Tiedän että syy on minun ja vain minun, kun olen ollut "rakastunut pankkiini" ja laiskana pitänyt siellä vanhasta tottumuksesta.
Mutta nyt, kun katsoin korkotuloja, tuli mitta vihdoinkin täyteen.
Säästötilillä vuoden 2010 alussa 24 000 euroa, vuoden 2010 lopussa 36 000. Korkoa kertyi koko vuodelle (kun verot on vähennetty) huikeat 40 euroa. Ja huom! Kyse ei ole käyttelytilistä, vaan tilistä jota markkinoidaan nimenomaan säästämiseen!
Onhan oltava edes joku paikka josta saa hieman paremmin.
Vinkkejä? Kyse on asuntosäästötilistä, mutta menee vielä vuosia ennen kuin säästöjä tarvitaan.
Edes vähän parempaa korkoa - vinkkejä?
17
1557
Vastaukset
- faktaa...........
ainakin minä saan nimenomaan täysin vapaalle säästötilille 2 %,
mutta enpä kerro, jotta pankki ei saa lisää ja liikaa asiakkaita ja alenna minunkin korkoani.
kai ymmärrät, oikeesti hyvää tietoa ei kannata jakaa,
huu haa tietoa voi jakaa.
eihän tuokaan ole tuotto eikä mikään, mutta kun tässä ollaan ostelemassa runsaasti,
lapset juuri opiskelemaan lähdössä, on tuo sille rahalle hyvä ratkaisu.
kysele pankeista sähköpostilla,useimmiten kyllä soittavat ja antavat tarjouksen sitten puhelimessa,
kyllä 1,5 % saa helpolla.- 4-5 %
Nyt on eri pankkien koroissa suuremmat erot kuin silloin kun sai, 5 %.
Silloin oli kaikkien pankkien väliset erot 0,8 % luokkaa,
silloin "kansa tiesi korot" ja oli korkokilpailua,
nykyään on monella käsitys että "ei saa mitään",
nyt on erot 2 % luokkaa. - talletus
Faktaa..... et ole ainoa, noilla koroilla
- Pankin vaihtaja
Itse kyrsiinnyin viime kesänä Osuuspankkiin, juuri samasta syystä. Säästöjä ei ollut niin paljon, että olisin edes palvelumaksut saanut kuitattua bonuskertymillä. Niinpä vaihdoin Tapiolaan kesäkuussa ja avasin säästötilin.
Säästötilin loppusumma oli joulukuussa 10000 ja korkoa tuli 24e nettona.
Sinä saisit Tapiolan säästötilille vielä paremman koron kuin minä, koska varallisuutta sinulla on enemmän. Pankkien nettisivuilta löytyy myös paljon tietoa, kun viitsii etsiä. Onnea pankin vaihtoon! - VP
Aloin itse juuri testailemaan uutta korkosijoitus systeemiä. Tuottoa on mahdollista saada todella hyvin, mutta en todellakaan sijoita tuhansia euroja ennekuin olen tutustunut hommaan paremmin.
Voit seurata tekemisiäni ja edesottamuksiani osoitteessa http://www.virtuaalipankkiiri.blogspot.com/
Katsokaa ja kommentoikaa. Yritän kerätä vähän saman henkistä porukkaa ympärille.
Ja lopuksi kommentoisin vielä, että tuotto on aina suhteessa riskiin jos et kestä yhtään häviötä on talletus pankkiin parempi. Tosin pankkitalletuksessa häviät huomaamattasi inflaation myötä. - GOLD + SILVER - 2011