Perustaessani viime vuotena yritystä pistin tuohon lomakkeeseen ennakkoveron kohdalle nolla euroa. Mitenkäs nyt tilikauden päätyttyä asia on, että pitääkö tuosta lähettää joku korjaus kun liikevaihtoa on ollut?
Entäs mitä muita veroja tässä nyt pitää alkaa maksamaan? Ilmoittauduin myös ALV-velvolliseksi, mutta myynti jäi alarajan ulkopuolelle: pitääkö tuota ottaa huomioon mitenkään?
Ennakkovero
4
637
Vastaukset
- kökök
Ei sillä liikevaihdolla ole mitään tekemistä ennakkoverojen kanssa, vaan sillä onko jäänyt jotain viivan alle.
- >>>>>>>
Elinkeinonharjoittaja voi halutessaan hakeutua verovelvolliseksi, vaikka hänen tilikauden liikevaihtonsa jää alle 8 500 euron.
http://www.vero.fi/doc/download.asp?id=629;52241
"Verovelvollisen on annettava myös kausiveroilmoitus, jolla ilmoitetaan Verohallinnolle tiedot oma-aloitteisesti ilmoitettavista ja maksettavista veroista. Kausiveroilmoituksella ilmoitettujen verojen määrät lasketaan yhteen ja tästä summasta vähennetään palautukseen oikeuttavien verojen osuus. Erotus maksetaan Verohallinnon tilille asiakaskohtaista verotilin viitenumeroa käyttäen. Kausiveroilmoituksen antamisesta kerrotaan tarkemmin Verohallinnon julkaisussa 65 ”Kausiveroilmoituksen täyttöopas”. - yrittaja....
verotus valmistuu saat muutaman kuukauden päästä viitepankkisiirrot ennakkoveroa varten, jonka verottaja laskee käyttäen pohjana ensimmäisen tilikauden tulosta (siis mitä jäi viivan alle). Jos esim. osakeyhtiössä olet vaikka maksanut kaiken liikevaihdon itsellesi palkkaa niin verotettavaa tuloa yritykselle ei synny, toki itse olet oman tuloverosi maksanut.
Jos olet alv-velvollinen niin kausiveroilmoitus pitää tehdä, olettavasti olet vuosimenettelyssä (eli ilmoitat vuosittain) niin ehdit tehdä vielä ilmoituksen. Muista hakea takaisin tilittämäsi alvit. - Toiminimi-yrittäjä
Mulla vähän sama eli arvioin tulokseksi 0, mutta tulosta tuli noin 7000e. Paljonko näistä joutuu siis maksamaan "ennakkoveroa" näin jälkikäteen? Mulla on perusveroprosentti 9%, lasketaanko se sen mukaan? Ja voisiko joku laittaa suoran linkin lomakkeeseen, jolla tuon summan ilmoitan ja maksan?
Alvit maksan kerran vuodessa, mites muutan sen niin, että maksan kuukausittain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135233
- 675034
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 391764
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628