Apua aloittelijalle!! mitä kaloja 120 L??

-83 ak

Akvaarioni on 120 L 100cm-40cm-30cm ,lämpötila 24, NO3 25, NO2 0, GH 10'd, KH3'd ja pH6,8 suodatus ulkosuodatin eheim classic. Kaloja 1 partamonni (naaras) ja 3 täplämonnista.

Kuinkapaljon voin ruokkia näitä pohjakaloja?? oon antanut yhden tabletin päivässä ja välillä kurkkua, kesäkurpitsaa tai herneitä sillon en ole tabletti ruokaa antanu.Pitäskö välillä antaa pakastettuja eläimiä tai jotain?? Pientä leväongelmaa on.Kasveja oon lisänny ja loisteputket vaihtanut.

-vedenvaihdon tein ennen kahdeviikon välein silloin vaihdoin 1/3 vedestä ja samalla lapoin pohjan mutta vaihdoin vedenvaihtovälin kerta viikkoon koska no3 arvo oli pahimmillaan100. valaistus klo 10.00-22.00.

tarkoitus olis lisää kaloja hommata akvaarioon kunhan saan kaikki arvot kohdilleen. Mitä kaloja vois ajatella tuon kokoiseen akvaarioon??

1

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko akvaario kypsytetty asianmukaisesti ennen kalojen tuloa?
      http://www.aquahoito.info/suomi/kypsytys/palikka.php

      Nitraattiarvo ja levänkasvu viittaavat ravinnekuormaan, joten jos kypsytys on hoidettu oikein, ruokintaa on ilmeisesti liikaa tuolle porukalle.
      Olet siis tehnyt 1/3 vedenvaihdon kerran viikossa? Ja tuo arvo 25 on mitattu juuri ennen vaihtoa? Voisi ajatella, että joka toinen kerta vaihtaisit puoletkin..

      Tuo kovuus (GH) on myös aika korkea. Mitä se on puhtaassa hanavedessänne?
      Tuon kokoiseen akvaan löytyy kyllä monenlaista vaihtoehtoa kalojen suhteen, mutta tuo kovuus taas rajoittaa kyllä jonkun verran. Ph taas on vähän alhainen vaikkapa platyja ajatellen, mutta siihenkin voisi auttaa suuremmat vedenvaihdot. Mitä on vesijohtoveden ph?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe