Vanha?? nokia 3510 kännykkäni on alkanut reistailemaan ja olen harkinnut uutta puhelinta. Paljon maastossa liikkuvana olen ajatellut kännykkää johon saisi tarkan maastokartan. En tiedä kännyköistä paljonkaan joten mikä olis hyvä kännykkä ja karttasovellus kännykän hinta max 200e.
kartta kännykässä
6
968
Vastaukset
- PJ
Easygo ja karttaselain ovat ainakin ihan toimivia ratkaisuja esim Nokialaisille. Naputtele siis nuo sanat googleen.
Itse etsin Galaxy S:n androidiin sopivaa karttaohjelmaa. Onko kenelläkään tietoa? - Kulkija ilman seuraa
Hanki hyvä ihminen paperikartta! Siitä on olemassa erilaisia vaihtoehtoja mm. vedenkestävä. Kartta ei reistaile, patterit eivät lopu, ei rikkoudu vaikka putoaa jne.
Kukaan järjrellinen vaeltaja ei ole minkään gps:n varassa. Itsellä on puhelin vedenpitävässä pussissa rintataskussa, mutta kiinni. Jos tarvitsen apua, niin siitä sitten soittamaan ja kertomaan, missä kohtaa olen.
Kai osaat käyttää karttaa?Kokenut kulkija pärjää hyvin tavallisella kartalla, mutta aloittelijat eivät välttämättä. Pitää näet kokoajan tietää, että missä mennään kartalla. Sen työn hoitaa kätevämmin maastonavigaattori, johon ottaa alkaline pattereita mukaan.
- Uskotämä
vapunen kirjoitti:
Kokenut kulkija pärjää hyvin tavallisella kartalla, mutta aloittelijat eivät välttämättä. Pitää näet kokoajan tietää, että missä mennään kartalla. Sen työn hoitaa kätevämmin maastonavigaattori, johon ottaa alkaline pattereita mukaan.
...nostaa hieman hinta-arviotaan.
En usko että karttoja käyttävää kännykkää saa 200 eurolla,menee hieman enemmän.
Ja aina on maastossa liikkujan osattava käyttää ihan tavallista maastokrttaa ja toisena,apuvälineen on sitten Gps ja sen virkaa huonosti hoitava kännykkä.
Oikea gps laite on aina se paras vaihtoehto kartan rinnalle.
Mutta todellakin perinteisen kartan lukutaito pitää opetella ensin.
Gps tukee sitten kartan käyttöä varmistamalla sijainnin.
Kukaan järkevä ei lähde maastoon ilman paperikarttaa vaan vuosia retkeilleetkin käyttävät sitä edelleen ja gepsi on vain tukena .
- Maksuton
Nokia 5230 http://www.vertaa.fi/matkapuhelin/nokia/5230/
Dirt Viewer http://www.kolumbus.fi/jarkko.isokoski/dirtviewer/en/index.html
Open Street Map http://www.openstreetmap.org/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142829
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262702En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781773Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371332Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631308- 471098
- 991011
- 108861
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833