mielipiteitä nimestä Loviisa/Lovisa?

KaakaoKissa

haluaisin kunnioittaa edesmenneen, rakkaan mummini nimeä antamalla tuon tytölleni toiseksi nimeksi..
tai ehkä jopa etuimeksi! :)

8

3985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urho-amalia

Kaunis nimi. Minulla myös ehdolla sama nimi jos tytön saamme.

• Mellunkka

Oikein nätti :) Varsinkin muodossa Lovisa (äännettäisiin kuitenkin Loviisa), jolloin ei niin tulisi se paikkakuntakaan mieleen.

• ---------

Vaikka kirjottaisit nimen Lovisa, niin turha silti sanoa, että "lausu näin..." Ei, harva alkaa miettimään lausumista suomalaisista. Kyllä minä mieltäisin lausuman samaksi kuin kirjoitetun versionkin. Ja jos teidän tyttönne sanoo kysymykseen, että mikä on nimesi "loviisa", niin silloin hänen nimensä kirjoitetaan myös paperille loviisa muodossa. On todella typerää, jos lapsen täytyy joka kerta tarkentaa omaa nimeään.

Loviisa nimi muistuttaa mielestäni liikaa paikkakunnasta nimeltä Loviisa. Ei ainakaan etunimeksi mielestäni.
        Toisena tai kolmantena nimenä ihan kelpo nimi. Esimerkiksi:

Viivi Loviisa
        Saana Oona Loviisa
        Senja Loviisa
        Linnea Amanda Loviisa

• nimetkää vain

Loviisan kaupunki on nimetty kuningatar Lovisa Ulrikaltan mukaan!

• Elena^^

toisena nimenä hyvä :) etunimenä ei ehkä niinkään.. kuten edellinen mainitsi, paikkakunta vaan tulee mieleen.. ja mieluummin Loviisa kuin Lovisa.

• mun list...

Tykkään nimestä Lovisa ja Loviisa. Itse laittaisin yhdellä iillä, mutta suosittelen silti laittamaan täsmälleen kuten mummillasi.

• Täti

Loviisa on kaunis nimi. Toisena nimenä erittäinkin toimiva, mutta sopii myös etunimeksi :)

• Aleksinja

Sopii hyvin ensimmäiseksi, toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      123
      1694
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1242
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1191
    Aihe