Restonomit

väärällä_alalla?

Mielenkiinnosta kysyisin, että missä olette töissä nyt?
Onko se niin, että restonomit on joko respassa tai muissa palvelutöissä tai esim. ravintolapäällikköinä?

Itse valmistun kohta puoliin restonomiksi hotelli- ja ravintola-alan puolelta, mutta olen tullut siihen tulokseen ettei asiakaspalvelutyö ole minua varten. Koulun harjoittelut olen tehnyt hotellien vastaanotossa, mutta siinähän on todella huono palkka ja vieläpä vuorotyötä. :D

Joten mitä kaikkea restonomi voi ylipäänsä tehdä? Pitääkö vaihtaa alaa kokonaan? :/

2

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyty1989

      Restonomi voi toimia esim. keittiöpäällikkönä, ravintolapäällikkönä, vuorovastaavana erilaisissa ravintoloissa, vastaanoton vuoropäällikkönä, elintarvikkeiden markkinointi-ja myyntitehtävissä... näissä päällikköhommissa palkka on tietenkin parempi, kuin tavallisena rivityöntekijänä.

      Tosin vastavalmistuneen restonomin papruilla on melko hankalaa päästä heti valmistumisen jälkeen mihinkään päällikkötason tehtäviin. Kun rivityöntekijänä tekee ensin hommia, pääsee paremmin eteenpäin uralla.
      Tosin aika monet restonomeista työskentelee perustyöntekijätasolla, tarjoilijana, vastaanottovirkailijana, kokkina yms.

      Jos restonomina aiot tulevaisuudessa työskennellä, niin asiakaspalvelutyötä tulee eteen taatusti, ja sitä et voi vältellä. Joten jos asiakaspalvelutyöstä et tykkää, niin väärää alaa olet opiskelemassa. Tietysti esim. keittiöllä työskennellessä (riippuen ravintolasta) sinun ei tarvitse niin paljon olla tekemisissä suoraan asiakkaiden kanssa.

      Muista ettei mikään koulutus ole turhaa :) voihan olla että kiinnostut asiakaspalvelutyöstä myöhemmin.

    • Jatkojohto

      Juu, näin se on ja kovastihan tuota asiakaspalvelua ja markkinointia ainakin meidän ryhmälle opetetaankin.
      Ruoka ja ruoanvalmistus on kiinnostaneet aina ja näin aikuisiällä (40v) päätin vaihtaa alaa. Aikaisemmin asiakaspalvelu ja toimistotyötä olen tehnyt.
      Harjoittelussa olin suurtalouskeittiöllä ja täytyy sanoa, että jonkinlainen pettymys oli se, kuinka kaukana se oikeastaan on oikeasta ruoanlaitosta. Sehän on verrattavsissa tehdas- tai liukuhihnatyöhön. Ravintolan keittiössäkin sen verran olen ollut, että ei sielläkään ruoanlaitosta kerkeä juuri naatiskella. Työilmapiiri oli ainoa, joka siitä teki mukavaa.
      Ruoan parissa tahdon silti töitä tehdä ja olisi mukavaa kuulla, onko kukaan restonomi päätynyt (ruoka) kaupan alalle ? En siis tarkoita kassatyötä, vaan esim. osaston vastaavaksi tai -hoitajaksi tms. ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe