Niin, sitä olen pohtinut syövän osalta.. Erilaisia syöpiähän on todella paljon, mutta en ole oikein ymmärtänyt että mikä on sitten se varsinainen syy syövissä, jonka takia ihminen kuolee. Tietty elin/elimet vai koko elimistö lakkaa yhtäkkiä toimimasta?
ja toinen asia jota olen miettinyt aika paljon.. että onhan niitäkin syöpiä olemassa, joista ei välttämättä tule mitään oireita. Kuvitellaan että naisella on rintasyöpä ja hänellä ei ole muita oireita kuin kyhmy rinnassa, mutta hän ei huomaa sitä (vaikka se olisikin iso kyhmy).. Niin kuoleeko hän sitten vain jossain vaiheessa vai miten ne oireettomat syöpäpotilaat oikein hoitoon päätyvät. En ole ikinä kuullut sellaisesta juttua. Ja en tiedä onko tämä nyt oikea paikka hakea tietoa mutta koitanpa ainakin..
Lopullinen kuoleman syy?
9
1404
Vastaukset
- ex-kyhmyinen
Eihän johonkin rinnan kyhmyyn kuole, mutta jos syöpä leviää, ja uusia kasvaimia alkaa kasvaa elintärkeisiin elimiin, esimerkiksi maksaan, jossa kasvaimen massa voi ihan olemassaolollaan aiheuttaa ongelmia, jotka voivat johtaa kuolemaan.
En tiedä näistä asioista paljonkaan, mutta olisiko niin, että syöpäkasvaimet voivat erittää jotain myrkyllisiä aineita? Siis en tiedä ollenkaan. Olen pohtinut itse esittämääsi kysymystä. Jospa joku osaisi valistaa. Eikös jotkut kuole aliravitsemukseenkin, kun syöpä vie keholta ravinteet omaan hillittömään kasvuunsa, tuottaen samalla kuona-aineita?
Minusta tämä on mainio paikka keskustella juuri tästä.- kjsahdywai
Monet kuolevat hoitoihin. Siitä vaan ei saa puhua.
- menossa mukana
oma rintasyöpä oli kyhmy jonka huomasin tunnustelemalla. Jos se jää siihen se kasvaa omaa vauhtiaan, lähettää syöpäsoluja elimistöön. Ensin imusolmukkeisiin usein kainaloon ja siitä eteenpäin muualle mihin se asettuu kasvamaan. Pikku hiutaleet kasvavat vaikka luissa missä ne heikentävät luuta ja tulee murtumia. Muualla elimistössä maksaan, keuhkoihin jne. Missä hiutaleista taas kasvaa kasvain joka häiritsee normaalia toimintaa ja valtaa tilaa elimen normaalilta toiminnalta. Kun esim vaikka maksassa tai haimassa sitten syöpä pääsee tarpeeksi isolle alueelle ei maksa tai haima enää toimi eikä silloin elimistökään. Silloin seuraus on vakava sairastuminen ruuansulatuksen, aineenvaihdunnan jne häiriöihin joka vie lopulta kropan väsymiseen ja kuolemaan. Ja kun ruuansulatus ei toimi kulkee ruoka suolessa niin ettei ravinteet imeydy ja kroppa laihtuu ja heikkenee.. Läheiselläni lopulta maksan toiminta loppui mikä aiheutti verenvuotoa sekä heikentymistä ja kivunlievityksen myötä hän nukkui pois lopulta sydämen pysähdyttyä. Tavallaan luonnollinen kuolema, mutta kun on mahdollisesta tulevasta itse tietoinen ei se tunnu mukavalta. Syöpään myös kuollaan usein ennenaikaisesti kun muu ikäluokka vielä suunnittelee tulevaisuuttaan..
- syöpähoidettu
kjsahdywai kirjoitti:
Monet kuolevat hoitoihin. Siitä vaan ei saa puhua.
Oletkos nyt varma asiastasi, Sinä joka "tiedät" että monet kuolevat hoitoihin? Oletko onkologi tai vastaava syövän ja syöpähoitojen asiantuntija. Siis että monet...
Tämä ja vastaavat heitot, joita tällä(kin) palstalla näkyy usein, ovat kummallisia. Puskan takaa on tietysti hyvä heitellä mitä peetä tahansa. Mitä sinä, nimimerkki kjsahdywai sitten ehdottaisit vaikkapa rinta- tai eturahassyöpään sairastuneelle? Kerropa!
Sivustolta www.cancer.fi löytää asiallista tietoa syövistä ja niiden hoidoista. - dhgdftbrd
syöpähoidettu kirjoitti:
Oletkos nyt varma asiastasi, Sinä joka "tiedät" että monet kuolevat hoitoihin? Oletko onkologi tai vastaava syövän ja syöpähoitojen asiantuntija. Siis että monet...
Tämä ja vastaavat heitot, joita tällä(kin) palstalla näkyy usein, ovat kummallisia. Puskan takaa on tietysti hyvä heitellä mitä peetä tahansa. Mitä sinä, nimimerkki kjsahdywai sitten ehdottaisit vaikkapa rinta- tai eturahassyöpään sairastuneelle? Kerropa!
Sivustolta www.cancer.fi löytää asiallista tietoa syövistä ja niiden hoidoista.on hyvä huudella puskista ja hyökkäillä toisinajattelevien kimppuun. En jaksa sinunlaistesi kanssa kinata, koska siitä ei olisi mitään hyötyä. Minulle riittää, että itse otan asiosita selvää ja teen omat päätökseni. Sinä tee omasi. Mene virran mukana tai ajattele. Päätös on lopulta sinun, vaikket sitä tule ajatelleeksikaan.
Olen kyllä monesti tällä palstalla kertonut kokemuksistani, se riittää. - sama juttu
menossa mukana kirjoitti:
oma rintasyöpä oli kyhmy jonka huomasin tunnustelemalla. Jos se jää siihen se kasvaa omaa vauhtiaan, lähettää syöpäsoluja elimistöön. Ensin imusolmukkeisiin usein kainaloon ja siitä eteenpäin muualle mihin se asettuu kasvamaan. Pikku hiutaleet kasvavat vaikka luissa missä ne heikentävät luuta ja tulee murtumia. Muualla elimistössä maksaan, keuhkoihin jne. Missä hiutaleista taas kasvaa kasvain joka häiritsee normaalia toimintaa ja valtaa tilaa elimen normaalilta toiminnalta. Kun esim vaikka maksassa tai haimassa sitten syöpä pääsee tarpeeksi isolle alueelle ei maksa tai haima enää toimi eikä silloin elimistökään. Silloin seuraus on vakava sairastuminen ruuansulatuksen, aineenvaihdunnan jne häiriöihin joka vie lopulta kropan väsymiseen ja kuolemaan. Ja kun ruuansulatus ei toimi kulkee ruoka suolessa niin ettei ravinteet imeydy ja kroppa laihtuu ja heikkenee.. Läheiselläni lopulta maksan toiminta loppui mikä aiheutti verenvuotoa sekä heikentymistä ja kivunlievityksen myötä hän nukkui pois lopulta sydämen pysähdyttyä. Tavallaan luonnollinen kuolema, mutta kun on mahdollisesta tulevasta itse tietoinen ei se tunnu mukavalta. Syöpään myös kuollaan usein ennenaikaisesti kun muu ikäluokka vielä suunnittelee tulevaisuuttaan..
tekee niin pahaa seurata sivusta kun läheinen kuihtuu päivä päivältä... Mieluummin kuihtuisin itse pois, vaihtaisin osia heti...... Maksaan kun on levinnyt, ei enää paluuta ole. Maksa ei kestä sytostaatteja. Sydän siinä lopulta pettää, kun ei kuona-aineet enää suodatu tehokkaasti, eikä kroppa siedä ruokaa. Morfiini poistaa kivun, mutta samalla se lienee osasyy vauhdittamaan loppua, joka toisaalta on armeliasta. Syöpä on siitä hullu tauti, että se tappaa "isäntänsä/emäntänsä." Eli syöpäsolut yrittävät hirveästi voittaa terveet mutta lopulta kuolee itsekin.
- haskyrifdasjr
sama juttu kirjoitti:
tekee niin pahaa seurata sivusta kun läheinen kuihtuu päivä päivältä... Mieluummin kuihtuisin itse pois, vaihtaisin osia heti...... Maksaan kun on levinnyt, ei enää paluuta ole. Maksa ei kestä sytostaatteja. Sydän siinä lopulta pettää, kun ei kuona-aineet enää suodatu tehokkaasti, eikä kroppa siedä ruokaa. Morfiini poistaa kivun, mutta samalla se lienee osasyy vauhdittamaan loppua, joka toisaalta on armeliasta. Syöpä on siitä hullu tauti, että se tappaa "isäntänsä/emäntänsä." Eli syöpäsolut yrittävät hirveästi voittaa terveet mutta lopulta kuolee itsekin.
pahanilmanlintuja. "Maksaan kun on levinnyt, ei enää paluuta ole."
Gerson on parantanut jopa solumyrkyin maksansa vahingoittaneita ihmisiä. Ota asioista selvää. Myrkyt eivät paranna, ne tuhoavat. Solumyrkyt ovat karsonogeenisiä.
Kun sinä saat syövän ja se leviää maksaan, on oma päätöksesi, uskotko sen johtavan kuolemaan. Oma asenne on hyvin tärkeä. Ja ei vain asenne, vaan elämäntapojen parantaminen. Negatiivisuus EI auta ketään. Turha tulla tänne pelottelemaan ihmisiä - sitä voi verrata tappoon.
- sdgesrtbert
ja keskittyä siihen, miten keho toimii, kun se paranee.
- Sain jatkoajan
ei vähätellä oireita, jos niitä ilmenee, vaan hakeudutaan välittömästi lääkäriin.
Löysin lähes kymmenen vuotta sitten kyhmyn rinnasta, kävin lääkärissä, leikkauksessa ja hoidoissa, ja sain jatkoajan elämälleni ja läheisilleni.
Tuskin olisin tässä kirjoittelemassa, jos olisin jättänyt asian huomiotta.
Reippaasti vaan liikkeelle, jos jotakin epäilyttävää ilmaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1254577BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003795- 2093095
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome842930Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main632771HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok41528- 1061527
- 601276
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2401111MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1201029