Vanhasen rikosasia siirtyi syyttäjälle

KRP tutki eduskunnan perustuslakivaliokunnan pyynnöstä, onko Vanhanen rikkonut lakia päättäessään pääministerinä Raha-automaattiyhdistyksen avustuksista Nuorisosäätiölle. Säätiö jakoi Vanhaselle vaalitukea viime presidentinvaaleissa.

Valtakunnansyyttäjä vie asian ensi viikolla perustuslakivaliokunnan käsiteltäväksi. Valtakunnansyyttäjä kertoo tuolloin, pitäisikö syyte hänen mielestään nostaa. Hänen kantansa ratkaissee pitkälti myös perustuslakivaliokunnan kannan.

14

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfabgadfgasdfg

      Pallo kipeässä jalassa on paha juttu, kun yrittää ulkoilla vankilan pihalla.

      Matista tuli sitten isona rekisterikilven tekijä.

    • Maitopoika Matti

      Nyt kun on Matilla Valtakunnanoikeus edessä, kokeileeko maitopoika absolutisti Matti ennen kokematonta perskänniä, hermot siinä relaa ainakin edes muutaman tunnin. Tai se perinteinen terapeuttinen pi-pi-ka-ka-kapano, vaikka sen lautakasan päällä. Jos enää ketään kiinni saa. Tai voipi käyä paskalla, sehän huonon panon voittaa. Voi myös anoa sairaslomaa henkisen pääkivun takia Perheyritysten Liitolta. Veikkaanpa näiden yhdistelmää ja p-i-i-i-i-i-i-t-k-ä-ä sairaslomaa.

    • ja kaikki kepulit

      myös sinne ja sen jälkeen siperiian kaikki kepulit!!

      • KRP:n infoa

        Toivottavasti käydään oikeudenistunuto. Tuomiota ei tule, joten sitten puniikit voivat olla hiljaa.

        Sen sijaan puolueen kautta Urheilusäätiön avustuksian itselleen kierättänyt Heinälaumalla on edessä paha paikka. Kieroluoma on olut itse päättämässä Urheilusäätiön asioista ja hallituksessa myöntänyt sille RAY:n avustuksia, joita siis jakoi lopulta itselleenkin. Näin on vahva epäily.


      • Poliisineuvos

        Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.


      • saitin ääni
        Poliisineuvos kirjoitti:

        Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.

        Tuo oli mieluisaa luettavaa


      • Pernerin Anne
        Poliisineuvos kirjoitti:

        Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.

        Vanhasen asema on erittäin tukala. Valtakunnanoikeuteen joutuminen tietää automaattisesti myös potkuja Perheyritysten liitosta.


    • Pumppuveikko

      minkä tuomion sinä punikkisianporsaana olisit antanut maanpetturisika Akseli Anttilalle?

      • saitin ääni

        nykyajassa, kas kun et rupea paasaamaan nuijasodan aikaisista tapahtumista.


    • Kovat otteet

      Olisi aivan paikallaan, että Valtakunnanoikeus tuomitsisi Vanhasen raipparangaistukseen.

      Kaakinpuu voitaisiin pystyttää Senaatintorille ja Vanhaselle olisi sopiva rangaistus 100 raippaparia. Itsehän hän on antanut Suomen kansalle pelkästään raippaa!

      • Ei kivitetä

        No nythän on niin, että Muna-Matilla ei ehkä ennään stondaa, ku on sterssi päällä ja varma valtakunnansyyte tulossa. Vintti vaan heittää niinku i-i-sällänsä. Eikkö siinä ole rankaistusta jo kosolti. Ei ennää Muna-Matti-pojua sorreta, eihän...sentään oli Suomen Pääministeri, suuresta tuntemattomuuesta pääministeriksi, no ei nyt kyllä uskois, eihän, voisko tältä miespololta ees käytetyn auton ostaa...en minä ainakaan, hiihelköön nyt Lapissa...


      • Ei kivitetä kirjoitti:

        No nythän on niin, että Muna-Matilla ei ehkä ennään stondaa, ku on sterssi päällä ja varma valtakunnansyyte tulossa. Vintti vaan heittää niinku i-i-sällänsä. Eikkö siinä ole rankaistusta jo kosolti. Ei ennää Muna-Matti-pojua sorreta, eihän...sentään oli Suomen Pääministeri, suuresta tuntemattomuuesta pääministeriksi, no ei nyt kyllä uskois, eihän, voisko tältä miespololta ees käytetyn auton ostaa...en minä ainakaan, hiihelköön nyt Lapissa...

        Näin tämä hengen jättiläinen viime viikonloppuna uhosi.


      • 4
        Känä kirjoitti:

        Näin tämä hengen jättiläinen viime viikonloppuna uhosi.

        uskomaton tyyppi


    • Outoa puuhaa

      Onko syy Vanhasen rikostutkimusten outuoon kiirehtimiseen se, että nykyinen eduskunta, eli vaalirahoitukseen itse monin tavoin osallistuneet pääsevät itse "päättämään" asiasta? Seuraavan eduskunnan päätöksistä kun ei nykyisillä vaalirahoitutetuilla ole takeita.

      Olisiko oikeudenkäynti liian paljastava "maan tavan" levinneisyyden osalta?

      Meneekö asia läpihuutojuttuna, jos keput ja kokoomus painavat vaalirhasotkun villasella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe