Kymco super 9 ei käynnisty..

Keinot loppu !

Joo mun skoba ei nyt käynnisty ja bensan saannista on kiinni ku tulppa kuiva ja hyvän kipinän antaa. Kaasarissa ei tukosta, bensahana toimii, alipaineletku ja bensaletku ehjiä, bensasuodatin toimii ja kaasarille asti tulee bensaa, muttei pääse pyttyyn asti. välillä hyrähtää mutta pysyy vain hetken käynnissä, ja sitten sammuu. Kaasari myös valuttaa bensaa bensahanan ollessa auki, uimuriventtiili uusittu ja säädetty oikein. Läpät myös hyväkuntoiset ja toimii. tiivisteet moottorilta kaasariin kunnossa ja imukurkku ehjä. Missäs voisi olla vika ?

12

3891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden_mielipide_toiseen

      Mikäli kaasutin tulvii niin vika on neulaventtiilissä, sen istukassa tai kohon asennossa. Olet vaihtanut nyt pelkästään neulaventtiilin ja säätänyt kohon. Siispä vika on tämän yhtälön mukaan neulaventtiilin istukassa.

      Kaasutin voi vuotaa myös jos uimurinkupin tyhjennysruuvi on jäänyt raolleen. Se sijaitsee kupin pohjassa. En kuitenkaan suosittele käyttämään älytöntä voimaa. Menee helposti kierteet.

      Tarkista että suuttimet ovat puhtaita ja tarvittaessa puhalla paineilmalla puhtaaksi. Talvella pitää vaihtaa suuttimet astetta suurempaan. Aloita nyt näistä.

      • Keinot loppu !

        Sitä tyhjennysruuvia en ees oo menny pahemmi availee ja on se kyl tiukasti kiinni, tulvii ilmaputsarin kohdalta. Suuttimet puhtaita ja pääsuutin vaihdettu 10 kokoa isompaan. Onko neulaventtiilin istukka missä kohtaa ? siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?


      • yhden_mielipide_toiseen
        Keinot loppu ! kirjoitti:

        Sitä tyhjennysruuvia en ees oo menny pahemmi availee ja on se kyl tiukasti kiinni, tulvii ilmaputsarin kohdalta. Suuttimet puhtaita ja pääsuutin vaihdettu 10 kokoa isompaan. Onko neulaventtiilin istukka missä kohtaa ? siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?

        "siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?"

        Aivan oikein. "istukka" tai miksi sitä nyt haluaa kutsua on neulaventtiilin vastakappale/pinta. Molemmat pinnat tulee olla virheettömiä jotta tiivistystä tapahtuu. Tiiviyden voit vielä testata puhaltamalla.

        Uimurikupissa on ylivuotoputki. Tarkista ettei se ole tukossa. Tulvimisen huomaa ensisijaisesti tuosta putkesta. Jos se taas on tukossa niin polttoaine pyrkii ulos sieltä mistä pääsee. esimerkiksi ilmakanavia pitkin ilmasuodattimeen.


      • Keinot loppu !
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

        "siinä missä neulaventtiili sulkee bensantulon kohokammioon ?"

        Aivan oikein. "istukka" tai miksi sitä nyt haluaa kutsua on neulaventtiilin vastakappale/pinta. Molemmat pinnat tulee olla virheettömiä jotta tiivistystä tapahtuu. Tiiviyden voit vielä testata puhaltamalla.

        Uimurikupissa on ylivuotoputki. Tarkista ettei se ole tukossa. Tulvimisen huomaa ensisijaisesti tuosta putkesta. Jos se taas on tukossa niin polttoaine pyrkii ulos sieltä mistä pääsee. esimerkiksi ilmakanavia pitkin ilmasuodattimeen.

        ylivuotoputki ei ole tukossa, tulvii sieltä ilmaputsarin kohdalta. Siinä mihin ilmaputsari kiinnitetään on kolme reikää, ilmeisesti ilmareikiä, yhdestä näyttäisi tulevan. Tuo ylivuotaminen ei itsessään haittaa, asensin bensahanan estämään mutta toi bensansaanti ihmetyttää !


      • yhden_mielipide_toiseen
        Keinot loppu ! kirjoitti:

        ylivuotoputki ei ole tukossa, tulvii sieltä ilmaputsarin kohdalta. Siinä mihin ilmaputsari kiinnitetään on kolme reikää, ilmeisesti ilmareikiä, yhdestä näyttäisi tulevan. Tuo ylivuotaminen ei itsessään haittaa, asensin bensahanan estämään mutta toi bensansaanti ihmetyttää !

        Kiinnitä huomiota kaasuttimen asentoon. Ehkäpä kaasutin on kallellaan niin ettei pinta ehdi nousta ylivuotoputken kohdalle kun se jo pakenee kanavia pitkin ilmansuodattimeen.


      • Keinot loppu !
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

        Kiinnitä huomiota kaasuttimen asentoon. Ehkäpä kaasutin on kallellaan niin ettei pinta ehdi nousta ylivuotoputken kohdalle kun se jo pakenee kanavia pitkin ilmansuodattimeen.

        Kuinka kaasuttimen asento voi liittyä bensan vuotamiseen ? ja haluasin vieläkin tietää syyn miksi sitä bensaa ei kuitenkaan pyttyyn asti tule !


      • yhden_mielipide_toiseen
        Keinot loppu ! kirjoitti:

        Kuinka kaasuttimen asento voi liittyä bensan vuotamiseen ? ja haluasin vieläkin tietää syyn miksi sitä bensaa ei kuitenkaan pyttyyn asti tule !

        Sinulla puheittesi mukaan vuotaa liikaa bensaa kohokuppiin. Ylimääräinen bensa tulee normaalisti ulos ylivuotoputken kautta mutta mikäli kaasuttaja on selvästi kallellaan vaikkapa ilmansuodattimeen päin niin polttoaine ei välttämättä vuodakkaan ylivuotoputkesta ulos vaan valuu suuttimen läpi ilmakäytäviin ja sieltä edelleen ilmasuodattimeen.

        Onhan sinulla ilmaruuvi säädetty oikein mikäli sellaista löytyy? Tuo polttoaine ilmakanavassa on sama asia kuin sulkisit ilmaruuvin. Iltalukemiseksi bernoullin laki ja venturi-ilmiö niin pääset kärrylle. Joka tapauksessa kun korjaat ylivuotamisen niin luulen että polttoainettakin alkaa tulla ihan eri lailla palotilaan.


      • Keinot loppu !
        yhden_mielipide_toiseen kirjoitti:

        Sinulla puheittesi mukaan vuotaa liikaa bensaa kohokuppiin. Ylimääräinen bensa tulee normaalisti ulos ylivuotoputken kautta mutta mikäli kaasuttaja on selvästi kallellaan vaikkapa ilmansuodattimeen päin niin polttoaine ei välttämättä vuodakkaan ylivuotoputkesta ulos vaan valuu suuttimen läpi ilmakäytäviin ja sieltä edelleen ilmasuodattimeen.

        Onhan sinulla ilmaruuvi säädetty oikein mikäli sellaista löytyy? Tuo polttoaine ilmakanavassa on sama asia kuin sulkisit ilmaruuvin. Iltalukemiseksi bernoullin laki ja venturi-ilmiö niin pääset kärrylle. Joka tapauksessa kun korjaat ylivuotamisen niin luulen että polttoainettakin alkaa tulla ihan eri lailla palotilaan.

        Miten tuo ilmaruuvi säädetään ? : d


      • Keinot loppu !
        Keinot loppu ! kirjoitti:

        Miten tuo ilmaruuvi säädetään ? : d

        Syy selvisi eli pakoputken tukki karstat joten paine poistu kaasarin kautta aiheuttaen tulvimisen. Mulla taitaa olla liian pieni suutin ku kesken ajon alkaa booaamaan ja sammuu, mutta lähtee käyntiin polkasulla?


    • mrpenattaja

      Minun skootterini jätti minut 4 päivää sitten tien laitaan vaikka kuinka yritin polkea sitä käyntiin niin ei edes luvannut mitään. Nyt olen etsiskellyt vikaa mutta kaikki näyttää olevan kunnossa venttiilit katsottu, tulppa antaa kunnon kipinää, bensaa tulee niinkuin pitää, kaikki on katsottu mutta ei vaan pysy käynnissä kunnolla ilman että antaa kaasua ja välillä ei edes silloinkaan. Ja kylmällä koneella on melkein mahdotonta yrittää edes käynnistää kun ei se vaan pysy ilman kaasua käynnissä ja jos antaa yhtään kaasua niin se sammuu. Olisiko tietoa mikä voisi olla vikana?

    • jas577

      WWW.vmpk.fi/forum
      -

      Poissa

      Viestejä: 104
      Vs: Kymco ei käynnisty
      « Vastaa #18 : Marraskuu 24, 2009, 22:53:48 ip »

      No nyt hän selvis. Haettiin vikaa tyystin väärästä paikasta . Kampiakselin päässä on se variaattori missä on ne rullat sisällä, säätää kierrosten mukaan välitystä.
      Osa rullista oli kulmikkaita eivätkä liikkuneet säteittäissuunnassa kunnolla, välitys ei muuttunut ja ilmeisesti ei irrottanut hihnaa vapaalle . Uudet rullat ja asetelman putsaus, laitoin vielä vähän X1R , koska alumiini kehä mihin rullat laitettaan olivat urille kuluneet. Nyt kone ottaa heti kierrokisa ja jaksaa lähteä hienosti liikkeelle. Ei olis millään osattu hakea vikaa voimansiirrosta, jollei olis tullut paikalle nuori asiantuntija jolla on ollut 32 mopoa!
      KIITOS KAIKILLE asiaa pohtineille, on hienoa kun on kanava, jonka lukijat osallistuvat pulman ratkaisun löytämiseksi asiallisin kommentein.

      Kirjatt

    • Kymco super9 eitoimi

      Minun Skootteri ei lähde käyntii eikä lupailekkaan kun aina joskus mutta siihen se sitten jääkin! letkut on kunnossa, johdot on kunnossa, kipinää tulee, bensaa saa ja muutenkin kaikki on kiinni ja toimii mutta se ei vaan käynnisty! tietäisikö joku mikä voisi olla vikana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      3
      3966
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2032
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      846
    4. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      764
    5. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      728
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      728
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      712
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      705
    9. 35
      664
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

      Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe