Opiskelen omaehtoisesti ja saan ansiosidonnaista.
Tipunko nyt sitten työmarkkinatuelle? Ja olisko se tarveharkintaista vai mitä? Vaikuttavatko puolison tulot aina?
Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin työmarkkinatuki (jos sitäkään edes saa)..
Alkaa paniikki iskeä =/
Kohta 500pv ansiosidonnaista täynnä, mitä sitten?
24
5232
Vastaukset
- Se menee
Kun 500 päivää tulee täyteen, niin ansiosidonnainen loppuu. Sen jälkeen alat saamaan työmarkkinatukea, jonka suuruuteen vaikuttavat puolison tulot alentavasti. Jos puolisosi ansaitsee yli 1044€/kk, niin siitä alkaa oman työmarkkinatukesi aleneminen. Lapset, eli huollettavat, nostavat tuota rajaa.
Maksimi työmarkkinatuki on 25,74 e/pv, viitenä päivänä viikossa, miinus verot. Eli bruttona noin 540€/kk, nettona noin 430€/kk. Brutosta menee 20%:n vero.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/280302083352EH- Se menee
"Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin työmarkkinatuki"
On. Mennä töihin. Kun olet ollut töissä 34 viikkoa 24 kk aikana, olet taas oikeutettu ansiosidonnaiseen.
http://www.erto.fi/palvelut/tyottomyysturva/jasenyys-ja-tyossaoloehto/295-tyossaoloehto-paluuehto - täti
Se menee kirjoitti:
"Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin työmarkkinatuki"
On. Mennä töihin. Kun olet ollut töissä 34 viikkoa 24 kk aikana, olet taas oikeutettu ansiosidonnaiseen.
http://www.erto.fi/palvelut/tyottomyysturva/jasenyys-ja-tyossaoloehto/295-tyossaoloehto-paluuehtoKun ansiosidonnaisesi loppuu saat vielä 180 päivää Kelan työmarkkinatukea ilman tarveharkintaa. Vasta sen jälkeen puolison tulot otetaan huomioon. Tarkista asia vielä Kelasta.
- t,y,ö,t,ö,n
ei vaikuta kuin vasta 180:n päivän jälkeen
- Päivistä viis
t,y,ö,t,ö,n kirjoitti:
ei vaikuta kuin vasta 180:n päivän jälkeen
Opiskelun ajan eivät vaikuta lainkaan.
- tytytytyyy
Mulle sanottiin, että jos opinnot jatkuu ansiosidonnaisen jälkeen, katsotaan tavalliseksi opiskelijaksi eli ei saa työmarkkinatukea vaan opintotukea, jos sitä on jäljellä. Jos opinnot loppuu samaan aikaan kuin ansiosidonnainen, voi saada työmarkkinatukea.
- t<upp
Jos työkkärin myöntämää opiskeluaikaa on jäljellä niin työmarkkinatukeahan sitä alkaa saada kun ansiosidonnainen loppuu. Korotusosa nollautuu ja sitä maksetaan taas max 200 pvää. Ansiosidonnaisessahan se on suuruudeltaan ihan eri luokkaa mutta muutama roponen tulee myös työmarkkinatuen kyljessä.
- 552sc
MENE TÖIHIN JA PYSY SIELLÄ. Vai rupeaa paniikki iskemään kun muilta saadut rahat käy loppumaan..
Varmaan oletkin kovin aktiivisesti töitä hakenut omaehtoisen opiskelusi ohella tai sitten et ole.. veikkaan että et ole. Köysi kiristyy ja nyt olet paniikissa etsimässä töitä tai varmaan mieluimmin et tee mitään sillä helpointa olisi vaan antaa muiden maksaa ...tämmöisiä kutsutaan loisiksi- ??
Mene töihin. Milläs saatana menet, kun kukaan ei huoli töihinsä!! 500 päivää täyttyy =pitkäaikaistyötön> Tarkoittaa että sut työllistetään. Ikää on rapiat 60v. Pakko työllistää. Voi saatana sentään... Suomi on täynnä työkykyisiä/kuntoisia nuoria.
Mitä järkeä on 60v vielä työllistää???? - lisäpäivät odottaa
?? kirjoitti:
Mene töihin. Milläs saatana menet, kun kukaan ei huoli töihinsä!! 500 päivää täyttyy =pitkäaikaistyötön> Tarkoittaa että sut työllistetään. Ikää on rapiat 60v. Pakko työllistää. Voi saatana sentään... Suomi on täynnä työkykyisiä/kuntoisia nuoria.
Mitä järkeä on 60v vielä työllistää????jos olet ansiosidonnaisella ja 500 pv täyttyy ja olet 60 v. pääset lisäpäiville eläkeikään asti. eri juttu jos peruspäivärahalla, siitä en osaa sanoa mitään. Itse täytän 59v. ensi kesänä ja 500 pv täyttyy syksyllä joten pääsen lisäpäiville kesällä.
- mike444
Mene itte töihin ja pysy siel kusipää
- mikafgfg
Vedä sinä vittu päähäs.. kuspää
- äolo
vedä sinä vittu päähäs kun et kuitenkaan mistään mittään tiedä
- liiton maksun maksanut
Äitis oi loi..n kun syy sai
- Vimpula & Jumpula
Mä voin tulla vaikka teille töihin, mites on? Huolitteko?
- haaaa
552sc, mene töihin ja pysy siellä.... nykypäivänä? oot varmaan tätä suffeliporukkaa joka on saanu maata samassa duunissa sen 35v. Konttaa sieltä tynnyristäs ulos niin maailma muuttuu.
- nipsnuut
en ole se jolle vastauksesi tarkoitit mutta mitä kummaa on ,jos samassa duunissa pitkään.... mulla on menossa se mainitsemasi 35. vuosi...tänä aikana ei oikeastaan ole muu muuttunut kuin teollisuus vähentynyt, joten sitä duunia tietysti vähemmän.
- Onko miten
Vaikuttaako puolison tulot enään työmarkkinatukeen? Eikö sen lain pitänyt muuttua?
- v 2014
Mitenkä työttömyysturvalaki muuttuu ensi vuonn?, Muistelen, että huononnuksia taas tulossa.
- Byro B
Googlaa "Työttömyysturva 2014". Saakohan 1/2 vuoden työssäololla päivät uusittua ja jo 3 vuoden työhistorialla saa paremmat edut kuin 1/2 vuoden pätkällä? Tämmöinen keski-ikäinen kaipaa 30 vuoden työuran etuja, koska uutta hommaa ei näy ei kuulu hakemisesta huolimatta.
- Mika......
Byro B kirjoitti:
Googlaa "Työttömyysturva 2014". Saakohan 1/2 vuoden työssäololla päivät uusittua ja jo 3 vuoden työhistorialla saa paremmat edut kuin 1/2 vuoden pätkällä? Tämmöinen keski-ikäinen kaipaa 30 vuoden työuran etuja, koska uutta hommaa ei näy ei kuulu hakemisesta huolimatta.
Mitä vitun etuja ? Eiks ne edut tullu sieltä töistä jo.Jollei sulla ole säätöja nii itke.. paska
- Byro B
Mika...... kirjoitti:
Mitä vitun etuja ? Eiks ne edut tullu sieltä töistä jo.Jollei sulla ole säätöja nii itke.. paska
Kukas se siellä kiukuttelee? Juu, töissä ollessa maksettin asunto ja nelipyöräinen velattomiksi ja kasvatettiin jälkeläiset. Ja kun ensi vuonna putoan työmarkkinatelle, tarvitsen ne "ennen tienatut". Vai tarkoititko säädöillä säästöjä? Työpaikkaa ei löydy enää, vaikka olen ikäisekseni terve, mutt työnantajat ei sitä usko vaan palkkaavat mieluummin nuoria. Toisaalta olen tietty kiltti työtön enkä heittele ketään millään, kuten pommeilla.
- näin menee minulla
Hei, tässä sinulle asiallinen tietoon perustuva vastaus. Jos sinulla ei ole ammattillista koulutusta voit saada KOKO opiskeluajan ansiosidonnaista ja päälle kukukorvauksen.
Oma opiskeluni alkoi äsken ja saan kolme vuotta näin. - jestas1
Tuollahan oli juttuja omaehtoisesta opiskelusta ettei saanut harjoittelupaikkaa jossa olisi voinnut näytöt suorittaa niin ja kun koulu loppui niin ei hyväksytty saamaan työttömyyskorvausta tai työmarkkinatukea koska koulutus ei ollut valmis.
Kaverinikin joutui takaisinperintään ja maksamaan yli 9 000€ takaisin Kelalle, kun keskeytti opinnot, jotka eivät sopineen ollenkaan hänelle. Takaisiin työttömäksi ei ollut mitään asiaa (tuntem)
Tukea saavana opiskelijana sinun pitää ilmoittaa muun muassa opintojesi edistymisestä. Jos TE-toimisto ja etuuden maksaja eivät saa tarvitsemiaan tietoja, oikeus työttömyysetuuteen voi päättyä ja maksettua etuutta voidaan periä takaisin.(TE-sivu)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794204
- 493563
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512521Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161695Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131501Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271427Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121319- 461253