Olen tehnyt c-kielellä ohjelman ja haluaisin nyt kokeilla toimiiko se. Mulla on mäkki ja siinä on pääte-ohjelma ja siinä gcc. En vain muista, miten sillä saatiin käännettyä tuo ohjelma. Mitkä oli ne käskyt?
Tämä on koulutyö ja tällä ois vähän kiire ja oon aloittelija enkä ymmärrä tästä mitään, joten kiitos helpot ohjeet suomeksi :)
c-ohjelman kääntäminen
7
545
Vastaukset
- help desk
Päättessä: gcc ohjelmasi.c
- Japalamapa
Mäkissä on mukana (pitää kai asentaa) Applen IDE eli Xcode ja tuossapa ohjeet C-ohjelmaan:
http://www.cs.nyu.edu/~s70201/C_In_Xcode/Xcode_Tutorial.html
Pääteohjelmassa gcc kannattaa käyttää näin:
gcc my_prog.c -o my_prog
Ja ohjelman ajo:
./my_prog - Näin se menee
C: llä ohjelmoitu ohjelmakoodi ei koskaan toimi eli käänny ensimmäisellä käännöskerralla, vaan tulee jopa yhden koodirivin käännösyrityksestä niin monta virheilmoitusta, ettei jaksa kaikkia edes lukea. Pahinta tuossa on, että ensimmäisen ajon aikaisia virheitä tulee vielä enemmän, jos tietokone ei sitä ennen kaadu.
- kerralla valmiiksi
Sun tosiaan kannattaa vaihtaa alaa.
- TÄYS PASKA KIELI
SAMAN HUOMANNU!!! ja yleensä virhe on AINA klassinen "unresolvable external" tms. herja, johon ei mitään syytä ole koskaan löytyny! itellä meni hermot tohon virheeseen niin jätin c :n opettelun siihen pisteeseeen, ENKÄ OO KATUNU!
- ohjelmoija
Kirjoita päätteeseen gcc (ohjelman nimi) ja paina enter-näppäintä.
Kirjoita päätteeseen ./a.out - gssrh
c kääntö gcc:llä:
g -O3 -march=native ohjelma.cpp -o ohjelma
ajo:
./ohjelma
eli piste jakoviiva nimi
oudosti gcc tä pitää kutsua g nimellä kun kääntää c :aa
-O3 tarkoittaa suurinta nopeutta ohjelmalle mutta hitainta kääntöä. march=native optimoi kyseiselle tietokoneelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895