Jos opiskelee yleistä kasvatustiedettä tai aikuiskasvatustiedettä, mutta tajuaakin kesken opintojensa haluavansa sittenkin luokanopettajaksi, niin kuinka paljon noista opinnoista voi saada hyvitystä? Tai miten vaikeaa on käytännössä vaihtaa yleisen puolelta luokanopettajaksi?
Luokanopettajaksi loikkaaminen
2
514
Vastaukset
- kasvatustieteilijä
Yleisen ja aikuiskasvatustieteen puolelta voi hakea luokanopettajapätevyyden antamiin koulutuksiin (opettajan pedagogiset monialaiset opinnot), ja suorittaa ne niin sanotusti sivuaineena, jolloin saa luokanopettajapätevyyden. Hakijoita on kuitenkin paljon suhteessa valittujen määrään, joten opintoihin pääseminen ei ole varmaa. Toinen vaihtoehto on tehdä kandidaatin tutkinto yleisessä tai aikuiskasvatustieteessä, jonka jälkeen voi hakea luokanopettajakoulutuksen maisteriohjelmaan erillisvalinnassa. Tällöin täytyy osallistua tavalliseen pääsykokeeseen, mutta hakijoita on tietysti vähemmän kuin päävalinnassa. Muitakin väyliä voi toki olla, mutta nämä minä ainakin tiedän. :)
- dsa''
Hei, en viitsi aloittaa uutta ketjua, joten kysäisen tässä. Eli tilanne on samanlainen paitsi, että olen juuri valmistunut yleisestä kasvatsutieteestä. Mielessäni on ollut jo pitkään, että haluaisin työskennellä päiväkodissa. Saisinko esimerkiksi lastentarhanopettajan koulutukseen hyväksiluettua kasvatustieteen maisterin opintoja niin ettei tarvitsisi montaa vuotta lukea? Missä lastenhoitajaksi voi lukea, onko koulutus pitkä? Saako siihen yliopisto-opinnoista hyväksiluettu mitään? millainen ero palkassa on lastentarhanopettajalla ja lastenhoitajalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3215155Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1101511
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191412Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393