Olen miettinyt yrittäjänä, mitä oikein teen näiden ihmisten kanssa jotka palauttavat palautusajan jälkeen.
Nytkin minulla on tapaus, joka palautti tilaamansa vaatteet kuukauden 14 vrk umpeutumisen jälkeen eli 1,5 kk paketin noudosta.
En palauta rahoja, mutta miten uudelleenkuljetus kulut? Kuluttajahan on oikeudetta käyttänyt palautussopimusta, josta yritystäni on laskutettu haluaa nyt tavarat itselleen josta tulee taas uudet kulut. Palautus tapahtui yli kuukausi ennen yhteydenottoa (itse laitoimme hänelle viestiä heti palautuksen saatuamme), että nyt haluaakin tavarat itselleen.
Kuinka kauan yrityksen ylipäänsä pitää säilyttää asiakkaan väärin palauttamia tavaroita? Kertokaa muut etäkauppiaat, mitä olette näissä tehneet tai mitä ajattelisitte.
Mitä jos asiakas palauttaa tuotteet 14 vrk jälkeen?
4
740
Vastaukset
- ölkölköl
Itselle ei ole moista sattunut, mutta pyytäisin asiakkaalta palautuskulut ja uudet postarit, ennen kuin alkaisin niitä takasin lähettelemään.
Itselläni on verkkokaupassani "reilun pelin" meininki ja käytän 30 päivän palautusoikeutta, jotta asiakkaat voi tilata esim. lahjatavarat hyvissä ajoin ja jää palautusaikaakin. Toki itselläni palautuksia tulee tosi harvoin ja nekin yleensä matkalla rikkoutuneita lähetyksiä. Taitaa noi palautusongelmat olla enempi "rättikauppiaiden" ongelmia. - Anonyymi
Mikä palauttaa kaura juogurtti, kysytty Poliisin sivut.
- Anonyymi
"Mikä palauttaa kaura juogurtti, kysytty Poliisin sivut."
Mitä tämä on suomeksi?
- Anonyymi
>>Kuinka kauan yrityksen ylipäänsä pitää säilyttää asiakkaan väärin palauttamia tavaroita? Kertokaa muut etäkauppiaat, mitä olette näissä tehneet tai mitä ajattelisitte.>>
Kerro asiakkaalle mikä tilanne on kyseessä, palautusaika on mennyt umpeen. Kerro myös että palautusehtojen vastaisesti palautetusta tuotteesta myyjällä on oikeus periä tarpeettomat rahtikulut takaisin. Ja perit ne asiakkaalta joko postiennakkona tai etukäteislaskuna.
Anna asiakkaan itse päättää miten haluaa menetellä. Jos alkaa uhkailemaan kuluttaja-asiamiehellä ja vouhkaa oikeusjutuilal ym. niin kannattanee silloin säilyttää pakettia vaikka 6...12 kk ajan.
Näitähän, näin kenkkuja tavaran palauttajia tulee sen verran harvoin, että jonkun yksittäisen känkkäränkän paketin kykenee vielä omissa nurkissaan varastoimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481198Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 125979
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13825- 39812