Paavi hyväksyi alkuräjähdyksen

Taas on nuoren maan kreationisteilla vaikeampaa ja vaikeampaa, kun suurin uskonnollinen johtaja maan päällä, eli itse paavi ilmoitti, että alkuräjähdys on tosiasia:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Paavi otti yllättäen kantaa alkuräjähdykseen/art-1288360815242.html

Paavi benedictus XVI puhui loppiaismessussaan muun muassa maailman synnystä.

Jumala oli suuren alkuräjähdyksen eli ns. big bangin takana, ilmoitti paavi Benedictus XVI torstaina.

Poikkeuksellinen kannanotto näinkin yksityiskohtaiseen kysymykseen tapahtui loppiasmessussa, jossa paavi kehotti kristittyjä hylkäämään ajatuksen vahingossa syntyneestä maailmasta.

- Pohtiessamme maailmankaikkeutta voimme helposti löytää siitä jotain perustavanlaatuista, luojan viisauden ja Jumalan loppumattoman luovuuden, paavi lausui.

Paavi on aiemmin käsitellyt puheissaan evoluutiota, mutta välttänyt tarkkoja tieteen kysymyksiä, kuten alkuräjähdystä, jonka tiedemiehet sijoittavat tapahtuneeksi 13,7 miljardia vuotta sitten.

Benedictuksen mukaan tietyt tieteelliset teoriat ovat "mieltä rajoittavia", koska niissä voidaan päätyä vain tiettyyn pisteseen eivätkä ne selitä todellisuuden koko luonnetta.

Hänen mukaansa tieteelliset teoriat maailmankaikkeuden ja ihmisten kehittymisestä eivät ole ristiriidassa uskon kanssa, mutta ne jättävät monia kysymyksiä auki.

Sekä Benedictus että tämän edeltäjä Johannes Paavali II ovat yrittäneet eroon katolisen kirkon tieteenvastaisesta mielikuvasta. Kirkko hyväksyy nykyään evoluutioteorian, mutta uskoo Jumalan olleen evoluution takana.

Kreationismin opettamisen lopettanut kirkko sanoo nykyään myös, että Raamatun luomiskertomus on vertauskuva Jumalan luomistyölle, ei kirjaimellinen tarina kuudesta luomispäivästä.
__________________________

Tämän jälkeen on adventtikirkon paljon vaikeampaa myydä omia hölynpölytarinoita, jos menevät kauppaamaan tavaraansa katolisen kirkon hallitsemille alueille.

Tosin nuoren maan kreationisti ja nuoren maan kreationistisen "huvipuiston" perustanut Ken Ham jo ehti tuomita paavin lausunnot:

http://blogs.answersingenesis.org/blogs/ken-ham/2011/01/07/the-pope-on-the-big-bang/

Ham on erittäin pettynyt paavin puheista. Benedictuksen höpötykset kun antavat ymmärtää, että Maa on muodostunut miljardien vuosien aikana. Eli planeettaamme ei luotu valmiina kivikasana valmiiden merien kera, kuten Raamattu ilmoittaa. Samoin teologiat menevät ristiin Auringon ja Maan ilmestysjärjestyksen suhteen. Paavi hyväksyisi sen, että ensin muodostui tähti ja tähden ympärille hiljalleen planeetat. Mutta kaikki kunnon kreationistit tietävät, että ensin ilmestyi Maa ja vasta sen jälkeen Aurinko ja muut tähdet.

Ken on myös pettynyt siihen, ettei katolinen kirkko enää opeta Raamatun kirjaimellista tulkintaa, eli rankkaa kreationismia.

Ei ole amerikan pelleillä helppoa koskaan, kun kaikki jättävät uppoavan laivan.

112

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fniss!

      Eipä tuo liene ainut raamatunvastainen oppi mitä katolinen kirkko on hyväksynyt. Et kai vaan erehdy luulemaan, että adventistit nyt seuraisivat tuota "suurinta uskonnollista johtajaa maan päällä"? Eivät ole niin tehneet ennenkään.

      • Ei kyse ole raamatunvastaisuudesta, vaan terveen järjen vastaisen tulkinnan vastaisuudesta.

        Nyt lähes kaikki muut ovat hylänneet nuoren maan kreationismin, paitsi adventtikirkko, Jehovan Todistajat ja määrätyt jyrkän linjan helluntalaiset.

        Kaikki muut ovat ymmärtäneet, että jos opettaa sellaista Raamatun tulkintaa, joka on tiedetyn tiedon ja järjen vastainen, tekee Jumalasta pellen ja uskomisesta jonninjoutavaa puuhaa.

        Kyllä adventtikirkkokin tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat asiakkaat ovat kaikonneet. Te olette bisnesyritys ja jos ei tule rahaa, te kuolette. Joten oppeja muutetaan siinä vaiheessa, kun kassakriisi kohtaa.


      • aikoihin..
        bushmanni kirjoitti:

        Ei kyse ole raamatunvastaisuudesta, vaan terveen järjen vastaisen tulkinnan vastaisuudesta.

        Nyt lähes kaikki muut ovat hylänneet nuoren maan kreationismin, paitsi adventtikirkko, Jehovan Todistajat ja määrätyt jyrkän linjan helluntalaiset.

        Kaikki muut ovat ymmärtäneet, että jos opettaa sellaista Raamatun tulkintaa, joka on tiedetyn tiedon ja järjen vastainen, tekee Jumalasta pellen ja uskomisesta jonninjoutavaa puuhaa.

        Kyllä adventtikirkkokin tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat asiakkaat ovat kaikonneet. Te olette bisnesyritys ja jos ei tule rahaa, te kuolette. Joten oppeja muutetaan siinä vaiheessa, kun kassakriisi kohtaa.

        Siinä se käärmeoppimies oikein luikertelee tuomiotaan kohti.


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Ei kyse ole raamatunvastaisuudesta, vaan terveen järjen vastaisen tulkinnan vastaisuudesta.

        Nyt lähes kaikki muut ovat hylänneet nuoren maan kreationismin, paitsi adventtikirkko, Jehovan Todistajat ja määrätyt jyrkän linjan helluntalaiset.

        Kaikki muut ovat ymmärtäneet, että jos opettaa sellaista Raamatun tulkintaa, joka on tiedetyn tiedon ja järjen vastainen, tekee Jumalasta pellen ja uskomisesta jonninjoutavaa puuhaa.

        Kyllä adventtikirkkokin tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat asiakkaat ovat kaikonneet. Te olette bisnesyritys ja jos ei tule rahaa, te kuolette. Joten oppeja muutetaan siinä vaiheessa, kun kassakriisi kohtaa.

        Ei oppeja muuteta kassakriisin takia. Iloisiahan sellaisesta vain ollaan jos meiltä ei osteta eikä meille myydä, sillä sehän tarkoittaa, että meillä on Raamatun ennustama Jumalan sinetti eikä pedonmerkkiä. Ei kaikille tämä maallinen mammona merkitse yhtä paljon kuin sinulle.


      • piip!
        bushmanni kirjoitti:

        Ei kyse ole raamatunvastaisuudesta, vaan terveen järjen vastaisen tulkinnan vastaisuudesta.

        Nyt lähes kaikki muut ovat hylänneet nuoren maan kreationismin, paitsi adventtikirkko, Jehovan Todistajat ja määrätyt jyrkän linjan helluntalaiset.

        Kaikki muut ovat ymmärtäneet, että jos opettaa sellaista Raamatun tulkintaa, joka on tiedetyn tiedon ja järjen vastainen, tekee Jumalasta pellen ja uskomisesta jonninjoutavaa puuhaa.

        Kyllä adventtikirkkokin tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat asiakkaat ovat kaikonneet. Te olette bisnesyritys ja jos ei tule rahaa, te kuolette. Joten oppeja muutetaan siinä vaiheessa, kun kassakriisi kohtaa.

        potaskaa. Adventtikirkko on KIRKKO eikä bisnes. Ihan sama mitä väität.


      • Fniss! kirjoitti:

        Ei oppeja muuteta kassakriisin takia. Iloisiahan sellaisesta vain ollaan jos meiltä ei osteta eikä meille myydä, sillä sehän tarkoittaa, että meillä on Raamatun ennustama Jumalan sinetti eikä pedonmerkkiä. Ei kaikille tämä maallinen mammona merkitse yhtä paljon kuin sinulle.

        Kova on usko, mutta siperia opettaa.

        Kun ne lahkosi lipevät liituraitapellet huomaavat elintasonsa kutistuvan, niin opit muutetaan hyvin nopeasti.

        Näin on käynyt kaikille lahkoille ja tulee käymään teillekin. Sillä sinetillä kun ei mitään osteta, vaan ne johtajanne tarvivat rahaa elintasoonsa, eikä joutavia sinettejä, oli ne paperilla miten hienoja tahansa ;)


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Kova on usko, mutta siperia opettaa.

        Kun ne lahkosi lipevät liituraitapellet huomaavat elintasonsa kutistuvan, niin opit muutetaan hyvin nopeasti.

        Näin on käynyt kaikille lahkoille ja tulee käymään teillekin. Sillä sinetillä kun ei mitään osteta, vaan ne johtajanne tarvivat rahaa elintasoonsa, eikä joutavia sinettejä, oli ne paperilla miten hienoja tahansa ;)

        Onko sinulle muuten nimi Georges Lemaitre tullut tutuksi ja missä yhteydessä? Oletko siis potalta vetäisty siinä uutisessa, että paavi hyväksyy Big Bang teorian? Katolisen papin keksintöähän se alunperin olikin ja tiedemiehet pitivät sitä uskovaisten vouhotuksena. Mutta kun sitten eivät parempaakaan keksineet, niin hyväksyivät tuon katolisen papin tarinan maailman synnystä.


      • Fniss! kirjoitti:

        Onko sinulle muuten nimi Georges Lemaitre tullut tutuksi ja missä yhteydessä? Oletko siis potalta vetäisty siinä uutisessa, että paavi hyväksyy Big Bang teorian? Katolisen papin keksintöähän se alunperin olikin ja tiedemiehet pitivät sitä uskovaisten vouhotuksena. Mutta kun sitten eivät parempaakaan keksineet, niin hyväksyivät tuon katolisen papin tarinan maailman synnystä.

        Nimittäin Einsteinin alkuräjähdyksen teoreettinen perusta on Fridmanin–Lemaîtren–Robertsonin–Walkerin metriikka -niminen kenttäyhtälöiden ratkaisu.

        Ei uskovaisen tarvitse olla pölvästi tai typerys, kuin ehkä amerikkalaissa lahkoissa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Georges_Lemaître

        Uskovaiset osaavat myös ajatella ja miettiä asioita.


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Nimittäin Einsteinin alkuräjähdyksen teoreettinen perusta on Fridmanin–Lemaîtren–Robertsonin–Walkerin metriikka -niminen kenttäyhtälöiden ratkaisu.

        Ei uskovaisen tarvitse olla pölvästi tai typerys, kuin ehkä amerikkalaissa lahkoissa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Georges_Lemaître

        Uskovaiset osaavat myös ajatella ja miettiä asioita.

        Nonnii. Ja pointtihan paavin puheessa ei ollut se, että nyt katolinen kirkko hyväksyy Big Bang teorian (niinhän se on tehnyt jo kauan) vaan se, että JUMALA on sen kaiken takana. Mites nyt suu pannaan, jos ei uskota edes Jumalaan? Vieläkö paavi saa applodeja puheestaan?


      • Fniss! kirjoitti:

        Nonnii. Ja pointtihan paavin puheessa ei ollut se, että nyt katolinen kirkko hyväksyy Big Bang teorian (niinhän se on tehnyt jo kauan) vaan se, että JUMALA on sen kaiken takana. Mites nyt suu pannaan, jos ei uskota edes Jumalaan? Vieläkö paavi saa applodeja puheestaan?

        Paavi ei todellakaan ole Jumalaa vastaan, vaan järjettömiä Raamatun tulkintoja vastaan, joita edustaa etupäässä amerikkalaistet järjestöt.

        Vihdoin sinäkin alat sen oivaltaa ;)

        Ehkäpä on vielä toivoa.

        Mutta katolisen kirkon maailmankaikkeuden iästä ja myös tieteellisen näkemyksen laskuista (13.7 miljardia vuotta) on pitkä matka amerikkalaisten bisnesyritysten maailmankaikkeuden ikään (6000 vuotta). Mitenkä suu pannaan tämän asian kanssa?


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Paavi ei todellakaan ole Jumalaa vastaan, vaan järjettömiä Raamatun tulkintoja vastaan, joita edustaa etupäässä amerikkalaistet järjestöt.

        Vihdoin sinäkin alat sen oivaltaa ;)

        Ehkäpä on vielä toivoa.

        Mutta katolisen kirkon maailmankaikkeuden iästä ja myös tieteellisen näkemyksen laskuista (13.7 miljardia vuotta) on pitkä matka amerikkalaisten bisnesyritysten maailmankaikkeuden ikään (6000 vuotta). Mitenkä suu pannaan tämän asian kanssa?

        Minun suuni malli ei siinä asiassa muuta muotoaan, sillä uskon enemmän Raamattuun kuin katolisen kirkon laskelmiin. Muuten, kyllä maailmankaikkeus on ollut paljon paljon paljon kauemmin kuin 13.7 miljardia vuotta, varmaankin. Sen iän Jumala yksin tietänee, sitä ei kerrota Raamatussa. "ALUSSA Jumala loi taivaan ja maan ja maa oli autio ja tyhjä...". Ihmisen asuttavaan kuntoon Jumala loi maapallon n. 6000 vuotta sitten, Raamatun mukaan, sanokaa sinä ja paavi sitten mitä sylki suuhun tuonee.


      • Fniss! kirjoitti:

        Minun suuni malli ei siinä asiassa muuta muotoaan, sillä uskon enemmän Raamattuun kuin katolisen kirkon laskelmiin. Muuten, kyllä maailmankaikkeus on ollut paljon paljon paljon kauemmin kuin 13.7 miljardia vuotta, varmaankin. Sen iän Jumala yksin tietänee, sitä ei kerrota Raamatussa. "ALUSSA Jumala loi taivaan ja maan ja maa oli autio ja tyhjä...". Ihmisen asuttavaan kuntoon Jumala loi maapallon n. 6000 vuotta sitten, Raamatun mukaan, sanokaa sinä ja paavi sitten mitä sylki suuhun tuonee.

        >>> Ihmisen asuttavaan kuntoon Jumala loi maapallon n. 6000 vuotta sitten, Raamatun mukaan >>>

        Milläs sivulla tämä lukee?

        Se taitaa olla TULKINTA ja hyvin huono TULKINTA, koska se ei pidä paikkaansa alkuunkaan.

        Jos tulkinta ja todellisuus eivät kohtaa, niin kumpaa sinun mielestäsi pitäisi muuttaa:

        A) tulkintaa
        B) todellisuutta

        Mutta kuten aina käy, sinulta ei saa järkevää vastausta, koska olet amerikkalaisen kultin jäsen, jossa kannustetaan pistämään aivot pois päältä.

        Mutta koska lahkosi liikemiehiltä loppuvat maksavat asikkaat enemmin tai myöhemmin, niin he luultavasti muuttavat kohtaa A ja miltä sinusta tuntuu sen jälkeen:

        A) huijatulta
        B) kusetetulta
        C) pistät silmät ja korvat kiinni ja olet kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Sellaista taas ja eikun hymyä huuleen ;)


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ihmisen asuttavaan kuntoon Jumala loi maapallon n. 6000 vuotta sitten, Raamatun mukaan >>>

        Milläs sivulla tämä lukee?

        Se taitaa olla TULKINTA ja hyvin huono TULKINTA, koska se ei pidä paikkaansa alkuunkaan.

        Jos tulkinta ja todellisuus eivät kohtaa, niin kumpaa sinun mielestäsi pitäisi muuttaa:

        A) tulkintaa
        B) todellisuutta

        Mutta kuten aina käy, sinulta ei saa järkevää vastausta, koska olet amerikkalaisen kultin jäsen, jossa kannustetaan pistämään aivot pois päältä.

        Mutta koska lahkosi liikemiehiltä loppuvat maksavat asikkaat enemmin tai myöhemmin, niin he luultavasti muuttavat kohtaa A ja miltä sinusta tuntuu sen jälkeen:

        A) huijatulta
        B) kusetetulta
        C) pistät silmät ja korvat kiinni ja olet kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Sellaista taas ja eikun hymyä huuleen ;)

        Heh ja heh! Jos tulkintaa muutetaan, niin ehkä siinä vain asiakkaat vaihtuvat. Entiset perustavat oman Raamattuun uskovan lahkon ja uudet saavat uskoa mitä haluavat.


      • Fniss! kirjoitti:

        Heh ja heh! Jos tulkintaa muutetaan, niin ehkä siinä vain asiakkaat vaihtuvat. Entiset perustavat oman Raamattuun uskovan lahkon ja uudet saavat uskoa mitä haluavat.

        Ei niitä tulkintoja muuteta kuin silloin, jos ne eivät mene yksiin TODELLISUUDEN kanssa.

        Onko tämä sinulle täysin vieras ajatus?

        Kyllä sinä taidat olla todellakin aivan oikeassa paikassa siinä surkeassa amerikkalaisessa lahkossasi, jos sinulla on näin suuria vaikeuksia hahmottaa todellisuuden asioita.

        Miksi tulkintoja pitäisi muuttaa silloin, jos ne eivät ole ristiriidassa todellisuuden kanssa?

        Me tiedämme, että ihmisiä yms EI ole luotu 6000 vuotta sitten, niin silloin sinun liikemiestesi tulkinnoissa on jokin pahasti vialla ja sinä olet aivan kuin et ymmärtäisi sitä, niinkö?

        Olet voittanut pääpalkinnon kulttien sarjassa, onneksi olkoon.


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Ei niitä tulkintoja muuteta kuin silloin, jos ne eivät mene yksiin TODELLISUUDEN kanssa.

        Onko tämä sinulle täysin vieras ajatus?

        Kyllä sinä taidat olla todellakin aivan oikeassa paikassa siinä surkeassa amerikkalaisessa lahkossasi, jos sinulla on näin suuria vaikeuksia hahmottaa todellisuuden asioita.

        Miksi tulkintoja pitäisi muuttaa silloin, jos ne eivät ole ristiriidassa todellisuuden kanssa?

        Me tiedämme, että ihmisiä yms EI ole luotu 6000 vuotta sitten, niin silloin sinun liikemiestesi tulkinnoissa on jokin pahasti vialla ja sinä olet aivan kuin et ymmärtäisi sitä, niinkö?

        Olet voittanut pääpalkinnon kulttien sarjassa, onneksi olkoon.

        Minun todellisuuteni löytyy Raamatusta. Sinun todellisuutesi löytyy Wikipedialta. Siinä on se ero meidän todellisuutemme välillä.


      • Fniss! kirjoitti:

        Minun todellisuuteni löytyy Raamatusta. Sinun todellisuutesi löytyy Wikipedialta. Siinä on se ero meidän todellisuutemme välillä.

        Minun todellisuuteni on se maailma, jossa me elämme, ei Raamatun paikkansapitämätön tulkinta.

        Sinun todellisuutesi on todellakin pelkkä Raamattu, ei se maailma missä me elämme. Sinun todellisuutesi voisi olla myös Kalevala tai Aku Ankka, koska niidenkin kirjaimellinen totena pitäminen vaatii yhtä suurta viisautta kuin Raamatun kirjaimellinen totena pitäminen.

        Mutta ei se mitään. Sinun kaltaiset tekevät lahkostasi lopun ja se on hyvä se.


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Minun todellisuuteni on se maailma, jossa me elämme, ei Raamatun paikkansapitämätön tulkinta.

        Sinun todellisuutesi on todellakin pelkkä Raamattu, ei se maailma missä me elämme. Sinun todellisuutesi voisi olla myös Kalevala tai Aku Ankka, koska niidenkin kirjaimellinen totena pitäminen vaatii yhtä suurta viisautta kuin Raamatun kirjaimellinen totena pitäminen.

        Mutta ei se mitään. Sinun kaltaiset tekevät lahkostasi lopun ja se on hyvä se.

        Olen minä lukenut Kalevalan, Aku Ankkaa ja sinunkin kirjoituksiasi joskus. Eivät ne pystyisi olemaan minun todellisuuttani. Samaa humpuukia kaikki nuo Raamattuun verrattuna. Pidä vain tyhmänä. Minua se ei hetkauta minnekään päin. Ei minulla ole ollut koskaan tarvetta näytellä viisaampaa kuin olen, sillä tiedän Jeesuksen hyväksyvän minut juuri tällä älykkyysosamäärällä, joka minulle on annettu. Hyväksytkö sinä minut, se on minulle aivan toisarvoinen asia.


      • Valon Viesti
        Fniss! kirjoitti:

        Minun todellisuuteni löytyy Raamatusta. Sinun todellisuutesi löytyy Wikipedialta. Siinä on se ero meidän todellisuutemme välillä.

        Toisessa viestiketjussa:
        Fniss! 8.1.2011 22:47
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Spiritismi

        Olet nyt hieman ristiriidassa jopa itsesi kanssa.
        Onko se kultiltasi opittua vai itsekkö sen keksit?

        Vai unohditko jo mitä itse teit?


      • Valon Viesti
        Fniss! kirjoitti:

        Olen minä lukenut Kalevalan, Aku Ankkaa ja sinunkin kirjoituksiasi joskus. Eivät ne pystyisi olemaan minun todellisuuttani. Samaa humpuukia kaikki nuo Raamattuun verrattuna. Pidä vain tyhmänä. Minua se ei hetkauta minnekään päin. Ei minulla ole ollut koskaan tarvetta näytellä viisaampaa kuin olen, sillä tiedän Jeesuksen hyväksyvän minut juuri tällä älykkyysosamäärällä, joka minulle on annettu. Hyväksytkö sinä minut, se on minulle aivan toisarvoinen asia.

        ja Kaleva
        liittyvät enemmän todellisuuteen kuin kulttisi käsitykset.
        Vai kuinka on?


      • Fniss!
        Valon Viesti kirjoitti:

        ja Kaleva
        liittyvät enemmän todellisuuteen kuin kulttisi käsitykset.
        Vai kuinka on?

        Ai, sinun mielestäsi Kalevala ja Aku Ankka liittyvät enemmän todellisuuteen kuin Raamattu. Kyllähän niissä oikeastaan on paljon sitä mikä on tämän maailman todellisuutta, ikävä kyllä. Sellaista se tämä synnin laakson todellisuus meinaa olla ja paljon pahempaakin. Parempaa meille on Raamatussa luvattu.


      • Fniss!
        Valon Viesti kirjoitti:

        Toisessa viestiketjussa:
        Fniss! 8.1.2011 22:47
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Spiritismi

        Olet nyt hieman ristiriidassa jopa itsesi kanssa.
        Onko se kultiltasi opittua vai itsekkö sen keksit?

        Vai unohditko jo mitä itse teit?

        Ei tulisi mieleenikään yrittää kumota Raamatun totuuksia Wikipedialla. Enkä niinollen sitä tehnytkään.


      • piip!
        bushmanni kirjoitti:

        Ei niitä tulkintoja muuteta kuin silloin, jos ne eivät mene yksiin TODELLISUUDEN kanssa.

        Onko tämä sinulle täysin vieras ajatus?

        Kyllä sinä taidat olla todellakin aivan oikeassa paikassa siinä surkeassa amerikkalaisessa lahkossasi, jos sinulla on näin suuria vaikeuksia hahmottaa todellisuuden asioita.

        Miksi tulkintoja pitäisi muuttaa silloin, jos ne eivät ole ristiriidassa todellisuuden kanssa?

        Me tiedämme, että ihmisiä yms EI ole luotu 6000 vuotta sitten, niin silloin sinun liikemiestesi tulkinnoissa on jokin pahasti vialla ja sinä olet aivan kuin et ymmärtäisi sitä, niinkö?

        Olet voittanut pääpalkinnon kulttien sarjassa, onneksi olkoon.

        että kyllä luotiin, mutta sinä et vain sitä usko, kuten sitä eivät halua uskoa muutkaan jumalattomat.


      • Fniss! kirjoitti:

        Olen minä lukenut Kalevalan, Aku Ankkaa ja sinunkin kirjoituksiasi joskus. Eivät ne pystyisi olemaan minun todellisuuttani. Samaa humpuukia kaikki nuo Raamattuun verrattuna. Pidä vain tyhmänä. Minua se ei hetkauta minnekään päin. Ei minulla ole ollut koskaan tarvetta näytellä viisaampaa kuin olen, sillä tiedän Jeesuksen hyväksyvän minut juuri tällä älykkyysosamäärällä, joka minulle on annettu. Hyväksytkö sinä minut, se on minulle aivan toisarvoinen asia.

        >>> Olen minä lukenut Kalevalan, Aku Ankkaa ja sinunkin kirjoituksiasi joskus. Eivät ne pystyisi olemaan minun todellisuuttani. >>>

        Mutta silti väität, vastoin kaikkea mahdollista tietoa ja miljoonia todisteita, että Maapallo on 6000 vuotta vanha?

        >>> Pidä vain tyhmänä. >>>

        Sinä olet syyntakeeton typeryyteesi, joten en minä sinua tyhmänä pidä. Siellä sinun lahkosi palkkalistoilla on satoja psykologian ammattilaisia, joiden opeilla sinut saadaan typeryyksiin uskomaan. Samoin kuin vaikkapa Nokian palkkalistoila on ihmisiä, joiden tehtävä on markkinoiden ja kuluttajien tottumusten selvittäminen ja kuinka heidät saadaan käyttämään Nokian puhelimia, on adventtikirkolla vastaavat henkilöt töissä.

        >> sillä tiedän Jeesuksen hyväksyvän minut juuri tällä älykkyysosamäärällä, joka minulle on annettu >>

        Olet siis siinä uskossa, että Jeesus on ylpeä sinusta kuin ilmoitat, että kielsit todellisuuden pitääkseni uskosi Häneen? Olet aivan varma, että se saa Jeesuksen myötämieliseksi sinua kohtaan?

        Jeesus on varmaan huikean onnellinen näistä amerikkalaisista kulteista, jotka saavat Hänet näyttämään typerykseltä ja pelleltä ja sinäkin ajattelit sen olevan hyvä polku kohti iankaikkista elämää. No ei kun onnea vaan valitsemallesi tielle!

        Sinä ilmoitat rinta rottingilla, että kuules Jeesus, minä kielsin todellisuuden, aivan kuten kulttini johtajat käskivät, jotta uskoni sinuun olisi puhdasta ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Minun uskoni on paljon aidompaa kuin tuon Bushmannin uskon, kun minä kielsin todellisuuden. Ja tämän jälkeen Jeesus nyökkäilee tyytyväisenä ja sitä rataa...

        >>> Hyväksytkö sinä minut, se on minulle aivan toisarvoinen asia. >>>

        Tietysti hyväksyn. Minä rakastan sinuakin, koska sinä ja sinun ajatuksesi ovat hyväksi lahkosi tulevaisuudelle, niin miksi ihmeessä minä en sinua hyväksyisi?


      • Fniss! kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenikään yrittää kumota Raamatun totuuksia Wikipedialla. Enkä niinollen sitä tehnytkään.

        Et taida ymmärtää edes sitä, mikä on wikipedia tai mikä on tietosanakirja?

        Ovat sinulle ilmeisesti täysin tuntemattomia käsitteitä?

        Wikipedia on ns. tietosanakirja -tyyppinen kattava kokoelma tietoa. Tietosanakirja voi olla yleinen ja sisältää tietoa useista eri aiheista, tai se voi keskittyä johonkin tiettyyn aiheeseen, kuten lääketieteeseen tai tekniikkaan. Wikipedia on yleinen tietosanakirja.

        Wikipedia ei ole itsessään mitään, vaan se on kattava kokoelma tietoa, jota tiedemiehet ovat saaneet selville. Wikipedialla ei voi kumota mitään, mutta sen sisältämällä tiedolla voi kumota parissa sekunnissa esimerkiksi amerikkalaisten lahkojen maailmankuvat.

        Siksipä adventtikirkolla on edessään samojen sääntöjen laatiminen kuten vaikkapa Jehovan Todistajat ovat jo joutuneet tekemään, eli JT:aa suositellaan käyttämään vain pääorganisaation hyväksymiä nettisivuja, eli tosiJT ei saisi mennä wikipediaan, koska sen johdosta JT voi pian olla entinen JT.


      • Ymmärrys hoi älä jät
        Fniss! kirjoitti:

        Olen minä lukenut Kalevalan, Aku Ankkaa ja sinunkin kirjoituksiasi joskus. Eivät ne pystyisi olemaan minun todellisuuttani. Samaa humpuukia kaikki nuo Raamattuun verrattuna. Pidä vain tyhmänä. Minua se ei hetkauta minnekään päin. Ei minulla ole ollut koskaan tarvetta näytellä viisaampaa kuin olen, sillä tiedän Jeesuksen hyväksyvän minut juuri tällä älykkyysosamäärällä, joka minulle on annettu. Hyväksytkö sinä minut, se on minulle aivan toisarvoinen asia.

        Se on aivan varma, ettei fnissiä Jeesus voi hyväksyä, ellet hyväksyä hänen elämän ymmärrystään, joka on aivan päinvastainen kuin adventismi opin älyvapaa oppi. Evangeliumit ovat tarkoitettu syvällisen henkisen näkemyksen kautta elämään sovitettavaksi, vain elämällä ne todeksi, muuten niitä ei voi ymmärtää. Mutta adventisteille se on vaikeaa, sillä eivät he voi mitenkään irrottautua Amerikkalaisesta menestysteologiasta/raha-lähteestä, eli ajattelemattomista ihmisistä, joita adeventismin oppiverkkoja pyydystävät teilogit virittelevät ympäri maailman, pyydystääkseen helposti harhauttevat ajattelemattomat petettävät ihmiset dogmaattiseen uskonsa verkkoon.


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Ei kyse ole raamatunvastaisuudesta, vaan terveen järjen vastaisen tulkinnan vastaisuudesta.

        Nyt lähes kaikki muut ovat hylänneet nuoren maan kreationismin, paitsi adventtikirkko, Jehovan Todistajat ja määrätyt jyrkän linjan helluntalaiset.

        Kaikki muut ovat ymmärtäneet, että jos opettaa sellaista Raamatun tulkintaa, joka on tiedetyn tiedon ja järjen vastainen, tekee Jumalasta pellen ja uskomisesta jonninjoutavaa puuhaa.

        Kyllä adventtikirkkokin tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat asiakkaat ovat kaikonneet. Te olette bisnesyritys ja jos ei tule rahaa, te kuolette. Joten oppeja muutetaan siinä vaiheessa, kun kassakriisi kohtaa.

        seuraamassa Jumalan alkuräjähdyksen päivää, niin hyvä,
        silloinhan meillä on silminnäkijän todistus.

        Ja jos Jumala on halunnut luoda ja rakentaa jotakin uutta alkuräjähdyksen kautta,
        mitä se sinua tai minua koskee!??

        Mitä ihmeellistä tuossa nyt on...eikös tuo isäukkonikin lie ollut
        räjäyttämässä, venäläisten nenän edestä siltoja ,...ja sanonut
        " tästä ette tule yli"!?


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Nimittäin Einsteinin alkuräjähdyksen teoreettinen perusta on Fridmanin–Lemaîtren–Robertsonin–Walkerin metriikka -niminen kenttäyhtälöiden ratkaisu.

        Ei uskovaisen tarvitse olla pölvästi tai typerys, kuin ehkä amerikkalaissa lahkoissa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Georges_Lemaître

        Uskovaiset osaavat myös ajatella ja miettiä asioita.

        frimannisi, Lemaitrenisi, Robetsonisi,
        ja Walkeri esiin kertomaan suunallisesti puheensa...sillä
        usko tulee kuulemisesta!! hih


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Ihmisen asuttavaan kuntoon Jumala loi maapallon n. 6000 vuotta sitten, Raamatun mukaan >>>

        Milläs sivulla tämä lukee?

        Se taitaa olla TULKINTA ja hyvin huono TULKINTA, koska se ei pidä paikkaansa alkuunkaan.

        Jos tulkinta ja todellisuus eivät kohtaa, niin kumpaa sinun mielestäsi pitäisi muuttaa:

        A) tulkintaa
        B) todellisuutta

        Mutta kuten aina käy, sinulta ei saa järkevää vastausta, koska olet amerikkalaisen kultin jäsen, jossa kannustetaan pistämään aivot pois päältä.

        Mutta koska lahkosi liikemiehiltä loppuvat maksavat asikkaat enemmin tai myöhemmin, niin he luultavasti muuttavat kohtaa A ja miltä sinusta tuntuu sen jälkeen:

        A) huijatulta
        B) kusetetulta
        C) pistät silmät ja korvat kiinni ja olet kuin ei mitään olisi tapahtunut.

        Sellaista taas ja eikun hymyä huuleen ;)

        aina siitä asti, kun Jumala aloitti luomisen lohikäärmeestä!!

        Jokaisen ikä on merkitty ylös, Aadamista...laske itse Bushmanni,...montako vuotta
        luomisesta tulee tähän päivään?

        Jos pääset yli 6000 vuoden, saat karamellin jokaisesta päivästä!!


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olen minä lukenut Kalevalan, Aku Ankkaa ja sinunkin kirjoituksiasi joskus. Eivät ne pystyisi olemaan minun todellisuuttani. >>>

        Mutta silti väität, vastoin kaikkea mahdollista tietoa ja miljoonia todisteita, että Maapallo on 6000 vuotta vanha?

        >>> Pidä vain tyhmänä. >>>

        Sinä olet syyntakeeton typeryyteesi, joten en minä sinua tyhmänä pidä. Siellä sinun lahkosi palkkalistoilla on satoja psykologian ammattilaisia, joiden opeilla sinut saadaan typeryyksiin uskomaan. Samoin kuin vaikkapa Nokian palkkalistoila on ihmisiä, joiden tehtävä on markkinoiden ja kuluttajien tottumusten selvittäminen ja kuinka heidät saadaan käyttämään Nokian puhelimia, on adventtikirkolla vastaavat henkilöt töissä.

        >> sillä tiedän Jeesuksen hyväksyvän minut juuri tällä älykkyysosamäärällä, joka minulle on annettu >>

        Olet siis siinä uskossa, että Jeesus on ylpeä sinusta kuin ilmoitat, että kielsit todellisuuden pitääkseni uskosi Häneen? Olet aivan varma, että se saa Jeesuksen myötämieliseksi sinua kohtaan?

        Jeesus on varmaan huikean onnellinen näistä amerikkalaisista kulteista, jotka saavat Hänet näyttämään typerykseltä ja pelleltä ja sinäkin ajattelit sen olevan hyvä polku kohti iankaikkista elämää. No ei kun onnea vaan valitsemallesi tielle!

        Sinä ilmoitat rinta rottingilla, että kuules Jeesus, minä kielsin todellisuuden, aivan kuten kulttini johtajat käskivät, jotta uskoni sinuun olisi puhdasta ja tässä sitä nyt sitten ollaan. Minun uskoni on paljon aidompaa kuin tuon Bushmannin uskon, kun minä kielsin todellisuuden. Ja tämän jälkeen Jeesus nyökkäilee tyytyväisenä ja sitä rataa...

        >>> Hyväksytkö sinä minut, se on minulle aivan toisarvoinen asia. >>>

        Tietysti hyväksyn. Minä rakastan sinuakin, koska sinä ja sinun ajatuksesi ovat hyväksi lahkosi tulevaisuudelle, niin miksi ihmeessä minä en sinua hyväksyisi?

        etteikö maapallon ikä voisi olla mitä tahansa,.....mutta me puhummekin
        maapallon pinnan kaunistamisesta ja sisustamisesta, ja sen
        päälle hyörinää luodusta aikajaksosta , 6 ssa päivässä!

        Eihän Jumala maapalloa luonut, rakentanut ja tehnyt, sehän oli jo, kun hän tuli valkeutena paikalle!!

        Pidä rauhassa maapallon ikäsi, olkoon se mitä tahansa...mietä kiinnostaa, se, mitä sen päälle luotiin, esim. ihminen..ei niinkään pedot, tai Peto!


      • alex-kasi
        benedi kirjoitti:

        aina siitä asti, kun Jumala aloitti luomisen lohikäärmeestä!!

        Jokaisen ikä on merkitty ylös, Aadamista...laske itse Bushmanni,...montako vuotta
        luomisesta tulee tähän päivään?

        Jos pääset yli 6000 vuoden, saat karamellin jokaisesta päivästä!!

        1. Moos. 2:8
        Ja Herra Jumala ISTUTTI paratiisin Eedeniin, itään, ja ASETTI sinne ihmisen, jonka hän OLI TEHNYT.

        Vertaa
        1. Moos. 3:24
        Ja hän KARKOITTI ihmisen ja ASETTI Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

        Vai tarkoitatko että maailmankaikkeus luotiin siinä ajassa kun maa pyörähti 6 kertaa akselinsa ympäri? :)
        Siis mielestäsi maa tehtiin ensin pyörimään?
        ---
        Aikaisemmin ihmiset uskoivat että maa oli "kaiken olevaisen keskus" - Wikipedia kertoo tarinan Galileista ja mitä tapahtui kun hän havaitsi että maa liikkuu:

        Vallalla ollut katolinen kirkko piti kiinni maakeskisyydestä.

        Vuoteen 1616 mennessä arvostelu oli noussut niin suureksi, että Galilei meni Roomaan puolustamaan ajatuksiaan kirkon valtaapitäville. Kardinaali Bellarmine toimitti hänelle INKVISITION käskyn, että hän ei saa puolustaa ajatusta Maan liikkumisesta Auringon ympäri.

        Määräys ei estänyt Galileita, joka pysyi monta vuotta kiistan ulkopuolella. Hän palasi aiheen pariin, kun kardinaali Barberinista tuli paavi Urbanus VIII vuonna 1623. Barberini oli Galilein ystävä ja ihailija, ja hän oli myös vastustanut Galilein vuoden 1616 tuomiota. Galileon kirja Dialogo dei due massimi sistemi del mondo (vapaa suomennos: Dialogi kahdesta pääasiallisesta maailmanjärjestelmästä) ilmestyi 1632. Sillä oli nimellinen inkvisition ja paavin hyväksyntä.

        Lue lisää:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei

        Otsikon "Se liikkuu sittenkin" alla.
        -----

        Nyt me ymmärrämme että avaruus (siis se tyhjä tila jossa KAIKKI oleva on) on ilman alkua ja loppua .. Siksi me tiedämme myös että siinä ei edes ole minkäänlaista keskipistettä - avaruuden rajattomuus kertoo meille myös että avaruus on ikuinen - että se on aina ollut - että sitä ei voisi edes TEORIASSA siirtää muualle - koska se jo on joka paikassa.

        Niin että nyt meillä on uusia teorioita kaikesta, kun ne vanhat teoriat ovat osoittautuneet paikkansa pitämättömiksi.

        Mitä sanoo Raamattu - tosiasissa ei paljoakaan.. sillä Raamattu ei ole luonnontieteellinen kirja - vaan kirjoitettu ihmisille jotta he ymmärtäisivät mitä iankaikkiseen elämään tarvitaan ( esimerkiksi Jumalan vanhurskautta ) kuinka pelastus kuolemasta tuli mahdolliseksi - kuinka vajavaisesta kerran voi tulla täydellinen Jumalassa ... että uskoisimme ...

        Minulle ei ole tärkeää kuinka Jumala loi kaiken - vaan että Hän loi kaiken.. en kuitenkaan usko että se olisi tapahtunut siinä ajassa kun maa pyörähti 6 kertaa - mutta jos nyt joku haluaa uskoa että niin on niin mikäs siinä .. minulle se on kuitenkin täysin mahdoton usko.. vaikka minä uskonkin että Jumala loi kaiken... niin kuusi päivää ei ole mahdollista .. sillä luominen ei ole mikään "hokkus pokkus" tapahtuma vaan kaikki luotu osoittaa Jumalan viisautta.

        alex


      • benedi
        alex-kasi kirjoitti:

        1. Moos. 2:8
        Ja Herra Jumala ISTUTTI paratiisin Eedeniin, itään, ja ASETTI sinne ihmisen, jonka hän OLI TEHNYT.

        Vertaa
        1. Moos. 3:24
        Ja hän KARKOITTI ihmisen ja ASETTI Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

        Vai tarkoitatko että maailmankaikkeus luotiin siinä ajassa kun maa pyörähti 6 kertaa akselinsa ympäri? :)
        Siis mielestäsi maa tehtiin ensin pyörimään?
        ---
        Aikaisemmin ihmiset uskoivat että maa oli "kaiken olevaisen keskus" - Wikipedia kertoo tarinan Galileista ja mitä tapahtui kun hän havaitsi että maa liikkuu:

        Vallalla ollut katolinen kirkko piti kiinni maakeskisyydestä.

        Vuoteen 1616 mennessä arvostelu oli noussut niin suureksi, että Galilei meni Roomaan puolustamaan ajatuksiaan kirkon valtaapitäville. Kardinaali Bellarmine toimitti hänelle INKVISITION käskyn, että hän ei saa puolustaa ajatusta Maan liikkumisesta Auringon ympäri.

        Määräys ei estänyt Galileita, joka pysyi monta vuotta kiistan ulkopuolella. Hän palasi aiheen pariin, kun kardinaali Barberinista tuli paavi Urbanus VIII vuonna 1623. Barberini oli Galilein ystävä ja ihailija, ja hän oli myös vastustanut Galilein vuoden 1616 tuomiota. Galileon kirja Dialogo dei due massimi sistemi del mondo (vapaa suomennos: Dialogi kahdesta pääasiallisesta maailmanjärjestelmästä) ilmestyi 1632. Sillä oli nimellinen inkvisition ja paavin hyväksyntä.

        Lue lisää:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei

        Otsikon "Se liikkuu sittenkin" alla.
        -----

        Nyt me ymmärrämme että avaruus (siis se tyhjä tila jossa KAIKKI oleva on) on ilman alkua ja loppua .. Siksi me tiedämme myös että siinä ei edes ole minkäänlaista keskipistettä - avaruuden rajattomuus kertoo meille myös että avaruus on ikuinen - että se on aina ollut - että sitä ei voisi edes TEORIASSA siirtää muualle - koska se jo on joka paikassa.

        Niin että nyt meillä on uusia teorioita kaikesta, kun ne vanhat teoriat ovat osoittautuneet paikkansa pitämättömiksi.

        Mitä sanoo Raamattu - tosiasissa ei paljoakaan.. sillä Raamattu ei ole luonnontieteellinen kirja - vaan kirjoitettu ihmisille jotta he ymmärtäisivät mitä iankaikkiseen elämään tarvitaan ( esimerkiksi Jumalan vanhurskautta ) kuinka pelastus kuolemasta tuli mahdolliseksi - kuinka vajavaisesta kerran voi tulla täydellinen Jumalassa ... että uskoisimme ...

        Minulle ei ole tärkeää kuinka Jumala loi kaiken - vaan että Hän loi kaiken.. en kuitenkaan usko että se olisi tapahtunut siinä ajassa kun maa pyörähti 6 kertaa - mutta jos nyt joku haluaa uskoa että niin on niin mikäs siinä .. minulle se on kuitenkin täysin mahdoton usko.. vaikka minä uskonkin että Jumala loi kaiken... niin kuusi päivää ei ole mahdollista .. sillä luominen ei ole mikään "hokkus pokkus" tapahtuma vaan kaikki luotu osoittaa Jumalan viisautta.

        alex

        olekaan mikään hokkus pokkus temppu...haudaltahan
        on hyvä vierittää kiviensin pois, ja sitten sanoa

        " Lasarus tule ulos" Tahi Isä sanoo Pojalleen, kun enkelit ensin
        hikoilivat kiven kanssa " Poikani, uusi päivä on tullut, nouse ylös"

        Ei havaita taikuutta Jaakobissa...Jumala sanoi, ja tapahtui niin!

        Luominen on sekunttien ja sen osien hommaa,...ei edes päivän kestävää..mutta se
        luetaan sen päivän luomiseksi, vaikka kyseessä on sekunttien tapahtuma!

        Se, joka osaa kävellä vedenpinnalla, toisin kuin Alex,...enkä tarkoita jäätä, tahi hiilihappojäätä,...vaan juomakelpoista vettä, ..se osaa nämä luomisen työt.

        Ei luomisessda ollut mitään osaa maapallon pyörimisellä, vaan Jumalan sanalla,...ja tapahtui niin!

        Luominen on meiltä salattu, miten hän sen teki, mutta ei se vaikeaa ollut,...sillä ei Jumala ensimmäistä kertaa luomistyötä täällä aloittanut!!!


      • alifariseus
        benedi kirjoitti:

        olekaan mikään hokkus pokkus temppu...haudaltahan
        on hyvä vierittää kiviensin pois, ja sitten sanoa

        " Lasarus tule ulos" Tahi Isä sanoo Pojalleen, kun enkelit ensin
        hikoilivat kiven kanssa " Poikani, uusi päivä on tullut, nouse ylös"

        Ei havaita taikuutta Jaakobissa...Jumala sanoi, ja tapahtui niin!

        Luominen on sekunttien ja sen osien hommaa,...ei edes päivän kestävää..mutta se
        luetaan sen päivän luomiseksi, vaikka kyseessä on sekunttien tapahtuma!

        Se, joka osaa kävellä vedenpinnalla, toisin kuin Alex,...enkä tarkoita jäätä, tahi hiilihappojäätä,...vaan juomakelpoista vettä, ..se osaa nämä luomisen työt.

        Ei luomisessda ollut mitään osaa maapallon pyörimisellä, vaan Jumalan sanalla,...ja tapahtui niin!

        Luominen on meiltä salattu, miten hän sen teki, mutta ei se vaikeaa ollut,...sillä ei Jumala ensimmäistä kertaa luomistyötä täällä aloittanut!!!

        ja se tarkoittaa vuorokautta, maan pyörähtämistä akselinsa ympäri, jom on illasta iltaan. Kun VT puhuu pävästä se on nykypäivä, sunnuntai on jom rishon, ensimmäinen päivä, maanantai toinen päivä jne. Eli jos luominen tehtiin kuudessa päivässä, se tarkoittaa maapallon kierähdystä kuusi kertaa akselinsa ympäri. Mitä jom/päivä sitten tarkoitti jos ei uutta vuorokautta?


      • b-17
        benedi kirjoitti:

        aina siitä asti, kun Jumala aloitti luomisen lohikäärmeestä!!

        Jokaisen ikä on merkitty ylös, Aadamista...laske itse Bushmanni,...montako vuotta
        luomisesta tulee tähän päivään?

        Jos pääset yli 6000 vuoden, saat karamellin jokaisesta päivästä!!

        Mitenkähän tuollaisella tietomäärällä varustettu ihminen pärjää työelämässä?
        Pitää toivoa,ettei joudu asiakkaaksi millonkaan hänen eteensä.


      • alex-kasi
        benedi kirjoitti:

        olekaan mikään hokkus pokkus temppu...haudaltahan
        on hyvä vierittää kiviensin pois, ja sitten sanoa

        " Lasarus tule ulos" Tahi Isä sanoo Pojalleen, kun enkelit ensin
        hikoilivat kiven kanssa " Poikani, uusi päivä on tullut, nouse ylös"

        Ei havaita taikuutta Jaakobissa...Jumala sanoi, ja tapahtui niin!

        Luominen on sekunttien ja sen osien hommaa,...ei edes päivän kestävää..mutta se
        luetaan sen päivän luomiseksi, vaikka kyseessä on sekunttien tapahtuma!

        Se, joka osaa kävellä vedenpinnalla, toisin kuin Alex,...enkä tarkoita jäätä, tahi hiilihappojäätä,...vaan juomakelpoista vettä, ..se osaa nämä luomisen työt.

        Ei luomisessda ollut mitään osaa maapallon pyörimisellä, vaan Jumalan sanalla,...ja tapahtui niin!

        Luominen on meiltä salattu, miten hän sen teki, mutta ei se vaikeaa ollut,...sillä ei Jumala ensimmäistä kertaa luomistyötä täällä aloittanut!!!

        Minä sanoin että en usko että maailma luotiin kuudessa 24 tuntisessa päivässä. Ja totuus on että yksi maapallon pyörähdys kestää 24 tuntia - siis kuinka voit sanoa ettei luomisessa puhuta maapallon pyörimisestä .. JOS uskot että kaikki luotiin 6:ssa päivässä. Siis 144 tunnissa... Mutta kuten sanottu minun puolestani saat uskoa niinkuin uskot.. mutta pääasia on kuitenkin tunnustaa että on olemassa Luoja..


      • kuka tietää?
        benedi kirjoitti:

        aina siitä asti, kun Jumala aloitti luomisen lohikäärmeestä!!

        Jokaisen ikä on merkitty ylös, Aadamista...laske itse Bushmanni,...montako vuotta
        luomisesta tulee tähän päivään?

        Jos pääset yli 6000 vuoden, saat karamellin jokaisesta päivästä!!

        Taitaakin olla namusetä tämä Benedi - setä? Oisko syytä varoa!


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Ei kyse ole raamatunvastaisuudesta, vaan terveen järjen vastaisen tulkinnan vastaisuudesta.

        Nyt lähes kaikki muut ovat hylänneet nuoren maan kreationismin, paitsi adventtikirkko, Jehovan Todistajat ja määrätyt jyrkän linjan helluntalaiset.

        Kaikki muut ovat ymmärtäneet, että jos opettaa sellaista Raamatun tulkintaa, joka on tiedetyn tiedon ja järjen vastainen, tekee Jumalasta pellen ja uskomisesta jonninjoutavaa puuhaa.

        Kyllä adventtikirkkokin tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat asiakkaat ovat kaikonneet. Te olette bisnesyritys ja jos ei tule rahaa, te kuolette. Joten oppeja muutetaan siinä vaiheessa, kun kassakriisi kohtaa.

        Menköön rahasi kanssasi kadotukseen JOS, luulet että Jumalan valtakunta
        on rahalla ostettavissa" Pietari

        " Kyllä adventtikirkko tulee perässä, ennemmin tai myöhemmin, kunhan maksavat
        asiakkaat ovat kaikonneet"! Bushmanni

        Ovatko Pietari ja Bushmanni antagonitseja


    • Sanan mukaisesti!

      1. Ensimmäinen Mooseksen kirja 1:1-2:4

      Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
      Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
      Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
      Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
      Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä. ... ..... ..... .....
      ......
      Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
      Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.
      Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
      Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,

      Kertoiko hän näin ja hyväksytkö sinä tämän näin?

      Jos et ja ei, niin olette valheenpuhujia, tyhjähousuja Isän edessä kaikki tyynni.

      • ad

        Miksi Jumala ei osannut luoda tulitikkuja? Ihmisen piti mennä keksimään ne .


    • uuhhh

      ja Paavilla ei erottavia väliseiniä olekaan.
      Ravo, ravo Paavi kuninkaani läpsyttää Bushmanni.

    • piip!

      tuossa ja monessa muussakin asiassa. Se siitä.

    • alex-kasi

      Ai, että sinulle on paavi ”suurin uskonnollinen johtaja maan päällä”?

      No johtajanssa kullakin – minulle on Jeesus suurin uskonnollinen johtaja maan päällä..

      Joten minä sanon:
      Sanokoon paavi mitä tahansa ... se ei muuta mitään toiseksi .. ihmisen tulee tehdä parhaansa ja elää Jumalan tahdossa.. mutta älköön kukaan luulko että SE pelastaa hänet kuolemasta > elämään...

      Paavi on uskonnollinen johtaja monelle - joku luulee jopa, että paavi voi antaa ihmisten synnit anteeksi.. Wow !! .. ja nyt sitten tämä paavi on lausunut painavan sanansa että Big Bang oli Jumalan tekoa.. jos nyt Big Bang on olemassa muuallakin kuin teoriassa.. Tosiassa on se kuinka maailma luotiin ja kuinka kauan se kesti hämärän peitossa .. mutta sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä.. ja Raamattukin kuittaa asian muutamalla sanalla ..

      • Minulle paavi on hassu setä, jolla on hassu hattu, enkä muutoin paavia noteeraa sen kummemmin.

        Maailman mittakaavassa paavi on suurin uskonnollinen johtaja, jonka tuntee suurin osa maailman väestöstä, oli katolinen tai ei.

        Kuinka moni tietää Ted Wilsonin?


      • Fniss!
        bushmanni kirjoitti:

        Minulle paavi on hassu setä, jolla on hassu hattu, enkä muutoin paavia noteeraa sen kummemmin.

        Maailman mittakaavassa paavi on suurin uskonnollinen johtaja, jonka tuntee suurin osa maailman väestöstä, oli katolinen tai ei.

        Kuinka moni tietää Ted Wilsonin?

        Mitä iloa on ihmiselle vaikka koko maailman väestö hänet tuntisi ja pitäisi suurena uskonnollisena johtajana, jos Jeesus viimeisenä päivänä joutuu sanomaan hänelle: "Mene pois, minä en tunne sinua"?


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        Minulle paavi on hassu setä, jolla on hassu hattu, enkä muutoin paavia noteeraa sen kummemmin.

        Maailman mittakaavassa paavi on suurin uskonnollinen johtaja, jonka tuntee suurin osa maailman väestöstä, oli katolinen tai ei.

        Kuinka moni tietää Ted Wilsonin?

        Kelle on, kelle ei ...

        Mao oli aika suuri hänkin - jos nyt käytetään sitä sinun mittakaavaasi... suuruudesta.

        Minulla on täysin erilainen ajatus suuruudesta.. Suurin oli Jeesus - hän oli todellisesti suuri - ei ole toista maailmassa..

        Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"

        Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

        uskoo alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Kelle on, kelle ei ...

        Mao oli aika suuri hänkin - jos nyt käytetään sitä sinun mittakaavaasi... suuruudesta.

        Minulla on täysin erilainen ajatus suuruudesta.. Suurin oli Jeesus - hän oli todellisesti suuri - ei ole toista maailmassa..

        Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"

        Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.

        uskoo alex

        Sinua nyt kauheasti häiritsee tämä paavin suuruus uskonnollisena johtana, niin minä muutan lauseeni muotoa mieliksesi.

        Olisitko tästä tyytyväinen ja ymmärrätkö nyt paremmin sen, mitä koetin kertoa:

        Taas on nuoren maan kreationisteilla vaikeampaa ja vaikeampaa, kun Maapallon tällä hetkellä elävistä uskonnollisista johtajista tunnetuin, eli itse katolisen kirkon paavi ilmoitti, että alkuräjähdys on tosiasia:

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Paavi otti yllättäen kantaa alkuräjähdykseen/art-1288360815242.html

        Ja niin edelleen.

        Onko nyt kaikki kuten Alex haluaisi?


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        Sinua nyt kauheasti häiritsee tämä paavin suuruus uskonnollisena johtana, niin minä muutan lauseeni muotoa mieliksesi.

        Olisitko tästä tyytyväinen ja ymmärrätkö nyt paremmin sen, mitä koetin kertoa:

        Taas on nuoren maan kreationisteilla vaikeampaa ja vaikeampaa, kun Maapallon tällä hetkellä elävistä uskonnollisista johtajista tunnetuin, eli itse katolisen kirkon paavi ilmoitti, että alkuräjähdys on tosiasia:

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Paavi otti yllättäen kantaa alkuräjähdykseen/art-1288360815242.html

        Ja niin edelleen.

        Onko nyt kaikki kuten Alex haluaisi?

        Jaa-a, ja nyt paavi sitten on hyväksynyt tiedemisten teoriat maailman synnystä totuutena - sitäkö tarkoitat?

        Tai tarkoittikohan paavi että kuinka kaikki sitten onkin tullut .. niin se on Jumalan teko.
        Mikä sinänsä ei olisi mikään uutuus - vai mitä. Eiköhän se ole lähes jokaisen joka uskoo Jumalaan kaiken Luojana - sillä emmehän me voi tietää miten kaikki tehtiin tai kuinka kauan se kesti .. ikuisuus on pitkä aika jos sillä tarkoitetaan alutonta ja loputonta olevuutta..

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Jaa-a, ja nyt paavi sitten on hyväksynyt tiedemisten teoriat maailman synnystä totuutena - sitäkö tarkoitat?

        Tai tarkoittikohan paavi että kuinka kaikki sitten onkin tullut .. niin se on Jumalan teko.
        Mikä sinänsä ei olisi mikään uutuus - vai mitä. Eiköhän se ole lähes jokaisen joka uskoo Jumalaan kaiken Luojana - sillä emmehän me voi tietää miten kaikki tehtiin tai kuinka kauan se kesti .. ikuisuus on pitkä aika jos sillä tarkoitetaan alutonta ja loputonta olevuutta..

        alex

        >>> Jaa-a, ja nyt paavi sitten on hyväksynyt tiedemisten teoriat maailman synnystä totuutena - sitäkö tarkoitat? >>>

        Alkuräjähdys ja maailman synty eivät ole synonyymejä.

        Alkuräjähdys oli tapahtuma, josta alkuräjähdysteorian mukaan nykyinen maailmankaikkeus sai alkunsa.

        >>> Tai tarkoittikohan paavi että kuinka kaikki sitten onkin tullut .. niin se on Jumalan teko. >>>

        Tätä paavi juuri tarkoitti, mutta tätä ei esim. adventtikirkko hyväksy, vaan heidän mielestään kaikki luotiin valmiiksi 6000 vuotta sitten Maapallolla.

        >>> Mikä sinänsä ei olisi mikään uutuus - vai mitä. >>>

        Ei ole. Mutta koetapa myydä tämä ajatus amerikkalaisille lahkoille, kuten adventtikirkolle.

        >> ikuisuus on pitkä aika >>>

        Adventtikirkolle ikuisuus on n. 6000 vuotta.

        Koetapa myydä tätä jollekin fiksulle ihmiselle.


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jaa-a, ja nyt paavi sitten on hyväksynyt tiedemisten teoriat maailman synnystä totuutena - sitäkö tarkoitat? >>>

        Alkuräjähdys ja maailman synty eivät ole synonyymejä.

        Alkuräjähdys oli tapahtuma, josta alkuräjähdysteorian mukaan nykyinen maailmankaikkeus sai alkunsa.

        >>> Tai tarkoittikohan paavi että kuinka kaikki sitten onkin tullut .. niin se on Jumalan teko. >>>

        Tätä paavi juuri tarkoitti, mutta tätä ei esim. adventtikirkko hyväksy, vaan heidän mielestään kaikki luotiin valmiiksi 6000 vuotta sitten Maapallolla.

        >>> Mikä sinänsä ei olisi mikään uutuus - vai mitä. >>>

        Ei ole. Mutta koetapa myydä tämä ajatus amerikkalaisille lahkoille, kuten adventtikirkolle.

        >> ikuisuus on pitkä aika >>>

        Adventtikirkolle ikuisuus on n. 6000 vuotta.

        Koetapa myydä tätä jollekin fiksulle ihmiselle.

        Niinhän minä juuri sanoinkin..
        Siis että kyseessä on TEORIA - (alkuräjähdysteoria) - jota sinä nyt kutsut TAPAHTUMAKSI.
        Eikö olisi viisaampaa kutsua teorioita teorioiksi, niillä kun tuppaa olemaan sellaisia ominaisuuksia, että ne muuttuvat aikaa myöten toisenlaisiksi teorioiksi.

        Ei ihminen edes tiedä kuinka monta universumia avaruudessa on - tähtiä on miljardeja ja planeettoja ehkä vielä enemmän (tähän mennessä niitä on löydetty noin 500) - on mustaa materiaa ja ehkä antimateriaa.. ja teorioita :)
        Yksi teoria on että kun materia kohtaa antimaterian se katoaa .. ja jää jäljelle "ei mitään"..

        Raamattu ei ole mikään luonnontieteellinen kirja vaan sillä on Jumalan sanoma ihmisille - se kertoo kuinka pelastus voi tulla mahdolliseksi - oikeastaan voisi sanoa kuinka mahdoton tuli mahdolliseksi.

        Raamattu ei kerro kuinka Jumala loi kaiken, voimme vain sanoa että kun kaikkea tarkastelee niin voi todeta että kaiken takana on viisaus, mutta TEORIAT teorioina ..

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Niinhän minä juuri sanoinkin..
        Siis että kyseessä on TEORIA - (alkuräjähdysteoria) - jota sinä nyt kutsut TAPAHTUMAKSI.
        Eikö olisi viisaampaa kutsua teorioita teorioiksi, niillä kun tuppaa olemaan sellaisia ominaisuuksia, että ne muuttuvat aikaa myöten toisenlaisiksi teorioiksi.

        Ei ihminen edes tiedä kuinka monta universumia avaruudessa on - tähtiä on miljardeja ja planeettoja ehkä vielä enemmän (tähän mennessä niitä on löydetty noin 500) - on mustaa materiaa ja ehkä antimateriaa.. ja teorioita :)
        Yksi teoria on että kun materia kohtaa antimaterian se katoaa .. ja jää jäljelle "ei mitään"..

        Raamattu ei ole mikään luonnontieteellinen kirja vaan sillä on Jumalan sanoma ihmisille - se kertoo kuinka pelastus voi tulla mahdolliseksi - oikeastaan voisi sanoa kuinka mahdoton tuli mahdolliseksi.

        Raamattu ei kerro kuinka Jumala loi kaiken, voimme vain sanoa että kun kaikkea tarkastelee niin voi todeta että kaiken takana on viisaus, mutta TEORIAT teorioina ..

        alex

        >>> Niinhän minä juuri sanoinkin..
        Siis että kyseessä on TEORIA - (alkuräjähdysteoria) - jota sinä nyt kutsut TAPAHTUMAKSI. >>>

        Rakas Alex. Siitä tapahtumasta on avaruudessa todisteet. Suunnaton määrä todisteita (mm. punasiirtymä), eli havaintoja avaruudesta on teoria, jonka nimi on alkuräjähdysteoria. Se kuvaa tapahtumaa, joka on todisteiden valossa tapahtunut n. 13.7 miljardia vuotta sitten. Useita tieteenhaaroja tutkii näitä tapahtumia ja sen todisteita ja yksi sellainen on kosmologia.

        Tutkimuksissa havaittu kevyiden alkuaineiden suhteellinen runsaus vastaa alkuräjähdyksen ydinsynteesin ennusteita. Eli meillä on havainto ja sille luonteva selitys.

        Sitten tutkijat päättelivät, että jos alkuräjähdys on tapahtunut, niin avaruudesta pitäisi löytyä heikkoa mikroaaltosäteilyä. Tämä päättely tehtiin hyvin paljon aikaisemmin, kuin meillä oli edes laitteita mitata sitä säteilyä. Ja kas kummaa... kun sellaiset mittalaitteet saatiin, niin sieltä avaruudesta todellakin löytyi sitä heikkoa mikroaaltosäteilyä. Jos ei olisi löytynyt, niin sitten teorian se osa olisi heitetty roskiin, mutta koska hyvät teoriat ennustavat luotettavasti löytöjä, löydöt tehtiin.

        Taustasäteily varmistettiin vuonna 1964 ja sen jälkeen alkuräjähdysteoria oli parhaiten todisteita kuvaava tieteellinen teoria.

        >>> Raamattu ei kerro kuinka Jumala loi kaiken, >>>

        Adventtikirkon mukaan Raamattu kertoo hyvin selkeästi kuinka Jumala loi kaiken ja se tapahtui kirjaimellisesti kuten Raamatussa lukee. Adventtikirkon mielestä Jumala loi Maapallon valmiiksi kaikkine kivineen, kantoineen, puineen, kahden ihmisen kera ja lukuisten eläinten ja tämä kaikki tapahtui adventtikirkon mukaan noin 6000 vuotta sitten.

        Etkö sinä vieläkään tiedä sitä, mitä adventtikirkko opettaa?


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Niinhän minä juuri sanoinkin..
        Siis että kyseessä on TEORIA - (alkuräjähdysteoria) - jota sinä nyt kutsut TAPAHTUMAKSI. >>>

        Rakas Alex. Siitä tapahtumasta on avaruudessa todisteet. Suunnaton määrä todisteita (mm. punasiirtymä), eli havaintoja avaruudesta on teoria, jonka nimi on alkuräjähdysteoria. Se kuvaa tapahtumaa, joka on todisteiden valossa tapahtunut n. 13.7 miljardia vuotta sitten. Useita tieteenhaaroja tutkii näitä tapahtumia ja sen todisteita ja yksi sellainen on kosmologia.

        Tutkimuksissa havaittu kevyiden alkuaineiden suhteellinen runsaus vastaa alkuräjähdyksen ydinsynteesin ennusteita. Eli meillä on havainto ja sille luonteva selitys.

        Sitten tutkijat päättelivät, että jos alkuräjähdys on tapahtunut, niin avaruudesta pitäisi löytyä heikkoa mikroaaltosäteilyä. Tämä päättely tehtiin hyvin paljon aikaisemmin, kuin meillä oli edes laitteita mitata sitä säteilyä. Ja kas kummaa... kun sellaiset mittalaitteet saatiin, niin sieltä avaruudesta todellakin löytyi sitä heikkoa mikroaaltosäteilyä. Jos ei olisi löytynyt, niin sitten teorian se osa olisi heitetty roskiin, mutta koska hyvät teoriat ennustavat luotettavasti löytöjä, löydöt tehtiin.

        Taustasäteily varmistettiin vuonna 1964 ja sen jälkeen alkuräjähdysteoria oli parhaiten todisteita kuvaava tieteellinen teoria.

        >>> Raamattu ei kerro kuinka Jumala loi kaiken, >>>

        Adventtikirkon mukaan Raamattu kertoo hyvin selkeästi kuinka Jumala loi kaiken ja se tapahtui kirjaimellisesti kuten Raamatussa lukee. Adventtikirkon mielestä Jumala loi Maapallon valmiiksi kaikkine kivineen, kantoineen, puineen, kahden ihmisen kera ja lukuisten eläinten ja tämä kaikki tapahtui adventtikirkon mukaan noin 6000 vuotta sitten.

        Etkö sinä vieläkään tiedä sitä, mitä adventtikirkko opettaa?

        vai on todisteita :) - kuinka monta universumia on olemassa ? kuinka ne vaikuttavat toisiinta ? kuinka kauas avaruuteen ihminen on hähnyt laitteillaan - noin 14 miljardin valovuoden päähän - ja sitten ei enää nähdä .. se on pitkä matka mutta varuuden mittakaavassa se ei tosiasiassa ole mitään..

        Ihmistä on aina vaivannut tuo teorioiden totuutena pitäminen .. ei siitä ole kauaa kun maan uskottiin olevan kaiken keskipisteen .. Eiköhän tyydytä siihen että teoriat on vain teorioita ja vaikka ihminen oppii yhtä ja toista niin Big Bangkin on vain teoriaa.. sille voi löytyä "todisteita" - niin kuinkaikille muillekin teorioille.. Aikanaan oli selvää että se oli aurinko mikä liikkui, sen nyt näki tositettavasti jokainen - joka aamu ja sama aurinko laski taas illalla.. Jokainen sen todisti .. kun selvästi näki omin silmin.. ja kuitenkin se oli vain teoriaa.. sillä se onkin maapallo joka liikkuu..

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        vai on todisteita :) - kuinka monta universumia on olemassa ? kuinka ne vaikuttavat toisiinta ? kuinka kauas avaruuteen ihminen on hähnyt laitteillaan - noin 14 miljardin valovuoden päähän - ja sitten ei enää nähdä .. se on pitkä matka mutta varuuden mittakaavassa se ei tosiasiassa ole mitään..

        Ihmistä on aina vaivannut tuo teorioiden totuutena pitäminen .. ei siitä ole kauaa kun maan uskottiin olevan kaiken keskipisteen .. Eiköhän tyydytä siihen että teoriat on vain teorioita ja vaikka ihminen oppii yhtä ja toista niin Big Bangkin on vain teoriaa.. sille voi löytyä "todisteita" - niin kuinkaikille muillekin teorioille.. Aikanaan oli selvää että se oli aurinko mikä liikkui, sen nyt näki tositettavasti jokainen - joka aamu ja sama aurinko laski taas illalla.. Jokainen sen todisti .. kun selvästi näki omin silmin.. ja kuitenkin se oli vain teoriaa.. sillä se onkin maapallo joka liikkuu..

        alex

        >>> vai on todisteita :) >>>

        Alkuräjähdyksestä on suunnattomasti todisteita. Eri asia sitten on, vaivautuuko niitä ottamaan selville.

        >>> kuinka monta universumia on olemassa ? >>>

        Me tutkimme vain sitä, jonka olemmassaolon me tiedämme. Jos saamme viitteitä muista, konkreettisesti, niin sitten alamme tutkia niitä.

        >>> kuinka kauas avaruuteen ihminen on hähnyt laitteillaan - noin 14 miljardin valovuoden päähän - ja sitten ei enää nähdä >>>

        Se kertoo siitä, että jotain tapahtui n. 14 miljardia vuotta sitten. Tietenkään me emme näe sen tapahtuman taakse.

        >>> ei siitä ole kauaa kun maan uskottiin olevan kaiken keskipisteen >>>

        Tämä oli silloin, kun asioita ei tutkittu tieteellisesti, vaan pääteltiin asioita mm. Raamatun antaman tiedon mukaan, eli tehtiin tulkinta Raamatusta, joka osoittautui vääräksi tieteellisen tiedon myötä.

        >>> Aikanaan oli selvää että se oli aurinko mikä liikkui, sen nyt näki tositettavasti jokainen - joka aamu ja sama aurinko laski taas illalla.. Jokainen sen todisti .. kun selvästi näki omin silmin.. ja kuitenkin se oli vain teoriaa.. sillä se onkin maapallo joka liikkuu.. >>>

        Ihmisen "maalaisjärki" on kummallinen ja siihen ei auta luottaa, koska se voi keksiä selityksiä, jotka ovat paikkansapitämättömiä. Siksi meillä on nykyisin tiede ja sen menetelmät. Auringon liikkuminen ja maan pysyminen paikoillaan ei ollut tieteellinen teoria, vaan perustui ihmisen maalaisjärkiseen pohdiskeluun.


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> vai on todisteita :) >>>

        Alkuräjähdyksestä on suunnattomasti todisteita. Eri asia sitten on, vaivautuuko niitä ottamaan selville.

        >>> kuinka monta universumia on olemassa ? >>>

        Me tutkimme vain sitä, jonka olemmassaolon me tiedämme. Jos saamme viitteitä muista, konkreettisesti, niin sitten alamme tutkia niitä.

        >>> kuinka kauas avaruuteen ihminen on hähnyt laitteillaan - noin 14 miljardin valovuoden päähän - ja sitten ei enää nähdä >>>

        Se kertoo siitä, että jotain tapahtui n. 14 miljardia vuotta sitten. Tietenkään me emme näe sen tapahtuman taakse.

        >>> ei siitä ole kauaa kun maan uskottiin olevan kaiken keskipisteen >>>

        Tämä oli silloin, kun asioita ei tutkittu tieteellisesti, vaan pääteltiin asioita mm. Raamatun antaman tiedon mukaan, eli tehtiin tulkinta Raamatusta, joka osoittautui vääräksi tieteellisen tiedon myötä.

        >>> Aikanaan oli selvää että se oli aurinko mikä liikkui, sen nyt näki tositettavasti jokainen - joka aamu ja sama aurinko laski taas illalla.. Jokainen sen todisti .. kun selvästi näki omin silmin.. ja kuitenkin se oli vain teoriaa.. sillä se onkin maapallo joka liikkuu.. >>>

        Ihmisen "maalaisjärki" on kummallinen ja siihen ei auta luottaa, koska se voi keksiä selityksiä, jotka ovat paikkansapitämättömiä. Siksi meillä on nykyisin tiede ja sen menetelmät. Auringon liikkuminen ja maan pysyminen paikoillaan ei ollut tieteellinen teoria, vaan perustui ihmisen maalaisjärkiseen pohdiskeluun.

        #Ihmisen "maalaisjärki" on kummallinen ja siihen ei auta luottaa, koska se voi keksiä selityksiä, jotka ovat paikkansapitämättömiä. Siksi meillä on nykyisin tiede ja sen menetelmät. Auringon liikkuminen ja maan pysyminen paikoillaan ei ollut tieteellinen teoria, vaan perustui ihmisen maalaisjärkiseen pohdiskeluun# .

        ******************
        Totuus on että kaikkina aikoina on ihminen ollut "viisas" - ainakin olevinaan.. no tänään tiedämme sellaista mitä ei meidän vanhempamme tienneet - olisi kuitenkin vain siitä syystä typerää uskoa tiedemisten (ja naisten) teorioihin. Tänään tämä "viisas" tieteellinen ihminen on hyvää vauhtia tappamassa sukupuuttoon vuosittain tuhansia elämän muotoja maan päällä. Sekin on sitä tiedettä johon sinä tunnut uskovan..

        Minä en usko tuollaisiin varmoihin kannanottoihin - jo siitäkin syystä että niitä muutetaan kaiken aikaa.. Minä uskon että ensisijaisesti on Raamattu tarkoittu ihmisille opetukseksi - jos ihmiset uskoisivat Jumalan Sanaan - sen sijaan että uskovat tiedemiesten alati muuttuviin teoroihin - olisi maailma aivan toisenlainen..

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        #Ihmisen "maalaisjärki" on kummallinen ja siihen ei auta luottaa, koska se voi keksiä selityksiä, jotka ovat paikkansapitämättömiä. Siksi meillä on nykyisin tiede ja sen menetelmät. Auringon liikkuminen ja maan pysyminen paikoillaan ei ollut tieteellinen teoria, vaan perustui ihmisen maalaisjärkiseen pohdiskeluun# .

        ******************
        Totuus on että kaikkina aikoina on ihminen ollut "viisas" - ainakin olevinaan.. no tänään tiedämme sellaista mitä ei meidän vanhempamme tienneet - olisi kuitenkin vain siitä syystä typerää uskoa tiedemisten (ja naisten) teorioihin. Tänään tämä "viisas" tieteellinen ihminen on hyvää vauhtia tappamassa sukupuuttoon vuosittain tuhansia elämän muotoja maan päällä. Sekin on sitä tiedettä johon sinä tunnut uskovan..

        Minä en usko tuollaisiin varmoihin kannanottoihin - jo siitäkin syystä että niitä muutetaan kaiken aikaa.. Minä uskon että ensisijaisesti on Raamattu tarkoittu ihmisille opetukseksi - jos ihmiset uskoisivat Jumalan Sanaan - sen sijaan että uskovat tiedemiesten alati muuttuviin teoroihin - olisi maailma aivan toisenlainen..

        alex

        >>> Totuus on että kaikkina aikoina on ihminen ollut "viisas" - ainakin olevinaan >>>

        Ihminen on hyvin epärationaalinen olento, jos olemme tarkkoja. Vasta aivan hyvin pienen hetken ihmisen historiassa, ihminen on alkanut pohtia asioita tiukan tieteellisesti, eli loogisesti ja kriittisesti. Siitä on seurauksena vaikkapa moderni lääketiede tai moderni maanviljelys, joka tuottaa ruokaa lautasellemme, emmekä enää kuole nälkään, kuten isoisämme kuolivat sankoin joukoin vielä vain reilut 150 vuotta sitten.

        Tieteellinen menetelmä menee ohi useimpien ymmärryksen, eivätkä rationaalisen ajattelun päätyökalut, loogisuus ja kriittisyys, kuulu kovin monen työkalupakkiin ja siitä tietämättömyydestä kumpuavat mm. amerikkalaiset lahkot, joihin adventtikirkkokin kuuluu.

        >>> olisi kuitenkin vain siitä syystä typerää uskoa tiedemisten (ja naisten) teorioihin. >>>

        Ei niitä tarvitsekaan uskoa, sillä ne eivät ole uskon asia, vaan ne perustuvat nykyisin näyttöön, eli todisteisiin.

        Aivan kuten sinäkin tiedät, että rikolliset saadaan kiinni todisteiden avulla, vaikka kukaan ei olisi rikosta (esim. murhaa) nähnyt. Poliisin tutkijat tutkivat rikospaikan ja sen todisteet ja niiden avulla rikollinen usein saadaan kiinni, vaikka kukaan ei ole nähnyt itse rikosta.

        Kyllä sinä hyväksyt poliisin menetelmät, etkä sano, että on typerää uskoa poliisin teorioita rikoksesta, koska kukaan ei ole nähnyt mitään ja syyllinen on vapautettava, kunnes joku todistaja on nähnyt itse rikoksen.

        >>> Tänään tämä "viisas" tieteellinen ihminen on hyvää vauhtia tappamassa sukupuuttoon vuosittain tuhansia elämän muotoja maan päällä. >>>

        Maapallolla eläneistä eläimistä on 99 prosenttia kuollut sukupuuttoon miljardien vuosien aikana ilman ihmisen panosta. Mutta on tietenkin valitettavaa, että ihminen nykyisin kiihdyttää sitä. Vapaa markkinatalous ei ole niin hyvä idea, kuin se paperilla on joskus näyttänyt.

        >>>sen sijaan että uskovat tiedemiesten alati muuttuviin teoroihin - olisi maailma aivan toisenlainen.. >>>

        Oletko sitä mieltä, että jos tiedemiehet huomaavat jonkin teorian virheelliseksi, niin sitä ei saisi mennä muuttamaan, vai mitä ajat takaa?

        Jos ihmisten sairauksien hoitamisessa ei olisi luovuttu niistä menetelmistä, jotka on vuosisatojen kuluessa havaittu potilaan terveydelle vahingollisiksi, niin maailma olisi todellakin aivan toisenlainen.

        Me kuolisimme 25-40-vuotiaina, kuten Suomessakin kuoltiin vielä 1600-1700-luvuilla jne.

        Minusta on erittäin hyvä, että tiedemiehet kykenevät luopumaan vääristä ja virheellisistä teorioista, kun he huomaavat paremman selityksen edessään.

        Osaatko selittää, että miksi adventtikirkko ei kykene luopumaan ajatuksesta, että Jumala on luonut kaiken taikatempulla 144 tunnin aikana noin 6000 vuotta sitten?

        Minusta sen ei tarvitse luopua, sillä se firma tulee kaatumaan tämän ääliömäisen ajatuksen kanssa, eikä kaadu edes saappaat jalassa, vaan housut kintuissa.


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Totuus on että kaikkina aikoina on ihminen ollut "viisas" - ainakin olevinaan >>>

        Ihminen on hyvin epärationaalinen olento, jos olemme tarkkoja. Vasta aivan hyvin pienen hetken ihmisen historiassa, ihminen on alkanut pohtia asioita tiukan tieteellisesti, eli loogisesti ja kriittisesti. Siitä on seurauksena vaikkapa moderni lääketiede tai moderni maanviljelys, joka tuottaa ruokaa lautasellemme, emmekä enää kuole nälkään, kuten isoisämme kuolivat sankoin joukoin vielä vain reilut 150 vuotta sitten.

        Tieteellinen menetelmä menee ohi useimpien ymmärryksen, eivätkä rationaalisen ajattelun päätyökalut, loogisuus ja kriittisyys, kuulu kovin monen työkalupakkiin ja siitä tietämättömyydestä kumpuavat mm. amerikkalaiset lahkot, joihin adventtikirkkokin kuuluu.

        >>> olisi kuitenkin vain siitä syystä typerää uskoa tiedemisten (ja naisten) teorioihin. >>>

        Ei niitä tarvitsekaan uskoa, sillä ne eivät ole uskon asia, vaan ne perustuvat nykyisin näyttöön, eli todisteisiin.

        Aivan kuten sinäkin tiedät, että rikolliset saadaan kiinni todisteiden avulla, vaikka kukaan ei olisi rikosta (esim. murhaa) nähnyt. Poliisin tutkijat tutkivat rikospaikan ja sen todisteet ja niiden avulla rikollinen usein saadaan kiinni, vaikka kukaan ei ole nähnyt itse rikosta.

        Kyllä sinä hyväksyt poliisin menetelmät, etkä sano, että on typerää uskoa poliisin teorioita rikoksesta, koska kukaan ei ole nähnyt mitään ja syyllinen on vapautettava, kunnes joku todistaja on nähnyt itse rikoksen.

        >>> Tänään tämä "viisas" tieteellinen ihminen on hyvää vauhtia tappamassa sukupuuttoon vuosittain tuhansia elämän muotoja maan päällä. >>>

        Maapallolla eläneistä eläimistä on 99 prosenttia kuollut sukupuuttoon miljardien vuosien aikana ilman ihmisen panosta. Mutta on tietenkin valitettavaa, että ihminen nykyisin kiihdyttää sitä. Vapaa markkinatalous ei ole niin hyvä idea, kuin se paperilla on joskus näyttänyt.

        >>>sen sijaan että uskovat tiedemiesten alati muuttuviin teoroihin - olisi maailma aivan toisenlainen.. >>>

        Oletko sitä mieltä, että jos tiedemiehet huomaavat jonkin teorian virheelliseksi, niin sitä ei saisi mennä muuttamaan, vai mitä ajat takaa?

        Jos ihmisten sairauksien hoitamisessa ei olisi luovuttu niistä menetelmistä, jotka on vuosisatojen kuluessa havaittu potilaan terveydelle vahingollisiksi, niin maailma olisi todellakin aivan toisenlainen.

        Me kuolisimme 25-40-vuotiaina, kuten Suomessakin kuoltiin vielä 1600-1700-luvuilla jne.

        Minusta on erittäin hyvä, että tiedemiehet kykenevät luopumaan vääristä ja virheellisistä teorioista, kun he huomaavat paremman selityksen edessään.

        Osaatko selittää, että miksi adventtikirkko ei kykene luopumaan ajatuksesta, että Jumala on luonut kaiken taikatempulla 144 tunnin aikana noin 6000 vuotta sitten?

        Minusta sen ei tarvitse luopua, sillä se firma tulee kaatumaan tämän ääliömäisen ajatuksen kanssa, eikä kaadu edes saappaat jalassa, vaan housut kintuissa.

        Oikein ihmeteyttää - kun sanoit että MEIDÄN ei tarvitse kuolla nälkään.. kun samaan aikaan maailmassa todella kuolee joka sekuntti ihmisiä nälkään tai kuolee niinden epäoikeudenmukaisuuksienm seurauksena jotka ovat seurauksena maailman poliittisesta systeemistä. Kohta on meri kalastettu lähes tyhjäksi ja maata on saastutettu - sademetsät hakattu ja maailma katastrofin partaalla.. Koskaan ei ole murhattu niin paljon rauhan aikana kuin tänään maailmassa tehdään kymmeniä miljoonia abortteja, seksistä on tullut suur-bisnestä. Maailman laajuinen ilmaston lämpiäminen uhkaa muuttaa koko globaalisen ilmaston - jäätiköt sulavat --- Himalajan jäätiköt ovat pienentyneen ja napojen jäätiköt poikivat jäälauttoja jotka ovat yhtä suuria kuin pienemmät maat..

        ja Busmanni taputtaa käsiään - oi kun MEILLÄ pyyhkii hyvin - kun meidän ei tarvitse kärsiä nälkää..

        Olet aka "yksi-silmäinen" näissä katsannoissasi.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Oikein ihmeteyttää - kun sanoit että MEIDÄN ei tarvitse kuolla nälkään.. kun samaan aikaan maailmassa todella kuolee joka sekuntti ihmisiä nälkään tai kuolee niinden epäoikeudenmukaisuuksienm seurauksena jotka ovat seurauksena maailman poliittisesta systeemistä. Kohta on meri kalastettu lähes tyhjäksi ja maata on saastutettu - sademetsät hakattu ja maailma katastrofin partaalla.. Koskaan ei ole murhattu niin paljon rauhan aikana kuin tänään maailmassa tehdään kymmeniä miljoonia abortteja, seksistä on tullut suur-bisnestä. Maailman laajuinen ilmaston lämpiäminen uhkaa muuttaa koko globaalisen ilmaston - jäätiköt sulavat --- Himalajan jäätiköt ovat pienentyneen ja napojen jäätiköt poikivat jäälauttoja jotka ovat yhtä suuria kuin pienemmät maat..

        ja Busmanni taputtaa käsiään - oi kun MEILLÄ pyyhkii hyvin - kun meidän ei tarvitse kärsiä nälkää..

        Olet aka "yksi-silmäinen" näissä katsannoissasi.

        alex

        Ja sitten pomppaamme keskustelemaan maailman poliittisesta systeemistä ja mitähän seuraavaksi?

        >> Oikein ihmeteyttää - kun sanoit että MEIDÄN ei tarvitse kuolla nälkään >>>

        Mikä siinä ihmetyttää? Pitäisikö meidänkin kuolla nälkään ja kärsiä nälänhädästä?

        Auttaako se muita ihmisiä esim. Afrikassa, jos sinäkin päätät ryhtyä näkemään nälkää tai kuolet nälkään ruuasta huolimatta?

        >>> Busmanni taputtaa käsiään - oi kun MEILLÄ pyyhkii hyvin - kun meidän ei tarvitse kärsiä nälkää. >>>

        Minä olen iloinen siitä, että me emme kärsi nälänhädästä Suomessa tai meidän lapsemme eivät kuole esimerkiksi malariaan. Mutta ymmärrätkö sinä seuraavan lauseen, rakas Alex:

        Samaan aikaan kun olen onnellinen meidän tilanteestamme, olen kovin huolissani ja murheellinen esim Afrikan tilanteesta, jossa ihmisiä kuolee nälkään ja lapset siellä kuolevat likaiseen juomaveteen tai malariaan.

        Asia ei korjaannu sinun hurskastelulla ja tekopyhyydellä, rakas Alex. Sen sijaan, että alkaisit kärsiä nälkää, lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen tai hommaa kummilapsi Afrikasta.

        >>> seksistä on tullut suur-bisnestä >>>

        Entäpä uskonnoista? Adventtikirkko tekee miljardibisnestä, rakas Alex. Eikö se haittaa sinua, että niilläkin miljardeilla moni ihminen välttäisi malarian tai nälkäkuoleman? Nyt ne menevät amerikkalaisille liikemiehille.


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        Ja sitten pomppaamme keskustelemaan maailman poliittisesta systeemistä ja mitähän seuraavaksi?

        >> Oikein ihmeteyttää - kun sanoit että MEIDÄN ei tarvitse kuolla nälkään >>>

        Mikä siinä ihmetyttää? Pitäisikö meidänkin kuolla nälkään ja kärsiä nälänhädästä?

        Auttaako se muita ihmisiä esim. Afrikassa, jos sinäkin päätät ryhtyä näkemään nälkää tai kuolet nälkään ruuasta huolimatta?

        >>> Busmanni taputtaa käsiään - oi kun MEILLÄ pyyhkii hyvin - kun meidän ei tarvitse kärsiä nälkää. >>>

        Minä olen iloinen siitä, että me emme kärsi nälänhädästä Suomessa tai meidän lapsemme eivät kuole esimerkiksi malariaan. Mutta ymmärrätkö sinä seuraavan lauseen, rakas Alex:

        Samaan aikaan kun olen onnellinen meidän tilanteestamme, olen kovin huolissani ja murheellinen esim Afrikan tilanteesta, jossa ihmisiä kuolee nälkään ja lapset siellä kuolevat likaiseen juomaveteen tai malariaan.

        Asia ei korjaannu sinun hurskastelulla ja tekopyhyydellä, rakas Alex. Sen sijaan, että alkaisit kärsiä nälkää, lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen tai hommaa kummilapsi Afrikasta.

        >>> seksistä on tullut suur-bisnestä >>>

        Entäpä uskonnoista? Adventtikirkko tekee miljardibisnestä, rakas Alex. Eikö se haittaa sinua, että niilläkin miljardeilla moni ihminen välttäisi malarian tai nälkäkuoleman? Nyt ne menevät amerikkalaisille liikemiehille.

        bushmanni: 10.1.2011 22:00

        #Ja sitten pomppaamme keskustelemaan maailman poliittisesta systeemistä ja mitähän seuraavaksi?#

        Eikös tiede kuulukaan maailman poliittiseen systeemiin?


        # Pitäisikö meidänkin kuolla nälkään ja kärsiä nälänhädästä? Auttaako se muita ihmisiä esim. Afrikassa, jos sinäkin päätät ryhtyä näkemään nälkää tai kuolet nälkään ruuasta huolimatta?#

        Oletko todella noin metsässä? Vaipelleiletkö vain? Ei se ole niin että on kysymys siitä että jonkun tarvitsee kärsiä nälkää - kyllä maailmassa riittää ruokaa KAIKILLE - meidän täytyy vain lopettaa muiden riistäminen..

        #Mutta ymmärrätkö sinä seuraavan lauseen, rakas Alex: Samaan aikaan kun olen onnellinen meidän tilanteestamme, olen kovin huolissani ja murheellinen esim Afrikan tilanteesta, jossa ihmisiä kuolee nälkään ja lapset siellä kuolevat likaiseen juomaveteen tai malariaan. Asia ei korjaannu sinun hurskastelulla ja tekopyhyydellä, rakas Alex. Sen sijaan, että alkaisit kärsiä nälkää, lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen tai hommaa kummilapsi Afrikasta.#

        Mistäs tiedät vaikka minulla olisi ottolapsi?

        Sitten vertaat seksin myymistä ja pornoa Adventtikirkkoa :
        #Entäpä uskonnoista? Adventtikirkko tekee miljardibisnestä, rakas Alex. Eikö se haittaa sinua, että niilläkin miljardeilla moni ihminen välttäisi malarian tai nälkäkuoleman? Nyt ne menevät amerikkalaisille liikemiehille.#

        Hävytön mies - en voi muutakaan sanoa.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        bushmanni: 10.1.2011 22:00

        #Ja sitten pomppaamme keskustelemaan maailman poliittisesta systeemistä ja mitähän seuraavaksi?#

        Eikös tiede kuulukaan maailman poliittiseen systeemiin?


        # Pitäisikö meidänkin kuolla nälkään ja kärsiä nälänhädästä? Auttaako se muita ihmisiä esim. Afrikassa, jos sinäkin päätät ryhtyä näkemään nälkää tai kuolet nälkään ruuasta huolimatta?#

        Oletko todella noin metsässä? Vaipelleiletkö vain? Ei se ole niin että on kysymys siitä että jonkun tarvitsee kärsiä nälkää - kyllä maailmassa riittää ruokaa KAIKILLE - meidän täytyy vain lopettaa muiden riistäminen..

        #Mutta ymmärrätkö sinä seuraavan lauseen, rakas Alex: Samaan aikaan kun olen onnellinen meidän tilanteestamme, olen kovin huolissani ja murheellinen esim Afrikan tilanteesta, jossa ihmisiä kuolee nälkään ja lapset siellä kuolevat likaiseen juomaveteen tai malariaan. Asia ei korjaannu sinun hurskastelulla ja tekopyhyydellä, rakas Alex. Sen sijaan, että alkaisit kärsiä nälkää, lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen tai hommaa kummilapsi Afrikasta.#

        Mistäs tiedät vaikka minulla olisi ottolapsi?

        Sitten vertaat seksin myymistä ja pornoa Adventtikirkkoa :
        #Entäpä uskonnoista? Adventtikirkko tekee miljardibisnestä, rakas Alex. Eikö se haittaa sinua, että niilläkin miljardeilla moni ihminen välttäisi malarian tai nälkäkuoleman? Nyt ne menevät amerikkalaisille liikemiehille.#

        Hävytön mies - en voi muutakaan sanoa.

        alex

        >>> Sitten vertaat seksin myymistä ja pornoa Adventtikirkkoa : >>>

        Pornobisnes asustaa Yhdysvalloissa ja sieltä sitä johdetaan. Uskonnollinen bisnes asustaa pääosin Yhdysvalloissa ja sieltä sitä johdetaan ja rahat valuvat sinne.

        Sekä uskonnossa, että pornossa on kyse ihmisten tarpeiden tyydyttämisestä, jota harrastaa sekä pornobisnes, että adventtikirkko. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Onko sinusta?

        >>> Eikös tiede kuulukaan maailman poliittiseen systeemiin? >>>

        Tiede on tiedettä. Esimerkiksi Suomessa on tiedepolitiikka, mutta se tarkoittaa esim. yhteiskunnan rahoitusta, jolla tiedettä tehdään. Tai tieteen painopistealueiden miettimistä yms asioita. Rahoituksesta vastaa opetusministeriö, tai sitten jokin muu taho.

        >> Oletko todella noin metsässä? Vaipelleiletkö vain? Ei se ole niin että on kysymys siitä että jonkun tarvitsee kärsiä nälkää - kyllä maailmassa riittää ruokaa KAIKILLE - meidän täytyy vain lopettaa muiden riistäminen >>

        Tätä minä olen kirjoittanut koko ajan. Hurskastelu, jota sinä harrastat, ei johda mihinkään. Tai minun syytteleminen. Minä en ole vastuussa yksin maailman epäkohdista, rakas Alex, etkä ole sinäkään. Minä olen itse kertonut sinulle, vastoin aiempia väitteitäsi, että maailmassa kyllä riittää ruokaa kaikille, jonka olet nyt huomannut ja epäkohta on siinä, että se ruoka ei jakaannu tasaisesti.

        >>> Mistäs tiedät vaikka minulla olisi ottolapsi? >>>

        Uskon sinun olevan niin mahtava ihminen, että sinulla asuu kellarissasi kokonainen perhe nälkäänäkeviä, joita sinä pidät yltäkyllyydessä hyvää hyvyyttäsi. Sillä sinä olet hieno ihminen, toisin kuin minä, joka olen vastuussa kaikista maailman epäkohdista, ainakin sinun mukaasi ;)

        >>> Hävytön mies - en voi muutakaan sanoa. >>>

        Sinä olet ihan hieno mies, eikä minun tarvitse sinua tuomita tai haukkua. Se on varattua muille tahoille sitten joskus. Rakastan minä sinuakin, vilpittömästi.


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Sitten vertaat seksin myymistä ja pornoa Adventtikirkkoa : >>>

        Pornobisnes asustaa Yhdysvalloissa ja sieltä sitä johdetaan. Uskonnollinen bisnes asustaa pääosin Yhdysvalloissa ja sieltä sitä johdetaan ja rahat valuvat sinne.

        Sekä uskonnossa, että pornossa on kyse ihmisten tarpeiden tyydyttämisestä, jota harrastaa sekä pornobisnes, että adventtikirkko. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Onko sinusta?

        >>> Eikös tiede kuulukaan maailman poliittiseen systeemiin? >>>

        Tiede on tiedettä. Esimerkiksi Suomessa on tiedepolitiikka, mutta se tarkoittaa esim. yhteiskunnan rahoitusta, jolla tiedettä tehdään. Tai tieteen painopistealueiden miettimistä yms asioita. Rahoituksesta vastaa opetusministeriö, tai sitten jokin muu taho.

        >> Oletko todella noin metsässä? Vaipelleiletkö vain? Ei se ole niin että on kysymys siitä että jonkun tarvitsee kärsiä nälkää - kyllä maailmassa riittää ruokaa KAIKILLE - meidän täytyy vain lopettaa muiden riistäminen >>

        Tätä minä olen kirjoittanut koko ajan. Hurskastelu, jota sinä harrastat, ei johda mihinkään. Tai minun syytteleminen. Minä en ole vastuussa yksin maailman epäkohdista, rakas Alex, etkä ole sinäkään. Minä olen itse kertonut sinulle, vastoin aiempia väitteitäsi, että maailmassa kyllä riittää ruokaa kaikille, jonka olet nyt huomannut ja epäkohta on siinä, että se ruoka ei jakaannu tasaisesti.

        >>> Mistäs tiedät vaikka minulla olisi ottolapsi? >>>

        Uskon sinun olevan niin mahtava ihminen, että sinulla asuu kellarissasi kokonainen perhe nälkäänäkeviä, joita sinä pidät yltäkyllyydessä hyvää hyvyyttäsi. Sillä sinä olet hieno ihminen, toisin kuin minä, joka olen vastuussa kaikista maailman epäkohdista, ainakin sinun mukaasi ;)

        >>> Hävytön mies - en voi muutakaan sanoa. >>>

        Sinä olet ihan hieno mies, eikä minun tarvitse sinua tuomita tai haukkua. Se on varattua muille tahoille sitten joskus. Rakastan minä sinuakin, vilpittömästi.

        Busmanni:
        Uskon sinun olevan niin mahtava ihminen, että sinulla asuu kellarissasi kokonainen perhe nälkäänäkeviä, joita sinä pidät yltäkyllyydessä hyvää hyvyyttäsi. Sillä sinä olet hieno ihminen, toisin kuin minä, joka olen vastuussa kaikista maailman epäkohdista, ainakin sinun mukaasi ..

        Kuten tavallista likastuit taas.
        Ensinnäkin ei minulla ole koko perhettä vaan vain yksi joka ei ole "omaa tekoa" vaikka oma onkin, toiseksi hän ei näe nälkää. Ei siihen tarvita hienoutta vaan ihan tavallista elämä..
        Siihen syyllisyyteen - et sinä nyt ole sen syyllisempi kuin minäkään - me elämme siinä osassa maailmaa joka riistää sitä maailman osaa jossa ihmiset kuolevat nälkään - kyllä meillä KAIKILLA on syytä ajatella maailman tilannetta - sinunkin. Riistämisen kieltäminen on valheeseen uskomista.. ja ihmistä alentavaa.. eikö vain.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        Busmanni:
        Uskon sinun olevan niin mahtava ihminen, että sinulla asuu kellarissasi kokonainen perhe nälkäänäkeviä, joita sinä pidät yltäkyllyydessä hyvää hyvyyttäsi. Sillä sinä olet hieno ihminen, toisin kuin minä, joka olen vastuussa kaikista maailman epäkohdista, ainakin sinun mukaasi ..

        Kuten tavallista likastuit taas.
        Ensinnäkin ei minulla ole koko perhettä vaan vain yksi joka ei ole "omaa tekoa" vaikka oma onkin, toiseksi hän ei näe nälkää. Ei siihen tarvita hienoutta vaan ihan tavallista elämä..
        Siihen syyllisyyteen - et sinä nyt ole sen syyllisempi kuin minäkään - me elämme siinä osassa maailmaa joka riistää sitä maailman osaa jossa ihmiset kuolevat nälkään - kyllä meillä KAIKILLA on syytä ajatella maailman tilannetta - sinunkin. Riistämisen kieltäminen on valheeseen uskomista.. ja ihmistä alentavaa.. eikö vain.

        alex

        >>> Riistämisen kieltäminen on valheeseen uskomista.. ja ihmistä alentavaa.. eikö vain. >>>>

        Missä ihmeessä minä olen kirjoittanut, että me emme riistäisi määrätyillä tavoilla köyhempiä maita?

        Olen vain koettanut kertoa, että syyt köyhien maiden kurjuuteen eivät ole niin yksioikoiset, kuin sinä annan ymmärtää.

        >>> kyllä meillä KAIKILLA on syytä ajatella maailman tilannetta - sinunkin >>>>

        Olen ollut määrätyissä kehitysyhteistyön projekteissa mukana ja kyllä olen ajatellut, rakas Alex.

        >>> me elämme siinä osassa maailmaa joka riistää sitä maailman osaa jossa ihmiset kuolevat nälkään >>>

        Tämä riistäminenkään ei ole niin yksioikoista kuin kuvittelet. Esimerkiksi Euroopan unionin maat antavat miljardeja euroja kehitysyhteistyöhön, rakentavat sairaaloita, kouluja, uudistavat tehtaita, rakentavat vedenpuhdistamoita jne jne jne.

        USA:n rikkaat, esim. Bill Gates on antanut köyhille maille useita kymmeniä miljardeja dollareita omaisuuttaan, toisin kuin yksikään Amerikkalainen lahko on koskaan antanut. Lahkot keräävät miljardeja jäseniltään ja ne rahat jäävät sille tielleen. Bill Gates on lahjoittanut kymmeniä miljardeja omaisuudestaan Bill and Melinda Gates Foundation -säätiön kautta muun muassa tarttuvien tautien torjuntaan kehitysmaissa ja koulutukseen. Puhumattakaan monista muista superrikkaista, joilla on hyvä tahto ja lähimmäisen rakastaminen mielessä.

        Joten länsimaissa tehdään muutakin kuin riistoa, eli asiat eivät ole niin yksioikoisia kuin sinä jankutat koko ajan.


      • Eremith32
        alex-kasi kirjoitti:

        bushmanni: 10.1.2011 22:00

        #Ja sitten pomppaamme keskustelemaan maailman poliittisesta systeemistä ja mitähän seuraavaksi?#

        Eikös tiede kuulukaan maailman poliittiseen systeemiin?


        # Pitäisikö meidänkin kuolla nälkään ja kärsiä nälänhädästä? Auttaako se muita ihmisiä esim. Afrikassa, jos sinäkin päätät ryhtyä näkemään nälkää tai kuolet nälkään ruuasta huolimatta?#

        Oletko todella noin metsässä? Vaipelleiletkö vain? Ei se ole niin että on kysymys siitä että jonkun tarvitsee kärsiä nälkää - kyllä maailmassa riittää ruokaa KAIKILLE - meidän täytyy vain lopettaa muiden riistäminen..

        #Mutta ymmärrätkö sinä seuraavan lauseen, rakas Alex: Samaan aikaan kun olen onnellinen meidän tilanteestamme, olen kovin huolissani ja murheellinen esim Afrikan tilanteesta, jossa ihmisiä kuolee nälkään ja lapset siellä kuolevat likaiseen juomaveteen tai malariaan. Asia ei korjaannu sinun hurskastelulla ja tekopyhyydellä, rakas Alex. Sen sijaan, että alkaisit kärsiä nälkää, lahjoita rahaa hyväntekeväisyyteen tai hommaa kummilapsi Afrikasta.#

        Mistäs tiedät vaikka minulla olisi ottolapsi?

        Sitten vertaat seksin myymistä ja pornoa Adventtikirkkoa :
        #Entäpä uskonnoista? Adventtikirkko tekee miljardibisnestä, rakas Alex. Eikö se haittaa sinua, että niilläkin miljardeilla moni ihminen välttäisi malarian tai nälkäkuoleman? Nyt ne menevät amerikkalaisille liikemiehille.#

        Hävytön mies - en voi muutakaan sanoa.

        alex

        On se käsittämätöntä, miten ristiriitainen ihminen voi olla omien ajatustensa kanssa, kuin esim'- merkiksi tämä alex-kasi! Missä ihmeessä sinun ajatuksesi vaeltelee? Bushmannin äärettömän selvät ajatukset, jotka hän sinulle on erikoiseti, tarkoittanut, että käsittäisit mistä on kyse, niin sinä et ole ymmärtänyt; oikeastaan juuri mitään. Nyt en ihmettele sitäkään miksi et ymmärrä raamattuakaan?

        Ajattelin, että tämä ei voi olla totta, että ihmisen ymmärrys voi olla noin lukossa, mutta kyllä se on sittenkin totta, että noin kirkkaasti tuotu selvitys, jonka Bushman antoi kommentissaan ei mene perille, käsittämätöntä!


      • alex-kasi
        Eremith32 kirjoitti:

        On se käsittämätöntä, miten ristiriitainen ihminen voi olla omien ajatustensa kanssa, kuin esim'- merkiksi tämä alex-kasi! Missä ihmeessä sinun ajatuksesi vaeltelee? Bushmannin äärettömän selvät ajatukset, jotka hän sinulle on erikoiseti, tarkoittanut, että käsittäisit mistä on kyse, niin sinä et ole ymmärtänyt; oikeastaan juuri mitään. Nyt en ihmettele sitäkään miksi et ymmärrä raamattuakaan?

        Ajattelin, että tämä ei voi olla totta, että ihmisen ymmärrys voi olla noin lukossa, mutta kyllä se on sittenkin totta, että noin kirkkaasti tuotu selvitys, jonka Bushman antoi kommentissaan ei mene perille, käsittämätöntä!

        Jos et tajua nyt missä minun ajatukseni vaeltelee niin ole sitten tietämättä.

        A. Jumala on YKSI.
        B. Jumala on erehtymätön.
        C. Jumala on Luoja.
        D. JumalaNn ominaisuuksiin kuuluu OIKEUDENMUKAISUUS ja RAKKAUS.
        E. Jumala on AINOA jolla on KUOLEMATTOMUUS ja se johtuu Jumalan TÄYDELLISISTÄ ominaisuuksista.

        F. Ihminen on epätäydellinen (SYNTINEN).
        G. Ihminen on SIKSI kuoleman oma.
        H. Jeesus on synnitön Jumalan Poika.
        I. Jeesus tuomittiin väärällä tuomiolla ja murhattiin ja Jeesus kuoli (lakkasi elämästä).
        J. Jumala HERÄTTI Poikansa takaisin elämään, koska hän ei ollut kuolemaa ansainnut (ja koska Jumala On oikeudenmukainen) ..
        K. Sen Jeesuksen kuoleman Jumala nyt laskee niiden syntisten hyväksi jotka HALUAVAT tehdä parannuksen ja alkaa elämään JUMALAN TAHDOSSA - jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä.

        Huomaa - ei Jumalan tarvitse "tappaa" jo kuoleman omia, kyllä he kuolevat ihan itsestään omien tekojensa seurauksena .. mutta Jumala voi pelastaa kuolemasta ja Hän myös tekee sen Kristuksessa joka johdattaa omansa elämän vetten lähteille..

        Jumala on myös sanassaan luvannut että >Hän< poistaa kerran pahuuden täydellisesti ja >Hänen< tahtonsa tulee vallitsemaan KAIKKIALLA.

        --------------

        No - ymmärsitkö ?
        Ei sinun tarvitse uskoa samalla tavalla - mutta jos et vieläkään ymmärtänyt niin ?? Hmmm

        alex


      • eremith32
        alex-kasi kirjoitti:

        Jos et tajua nyt missä minun ajatukseni vaeltelee niin ole sitten tietämättä.

        A. Jumala on YKSI.
        B. Jumala on erehtymätön.
        C. Jumala on Luoja.
        D. JumalaNn ominaisuuksiin kuuluu OIKEUDENMUKAISUUS ja RAKKAUS.
        E. Jumala on AINOA jolla on KUOLEMATTOMUUS ja se johtuu Jumalan TÄYDELLISISTÄ ominaisuuksista.

        F. Ihminen on epätäydellinen (SYNTINEN).
        G. Ihminen on SIKSI kuoleman oma.
        H. Jeesus on synnitön Jumalan Poika.
        I. Jeesus tuomittiin väärällä tuomiolla ja murhattiin ja Jeesus kuoli (lakkasi elämästä).
        J. Jumala HERÄTTI Poikansa takaisin elämään, koska hän ei ollut kuolemaa ansainnut (ja koska Jumala On oikeudenmukainen) ..
        K. Sen Jeesuksen kuoleman Jumala nyt laskee niiden syntisten hyväksi jotka HALUAVAT tehdä parannuksen ja alkaa elämään JUMALAN TAHDOSSA - jossa ainoastaan on iankaikkinen elämä.

        Huomaa - ei Jumalan tarvitse "tappaa" jo kuoleman omia, kyllä he kuolevat ihan itsestään omien tekojensa seurauksena .. mutta Jumala voi pelastaa kuolemasta ja Hän myös tekee sen Kristuksessa joka johdattaa omansa elämän vetten lähteille..

        Jumala on myös sanassaan luvannut että >Hän< poistaa kerran pahuuden täydellisesti ja >Hänen< tahtonsa tulee vallitsemaan KAIKKIALLA.

        --------------

        No - ymmärsitkö ?
        Ei sinun tarvitse uskoa samalla tavalla - mutta jos et vieläkään ymmärtänyt niin ?? Hmmm

        alex

        Mitäs uutta sinä tuossa, nyt sitten toit? "Aivan samaa höpinää jota täällä olet vuosikausia puinut", totta kai joskus "hyvyys pahuuden voittaa", se on sama kun sanotaan, että kumpi on se, hyvä ja kampi on se paha, niin kumpi voittaa?, - Näinhän se menee. Elämän järjestys on jo näin tarkoitettu
        , koska sen päämäärä on saavuttaa täydellisyyden kuva, eli täydelliseksi tulla. Matt.5:48. "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on" Ihmisen on määrä kehittyä täydellisyyteen, mutta toisilla se vie hyvin hyvin kauan, ennenkuin se pääsee irti kaikista uskonnollisten oppikappaleiden kahleista ja siten pääsee antamaan oman ymmärryksen vapaan ajattelemiseen, jolloin hänen omakohtaisesti tutkimaan totuuden perimmäisi kysymyksiä. Vain siten hänen ymmärryksensä pääsee valaistumaa.


      • ooo mamma mia ...
        eremith32 kirjoitti:

        Mitäs uutta sinä tuossa, nyt sitten toit? "Aivan samaa höpinää jota täällä olet vuosikausia puinut", totta kai joskus "hyvyys pahuuden voittaa", se on sama kun sanotaan, että kumpi on se, hyvä ja kampi on se paha, niin kumpi voittaa?, - Näinhän se menee. Elämän järjestys on jo näin tarkoitettu
        , koska sen päämäärä on saavuttaa täydellisyyden kuva, eli täydelliseksi tulla. Matt.5:48. "Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on" Ihmisen on määrä kehittyä täydellisyyteen, mutta toisilla se vie hyvin hyvin kauan, ennenkuin se pääsee irti kaikista uskonnollisten oppikappaleiden kahleista ja siten pääsee antamaan oman ymmärryksen vapaan ajattelemiseen, jolloin hänen omakohtaisesti tutkimaan totuuden perimmäisi kysymyksiä. Vain siten hänen ymmärryksensä pääsee valaistumaa.

        Mitä taas valitat - itsehän sanoit ettet käsitä ...
        Se oli kertausta ... että käsittäisit ... lue uudestaan .. niin ehkä käsität...


      • alex-kasi
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Riistämisen kieltäminen on valheeseen uskomista.. ja ihmistä alentavaa.. eikö vain. >>>>

        Missä ihmeessä minä olen kirjoittanut, että me emme riistäisi määrätyillä tavoilla köyhempiä maita?

        Olen vain koettanut kertoa, että syyt köyhien maiden kurjuuteen eivät ole niin yksioikoiset, kuin sinä annan ymmärtää.

        >>> kyllä meillä KAIKILLA on syytä ajatella maailman tilannetta - sinunkin >>>>

        Olen ollut määrätyissä kehitysyhteistyön projekteissa mukana ja kyllä olen ajatellut, rakas Alex.

        >>> me elämme siinä osassa maailmaa joka riistää sitä maailman osaa jossa ihmiset kuolevat nälkään >>>

        Tämä riistäminenkään ei ole niin yksioikoista kuin kuvittelet. Esimerkiksi Euroopan unionin maat antavat miljardeja euroja kehitysyhteistyöhön, rakentavat sairaaloita, kouluja, uudistavat tehtaita, rakentavat vedenpuhdistamoita jne jne jne.

        USA:n rikkaat, esim. Bill Gates on antanut köyhille maille useita kymmeniä miljardeja dollareita omaisuuttaan, toisin kuin yksikään Amerikkalainen lahko on koskaan antanut. Lahkot keräävät miljardeja jäseniltään ja ne rahat jäävät sille tielleen. Bill Gates on lahjoittanut kymmeniä miljardeja omaisuudestaan Bill and Melinda Gates Foundation -säätiön kautta muun muassa tarttuvien tautien torjuntaan kehitysmaissa ja koulutukseen. Puhumattakaan monista muista superrikkaista, joilla on hyvä tahto ja lähimmäisen rakastaminen mielessä.

        Joten länsimaissa tehdään muutakin kuin riistoa, eli asiat eivät ole niin yksioikoisia kuin sinä jankutat koko ajan.

        kiertelet ja kaartelet - ota nyt kerran asia asiana ilman että yrität aina voittaa joninlaisen kinastelun.
        Totuus on että tänään kuolee lapsia joka 10 sekuntti koska rikkaat valtiot riistävät köyhiä kun niiden päin vastoin tulisi auttaa ihmisiä, mutta kuin nsen ei katsotra olevan taloudellisesti kannattavaa. Minä olen ollut ympäri maailmaa osallistunut työssäni uusien työpaikkojen perustamiseen paikkojen joissa käytetään uutta teknologiaa (mikä firma jääköön sanomatta), mutta voin rehellisesti sanoa että vaikka uudet tuyöpaikat tuovatkin uusia työpaikkoja ja siten eräänlaista hyvinvointiakin - niin motiivi miksi me olimme siellä niintä luomassa on ainoastaan että puulaaki haluaa "tienata rahaa".

        Usein pilataan enemmän kuin annetaan..
        Voimme esimerkiksi nähdä kuinka länsimaat maksavat kehitysmaille siitä että he ottaisivat vastaan heidän (lue meidän) luonnolle vaarallisia jätteitä - "tarkoitus" on että jätteet lajiteltaisiin ja tarpeen vaatiessa prosessoitaisiin - mutta todellisuus on toinen - ja se ei ole mikään salaisuus kenellekään. ne kerääntyvät suuriksi jätekasoiksi ja turmelevat luontoa ja ihmiset jotka joutuvat kosketuksiin niistä leviävien myrkkyjen kanssa joko syúoraan tai epäsuoraan usein sairastuvat ja jopa kuolevat.. Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon - totuus on että isot firmat muuttavat usein kehitysmaihin juuri siksi että siellä ei ole kontrollia.. ja työvoima on SIKSI'kin halpaa. Ne eivät toimi kehitysmaissa samalla vastulla kuin rikkaissa maissa..

        Tai kun menet kauppaan ja ostat uuden pumpuli-vaatteen pilkkahintaan - oletko koskaan ajatellut kuinka se voi olla niin halpa?? kaikkine kustannuksineen ja jonka hintaan jo sisältyy kauppan voitto ja aikki verot - ehkä 30%.

        Joten kuules sinä Bushmanni - älä kuule puhu minulle puuta heinää ..
        Ole mitä mieltä haluat - mutta totuus on mikä on -- Voisi sanoa että köyhät maat ovat "Lasarus" ja me olemme se "Rrikas mies" .. jonka pöydältä putoaa murunen silloin ja toinen tällöin - mutta eihän ne riitä köyhän elämiseksi..

        Mutta älä nyt erehdy luulemaan että minä sinua syytän - ei kyllä syy on tässä "saatanan systeemissä" joka riistää maan ja turmelee sen.. ja jonka moottorina on rahan himo. Vaikea on yksilön pysyä siitä erossa sillä se täyttä koko maailman .. jos ei puulaakit saa 30% vuosittaista voittoa kassaansa - niiden sanotaan menevän takapakkia..

        alex


      • alex-kasi
        alex-kasi kirjoitti:

        kiertelet ja kaartelet - ota nyt kerran asia asiana ilman että yrität aina voittaa joninlaisen kinastelun.
        Totuus on että tänään kuolee lapsia joka 10 sekuntti koska rikkaat valtiot riistävät köyhiä kun niiden päin vastoin tulisi auttaa ihmisiä, mutta kuin nsen ei katsotra olevan taloudellisesti kannattavaa. Minä olen ollut ympäri maailmaa osallistunut työssäni uusien työpaikkojen perustamiseen paikkojen joissa käytetään uutta teknologiaa (mikä firma jääköön sanomatta), mutta voin rehellisesti sanoa että vaikka uudet tuyöpaikat tuovatkin uusia työpaikkoja ja siten eräänlaista hyvinvointiakin - niin motiivi miksi me olimme siellä niintä luomassa on ainoastaan että puulaaki haluaa "tienata rahaa".

        Usein pilataan enemmän kuin annetaan..
        Voimme esimerkiksi nähdä kuinka länsimaat maksavat kehitysmaille siitä että he ottaisivat vastaan heidän (lue meidän) luonnolle vaarallisia jätteitä - "tarkoitus" on että jätteet lajiteltaisiin ja tarpeen vaatiessa prosessoitaisiin - mutta todellisuus on toinen - ja se ei ole mikään salaisuus kenellekään. ne kerääntyvät suuriksi jätekasoiksi ja turmelevat luontoa ja ihmiset jotka joutuvat kosketuksiin niistä leviävien myrkkyjen kanssa joko syúoraan tai epäsuoraan usein sairastuvat ja jopa kuolevat.. Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka paljon - totuus on että isot firmat muuttavat usein kehitysmaihin juuri siksi että siellä ei ole kontrollia.. ja työvoima on SIKSI'kin halpaa. Ne eivät toimi kehitysmaissa samalla vastulla kuin rikkaissa maissa..

        Tai kun menet kauppaan ja ostat uuden pumpuli-vaatteen pilkkahintaan - oletko koskaan ajatellut kuinka se voi olla niin halpa?? kaikkine kustannuksineen ja jonka hintaan jo sisältyy kauppan voitto ja aikki verot - ehkä 30%.

        Joten kuules sinä Bushmanni - älä kuule puhu minulle puuta heinää ..
        Ole mitä mieltä haluat - mutta totuus on mikä on -- Voisi sanoa että köyhät maat ovat "Lasarus" ja me olemme se "Rrikas mies" .. jonka pöydältä putoaa murunen silloin ja toinen tällöin - mutta eihän ne riitä köyhän elämiseksi..

        Mutta älä nyt erehdy luulemaan että minä sinua syytän - ei kyllä syy on tässä "saatanan systeemissä" joka riistää maan ja turmelee sen.. ja jonka moottorina on rahan himo. Vaikea on yksilön pysyä siitä erossa sillä se täyttä koko maailman .. jos ei puulaakit saa 30% vuosittaista voittoa kassaansa - niiden sanotaan menevän takapakkia..

        alex

        Luin viimeisestä numerosta "Allt om Vetenskap"- lehdestä - jonka suomenkielistä nimeä en tiedä (jos se edes suomeksi ilmestyy).

        Artikkelista voi lukea seuraavaa:
        Monilla maailman ns. johtavat tiedemiet toivat ilmi huolestuneisuutensa maailman saastuneisuudesta seuraavasti: "Me tiesismme että maailman tila on huono, mutta näyttää siltä että se on vieläkin huonompi.. Monet heistä puhuvat nyt "monien lajien sukupuuttoon kuolemisen uhkasta" - he sanovat että maailma on nyt suuren katastrofin edessä, jos ei tapahdu suuria (kuten he asian ilmaisevat "lähes mahdottomilta tuntuvia (poliittisia) muutoksi".. ja että tämä tyrmistyttävä uhka on täysin realistinen - eikä siis mikään utopia..

        Tiedemihet ovat erikoisesti tutkineet noin 25000 eläinlajia (specialstuderat) jotka ovat International "Union for Conservation of Natures" .. sukupuutton uhan alla elävien eläinten Punaisella Listalla ja lähes yksimielinen tulos on että noin 20 % listalla olevista lajeista ovat vakavasti uhattuna.

        Ovan nämda luku (20%) sisältää sisältää mm. 25% kaikista maailman nisäkkäistä, 13% kaikista maailman linnuista, 22% kaikista maailman matelijoista ja 41% (!!) maailman sammakkoeläimistä..

        Tiedemiehet tutkivat myös rustokalalojen, hai'en ja joidenkin kalojen uhkan suuruutta kuolla sukupuuttoon ja sai sen luvuksi 33% - 15% ...

        Muutamia eläinlajeja maitaan myös erikoisesti 174 tiedemiehen yhteisessä tutkielmassa ennen Nagoyan konfernssia ja on julkaistu jukaisussa Science.. on eläinlajeja joissa on ainoastaan muutama eläin jäljellä.. esimerkiksi Panterlon ilves - maaiman eniten uhattu kissaeläin (arvion mukaan on maailmassa jäljellä vain ehkä 150 eläintä. Suuri vaara uj´hkaa myös jääkarhua kun maailman jäätiköt pienevät ja sen elinympäristö huononee nopeaa vauhtia.. populationen on pienentynyt hälyttävällä nopeudella..

        Se siitä - kuitenkin on hämmästyttävää että monet yhä vieläkään ei tajua mihin maailma on menossa.. Bushmannikin kirjoittelee että hyvin menee ja kehitys on menossa oikeaan suuntaan .. kun meidän lapsilla on ruokaa nenun edessä joka päivä.. mikä tietenkin on hyvä -- mutta ei mikään mittatikku maailman tilasta..

        alex


    • Paavi on alkanut tuuletella alkukirkon opin käsityksiään, joka perustuu Jumalan luomaan taivaan ja maan luomiseen.
      Alkuräjähdys tuhoaa aikaisemmat käsitykset Jumalan luomispäivistä, ja sapattikin joutuu uuteen valoon paavin näkemyksien mukaan, jossa Jumala on vain taustatekijä miljoonien vuosien takaisessa alkuräjähdyksessä.

      Kehitysopilliset suuntaviivat sopivat hyvin ekumeenisiin asenteisiin, jossa Katolinen kirkko etsii tietä langenneiden kirkkojen opinkäsityksiin mukautumalla niihin.

      Viimeisiä muutoksen merkkejä paavin taholta on ollut ehkäisyvälineiden käyttö hyväksyttävänä tekona. Ehkä seuraavana hyväksyttävänä tekona paavin taholta tulee olemaan naispappeus, homo ja lesboliittojen siunaus ja abortit.

      Kuinka enää voi puolustaa katollista kirkkoakaan, jos sen opinkäsitykset alkavat putoilla niinkuin naakat taivaalta, eikä kukaan tiedä mistä se johtuu.

      Nooan arkki ei uponnut, mutta pellet jäivät rannalle ja upposivat. Kuinkahan syvällä se bushmannin laiva ui ja kestääkö se kehitysopilliset paineet ?

    • turha ihmetellä

      Hänen pyhyytensä puheessa ei ole sinänsä mitään outoa. Katolinen kirkko on itse keksinyt koko alkuräjähdyksen. Sen keksi katolinen pappi Georges Lemaître.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lemaître

    • Oon siinä käsityksessä, että jokainen terve ja vähäkään aivonystyröitään käyttävä kristitty pitää täysin luontaisena "big bangin" sehän on sitä Jumalan luomisvoiman seurausta vaan ollut. Harmi vaan kun ei oltu näkemässä tuota tapahtumaa.

      Ja olen niitä kristittyjä, joka uskoo Jumalan käyttäneen evoluution kaltaisia mekanismeja synnyttäessään ihmislaijin(luomuksensa). Ei tää sodi uskoani vastaan. Tiede vain havannoi ja yrittää päästä kärryille tästä kaikesta, ja me tietysti kiitämme. On vain ihan hyvä, ettei tiede ota uskontoja huomioon. Näin pysyy paremmin puhtaana tieteellinen kenttä todistaessaan maailmankuvaa. Raamattu ei vaan anna kaikkeen vastausta.

      • Fniss!

        Haluaisitko todella olla näkemässä Big Bangin? Ehkäpä se vielä järlestyy, kenties.


      • alex-kasi

        Raamatun tarkoitus ei edes ole antaa vastauksia tämän kaltaisiin kysymyksiin.

        Raanmattu sanoo että Jumala on luonut kaiken - mutta ei kuinka Hän sen teki..

        Raamattu kertoo pelastuksesta ..
        " ... etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".


      • Valon Viesti
        Fniss! kirjoitti:

        Haluaisitko todella olla näkemässä Big Bangin? Ehkäpä se vielä järlestyy, kenties.

        Älä hyvä "fniss!" kirjoittele täällä tommoista.
        Tuo ei ole leikin asia.
        Hyvin nopeasti ovesi takana ovat miehet, jotka eivät paljoa kysele ja kiikuttavat sinut kuulusteluun.
        Silloin sinun on selitetettävä, että oletko kenties tekemisissä fundamentalistien kanssa, joilla on tavoitteena vain tappaa mahdollisimman monta "vääräuskoista" vaikka oman henkensä kustannuksella.

        En oikein hyväksy sitä ääriainesta ja fundamentalisuutta, jota kultissasi helposti syntyy.
        Ymmärrän kyllä syyn sen ilmenemiseen.
        Sinun kommenteissasi on kyllä valitettavasti ollut havaittavissa ajoittain fundamentalisia piirteitä.


      • Fniss!
        Valon Viesti kirjoitti:

        Älä hyvä "fniss!" kirjoittele täällä tommoista.
        Tuo ei ole leikin asia.
        Hyvin nopeasti ovesi takana ovat miehet, jotka eivät paljoa kysele ja kiikuttavat sinut kuulusteluun.
        Silloin sinun on selitetettävä, että oletko kenties tekemisissä fundamentalistien kanssa, joilla on tavoitteena vain tappaa mahdollisimman monta "vääräuskoista" vaikka oman henkensä kustannuksella.

        En oikein hyväksy sitä ääriainesta ja fundamentalisuutta, jota kultissasi helposti syntyy.
        Ymmärrän kyllä syyn sen ilmenemiseen.
        Sinun kommenteissasi on kyllä valitettavasti ollut havaittavissa ajoittain fundamentalisia piirteitä.

        No, Utulila nyt vaan haluaisi olla näkemässä Big Bangin. Eikös tiedemiehet ole kovasti suunnitelleet sellaisen järjestämistä? Mielenkiintoista, saavatko he sillä keinoin elämää vai tuhoa aikaan.


      • Valon Viesti
        Fniss! kirjoitti:

        No, Utulila nyt vaan haluaisi olla näkemässä Big Bangin. Eikös tiedemiehet ole kovasti suunnitelleet sellaisen järjestämistä? Mielenkiintoista, saavatko he sillä keinoin elämää vai tuhoa aikaan.

        Julkinen sana nimittää heitä fundamentalisteiksi tai terroristeiksi.
        Onko Pohjois-Korean hallitsija sinun mielestäsi tiedemies?
        Tai Iranin hallitsija.

        Jos taas tarkoitat hiukkaskiihdytintä, fuusio- tai fissioreaktioita, niin eivätkös ne vain ole jo keksitty jo aikaisemmin?

        Elämää syntyy koko ajan tahdoimme me sitä tai emme.
        Ja uutta elämää tulee syntymään niin kauan, kuin maailmankaikkeudessa on jonkinasteista toimintaa havaittavissa.


      • Valon Taikaa
        alex-kasi kirjoitti:

        Raamatun tarkoitus ei edes ole antaa vastauksia tämän kaltaisiin kysymyksiin.

        Raanmattu sanoo että Jumala on luonut kaiken - mutta ei kuinka Hän sen teki..

        Raamattu kertoo pelastuksesta ..
        " ... etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".

        Jeesuksen toista tulemista (adventtia), mutta ei ihan vielä!
        He odottavat ensin sunnuntailakia ja pedon merkkiä ja sitä ja tätä.

        Toiset etsivät kuitenkin ensin HÄNEN VANHURSKAUTTAAN (ei omaansa) ja sen ohessa he sitten saavat kaiken muun. Pelastuksenkin.

        Tässä pähkinänkuoressa se miksi eräs kultti ei tule koskaan saamaan Jumalan Pyhän Hengen vuodatusta.
        Valitettavasti.


      • piip!

        "kristitty" ovat väärässä.


      • piip!
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Jeesuksen toista tulemista (adventtia), mutta ei ihan vielä!
        He odottavat ensin sunnuntailakia ja pedon merkkiä ja sitä ja tätä.

        Toiset etsivät kuitenkin ensin HÄNEN VANHURSKAUTTAAN (ei omaansa) ja sen ohessa he sitten saavat kaiken muun. Pelastuksenkin.

        Tässä pähkinänkuoressa se miksi eräs kultti ei tule koskaan saamaan Jumalan Pyhän Hengen vuodatusta.
        Valitettavasti.

        Hengen vuodatuksen ja sinä jää ilman, niin sitten nähdään miten asia oikeasti oli.


      • piip! kirjoitti:

        "kristitty" ovat väärässä.

        Ja siellä toinen adventtikirkon tulevaisuuden aurinko.

        Asian on oltava juuri kuten sinä ilmoitat, kun vielä perustelitkin sen aivan loistavasti. Onnea vaan ja rakastan minä sinuakin.


      • kellä viisaus on
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Jeesuksen toista tulemista (adventtia), mutta ei ihan vielä!
        He odottavat ensin sunnuntailakia ja pedon merkkiä ja sitä ja tätä.

        Toiset etsivät kuitenkin ensin HÄNEN VANHURSKAUTTAAN (ei omaansa) ja sen ohessa he sitten saavat kaiken muun. Pelastuksenkin.

        Tässä pähkinänkuoressa se miksi eräs kultti ei tule koskaan saamaan Jumalan Pyhän Hengen vuodatusta.
        Valitettavasti.

        Voi hyvänen aika sentään ! Ei pedonmerkkiä tarvitse odotella, pedonmerkki sunnuntai ollut jo yli tuhat vuotta pedonmerkkinä aina 300-luvulta alkaen, jolloin Keisari Konstantinus sääti kuuluisan sunnuntailakinsa ja Laodikean kirkolliskokouksessa Katolinen kirkko siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille 364 jKr.

        Peto tulee lopunaikana kiristämään otettaan niitä kohtaan, jotka eivät häntä tottele erilaisin rangaistuksin.


      • alex-kasi kirjoitti:

        Raamatun tarkoitus ei edes ole antaa vastauksia tämän kaltaisiin kysymyksiin.

        Raanmattu sanoo että Jumala on luonut kaiken - mutta ei kuinka Hän sen teki..

        Raamattu kertoo pelastuksesta ..
        " ... etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".

        Näissä asioissa alexin kanssa suurinpiirtein samoilla linjoilla:)


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        Ja siellä toinen adventtikirkon tulevaisuuden aurinko.

        Asian on oltava juuri kuten sinä ilmoitat, kun vielä perustelitkin sen aivan loistavasti. Onnea vaan ja rakastan minä sinuakin.

        koko maailma on saatanan vallassa. Tee parannus tai olet tuhon oma.


      • piip! kirjoitti:

        "kristitty" ovat väärässä.

        Kunnollinen ja rehellinen kristitty hyväksyy maailmankuvan rationalisesti( mm. tieteen havainnot), eikä sitä tule yrittää vääristää. Tämä on Jumalan tahto meihin nähden!


      • Fniss! kirjoitti:

        No, Utulila nyt vaan haluaisi olla näkemässä Big Bangin. Eikös tiedemiehet ole kovasti suunnitelleet sellaisen järjestämistä? Mielenkiintoista, saavatko he sillä keinoin elämää vai tuhoa aikaan.

        Ei meidän kristittyjen tarvitse olla huolissaan tieteen askareista. Jumala tulee pysymään tieteen ulottumattomissa. Siksi Hän onkin Jumala. Häntä ei voida havannoida(lukea), kuin epäsuorasti luodusta ( aineesta)materiasta, joka jo kertoo HÄNET SUUREKSI LUOJAKSI! Kaiken takana on se jokin "x"!

        Uskotaan Kristukseen ja Jumalaan ja samanaikaisesti rationaaliseen maailmankuvaan. Jalat tukevasti maassa ja pää vähän pilvessä:))


      • tööt! kirjoitti:

        koko maailma on saatanan vallassa. Tee parannus tai olet tuhon oma.

        >>> koko maailma on saatanan vallassa. Tee parannus tai olet tuhon oma. >>>

        Kuinkas tämä saatanan vallassa oleminen ilmenee?

        Olisiko sinulla mitään perusteita koskaan mielipiteillesi?

        Jos olisi, niin silloin niillä voisi olla jokin merkityskin. Nyt sinun mielipiteilläsi on aivan yhtä suuri arvo, kuin onnettoman amerikkalaisen kulttisikin mielipiteillä, eli pyöreä nolla.


      • tööt!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> koko maailma on saatanan vallassa. Tee parannus tai olet tuhon oma. >>>

        Kuinkas tämä saatanan vallassa oleminen ilmenee?

        Olisiko sinulla mitään perusteita koskaan mielipiteillesi?

        Jos olisi, niin silloin niillä voisi olla jokin merkityskin. Nyt sinun mielipiteilläsi on aivan yhtä suuri arvo, kuin onnettoman amerikkalaisen kulttisikin mielipiteillä, eli pyöreä nolla.

        sanoo, että maailma on saatanan vallassa. Se riittää. Kaikki muut väitteet ovat vääriä.


      • piip!
        Utulila kirjoitti:

        Kunnollinen ja rehellinen kristitty hyväksyy maailmankuvan rationalisesti( mm. tieteen havainnot), eikä sitä tule yrittää vääristää. Tämä on Jumalan tahto meihin nähden!

        ole.


      • tööt! kirjoitti:

        sanoo, että maailma on saatanan vallassa. Se riittää. Kaikki muut väitteet ovat vääriä.

        Mutta miten se ilmenee?

        On aivan sama mitä se sanoo, jos sitä ei ympäröivästä todellisuudesta pysty havaitsemaan.

        Miten KOKO maailma on saatanan vallassa?


      • piip! kirjoitti:

        ole.

        Utulila kirjoittaa, että Jumalan tahtona on rehellisyys.

        Mutta mitäpä tästä tuumaa Timo Flinkin opetuslapsi, amerikkalaisen kultin jäsen:

        Eipäs ole!

        Tähän ei oikein ole kommentoitavaa, sillä niin lähellä olemme amerikkalaisten kulttien maailmankuvan keskeisintä olemusta.


      • epäjumala 666!
        alex-kasi kirjoitti:

        Raamatun tarkoitus ei edes ole antaa vastauksia tämän kaltaisiin kysymyksiin.

        Raanmattu sanoo että Jumala on luonut kaiken - mutta ei kuinka Hän sen teki..

        Raamattu kertoo pelastuksesta ..
        " ... etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan".

        Alex sanoo "Etsikää ensin Jumalan valtakunttaa, niin kaikki tämä teille annetaan" Eli kaikki tieteen tähän asti vahvistama tieteellinen todista "alkupamauksesta", eli kaikkeuden olemassa olon synnystä, jonka tuloksina tämä fyysinen elämäkin on kehittynyt. Juuri näin se on, siihen ei voi muuta kuin sanoa, että "aamen". Jumala on se elämän henki, joka alkoi alkuräjähdyksen jälkeen liikkua vetten päällä, ja elämän alkusiemen alkoi muotoutua pikkuhiljaa satojen miljoonien vuosien aikana planeetallamme. Jumala on elämänhenki, kuten Jeesus evankeliumeissaan tuota elämää muovaavaa aineelliseksi olennoksi nimittää, ja se juuri pikkuhiljaa rakentaa aineellista olevaa toimivaa ja liikkuvaa elämää, niistä jotka tuon alkuräjähdyksen seurauksena loi esiin molegyyleinä, atomin pienimpinä osina, elektroneina protonneina ja neutroneina, ja niistäkin vielä pienempeinä kvarkkeina, ja mitäliene pienempiä ioneita sitten liekkään.

        Kaikesta näistä se elämä ja ol,emassaolo on sitten muodostunut, koska meissä ihmisissä nämä samat aineet edelleenkin elähdyttävät olemassaoloamme. Eli meissä periaatteessa nuo äärettömien aikojen alkuaineet ovat elähdyttämässä olemassaoloamme, ja toimivat sopusoinnussa ruumiimme ylläpitäjinä. Sellainen se elektronien ja protonnien ja neotronien ja kvarkkien, eli "pikkujumalien", ja itse pääjumalan, eli atomin toiminta meissä saa aikaan, eli tasapainottaa toiminnan ruumiissamme.


      • eremith32
        piip! kirjoitti:

        Hengen vuodatuksen ja sinä jää ilman, niin sitten nähdään miten asia oikeasti oli.

        Millä se piip elää tekohenkitykselläkö? kun meihin muihin ihmistaimiin, on jo äidin kuhdussa vuodatettu/annettu elämän-henki, ja sitä me käytämme niin kauan kuin me tässä fyysisessä ruumiissa vaellamme.


      • alex-kasi
        epäjumala 666! kirjoitti:

        Alex sanoo "Etsikää ensin Jumalan valtakunttaa, niin kaikki tämä teille annetaan" Eli kaikki tieteen tähän asti vahvistama tieteellinen todista "alkupamauksesta", eli kaikkeuden olemassa olon synnystä, jonka tuloksina tämä fyysinen elämäkin on kehittynyt. Juuri näin se on, siihen ei voi muuta kuin sanoa, että "aamen". Jumala on se elämän henki, joka alkoi alkuräjähdyksen jälkeen liikkua vetten päällä, ja elämän alkusiemen alkoi muotoutua pikkuhiljaa satojen miljoonien vuosien aikana planeetallamme. Jumala on elämänhenki, kuten Jeesus evankeliumeissaan tuota elämää muovaavaa aineelliseksi olennoksi nimittää, ja se juuri pikkuhiljaa rakentaa aineellista olevaa toimivaa ja liikkuvaa elämää, niistä jotka tuon alkuräjähdyksen seurauksena loi esiin molegyyleinä, atomin pienimpinä osina, elektroneina protonneina ja neutroneina, ja niistäkin vielä pienempeinä kvarkkeina, ja mitäliene pienempiä ioneita sitten liekkään.

        Kaikesta näistä se elämä ja ol,emassaolo on sitten muodostunut, koska meissä ihmisissä nämä samat aineet edelleenkin elähdyttävät olemassaoloamme. Eli meissä periaatteessa nuo äärettömien aikojen alkuaineet ovat elähdyttämässä olemassaoloamme, ja toimivat sopusoinnussa ruumiimme ylläpitäjinä. Sellainen se elektronien ja protonnien ja neotronien ja kvarkkien, eli "pikkujumalien", ja itse pääjumalan, eli atomin toiminta meissä saa aikaan, eli tasapainottaa toiminnan ruumiissamme.

        Kirjoitit että : (suluissa kommenttini)
        #Jumala on se elämän henki, joka alkoi alkuräjähdyksen (siis alkuräjähdysteorian) jälkeen liikkua vetten päällä, ja elämän alkusiemen alkoi muotoutua pikkuhiljaa satojen miljoonien vuosien aikana planeetallamme. Jumala on elämänhenki, kuten Jeesus evankeliumeissaan tuota elämää muovaavaa aineelliseksi olennoksi nimittää, ja se juuri pikkuhiljaa rakentaa aineellista olevaa toimivaa ja liikkuvaa elämää, niistä jotka tuon alkuräjähdyksen seurauksena loi esiin molegyyleinä, atomin pienimpinä osina, elektroneina protonneina ja neutroneina, ja niistäkin vielä pienempeinä kvarkkeina, ja mitäliene pienempiä ioneita sitten liekkään.#
        ***************
        :)

        Ihan itsekö keksit tuon teoriasi ? :) joka aivan samalla tavalla kuin kaikki muutkin teoriat rakentuu muille teorioille.. No onhan sekin yksi kaikkien muidenn teorioiden joukossa :)) voitsitten muutella sitä kun saat uusia teorioita .. mutta on mielestäni aika turhaa sekoittaa Raamatun selvää sanomaa mihinkään teorioihin - eikö vain.

        Muuten "kvark" taitaa olla niin olemattoman pieni, että sitäkään ei kukaan ole edes nähnyt kuin teoriassa.
        Teorian mukaan se olisi (tietääkseni) jonkinlaisen jännitteen ja materian välimuoto - jonkinlainen olematon aaltoileva (tai värisevä) "lanka" - olematton pitkä (tai lyhyt) ..

        alex


      • jotta näin se vain m
        alex-kasi kirjoitti:

        Kirjoitit että : (suluissa kommenttini)
        #Jumala on se elämän henki, joka alkoi alkuräjähdyksen (siis alkuräjähdysteorian) jälkeen liikkua vetten päällä, ja elämän alkusiemen alkoi muotoutua pikkuhiljaa satojen miljoonien vuosien aikana planeetallamme. Jumala on elämänhenki, kuten Jeesus evankeliumeissaan tuota elämää muovaavaa aineelliseksi olennoksi nimittää, ja se juuri pikkuhiljaa rakentaa aineellista olevaa toimivaa ja liikkuvaa elämää, niistä jotka tuon alkuräjähdyksen seurauksena loi esiin molegyyleinä, atomin pienimpinä osina, elektroneina protonneina ja neutroneina, ja niistäkin vielä pienempeinä kvarkkeina, ja mitäliene pienempiä ioneita sitten liekkään.#
        ***************
        :)

        Ihan itsekö keksit tuon teoriasi ? :) joka aivan samalla tavalla kuin kaikki muutkin teoriat rakentuu muille teorioille.. No onhan sekin yksi kaikkien muidenn teorioiden joukossa :)) voitsitten muutella sitä kun saat uusia teorioita .. mutta on mielestäni aika turhaa sekoittaa Raamatun selvää sanomaa mihinkään teorioihin - eikö vain.

        Muuten "kvark" taitaa olla niin olemattoman pieni, että sitäkään ei kukaan ole edes nähnyt kuin teoriassa.
        Teorian mukaan se olisi (tietääkseni) jonkinlaisen jännitteen ja materian välimuoto - jonkinlainen olematon aaltoileva (tai värisevä) "lanka" - olematton pitkä (tai lyhyt) ..

        alex

        Ne eivät ole teorioita enään, koska ne on löydetty todistettavasti, nuo hiukkaset! Ne eivät ole teorioita enään! Vaan ne ovat kaikki elämänsynnyn alkuun kuuluvia äärettömän pieniä hiukkasia, kaikkeuden olemassaoloon ja muotoon kuuluvia elämän sykkeen alkuun panojoita.


      • b-17
        tööt! kirjoitti:

        sanoo, että maailma on saatanan vallassa. Se riittää. Kaikki muut väitteet ovat vääriä.

        onko Kuukin ja Mars saatanan vallassa? Entä miten on tilanne Siriuksessa??


      • alex-kasi
        jotta näin se vain m kirjoitti:

        Ne eivät ole teorioita enään, koska ne on löydetty todistettavasti, nuo hiukkaset! Ne eivät ole teorioita enään! Vaan ne ovat kaikki elämänsynnyn alkuun kuuluvia äärettömän pieniä hiukkasia, kaikkeuden olemassaoloon ja muotoon kuuluvia elämän sykkeen alkuun panojoita.

        Niin kyllä minäkin olen "aika varma" että ns. kvark on olemassa - katsohan kuinka suomenkielisessä Wikipediassa kirjoitetaan:

        Hiukkasfysiikassa kvarkit ovat alkeishiukkasia, joita pidetään NYKYISIN jakamattomina. Kvarkit muodostavat hadroneja, joista tutuimmat ovat protoni ja neutroni. Kvarkkeja on kuutta eri lajia.
        Kvarkkien olemassaolo postuloitiin ensimmäisen kerran vuonna 1964, kun Murray Gell-Mann ja George Zweig ehdottivat, että hadronit ovat pienempien hiukkasten yhdistelmiä. He kutsuivat näitä hiukkasia kvarkeiksi.[1]
        Vaikka kvarkit keksittiin alun perin teoreettisista syistä selittämään löydettyjen hadronien ryhmittyminen, on niistä saatu myös kokeellista todistusaineistoa. Kaikki kvarkit on havaittu hiukkas­kiihdyttimissä. Huippukvarkki löydettiin viimeisenä 23. huhtikuuta 1994. Protonin sisärakenne voidaan myös nähdä antamalla elektronin sirota siitä.
        Kvarkit vuorovaikuttavat vahvan vuorovaikutuksen kautta, jota luonnehtiva varaus on värivaraus. Ydinvoimat, joilla protonit ja neutronit ovat sitoutuneet toisiinsa atomi­ytimissä, ovat kvarkkeja toisiinsa sitovan värivoiman jäännösvoimia.

        Erikoista on se, että kvarkkien sähkövaraus ei ole alkeisvarauksen monikerta, vaan se on alkeisvarauksen murto-osa. Kvarkeilla on myös kuusi antikvarkkia, joilla on vastakkainen sähkövaraus kuin kvarkeilla.
        --

        Ruotsiksi:
        En kvark är inom kvantfysiken en elementarpartikel som tillsammans med en eller flera andra kvarkar bygger upp den grupp partiklar som kallas hadroner. SÅ VITT MAN VET IDAG är kvarkarna, tillsammans med leptonerna materiens minsta byggstenar.

        alex


      • alex-kasi
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Jeesuksen toista tulemista (adventtia), mutta ei ihan vielä!
        He odottavat ensin sunnuntailakia ja pedon merkkiä ja sitä ja tätä.

        Toiset etsivät kuitenkin ensin HÄNEN VANHURSKAUTTAAN (ei omaansa) ja sen ohessa he sitten saavat kaiken muun. Pelastuksenkin.

        Tässä pähkinänkuoressa se miksi eräs kultti ei tule koskaan saamaan Jumalan Pyhän Hengen vuodatusta.
        Valitettavasti.

        et ole adventisti.. enkä ole minäkään. Kuinka sitten on mahdollista että et tajua adventismista hölyn pölyä, vai tahallasiko leikit tietämätöntä? Joka tapauksessa yksinkertaistat ihmisten uskon ja puhut heistä palturia..

        Esimerkiksi (ja vain esimerkiksi) mitä sanoisit jos minä sanoisin että olet uskosi horteessa kokouksissanne kaatuilevien ja konttaavien - omaan kuolemattomuuteensa uskovien ja helvetin ikuista piina pelkäävien uskovien tavalla kiihko pappien narutettavissa..

        Ja kun olet aikasi kontannut niin väität sitä Jumalan Pyhän Hengen vuodatukseksi..

        En nyt väitä että tuo olisi sinun uskontoasi mutta ..

        http://www.youtube.com/watch?v=c9U_lWmAsYM&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        http://www.youtube.com/watch?v=bpKR0REYrnY&feature=related

        Money money..

        http://www.youtube.com/watch?v=miQQWA1zsbU

        Täältä ei paljon valoa löydy..

        alex


      • alifariseus
        tööt! kirjoitti:

        sanoo, että maailma on saatanan vallassa. Se riittää. Kaikki muut väitteet ovat vääriä.

        Jahven vallassa, ei kenenkään tai minkään muun . Vastavoimaa ei Jahvelle ole, kristinusko on dualistinen, mutta siis vain toinen puoli raamattua (Ut) puhuu saatanan vallasta, toinen kieltää sen kokonaan.


    • tööt!

      koska Jeesus ei hyväksy. Hän on luonut kaiken. Ei mikään merkityksetön sattuma.

      • turhuuden markkinat!

        "Tööt on menettämässä jo kalleimpansa"? - Hoh hoijaa!


    • Selvä peli

      Hän sanoi ja kaikki tapahtui niin. Ei siinä mitään arvailuja tarvita.

    • Tästäpä tulikin mieleen ne Ellenin kajahtaneet, mielipuolisen harhaiset näyt sapatin pyhittäjien vainoista.

      Ellen White visioi tokkuroissaan, että kohtapa katolinen kirkko vaatii pakollista sunnuntain, tuon harhaoppisen päivän pyhittämistä kaikilta, myös niiltä, jotka mieluummin vouhkaavat vaahto suussa lauantain puolesta.

      Kun katolinen kirkko ei enää opeta kirjaimellista luomista, eikä enää opeta kirjaimellisen Jumalan lepopäivän puolesta, niin tokkopa katolinen kirkko alkaisi enää vouhkata sunnuntain pakollisen pyhittämisen puolestakaan.

      Siinä menevät taas WC:n pöntöstä alas Ellenin sairaat visiot, joissa hän oikein toivoo sapatin pyhittäjien vainoja kunnon kajahtaneen hullun tavoin.

      Ei ole helppo olla "profeetta", eikä etenkään kajahtanut profeetta, kun höpinät saattavat paljastua höpinöiksi ajan saatossa ;)

    • benedi

      ...Kumpikaan eivät ole Herran päiviä, ei alkuräjähdyksenpäivä,
      eikä sunnuntai ole " Herran päivä"!!

      Eikä Bushmanni ole Herran palvelija, eikä kuule tänäpäivänä hänen
      ääntään, saati että pistäis jalkaa toisen eteen niiden noudattamiseen!

      "Hullu sanoo sydämessään, Jumalaa ei ole" En minä sano Bushmannia hulluksi,
      pois se minusta, sillä en minä voi nähdä Bushmannin sydämeen,
      niin Benedi kuin olenkin!

      • kiertäkää kaukaa!

        Olet todella pelle benedi, joka on vangittu adventismin harhaoppiin järjettömään uskonnollisen oppipelleilyn pariin, johon todellista luonnollista elämää, joka käyttää omaa ajattelu kykyään järjellistä omaa päätösvaltaansa, kiertää kaukaa tuollaisen järjettömän dogmaattisen oppiin rakennetun ilmapiirinkin, jossa ei haise kuin rahan valta ja itsekäs omahyväisyys tyhmyydessään.


      • nautittavaksesi..
        kiertäkää kaukaa! kirjoitti:

        Olet todella pelle benedi, joka on vangittu adventismin harhaoppiin järjettömään uskonnollisen oppipelleilyn pariin, johon todellista luonnollista elämää, joka käyttää omaa ajattelu kykyään järjellistä omaa päätösvaltaansa, kiertää kaukaa tuollaisen järjettömän dogmaattisen oppiin rakennetun ilmapiirinkin, jossa ei haise kuin rahan valta ja itsekäs omahyväisyys tyhmyydessään.

        Benkku taisi lainata Raamatun Sanaa ja sinä lainaat Bussin sanaa jumalaksi.

        Olet koroittanut itsesi jumalan asemaan ja väität Jumalan tyhmäksi.

        Kuinkahan sinullakin käy Herrasi edessä, meinaan siellä ne polvesi viimeistään notkistuu ja tunnustaa Jeesuksen Herraksi, mutta se tunnustus on myöhäistä.


      • kiertäkää kaukaa!
        nautittavaksesi.. kirjoitti:

        Benkku taisi lainata Raamatun Sanaa ja sinä lainaat Bussin sanaa jumalaksi.

        Olet koroittanut itsesi jumalan asemaan ja väität Jumalan tyhmäksi.

        Kuinkahan sinullakin käy Herrasi edessä, meinaan siellä ne polvesi viimeistään notkistuu ja tunnustaa Jeesuksen Herraksi, mutta se tunnustus on myöhäistä.

        Onneksi se ei ole adventistien Herra, joten minulla ei ole siitä mitään huolta eikä pelkoa!


    • benedi

      siirsi sapatin pyhyyden sunnuntaille, eräs heistä surmautti n. 50 miljoonaa
      muuhun Jumalaan kuin paavi jumalaan uskojaa, ja Bushamanni tietää
      lisää mitä paavit ovat tehneet.

      Eräs paaveistaq sanoi että hän on Jumalan pojan viransijainen maanpäällä,
      ja Bushmannin vanhemmat sanovat:
      " poikamme on aivan pelle, kun kunnioittaa ja arvostaa paavien tekoja"

      • Ei liene paavi sen pellempi kuin teidän firman johtaja.

        Paavi ei ole siirtänyt mitään päivää mihinkään, vaan se on tapahtunut aivan toisin. Tähän on päätynyt teidän omatkin historioitsijat.

        Nykyinen paavi ei liene syypää johonkin, josta on kulunut jo satoja vuosia, jopa tuhansia.

        Nykyinen paavi on kylläkin syyllistynyt mm. pedofiilien suojelemiseen kirkkonsa sisällä. Ei ilmeisesti paavina, vaan aikaisemmin kardinaalina.


      • benedi
        bushmanni kirjoitti:

        Ei liene paavi sen pellempi kuin teidän firman johtaja.

        Paavi ei ole siirtänyt mitään päivää mihinkään, vaan se on tapahtunut aivan toisin. Tähän on päätynyt teidän omatkin historioitsijat.

        Nykyinen paavi ei liene syypää johonkin, josta on kulunut jo satoja vuosia, jopa tuhansia.

        Nykyinen paavi on kylläkin syyllistynyt mm. pedofiilien suojelemiseen kirkkonsa sisällä. Ei ilmeisesti paavina, vaan aikaisemmin kardinaalina.

        olisi tappanut ja teurastanut n. 50 miljoonaa toisin ajattelijaa....minusta
        tuntuu että Miller ja E.G. W on kait kohta "pelastanut" saman määrän
        kirjojensa kautta, minkä paavi ehti surmata marttyyrien vuosisatoina.

        Rooman kirkon tärkeimpiä oppeja on se, että paavi on koko Kristuksen seurakunnan näkyvä pää, jolle kuuluu korkein valta kaikkien piispojen ja pappien yli kaikkialla maailmassa.

        Ja vieläkin enemmän, paaviin on sovellettu Jumalan omia arvonimiä


        Häntä on kutsuttu nimellä: " Herra Jumala paavi, ja hänet on julistettu
        erehtymättömäksi-

        Tiedämme että Jumala antoi tappo käskyjä israelin kansalle esim. Kanaanin maan valloittamisessa...samoin paavi , päänä antoi tappokäskyjä eri maihin, ja giljotiini
        lauloi yksitoikkoista lauluaan,...pääirti, pääirti, pääirti, koska pää käski


      • tutki tarkemmin

        niin tietäisit, että kukaan paavi ei ole surmannut sellaista määrää ihmisiä. Sen sijaan propestantit ja katoliset ovat sodissa surmanneet melkoiset määrät ihmisiä. Inkvisitiossa sanotaan surmatun joitakin tuhansia ihmisiä satojen vuosien aikana. Tähän syyllistyivät myös protestantit.

        Historian dokumentit tietävät myös kertoa, että sunnuntain vietto alkoi kreikkalaiskatolisten uskovien alueella apostolien toimesta, kuten Raamatussakin kerrotaan. Paavi on tähän syytön.
        http://help_for_sdas.tripod.com/Canright-LordsDay

        Käskyt kieltävät väärän todistuksen antamisen henkilöistä.


      • benedi
        tutki tarkemmin kirjoitti:

        niin tietäisit, että kukaan paavi ei ole surmannut sellaista määrää ihmisiä. Sen sijaan propestantit ja katoliset ovat sodissa surmanneet melkoiset määrät ihmisiä. Inkvisitiossa sanotaan surmatun joitakin tuhansia ihmisiä satojen vuosien aikana. Tähän syyllistyivät myös protestantit.

        Historian dokumentit tietävät myös kertoa, että sunnuntain vietto alkoi kreikkalaiskatolisten uskovien alueella apostolien toimesta, kuten Raamatussakin kerrotaan. Paavi on tähän syytön.
        http://help_for_sdas.tripod.com/Canright-LordsDay

        Käskyt kieltävät väärän todistuksen antamisen henkilöistä.

        " Nimittäin, se joka tapaa yhden ihmisen, ja on vähässä väärä,
        se tappaa montakin ihmistä, ja sellaisen määräyksen Paavi on antanut.

        Jumala on käskenyt älä varasta, jos et varastakaan, vaan tapat,
        olet kuitenkin varastanut toiselta hänen elämänsä!!

        Olet siis tappaja ja varas!!


    • benedi

      Jos Paavi hyväksyi alkuräjähdyksen, ja on arvonimeltään " Jumalan pojan viran sijainen"
      maan päällä, niin hyväksyikö alkuräjähdyksen myös Hän, jonka sijainen paavi on??

      • alex-kasi

        benedi: " jonka sijainen paavi on??"

        Tarkoiti kai: .."jonka sijainen paavi sanoo olevansa".

        alex :)


      • Arde2

        varmaan aikamoinen jysähdys kun Jumala loi kaiken 6 päivässä. Kuinka kaunis ja monimuotoinen mailma siitä tulikaan, kaikkine ihmeineen, siinä on riittäny ihailemista kaikille ja silti se jaksaa hämmästyttää.


      • benedi
        alex-kasi kirjoitti:

        benedi: " jonka sijainen paavi on??"

        Tarkoiti kai: .."jonka sijainen paavi sanoo olevansa".

        alex :)

        " Silloin miehet sanoivat: " Me emme löydä tuossa Danielissa
        mitään syytä--ellemme löydä sitä hänen jumalanpalveluksessaan" Dan 6: 5

        Mutta kerrohan ketä minulla oli tarkoitus palvella kirjoituksellani?? heh, :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      147
      3050
    2. Suojatiellä ei tarvitse kiittää!!

      Suomen liikennesääntöihin kuuluu että jalankulkija suojatiellä on ykkönen ja auto ym.ajoneuvo kakkonen.Ärsyttävää kun ny
      Maailman menoa
      159
      2317
    3. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      479
      2143
    4. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      127
      2054
    5. En usko että nainen meidän suhteesta

      Olisi tullut mitään. Kumpikin olisi ollut koko ajan mustasukkainen, kateellinen ja katkera jostain. Volatile combination
      Ikävä
      63
      1059
    6. Paula Koivuniemi täyttää tänään 77 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi on yksi Suomen iskelmätaivaan legendaarisimmista tähdistä. Laulajatar on ollut suomalaisten kestosuosik
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1049
    7. Tollanen supernainen oot...

      Kunnon pakkaus, ja sitten asut jonkun idiootin kanssa jossain korvessa. Oliko sulla siinä joku ajatuskin kun siihen ru
      Ikävä
      88
      995
    8. Miten pitkään olet kirjoittanut

      omalle kaivatulle ?
      Ikävä
      79
      961
    9. Vielä näistä Oulun puukotuksista.

      Nyt on kovasti julkisuudessa esillä nämä kaksi Oulussa tapahtunutta rasistisin motiivein tehtyä puukotusta, jotka minist
      Maailman menoa
      181
      916
    10. Rita Niemi-Manninen kuittailee Aki-rakkaalleen Selviytyjät-osallistumisesta: "Akihan ei..."

      Pärjääköhän Rita paremmin viidakossa kuin Aki-rakas pohjolassa…?!? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/rita-niemi
      Suomalaiset julkkikset
      12
      875
    Aihe