quicksilver kumiveneet

ostamassakumivenettä

airdeck 310 tai 340 mielessä, olisko kokemuksia ?
ja millainen perämoottori (uusi) kannattaisi hankkia ? 5 hv ? mahdollisimman kevyt tietty.
plaanissa mulla ei ole tarvis ajaa, joku 10 solmuakin on ihan riittävä vauhti kun olen uppoumaveneisiin tottunut. kumivene mielessä koska en halua hommata kallista venepaikkaa enkä traileria, kumiveneen saisin varastooni. tulee vapaa-ajankäyttöön, eli retkiajeluun / kalastukseen merellä kauniilla ilmalla, usein yksin mutta joskus kaverinkin kanssa.

4

2372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15v kokemuksia

      Unohta samantien airdeckit. Ei pysty kunnolla seisomaan, herkkiä rikkoutumaan.Homma kunnon kovapohjainen (vaneeri tai alumiini) jossa täyteenpuhallettava köli. 5hp on aika minimi kun 3,4m veneestä on kysymys.

    • 18

      no sanotaanko että et pääse 10 solmua, jos et aja plaanissa. mikäli marssivauhtia, niin 2hp riittää. 8hp 2tahti riittää reiluun 10 solmuun. riippuen kumman valitset.

    • KP

      Tohatsun sivuilta löytyy asiallisia kumiveneitä. Tutkin messuilla ja vaikuttaa olevan hyvä hinta/laatusuhde.

    • 16

      tässä faktat sulle. itselläni ilmapohjainen 310 pitkä jossa alkujaan 8hp kaksitahti (kevyempi kun 4t). kahdella pääsi vielä liukuun kun oli vähän tavaraakin mukana, mutta tällöin henkilöpaino saisi olla noin 75kg per lärvi. vaihdoin 15hp 2t koneeseen viimekesänä ja nyt liukuun pääsy ja muu sujuu vaivatta. suositukset veneessä on mitä on, mutta kannattaa katsoa perälaudan painon kestoa ja koneen painoa. nuo suosituksetkin kun vaihtelevat melkoisesti samanlaisissa veneissä. jos tosiaan tarkoitus on mennä kävelyvauhtia, niin 5hp tai alle riittää hyvin. alkuun se voi tuntua kivan taloudelliselta, mutta jossainvaihein siirtymät alkavat ärsyttämään. kovapohjaista ei tietenkään kannata hankkia, jos ei ole tarkoitus ottaa venepaikkaakaan. ilmapohjaiset ovat ihan näpäriä ja kestäviä. varmaan tuo yksi touho seissyt piikkareilla kumiveneessä, kun muuta väitti. seisominen ei toki onnistu hyvin, mutta missä pienessä veneessä se ikinä onnistuisi kun aallot keikuttavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3704
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2439
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1680
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1640
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      325
      1532
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1416
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1353
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1300
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1188
    Aihe