Vanhasen rikosasia siirtyi syyttäjälle

KRP tutki eduskunnan perustuslakivaliokunnan pyynnöstä, onko Vanhanen rikkonut lakia päättäessään pääministerinä Raha-automaattiyhdistyksen avustuksista Nuorisosäätiölle. Säätiö jakoi Vanhaselle vaalitukea viime presidentinvaaleissa.

Valtakunnansyyttäjä vie asian ensi viikolla perustuslakivaliokunnan käsiteltäväksi. Valtakunnansyyttäjä kertoo tuolloin, pitäisikö syyte hänen mielestään nostaa. Hänen kantansa ratkaissee pitkälti myös perustuslakivaliokunnan kannan.

14

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfabgadfgasdfg

Pallo kipeässä jalassa on paha juttu, kun yrittää ulkoilla vankilan pihalla.

Matista tuli sitten isona rekisterikilven tekijä.

• Maitopoika Matti

Nyt kun on Matilla Valtakunnanoikeus edessä, kokeileeko maitopoika absolutisti Matti ennen kokematonta perskänniä, hermot siinä relaa ainakin edes muutaman tunnin. Tai se perinteinen terapeuttinen pi-pi-ka-ka-kapano, vaikka sen lautakasan päällä. Jos enää ketään kiinni saa. Tai voipi käyä paskalla, sehän huonon panon voittaa. Voi myös anoa sairaslomaa henkisen pääkivun takia Perheyritysten Liitolta. Veikkaanpa näiden yhdistelmää ja p-i-i-i-i-i-i-t-k-ä-ä sairaslomaa.

• ja kaikki kepulit

myös sinne ja sen jälkeen siperiian kaikki kepulit!!

• KRP:n infoa

Toivottavasti käydään oikeudenistunuto. Tuomiota ei tule, joten sitten puniikit voivat olla hiljaa.

Sen sijaan puolueen kautta Urheilusäätiön avustuksian itselleen kierättänyt Heinälaumalla on edessä paha paikka. Kieroluoma on olut itse päättämässä Urheilusäätiön asioista ja hallituksessa myöntänyt sille RAY:n avustuksia, joita siis jakoi lopulta itselleenkin. Näin on vahva epäily.

• Poliisineuvos

Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.

• saitin ääni
        Poliisineuvos kirjoitti:

Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.

Tuo oli mieluisaa luettavaa

• Pernerin Anne
        Poliisineuvos kirjoitti:

Vanhasen asema on erittäin tukala. Valtakunnanoikeuteen joutuminen tietää automaattisesti myös potkuja Perheyritysten liitosta.

• Pumppuveikko

minkä tuomion sinä punikkisianporsaana olisit antanut maanpetturisika Akseli Anttilalle?

• saitin ääni

nykyajassa, kas kun et rupea paasaamaan nuijasodan aikaisista tapahtumista.

• Kovat otteet

Olisi aivan paikallaan, että Valtakunnanoikeus tuomitsisi Vanhasen raipparangaistukseen.

Kaakinpuu voitaisiin pystyttää Senaatintorille ja Vanhaselle olisi sopiva rangaistus 100 raippaparia. Itsehän hän on antanut Suomen kansalle pelkästään raippaa!

• Ei kivitetä

No nythän on niin, että Muna-Matilla ei ehkä ennään stondaa, ku on sterssi päällä ja varma valtakunnansyyte tulossa. Vintti vaan heittää niinku i-i-sällänsä. Eikkö siinä ole rankaistusta jo kosolti. Ei ennää Muna-Matti-pojua sorreta, eihän...sentään oli Suomen Pääministeri, suuresta tuntemattomuuesta pääministeriksi, no ei nyt kyllä uskois, eihän, voisko tältä miespololta ees käytetyn auton ostaa...en minä ainakaan, hiihelköön nyt Lapissa...

• Ei kivitetä kirjoitti:

No nythän on niin, että Muna-Matilla ei ehkä ennään stondaa, ku on sterssi päällä ja varma valtakunnansyyte tulossa. Vintti vaan heittää niinku i-i-sällänsä. Eikkö siinä ole rankaistusta jo kosolti. Ei ennää Muna-Matti-pojua sorreta, eihän...sentään oli Suomen Pääministeri, suuresta tuntemattomuuesta pääministeriksi, no ei nyt kyllä uskois, eihän, voisko tältä miespololta ees käytetyn auton ostaa...en minä ainakaan, hiihelköön nyt Lapissa...

Näin tämä hengen jättiläinen viime viikonloppuna uhosi.

• 4
        Känä kirjoitti:

Näin tämä hengen jättiläinen viime viikonloppuna uhosi.

uskomaton tyyppi

• Outoa puuhaa

Onko syy Vanhasen rikostutkimusten outuoon kiirehtimiseen se, että nykyinen eduskunta, eli vaalirahoitukseen itse monin tavoin osallistuneet pääsevät itse "päättämään" asiasta? Seuraavan eduskunnan päätöksistä kun ei nykyisillä vaalirahoitutetuilla ole takeita.

Olisiko oikeudenkäynti liian paljastava "maan tavan" levinneisyyden osalta?

Meneekö asia läpihuutojuttuna, jos keput ja kokoomus painavat vaalirhasotkun villasella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No Purra missäs ne työpaikat ovat?

Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää
      Maailman menoa
      338
      2197
    2. VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?

NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy
      Maailman menoa
      325
      1396
    3. MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."

Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa
      Perhe
      9
      1033
    4. Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?

Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      992
    5. Mitä haluat minusta

Jos olet varattu?
      Ikävä
      68
      973
    6. Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme

Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa
      Ikävä
      33
      955
    7. Oletko vielä

Kiinnostunut minusta vai onko tunteet lopahtaneet 🤔
      Ikävä
      53
      945
    8. Voi kun tietäisin mitä

Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?
      Ikävä
      51
      838
    9. Huomaatko että

Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      111
      829
    10. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      35
      756
    Aihe