Viestini poisteettiin, miksi!?

Kirkossa ollaan töissä perjantai-iltaisin? Minun aloitukseni oli otsikoituna "psykiatrille?". Rukoilkaa nyt ihmeessä niiden mielisairaiden kanssa siellä kirkkolaitoksessa!?

Mielisairaudesta kärsii muuten moni uskovainen!!!???

26

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että se oli aika älytön viesti.

      Passitat uskovaiset psykiatrille - tarkoittanee, että pidät heitä mielisairaina.

      Kyllä mielipiteen saa esittää, mutta jos se leimaa kokonaisen ihmisjoukon, idea on yleensä aika huono.

      Perustelut eli argumentit olisi hyvä liittää viestiin myös. Parannusehdotusten pitäisi olla sellaisa, että kaikki osapuolet pääsisivät tilanteesta eteenpäin parempaan suuntaan kasvojaan menettämättä. Nyt kasvonsa tosin menetti vain yksi henkilö. Voit miettiä kuka se mahtoi olla.

      Sinulla saattaa olla hiukan heikko impulssikontrolli, sen verran ajattelemattomia olet täällä palstalla kirjoitellut. Jos sinulla on jokin päämäärä, tuskin saavutat sitä leimaamalla muut ikävällä tavalla ja esittämällä kovaa jätkää.

      • Siis kysymys on siitä, että moni uskovainen on mielisairaalan partaalla tai mielisairaalassa käynyt??? Kysymys perustuu tietoon ja tilastoihin!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Siis kysymys on siitä, että moni uskovainen on mielisairaalan partaalla tai mielisairaalassa käynyt??? Kysymys perustuu tietoon ja tilastoihin!

        lähteet. Mitkä tilastot ja tiedot?


      • iaurwen kirjoitti:

        lähteet. Mitkä tilastot ja tiedot?

        tietoja ja tilastoja, jotka tukevat väitettäsi, eikö niitä ihmisiä, joiden mielenterveys horjuu, pitäisi auttaa? Olisiko sinulla ehdotuksia, miten? Et varmaan halua painaa heitä enempää alaspäin, koska se osoittaisi huonoa moraalia. Ateisteillahan on hyvä moraali, eikö?


      • Mun kovuuteni tai muu kontrollini on kai yksinomaan minun hallussani eikä minkään Jumalan, jota ei kai ole edes olemassakaan?

        Miten itsemurhatilastot voisivat Suomessa olla niin kattavat, jos Jumala olisi olemassa mitä ne nyt ovat!? Eikö heillä jotka sen itsemurhansa tekevät tulisi olla jokin turva? Kaiken kattavana en ymmärrä kristinuskoa tai sitä että uskovainen tai kukaan hukuttautuu mereen/veteen?

        Se kontrollin ja vastuun tulisi olla jollakin muulla taholla, koska papit eivät ole koulutukseltaan psykiatreja vaan he ovat teologeja?


      • iaurwen kirjoitti:

        tietoja ja tilastoja, jotka tukevat väitettäsi, eikö niitä ihmisiä, joiden mielenterveys horjuu, pitäisi auttaa? Olisiko sinulla ehdotuksia, miten? Et varmaan halua painaa heitä enempää alaspäin, koska se osoittaisi huonoa moraalia. Ateisteillahan on hyvä moraali, eikö?

        Ateisteilla on luja moraali...he eivät tarjoa ensihätään pappeja tai synninpäästöä vaan lääketiedettä.
        Mielestäni uskovaisuus itsessään on mielenterveydellinen riski, antamattani yhtäkään tietoa tai tilastoa uskovaisen tilasta, joka näkee pikku-ukkoja joka puolella??


      • ...
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mun kovuuteni tai muu kontrollini on kai yksinomaan minun hallussani eikä minkään Jumalan, jota ei kai ole edes olemassakaan?

        Miten itsemurhatilastot voisivat Suomessa olla niin kattavat, jos Jumala olisi olemassa mitä ne nyt ovat!? Eikö heillä jotka sen itsemurhansa tekevät tulisi olla jokin turva? Kaiken kattavana en ymmärrä kristinuskoa tai sitä että uskovainen tai kukaan hukuttautuu mereen/veteen?

        Se kontrollin ja vastuun tulisi olla jollakin muulla taholla, koska papit eivät ole koulutukseltaan psykiatreja vaan he ovat teologeja?

        "Se kontrollin ja vastuun tulisi olla jollakin muulla taholla, koska papit eivät ole koulutukseltaan psykiatreja vaan he ovat teologeja?"

        Kyllä juu, näin on, ja jos taitamaton ja uskossaan vahva pappi tyrkyttää ongelmaiselle avuksi tyhjääkin tyhjempää: ns.jumalaa niin toivottomuus siitä vaan varmaan kasvaa.


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Mun kovuuteni tai muu kontrollini on kai yksinomaan minun hallussani eikä minkään Jumalan, jota ei kai ole edes olemassakaan?

        Miten itsemurhatilastot voisivat Suomessa olla niin kattavat, jos Jumala olisi olemassa mitä ne nyt ovat!? Eikö heillä jotka sen itsemurhansa tekevät tulisi olla jokin turva? Kaiken kattavana en ymmärrä kristinuskoa tai sitä että uskovainen tai kukaan hukuttautuu mereen/veteen?

        Se kontrollin ja vastuun tulisi olla jollakin muulla taholla, koska papit eivät ole koulutukseltaan psykiatreja vaan he ovat teologeja?

        hyviä pointteja, mutta esität ne sellaisessa muodossa, että niitä on vähän vaikea seurata.

        Nimenomaan kontrollisi on omassa vallassasi. Ei siinä mitään Jumalia tarvita. Oma valintasi on, mitä tänne kirjoitat. Meillä ateisteilla kun ei ole Jeesusta, joka pesisi pois väärät tekomme ja hälventäsi häpeämme, vaan joudumme itse kantamaan niistä vastuun.

        Olisi hyvä, jos kirkko erotettaisiin valtiosta, uskonnonopetus kouluissa muutettaisiin neutraaliksi uskontotiedoksi, lestadiolaisnaiset pääsisivät synnytyspakostaan, kirkollisveron kanto muun verotuksen yhteydessä lopetettaisiin eikä vauvoja liitettäisi kirkkoon. Eikö olla samaa mieltä näistä?

        Okei, no edistääkö näitä päämääriä, että tulet tänne haukkumaan uskovaisia mielisairaiksi?


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Siis kysymys on siitä, että moni uskovainen on mielisairaalan partaalla tai mielisairaalassa käynyt??? Kysymys perustuu tietoon ja tilastoihin!

        Totta kai moni uskovainen on mielenterveydellisissä ongelmissa, kun uskovaisia on Suomessa melkoinen määrä eikä heillä ole mitään jumalallista erityissuojaa mielenterveyden ongelmiin verrattuna muuhun väestöön. Etpä silti ole esittänyt sitä väittämääsi tilastoa, minkä pitäisi todistaa...niin, mitä? Sekö, että psykiatriaa voi suositella uskoville yhtenä nippuna, kun he semmoista kuitenkin kaikki mielestäsi tarvitsevat?

        P.S. Eräs hyvin tuntemani henkilö, joka, sanottakoon se tässä, ei ole uskovainen, on tällä hetkellä sairaalahoidossa mielenterveydellisistä syistä. Koen sen vähän loukkaavana mielenterveyspotilaita kohtaan, kun käytät sitä ihmisten leimaamiseen uskonnollisuuden mukaan.


      • Tango_Delirium
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mun kovuuteni tai muu kontrollini on kai yksinomaan minun hallussani eikä minkään Jumalan, jota ei kai ole edes olemassakaan?

        Miten itsemurhatilastot voisivat Suomessa olla niin kattavat, jos Jumala olisi olemassa mitä ne nyt ovat!? Eikö heillä jotka sen itsemurhansa tekevät tulisi olla jokin turva? Kaiken kattavana en ymmärrä kristinuskoa tai sitä että uskovainen tai kukaan hukuttautuu mereen/veteen?

        Se kontrollin ja vastuun tulisi olla jollakin muulla taholla, koska papit eivät ole koulutukseltaan psykiatreja vaan he ovat teologeja?

        Itsemurhatilastot ovat surullinen esimerkki siitä, missä tilassa psykiatrinen hoito on ollut jo kauan, ei sillä juurikaan ole tekemistä uskontojen kanssa. Esimerkiksi osastopaikkoja vähennetään jatkuvasti, sellaista saattaa joutua jonottamaan jopa kuukausia.


      • ...
        iaurwen kirjoitti:

        hyviä pointteja, mutta esität ne sellaisessa muodossa, että niitä on vähän vaikea seurata.

        Nimenomaan kontrollisi on omassa vallassasi. Ei siinä mitään Jumalia tarvita. Oma valintasi on, mitä tänne kirjoitat. Meillä ateisteilla kun ei ole Jeesusta, joka pesisi pois väärät tekomme ja hälventäsi häpeämme, vaan joudumme itse kantamaan niistä vastuun.

        Olisi hyvä, jos kirkko erotettaisiin valtiosta, uskonnonopetus kouluissa muutettaisiin neutraaliksi uskontotiedoksi, lestadiolaisnaiset pääsisivät synnytyspakostaan, kirkollisveron kanto muun verotuksen yhteydessä lopetettaisiin eikä vauvoja liitettäisi kirkkoon. Eikö olla samaa mieltä näistä?

        Okei, no edistääkö näitä päämääriä, että tulet tänne haukkumaan uskovaisia mielisairaiksi?

        "Sinulla on ihan hyviä pointteja mutta esität ne sellaisessa muodossa, että niitä on vähän vaikea seurata."

        Minä kyllä ymmärsin. Sinun olisi tässä syytä rauhoittua.

        "Okei, no edistääkö näitä päämääriä, että tulet tänne haukkumaan uskovaisia mielisairaiksi?"

        Ei taida olla sinulla käsitystä miten jotkut toiset ateistit ajattelevat uskovaisista? Olet hieman ristiriitainen, toisaalta kiellät leimaamasta, mutta itse pyrit mustamaalaamaan vastapuolta. Ja toisekseen puolustat Kirkkoa. Olet aika näkyvä hahmo palstoilla. Ehkä teidän ateistien kerho ei niin hyvin voi kun annatte ymmärtää.


      • Nasse.

        ei pidetä sairautena, jos tuo olento on jonkin uskonnon jumala.

        Älä kysy miksi, en osaa sanoa muuta syytä kuin sen yleisyyden


    • sad but true

      eikä avauksessas ollu mitään mistään tilastoista.

      eikä sulla ole niitä nytkään esittää.

      • Suomi24.fi -keskustelusäännöt on sama kuin "kirkko kuulolla" -säännöt. Olen lukenut Suomi24.fi -keskusteluiden säännöt. Ei kirkko kuulollakaan kaikkea Suomen lakien perustuvaa moraalia noudata. Täällä saa olla bannereita lapsillekin alaikäisestä asti ja aikuiselle "liitykirkkoon.fi" -bannereita!!!???

        Kuunnelkaa vaan kirkkoa idiootit!!!!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Suomi24.fi -keskustelusäännöt on sama kuin "kirkko kuulolla" -säännöt. Olen lukenut Suomi24.fi -keskusteluiden säännöt. Ei kirkko kuulollakaan kaikkea Suomen lakien perustuvaa moraalia noudata. Täällä saa olla bannereita lapsillekin alaikäisestä asti ja aikuiselle "liitykirkkoon.fi" -bannereita!!!???

        Kuunnelkaa vaan kirkkoa idiootit!!!!

        viitsi meuhkata. Munaat meidät kaikki. Mainoksista on maksettu hinta ja ne saavat olla esillä.


      • ...
        iaurwen kirjoitti:

        viitsi meuhkata. Munaat meidät kaikki. Mainoksista on maksettu hinta ja ne saavat olla esillä.

        et kuulosta ateistilta.
        Pidätkö ihmisiä tyhminä iaurwen?
        Vaikutat ihan samanlaiselta kiukkuiselta kukkahattutädiltä kuin luunappipapit palstallakin.


      • iaurwen kirjoitti:

        viitsi meuhkata. Munaat meidät kaikki. Mainoksista on maksettu hinta ja ne saavat olla esillä.

        Maksettu on mutta mikä on moraalinen kanta!!!! Saakeli!!


      • ... kirjoitti:

        et kuulosta ateistilta.
        Pidätkö ihmisiä tyhminä iaurwen?
        Vaikutat ihan samanlaiselta kiukkuiselta kukkahattutädiltä kuin luunappipapit palstallakin.

        ateisti sitten mielestäsi oletuksena kuulostaai? Mua alkoi kiinnostaa tällainen sivujuonne.


      • ... kirjoitti:

        et kuulosta ateistilta.
        Pidätkö ihmisiä tyhminä iaurwen?
        Vaikutat ihan samanlaiselta kiukkuiselta kukkahattutädiltä kuin luunappipapit palstallakin.

        olen ihan täysi ateisti.

        En pidä ihmisiä tyhminä, enkä mene selllaista kenellekään sanomaan. Joskus saatan toki mielessäni ajatella...

        En osaa sanoa olenko kiukkuinen, kukkahattua en omista.

        Toivon vain, että ihan kaikki keskustelijat osaisivat arvostaa tätä keskustelupalstaa ja käsittäisivät sen mahdollisuutena rakentaa sellaista yhteiskuntaa ja ajattelua, joka antaa kaikille tilaa eikä syrji eikä leimaa ketään. Edistän omalta osaltani yhteiskunnan sekularisoimista. Mikäs sinulla on päämääränä?


      • ...
        iaurwen kirjoitti:

        olen ihan täysi ateisti.

        En pidä ihmisiä tyhminä, enkä mene selllaista kenellekään sanomaan. Joskus saatan toki mielessäni ajatella...

        En osaa sanoa olenko kiukkuinen, kukkahattua en omista.

        Toivon vain, että ihan kaikki keskustelijat osaisivat arvostaa tätä keskustelupalstaa ja käsittäisivät sen mahdollisuutena rakentaa sellaista yhteiskuntaa ja ajattelua, joka antaa kaikille tilaa eikä syrji eikä leimaa ketään. Edistän omalta osaltani yhteiskunnan sekularisoimista. Mikäs sinulla on päämääränä?

        "Edistän omalta osaltani yhteiskunnan sekularisoimista. Mikäs sinulla on päämääränä?"

        Luunappien antaminen.


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Maksettu on mutta mikä on moraalinen kanta!!!! Saakeli!!

        mitä kirkko tekee ovat nämä:

        1) ei puutu lestadiolaisnaisten raakaan pakkosynnyttämiseen ja saman liikkeen sis'ällä ilmenneisiin hyväksikäyttötapauksiin

        2) pelottelee ihmisiä helvetillä, mikä oikeasti rasittaa herkkäuskoisia ja aiheuttaa valtavia pelkoja.

        Näissä kummassakaan suuressa epäkohdassa en näe mitään edistystä tapahtuvan, jos joku täällä karjuu "idioottit" ja "menkää pykiatrille koko jenki, perhana".

        Pienempiäkin epäkohtia riittää, mutta ne ovat enemmänkin järjestelykysymyksiä.


      • ... kirjoitti:

        "Edistän omalta osaltani yhteiskunnan sekularisoimista. Mikäs sinulla on päämääränä?"

        Luunappien antaminen.

        kieltämättä loistava päämäärä :D


      • ...
        kaarne kirjoitti:

        ateisti sitten mielestäsi oletuksena kuulostaai? Mua alkoi kiinnostaa tällainen sivujuonne.

        Noh, kaarne, en ole ennen huomannut ateistin tukevan Kirkon evankeliointityötä. Sitähän varten nuo bannerit tuossa ovat. Ne on siinä rahalla hankittuina, ja Kirkon vallan osoituksena. Toivovat siellä Kirkossa jotta heistä tykättäisiin.

        Ateisti oletuksena ei tykkää Kirkon tavasta esim.evankelioida lapsia. Iaurwen antoi käsityksen ateisti82:lle että se on ok, jos siitä on maksanut.


      • ... kirjoitti:

        Noh, kaarne, en ole ennen huomannut ateistin tukevan Kirkon evankeliointityötä. Sitähän varten nuo bannerit tuossa ovat. Ne on siinä rahalla hankittuina, ja Kirkon vallan osoituksena. Toivovat siellä Kirkossa jotta heistä tykättäisiin.

        Ateisti oletuksena ei tykkää Kirkon tavasta esim.evankelioida lapsia. Iaurwen antoi käsityksen ateisti82:lle että se on ok, jos siitä on maksanut.

        kirkon evankeliointityötä, en kuulu kirkkoon enkä maksa kirkollisveroa, mutta mainostaminen on Suomessa sallittua. Saahan sitä mainostaa Omoa, Volvoa ja Juhla-Mokkaakin. Koulussa opetetaan nykyään muun muassa medialukutaitoa: jokainen voi itse päättää, mitä mainos pitää sisällään ja kannattaako sitä tuotetta mennä ostamaan.


      • ... kirjoitti:

        Noh, kaarne, en ole ennen huomannut ateistin tukevan Kirkon evankeliointityötä. Sitähän varten nuo bannerit tuossa ovat. Ne on siinä rahalla hankittuina, ja Kirkon vallan osoituksena. Toivovat siellä Kirkossa jotta heistä tykättäisiin.

        Ateisti oletuksena ei tykkää Kirkon tavasta esim.evankelioida lapsia. Iaurwen antoi käsityksen ateisti82:lle että se on ok, jos siitä on maksanut.

        nyt sitten jonkilainen ohje, millaista kantaa ateistin - henkilön jolta ainoastaan puuttuu jumalusko - on otettava eri uskontojen vaihteleviin toimiin?


      • ...
        kaarne kirjoitti:

        nyt sitten jonkilainen ohje, millaista kantaa ateistin - henkilön jolta ainoastaan puuttuu jumalusko - on otettava eri uskontojen vaihteleviin toimiin?

        Ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe