Öljyn ylitäyttö..

ei hyvä

miksi i30 diisseliin on kolmessa huolossa öljyä laitettu noin sentin yli ylärajan? Omituista huoltoa. vai peitelläänkö sillä jotain ongelmaa. Liekkö ohjeistettu ylempää? Aika outoa merkkihuoltoa.

11

1804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normihomma

Samaa esiintyy kaikilla merkeillä. Merkkiliikkeissä öljy säilytetään tynnyreissä joista pumppu pumppaa öljyn virtausmittarin läpi asiakkaan autoon. Öljyn täyttäminen pumpulla ei ole likimainkaan saman tarkkuustason hommaa kuin itse öljyä kanisterista kaataessa. Pieni ylitäyttö ei ole vaarallista. Muutama vuosi takaperin Toyota otti riskin ja muutatti täyttöohjeistustaan kasvatten erään moottorin öljytilavuutta useammalla desillä. Näin siitäkin huolimatta että moottorin öljypohjan tilavuutta ei kasvatettu. Ylitäyttö ei ole ns. kusetusta, vaan seurausta nopeasta toiminnasta. Merkkiliikkeissä ei jäädä odottelemaan että öljyn pinta laskeutuu 0,5-2 h kuluessa. Uusi suodatin paikoilleen (täyttämättä) ruuvattuna pumpulla ajetaan ohjeen mukainen määrä öljyä moottoriin. Joskus moottoriin on jäänyt muuta desilitra entistä öljyä jolloin vaihdon jälkeen öljyä on liikaa. Auton huoltaminen ei ole mitään kellosepän työtä.

• ei hyvä

Ohjekirjasessakin kielletään ylitäyttö. Muistelen jostain lukeneeni ettei ylitäyttö ole joillekin moottoreille hyväksi. Voipi jopa rikkoutua. Minulle ainakin tämmöinen" kohan sinnepäin" tehty työ on myrkkyä. Laskukin sen verran suolainen, että odottais laadukasta työtä.

• '¨sa
        ei hyvä kirjoitti:

Ohjekirjasessakin kielletään ylitäyttö. Muistelen jostain lukeneeni ettei ylitäyttö ole joillekin moottoreille hyväksi. Voipi jopa rikkoutua. Minulle ainakin tämmöinen" kohan sinnepäin" tehty työ on myrkkyä. Laskukin sen verran suolainen, että odottais laadukasta työtä.

Asiakas osti varaosatiskiltä öljyä ja meni kanisterin kanssa ulos. Tuli takaisin ja osti uuden kanisterin ja taas ulos. Sama toistui kolmannen kerran ja sitten kysäisi että miten paljon koneeseen sitä öljyä menee kun pintaa ei vielä täyttöaukosta näy. Oli myyjän ilme hassun näköinen. No veivät auton halliin ja vajjuuttivat pinnan oikeaan tasoon. Kyseessä lienee ylitäyttö kun kone ei enään edes pyörinyt. Tämä tapahtui erään eurooppalaisen valtamerkin huollossa, ei siis huollon vika vaan asiakkaan lievän tietopuutteen auheuttama sekaannus.

• tietää...
        '¨sa kirjoitti:

Asiakas osti varaosatiskiltä öljyä ja meni kanisterin kanssa ulos. Tuli takaisin ja osti uuden kanisterin ja taas ulos. Sama toistui kolmannen kerran ja sitten kysäisi että miten paljon koneeseen sitä öljyä menee kun pintaa ei vielä täyttöaukosta näy. Oli myyjän ilme hassun näköinen. No veivät auton halliin ja vajjuuttivat pinnan oikeaan tasoon. Kyseessä lienee ylitäyttö kun kone ei enään edes pyörinyt. Tämä tapahtui erään eurooppalaisen valtamerkin huollossa, ei siis huollon vika vaan asiakkaan lievän tietopuutteen auheuttama sekaannus.

monen litran kanistereita olivat, kun tunnet tapauksen ?

• nwreq
        tietää... kirjoitti:

monen litran kanistereita olivat, kun tunnet tapauksen ?

Eli litran pulloja, kun autolla pihaan ajoi ilmeisesti siellä koneessa jonkin verran öljyjä ollut, lisäsi sitten mutta tarkisti vaan väärästä paikasta. Itse olin toisella tiskillä, piti katella muualle. Mutta sattuuhan näitä. Onhan moottoreitakin (jäähdytysjärjestelmä) täytetty tislatulla vedelläkin kun muuta ei ollut, ei voi jäätyä sielläkään kun ei jäädy akussakaan.

• hjk-ö

Kysyinkin mutta ei kunnollista vastausta saanut. Outo homma.

• Vaihtoväli pieneksi

Nykyautoilla ajetaan järjettömän pitkiä öljynvaihtovälejä ja harva tarkastaa öljyn määrrä vaihtovälin aikana. Joillakin automerkeillä on lisättävä useamman kerran vaihtovälin aikana. Pieni ylitäyttö ei ole vaarallista - paljon vaarallisempaa on öljyn vähyys.

• ei hyvä

pieni ylitäyttö on, mutta minulla täytetty joka kerran noin sentti yli ylärajan. Mielestäni se ei ole pientä.
        Auton ohjekirjasessakin kieletään ylitäyttö. Se täytyy korjata, että hulautta öljyä reilusti, mittatikusta älä välitä.

• ddffrr
        ei hyvä kirjoitti:

pieni ylitäyttö on, mutta minulla täytetty joka kerran noin sentti yli ylärajan. Mielestäni se ei ole pientä.
        Auton ohjekirjasessakin kieletään ylitäyttö. Se täytyy korjata, että hulautta öljyä reilusti, mittatikusta älä välitä.

Ylitäyttö on yleistä huolimattomuutta. Jos ylitäyttöä ilmenee, niin tee näin. Pyydä ottamaan ylimääräinen öljy pois. Se on huollon velvollisuus. Ja tietenkiin ilman lisähintaa. Oppivat ja muistavat, etteivät seuraavalla kerralla ylitäytä. Tietävät nimittäin, että tulee lisätyötä. Suomalaiset vain jupisee kulmantakana. Homma pitää OIKAISTA heti.

• Öljyn hinta
        ddffrr kirjoitti:

Ylitäyttö on yleistä huolimattomuutta. Jos ylitäyttöä ilmenee, niin tee näin. Pyydä ottamaan ylimääräinen öljy pois. Se on huollon velvollisuus. Ja tietenkiin ilman lisähintaa. Oppivat ja muistavat, etteivät seuraavalla kerralla ylitäytä. Tietävät nimittäin, että tulee lisätyötä. Suomalaiset vain jupisee kulmantakana. Homma pitää OIKAISTA heti.

Esim. 15 huoltoa päivässä. 3 desiä liikaa jokaiseen. Tekee 4,5 litraa ja se 250 kertaa vuodessa sopivalla litrahinnalla antaa kassaan mukavan lisän.

• huippu veto
        Öljyn hinta kirjoitti:

Esim. 15 huoltoa päivässä. 3 desiä liikaa jokaiseen. Tekee 4,5 litraa ja se 250 kertaa vuodessa sopivalla litrahinnalla antaa kassaan mukavan lisän.

jos auton arvoissa lukee öljyn tilavuudeksi esim. 4 litraa, niin ei ne enempää kehtaa laskuttaa, sehän paljastaisi koko jutun jos vaikka kone hajoaisi ylitäytön takia. Olisi helppo mennä vaatimaan uutta konetta koska ihan itse ovat kirjallisesti hajotaneet sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe