antiikki revolveri löytynyt

jääskeläinen j..

vähän saman näköinen kuin ma 5203
en tiedä aseista yhtikäs mitään.
vietin netissä monta tuntia, ja löysin yhden melkein samanlaisen netistä, kuva haulla.
antiikki revolveri.
en tiedä mikä kalibeeri.
ei toimi.
kuvan voin lähettää.
ehkä joku keräilijä voisi olla kiinnostunut.
http://www.vanhatavara.com/esinetieto/sekalainen/ma5203.htm

7

2661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukolainen

      Ettei kukaan rupea ihmettelemään tuota omituista aseen "merkkiä", niin selvennykseksi aloittajalle ja muillekin, näyttää siltä että "ma 5203" on vain kyseisen antiikkiliikkeen jonkinlainen tunnistusnumero ko. esineelle. Sieltä kun näyttää löytyvän myös ma 5207 -keinuhevonen ja ma 5111 -kuparikattila.

      Hyvin vaikea sanoa aloittajalle minkämerkkinen tai minkä arvoinen kyseinen revolveri on. Kuitenkin, mikäli se tuon näköinen on kuin tuossa antiikkikaupan sivulla, niin se on toimintatavaltaan tosi vanha ns. "piikkipatruuna" revolveri. Piikkipatruuna-aseet olivat eräänlaisia nallisytytteisten aseiden esikuvia, ja niitä valmistettiin 1830-luvulta jonnekin 1850-60 -luvuille, joilloin nallisytytteiset syrjäyttivät ne toimintavarmempina ja turvallisempina. Piikkipatruuna-aseiden kehittäjänä pidetään ranskalaista aseseppä Lefaucheuxia.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Casimir_Lefaucheux

      Valmistusajankohta on siis varhaisempi kuin "tavallisten" revolverien, ja ajoittunee jonnekin 1850-luvun kieppeille. Aseen arvo voi olla mitä vain, riippuen sen kunnosta ja valmistajasta. Siis mitä vain, alkaen 2 eurosta (tai mitä se romumetallin arvo onkaan), ja päättyen jonnekin pariin tuhanteen euroon (mikäli pyssy huippukunnossa, ja jonkun keski-eurooppalaisen huippuasesepän tekemä ja hienosti koristeltu). Kannattaa kiikuttaa ase arvioitavaksi lähimmälle asesepälle!

    • ivar johansonko?

      ase on lupa vapaa mikäli samasta huushollista ei löydy ampumatarvikkeita samaiseen aseeseen.

      • jääskeläisen äijä

        wikipediasta löytyi tietoa, ja kuvahaulla useita erilaisia pinfire aseita.taitaapi olla belgialainen.
        osat hyvin kuluneita, rulla ei pyöri, tai pyörii, mutta ei liipasimen voimasta rullan pyöritys nipukka kulunut liikaa.
        iskuri ei pysy takana, jos sen vetää taakse.
        ei tuolla kait mitään tee..
        en tee kyllä tuolla yhtikäs mitään..
        voinko heittää sen roskiin? vai pitääkö ilmoittaa johonkin..


      • vaan tarjoa myyntiin
        jääskeläisen äijä kirjoitti:

        wikipediasta löytyi tietoa, ja kuvahaulla useita erilaisia pinfire aseita.taitaapi olla belgialainen.
        osat hyvin kuluneita, rulla ei pyöri, tai pyörii, mutta ei liipasimen voimasta rullan pyöritys nipukka kulunut liikaa.
        iskuri ei pysy takana, jos sen vetää taakse.
        ei tuolla kait mitään tee..
        en tee kyllä tuolla yhtikäs mitään..
        voinko heittää sen roskiin? vai pitääkö ilmoittaa johonkin..

        vaikka HUUTO.NETiin tai sitten asesepän kautta.
        Kyllä siitä omansa pois saa...
        Ja metallin oikea paikka olisi muuten pienmetallikeräys.

        1800 - luvun tussarit ovat pääsääntöisesti lupavapaita nykyään, kun ei ole ampumatarvikkeita enää.


    • Clint Eeastwood...sd

      Minä voisin ostaa tuon sulta seinäkoristeeksi. Oletko vielä kiinnostunut myymään?

      [email protected]

    • RAPO

      Vaikka on myyty niin näyttäs Saksalaiselta. Valmistusv. n.1860-89.

    • kiinnostunut___

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe