Joo mun skoba ei nyt käynnisty ja bensan saannista on kiinni ku tulppa kuiva ja hyvän kipinän antaa. Kaasarissa ei tukosta, bensahana toimii, alipaineletku ja bensaletku ehjiä, bensasuodatin toimii ja kaasarille asti tulee bensaa, muttei pääse pyttyyn asti. välillä hyrähtää mutta pysyy vain hetken käynnissä, ja sitten sammuu. Kaasari myös valuttaa bensaa bensahanan ollessa auki, uimuriventtiili uusittu ja säädetty oikein. Läpät myös hyväkuntoiset ja toimii. tiivisteet moottorilta kaasariin kunnossa ja imukurkku ehjä. Missäs voisi olla vika ?
Kymco super 9 ei käynnisty..
12
4102
Vastaukset
- yhden_mielipide_toiseen
Mikäli kaasutin tulvii niin vika on neulaventtiilissä, sen istukassa tai kohon asennossa. Olet vaihtanut nyt pelkästään neulaventtiilin ja säätänyt kohon. Siispä vika on tämän yhtälön mukaan neulaventtiilin istukassa.
Kaasutin voi vuotaa myös jos uimurinkupin tyhjennysruuvi on jäänyt raolleen. Se sijaitsee kupin pohjassa. En kuitenkaan suosittele käyttämään älytöntä voimaa. Menee helposti kierteet.
Tarkista että suuttimet ovat puhtaita ja tarvittaessa puhalla paineilmalla puhtaaksi. Talvella pitää vaihtaa suuttimet astetta suurempaan. Aloita nyt näistä.- Keinot loppu !
Sitä tyhjennysruuvia en ees oo menny pahemmi availee ja on se kyl tiukasti kiinni, tulvii ilmaputsarin kohdalta. Suuttimet puhtaita ja pääsuutin vaihdettu 10 kokoa isompaan. Onko neulaventtiilin istukka missä kohtaa ? siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?
- yhden_mielipide_toiseen
Keinot loppu ! kirjoitti:
Sitä tyhjennysruuvia en ees oo menny pahemmi availee ja on se kyl tiukasti kiinni, tulvii ilmaputsarin kohdalta. Suuttimet puhtaita ja pääsuutin vaihdettu 10 kokoa isompaan. Onko neulaventtiilin istukka missä kohtaa ? siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?
"siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?"
Aivan oikein. "istukka" tai miksi sitä nyt haluaa kutsua on neulaventtiilin vastakappale/pinta. Molemmat pinnat tulee olla virheettömiä jotta tiivistystä tapahtuu. Tiiviyden voit vielä testata puhaltamalla.
Uimurikupissa on ylivuotoputki. Tarkista ettei se ole tukossa. Tulvimisen huomaa ensisijaisesti tuosta putkesta. Jos se taas on tukossa niin polttoaine pyrkii ulos sieltä mistä pääsee. esimerkiksi ilmakanavia pitkin ilmasuodattimeen. - Keinot loppu !
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
"siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?"
Aivan oikein. "istukka" tai miksi sitä nyt haluaa kutsua on neulaventtiilin vastakappale/pinta. Molemmat pinnat tulee olla virheettömiä jotta tiivistystä tapahtuu. Tiiviyden voit vielä testata puhaltamalla.
Uimurikupissa on ylivuotoputki. Tarkista ettei se ole tukossa. Tulvimisen huomaa ensisijaisesti tuosta putkesta. Jos se taas on tukossa niin polttoaine pyrkii ulos sieltä mistä pääsee. esimerkiksi ilmakanavia pitkin ilmasuodattimeen.ylivuotoputki ei ole tukossa, tulvii sieltä ilmaputsarin kohdalta. Siinä mihin ilmaputsari kiinnitetään on kolme reikää, ilmeisesti ilmareikiä, yhdestä näyttäisi tulevan. Tuo ylivuotaminen ei itsessään haittaa, asensin bensahanan estämään mutta toi bensansaanti ihmetyttää !
- yhden_mielipide_toiseen
Keinot loppu ! kirjoitti:
ylivuotoputki ei ole tukossa, tulvii sieltä ilmaputsarin kohdalta. Siinä mihin ilmaputsari kiinnitetään on kolme reikää, ilmeisesti ilmareikiä, yhdestä näyttäisi tulevan. Tuo ylivuotaminen ei itsessään haittaa, asensin bensahanan estämään mutta toi bensansaanti ihmetyttää !
Kiinnitä huomiota kaasuttimen asentoon. Ehkäpä kaasutin on kallellaan niin ettei pinta ehdi nousta ylivuotoputken kohdalle kun se jo pakenee kanavia pitkin ilmansuodattimeen.
- Keinot loppu !
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
Kiinnitä huomiota kaasuttimen asentoon. Ehkäpä kaasutin on kallellaan niin ettei pinta ehdi nousta ylivuotoputken kohdalle kun se jo pakenee kanavia pitkin ilmansuodattimeen.
Kuinka kaasuttimen asento voi liittyä bensan vuotamiseen ? ja haluasin vieläkin tietää syyn miksi sitä bensaa ei kuitenkaan pyttyyn asti tule !
- yhden_mielipide_toiseen
Keinot loppu ! kirjoitti:
Kuinka kaasuttimen asento voi liittyä bensan vuotamiseen ? ja haluasin vieläkin tietää syyn miksi sitä bensaa ei kuitenkaan pyttyyn asti tule !
Sinulla puheittesi mukaan vuotaa liikaa bensaa kohokuppiin. Ylimääräinen bensa tulee normaalisti ulos ylivuotoputken kautta mutta mikäli kaasuttaja on selvästi kallellaan vaikkapa ilmansuodattimeen päin niin polttoaine ei välttämättä vuodakkaan ylivuotoputkesta ulos vaan valuu suuttimen läpi ilmakäytäviin ja sieltä edelleen ilmasuodattimeen.
Onhan sinulla ilmaruuvi säädetty oikein mikäli sellaista löytyy? Tuo polttoaine ilmakanavassa on sama asia kuin sulkisit ilmaruuvin. Iltalukemiseksi bernoullin laki ja venturi-ilmiö niin pääset kärrylle. Joka tapauksessa kun korjaat ylivuotamisen niin luulen että polttoainettakin alkaa tulla ihan eri lailla palotilaan. - Keinot loppu !
yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:
Sinulla puheittesi mukaan vuotaa liikaa bensaa kohokuppiin. Ylimääräinen bensa tulee normaalisti ulos ylivuotoputken kautta mutta mikäli kaasuttaja on selvästi kallellaan vaikkapa ilmansuodattimeen päin niin polttoaine ei välttämättä vuodakkaan ylivuotoputkesta ulos vaan valuu suuttimen läpi ilmakäytäviin ja sieltä edelleen ilmasuodattimeen.
Onhan sinulla ilmaruuvi säädetty oikein mikäli sellaista löytyy? Tuo polttoaine ilmakanavassa on sama asia kuin sulkisit ilmaruuvin. Iltalukemiseksi bernoullin laki ja venturi-ilmiö niin pääset kärrylle. Joka tapauksessa kun korjaat ylivuotamisen niin luulen että polttoainettakin alkaa tulla ihan eri lailla palotilaan.Miten tuo ilmaruuvi säädetään ? : d
- Keinot loppu !
Keinot loppu ! kirjoitti:
Miten tuo ilmaruuvi säädetään ? : d
Syy selvisi eli pakoputken tukki karstat joten paine poistu kaasarin kautta aiheuttaen tulvimisen. Mulla taitaa olla liian pieni suutin ku kesken ajon alkaa booaamaan ja sammuu, mutta lähtee käyntiin polkasulla?
- mrpenattaja
Minun skootterini jätti minut 4 päivää sitten tien laitaan vaikka kuinka yritin polkea sitä käyntiin niin ei edes luvannut mitään. Nyt olen etsiskellyt vikaa mutta kaikki näyttää olevan kunnossa venttiilit katsottu, tulppa antaa kunnon kipinää, bensaa tulee niinkuin pitää, kaikki on katsottu mutta ei vaan pysy käynnissä kunnolla ilman että antaa kaasua ja välillä ei edes silloinkaan. Ja kylmällä koneella on melkein mahdotonta yrittää edes käynnistää kun ei se vaan pysy ilman kaasua käynnissä ja jos antaa yhtään kaasua niin se sammuu. Olisiko tietoa mikä voisi olla vikana?
- jas577
WWW.vmpk.fi/forum
-
Poissa
Viestejä: 104
Vs: Kymco ei käynnisty
« Vastaa #18 : Marraskuu 24, 2009, 22:53:48 ip »
No nyt hän selvis. Haettiin vikaa tyystin väärästä paikasta . Kampiakselin päässä on se variaattori missä on ne rullat sisällä, säätää kierrosten mukaan välitystä.
Osa rullista oli kulmikkaita eivätkä liikkuneet säteittäissuunnassa kunnolla, välitys ei muuttunut ja ilmeisesti ei irrottanut hihnaa vapaalle . Uudet rullat ja asetelman putsaus, laitoin vielä vähän X1R , koska alumiini kehä mihin rullat laitettaan olivat urille kuluneet. Nyt kone ottaa heti kierrokisa ja jaksaa lähteä hienosti liikkeelle. Ei olis millään osattu hakea vikaa voimansiirrosta, jollei olis tullut paikalle nuori asiantuntija jolla on ollut 32 mopoa!
KIITOS KAIKILLE asiaa pohtineille, on hienoa kun on kanava, jonka lukijat osallistuvat pulman ratkaisun löytämiseksi asiallisin kommentein.
Kirjatt - Kymco super9 eitoimi
Minun Skootteri ei lähde käyntii eikä lupailekkaan kun aina joskus mutta siihen se sitten jääkin! letkut on kunnossa, johdot on kunnossa, kipinää tulee, bensaa saa ja muutenkin kaikki on kiinni ja toimii mutta se ei vaan käynnisty! tietäisikö joku mikä voisi olla vikana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k17710723Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1047567Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t317409Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht37386Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa895769Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus525238Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset314986Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk124801Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k62164Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!
Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil371630