitti:

        "Kauppalehden sivuilta ja tuo 1,5 % vaikuttaa ihan ok korolta säästötilille; suurimmasta osasta vuoden määräaikaistalletuksiakin saa huonommin."

        Kauppalehden määräaikais taulukkosta: Onkohan tuossa sinulla ollut oikea sarake tarkastelussa. Mulla on tallella kyseisiä taulukoita tiedostosta, niin esim. 17.02.2011 matalin korko vuoden (12 kk) määräaikaiselle oli 1,52% (Handelsbank) ja toiseksi matalin sitten jo 1,75% (Sampo Pankki). Vastaavasti viime vuoden taulukoita kun katson, jolloin korkotaso oli viellä matalampi, niin ei sielläkään näy kuin korkeintaan 3 pankkia 14:sta joilla näyttää oleen jossain vaiheessa alle 1,50% tarjous vuoden määräaikaiselle.

        Tuo saamasi 1,50 % on ihan hyvä korko säästötilelle, (eli rahan saa tarvittaessa pois nopeasti, ja tilille voi tallettaa osan palkasta, eli lisätä rahaa). Kehoittaisin kuitenkin ehkä miettimään, kannattaako kaikkia rahoja pitää säästötilillä, (esim. voishan jonkinlaisen summa laittaa määräaikaiselle, ehkä vuoden tai kahden). Meinaan sitä, että jos teillä on todellakin on suunnitelmissa säästää _vuosia_, kuten ekaan viestiin kiroitit, niin siihenhän nähden se 1,5% korko on aika heikko korko, (eihän se vastaa kuin 9 kk Euriboria). Tosin sanoit tuossa toisessa viestissä, että rahat pitäisi saada kuitenkin nopeasti ulos, mutta ajattelin vain mainita ett kannattaisi ehkä miettiä millaista tarvetta sille oikeasti on (se kuitenkin vaikuttaa korko usein prosenttiin aika olennaisesti).

        Juu, tein todellakin virheen edellisessä viestissäni; tarkoitus oli sanoa "suurimmasta osasta puolen vuoden määräaikaistalletuksiakin saa huonommin". Lähde tämä sivu: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/, kohta "Määräaikaistalletukset, 10 000 euroa, %" Vuoden talletuksista toki saa jo sitten yli 1,50 % lähes kaikista.

        Tämä homma on tosiaan aika hankalassa vaiheessa noiden säästöjen suhteen. Tarkoitus periaatteessa säästää vielä vuosia, että olisi mahdollisimman suuri oma osuus, eikä tarvitsisi ottaa niin paljon lainaa, mutta toisaalta tällä hetkellä on jo se minimi 20 % asunnon arvioudusta hinnasta kasassa. Joten JOS sattuisi sellainen tilanne, että se juuri oikea asunto tulisi myyntiin niin haluaisin että rahat ovat helposti ja kuluitta irrotettavissa.

        Tässä vaiheessa tosiaan taidan tyytyä tuohon 1,5 %, koska tilille tulee jatkuvasti lisää rahaa ja on sikälikin hyvä vaihtoehto. Jos noiden vuoden määräaikaistalletusten korot nousevat vaikka 3,5 prosenttiin niin sitten täytyy harkita uudelleen.


      • % + %
        Mitta tuli täyteen kirjoitti:

        Juu, tein todellakin virheen edellisessä viestissäni; tarkoitus oli sanoa "suurimmasta osasta puolen vuoden määräaikaistalletuksiakin saa huonommin". Lähde tämä sivu: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/, kohta "Määräaikaistalletukset, 10 000 euroa, %" Vuoden talletuksista toki saa jo sitten yli 1,50 % lähes kaikista.

        Tämä homma on tosiaan aika hankalassa vaiheessa noiden säästöjen suhteen. Tarkoitus periaatteessa säästää vielä vuosia, että olisi mahdollisimman suuri oma osuus, eikä tarvitsisi ottaa niin paljon lainaa, mutta toisaalta tällä hetkellä on jo se minimi 20 % asunnon arvioudusta hinnasta kasassa. Joten JOS sattuisi sellainen tilanne, että se juuri oikea asunto tulisi myyntiin niin haluaisin että rahat ovat helposti ja kuluitta irrotettavissa.

        Tässä vaiheessa tosiaan taidan tyytyä tuohon 1,5 %, koska tilille tulee jatkuvasti lisää rahaa ja on sikälikin hyvä vaihtoehto. Jos noiden vuoden määräaikaistalletusten korot nousevat vaikka 3,5 prosenttiin niin sitten täytyy harkita uudelleen.

        No saa ainakin minun määräaikaistililtäni rahat kesken ulos, jos maksaa sakkosumman. Ei sen mahdollisen sakkosumman välttelyssä kannata pitää rahoja huonolla korolla, kun et ole varma edes minä vuonna niitä tarvitset.
        Esim. 30 000 talletuksella voit kuitenkin saada korkoa yli 700 e vuodessa, eli jos tulet pähkäilleeksi vaikka kymmenen vuotta, menetät jo monta tonnia rahaa.

        Inflaatio syö talletuksesi arvoa joka vuosi sitä enemmän mitä pienempää korkoa saat.

        Ei tarvitse laittaa koko summaa samalle tilille. Voit laittaa nykyiset rahat määräaikaiselle vuodeksi ja samalla jatkaa uusien rahojen tallettamista säästötilille.

        Katso pankkien kotisivuilta ja käy konttoreissa kysymässä korot ja tilien ehdot.31


    • Nallekarhu 3
      • todella riskialtista

        Viestisi ei kuulu tähän osioon. Täällä puhutaan talletuksista. Näillä tulee olla normaali pankkien talletusuoja. Linkkisi kaltaiselta yrittäjältä ei rahojen takaisin saamiseen ole mitään takeita. Koko homma vaikuttaa erittäin epämääräiseltä rahankeruulta. Tuollaisten kanssa liikutaan todella vaarallisilla vesillä.


    • investoori

      Suosittelen osan rahasta sijoitta, se on poääoma sijoitus ja siita verot menee 28%.

      http://www.elitealliance.net/81C2F886A90

      111% 1 viikko
      125% 2 viikko
      160% 1 kuukausi
      260% 2 kukautta

      Itse sijoitan 1 viikkon sopimuksella, ja olen saanut maksua jo 2 kuukautta. Tässä on yksi niista:

      Date: 4/8/2011 4:49 PM
      Batch: 58771018
      From Account: U9522320 (Elite Group)
      Amount: $307.47
      Memo: Withdrawal ID: #8500

    • Jos tiedätte..

      Jos mulla olisi nyt 30 000€ pankkitilillä niin miten paljon korkoa mä saisin kuukaudessa? Kun mä sain silloin 127 500€ yhden kerran, kun mä möin yhden talon, ja mä ostin talon turkista joka maksoi 61 000€, ja auton sieltä, ja nyt mulla on 30 000€ tilillä, ollut ehkäpä viikon, niin mitä mä saan korkoa, niinku suunnilleen ??

      • Alsi

        Ainakin Tapiolalla ja Osuuspankilla on verkkopankeissaan toiminto. jolla voi laskea määräaikaiselle tilille koron.


    • Andy-Boy

      Tallennus on myös rahan sijoittamista. Kun korkó (tuotto) on alle inflaation, silloin pääoman arvo laskee. Esi. inflaation ollessa vuodessa 4,5 %, korko 1,5 % määräaikaistilillä Siitä tuotosta vielä 28 % veroa, jää nettotuotoksi 0,78*1,5 % eli 1,17 %. Inflaation jälkeen pääoma on laskenut 3,33 % !!!

      Kymppitonnista reaalipääomaa on jäljellä 9.666 euroa.

      Jes.

      • Andy-Boy

        Viielä pikkukorjaus. 0,72*,1 5=1,08 eli pääoman lasku 3,42 %. Reaalipääoma jää 9.654,58 egee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe