Nekala, millainen asuinalue?

ulkopaikkakuntalaine

Eli mitä hyviä/huonoja puolia, mitä palveluita löytyy yms.?

20

6269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kala

      todella lähellä keskustaa
      edullisia asuntoja siihen nähden
      - kaupungin"huonomaineisin" kaupunginosa, maine pitkälti johtuen "atomikylästä" eli parakeista joihin on majoitettu yhteiskunnan huono-osaisia, sekä vanhoista vuokrataloista joissa viime vuosina on tapahtunut lööppijuttuja. en kuitenkaan ole kokenut oloani mitenkään turvattomaksi kulkiessa Nekalassa. Ehkä pimeällä välttelisin vastaantulijoita.
      Nekalassa on myös ns parempia taloja ja alueita, joten ei pidä yleistää, mm. suuri omakotialue
      pyörätie keskustaan ja Kaukajärvelle päin
      lyhyt etäisyys Muotialan kouluihin ja Turtolan kauppakeskukseen
      ainakin parin linja-autoreitin varrella
      Iidesjärven rantaan on suunniteltu virkistysaluetta pelinurtseineen
      - Iidesjärvi oli viime vuosisadan puoliväliin asti kaupungin kaatopaikka-aluetta
      Nekalassa on pieni kauppa, pizzeria, kampaamo, hieroja, pari kulmakuppilaa, eläinklinikka, vanhusten palvelukeskus, Siwa, kioski Sibylla, siirtolapuutarha ja ala-aste ja Norssin yläaste, lähellä myös Viinikan-Nekalan teollisuusalue jossa K-market suurjako, Rauta-Otra, Löytöliiteri, Teivon liha, autokauppoja, tanssikoulu, Sorin sirkuksen harjoitushalli, tanssikoulu Spiral, Hakasen leipomo, Frisbeegolfpuisto jne.

    • Nekalalainen

      Nekala todella hyvä paikka asua jos nyt et muuta atomikylään. Bussit kulkee kaupunkiin 10-15 minutin välein ja ei kävelykään ole pitkä. Jos luet jostain että paha maineinen ja vaarallinen paikka asua niin se on vellihousujen puhetta. Kertokaa Tampereelta paikka missä ei joku ota viinaa ja missä ei tapella tai ole jotain tapettu niin ei Tampereelta löydy kun keskustorin vanha kirkko. Nekala on tosi hyvä ja rauhallinen paikika palveluita ei ihan kauheesti ole mutta sieltä kulku palveluiden luo on tosi helppo. Itse asunut 14 vuotta Nekalassa enkä ikinä pelännyt tai väistellyt ketään. Onhan siäkin juoppoja mutta missä niitä ei Tampereella olis? Suosittelen Nekalaa.

    • asunto mistä?

      Näyttäisi olevan aika lähellä tuota kyseistä atomikylää? Ei varmaan kannata harkita?

      • Jartseeee

        Oelätä. Ei sieltä asukkaat juuri pois tule. Ja jos kysymyksessä Riihitien alkupää n ii tosi mukavaa ja rauhallista paikkaa eikä ole atomikylä lähellä. Toinen vaihtoehto on Nekalankulman alue ja Kuokkamaantie molemmat mukavia ja rauhallisia.


      • Lisää tietoa
        Jartseeee kirjoitti:

        Oelätä. Ei sieltä asukkaat juuri pois tule. Ja jos kysymyksessä Riihitien alkupää n ii tosi mukavaa ja rauhallista paikkaa eikä ole atomikylä lähellä. Toinen vaihtoehto on Nekalankulman alue ja Kuokkamaantie molemmat mukavia ja rauhallisia.

        alkupään kohdalla ole juuri tuo atomikylä?


    • ftgfd

      Eihän tuo kovin nättiä aluetta ole. Paljon vanhoja taloja ja aika outoa vastaankulkijaa. Tuskin kuitenkaan loppupeleissä yhtään sen vaarallisempaa kuin muuallakaan, vaikka yöbussit tuohon suuntaan taitavat olla aika ankeita.

      • Koita kestää

        Jos nyt niin kaunista paikkaa kaipaat niin älä tule Tmpereelle mene Turkuun Kakolanmäelle. Oudom mäköistä kulkijaa? Avaa silmäs niin näet että niitä on joka paikassa ja eihän sun niihin tarvi tutustua. Sinne kulkee parhaiten Tampereella yö bussit ja siellä on linja autojen tallit niin kaikki Tampereen bussit menee yöllä Nekalaan että mietippä pääsetkö sinne itse? Vanhoja taloja on kai joka paikassa`? Jos uusia kaipaat niin muuta Ratinan rantaan siellä ei ole kaikki edes viä valmiita niin ei ole vanhoja.


      • ni
        Koita kestää kirjoitti:

        Jos nyt niin kaunista paikkaa kaipaat niin älä tule Tmpereelle mene Turkuun Kakolanmäelle. Oudom mäköistä kulkijaa? Avaa silmäs niin näet että niitä on joka paikassa ja eihän sun niihin tarvi tutustua. Sinne kulkee parhaiten Tampereella yö bussit ja siellä on linja autojen tallit niin kaikki Tampereen bussit menee yöllä Nekalaan että mietippä pääsetkö sinne itse? Vanhoja taloja on kai joka paikassa`? Jos uusia kaipaat niin muuta Ratinan rantaan siellä ei ole kaikki edes viä valmiita niin ei ole vanhoja.

        mistähä nekalasta sais pilvee


      • Pilveeeeeee
        ni kirjoitti:

        mistähä nekalasta sais pilvee

        nIIn hae Atomikylästä. Ei vaan kannata ihan keltä vaan kysyä eikä kaikkia ovi koputella.


      • ni
        Pilveeeeeee kirjoitti:

        nIIn hae Atomikylästä. Ei vaan kannata ihan keltä vaan kysyä eikä kaikkia ovi koputella.

        no mitä siitä kysymisestä voi muka käydä..


      • gfdvcvxvxcx
        Koita kestää kirjoitti:

        Jos nyt niin kaunista paikkaa kaipaat niin älä tule Tmpereelle mene Turkuun Kakolanmäelle. Oudom mäköistä kulkijaa? Avaa silmäs niin näet että niitä on joka paikassa ja eihän sun niihin tarvi tutustua. Sinne kulkee parhaiten Tampereella yö bussit ja siellä on linja autojen tallit niin kaikki Tampereen bussit menee yöllä Nekalaan että mietippä pääsetkö sinne itse? Vanhoja taloja on kai joka paikassa`? Jos uusia kaipaat niin muuta Ratinan rantaan siellä ei ole kaikki edes viä valmiita niin ei ole vanhoja.

        Eiköhän Tampereellakin ole paljon alueita joissa on siistin näköistä ja normaalia asukasta ja suhteellisen uusia taloja. Esimerkiksi Kaleva on mukavaa aluetta. En sano, ettei Nekalassa voi asua, mutta kyllä minä Kalevassa asun paljon mieluummin.


      • PIUSA

        Y23 menee tunnin välein viikonloppusin yöllä ja se menee jokipohjantien läpi, siitä ei luulis olevan pitkä matka kotiin, asuu sitten missä päin nekalaa vaan :)


    • Mikäs täällä ollessa

      asuin kalevassa kaksi vuotta, muutin nekalaan ja paljon parempi täällä on asua. Iso yksiö, rauhallinen ja lämminhenkinen naapurusto. Juurikin siinä riihitiellä. Keskustasta kävelee kotiin jos ei jaksa bussia odottaa, kiireisimpinä aikoina niitäkin kyllä menee 10 minuutin välein.

    • waarnakki

      Nekala on hyvä paikka lähellä keskustaa. Asuin siellä kauan eikä oo koskaan joutunut hankaluuksiin. Noi niiku jotkut laitapuolen kulkijat pysyvät kämpässään yleensä. Jos siellä joku häiriköi ne on tulleet sinne niiku vierailulle muualta. Nekalassa kannattaa kyllä asua.

    • 11+18

      Tuttu rakensi talon Nekalaan, ja se on semmoinen paikka, että illalla ei uskalla ovea avata, ellei ole sopinut menemisestä etukäteen.

      • wainot

        Sulla ei onneks vainoharhanen tuttu sit oo.


    • Vehmaisten isäntä

      Itse en uskaltaisi Nekalaan muuttaa. Pari tuttua asuu sielä ja on levotonta. Ei katsota kovin hyvällä jos ajaa vähänkin hienommalla autolla. Teollisuusalue ihan kiinni on myös todella kalsea ja ikävä naapuri.

      • romuta autos

        Voi, kylläpä on ikävä asia. Ootkohan sinä mun serkku-poika, se on just tommonen pösilö!


    • Nekaloidi

      No tuo Atomikylähän vedettiin maantasalle tuosta vuosi tai kaks taaksepäin. Linja-autojahan tuossa kulkee Tkl 10, 12 ja muistaakseni 32/36. Alue on viimevuosien aikana rauhottunu huomattavasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      56
      2906
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      988
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      987
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      844
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      761
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      95
      729
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      615
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      585
    Aihe