KRP tutki eduskunnan perustuslakivaliokunnan pyynnöstä, onko Vanhanen rikkonut lakia päättäessään pääministerinä Raha-automaattiyhdistyksen avustuksista Nuorisosäätiölle. Säätiö jakoi Vanhaselle vaalitukea viime presidentinvaaleissa.
Valtakunnansyyttäjä vie asian ensi viikolla perustuslakivaliokunnan käsiteltäväksi. Valtakunnansyyttäjä kertoo tuolloin, pitäisikö syyte hänen mielestään nostaa. Hänen kantansa ratkaissee pitkälti myös perustuslakivaliokunnan kannan.
Vanhasen rikosasia siirtyi syyttäjälle
14
263
Vastaukset
- dfabgadfgasdfg
Pallo kipeässä jalassa on paha juttu, kun yrittää ulkoilla vankilan pihalla.
Matista tuli sitten isona rekisterikilven tekijä. - Maitopoika Matti
Nyt kun on Matilla Valtakunnanoikeus edessä, kokeileeko maitopoika absolutisti Matti ennen kokematonta perskänniä, hermot siinä relaa ainakin edes muutaman tunnin. Tai se perinteinen terapeuttinen pi-pi-ka-ka-kapano, vaikka sen lautakasan päällä. Jos enää ketään kiinni saa. Tai voipi käyä paskalla, sehän huonon panon voittaa. Voi myös anoa sairaslomaa henkisen pääkivun takia Perheyritysten Liitolta. Veikkaanpa näiden yhdistelmää ja p-i-i-i-i-i-i-t-k-ä-ä sairaslomaa.
- ja kaikki kepulit
myös sinne ja sen jälkeen siperiian kaikki kepulit!!
- KRP:n infoa
Toivottavasti käydään oikeudenistunuto. Tuomiota ei tule, joten sitten puniikit voivat olla hiljaa.
Sen sijaan puolueen kautta Urheilusäätiön avustuksian itselleen kierättänyt Heinälaumalla on edessä paha paikka. Kieroluoma on olut itse päättämässä Urheilusäätiön asioista ja hallituksessa myöntänyt sille RAY:n avustuksia, joita siis jakoi lopulta itselleenkin. Näin on vahva epäily. - Poliisineuvos
Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.
- saitin ääni
Poliisineuvos kirjoitti:
Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.
Tuo oli mieluisaa luettavaa
- Pernerin Anne
Poliisineuvos kirjoitti:
Vanhasen joutuminen Valtakunnanoikeuteen ja vankeustuomio on erittäin mahdollinen. Poliisi on jutun yhteydessä myös alkanut selvittää Vanhasen toimintaa Nuorisosäätiön hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Nuorisosäätiö on jakanut sääntöjensä vastaisesti vaalitukea useille keskustapoliitikoille mukaanluettuna Matti Vanhanen itse.
Vanhasen asema on erittäin tukala. Valtakunnanoikeuteen joutuminen tietää automaattisesti myös potkuja Perheyritysten liitosta.
- Pumppuveikko
minkä tuomion sinä punikkisianporsaana olisit antanut maanpetturisika Akseli Anttilalle?
- saitin ääni
nykyajassa, kas kun et rupea paasaamaan nuijasodan aikaisista tapahtumista.
- Kovat otteet
Olisi aivan paikallaan, että Valtakunnanoikeus tuomitsisi Vanhasen raipparangaistukseen.
Kaakinpuu voitaisiin pystyttää Senaatintorille ja Vanhaselle olisi sopiva rangaistus 100 raippaparia. Itsehän hän on antanut Suomen kansalle pelkästään raippaa!- Ei kivitetä
No nythän on niin, että Muna-Matilla ei ehkä ennään stondaa, ku on sterssi päällä ja varma valtakunnansyyte tulossa. Vintti vaan heittää niinku i-i-sällänsä. Eikkö siinä ole rankaistusta jo kosolti. Ei ennää Muna-Matti-pojua sorreta, eihän...sentään oli Suomen Pääministeri, suuresta tuntemattomuuesta pääministeriksi, no ei nyt kyllä uskois, eihän, voisko tältä miespololta ees käytetyn auton ostaa...en minä ainakaan, hiihelköön nyt Lapissa...
Ei kivitetä kirjoitti:
No nythän on niin, että Muna-Matilla ei ehkä ennään stondaa, ku on sterssi päällä ja varma valtakunnansyyte tulossa. Vintti vaan heittää niinku i-i-sällänsä. Eikkö siinä ole rankaistusta jo kosolti. Ei ennää Muna-Matti-pojua sorreta, eihän...sentään oli Suomen Pääministeri, suuresta tuntemattomuuesta pääministeriksi, no ei nyt kyllä uskois, eihän, voisko tältä miespololta ees käytetyn auton ostaa...en minä ainakaan, hiihelköön nyt Lapissa...
Näin tämä hengen jättiläinen viime viikonloppuna uhosi.
- 4
Känä kirjoitti:
Näin tämä hengen jättiläinen viime viikonloppuna uhosi.
uskomaton tyyppi
- Outoa puuhaa
Onko syy Vanhasen rikostutkimusten outuoon kiirehtimiseen se, että nykyinen eduskunta, eli vaalirahoitukseen itse monin tavoin osallistuneet pääsevät itse "päättämään" asiasta? Seuraavan eduskunnan päätöksistä kun ei nykyisillä vaalirahoitutetuilla ole takeita.
Olisiko oikeudenkäynti liian paljastava "maan tavan" levinneisyyden osalta?
Meneekö asia läpihuutojuttuna, jos keput ja kokoomus painavat vaalirhasotkun villasella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683