Saunalahden kaapelimodeemi ja verkkotulostin

BeWan

Onko kukaan saanut Saunalahden BeWan systems Kotiboksi kaapelimodeemi C5200n:n kanssa verkkotulostinta toimimaan suoraan kaapelimodeemin portissa? Jos on, niin millä käyttiksellä?

5

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leertte

      Kyllä se siinä toimii käyttöjärjestelmästä riippumatta. Olis kiva kun olisit kertonut hieman tarkemmin ongelmasta, missä verkossa kukin laite on ja sitä rataa---

      • BeWan

        Kaikki on samassa sisäverkossa. Mulla on kolme konetta, Mac ja kaksi linux-konetta. Lan-1:stä menee kaapeli Maciin ja Macista tulostus onnistuukin. Lan- 2 menee kaapeli tai langaton yhteys 1-linuxkoneelle ja linux-kone 2 on langattomasti. Tulostimelta tulee ethernet-kaapeli Lan-3:seen. Kumpikaan linux-koneista ei löydä tulostinta. Jos pistän kaapelimodeemin perään reitittimen , niin kaikki koneet löytävät tulostimen ja tulostus onnistuu.


      • untokuurna
        BeWan kirjoitti:

        Kaikki on samassa sisäverkossa. Mulla on kolme konetta, Mac ja kaksi linux-konetta. Lan-1:stä menee kaapeli Maciin ja Macista tulostus onnistuukin. Lan- 2 menee kaapeli tai langaton yhteys 1-linuxkoneelle ja linux-kone 2 on langattomasti. Tulostimelta tulee ethernet-kaapeli Lan-3:seen. Kumpikaan linux-koneista ei löydä tulostinta. Jos pistän kaapelimodeemin perään reitittimen , niin kaikki koneet löytävät tulostimen ja tulostus onnistuu.

        Lienee sillatussa tilassa tuo kaapelimodeemi eli muuta se reitittävään tilaan tai käytä sitä reititintä.

        Miten 2 portissa voi olla langallinen ja langaton yhteys?


      • BeWan
        untokuurna kirjoitti:

        Lienee sillatussa tilassa tuo kaapelimodeemi eli muuta se reitittävään tilaan tai käytä sitä reititintä.

        Miten 2 portissa voi olla langallinen ja langaton yhteys?

        Tällä hetkellä modeemi on on sillatussa tilassa, kun reititin on sen perässä. Kokeilin sitä kyllä reitittävässä tilassakin ennen Linksysin kytkemistä.

        Ilmaisin asian vahän huonosti: Eli Lan-2 menee kaapelilla yhteys 1-linuxkoneelle, tai vaihtoehtoisesti voi käyttää langatonta yhteyttä.

        Voisin vielä kerran kokeilla laittamalla modeemin reitittävään tilaan. Jos ei auta, niin reitittimen kanssa ainakin toimii. Ihmettelen vaan, että voiko tuossa modeemissa olla sellainen ominaisuus, että se ei reititä verkkotulostinta?


      • BeWan
        BeWan kirjoitti:

        Tällä hetkellä modeemi on on sillatussa tilassa, kun reititin on sen perässä. Kokeilin sitä kyllä reitittävässä tilassakin ennen Linksysin kytkemistä.

        Ilmaisin asian vahän huonosti: Eli Lan-2 menee kaapelilla yhteys 1-linuxkoneelle, tai vaihtoehtoisesti voi käyttää langatonta yhteyttä.

        Voisin vielä kerran kokeilla laittamalla modeemin reitittävään tilaan. Jos ei auta, niin reitittimen kanssa ainakin toimii. Ihmettelen vaan, että voiko tuossa modeemissa olla sellainen ominaisuus, että se ei reititä verkkotulostinta?

        Koitin vielä kerran niin, että modeemi oli reitittävässä tilassa, mutta pelkkää Saunalahden kaapelimodeemia käyttämällä tulostus ei onnistu. Linux-koneet eivät näe silloin tulostinta. Jostain kumman syystä Macci kuitenkin tulostaa. Pakko kai todeta, että tuossa modeemissa on jotenkin estetty verkkotulostimen näkyminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe