Olen tehnyt c-kielellä ohjelman ja haluaisin nyt kokeilla toimiiko se. Mulla on mäkki ja siinä on pääte-ohjelma ja siinä gcc. En vain muista, miten sillä saatiin käännettyä tuo ohjelma. Mitkä oli ne käskyt?
Tämä on koulutyö ja tällä ois vähän kiire ja oon aloittelija enkä ymmärrä tästä mitään, joten kiitos helpot ohjeet suomeksi :)
c-ohjelman kääntäminen
7
581
Vastaukset 7
- help desk
Päättessä: gcc ohjelmasi.c
- Japalamapa
Mäkissä on mukana (pitää kai asentaa) Applen IDE eli Xcode ja tuossapa ohjeet C-ohjelmaan:
http://www.cs.nyu.edu/~s70201/C_In_Xcode/Xcode_Tutorial.html
Pääteohjelmassa gcc kannattaa käyttää näin:
gcc my_prog.c -o my_prog
Ja ohjelman ajo:
./my_prog - Näin se menee
C: llä ohjelmoitu ohjelmakoodi ei koskaan toimi eli käänny ensimmäisellä käännöskerralla, vaan tulee jopa yhden koodirivin käännösyrityksestä niin monta virheilmoitusta, ettei jaksa kaikkia edes lukea. Pahinta tuossa on, että ensimmäisen ajon aikaisia virheitä tulee vielä enemmän, jos tietokone ei sitä ennen kaadu.
- kerralla valmiiksi
Sun tosiaan kannattaa vaihtaa alaa.
- TÄYS PASKA KIELI
SAMAN HUOMANNU!!! ja yleensä virhe on AINA klassinen "unresolvable external" tms. herja, johon ei mitään syytä ole koskaan löytyny! itellä meni hermot tohon virheeseen niin jätin c :n opettelun siihen pisteeseeen, ENKÄ OO KATUNU!
- ohjelmoija
Kirjoita päätteeseen gcc (ohjelman nimi) ja paina enter-näppäintä.
Kirjoita päätteeseen ./a.out - gssrh
c kääntö gcc:llä:
g -O3 -march=native ohjelma.cpp -o ohjelma
ajo:
./ohjelma
eli piste jakoviiva nimi
oudosti gcc tä pitää kutsua g nimellä kun kääntää c :aa
-O3 tarkoittaa suurinta nopeutta ohjelmalle mutta hitainta kääntöä. march=native optimoi kyseiselle tietokoneelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1321873Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91877Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja156862- 60810
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35782Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47722- 73681
Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö276679Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat44667Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34602