nestekaasuauto (LPG)

nestekaasuauto

nestekaasuauto (LPG). mitähän käyttömaksuja/veroja joutuu maksamaan vuonna 2011.
Autoa ulkomailta ostamassa.

12

3621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • LBG

        Sori


      • Kaasu-auto
        LBG kirjoitti:

        Sori

        Eikö tähän kellään satu olemaan vastausta?


      • Metaani
        Kaasu-auto kirjoitti:

        Eikö tähän kellään satu olemaan vastausta?

        Jep, veroa menee 300 euroa päivässä. Näin ovat edustajamme päättäneet.
        Että ei ehkä kannata LPG.

        Eikö CNG eli maakaasu kelpaa? Varteenotettava vaihtoehto jos satut asumaan Etelä-/Kaakkois-Suomssa. Kaasun hinta on noin puolet bensaan verrattuna. Aiemmin ei ollut muita extramaksuja, mutta nyt on tulossa hiukan käyttövoimaveroa eli ns. dieselveroa.


    • 17+5

      autovero
      arvonlisävero
      ajoneuvovero
      polttoainevero
      huoltovarmuusmaksu

      • Unohda koko juttu

        Maakaasu (CNG) ja nestekaasu (LPG) todellakin ovat aivan eri asioita.

        Maakaasu ja biokaasu (CBG) ovat metaania, pullopaine 200 bar suuruusluokkaa.

        Nestekaasu on propaania ja/tai butaania, pullopaine 10 bar suuruusluokkaa. Yhteistä on vain se, että toimivat kipinäsytytteisessä moottorissa.

        Nestekaasua käytetään maissa, joissa on isoja öljynjalostamoja tai raakaöljykenttiä, joitten sivutuotteena syntyy nestekaasua. Suomessa nestekaasun oma tuotanto on niin vähäistä, että sen huoltoasemamittarijakelua autokäyttöön ei ole katsottu kannattavaksi saati sitten että sitä tuotaisiin varsin ulkomailta autokäyttöä varten. Toki nestekaasua saa grillaajille tutuiksi tulleissa pulloissa, mutta kallistahan se sellaisissa pikkunyssäköissä on.


      • Propaanihattu
        Unohda koko juttu kirjoitti:

        Maakaasu (CNG) ja nestekaasu (LPG) todellakin ovat aivan eri asioita.

        Maakaasu ja biokaasu (CBG) ovat metaania, pullopaine 200 bar suuruusluokkaa.

        Nestekaasu on propaania ja/tai butaania, pullopaine 10 bar suuruusluokkaa. Yhteistä on vain se, että toimivat kipinäsytytteisessä moottorissa.

        Nestekaasua käytetään maissa, joissa on isoja öljynjalostamoja tai raakaöljykenttiä, joitten sivutuotteena syntyy nestekaasua. Suomessa nestekaasun oma tuotanto on niin vähäistä, että sen huoltoasemamittarijakelua autokäyttöön ei ole katsottu kannattavaksi saati sitten että sitä tuotaisiin varsin ulkomailta autokäyttöä varten. Toki nestekaasua saa grillaajille tutuiksi tulleissa pulloissa, mutta kallistahan se sellaisissa pikkunyssäköissä on.

        Huvittaa tuo virallinen vastaus propaanin käytöstä Suomessa eli mainitsemasi "kun ei ole omaa tuotantoa". Eipä tuota maakaasullakaan ole. Ihan naurettavaa. Valtaosa euroopassa ajelevista vaihtoehtoispolttoaineisista autoista pelaa propaanilla. Ihan hyvin pelaakin, paremmin kun hengenvaarallisella maakaasulla. Ja maakaasun käyttö maksaa lopputuloksena aika tarkkaan saman kun bensiini.


    • Brummbär

      Nestekaasu fossiilisena polttoaineena kannattaa todella unohtaa. Itse ajelen biokaasulla (Compressed Bio Gas) ja kokemukseni ovat voittopuoleisesti myönteiset. Tankkaus on helpompaa, kuin bensan, koska mittari lopettaa heti itse kun tankki on täynnä, eikä polttoaineenkäry haise nokassa tankkauksen aikana. Ylitäytön vaaraa ei ole. Minun 16 kilon kaasutankkini täyttyy noin parissa minuutissa. Biokaasu maksaa tänään 1,44€/kg ja yksi kilo vastaa 1,5 litraa bensaa.

      • G55

        Pari kysymystä jos osaat vastata :
        -Miten määräytyy verot jos tuo kätetyn CBG auton saksasta (muutettu saksassa)
        -Mikäs on sinun auto


      • ajeletkohan??

        Suomen putkistossa kulkee sekaisin biokaasu ja maakaasu vaihtelevina seoksina. Samaa saat otat kummasta kahvasta vaan, kyse samasta asiasta, kuin maksatko saasteettomasta ekosähköstä kovempaa hintaa, vaikka saat virtaa samasta verkosta samoilla prosenttipitoisuuksilla kuin tavallista halvempaa ostavat...


    • Englanttin muuttanut

      Suomessa vaikka ajat omalla paskalla niin valtio verotaa raskaimman mukaan. Jos haluat autoilla ja elää muutenkin edullisemmin niin kannataa nostaa kytkintä ja lähteä Suomesta vähin äänin.

    • Kaasuttelija

      Kyllä vain, samassa putkessa sekoittuvat ja kulkevat biokaasu ja maakaasu. Mutta maksamalla kuusi senttiä enemmän per ekvivalenttilitra siitä uusiutuvasta kotimaisesta kaasusta, voit olla rakentamassa ja edistämässä puhdistamolietteen ynnä muun arvottoman jätteen jalostamista liikennepolttoaineeksi.
      Biokaasu on ainut täysin kotimainen liikennepolttoaine, mikä on selvä lisäarvo ainakin minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe