haluaisin kunnioittaa edesmenneen, rakkaan mummini nimeä antamalla tuon tytölleni toiseksi nimeksi..
tai ehkä jopa etuimeksi! :)
mielipiteitä nimestä Loviisa/Lovisa?
8
3985
Vastaukset
- urho-amalia
Kaunis nimi. Minulla myös ehdolla sama nimi jos tytön saamme.
- Mellunkka
Oikein nätti :) Varsinkin muodossa Lovisa (äännettäisiin kuitenkin Loviisa), jolloin ei niin tulisi se paikkakuntakaan mieleen.
- ---------
Vaikka kirjottaisit nimen Lovisa, niin turha silti sanoa, että "lausu näin..." Ei, harva alkaa miettimään lausumista suomalaisista. Kyllä minä mieltäisin lausuman samaksi kuin kirjoitetun versionkin. Ja jos teidän tyttönne sanoo kysymykseen, että mikä on nimesi "loviisa", niin silloin hänen nimensä kirjoitetaan myös paperille loviisa muodossa. On todella typerää, jos lapsen täytyy joka kerta tarkentaa omaa nimeään.
Loviisa nimi muistuttaa mielestäni liikaa paikkakunnasta nimeltä Loviisa. Ei ainakaan etunimeksi mielestäni.
Toisena tai kolmantena nimenä ihan kelpo nimi. Esimerkiksi:
Viivi Loviisa
Saana Oona Loviisa
Senja Loviisa
Linnea Amanda Loviisa - nimetkää vain
Loviisan kaupunki on nimetty kuningatar Lovisa Ulrikaltan mukaan!
- Elena^^
toisena nimenä hyvä :) etunimenä ei ehkä niinkään.. kuten edellinen mainitsi, paikkakunta vaan tulee mieleen.. ja mieluummin Loviisa kuin Lovisa.
- mun list...
Tykkään nimestä Lovisa ja Loviisa. Itse laittaisin yhdellä iillä, mutta suosittelen silti laittamaan täsmälleen kuten mummillasi.
- Täti
Loviisa on kaunis nimi. Toisena nimenä erittäinkin toimiva, mutta sopii myös etunimeksi :)
- Aleksinja
Sopii hyvin ensimmäiseksi, toiseksi tai kolmanneksi nimeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1231694Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581242
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191