c-ohjelman kääntäminen

fjldfl

Olen tehnyt c-kielellä ohjelman ja haluaisin nyt kokeilla toimiiko se. Mulla on mäkki ja siinä on pääte-ohjelma ja siinä gcc. En vain muista, miten sillä saatiin käännettyä tuo ohjelma. Mitkä oli ne käskyt?
Tämä on koulutyö ja tällä ois vähän kiire ja oon aloittelija enkä ymmärrä tästä mitään, joten kiitos helpot ohjeet suomeksi :)

7

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • help desk

Päättessä: gcc ohjelmasi.c

• Japalamapa
    • Näin se menee

C: llä ohjelmoitu ohjelmakoodi ei koskaan toimi eli käänny ensimmäisellä käännöskerralla, vaan tulee jopa yhden koodirivin käännösyrityksestä niin monta virheilmoitusta, ettei jaksa kaikkia edes lukea. Pahinta tuossa on, että ensimmäisen ajon aikaisia virheitä tulee vielä enemmän, jos tietokone ei sitä ennen kaadu.

• kerralla valmiiksi

Sun tosiaan kannattaa vaihtaa alaa.

• TÄYS PASKA KIELI

SAMAN HUOMANNU!!! ja yleensä virhe on AINA klassinen "unresolvable external" tms. herja, johon ei mitään syytä ole koskaan löytyny! itellä meni hermot tohon virheeseen niin jätin c :n opettelun siihen pisteeseeen, ENKÄ OO KATUNU!

• ohjelmoija

Kirjoita päätteeseen gcc (ohjelman nimi) ja paina enter-näppäintä.
      Kirjoita päätteeseen ./a.out

• gssrh

c kääntö gcc:llä:

g -O3 -march=native ohjelma.cpp -o ohjelma

ajo:

./ohjelma

eli piste jakoviiva nimi

oudosti gcc tä pitää kutsua g nimellä kun kääntää c :aa

-O3 tarkoittaa suurinta nopeutta ohjelmalle mutta hitainta kääntöä. march=native optimoi kyseiselle tietokoneelle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2150
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      180
      1931
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1352
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      972
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      919
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      859
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      802
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      701
    Aihe