Kuinka suurella summalla voin itse yksityishenkilönä myydä irtainta omaisuutta - esimerkiksi toimistokalusteita - osakeyhtiölle, josta omistan 100% ?
Onko tässä jotain euromääräistä tai prosentuaalista rajaa tilikauden aikana?
Henkilökohtaisessa verotuksessa lienee
Irtaimen omaisuuden myynti omalle yritykselle
2
5127
Vastaukset
- luulisin
Siitä vain pitää pitää huoli, että omaisuus on arvostettu sen todelliseen arvoon, muuten on riski että verottaja tulkitsee kaupan peitellyksi osingonjaoksi.
- sdfsjk
Näin sanoo verottaja:
Pienet luovutusvoitot: Luonnollisen henkilön tai kuolinpesän saama omaisuuden luovutusvoitto ei ole veronalaista tuloa, jos verovuonna luovutetun omaisuuden yhteenlasketut luovutushinnat ovat enintään 1 000 euroa.
sivu / 3
Verohallinnon julkaisu 41.10 1.3.2010
Säännös ei koske tavanomaisen koti-irtaimiston ja siihen rinnastettavan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitetun omaisuuden luovutuksia (esimerkiksi yksityiskäytössä olevan auton luovutusta). Luovutushintojen määrää laskettaessa ei oteta huomioon tällaisia luovutuksia, eikä myöskään sellaisen omaisuuden luovutuksia, joista saatu voitto on erikseen säädetty verovapaaksi (esimerkiksi oman vakituisen asunnon verovapaata myyntiä).
Eli jotta verotetaan, täyttyy syntyä VOITTOA ja muun kuin koti-irtaimen osalta KAUPPAHINNAN tulee olla yli tonni vuodessa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329