Naurattaa, kun uusia kaksikuorisia veneitä markkinoidaan "kalastuskäyttöön". Niissä kansitila on minimoitu ja joutuu kurottelemaan ylhäältä ja kaukaa. Lisäksi kaksikuorivene vaatii uskomattoman paljon tehoa, kun on 2 painavaa runkoa kuskattavana. Kalastuskäyttöön paras on ehdottomasti sellainen, jossa on mahdollisimman leveä kansi ja partaan yli mahtuu kurottamaan kuitenkin niin, ettei tarvitse pelätä veneen kaatumista tai veteen päätymistä. Pilssipumppu maksaa kuitenkin vain noin 50 euroa ja siinä säästyy bensoissa pitkä penni kun 1-kuorisella ajelee. Itsestäänkin pitää pystyä verkkoja laskemaan ja nostamaan. Tämä käy helpoiten kahvaohjauksella ja niin että verkkosaavi on siinä perätuhdon vieressä. Soutaakin voi takatuhdolta tai keskituhdolta. Veneet, joissa on pressuniittejä pollareita ja ties mitä tingentangelia voi tuelta unohtaa...
Joten mistähän tällaisia veneitä saa?
Hyvää kalastusvenettä?
9
3747
Vastaukset
- VOIJEE
Erä 525 siinä sulle paatti, ja vietät loppuelämäsi onnellisena!
- V neilijä
Olet niin oikeassa.
Itsellä on nyt Terhi 440, joka ei ole yksikuorinen, mutta todella hyvä kalastuskäytössä.
Tässä omien haaveiden veneitä, joista joku saattaisi sopia käyttöösi:
Paro 470 Classic - http://www.paro.fi/fi.php?PARO_Veneet:PARO_470_CLASSIC
Simppu - http://www.simppu.fi/
Näsi 515 - http://www.saunalahti.fi/~nasi/
Lohi 520 - http://www.lohi.fi/venemallisto/moottoriveneet/lohi_415_rs/
Näsi ja Lohi ovat ilmeisesti yksi ja sama vene.- Kari kalastaja
Ei täältä kannata kysellä kalaveneistä. Nettiveneilijöitä kiinnostavat vain aurinkoisten säiden Baylinerit sun muut kiiltävät Yanmariinit.
Parhaan käsityksen saat kun menet kesällä johonkin kalasatamaan ja katsot ympärillesi minkälaisilla veneillä työkseen merellä liikkuvat ajavat. Kari kalastaja kirjoitti:
Ei täältä kannata kysellä kalaveneistä. Nettiveneilijöitä kiinnostavat vain aurinkoisten säiden Baylinerit sun muut kiiltävät Yanmariinit.
Parhaan käsityksen saat kun menet kesällä johonkin kalasatamaan ja katsot ympärillesi minkälaisilla veneillä työkseen merellä liikkuvat ajavat.Työkseen merellä ajavat eivät kylläkään veneile yksikuorisilla soutuveneillä.
Kunnon ammattivene on aina katettu, ja kestää kelin kuin kelin (tosin jääpalakone puuttuu)..
Ja onko jenkkiveneissä mitään pahaa? Niiden omistajat saavuttavat tavoitteensa, eli veneilyn. Onko muulla väliä?- Haista nyt jo...
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Työkseen merellä ajavat eivät kylläkään veneile yksikuorisilla soutuveneillä.
Kunnon ammattivene on aina katettu, ja kestää kelin kuin kelin (tosin jääpalakone puuttuu)..
Ja onko jenkkiveneissä mitään pahaa? Niiden omistajat saavuttavat tavoitteensa, eli veneilyn. Onko muulla väliä?Nyt LKV sekoittaa troolarin ja verkkoveneen keskenään.
Yleensä niillä, jotka liikkuvat työkseen tai lähes työkseen merellä veneet ovat karun asiallisia ja perin vaatimattomia.
He eivät ole saavuttaneet "veneilyä", vaan ajavat työkseen kelissä kuin kelissä.
Nämä veneilytn saavuttaneet pätevät enimmäkseen täällä netin keskustelupalstoilla ja veneilevät pari kertaa heinäkuussa jenkkiveneellään. - Valittaja_LKV
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ja onko jenkkiveneissä mitään pahaa? Niiden omistajat saavuttavat tavoitteensa, eli veneilyn. Onko muulla väliä?Miten sinä torvelo koet katetusta veneestä verkkoja, nostat pitkääsiimaa tai lasket katiskat? Olet varmaan katsellut jutuupista jotakin usalaista sontaa taas, jossa bikinihutsut "ovat kalassa"?
Älä viitsi puuttua tänne tyhmyydelläsi, kun ne tiedot ja kokemukset sulla on vain laiturilla jököttämisestä ja kuppilassa miesten tekniikkajuttujen kuuntelemista! - Nettikalastelia
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Ja onko jenkkiveneissä mitään pahaa? Niiden omistajat saavuttavat tavoitteensa, eli veneilyn. Onko muulla väliä?Olet ehkäpä katsonut liikaa "Deatliest Catchiä". Nyt on kyse harrastelijakalastuksesta. Luuletko että ammattikalastaja täällä mitään tosissaan kyselisi? Ainakaan sinulta....
- äyspää
Pyhtäällä valmistetaan SILA-merkkisiä verkkoveneitä, 4-5 metrisiä. Pieni valmistaja ei mainosta missään, tuote kai puhuu puolestaan. Yksikuorisia, tehty kuitua säästelemättä, reilusti paksumpia ja kestävämpiä kuin Kaislat, Suvit ym. tusinatuotteet. Hankaimen rungot kuidutettu yli ym. kalastusta palvelevia rakaisuja. Ja saa valita sisäratkaisut, penkit ym. haluamakseen. Suurimmissa käytetään 50 hv nelitahtisia, ovat ammattikäytössä lohiloukkumiehillä.
Sinänsä kyllä ihmettelen kaksikuorisen moittimista. Paljon mukavampi tukea reitensä sellaiseen partaaseen, joka on suunnilleen pystysuorassa jalkapohjasta, kuin ulospäin viistoon pintaan. Ja muotista otettu pinta on paljon helpompi pitää puhtaanakin. - mä kalastan
Mä kalassa veneellä ajelen. saan kalaa. kotona tungen kalan myös pyllyyn. kivaa ja reipasta. mä oon kalamies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244